abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45820979
quote:
Werkloosheid allochtonen ‘dramatisch’
Bron : Volkskrant

AMSTERDAM - Werkloze niet-westerse allochtonen hebben vorig jaar nauwelijks geprofiteerd van de aantrekkende economie. Hoewel het aantal werkenden onder hen voor het eerst in vijf jaar toenam, is de werkloosheid in die categorie nog drieënhalf maal zo groot als in de categorie van autochtonen. Dit verschil is iets groter dan afgelopen jaren.

Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag publiceerde. Vorig jaar was 15,5 procent van de niet-westerse allochtonen werkloos, in 2005 was dat nog 16,4 procent. Ruim een op de twintig autochtonen kon geen baan vinden in 2005, in 2006 lag dat percentage op 4,3 procent.

‘Het verschil tussen allochtonen en autochtonen kun je nog steeds dramatisch noemen’, zegt Michiel Vergeer, onderzoeker van het CBS. ‘De cijfers vallen me tegen.’

De werkloosheidsdaling onder allochtonen is grotendeels te danken aan de jongeren. Het percentage werkloze allochtone jongeren daalde vorig jaar van 26 naar 22 procent, ofwel van 26 duizend naar 20 duizend. In 2005 steeg dit aantal nog.

In de leeftijdscategorie 25 tot en met 44 jaar daalde de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen echter nauwelijks. Ongeveer 15 procent kon geen werk vinden. Dit in tegenstelling tot de autochtonen tussen de 25 en 44 jaar. Vooral zij hebben vorig jaar geprofiteerd van de economische opleving.

De achterstand van allochtonen op de arbeidsmarkt wijt het CBS onder meer aan het verschil in opleidingsniveau. ‘Je ziet dat allochtone jongeren inmiddels beter opgeleid zijn’, zegt Vergeer.

Maar ook vooroordelen van werkgevers spelen nog steeds een rol. ‘We constateren dat allochtonen vaker moeten solliciteren dan autochtonen voordat ze een baan vinden. Dit komt ook omdat ze niet altijd kunnen terugvallen op een netwerk.’
Wat voor een maatregelen zouden we hier voor moeten treffen?

[ Bericht 75% gewijzigd door Drugshond op 31-01-2007 22:33:54 ]
pi_45821019
Meer autochtonen werkeloos maken zodat de verhouding weer rechttrekt misschien

Of hun mentaliteit veranderen, maar dat is moeilijk.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  FOK!fotograaf dinsdag 30 januari 2007 @ 13:09:47 #3
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45821146
15-24 jaar??!! WTF?? Dat zit je toch nog op school?? HEEL snel die maatregel invoeren dat je voor je 22e geen uitkering krijgt, je gaat maar gewoon naar school toe! Leer een baan zeg!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_45821425
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:09 schreef freud het volgende:
15-24 jaar??!! WTF?? Dat zit je toch nog op school?? HEEL snel die maatregel invoeren dat je voor je 22e geen uitkering krijgt, je gaat maar gewoon naar school toe! Leer een baan zeg!
Het is niet zó makkelijk om een uitkering te krijgen, hoor. Je moet bijvoorbeeld eerst gewerkt hebben, wil je recht hebben op een uitkering. Natuurlijk kun je, als zelfstandige, altijd nog terugvallen op de bijstand. Maar dat is echt geen vetpot.

Ik denk dat dit probleem aangepakt moet worden door de werklozen te stimuleren, met positieve sancties. Kijk naar de oorzaak: ontreddering, wanhoop. Dat ligt hieraan ten grondslag. Niet de wens om niet te werken. Want ook in niet-Nederlandse kringen wordt niet-werken als "minderwaardig" bestempeld (hoewel ik, persoonlijk, het daar volstrekt mee oneens ben).
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:36:41 #5
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45821624
Normaal gesproken ben ik redelijk recht (heb niet voor niets Wilders gestemd ) maar het wordt sommige allochtonen nogal moeilijk gemaakt om aan werk te komen.

M'n pa werkt in het onderwijs (geen leraar gelukkig ) dus hij komt vaak in aanraking met allerlei statistieken en shit, daar zie je gewoon dat bedrijven huiverig zijn om Achmed aan te nemen. Als Achmed een goed opleiding heeft en Nederlands spreekt kunnen ze wat mij betreft aan de bak. Anderzijds; spreken ze geen Nederlands (en zijn dit ook niet van plan) dan kunnen ze snel oprotten.

Nederlandse bedrijven moeten ook meewerken. Als Marietje minder goede cijfers heeft dan Sjagballika dan moeten ze Sjagballie gewoon aannemen
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_45821767
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:36 schreef L-IS het volgende:
Normaal gesproken ben ik redelijk recht (heb niet voor niets Wilders gestemd ) maar het wordt sommige allochtonen nogal moeilijk gemaakt om aan werk te komen.

M'n pa werkt in het onderwijs (geen leraar gelukkig ) dus hij komt vaak in aanraking met allerlei statistieken en shit, daar zie je gewoon dat bedrijven huiverig zijn om Achmed aan te nemen. Als Achmed een goed opleiding heeft en Nederlands spreekt kunnen ze wat mij betreft aan de bak. Anderzijds; spreken ze geen Nederlands (en zijn dit ook niet van plan) dan kunnen ze snel oprotten.
Mee eens. Sollicitanten met allochtone namen gaan te vaak het vierkante archief in voordat er serieus naar gekeken is.
quote:
Nederlandse bedrijven moeten ook meewerken. Als Marietje minder goede cijfers heeft dan Sjagballika dan moeten ze Sjagballie gewoon aannemen
Niet mee eens. Het gaat om het totale plaatje, niet alleen om de cijfers. Met een hoofddoek zet je jezelf op een achterstand. Met een normale verschijning en correct Nederlands doe je het goed.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:45:00 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45821894
Eigenlijk zouden al die mensen hun naam moeten wijzigen naar Jan de Vries, wil je dat zeggen?
Want L-IS heeft het alleen maar over namen, jij begint met een hoofddoek.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 13:48:20 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45822012
Nederland zou ze allemaal het land uit kunnen schoppen! Werkeloosheid daalt dan enorm. En de criminaliteit ook, want allochtonen zijn tot 5x crimineler dan autotochtonen. Alleen maar voordelen dus!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45822580
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:45 schreef Yildiz het volgende:
Eigenlijk zouden al die mensen hun naam moeten wijzigen naar Jan de Vries, wil je dat zeggen?
Want L-IS heeft het alleen maar over namen, jij begint met een hoofddoek.
Nee, zeker niet. Maar het proces van het verkrijgen van een functie heeft meerdere stappen. Met een "buitenlandse" naam kom je soms niet voorbij de eerste schifting. Lukt dat wel en verschijnt de sollicitante met een hoofddoekje (het was een voorbeeld), dan is er weer zo'n beslispunt.

Waar ik dus op doel, is dat het misschien minder met de betrokken groep te maken heeft dan met de mensen door wie ze aangenomen zouden moeten worden.
It was delicious.
pi_45822598
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:00 schreef Natasia het volgende:

[..]

Als je de oplossing wilt, zul je eerst de oorzaak moeten kennen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:11:20 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45822726
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Nederland zou ze allemaal het land uit kunnen schoppen! Werkeloosheid daalt dan enorm. En de criminaliteit ook, want allochtonen zijn tot 5x crimineler dan autotochtonen. Alleen maar voordelen dus!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:13:21 #12
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45822783
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:40 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Mee eens. Sollicitanten met allochtone namen gaan te vaak het vierkante archief in voordat er serieus naar gekeken is.
[..]

Niet mee eens. Het gaat om het totale plaatje, niet alleen om de cijfers. Met een hoofddoek zet je jezelf op een achterstand. Met een normale verschijning en correct Nederlands doe je het goed.
Heb het dan over dezelfde omstandigheden, met een cijferlijst als voorbeeld. Iemand met een buitenlands klinkende naam wordt minder snel aangenomen dan een Hollander met dezelfde capaciteiten.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:15:26 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45822825
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:06 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Maar het proces van het verkrijgen van een functie heeft meerdere stappen. Met een "buitenlandse" naam kom je soms niet voorbij de eerste schifting. Lukt dat wel en verschijnt de sollicitante met een hoofddoekje (het was een voorbeeld), dan is er weer zo'n beslispunt.

Waar ik dus op doel, is dat het misschien minder met de betrokken groep te maken heeft dan met de mensen door wie ze aangenomen zouden moeten worden.
Hmm, zou deels kunnen, maar zeker niet in het geheel.

Zo zei de nieuwe eigenaresse van het slotervaartziekenhuis in Amsterdam, mevrouw Aysel Erbudak in NRC Handelsblad gisteren dat je met een buitenlandse naam vaak niet eens voorbij de telefoniste komt.

Ze draagt trouwens geen hoofddoek.
pi_45822946
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:15 schreef Yildiz het volgende:
Zo zei de nieuwe eigenaresse van het slotervaartziekenhuis in Amsterdam, mevrouw Aysel Erbudak in NRC Handelsblad gisteren dat je met een buitenlandse naam vaak niet eens voorbij de telefoniste komt.
Ze heeft maar een ziekenhuis gekocht om bij spoedeisende medische hulp niet tegengehouden te worden door de telefoniste?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_45825319
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hmm, zou deels kunnen, maar zeker niet in het geheel.

Ze draagt trouwens geen hoofddoek.
Krijg het idee dat we hetzelfde bedoelen maar het vanuit een ander punt benaderen.

Ik werk trouwens in een ziekenhuis met een patientenbestand dat voor een groot deel een allochtone oorsprong heeft
It was delicious.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:46:04 #16
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45825745
quote:

[..]

relkloontje

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:18:59 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45826900
whwah, een daling van 4% in een jaar is zo slecht nog niet geloof ik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_45827628
misschien moeten we ze uitleggen dat luiheid niet door allah wordt voorgeschreven.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:44:41 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45827863
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:38 schreef Pony-Lover het volgende:
misschien moeten we ze uitleggen dat luiheid niet door allah wordt voorgeschreven.
Ik denk dat een neger daar verder ook weinig boodschap aan heeft hoor
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 17:59:33 #20
46149 __Saviour__
pi_45830121
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Simpele feiten jongen. Ze zijn werkelozer en crimineler.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45830292
Wat dacht je van uitkeringen voor allochtonen (en wat mij betreft ook autochtonen) afschaffen, en criminaliteit keihard bestraffen mocht men besluiten om dan maar hier en daar een dealtje of inbraak te plegen?

Oh wacht, we mogen niet zeuren want dit is cultuurverrijking
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:07:21 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45830331
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:05 schreef StefanP het volgende:
Wat dacht je van uitkeringen voor allochtonen (en wat mij betreft ook autochtonen) afschaffen, en criminaliteit keihard bestraffen mocht men besluiten om dan maar hier en daar een dealtje of inbraak te plegen?

Oh wacht, we mogen niet zeuren want dit is cultuurverrijking
in je geliefde US of A heeft dat zeker ook zoden aan de dijk gezet?
pi_45830529
quote:
Was de criminaliteit of de werkloosheid lager toen er nog geen of aanzienlijk minder enge allochtonen in Nederland woonden? Bron? Het klinkt als stierenpoep namelijk.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:17:49 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45830645
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Simpele feiten jongen. Ze zijn werkelozer en crimineler.
Hmmm, zou het één soms veroorzaakt worden door het ander misschien?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 18:32:16 #25
46149 __Saviour__
pi_45831071
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:14 schreef knowall het volgende:

[..]

Was de criminaliteit of de werkloosheid lager toen er nog geen of aanzienlijk minder enge allochtonen in Nederland woonden? Bron? Het klinkt als stierenpoep namelijk.
Leuk tabelletje over hoe crimineel allochtonen zijn
quote:
Betreft het percentage personen dat verdacht wordt van het plegen van een
bepaald soort misdrijf binnen de geselecteerde groep (qua geslacht,
leeftijd, herkomstgroepering, generatie en woongemeente) in de
Nederlandse bevolking .
Eens kijken! Van de autotochtone mannen in de leeftijd van 12 t/m 80 jaar, is 1.1% verdacht (geweest) van een misdrijf.
Bij marokkanen bijvoorbeeld is dat een overweldigende 9.2 procent. Kijk je alleen naar de 2e generatie, dan is dat zelfs 15.5%
Crimineel tuig duis.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:38:16 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45831257
Dat was niet de vraag Saviour, Knowall vroeg of het criminaliteitspercentage harder is gestegen dan de bevolkingsgrootte.
Net als de werkloosheid.
Dus dan is jouw tabelletje vrij nutteloos, je moet aankomen met gegevens over op z'n minst de laatste 50, 60 jaar waarin je het aantal misdrijven en de werkloosheid afzet tegen de bevolkingsgrootte. Nou ja, eigenlijk van een jaar of honderd, die criminele spanjaarden en italianen kwamen ook al vrij snel.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 18:40:32 #27
46149 __Saviour__
pi_45831337
Zulke tabellen kan ik niet vinden.
Maar feit blijft dat veel allochtonen crimineel tuig zijn. Dat toont die tabel overduidelijk aan. En als je veel criminelen uitzet, zal de criminaliteit dalen. Logisch nadenken heet dat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45831426
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:07 schreef Re het volgende:

[..]

in je geliefde US of A heeft dat zeker ook zoden aan de dijk gezet?
Je weet niet waar je het over hebt, want uitkeringen in de VS zijn minimaal en van beperkte duur. Iedereen moet -terecht- in zijn eigen bestaan voorzien en als immigrant in de VS heb je zelfs geen recht op die uitkeringen: ik durf te wedden dat de werkloosheid onder allochtonen in de VS dus lager is dan onder autochtonen. Conclusie: ja, wat ik in mijn voorstel schreef, heeft in de VS inderdaad zoden aan de dijk gezet. Per direct invoeren in NL dus. Verder nog commentaar? Pwnt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45831554
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:32 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

[..]

Eens kijken! Van de autotochtone mannen in de leeftijd van 12 t/m 80 jaar, is 1.1% verdacht (geweest) van een misdrijf.
Bij marokkanen bijvoorbeeld is dat een overweldigende 9.2 procent. Kijk je alleen naar de 2e generatie, dan is dat zelfs 15.5%
Crimineel tuig duis.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. De vraag was of er nu in Nederland, met die vele enge allochtonen, aanzienlijk meer criminaliteit of werkloosheid is in vergelijking met de goede oude arische tijden toen er nog geen of nauwelijks allochtonen waren in Nederland. Heb je daar ook een tabelletje van?
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 18:49:01 #30
46149 __Saviour__
pi_45831638
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:46 schreef knowall het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. De vraag was of er nu in Nederland, met die vele enge allochtonen, meer criminaliteit of werkloosheid is in vergelijking met de goede oude arische tijden toen er nog geen of nauwelijks allochtonen waren in Nederland. Heb je daar ook een tabelletje van?
quote:
Maar feit blijft dat veel allochtonen crimineel tuig zijn. Dat toont die tabel overduidelijk aan. En als je veel criminelen uitzet, zal de criminaliteit dalen. Logisch nadenken heet dat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45831768
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:49 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Logisch nadenken en grenzeloze kortzichtigheid zijn niet hetzelfde.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:54:26 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45831846
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Oh, het zal heus wel dalen, maar hoeveel gaat het kosten om ze het land uit te krijgen? Talloze rechtzaken, mensen hun nationaliteit afnemen (en hey, statenloos maken is niet zo makkelijk, dus duur), verzekerde bewaring tegen het vluchtrisico...

Het levert meer op als je ze minder crimineel maakt, is nog goedkoper ook.
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 18:59:43 #33
46149 __Saviour__
pi_45832048
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oh, het zal heus wel dalen, maar hoeveel gaat het kosten om ze het land uit te krijgen? Talloze rechtzaken, mensen hun nationaliteit afnemen (en hey, statenloos maken is niet zo makkelijk, dus duur), verzekerde bewaring tegen het vluchtrisico...
Gewoon wat wetswijzigingen. Allochtoon en je gaat bij herhaling ernstig de fout in? Dag Nederlandse nationaliteit en lekker terug naar waar je thuishoort. Statenloos worden ze niet, want ze hebben vaak een dubbele nationaliteit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:04:52 #34
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45832271
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Gewoon wat wetswijzigingen. Allochtoon en je gaat bij herhaling ernstig de fout in? Dag Nederlandse nationaliteit en lekker terug naar waar je thuishoort. Statenloos worden ze niet, want ze hebben vaak een dubbele nationaliteit.
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Simpel[..]
Ja, dat was het wel.
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 19:17:02 #35
46149 __Saviour__
pi_45832823
Simpel maar doeltreffend.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:41:02 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45833831
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Simpel maar doeltreffend.
Oh, dat zeker. Je doelstelling zal behaald worden.

De vraag is, of dat nu wel zo leuk is.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:42:34 #37
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45833900
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Gewoon wat wetswijzigingen. Allochtoon en je gaat bij herhaling ernstig de fout in? Dag Nederlandse nationaliteit en lekker terug naar waar je thuishoort.
Ah, je gaat gewoon discrimineren en artikel 1 van de grondwet negeren.
quote:
Statenloos worden ze niet, want ze hebben vaak een dubbele nationaliteit.
Bron, link, url?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:30:25 #38
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_45835927
quote:

[..]

De vooroordelen van autochtonen harder bestraffen?
pi_45836567
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is heus niet alsof die figuren (en ik durf zelfs te zeggen, allochtonen over het algemeen) iets bijdragen aan Nederland. Waarom zou je daar dan lief en aardig tegen blijven? Dat is hetzelfde als een kwaadaardig gezwel maar in je lichaam laten - het is immers ook vlees. Allochtone criminelen die in de herhaling vallen, dienen gewoon de Nederlandse nationaliteit afgenomen te worden en het land uitgeschopt worden. Je gaat als Nederlandse staat toch zeker niet doodbloeden om aan ze tegemoet te komen? Door ze weer vrij rond te laten lopen zodat ze als roofdieren weer een prooi kunnen zoeken? Door enorme bedragen aan het gevangeniswezen uit te geven?

Criminele allochtonen moeten gewoon weg, punt uit. Daar is Nederland niet voor. Zelfs al heb je een Nederlands paspoort. Juist als je dat Nederlands paspoort hebt (maar je natuurlijk geen Nederlander voelt - ze voelen zich op de eerste plaats altijd Turk/Marokkaan/whatever). Zint je dat niet, dan vertrek je maar vrijwillig.
-Mark Steyn
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 21:28:09 #40
46149 __Saviour__
pi_45838161
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Altijd dat artikel 1 gezeik. Dan maken er een artikel 0 bij of passen artikel 1 aan.
quote:
Bron, link, url?
Voor Marokkanen geldt het sowieso al. Al worden die in Nederland, België of waar dan ook geboren, dan nog krijgen ze ook de Marokkaanse nationaliteit. http://nieuws.marokko.nl/(...)e.nationaliteit.html
Voor andere landen weet ik niet hoe het zit. Maar wat boeit het, ze hebben het er dan zelf naar gemaakt. Als ze uit Nederland gezet zijn zoeken ze het zelf maar uit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:32:38 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45838358
Ja, ga jij de grondwet aanpassen en leg meteen internationaal uit dat je dat doet omdat je wil discrimineren. Ja, sorry jongens, vrijwaring van discriminatie en gelijke rechten in gelijke gevallen laten we vallen, niet meer nodig. Eigen volk eerst gaat het helemaal maken.

En nee, zo werkt het niet met dat uitzetten.
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 21:41:28 #42
46149 __Saviour__
pi_45838686
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:32 schreef Dagonet het volgende:
Ja, ga jij de grondwet aanpassen en leg meteen internationaal uit dat je dat doet omdat je wil discrimineren.[..]
Ach wat, de internationale wereld. Die heeft zich er niet mee te bemoeien. Bush heeft ook dikke schijt aan de rest van de wereld en vooral aan de VN. En met goed recht. Je laat andere landen toch niet voor je beslissen en over je oordelen.
quote:
[..] Eigen volk eerst gaat het helemaal maken.
Zo slecht is die benadering helemaal niet eigenlijk. Laat elk land lekker z'n eigen crap oplossen en laat iedereen lekker in eigen land blijven. Dat hoeft er ook geen discriminatie meer te zijn, want iedereen in alle landen is gewoon autochtoon van dat land.
quote:
En nee, zo werkt het niet met dat uitzetten.
Helaas niet. Maar ik zou het toch gewoon erg graag wel zo zien. Alle criminele allochtonen gewoon hoppa eruit kicken. Want een toevoeging voor het land zijn ze absoluut niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:43:05 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45838748
Alsof er geen gezeik is tussen bewoners van steden, dorpjes, wijken, straten of huizen onderling.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:54:43 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45839226
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Ach wat, de internationale wereld. Die heeft zich er niet mee te bemoeien. Bush heeft ook dikke schijt aan de rest van de wereld en vooral aan de VN. En met goed recht. Je laat andere landen toch niet voor je beslissen en over je oordelen.
Het verschil tussen de VS en Nederland is zo'n 10.000 kernwapens. That buys a lot of no comments. En ook de VS realiseert zich weer dat ze het niet in hun eentje kunnen.
quote:
Zo slecht is die benadering helemaal niet eigenlijk. Laat elk land lekker z'n eigen crap oplossen en laat iedereen lekker in eigen land blijven. Dat hoeft er ook geen discriminatie meer te zijn, want iedereen in alle landen is gewoon autochtoon van dat land.
Hadden we moeten bedenken voordat we ze de hele wereld gingen overslepen. Of voordat we naar andere continenten gingen natuurlijk.
quote:
Helaas niet. Maar ik zou het toch gewoon erg graag wel zo zien. Alle criminele allochtonen gewoon hoppa eruit kicken. Want een toevoeging voor het land zijn ze absoluut niet.
Tja, ik zou graag zien dat we allemaal een miljoen per jaar kregen van de regering, maar tussen wensen en realisme zit een groot verschil.

En dus nog een vraagje, na hoeveel generaties ben je volgens jou geen allochtoon meer?
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:20:37 #45
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45852435
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:41 schreef __Saviour__ het volgende:

Want een toevoeging voor het land zijn ze absoluut niet.
Jij ook niet. Wegens devolutie op fok heb ik je denaturaliseringsproces maar vast ingezet. Je mag kiezen: Kameroen, Afghanistan of Haiti.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:36:37 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45852857
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:43 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je weet niet waar je het over hebt, want uitkeringen in de VS zijn minimaal en van beperkte duur. Iedereen moet -terecht- in zijn eigen bestaan voorzien en als immigrant in de VS heb je zelfs geen recht op die uitkeringen: ik durf te wedden dat de werkloosheid onder allochtonen in de VS dus lager is dan onder autochtonen. Conclusie: ja, wat ik in mijn voorstel schreef, heeft in de VS inderdaad zoden aan de dijk gezet. Per direct invoeren in NL dus. Verder nog commentaar? Pwnt.
je linkte het aan criminaliteit, volgens mij is de criminaliteit in de VS nog een stukje heftiger dan hier... dus hou je pwnt maar thuis
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:44:33 #47
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_45853056
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:46 schreef StefanP het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is heus niet alsof die figuren (en ik durf zelfs te zeggen, allochtonen over het algemeen) iets bijdragen aan Nederland. Waarom zou je daar dan lief en aardig tegen blijven? Dat is hetzelfde als een kwaadaardig gezwel maar in je lichaam laten - het is immers ook vlees. Allochtone criminelen die in de herhaling vallen, dienen gewoon de Nederlandse nationaliteit afgenomen te worden en het land uitgeschopt worden. Je gaat als Nederlandse staat toch zeker niet doodbloeden om aan ze tegemoet te komen? Door ze weer vrij rond te laten lopen zodat ze als roofdieren weer een prooi kunnen zoeken? Door enorme bedragen aan het gevangeniswezen uit te geven?

Criminele allochtonen moeten gewoon weg, punt uit. Daar is Nederland niet voor. Zelfs al heb je een Nederlands paspoort. Juist als je dat Nederlands paspoort hebt (maar je natuurlijk geen Nederlander voelt - ze voelen zich op de eerste plaats altijd Turk/Marokkaan/whatever). Zint je dat niet, dan vertrek je maar vrijwillig.
Allochtonen vergelijken met kanker, tof hoor.

ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:55:49 #48
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45853372
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:44 schreef t-8one het volgende:

[..]

Allochtonen vergelijken met kanker, tof hoor.

Dat is een metafoor. Reageer eens gewoon op de inhoud in plaats van deze dooddoeners.
Binnen de maatschappij kunnen deze niet functionerende maatschappij ontwrichtende parasieten best gezien worden als een kwaadaardig gezwel imo
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:02:03 #49
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45853562
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:55 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Dat is een metafoor. Reageer eens gewoon op de inhoud in plaats van deze dooddoeners.
Binnen de maatschappij kunnen deze niet functionerende maatschappij ontwrichtende parasieten best gezien worden als een kwaadaardig gezwel imo

Je hangt jezelf met zo'n opmerking wel een bordje om van "normaal discussieren zal er niet bij zijn".
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:05:17 #50
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45853647
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je hangt jezelf met zo'n opmerking wel een bordje om van "normaal discussieren zal er niet bij zijn".
Ow ja? En waarom dan wel?
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:06:19 #51
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45853682
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:05 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Ow ja? En waarom dan wel?
Omdat je mensen vergelijkt met ziektes. Dan dehumaniseer je.
En iedereen weet: dehumanisering is..........
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:11:33 #52
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45853811
Ik trek een vergelijking tussen niet functionerende personen binnen een maatschappij en niet functionerende cellen binnen een lichaam, ofwel kankergezwel. Ik zie het probleem niet eigenlijk, als het hier over hooligans had gegaan had niemand er een probleem van gemaakt. Maar nu gaat het over allochtonen en dan moeten we opeens op onze woorden letten.
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:15:39 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45853925
kanker is in veel gevallen tegenwoordig te genezen, daar hoeft niet meer voor gesneden te worden
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:21:40 #54
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45854095
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:15 schreef Re het volgende:
kanker is in veel gevallen tegenwoordig te genezen, daar hoeft niet meer voor gesneden te worden
I stand corrected, dan gaat de vergelijking in dit geval dus niet op
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:40:06 #55
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45859902
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:11 schreef DenniZZ het volgende:
Ik trek een vergelijking tussen niet functionerende personen binnen een maatschappij en niet functionerende cellen binnen een lichaam, ofwel kankergezwel. Ik zie het probleem niet eigenlijk, als het hier over hooligans had gegaan had niemand er een probleem van gemaakt. Maar nu gaat het over allochtonen en dan moeten we opeens op onze woorden letten.
Omdat je geen hooligan meer bent als je je shirt uittrekt, maar een jood blijft een jood en een marokkaan een marokkaan en een neger een neger.

Kankercellen functioneren overigens juist wel, dat is het probleem.
pi_45860210
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:36 schreef Re het volgende:

[..]

je linkte het aan criminaliteit, volgens mij is de criminaliteit in de VS nog een stukje heftiger dan hier... dus hou je pwnt maar thuis
Wat een onzin. Lezen is blijkbaar niet makkelijk voor je... het gaat over werkloosheid. Als je allochtonen geen uitkering geeft, dan gaan ze wel werken hoor. Moet je eens opletten. Mochten ze besluiten om op louche wijze geld te verdienen, dan komt er pas criminaliteit bij kijken. Je gaat volledig aan het punt voorbij dat uitkeringen dit soort misbuik bij allochtonen (sommige groepen zijn daar blijkbaar meer toe geneigd dan andere) mogelijk maken.

Bovendien heb je het met je 'volgens mij' ook helemaal mis. Dat er in een paar ghetto's wat thugs elkaar dagelijks het hoofd kapot schieten en daarmee het gemiddelde ver omhoog halen, wil niet zeggen dat het hier crimineler is. Verre van. Het is een verademing om hier te wonen.

Dus: afschaffen die uitkeringen. Laat Ali en Mohamed maar lekker een baan zoeken.
-Mark Steyn
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:44:55 #57
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45862263
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:48 schreef StefanP het volgende:
Dus: afschaffen die uitkeringen. Laat Ali en Mohamed maar lekker een baan zoeken.
Voor iedereen? Of alleen voor Mo en Appie?
  woensdag 31 januari 2007 @ 20:45:40 #58
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45862290
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 19:48 schreef StefanP het volgende:
Bovendien heb je het met je 'volgens mij' ook helemaal mis. Dat er in een paar ghetto's wat thugs elkaar dagelijks het hoofd kapot schieten en daarmee het gemiddelde ver omhoog halen, wil niet zeggen dat het hier crimineler is. Verre van. Het is een verademing om hier te wonen.
Behalve als je in het Ghetto woont.
  woensdag 31 januari 2007 @ 22:21:10 #59
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 1 februari 2007 @ 04:11:55 #60
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45873474
Sommige mensen moeten werken
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Werkloosheid allochtonen "dramatisch"

Iedereen schreef ik al eerder.
-Mark Steyn
pi_45873476
Dubbel.
-Mark Steyn
pi_45873732
Gewoon even een vraag tussendoor.
Wat is er nu werkelijk allemaal te verzinnen tegen het uitzetten van criminele allochtonen, die herhaaldelijk in de fout gaan?
  FOK!fotograaf donderdag 1 februari 2007 @ 08:29:20 #64
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45874038
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:15 schreef Re het volgende:
Bestralen hebben ze in de Bijlmer ale eens geprobeerd , maar het hielp niet.
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:45 schreef Floripas het volgende:
Behalve als je in het Ghetto woont.
Dan had je naar een ghetto moeten verwijzen, en niet naar een compleet land. En imo is het aan een hoop inwoners van dergelijke wijken zelf te wijten dat ze daar wonen, dus zeuren is dan helemaal niet im frage.

Het is zo dat de werkeloosheid in het algemeen dramatisch is, zeker als je kijkt hoeveel banen er zijn. Veel werkeloosheid komt imo door te weinig dwang om een basis aan te leggen om een baan te krijgen: onderwijs. Het gros van de werkelozen kan geen baan krijgen vanwege het gebrek aan opleiding. Dat gebrek komt imo door weinig motivatie/inzet/<insert label>. Hierdoor krijg je mensen die gewoon niets kunnen en niets willen. De makkelijke weg is vaak de criminaliteit. De kleine criminaliteit wordt ook niet als 'fout' gezien in wijken zoals het Laakwartier in Den Haag.

Laag tot niet opgeleide allochtonen hebben nog een extra hindernis vaak, ze spreken (zeer) slecht nederlands. Dit komt omdat thuis geen nederlands gebruikt wordt (voertaal en media). Niets doen richt weinig uit, want deze groep zal zichzelf echt niet diagnotiseren en aanpakken. Wat er precies aan gedaan moet en kan worden weet ik niet, maar als je ze leert wat meer te investeren in zichzelf zoals een studie en goede taalbeheersing, zal dat al een hoop schelen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 1 februari 2007 @ 08:40:49 #65
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45874148
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 08:29 schreef freud het volgende:

Dit komt omdat thuis geen nederlands gebruikt wordt (voertaal en media). Niets doen richt weinig uit, want deze groep zal zichzelf echt niet diagnotiseren en aanpakken. Wat er precies aan gedaan moet en kan worden weet ik niet, maar als je ze leert wat meer te investeren in zichzelf zoals een studie en goede taalbeheersing, zal dat al een hoop schelen.
Ja dat proberen we al een jaar of dertig geloof ik. En het werkt niet. Als men niet mee wil werken houdt het op natuurlijk.
pi_45876453
De oplossing? Mentaliteit van werkgevers aanpakken, en allochtonen leren hoe ze beter met de situatie kunnen omgaan.
pi_45876496
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:43 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja, jij altijd met je VS: prachtig voorbeeld dat land! Torenhoge criminaliteit, waanzinnige werkloosheid, zwaar achtergestelde minima en minderheidsgroepen, het grootste aantal zware criminelen ter wereld (bijvoorbeeld massamoordenaars). Vooral de VS erbij halen als je goede voorbeelden wil geven op het gebied van werkloosheid (en criminaliteit). Kijk eens even naar de verschrikkelijke werkloosheid onder latino's, bijvoorbeeld.
pi_45876727
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:32 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

[..]

Crimineel tuig duis.
Ja, die cijfers kan je heel rationeel verklaren. Ze zijn verdacht, niet veroordeelt. Het wekelijke percentage veroordeelden ligt vele malen lager. En wil je weten waarom? Omdat mensen bevooroordeelt zijn, en heel graag snel de allochtoon aanwijzen als de schuldige. Jij bent er het levende voorbeeld van. "Ze zijn toch crimineel?" Dus zullen ze het automatisch ook wel gedaan hebben ja... Slechte mentaliteit, die vingerwijzertjes.
  donderdag 1 februari 2007 @ 11:11:37 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45876730
quote uit het bericht
quote:
De achterstand van allochtonen op de arbeidsmarkt wijt het CBS onder meer aan het verschil in opleidingsniveau. ‘Je ziet dat allochtone jongeren inmiddels beter opgeleid zijn’, zegt Vergeer.
best apart
pi_45876936
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:11 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ja, die cijfers kan je heel rationeel verklaren. Ze zijn verdacht, niet veroordeelt. Het wekelijke percentage veroordeelden ligt vele malen lager. En wil je weten waarom? Omdat mensen bevooroordeelt zijn, en heel graag snel de allochtoon aanwijzen als de schuldige. Jij bent er het levende voorbeeld van. "Ze zijn toch crimineel?" Dus zullen ze het automatisch ook wel gedaan hebben ja... Slechte mentaliteit, die vingerwijzertjes.
Je kop in het zand steken is ook een slechte mentaliteit.
pi_45877112
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:19 schreef Robar het volgende:

[..]

Je kop in het zand steken is ook een slechte mentaliteit.
Ik hou gewoon niet van stemmingmakerij. Ik geloof best dat allochtonen crimineler zijn. Je moet alleen wel de juiste cijfers laten zien, en kijjken waar de oorzaak ligt.
pi_45877542
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:26 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ik hou gewoon niet van stemmingmakerij. Ik geloof best dat allochtonen crimineler zijn. Je moet alleen wel de juiste cijfers laten zien, en kijjken waar de oorzaak ligt.
Maar nu zeg je het wel wat genuanceerder.
Feit blijft namelijk dat allochtonen crimineler zijn.
Maar in plaats van deze het land uit te zetten zou er eerst eens gekeken moeten worden naar de oorzaak hiervan.
Ik ben er wel voor om allochtonen die herhaaldeijk zwaar de fout in zijn gegaan uit te zetten.
Maar dat zal uiteindelijk maar een kleine groep zijn.
pi_45877886
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:44 schreef Robar het volgende:

[..]

Maar nu zeg je het wel wat genuanceerder.
Feit blijft namelijk dat allochtonen crimineler zijn.
Maar in plaats van deze het land uit te zetten zou er eerst eens gekeken moeten worden naar de oorzaak hiervan.
Ik ben er wel voor om allochtonen die herhaaldeijk zwaar de fout in zijn gegaan uit te zetten.
Maar dat zal uiteindelijk maar een kleine groep zijn.
Moeten autochtonen die net zo vaak in de fout gaan dan ook weg? Zou wel zo eerlijk zijn, het gaat er toch om dat je geen criminelen in NL wil?
pi_45878036
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:57 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Moeten autochtonen die net zo vaak in de fout gaan dan ook weg? Zou wel zo eerlijk zijn, het gaat er toch om dat je geen criminelen in NL wil?
Het gaat erom dat mensen die hier "te gast" zijn zich wel aan de normen en waarden van de Nederlandse cultuur moeten houden.

Maar begrijp me niet verkeerd.
Ik vind namelijk dat er wel degelijk verschil is tussen een allochtoon die in Nederland geboren is en een allochtoon die zelf naar Nederland gekomen is. Iemand die in Nederland is geboren en opgegroeid valt wat mij betreft gewoon in de categorie autochtonen. Wel vind ik dat deze mensen niet meer de keuze moeten hebben van twee paspoorten en direct moeten kiezen voor een nationaliteit, maar dat is weer een andere discussie.
pi_45878285
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:57 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Nee, geen buitenlandse criminelen, omdat we namelijk onze handen al vol hebben aan de lokale boefjes.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45878296
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:59 schreef Elseetje het volgende:
De oplossing? Mentaliteit van werkgevers aanpakken, en allochtonen leren hoe ze beter met de situatie kunnen omgaan.
Mentaliteit straffen........... moet niet gekker worden.
pi_45878947
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:02 schreef Robar het volgende:

[..]

Het gaat erom dat mensen die hier "te gast" zijn zich wel aan de normen en waarden van de Nederlandse cultuur moeten houden.

Maar begrijp me niet verkeerd.
Ik vind namelijk dat er wel degelijk verschil is tussen een allochtoon die in Nederland geboren is en een allochtoon die zelf naar Nederland gekomen is. Iemand die in Nederland is geboren en opgegroeid valt wat mij betreft gewoon in de categorie autochtonen. Wel vind ik dat deze mensen niet meer de keuze moeten hebben van twee paspoorten en direct moeten kiezen voor een nationaliteit, maar dat is weer een andere discussie.
Dus het gaat jou alleen om eerste generatie allochtonen, niet om turken, marokkanen en antilianen e.d. die al tweede of derde generatie zijn? Ik ben het er nog steeds niet mee eens, maar dat is minder erg dan wat de meeste fokkers vinden.
pi_45878962
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Mentaliteit straffen........... moet niet gekker worden.
Je moet eens horen wat er op fok gezegd wordt over de mentaliteit van 'allochtonen'!
pi_45879118
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:35 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Je moet eens horen wat er op fok gezegd wordt over de mentaliteit van 'allochtonen'!
Bij de les blijven............... Allochtoon niet voldoende geschoold om vervolgens daar de werkgevers voor straffen.
pi_45879188
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:35 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Dus het gaat jou alleen om eerste generatie allochtonen, niet om turken, marokkanen en antilianen e.d. die al tweede of derde generatie zijn? Ik ben het er nog steeds niet mee eens, maar dat is minder erg dan wat de meeste fokkers vinden.
Als ik het iets specifieker omschrijf, dan gaat het mij sowieso om de eerste generatie allochtonen, maar ook iedereen zonder Nederlands paspoort. Vandaar ook dat ik over dat paspoort probleem begon. Ben je met een dubbel paspport nou allochtoon of autochtoon? Of het dubbele paspoort moet afgeschafd worden, of er moeten duidelijke regels opgesteld worden ivm dubbele paspoorten.

Maar waarom zou je, volgens jou, dan geen "gasten" "het hotel" uit mogen zetten?
  donderdag 1 februari 2007 @ 12:45:28 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45879279
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:42 schreef Robar het volgende:

[..]

Als ik het iets specifieker omschrijf, dan gaat het mij sowieso om de eerste generatie allochtonen, maar ook iedereen zonder Nederlands paspoort. Vandaar ook dat ik over dat paspoort probleem begon. Ben je met een dubbel paspport nou allochtoon of autochtoon? Of het dubbele paspoort moet afgeschafd worden, of er moeten duidelijke regels opgesteld worden ivm dubbele paspoorten.

Maar waarom zou je, volgens jou, dan geen "gasten" "het hotel" uit mogen zetten?
dat dubbele paspoort is natuurlijk maar een klein gedeelte van de allochtonen populatie die werkeloos is die zo'n 20.000 jongeren bevat, om de schaal van het probleem even uit te lichten
pi_45879406
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:45 schreef Re het volgende:

[..]

dat dubbele paspoort is natuurlijk maar een klein gedeelte van de allochtonen populatie die werkeloos is die zo'n 20.000 jongeren bevat, om de schaal van het probleem even uit te lichten
Heb je daar cijfers van?
Ben wel benieuwd hoeveel allochtonen een dubbel paspoort hebben.
pi_45880289
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 12:42 schreef Robar het volgende:

[..]

Omdat mensen met een Nederlands paspoort Nederlanders zijn, geen gasten. Dan zijn we hier allemaal gasten, welke generatie dan ook. 2 eeuwen geleden was mijn familie ook allochtoon. Als je geen Nederlands paspoort hebt, dan ben je geen Nederlander, dus buitenlander, en mag je in je eigen land je straffen uitzitten wat mij betreft. Ik ga hier niet de discussie voeren over het dubbele paspoort, dat is niet zo makkelijk als de meeste mensen schijnen te denken. Die mensen hebben gewoon ook een Nederlands paspoort, dus die zijn gewoon medelanders.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:18:08 #84
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45882095
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 20:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Iedereen
mai pen rai
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:20:31 #85
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45882179
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:19 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Omdat mensen met een Nederlands paspoort Nederlanders zijn, geen gasten. Dan zijn we hier allemaal gasten, welke generatie dan ook. 2 eeuwen geleden was mijn familie ook allochtoon. Als je geen Nederlands paspoort hebt, dan ben je geen Nederlander, dus buitenlander, en mag je in je eigen land je straffen uitzitten wat mij betreft. Ik ga hier niet de discussie voeren over het dubbele paspoort, dat is niet zo makkelijk als de meeste mensen schijnen te denken. Die mensen hebben gewoon ook een Nederlands paspoort, dus die zijn gewoon medelanders.
Jep maar ze hebben OOK een buitenlands paspoort dus zijn het gewoon buitenlanders. Daar kiest men zelf voor, en dat kunnen ze zelf ongedaan maken.
pi_45882600
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:19 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Probleem is vaak dat ze medelanders zijn wanneer het ze uitkomt.
Ze zijn geen Nederlander geworden, omdat ze zich Nederlander voelen.
Ze zijn dat geworden, omdat dat vaak "praktischer" is.

Maar goed, dat is een hele andere discussie.
Zolang er dubbele nationaliteiten zijn, zijn we verplicht om deze mensen te behandelen als medelanders, dat ben ik met je eens. Maar ik heb dus een probleem met de dubbele nationaliteit.

Verder zijn we het denk ik met elkaar eens.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:36:54 #87
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45882716
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 07:45 schreef Robar het volgende:
Gewoon even een vraag tussendoor.
Wat is er nu werkelijk allemaal te verzinnen tegen het uitzetten van criminele allochtonen, die herhaaldelijk in de fout gaan?
Dat je de Nederlandse nationaliteit niet voorwaardelijk kunt maken. Dat gaat tegen alle mensenrechten in.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:38:55 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45882779
volgens het CBR zijn er zo'n 1 miljoen mensen met een dubbele nationaliteit
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 14:41:36 #89
46149 __Saviour__
pi_45882858
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:38 schreef Re het volgende:
volgens het CBR zijn er zo'n 1 miljoen mensen met een dubbele nationaliteit
En daarvan kan dus makkelijk de nederlandse nationaliteit worden afgenomen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:42:04 #90
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45882871
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 08:29 schreef freud het volgende:

[..]
[..]

Dan had je naar een ghetto moeten verwijzen, en niet naar een compleet land.
Dat deed ik ook niet, je verwart me met een ander.
Toch zijn moorden in de VS veel talrijker dan hier. En dat de kans dat je vermoord wordt in Lunteren-buiten net zo klein is als dat je vermoord wordt in Connecticut doet daar niks aan af.
quote:
En imo is het aan een hoop inwoners van dergelijke wijken zelf te wijten dat ze daar wonen, dus zeuren is dan helemaal niet im frage.
Je denkt dat mensen graag in een ghetto wonen?
Het is overigens: "nicht in Frage".
quote:
Het is zo dat de werkeloosheid in het algemeen dramatisch is, zeker als je kijkt hoeveel banen er zijn. Veel werkeloosheid komt imo door te weinig dwang om een basis aan te leggen om een baan te krijgen: onderwijs. Het gros van de werkelozen kan geen baan krijgen vanwege het gebrek aan opleiding. Dat gebrek komt imo door weinig motivatie/inzet/<insert label>. Hierdoor krijg je mensen die gewoon niets kunnen en niets willen.
Dus het komt niet gewoon door gebrek aan, zeg, arbeidsplaatsen?
pi_45882903
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:36 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat je de Nederlandse nationaliteit niet voorwaardelijk kunt maken. Dat gaat tegen alle mensenrechten in.
Eindelijk iemand die op die vraag reageert

Maar toch snap ik dat niet helemaal.
Zoals je het nu omschrijft is er geen enkele manier om iemand het land uit te zetten.
Ik kan me dat niet voorstellen.
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 14:43:28 #92
46149 __Saviour__
pi_45882925
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:11 schreef Elseetje het volgende:
Owja, tuurlijk. Gewoon ziekelijk hoe enorm de oogkleppen zijn bij jullie. Allochtonen kunnen echt niks verkeerd doen he en alles ligt aan ons. Aan zelfs de meest overduidelijk negatieve cijfers wordt nog geprobeerd een andere draai te geven
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:46:34 #93
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45883009
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Hoe dan? Ten eerste straf je dan mensen met een dubbele nationaliteit veel zwaarder dan mensen met maar één paspoort, en dat is klassenjustitie.
Ten tweede wordt internationaal de nationaliteit alleen afgepak en mensen verbannen bij hoogverraad tegen het eigen land. Als Nederland de Nederlandse nationaliteit voorwaardelijk maakt, kun je er op rekenen dat we uit alle handelsverdragen worden getrapt en in een diepe recessie belanden.
Ten derde kun je niet tegen mensen zeggen: we dwingen je te integreren, Nederlanders te worden, je Nederlander te voelen, maar zodra het ons niet meer aanstaat pakken we je die status af.
Ten vierde kunnen Marokkanen er weinig aan doen dat ze een dubbele nationaliteit hebben, die mogen van Marokko hun Marokkaanse nationaliteit helemaal niet opzeggen.
Ten vijfde zadel je andere landen op met ónze criminelen. Criminelen die hier geboren en getogen zijn. Dat zullen andere landen ons zeker niet in dank afnemen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:47:26 #94
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45883044
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Owja, tuurlijk. Gewoon ziekelijk hoe enorm de oogkleppen zijn bij jullie. Allochtonen kunnen echt niks verkeerd doen he en alles ligt aan ons. Aan zelfs de meest overduidelijk negatieve cijfers wordt nog geprobeerd een andere draai te geven
Allochtonen kunnen in mijn ogen prima vanalles verkeerd doen. Maar niet elke allochtoon doet vanalles verkeerd.
  donderdag 1 februari 2007 @ 14:48:32 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45883082
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

nee dat kan niet hoe graag je het ook wilt
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 14:56:53 #96
46149 __Saviour__
pi_45883357
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:46 schreef Floripas het volgende:
Hoe dan? Ten eerste straf je dan mensen met een dubbele nationaliteit veel zwaarder dan mensen met maar één paspoort, en dat is klassenjustitie.
Daarom zou ik ook graag wat regels en wetten veranderd zien. Het land wordt er alleen maar beter op zonder die criminelen.
quote:
Ten tweede wordt internationaal de nationaliteit alleen afgepak en mensen verbannen bij hoogverraad tegen het eigen land. Als Nederland de Nederlandse nationaliteit voorwaardelijk maakt, kun je er op rekenen dat we uit alle handelsverdragen worden getrapt en in een diepe recessie belanden.
Da's gewoon pure doemdenkerij en onzin. Nederland kan zelf wel bepalen welke voorwaarden aan het verstrekken en afnemen van de nationaliteit gesteld worden. De internationale wereld heeft zich daar niet mee te bemoeien.
quote:
Ten derde kun je niet tegen mensen zeggen: we dwingen je te integreren, Nederlanders te worden, je Nederlander te voelen, maar zodra het ons niet meer aanstaat pakken we je die status af.
Ja, dat kan dus wel. In Nederland willen wonen, dan ook maar alle voorwaarden accepteren. Als integrerend allochtoon moet je proberen onderdeel van de samenleving te worden. Lukt dat niet, ga dan lekker terug en je eigen land verzieken.
quote:
Ten vierde kunnen Marokkanen er weinig aan doen dat ze een dubbele nationaliteit hebben, die mogen van Marokko hun Marokkaanse nationaliteit helemaal niet opzeggen.
Juist handig. Dubbele nationaliteit, dus er eentje afpakken, daar worden ze niet statenloos van.
quote:
Ten vijfde zadel je andere landen op met ónze criminelen. Criminelen die hier geboren en getogen zijn. Dat zullen andere landen ons zeker niet in dank afnemen.
Hebben die landen even pech. Moeten ze maar niet zo hardnekkig vasthouden aan het automatisch verkrijgen van hun nationaliteit, ook al zijn ze er niet geboren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 14:58:37 #97
46149 __Saviour__
pi_45883408
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Allochtonen kunnen in mijn ogen prima vanalles verkeerd doen. Maar niet elke allochtoon doet vanalles verkeerd.
Maar dat constante absurde verdedigen altijd door de schuld omdraaien, da's om moe van te worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:00:39 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45883493
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar dat constante absurde verdedigen altijd door de schuld omdraaien, da's om moe van te worden.
nee, het constante alles op een hoop gooien en alle xeno's zijn slecht is gelukkig niet vermoeiend
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:02:11 #99
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45883544
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Daarom zou ik ook graag wat regels en wetten veranderd zien. Het land wordt er alleen maar beter op zonder die criminelen.
[..]
Dat neemt niet weg dat je crimineel A(li) harder straft dan crimineel B(ob) voor hetzelfde vergrijp in vergelijkbare omstandigheden. Vind je dat fair?
quote:
Da's gewoon pure doemdenkerij en onzin. Nederland kan zelf wel bepalen welke voorwaarden aan het verstrekken en afnemen van de nationaliteit gesteld worden. De internationale wereld heeft zich daar niet mee te bemoeien.
[..]
Maar dat zel ze wel, zeker de EU, maar ik sluit een handelsboycot van de VS ook niet uit. De VS zijn nogal politiek correct op het gebied van ethniciteit, hè?
quote:
Ja, dat kan dus wel. In Nederland willen wonen, dan ook maar alle voorwaarden accepteren. Als integrerend allochtoon moet je proberen onderdeel van de samenleving te worden. Lukt dat niet, ga dan lekker terug en je eigen land verzieken.
[..]
Het punt is: voor veel van die mensen is "het eigen land" gewoon Nederland. Hier geboren en getogen.
quote:
Juist handig. Dubbele nationaliteit, dus er eentje afpakken, daar worden ze niet statenloos van.
[..]
Zeer zeker is dat mogelijk. Mensen die bijvoorbeeld vluchten uit eigen land, mensen die niet in militaire dienst willen, vrouwen die worden bedreigd door familie in het land van herkomst - die worden effectief banneling.
quote:
Hebben die landen even pech. Moeten ze maar niet zo hardnekkig vasthouden aan het automatisch verkrijgen van hun nationaliteit, ook al zijn ze er niet geboren.
Dus als ik over drie jaar nazi word en negers in elkaar ga trappen, dan stuurt de Nederlandse overheid mij domweg naar Canada, omdat ik óók de Canadese nationaliteit zal hebben? Dat zal Canada zeker niet leuk vinden.
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:02:49 #100
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45883564
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:58 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar dat ze in jouw ogen nooit ook maar één iets goed kunnen doen ook. Je bent van hetzelfde laken een pak, hoor.
  FOK!fotograaf donderdag 1 februari 2007 @ 15:06:38 #101
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45883679
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:42 schreef Floripas het volgende:

[..]

Toch zijn moorden in de VS veel talrijker dan hier. En dat de kans dat je vermoord wordt in Lunteren-buiten net zo klein is als dat je vermoord wordt in Connecticut doet daar niks aan af.
True.
quote:
Je denkt dat mensen graag in een ghetto wonen?
Het is overigens: "nicht in Frage".
Nee, dat denk ik niet. Ik doelde op het feit dat als iemand niet leert, of moeite stopt om iets te kunnen, dan moet je ook niet zeuren als je geen geld kan verdienen en dus in een 'ghetto' moet gaan wonen.
quote:
Dus het komt niet gewoon door gebrek aan, zeg, arbeidsplaatsen?
Zo kan je het ook noemen, gebrek aan arbeidsplaatsen voor mensen die niets hebben geleerd, en de taal niet goed machtig zijn.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 1 februari 2007 @ 15:12:57 #102
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45883893
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:06 schreef freud het volgende:

[..]

True.
[..]

Nee, dat denk ik niet. Ik doelde op het feit dat als iemand niet leert, of moeite stopt om iets te kunnen, dan moet je ook niet zeuren als je geen geld kan verdienen en dus in een 'ghetto' moet gaan wonen.
[..]

Zo kan je het ook noemen, gebrek aan arbeidsplaatsen voor mensen die niets hebben geleerd, en de taal niet goed machtig zijn.
Hebben we het nog steeds over de VS?
  FOK!fotograaf donderdag 1 februari 2007 @ 15:29:30 #103
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45884499
Nee, nederland zoals in de OP staat.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  donderdag 1 februari 2007 @ 17:26:27 #104
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45888647
Mogen we trouwens eindelijk eens van de term allochtoon af? Of een simpele, duidelijke definitie? En dan ook afbakenen hoelang dat doorloopt?

Als je opa 5 jaar was toen hij hierheen kwam in de jaren 30 dan ben je allochtoon, ga je met je vrouw (beiden hier geboren) naar de antillen en wordt jouw kind (autochtoon) dáár geboren dan zijn je kleinkinderen weer allochtonen.

Dat geneuzel. Het verdeelt wel lekker in hokjes maar doe dan het Amerikaanse '1/4e thai, 12% iers, 9% duits en de rest aanvullen met zulu en san'.
pi_45890164
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 14:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het ligt gewoon aan jou ventje. Als jíj je oogkleppen nou eens afdoet, dan had je ook gelezen dat ik er niet aan twijfel dat (bepaalde) allochtonen crimineler zijn. En dat je ook moet kijken naar waar de oorzaak ligt, en dan niet beginnen met 'zo zijn ze gewoon'.
Als je nou eens met de juiste cijfers aankomt, dus de daadwerkelijke veroordelingen, en níet de verdachten (want die hogere cijfers daarin komen wél door wat ik zeg, jij bewijst het keer op keer met je vooroordelen), dan kunnen we praten over hoeveel crimineler bijvoorbeeld Antillianen zijn. V-e-r-o-o-r-d-e-l-i-n-g-e-n dus, ik dacht, ik zal het even voor je spellen, lezen schijn je moeilijk te vinden.
  donderdag 1 februari 2007 @ 18:53:16 #106
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45891543
Elseetielein, dat is een onbegonnen zaak, __Saviour__ tot de orde roepen.
  donderdag 1 februari 2007 @ 18:53:37 #107
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45891557
Vage cijfers trouwens allemaal. Zijn ze allemaal ongewenst werkeloos, om mee te beginnen?
pi_45891790
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 18:53 schreef Floripas het volgende:
Sorry Ik wil gewoon zo graag stukken onbenul wat benul geven... Hij zou toch een cursus lezen kunnen nemen? Schijnen veel allochtonen ook te doen...
pi_45895514
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 11:02 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ja, jij altijd met je VS: prachtig voorbeeld dat land! Torenhoge criminaliteit, waanzinnige werkloosheid, zwaar achtergestelde minima en minderheidsgroepen, het grootste aantal zware criminelen ter wereld (bijvoorbeeld massamoordenaars). Vooral de VS erbij halen als je goede voorbeelden wil geven op het gebied van werkloosheid (en criminaliteit). Kijk eens even naar de verschrikkelijke werkloosheid onder latino's, bijvoorbeeld.
Bron? De werkloosheid is in de VS een stuk lager, en al helemaal onder immigranten omdat je als immigrant geen uitkering krijgt. Precies wat er in NL moet gebeuren dus. Je lult uit je nek. Je leeft in lala-land. Je hebt geen [i]enkel[/l] benul waar je het over hebt. Het werkloosheidcijfer in de VS ligt al een jaar rond de 4.5%, dat is toch echt wel lager dan in NL. Pwnt dus. Die 'torenhoge' criminaliteit is ook een verzinsel van je Indymedia freaks... ben je uberhaupt ooit wel eens in de VS geweest?

Allochtonen dienen geen uitkering te krijgen. Punt. Moet je eens opletten hoe snel ze gaan werken.
-Mark Steyn
pi_45897030
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:38 schreef StefanP het volgende:
Allochtonen dienen geen uitkering te krijgen. Punt. Moet je eens opletten hoe snel ze gaan werken.
En betalen 'de allochtonen' dan ook minder belasting? Dan lijkt het me wel een interessante constructie.
  donderdag 1 februari 2007 @ 21:24:47 #111
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_45897356
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:16 schreef knowall het volgende:

[..]

En betalen 'de allochtonen' dan ook minder belasting? Dan lijkt het me wel een interessante constructie.
Ik als autochtoon zou wel zo'n systeem willen.
pi_45897738
quote:

[..]

Bron? De werkloosheid is in de VS een stuk lager, en al helemaal onder immigranten omdat je als immigrant geen uitkering krijgt. Precies wat er in NL moet gebeuren dus. Je lult uit je nek. Je leeft in lala-land. Je hebt geen [i]enkel[/l] benul waar je het over hebt. Het werkloosheidcijfer in de VS ligt al een jaar rond de 4.5%, dat is toch echt wel lager dan in NL.
klik In de VS is het voor het eerst sinds 2000 dat de werkloosheid daalt, was de afgelopen jaren erg hoog.
In december was het werkloosheidscijfer van Nederland 3,6% klik
quote:
Pwnt dus. Die 'torenhoge' criminaliteit is ook een verzinsel van je Indymedia freaks... ben je uberhaupt ooit wel eens in de VS geweest?
vergelijking NL - VS
quote:
Hoge werkloosheid latinos: klik
Hoge werkloosheid 'zwarten' klik (pdf)

Kennelijk weet jij net zo min waar je het over hebt als ik.
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 21:35:07 #113
46149 __Saviour__
pi_45897810
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 18:53 schreef Floripas het volgende:
tuurlijk, omdat het niet in jullie linkse straatje past. rot toch op zeg
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 1 februari 2007 @ 21:49:14 #114
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45898436
quote:

[..]

Bron? De werkloosheid is in de VS een stuk lager, en al helemaal onder immigranten omdat je als immigrant geen uitkering krijgt. Precies wat er in NL moet gebeuren dus. Je lult uit je nek. Je leeft in lala-land. Je hebt geen [i]enkel[/l] benul waar je het over hebt. Het werkloosheidcijfer in de VS ligt al een jaar rond de 4.5%, dat is toch echt wel lager dan in NL. Pwnt dus. Die 'torenhoge' criminaliteit is ook een verzinsel van je Indymedia freaks... ben je uberhaupt ooit wel eens in de VS geweest?

De werkloosheid ligt tussen de 4,7 en 6,4 procent, hoor. In Nederland tussen de 5,5 en de 6,5 procent. (Bron: RTLZ). Niks "pwnt".
Plus, als je deze cijfers met deze vergelijkt, zie je dat vermogensdelicten in de VS inderdaad minder zijn, maar geweldsdelicten veel en veel talrijker.
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 21:51:34 #115
46149 __Saviour__
pi_45898542
maar goed, nog een tabel
In 2005 waren er 17595 gedetineerden. 7910 komen uit Nederland. Dat is 45 procent.
Dus 55 procent van de gedetineerden heeft niet Nederland als land van herkomst.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 1 februari 2007 @ 21:54:01 #116
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45898668
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:35 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

tuurlijk, omdat het niet in jullie linkse straatje past. rot toch op zeg
Nee, hoor, omdat je te dom bent om de duivel z'n kont te kussen, te oppervlakkig om een blokje om te gaan zonder weg te waaien en te verzuurd om nog glazuur op je tanden te hebben.
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 21:56:30 #117
46149 __Saviour__
pi_45898784
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:54 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, hoor, omdat je te dom bent om de duivel z'n kont te kussen, te oppervlakkig om een blokje om te gaan zonder weg te waaien en te verzuurd om nog glazuur op je tanden te hebben.
nee dat is volwassen hoor, dom mens van het zwakke geslacht. je bent zo links dat je een terrorist nog zou knuffelen omdat hij het goed bedoelt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:03:00 #118
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45899113
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

nee dat is volwassen hoor, dom mens van het zwakke geslacht. je bent zo links dat je een terrorist nog zou knuffelen omdat hij het goed bedoelt.
Na een onvoorziene confrontatie met jou zou ik George Bush nog knuffelen.
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 22:06:06 #119
46149 __Saviour__
pi_45899245
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 22:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

Na een onvoorziene confrontatie met jou zou ik George Bush nog knuffelen.
da's een goede gast. Doe hem de groeten van me, zwakke vrouw!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:20:24 #120
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45899864
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 22:06 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

da's een goede gast. Doe hem de groeten van me, zwakke vrouw!
Zegt de gozer met de morbide obsessie voor een kindvrouwtje.
pi_45899993
quote:
Ja en dan worden alle autochtonen werkeloos die een winkel hebben in een buurt met veel allochtonen, handelen in schapen en zijn er in de grote steden geen vakkenvullers meer te vinden. Om maar een paar rare voorbeelden te noemen.

Niet alles is zo simpel als jouw brein het graag indeelt.
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 22:41:32 #122
46149 __Saviour__
pi_45900672
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 22:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zegt de gozer met de morbide obsessie voor een kindvrouwtje.
ja maar jouw vriendin heeft morbide obesitas!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:44:26 #123
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45900753
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 22:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

ja maar jouw vriendin heeft morbide obesitas!
Nou en?
  Donald Duck held donderdag 1 februari 2007 @ 22:46:28 #124
46149 __Saviour__
pi_45900821
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 22:44 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nou en?
ja precies, nou en. waar slaat het op. waar slaan de dingen op in jouw laatste posts. precies, ook nergens op.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45905324
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:33 schreef Elseetje het volgende:

[..]

In december was het werkloosheidscijfer van Nederland 3,6% klik
[..]
Ah, het CBS is dus incorrect?

In het vierde kwartaal van 2006 waren er, na correctie voor seizoeninvloeden, 394 duizend werklozen. Dit kwam overeen met 5,2 procent van de beroepsbevolking.
http://www.cbs.nl/nl-nl/m(...)werkloosheid-art.htm
quote:
Hoge werkloosheid latinos: klik
Hoge werkloosheid 'zwarten' klik (pdf)
Kennelijk weet jij net zo min waar je het over hebt als ik.
Hispanic unemployment fell this spring to 4.9 percent from 5.8 percent in the same period last year
http://www.washingtonpost(...)AR2006092701845.html
4.9 procent werkloosheid voor latino's. 0.4 procent hoger dan blanke Amerikanen. Tel de miljoenen illegalen mee die voor 100% werken, en je zit al onder de 4.5%.

Cijfers uit eind 2006 dus; niet iets van 4 jaar oud zoals waar jij mee komt.

Maaruh, dit doet er verder niet toe. Allochtonen dienen gewoon geen uitkering te krijgen. Daar gaat het hier om - het schandelijke aantal werkloze allochtonen in NL. Moet je eens opletten hoe snel ze opeens wel kunnen werken
-Mark Steyn
  vrijdag 2 februari 2007 @ 10:42:29 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45910092
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 00:59 schreef StefanP het volgende:

Daar gaat het hier om - het schandelijke aantal werkloze allochtonen in NL. Moet je eens opletten hoe snel ze opeens wel kunnen werken
, op Denemarken na is het werkeloosheidscijfer het laagste van Europa

en we hebben het trouwens over 20.000 werkeloze allochtonen jongeren, om het even in perspectief te plaatsen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')