abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45820979
quote:
Werkloosheid allochtonen ‘dramatisch’
Bron : Volkskrant

AMSTERDAM - Werkloze niet-westerse allochtonen hebben vorig jaar nauwelijks geprofiteerd van de aantrekkende economie. Hoewel het aantal werkenden onder hen voor het eerst in vijf jaar toenam, is de werkloosheid in die categorie nog drieënhalf maal zo groot als in de categorie van autochtonen. Dit verschil is iets groter dan afgelopen jaren.

Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag publiceerde. Vorig jaar was 15,5 procent van de niet-westerse allochtonen werkloos, in 2005 was dat nog 16,4 procent. Ruim een op de twintig autochtonen kon geen baan vinden in 2005, in 2006 lag dat percentage op 4,3 procent.

‘Het verschil tussen allochtonen en autochtonen kun je nog steeds dramatisch noemen’, zegt Michiel Vergeer, onderzoeker van het CBS. ‘De cijfers vallen me tegen.’

De werkloosheidsdaling onder allochtonen is grotendeels te danken aan de jongeren. Het percentage werkloze allochtone jongeren daalde vorig jaar van 26 naar 22 procent, ofwel van 26 duizend naar 20 duizend. In 2005 steeg dit aantal nog.

In de leeftijdscategorie 25 tot en met 44 jaar daalde de werkloosheid onder niet-westerse allochtonen echter nauwelijks. Ongeveer 15 procent kon geen werk vinden. Dit in tegenstelling tot de autochtonen tussen de 25 en 44 jaar. Vooral zij hebben vorig jaar geprofiteerd van de economische opleving.

De achterstand van allochtonen op de arbeidsmarkt wijt het CBS onder meer aan het verschil in opleidingsniveau. ‘Je ziet dat allochtone jongeren inmiddels beter opgeleid zijn’, zegt Vergeer.

Maar ook vooroordelen van werkgevers spelen nog steeds een rol. ‘We constateren dat allochtonen vaker moeten solliciteren dan autochtonen voordat ze een baan vinden. Dit komt ook omdat ze niet altijd kunnen terugvallen op een netwerk.’
Wat voor een maatregelen zouden we hier voor moeten treffen?

[ Bericht 75% gewijzigd door Drugshond op 31-01-2007 22:33:54 ]
pi_45821019
Meer autochtonen werkeloos maken zodat de verhouding weer rechttrekt misschien

Of hun mentaliteit veranderen, maar dat is moeilijk.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  FOK!fotograaf dinsdag 30 januari 2007 @ 13:09:47 #3
18921 freud
Who's John Galt?
pi_45821146
15-24 jaar??!! WTF?? Dat zit je toch nog op school?? HEEL snel die maatregel invoeren dat je voor je 22e geen uitkering krijgt, je gaat maar gewoon naar school toe! Leer een baan zeg!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_45821425
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:09 schreef freud het volgende:
15-24 jaar??!! WTF?? Dat zit je toch nog op school?? HEEL snel die maatregel invoeren dat je voor je 22e geen uitkering krijgt, je gaat maar gewoon naar school toe! Leer een baan zeg!
Het is niet zó makkelijk om een uitkering te krijgen, hoor. Je moet bijvoorbeeld eerst gewerkt hebben, wil je recht hebben op een uitkering. Natuurlijk kun je, als zelfstandige, altijd nog terugvallen op de bijstand. Maar dat is echt geen vetpot.

Ik denk dat dit probleem aangepakt moet worden door de werklozen te stimuleren, met positieve sancties. Kijk naar de oorzaak: ontreddering, wanhoop. Dat ligt hieraan ten grondslag. Niet de wens om niet te werken. Want ook in niet-Nederlandse kringen wordt niet-werken als "minderwaardig" bestempeld (hoewel ik, persoonlijk, het daar volstrekt mee oneens ben).
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:36:41 #5
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45821624
Normaal gesproken ben ik redelijk recht (heb niet voor niets Wilders gestemd ) maar het wordt sommige allochtonen nogal moeilijk gemaakt om aan werk te komen.

M'n pa werkt in het onderwijs (geen leraar gelukkig ) dus hij komt vaak in aanraking met allerlei statistieken en shit, daar zie je gewoon dat bedrijven huiverig zijn om Achmed aan te nemen. Als Achmed een goed opleiding heeft en Nederlands spreekt kunnen ze wat mij betreft aan de bak. Anderzijds; spreken ze geen Nederlands (en zijn dit ook niet van plan) dan kunnen ze snel oprotten.

Nederlandse bedrijven moeten ook meewerken. Als Marietje minder goede cijfers heeft dan Sjagballika dan moeten ze Sjagballie gewoon aannemen
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_45821767
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:36 schreef L-IS het volgende:
Normaal gesproken ben ik redelijk recht (heb niet voor niets Wilders gestemd ) maar het wordt sommige allochtonen nogal moeilijk gemaakt om aan werk te komen.

M'n pa werkt in het onderwijs (geen leraar gelukkig ) dus hij komt vaak in aanraking met allerlei statistieken en shit, daar zie je gewoon dat bedrijven huiverig zijn om Achmed aan te nemen. Als Achmed een goed opleiding heeft en Nederlands spreekt kunnen ze wat mij betreft aan de bak. Anderzijds; spreken ze geen Nederlands (en zijn dit ook niet van plan) dan kunnen ze snel oprotten.
Mee eens. Sollicitanten met allochtone namen gaan te vaak het vierkante archief in voordat er serieus naar gekeken is.
quote:
Nederlandse bedrijven moeten ook meewerken. Als Marietje minder goede cijfers heeft dan Sjagballika dan moeten ze Sjagballie gewoon aannemen
Niet mee eens. Het gaat om het totale plaatje, niet alleen om de cijfers. Met een hoofddoek zet je jezelf op een achterstand. Met een normale verschijning en correct Nederlands doe je het goed.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:45:00 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45821894
Eigenlijk zouden al die mensen hun naam moeten wijzigen naar Jan de Vries, wil je dat zeggen?
Want L-IS heeft het alleen maar over namen, jij begint met een hoofddoek.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 13:48:20 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45822012
Nederland zou ze allemaal het land uit kunnen schoppen! Werkeloosheid daalt dan enorm. En de criminaliteit ook, want allochtonen zijn tot 5x crimineler dan autotochtonen. Alleen maar voordelen dus!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_45822580
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:45 schreef Yildiz het volgende:
Eigenlijk zouden al die mensen hun naam moeten wijzigen naar Jan de Vries, wil je dat zeggen?
Want L-IS heeft het alleen maar over namen, jij begint met een hoofddoek.
Nee, zeker niet. Maar het proces van het verkrijgen van een functie heeft meerdere stappen. Met een "buitenlandse" naam kom je soms niet voorbij de eerste schifting. Lukt dat wel en verschijnt de sollicitante met een hoofddoekje (het was een voorbeeld), dan is er weer zo'n beslispunt.

Waar ik dus op doel, is dat het misschien minder met de betrokken groep te maken heeft dan met de mensen door wie ze aangenomen zouden moeten worden.
It was delicious.
pi_45822598
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:00 schreef Natasia het volgende:

[..]

Als je de oplossing wilt, zul je eerst de oorzaak moeten kennen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:11:20 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45822726
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Nederland zou ze allemaal het land uit kunnen schoppen! Werkeloosheid daalt dan enorm. En de criminaliteit ook, want allochtonen zijn tot 5x crimineler dan autotochtonen. Alleen maar voordelen dus!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:13:21 #12
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45822783
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:40 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Mee eens. Sollicitanten met allochtone namen gaan te vaak het vierkante archief in voordat er serieus naar gekeken is.
[..]

Niet mee eens. Het gaat om het totale plaatje, niet alleen om de cijfers. Met een hoofddoek zet je jezelf op een achterstand. Met een normale verschijning en correct Nederlands doe je het goed.
Heb het dan over dezelfde omstandigheden, met een cijferlijst als voorbeeld. Iemand met een buitenlands klinkende naam wordt minder snel aangenomen dan een Hollander met dezelfde capaciteiten.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:15:26 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45822825
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:06 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Maar het proces van het verkrijgen van een functie heeft meerdere stappen. Met een "buitenlandse" naam kom je soms niet voorbij de eerste schifting. Lukt dat wel en verschijnt de sollicitante met een hoofddoekje (het was een voorbeeld), dan is er weer zo'n beslispunt.

Waar ik dus op doel, is dat het misschien minder met de betrokken groep te maken heeft dan met de mensen door wie ze aangenomen zouden moeten worden.
Hmm, zou deels kunnen, maar zeker niet in het geheel.

Zo zei de nieuwe eigenaresse van het slotervaartziekenhuis in Amsterdam, mevrouw Aysel Erbudak in NRC Handelsblad gisteren dat je met een buitenlandse naam vaak niet eens voorbij de telefoniste komt.

Ze draagt trouwens geen hoofddoek.
pi_45822946
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:15 schreef Yildiz het volgende:
Zo zei de nieuwe eigenaresse van het slotervaartziekenhuis in Amsterdam, mevrouw Aysel Erbudak in NRC Handelsblad gisteren dat je met een buitenlandse naam vaak niet eens voorbij de telefoniste komt.
Ze heeft maar een ziekenhuis gekocht om bij spoedeisende medische hulp niet tegengehouden te worden door de telefoniste?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_45825319
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:15 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hmm, zou deels kunnen, maar zeker niet in het geheel.

Ze draagt trouwens geen hoofddoek.
Krijg het idee dat we hetzelfde bedoelen maar het vanuit een ander punt benaderen.

Ik werk trouwens in een ziekenhuis met een patientenbestand dat voor een groot deel een allochtone oorsprong heeft
It was delicious.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:46:04 #16
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_45825745
quote:

[..]

relkloontje

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:18:59 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45826900
whwah, een daling van 4% in een jaar is zo slecht nog niet geloof ik
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_45827628
misschien moeten we ze uitleggen dat luiheid niet door allah wordt voorgeschreven.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:44:41 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45827863
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:38 schreef Pony-Lover het volgende:
misschien moeten we ze uitleggen dat luiheid niet door allah wordt voorgeschreven.
Ik denk dat een neger daar verder ook weinig boodschap aan heeft hoor
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 17:59:33 #20
46149 __Saviour__
pi_45830121
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Simpele feiten jongen. Ze zijn werkelozer en crimineler.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45830292
Wat dacht je van uitkeringen voor allochtonen (en wat mij betreft ook autochtonen) afschaffen, en criminaliteit keihard bestraffen mocht men besluiten om dan maar hier en daar een dealtje of inbraak te plegen?

Oh wacht, we mogen niet zeuren want dit is cultuurverrijking
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:07:21 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45830331
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:05 schreef StefanP het volgende:
Wat dacht je van uitkeringen voor allochtonen (en wat mij betreft ook autochtonen) afschaffen, en criminaliteit keihard bestraffen mocht men besluiten om dan maar hier en daar een dealtje of inbraak te plegen?

Oh wacht, we mogen niet zeuren want dit is cultuurverrijking
in je geliefde US of A heeft dat zeker ook zoden aan de dijk gezet?
pi_45830529
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:48 schreef __Saviour__ het volgende:
Was de criminaliteit of de werkloosheid lager toen er nog geen of aanzienlijk minder enge allochtonen in Nederland woonden? Bron? Het klinkt als stierenpoep namelijk.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:17:49 #24
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45830645
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Simpele feiten jongen. Ze zijn werkelozer en crimineler.
Hmmm, zou het één soms veroorzaakt worden door het ander misschien?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 18:32:16 #25
46149 __Saviour__
pi_45831071
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:14 schreef knowall het volgende:

[..]

Was de criminaliteit of de werkloosheid lager toen er nog geen of aanzienlijk minder enge allochtonen in Nederland woonden? Bron? Het klinkt als stierenpoep namelijk.
Leuk tabelletje over hoe crimineel allochtonen zijn
quote:
Betreft het percentage personen dat verdacht wordt van het plegen van een
bepaald soort misdrijf binnen de geselecteerde groep (qua geslacht,
leeftijd, herkomstgroepering, generatie en woongemeente) in de
Nederlandse bevolking .
Eens kijken! Van de autotochtone mannen in de leeftijd van 12 t/m 80 jaar, is 1.1% verdacht (geweest) van een misdrijf.
Bij marokkanen bijvoorbeeld is dat een overweldigende 9.2 procent. Kijk je alleen naar de 2e generatie, dan is dat zelfs 15.5%
Crimineel tuig duis.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:38:16 #26
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45831257
Dat was niet de vraag Saviour, Knowall vroeg of het criminaliteitspercentage harder is gestegen dan de bevolkingsgrootte.
Net als de werkloosheid.
Dus dan is jouw tabelletje vrij nutteloos, je moet aankomen met gegevens over op z'n minst de laatste 50, 60 jaar waarin je het aantal misdrijven en de werkloosheid afzet tegen de bevolkingsgrootte. Nou ja, eigenlijk van een jaar of honderd, die criminele spanjaarden en italianen kwamen ook al vrij snel.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 18:40:32 #27
46149 __Saviour__
pi_45831337
Zulke tabellen kan ik niet vinden.
Maar feit blijft dat veel allochtonen crimineel tuig zijn. Dat toont die tabel overduidelijk aan. En als je veel criminelen uitzet, zal de criminaliteit dalen. Logisch nadenken heet dat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45831426
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:07 schreef Re het volgende:

[..]

in je geliefde US of A heeft dat zeker ook zoden aan de dijk gezet?
Je weet niet waar je het over hebt, want uitkeringen in de VS zijn minimaal en van beperkte duur. Iedereen moet -terecht- in zijn eigen bestaan voorzien en als immigrant in de VS heb je zelfs geen recht op die uitkeringen: ik durf te wedden dat de werkloosheid onder allochtonen in de VS dus lager is dan onder autochtonen. Conclusie: ja, wat ik in mijn voorstel schreef, heeft in de VS inderdaad zoden aan de dijk gezet. Per direct invoeren in NL dus. Verder nog commentaar? Pwnt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45831554
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:32 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Leuk tabelletje over hoe crimineel allochtonen zijn
[..]

Eens kijken! Van de autotochtone mannen in de leeftijd van 12 t/m 80 jaar, is 1.1% verdacht (geweest) van een misdrijf.
Bij marokkanen bijvoorbeeld is dat een overweldigende 9.2 procent. Kijk je alleen naar de 2e generatie, dan is dat zelfs 15.5%
Crimineel tuig duis.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. De vraag was of er nu in Nederland, met die vele enge allochtonen, aanzienlijk meer criminaliteit of werkloosheid is in vergelijking met de goede oude arische tijden toen er nog geen of nauwelijks allochtonen waren in Nederland. Heb je daar ook een tabelletje van?
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 18:49:01 #30
46149 __Saviour__
pi_45831638
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:46 schreef knowall het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. De vraag was of er nu in Nederland, met die vele enge allochtonen, meer criminaliteit of werkloosheid is in vergelijking met de goede oude arische tijden toen er nog geen of nauwelijks allochtonen waren in Nederland. Heb je daar ook een tabelletje van?
quote:
Maar feit blijft dat veel allochtonen crimineel tuig zijn. Dat toont die tabel overduidelijk aan. En als je veel criminelen uitzet, zal de criminaliteit dalen. Logisch nadenken heet dat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45831768
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:49 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Logisch nadenken en grenzeloze kortzichtigheid zijn niet hetzelfde.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:54:26 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45831846
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Oh, het zal heus wel dalen, maar hoeveel gaat het kosten om ze het land uit te krijgen? Talloze rechtzaken, mensen hun nationaliteit afnemen (en hey, statenloos maken is niet zo makkelijk, dus duur), verzekerde bewaring tegen het vluchtrisico...

Het levert meer op als je ze minder crimineel maakt, is nog goedkoper ook.
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 18:59:43 #33
46149 __Saviour__
pi_45832048
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oh, het zal heus wel dalen, maar hoeveel gaat het kosten om ze het land uit te krijgen? Talloze rechtzaken, mensen hun nationaliteit afnemen (en hey, statenloos maken is niet zo makkelijk, dus duur), verzekerde bewaring tegen het vluchtrisico...
Gewoon wat wetswijzigingen. Allochtoon en je gaat bij herhaling ernstig de fout in? Dag Nederlandse nationaliteit en lekker terug naar waar je thuishoort. Statenloos worden ze niet, want ze hebben vaak een dubbele nationaliteit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:04:52 #34
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45832271
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Gewoon wat wetswijzigingen. Allochtoon en je gaat bij herhaling ernstig de fout in? Dag Nederlandse nationaliteit en lekker terug naar waar je thuishoort. Statenloos worden ze niet, want ze hebben vaak een dubbele nationaliteit.
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Simpel[..]
Ja, dat was het wel.
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 19:17:02 #35
46149 __Saviour__
pi_45832823
Simpel maar doeltreffend.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:41:02 #36
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45833831
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Simpel maar doeltreffend.
Oh, dat zeker. Je doelstelling zal behaald worden.

De vraag is, of dat nu wel zo leuk is.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 19:42:34 #37
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45833900
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Gewoon wat wetswijzigingen. Allochtoon en je gaat bij herhaling ernstig de fout in? Dag Nederlandse nationaliteit en lekker terug naar waar je thuishoort.
Ah, je gaat gewoon discrimineren en artikel 1 van de grondwet negeren.
quote:
Statenloos worden ze niet, want ze hebben vaak een dubbele nationaliteit.
Bron, link, url?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:30:25 #38
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_45835927
quote:

[..]

De vooroordelen van autochtonen harder bestraffen?
pi_45836567
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is heus niet alsof die figuren (en ik durf zelfs te zeggen, allochtonen over het algemeen) iets bijdragen aan Nederland. Waarom zou je daar dan lief en aardig tegen blijven? Dat is hetzelfde als een kwaadaardig gezwel maar in je lichaam laten - het is immers ook vlees. Allochtone criminelen die in de herhaling vallen, dienen gewoon de Nederlandse nationaliteit afgenomen te worden en het land uitgeschopt worden. Je gaat als Nederlandse staat toch zeker niet doodbloeden om aan ze tegemoet te komen? Door ze weer vrij rond te laten lopen zodat ze als roofdieren weer een prooi kunnen zoeken? Door enorme bedragen aan het gevangeniswezen uit te geven?

Criminele allochtonen moeten gewoon weg, punt uit. Daar is Nederland niet voor. Zelfs al heb je een Nederlands paspoort. Juist als je dat Nederlands paspoort hebt (maar je natuurlijk geen Nederlander voelt - ze voelen zich op de eerste plaats altijd Turk/Marokkaan/whatever). Zint je dat niet, dan vertrek je maar vrijwillig.
-Mark Steyn
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 21:28:09 #40
46149 __Saviour__
pi_45838161
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Altijd dat artikel 1 gezeik. Dan maken er een artikel 0 bij of passen artikel 1 aan.
quote:
Bron, link, url?
Voor Marokkanen geldt het sowieso al. Al worden die in Nederland, België of waar dan ook geboren, dan nog krijgen ze ook de Marokkaanse nationaliteit. http://nieuws.marokko.nl/(...)e.nationaliteit.html
Voor andere landen weet ik niet hoe het zit. Maar wat boeit het, ze hebben het er dan zelf naar gemaakt. Als ze uit Nederland gezet zijn zoeken ze het zelf maar uit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:32:38 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45838358
Ja, ga jij de grondwet aanpassen en leg meteen internationaal uit dat je dat doet omdat je wil discrimineren. Ja, sorry jongens, vrijwaring van discriminatie en gelijke rechten in gelijke gevallen laten we vallen, niet meer nodig. Eigen volk eerst gaat het helemaal maken.

En nee, zo werkt het niet met dat uitzetten.
  Donald Duck held dinsdag 30 januari 2007 @ 21:41:28 #42
46149 __Saviour__
pi_45838686
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:32 schreef Dagonet het volgende:
Ja, ga jij de grondwet aanpassen en leg meteen internationaal uit dat je dat doet omdat je wil discrimineren.[..]
Ach wat, de internationale wereld. Die heeft zich er niet mee te bemoeien. Bush heeft ook dikke schijt aan de rest van de wereld en vooral aan de VN. En met goed recht. Je laat andere landen toch niet voor je beslissen en over je oordelen.
quote:
[..] Eigen volk eerst gaat het helemaal maken.
Zo slecht is die benadering helemaal niet eigenlijk. Laat elk land lekker z'n eigen crap oplossen en laat iedereen lekker in eigen land blijven. Dat hoeft er ook geen discriminatie meer te zijn, want iedereen in alle landen is gewoon autochtoon van dat land.
quote:
En nee, zo werkt het niet met dat uitzetten.
Helaas niet. Maar ik zou het toch gewoon erg graag wel zo zien. Alle criminele allochtonen gewoon hoppa eruit kicken. Want een toevoeging voor het land zijn ze absoluut niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:43:05 #43
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45838748
Alsof er geen gezeik is tussen bewoners van steden, dorpjes, wijken, straten of huizen onderling.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:54:43 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_45839226
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Ach wat, de internationale wereld. Die heeft zich er niet mee te bemoeien. Bush heeft ook dikke schijt aan de rest van de wereld en vooral aan de VN. En met goed recht. Je laat andere landen toch niet voor je beslissen en over je oordelen.
Het verschil tussen de VS en Nederland is zo'n 10.000 kernwapens. That buys a lot of no comments. En ook de VS realiseert zich weer dat ze het niet in hun eentje kunnen.
quote:
Zo slecht is die benadering helemaal niet eigenlijk. Laat elk land lekker z'n eigen crap oplossen en laat iedereen lekker in eigen land blijven. Dat hoeft er ook geen discriminatie meer te zijn, want iedereen in alle landen is gewoon autochtoon van dat land.
Hadden we moeten bedenken voordat we ze de hele wereld gingen overslepen. Of voordat we naar andere continenten gingen natuurlijk.
quote:
Helaas niet. Maar ik zou het toch gewoon erg graag wel zo zien. Alle criminele allochtonen gewoon hoppa eruit kicken. Want een toevoeging voor het land zijn ze absoluut niet.
Tja, ik zou graag zien dat we allemaal een miljoen per jaar kregen van de regering, maar tussen wensen en realisme zit een groot verschil.

En dus nog een vraagje, na hoeveel generaties ben je volgens jou geen allochtoon meer?
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:20:37 #45
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45852435
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:41 schreef __Saviour__ het volgende:

Want een toevoeging voor het land zijn ze absoluut niet.
Jij ook niet. Wegens devolutie op fok heb ik je denaturaliseringsproces maar vast ingezet. Je mag kiezen: Kameroen, Afghanistan of Haiti.
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:36:37 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45852857
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:43 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je weet niet waar je het over hebt, want uitkeringen in de VS zijn minimaal en van beperkte duur. Iedereen moet -terecht- in zijn eigen bestaan voorzien en als immigrant in de VS heb je zelfs geen recht op die uitkeringen: ik durf te wedden dat de werkloosheid onder allochtonen in de VS dus lager is dan onder autochtonen. Conclusie: ja, wat ik in mijn voorstel schreef, heeft in de VS inderdaad zoden aan de dijk gezet. Per direct invoeren in NL dus. Verder nog commentaar? Pwnt.
je linkte het aan criminaliteit, volgens mij is de criminaliteit in de VS nog een stukje heftiger dan hier... dus hou je pwnt maar thuis
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:44:33 #47
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_45853056
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:46 schreef StefanP het volgende:

[..]

Waarom niet? Het is heus niet alsof die figuren (en ik durf zelfs te zeggen, allochtonen over het algemeen) iets bijdragen aan Nederland. Waarom zou je daar dan lief en aardig tegen blijven? Dat is hetzelfde als een kwaadaardig gezwel maar in je lichaam laten - het is immers ook vlees. Allochtone criminelen die in de herhaling vallen, dienen gewoon de Nederlandse nationaliteit afgenomen te worden en het land uitgeschopt worden. Je gaat als Nederlandse staat toch zeker niet doodbloeden om aan ze tegemoet te komen? Door ze weer vrij rond te laten lopen zodat ze als roofdieren weer een prooi kunnen zoeken? Door enorme bedragen aan het gevangeniswezen uit te geven?

Criminele allochtonen moeten gewoon weg, punt uit. Daar is Nederland niet voor. Zelfs al heb je een Nederlands paspoort. Juist als je dat Nederlands paspoort hebt (maar je natuurlijk geen Nederlander voelt - ze voelen zich op de eerste plaats altijd Turk/Marokkaan/whatever). Zint je dat niet, dan vertrek je maar vrijwillig.
Allochtonen vergelijken met kanker, tof hoor.

ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:55:49 #48
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45853372
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:44 schreef t-8one het volgende:

[..]

Allochtonen vergelijken met kanker, tof hoor.

Dat is een metafoor. Reageer eens gewoon op de inhoud in plaats van deze dooddoeners.
Binnen de maatschappij kunnen deze niet functionerende maatschappij ontwrichtende parasieten best gezien worden als een kwaadaardig gezwel imo
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:02:03 #49
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45853562
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:55 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Dat is een metafoor. Reageer eens gewoon op de inhoud in plaats van deze dooddoeners.
Binnen de maatschappij kunnen deze niet functionerende maatschappij ontwrichtende parasieten best gezien worden als een kwaadaardig gezwel imo

Je hangt jezelf met zo'n opmerking wel een bordje om van "normaal discussieren zal er niet bij zijn".
  woensdag 31 januari 2007 @ 13:05:17 #50
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45853647
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 13:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je hangt jezelf met zo'n opmerking wel een bordje om van "normaal discussieren zal er niet bij zijn".
Ow ja? En waarom dan wel?
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')