Klopt, maar ik vraag me meer af of veel bodybuilders ook denken dat ómdat ze zoveel kunnen squaten en weet ik wat, ook denken dat ze sterk zijn qua vechten.. Soms met uitgaan merk ik dat nog wel eens namelijk, en vroeg me af of dat iets normaals was onder de bodybuilders.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:59 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Jij bent ´anders´ sterk dan een bodybuilder. Nogmaals als jij als kickboxer in een gym wordt geplaatst leg jij het ook af tegen de hele zaal. En andersom ook zoals jij zegt.
Dan moet je eens tegen mij vechtenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:57 schreef Jajong het volgende:
[..]
Nah, als ik bijvoorbeeld worstel met zo'n iemand ben ik toch echt sterker dan diegene hoor. Dat bankdrukken en squaten is allemaal 1 gerichte oefening vaak in een rechte lijn. Als je iets moet doen wat daarvan afwijkt heb je daar helemaal niets meer aan lijkt me... Ik durf te zeggen dat ik meer functionele kracht heb dan de gemiddelde bodybuilder.. Tuurlijk, met handjedrukken leg ik het af.. Maar daar houdt 't ook wel op denk ik.
Wat is dit voor vuig taalgebruik ?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:06 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Dan moet je eens tegen mij vechten
Squatten doet idd niet veel, er zijn beter dingen, maar grotere limitkracht en explosieve kracht getraind door gewichten kan ERG handig zijn.
Het feit dat zware bodybuilders e.d. zo vroeg moe zijn is omdat ze niet op conditie getraind zijn. Als je op straat tegen ze vecht gaat het er wel anders aan toe, dan moet je niet 2 minuten kunnen presteren.
Hoezo, wat voor nut heeft het dan als je het over functionele kracht hebt? ( zelfverdediging o.i.d. )quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:06 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wat is dit voor vuig taalgebruik ?
Jij squat ook niet meer...quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:06 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wat is dit voor vuig taalgebruik ?
bodyslams, recht kunnen blijven staan,stabielere core,...quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:07 schreef Jajong het volgende:
[..]
Hoezo, wat voor nut heeft het dan als je het over functionele kracht hebt? ( zelfverdediging o.i.d. )
Je kan heel hard rennenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:07 schreef Jajong het volgende:
[..]
Hoezo, wat voor nut heeft het dan als je het over functionele kracht hebt? ( zelfverdediging o.i.d. )
Ik doe nog steeds mijn dagelijkse pistols.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:09 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Jij squat ook niet meer...
Fullsquats zouden meer nut hebben, maar je moet echt niet over de 120kg gaan.
Hoeveel mensen ken jij die meer dan 120 kg wegen?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:10 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik doe nog steeds mijn dagelijkse pistols.
En waarom moet je niet over de 120kg gaan? Daar heb ik werkelijk waar nog nooit van gehoord.
2, maar in je post heb je het over fullsquats met 120kg, niet over 120kg BW.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:11 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Hoeveel mensen ken jij die meer dan 120 kg wegen?
Ja als jij tegenover Mr Miyagi staat kan jij nog zo je best hebben gedaan op je lowkicks maar je gaat ook in 2 tellen neer. Bovendien zijn je statements over de squat geheel onwaar, want de beweging is niet gecontroleerd, niet recht omhoog en komen er krachten van alle kanten.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:12 schreef Jajong het volgende:
Nah, daar heb je dus echt niets aan omdat die squats vaak in een gecontroleerde omgeving gebeuren, in een rechte lijn omhoog e.d. In een echte situatie komen er krachten van alle kanten en simpele natuurkunde dicteert dat je nog zo sterk kan zijn, als iemand op de goeie manier pressie uitoefent, ga je om als je niet weet hoe je dat moet verdedigen, hoe sterk en dik je beenspieren ook zijn.
Ik heb het over vechttraining. Vanaf je 120kg kan squatten, zou ik squatten op 1 maal per week 3 keer 60 tot 80(speedsquat) 100 en 120 zetten. Een meerwaarde die hogere gewichten hebben zijn erg regressiefquote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:12 schreef LedZep het volgende:
[..]
2, maar in je post heb je het over fullsquats met 120kg, niet over 120kg BW.
Wat wil je nou bewijzenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:12 schreef Jajong het volgende:
Nah, daar heb je dus echt niets aan omdat die squats vaak in een gecontroleerde omgeving gebeuren, in een rechte lijn omhoog e.d. In een echte situatie komen er krachten van alle kanten en simpele natuurkunde dicteert dat je nog zo sterk kan zijn, als iemand op de goeie manier pressie uitoefent, ga je om als je niet weet hoe je dat moet verdedigen, hoe sterk en dik je beenspieren ook zijn.
Uh oh, roid rage!!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:14 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ja als jij tegenover Mr Miyagi staat kan jij nog zo je best hebben gedaan op je lowkicks maar je gaat ook in 2 tellen neer. Bovendien zijn je statements over de squat geheel onwaar, want de beweging is niet gecontroleerd, niet recht omhoog en komen er krachten van alle kanten.
Ik train dan wel niet om gespierd te worden, maar ik weet zeker dat ik in een grondgevecht wel win van veel mensen. Ik heb wel eens getest tegen een vriend van me die goed in vechtsporten is. In het staande gevecht leg ik het echt af maar eenmaal dichtbij heb ik veel meer kracht!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 18:57 schreef Jajong het volgende:
[..]
Nah, als ik bijvoorbeeld worstel met zo'n iemand ben ik toch echt sterker dan diegene hoor. Dat bankdrukken en squaten is allemaal 1 gerichte oefening vaak in een rechte lijn. Als je iets moet doen wat daarvan afwijkt heb je daar helemaal niets meer aan lijkt me... Ik durf te zeggen dat ik meer functionele kracht heb dan de gemiddelde bodybuilder.. Tuurlijk, met handjedrukken leg ik het af.. Maar daar houdt 't ook wel op denk ik.
Vanaf 120kg al? 120kg is niks, dat kan je met ectostokjes à 60cm nog squatten. En bij dat laatste vraag ik me af waar je dat vandaan haalt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:14 schreef Calyptus het volgende:
[..]
Ik heb het over vechttraining. Vanaf je 120kg kan squatten, zou ik squatten op 1 maal per week 3 keer 60 tot 80(speedsquat) 100 en 120 zetten. Een meerwaarde die hogere gewichten hebben zijn erg regressief
Haha, wedden voor je hele hebben en houwen dat ik je binnen 30 seconden in een klem heb liggen. En meer dan 80 kan ik volgens mij niet drukkenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:19 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik train dan wel niet om gespierd te worden, maar ik weet zeker dat ik in een grondgevecht wel win van veel mensen. Ik heb wel eens getest tegen een vriend van me die goed in vechtsporten is. In het staande gevecht leg ik het echt af maar eenmaal dichtbij heb ik veel meer kracht!
Van die mensen die goed kunnen trappen maar maar 40kg kunnen bankdrukken winnen het echt niet als ik 140kg kan bankdrukken, met een grondgevecht dan!
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:14 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ja als jij tegenover Mr Miyagi staat kan jij nog zo je best hebben gedaan op je lowkicks maar je gaat ook in 2 tellen neer. Bovendien zijn je statements over de squat geheel onwaar, want de beweging is niet gecontroleerd, niet recht omhoog en komen er krachten van alle kanten.
Wat is je eigen lichaamsgewicht?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:22 schreef Jajong het volgende:
[..]
Haha, wedden voor je hele hebben en houwen dat ik je binnen 30 seconden in een klem heb liggen. En meer dan 80 kan ik volgens mij niet drukken.
Komt goed uit, want ik vecht in de 80kilo klassequote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:26 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wat is je eigen lichaamsgewicht?
Jij hebt het hier wel over 'bodybuilders' die dan stoer proberen te doen, maar zelf probeer je het net zo hard met je vechtsport. Ik geloof er inderdaad geen zak van, heeft niks met ego te maken maar als ik iemand van 80kg voor me heb staan breek ik zo z'n nek![]()
Oke, kan je nu weer terug gaan naar je vechtsporttopic?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:27 schreef Jajong het volgende:
[..]
Komt goed uit, want ik vecht in de 80kilo klasse. Als je een keertje in Groningen bent moet je maar meetrainen, en dan kom ik daarna mee naar de fitnesszaal. Dan pwn ik jou, en jij daarna mij.
Haha, echt alles bevestigd hier. Kneuzenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:28 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Oke, kan je nu weer terug gaan naar je vechtsporttopic?
Het gaat mij om het feit dat je met jouw vechtsport in de gym het wel van mij zal winnen in de ring, maar niet op de straat. Je hebt zoveel vuile acties die je niet in de ring mag doen die je wel op straat zal kunnen doen, stel dat het nodig is.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:27 schreef Jajong het volgende:
[..]
Komt goed uit, want ik vecht in de 80kilo klasse. Als je een keertje in Groningen bent moet je maar meetrainen, en dan kom ik daarna mee naar de fitnesszaal. Dan pwn ik jou, en jij daarna mij.
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:29 schreef Jajong het volgende:
[..]
Haha, echt alles bevestigd hier. Kneuzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |