Pardon? Liefde? Da's een mooi propagandawoordje zeg.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:50 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ojee! Nee! Geen liefde in de overheid!
Tja, intolerantie is ook geen fijne zaak. Moeten we mensen die tolerantie continue en vol trots ondermijnen, dan maar loven en hun gang laten gaan, net zolang tot ze de tolerantie helemaal afschaffen?quote:.
De principiele anti-houding alhier is pas schokkend. Schokkend dom.
tis hoe je het bekijkt... veel gelovigen snauwen mensen die wat tegen geloof hebben of er niet geheel me eens zijn ook in een keer af, de ene kant verwijt de andere...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:50 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ojee! Nee! Geen liefde in de overheid!.
De principiele anti-houding alhier is pas schokkend. Schokkend dom.
oja joh?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:51 schreef koffiegast het volgende:
[..]
tis hoe je het bekijkt... veel gelovigen snauwen mensen die wat tegen geloof hebben of er niet geheel me eens zijn ook in een keer af, de ene kant verwijt de andere...
OK, het nieuwe testament is dan wel IETS beter, maar nog steeds niet iets waar je je moraal uit wilt halen. Als God echt zou bestaan is het een ontzettende rotzak, ander woord heb ik er niet voor.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Zeggen de woorden 'OUDE TESTAMENT' je iets? En: 'uninformed'?
Principieel anti is wat anders dan 'niet tolerant'.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:14 schreef K-Billy het volgende:
Tja, intolerantie is ook geen fijne zaak. Moeten we mensen die tolerantie continue en vol trots ondermijnen, dan maar loven en hun gang laten gaan, net zolang tot ze de tolerantie helemaal afschaffen?
En er zijn nog meer kanten, hoera.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:51 schreef koffiegast het volgende:
[..]
tis hoe je het bekijkt... veel gelovigen snauwen mensen die wat tegen geloof hebben of er niet geheel me eens zijn ook in een keer af, de ene kant verwijt de andere...
We hebben het over dat moord verdedigd wordt. Niet opeens ergens anders over beginnen, fella'.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 06:01 schreef Binsentu het volgende:
[..]
OK, het nieuwe testament is dan wel IETS beter, maar nog steeds niet iets waar je je moraal uit wilt halen. Als God echt zou bestaan is het een ontzettende rotzak, ander woord heb ik er niet voor.
je hebt gelijk dat de meer aangepaste aan de multicul christenen (zoals ik het zie/probeer te beschrijven) niet boeiend zijn voor op tv.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:59 schreef debutler het volgende:
De docu Vrienden van God laat redelijk goed zien hoe extreme christelijke religie in de States is. Dit is alleen niet het hele beeld, zoals in het artikel in de VPRO gids van vorige week gesteld wordt.
Ondertussen zijn er ook heel veel christenen die
-niet manipuleren
-niet politieke pressiemiddelen gebruiken om iets door te drukken
-niet anderen willen veroordelen
-zichzelf minder achten dan anderen
-respect hebben voor iedereen ongeacht geloof, ras of overtuiging
-niet schreeuwerig doen over hun mening en interpretatie van de bijbel
enz. enz.
Maar deze christenen zijn bljkbaar niet interessant genoeg om programmas over te maken.
Nou ja... een TV programma als The Convent (BBC) is een uitzondering en er zijn er gelukkig meer.
Maar wie wil dat nou zien?
De machtige persgodjes hebben ons geleerd dat relverhalen en opgefokte roddels veel spannender en geiler zijn dan realiteit en respect. Dus nu slikken we het maar.
En of je nou rommel slikt van fatsoensrakkers die je hun moraal opleggen of de lage moraal van geldhongerige persmuskieten naar binnen geduwd krijgt.
What's the difference?
Heksenverbrandingen en inquisitie vonden niet voor niets plaats NA het Nieuwe Testament. Heb je je nooit afgevragen waarom?quote:Op vrijdag 2 februari 2007 16:51 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Zeggen de woorden 'OUDE TESTAMENT' je iets? En: 'uninformed'?
Oh, ik ben niet principieel tegen gelovigen van welke aard dan ook. Tenslotte gelooft iedereen altijd wel iets.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 12:32 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Principieel anti is wat anders dan 'niet tolerant'.
Bij mij absoluut niet, totaal geen argumenten. Vooral op die universiteit vond ik hem tegenvallen, geen argumenten, drogredenen(persoonlijke aanval)quote:Op maandag 5 februari 2007 21:53 schreef Viking84 het volgende:
Richard Dawkins. Hij verwoordde precies mijn gevoelens tov God en de christenen.
Het argument dat evolutie immoreel is sneed inderdaad veel meer hout.quote:Op maandag 5 februari 2007 22:05 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Bij mij absoluut niet, totaal geen argumenten. Vooral op die universiteit vond ik hem tegenvallen, geen argumenten, drogredenen(persoonlijke aanval), een kant van het verhaal. Hij viel mij echt tegen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |