abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2007 @ 14:00:53 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45788791
Er wordt geschat dat er wereldwij 27 miljoen slaven en lijfeigenen zijn. Dat zijn mensen die gedwongen worden te werken, niet weg mogen, en niet betaald worden, dus de facto eigendom zijn van een ander. Er zijn nog nooit zoveel slaven geweest als vandaag de dag, al is slavernij overal verboden. In Afrika en Azie komt slavernij erg veel voor, maar ook in Nederland hebben we slaven in de prosititutie. (Bronnen: wiki, Bras, Linden & Lucassen) Tijd om er iets aan te doen:

• Onmiddellijk een moratorium van de EU op alle producten die niet kunnen garanderen slaaf-vrij geproduceerd te zijn, zoals (vaak) cacao en diamanten.

• Straffen op mensenhandel flink verhogen. Een speciaal team moet actief op zoek naar slachtoffers van mensenhandel in alle Europese landen, vooral in de prostitutiebranche. Vrouwen die hier slachtoffer van zijn moeten maximaal beschermd worden.

• Landen in Afrika en Azie en bedrijven die gebruik maken van slavernij moeten onder druk worden gezet om slavernij hard te bestrijden.
  •   maandag 29 januari 2007 @ 14:02:45 #2
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_45788845
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:00 schreef Floripas het volgende:

• Landen in Afrika en Azie en bedrijven die gebruik maken van slavernij moeten onder druk worden gezet om slavernij hard te bestrijden.
  • probeer maar n's ziets in het corrupte Afrika voor elkaar te krijgen.
      maandag 29 januari 2007 @ 14:04:26 #3
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45788891
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:02 schreef Grimm het volgende:

[..]

probeer maar n's ziets in het corrupte Afrika voor elkaar te krijgen.
    Een handelsboycot van slavernijproducten zet al flink veel zoden aan de dijk, denk ik. Blijft over de bijvoorbeeld de thaise sexindustrie. Ik denk dat thailand wel gevoeliger is voor pressiemiddelen.
    pi_45788957
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:02 schreef Grimm het volgende:

[..]

probeer maar n's ziets in het corrupte Afrika voor elkaar te krijgen.
    De corrupte Afrikanen leveren voornamelijk aan legitieme Westerse multinationals.....you do the math.
    Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
      maandag 29 januari 2007 @ 14:06:53 #5
    82578 Grimm
    shoo bi do bi doo
    pi_45788972
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:04 schreef Floripas het volgende:

[..]

Een handelsboycot van slavernijproducten zet al flink veel zoden aan de dijk, denk ik. Blijft over de bijvoorbeeld de thaise sexindustrie. Ik denk dat thailand wel gevoeliger is voor pressiemiddelen.
    Een handeslboycot voor het immer zo arme Afrika lijkt mij meer op afpersing dan het zoeken naar een oplossing.
      maandag 29 januari 2007 @ 14:08:24 #6
    93427 Echo99
    © Boy_Snakeye 21.07.05
    pi_45789015
    tvp

Ben effe druk nu. Ga je topic zo lezen
    Lang leve mij! *O*
      maandag 29 januari 2007 @ 14:08:53 #7
    120304 descendent1
    Ja hoor, heb je hem ook weer..
    pi_45789027
    Op zich een nobel streven hoor; maar stel; het lukt om die slavernij in te dammen en die mensen zijn dan 'slaaf af'; maar worden ze er daadwerkelijk beter van (zie sharecroppers in VS na afschaffing slavernij). Je zou veel meer dan alleen die slavernij aan moeten pakken wil je de levens van die mensen echt een positieve impuls geven.
    Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
    Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
      maandag 29 januari 2007 @ 14:09:22 #8
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45789040
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:06 schreef Grimm het volgende:

[..]

Een handeslboycot voor het immer zo arme Afrika lijkt mij meer op afpersing dan het zoeken naar een oplossing.
    Ik zou niet heel Afrika willen boycitten, gekkie. Ik zou alleen die producten willen boycotten die niet slaafvrij zijn.
    pi_45789044
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:06 schreef Grimm het volgende:

[..]

Als Ivoorkust slaven gebruikt voor de cacoa-industrie dan kun je ook besluiten om slavenvrije cacao uit Kameroen te halen en zo dus te zorgen dat de immer zo arme Afrikanen die het verdienen toch hun centjes krijgen. Waaruit Ivoorkust vrij snel conclusies zal trekken....
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
      maandag 29 januari 2007 @ 14:11:11 #10
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_45789087
    Afrika, het verloren continent zal het nooit leren.
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
      maandag 29 januari 2007 @ 14:11:53 #11
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45789106
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:08 schreef descendent1 het volgende:
    Op zich een nobel streven hoor; maar stel; het lukt om die slavernij in te dammen en die mensen zijn dan 'slaaf af'; maar worden ze er daadwerkelijk beter van (zie sharecroppers in VS na afschaffing slavernij). Je zou veel meer dan alleen die slavernij aan moeten pakken wil je de levens van die mensen echt een positieve impuls geven.
    In veel landen zijn slaven niet een "importproduct", zoals in de VS, maar actief geronseld en gerecruteerd bij ouders, bijvoorbeeld. Slavernij is groot geld: er gaan miljarden om in die industrie. Dat zijn dus miljarden die die mensen met dezelfde arbeid ook gewoon zouden kunnen verdienen.
    In Nederland zou je vrouwen die het slachtoffer zijn van mensenhandel bij medewerking aan het oprollen van de bende een verblijfsstatus moeten gunnen.
      maandag 29 januari 2007 @ 14:13:51 #12
    44649 beelz
    Maar dat is het punt niet
    pi_45789160
    We moeten slavernij niet bestrijden maar juist aanmoedigen. Vooral kinderarbeid is goed. Kinderhandjes zijn kleiner dan die van volwassenen dus ze kunnen beter bij kleine priegelwerkjes ingezet worden. Zoals het maken van schoenen bijvoorbeeld. Bedrijven die gebruik maken van slaven zijn goed bezig want ze hoeven geen loon te betalen en daarom zijn de producten goedkoper.
    Besef Regulier!
    Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
      maandag 29 januari 2007 @ 14:13:53 #13
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45789163
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:11 schreef LENUS het volgende:
    Het gebeurt in Nederland ook, en in Azie.
    pi_45789177
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:11 schreef LENUS het volgende:
    Zijn Azie, Zuid-Amerika en de lokale tippelparkeerplaats ook verloren continenten?
    pi_45789182
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:04 schreef Floripas het volgende:
    [..]
    Inderdaad, allemaal de artikelen met een slavernij-stickertje laten liggen. Hoe weet jij om welke artikelen het gaat?

En de Thaise sexindustrie heeft misschien een slechte naam, maar er zijn bv geen pooiers en dwang, da's ietsje anders dan op de wallen. Waar komt jouw informatie vandaan? Valt die in de categorie 'iedereen weet dat toch' ?
      maandag 29 januari 2007 @ 14:14:53 #16
    120304 descendent1
    Ja hoor, heb je hem ook weer..
    pi_45789194
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

In veel landen zijn slaven niet een "importproduct", zoals in de VS, maar actief geronseld en gerecruteerd bij ouders, bijvoorbeeld. Slavernij is groot geld: er gaan miljarden om in die industrie. Dat zijn dus miljarden die die mensen met dezelfde arbeid ook gewoon zouden kunnen verdienen.
    Klopt; maar dan zou zouden zaken als arbeidsvoorwaarden (minimumloon bv) eerst moeten worden geregeld in dergelijke gebieden; want welk verschil zit er tussen een mens of kind dat 5 cent per uur verdient en daardoor gedwongen is om (te) veel te werken en een slaaf? Een miniem verschil.
    quote:
    In Nederland zou je vrouwen die het slachtoffer zijn van mensenhandel bij medewerking aan het oprollen van de bende een verblijfsstatus moeten gunnen.
    Goed plan.
    Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
    Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
      maandag 29 januari 2007 @ 14:15:03 #17
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45789200
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:13 schreef beelz het volgende:
    We moeten slavernij niet bestrijden maar juist aanmoedigen. Vooral kinderarbeid is goed. Kinderhandjes zijn kleiner dan die van volwassenen dus ze kunnen beter bij kleine priegelwerkjes ingezet worden. Zoals het maken van schoenen bijvoorbeeld. Bedrijven die gebruik maken van slaven zijn goed bezig want ze hoeven geen loon te betalen en daarom zijn de producten goedkoper.
    Zodat jij eindelijk een shirt kunt kopen om over die pukkelige rug van je te draperen.
    Je hebt gelijk, ik ben om.
      maandag 29 januari 2007 @ 14:16:32 #18
    94617 Ps2K
    And his space hamster Skeletor
    pi_45789245
    Slavernij is net zo natuurlijk als het eten van vlees. Het ligt in de aard van de mens om anderen te onderdrukken om er zelf beter van te worden. Waarom zou je tegen de natuur in gaan? Je zou er raar van opkijken wat je producten zouden kosten in de winkel als er geen slavernij was.

(Btw nederland is groot geworden met slavernij)
    http://www.last.fm/user/psych02k
    Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
      maandag 29 januari 2007 @ 14:17:04 #19
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45789258
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:14 schreef mgerben het volgende:

[..]

Inderdaad, allemaal de artikelen met een slavernij-stickertje laten liggen. Hoe weet jij om welke artikelen het gaat?
    Als IKEA er achter kan komen, dan kunnen wij het ook.
    quote:
    En de Thaise sexindustrie heeft misschien een slechte naam, maar er zijn bv geen pooiers en dwang, da's ietsje anders dan op de wallen. Waar komt jouw informatie vandaan? Valt die in de categorie 'iedereen weet dat toch' ?
    Tom Brass and Marcel van der Linden, eds., Free and Unfree Labour: The Debate Continues (Bern, 1997).
    pi_45789306
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:16 schreef Ps2K het volgende:
    Slavernij is net zo natuurlijk als het eten van vlees. Het ligt in de aard van de mens om anderen te onderdrukken om er zelf beter van te worden. Waarom zou je tegen de natuur in gaan? Je zou er raar van opkijken wat je producten zouden kosten in de winkel als er geen slavernij was.

Dus jij kan je erin vinden als jouw buurman dalijk een pistool tegen je kop zet en je voortaan als huishoudslaafje gaat gebruiken?

Waar woon je?
      maandag 29 januari 2007 @ 14:18:51 #21
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45789311
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:14 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Klopt; maar dan zou zouden zaken als arbeidsvoorwaarden (minimumloon bv) eerst moeten worden geregeld in dergelijke gebieden; want welk verschil zit er tussen een mens of kind dat 5 cent per uur verdient en daardoor gedwongen is om (te) veel te werken en een slaaf? Een miniem verschil.
    Een miniem, maar geen marginaal verschil, als het betekent dat iemand daadwerkelijk weg mag en niet verhandeld wordt.
    Overigens is kinderarbeid wat mij betreft altijd slavenarbeid, omdat kinderen niet kunnen kiezen voor hun eigen arbeidsverhoudingen.
      maandag 29 januari 2007 @ 14:18:55 #22
    93427 Echo99
    © Boy_Snakeye 21.07.05
    pi_45789316
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:15 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zodat jij eindelijk een shirt kunt kopen om over die pukkelige rug van je te draperen.
    Je hebt gelijk, ik ben om.
    Ik had op iets meer tegengas gehoopt.

Wat het probleem is met slavernij is dat de daders ook diegenen zijn die mach, invloed en geld hebben. De slachtoffers leveren een substantiele bijdrage aan de wereld economie.

Bedoel er mee te zeggen dat de daders te veel te verliezen hebben en dus waarschijnlijk (tegen welke prijs dan ook) toch een manier zullen vinden om te blijven "produceren"
    Lang leve mij! *O*
      maandag 29 januari 2007 @ 14:19:33 #23
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45789330
    quote:
    Brood wordt ook slaafvrij geproduceerd, en ik lig nu echt niet wakker van de prijs van een brood.
      maandag 29 januari 2007 @ 14:20:13 #24
    130955 Floripas
    Blast from the past
    pi_45789353
    quote:
    Op maandag 29 januari 2007 14:18 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Ik had op iets meer tegengas gehoopt.

Wat het probleem is met slavernij is dat de daders ook diegenen zijn die mach, invloed en geld hebben. De slachtoffers leveren een substantiele bijdrage aan de wereld economie.

Bedoel er mee te zeggen dat de daders te veel te verliezen hebben en dus waarschijnlijk (tegen welke prijs dan ook) toch een manier zullen vinden om te blijven "produceren"
    En als die prijs is om voortaan slaafvrij te produceren, dan zou dat een prachige uitkomst zijn, niet waar?
      maandag 29 januari 2007 @ 14:21:14 #25
    93427 Echo99
    © Boy_Snakeye 21.07.05
    pi_45789390
    quote:

Deze post was een grapje denk ik he?

Het ligt ook in de aard van de mensen om geld te verdienen. Zullen we gelijk de fiscus ook maar afschaffen?
    Lang leve mij! *O*
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')