probeer maar n's ziets in het corrupte Afrika voor elkaar te krijgen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:00 schreef Floripas het volgende:Landen in Afrika en Azie en bedrijven die gebruik maken van slavernij moeten onder druk worden gezet om slavernij hard te bestrijden.
Een handelsboycot van slavernijproducten zet al flink veel zoden aan de dijk, denk ik. Blijft over de bijvoorbeeld de thaise sexindustrie. Ik denk dat thailand wel gevoeliger is voor pressiemiddelen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:02 schreef Grimm het volgende:
[..]
probeer maar n's ziets in het corrupte Afrika voor elkaar te krijgen.
De corrupte Afrikanen leveren voornamelijk aan legitieme Westerse multinationals.....you do the math.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:02 schreef Grimm het volgende:
[..]
probeer maar n's ziets in het corrupte Afrika voor elkaar te krijgen.
Een handeslboycot voor het immer zo arme Afrika lijkt mij meer op afpersing dan het zoeken naar een oplossing.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een handelsboycot van slavernijproducten zet al flink veel zoden aan de dijk, denk ik. Blijft over de bijvoorbeeld de thaise sexindustrie. Ik denk dat thailand wel gevoeliger is voor pressiemiddelen.
Ik zou niet heel Afrika willen boycitten, gekkie. Ik zou alleen die producten willen boycotten die niet slaafvrij zijn.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:06 schreef Grimm het volgende:
[..]
Een handeslboycot voor het immer zo arme Afrika lijkt mij meer op afpersing dan het zoeken naar een oplossing.
Als Ivoorkust slaven gebruikt voor de cacoa-industrie dan kun je ook besluiten om slavenvrije cacao uit Kameroen te halen en zo dus te zorgen dat de immer zo arme Afrikanen die het verdienen toch hun centjes krijgen. Waaruit Ivoorkust vrij snel conclusies zal trekken....quote:Op maandag 29 januari 2007 14:06 schreef Grimm het volgende:
[..]
Een handeslboycot voor het immer zo arme Afrika lijkt mij meer op afpersing dan het zoeken naar een oplossing.
In veel landen zijn slaven niet een "importproduct", zoals in de VS, maar actief geronseld en gerecruteerd bij ouders, bijvoorbeeld. Slavernij is groot geld: er gaan miljarden om in die industrie. Dat zijn dus miljarden die die mensen met dezelfde arbeid ook gewoon zouden kunnen verdienen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:08 schreef descendent1 het volgende:
Op zich een nobel streven hoor; maar stel; het lukt om die slavernij in te dammen en die mensen zijn dan 'slaaf af'; maar worden ze er daadwerkelijk beter van (zie sharecroppers in VS na afschaffing slavernij). Je zou veel meer dan alleen die slavernij aan moeten pakken wil je de levens van die mensen echt een positieve impuls geven.
Het gebeurt in Nederland ook, en in Azie.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:11 schreef LENUS het volgende:
Afrika, het verloren continent zal het nooit leren.![]()
Zijn Azie, Zuid-Amerika en de lokale tippelparkeerplaats ook verloren continenten?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:11 schreef LENUS het volgende:
Afrika, het verloren continent zal het nooit leren.![]()
Inderdaad, allemaal de artikelen met een slavernij-stickertje laten liggen. Hoe weet jij om welke artikelen het gaat?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een handelsboycot van slavernijproducten zet al flink veel zoden aan de dijk, denk ik. Blijft over de bijvoorbeeld de thaise sexindustrie. Ik denk dat thailand wel gevoeliger is voor pressiemiddelen.
Klopt; maar dan zou zouden zaken als arbeidsvoorwaarden (minimumloon bv) eerst moeten worden geregeld in dergelijke gebieden; want welk verschil zit er tussen een mens of kind dat 5 cent per uur verdient en daardoor gedwongen is om (te) veel te werken en een slaaf? Een miniem verschil.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
In veel landen zijn slaven niet een "importproduct", zoals in de VS, maar actief geronseld en gerecruteerd bij ouders, bijvoorbeeld. Slavernij is groot geld: er gaan miljarden om in die industrie. Dat zijn dus miljarden die die mensen met dezelfde arbeid ook gewoon zouden kunnen verdienen.
Goed plan.quote:In Nederland zou je vrouwen die het slachtoffer zijn van mensenhandel bij medewerking aan het oprollen van de bende een verblijfsstatus moeten gunnen.
Zodat jij eindelijk een shirt kunt kopen om over die pukkelige rug van je te draperen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:13 schreef beelz het volgende:
We moeten slavernij niet bestrijden maar juist aanmoedigen. Vooral kinderarbeid is goed. Kinderhandjes zijn kleiner dan die van volwassenen dus ze kunnen beter bij kleine priegelwerkjes ingezet worden. Zoals het maken van schoenen bijvoorbeeld. Bedrijven die gebruik maken van slaven zijn goed bezig want ze hoeven geen loon te betalen en daarom zijn de producten goedkoper.
Als IKEA er achter kan komen, dan kunnen wij het ook.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:14 schreef mgerben het volgende:
[..]
Inderdaad, allemaal de artikelen met een slavernij-stickertje laten liggen. Hoe weet jij om welke artikelen het gaat?
Tom Brass and Marcel van der Linden, eds., Free and Unfree Labour: The Debate Continues (Bern, 1997).quote:En de Thaise sexindustrie heeft misschien een slechte naam, maar er zijn bv geen pooiers en dwang, da's ietsje anders dan op de wallen. Waar komt jouw informatie vandaan? Valt die in de categorie 'iedereen weet dat toch' ?
Dus jij kan je erin vinden als jouw buurman dalijk een pistool tegen je kop zet en je voortaan als huishoudslaafje gaat gebruiken?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:16 schreef Ps2K het volgende:
Slavernij is net zo natuurlijk als het eten van vlees. Het ligt in de aard van de mens om anderen te onderdrukken om er zelf beter van te worden. Waarom zou je tegen de natuur in gaan? Je zou er raar van opkijken wat je producten zouden kosten in de winkel als er geen slavernij was.
(Btw nederland is groot geworden met slavernij)
Een miniem, maar geen marginaal verschil, als het betekent dat iemand daadwerkelijk weg mag en niet verhandeld wordt.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:14 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Klopt; maar dan zou zouden zaken als arbeidsvoorwaarden (minimumloon bv) eerst moeten worden geregeld in dergelijke gebieden; want welk verschil zit er tussen een mens of kind dat 5 cent per uur verdient en daardoor gedwongen is om (te) veel te werken en een slaaf? Een miniem verschil.
Ik had op iets meer tegengas gehoopt.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zodat jij eindelijk een shirt kunt kopen om over die pukkelige rug van je te draperen.
Je hebt gelijk, ik ben om.
Brood wordt ook slaafvrij geproduceerd, en ik lig nu echt niet wakker van de prijs van een brood.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:16 schreef Ps2K het volgende:
Slavernij is net zo natuurlijk als het eten van vlees. Het ligt in de aard van de mens om anderen te onderdrukken om er zelf beter van te worden. Waarom zou je tegen de natuur in gaan? Je zou er raar van opkijken wat je producten zouden kosten in de winkel als er geen slavernij was.
En als die prijs is om voortaan slaafvrij te produceren, dan zou dat een prachige uitkomst zijn, niet waar?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:18 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik had op iets meer tegengas gehoopt.![]()
Wat het probleem is met slavernij is dat de daders ook diegenen zijn die mach, invloed en geld hebben. De slachtoffers leveren een substantiele bijdrage aan de wereld economie.
Bedoel er mee te zeggen dat de daders te veel te verliezen hebben en dus waarschijnlijk (tegen welke prijs dan ook) toch een manier zullen vinden om te blijven "produceren"
Deze post was een grapje denk ik he?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:16 schreef Ps2K het volgende:
(Btw nederland is groot geworden met slavernij)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |