probeer maar n's ziets in het corrupte Afrika voor elkaar te krijgen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:00 schreef Floripas het volgende:Landen in Afrika en Azie en bedrijven die gebruik maken van slavernij moeten onder druk worden gezet om slavernij hard te bestrijden.
Een handelsboycot van slavernijproducten zet al flink veel zoden aan de dijk, denk ik. Blijft over de bijvoorbeeld de thaise sexindustrie. Ik denk dat thailand wel gevoeliger is voor pressiemiddelen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:02 schreef Grimm het volgende:
[..]
probeer maar n's ziets in het corrupte Afrika voor elkaar te krijgen.
De corrupte Afrikanen leveren voornamelijk aan legitieme Westerse multinationals.....you do the math.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:02 schreef Grimm het volgende:
[..]
probeer maar n's ziets in het corrupte Afrika voor elkaar te krijgen.
Een handeslboycot voor het immer zo arme Afrika lijkt mij meer op afpersing dan het zoeken naar een oplossing.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een handelsboycot van slavernijproducten zet al flink veel zoden aan de dijk, denk ik. Blijft over de bijvoorbeeld de thaise sexindustrie. Ik denk dat thailand wel gevoeliger is voor pressiemiddelen.
Ik zou niet heel Afrika willen boycitten, gekkie. Ik zou alleen die producten willen boycotten die niet slaafvrij zijn.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:06 schreef Grimm het volgende:
[..]
Een handeslboycot voor het immer zo arme Afrika lijkt mij meer op afpersing dan het zoeken naar een oplossing.
Als Ivoorkust slaven gebruikt voor de cacoa-industrie dan kun je ook besluiten om slavenvrije cacao uit Kameroen te halen en zo dus te zorgen dat de immer zo arme Afrikanen die het verdienen toch hun centjes krijgen. Waaruit Ivoorkust vrij snel conclusies zal trekken....quote:Op maandag 29 januari 2007 14:06 schreef Grimm het volgende:
[..]
Een handeslboycot voor het immer zo arme Afrika lijkt mij meer op afpersing dan het zoeken naar een oplossing.
In veel landen zijn slaven niet een "importproduct", zoals in de VS, maar actief geronseld en gerecruteerd bij ouders, bijvoorbeeld. Slavernij is groot geld: er gaan miljarden om in die industrie. Dat zijn dus miljarden die die mensen met dezelfde arbeid ook gewoon zouden kunnen verdienen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:08 schreef descendent1 het volgende:
Op zich een nobel streven hoor; maar stel; het lukt om die slavernij in te dammen en die mensen zijn dan 'slaaf af'; maar worden ze er daadwerkelijk beter van (zie sharecroppers in VS na afschaffing slavernij). Je zou veel meer dan alleen die slavernij aan moeten pakken wil je de levens van die mensen echt een positieve impuls geven.
Het gebeurt in Nederland ook, en in Azie.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:11 schreef LENUS het volgende:
Afrika, het verloren continent zal het nooit leren.![]()
Zijn Azie, Zuid-Amerika en de lokale tippelparkeerplaats ook verloren continenten?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:11 schreef LENUS het volgende:
Afrika, het verloren continent zal het nooit leren.![]()
Inderdaad, allemaal de artikelen met een slavernij-stickertje laten liggen. Hoe weet jij om welke artikelen het gaat?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Een handelsboycot van slavernijproducten zet al flink veel zoden aan de dijk, denk ik. Blijft over de bijvoorbeeld de thaise sexindustrie. Ik denk dat thailand wel gevoeliger is voor pressiemiddelen.
Klopt; maar dan zou zouden zaken als arbeidsvoorwaarden (minimumloon bv) eerst moeten worden geregeld in dergelijke gebieden; want welk verschil zit er tussen een mens of kind dat 5 cent per uur verdient en daardoor gedwongen is om (te) veel te werken en een slaaf? Een miniem verschil.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
In veel landen zijn slaven niet een "importproduct", zoals in de VS, maar actief geronseld en gerecruteerd bij ouders, bijvoorbeeld. Slavernij is groot geld: er gaan miljarden om in die industrie. Dat zijn dus miljarden die die mensen met dezelfde arbeid ook gewoon zouden kunnen verdienen.
Goed plan.quote:In Nederland zou je vrouwen die het slachtoffer zijn van mensenhandel bij medewerking aan het oprollen van de bende een verblijfsstatus moeten gunnen.
Zodat jij eindelijk een shirt kunt kopen om over die pukkelige rug van je te draperen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:13 schreef beelz het volgende:
We moeten slavernij niet bestrijden maar juist aanmoedigen. Vooral kinderarbeid is goed. Kinderhandjes zijn kleiner dan die van volwassenen dus ze kunnen beter bij kleine priegelwerkjes ingezet worden. Zoals het maken van schoenen bijvoorbeeld. Bedrijven die gebruik maken van slaven zijn goed bezig want ze hoeven geen loon te betalen en daarom zijn de producten goedkoper.
Als IKEA er achter kan komen, dan kunnen wij het ook.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:14 schreef mgerben het volgende:
[..]
Inderdaad, allemaal de artikelen met een slavernij-stickertje laten liggen. Hoe weet jij om welke artikelen het gaat?
Tom Brass and Marcel van der Linden, eds., Free and Unfree Labour: The Debate Continues (Bern, 1997).quote:En de Thaise sexindustrie heeft misschien een slechte naam, maar er zijn bv geen pooiers en dwang, da's ietsje anders dan op de wallen. Waar komt jouw informatie vandaan? Valt die in de categorie 'iedereen weet dat toch' ?
Dus jij kan je erin vinden als jouw buurman dalijk een pistool tegen je kop zet en je voortaan als huishoudslaafje gaat gebruiken?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:16 schreef Ps2K het volgende:
Slavernij is net zo natuurlijk als het eten van vlees. Het ligt in de aard van de mens om anderen te onderdrukken om er zelf beter van te worden. Waarom zou je tegen de natuur in gaan? Je zou er raar van opkijken wat je producten zouden kosten in de winkel als er geen slavernij was.
(Btw nederland is groot geworden met slavernij)
Een miniem, maar geen marginaal verschil, als het betekent dat iemand daadwerkelijk weg mag en niet verhandeld wordt.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:14 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Klopt; maar dan zou zouden zaken als arbeidsvoorwaarden (minimumloon bv) eerst moeten worden geregeld in dergelijke gebieden; want welk verschil zit er tussen een mens of kind dat 5 cent per uur verdient en daardoor gedwongen is om (te) veel te werken en een slaaf? Een miniem verschil.
Ik had op iets meer tegengas gehoopt.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zodat jij eindelijk een shirt kunt kopen om over die pukkelige rug van je te draperen.
Je hebt gelijk, ik ben om.
Brood wordt ook slaafvrij geproduceerd, en ik lig nu echt niet wakker van de prijs van een brood.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:16 schreef Ps2K het volgende:
Slavernij is net zo natuurlijk als het eten van vlees. Het ligt in de aard van de mens om anderen te onderdrukken om er zelf beter van te worden. Waarom zou je tegen de natuur in gaan? Je zou er raar van opkijken wat je producten zouden kosten in de winkel als er geen slavernij was.
En als die prijs is om voortaan slaafvrij te produceren, dan zou dat een prachige uitkomst zijn, niet waar?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:18 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik had op iets meer tegengas gehoopt.![]()
Wat het probleem is met slavernij is dat de daders ook diegenen zijn die mach, invloed en geld hebben. De slachtoffers leveren een substantiele bijdrage aan de wereld economie.
Bedoel er mee te zeggen dat de daders te veel te verliezen hebben en dus waarschijnlijk (tegen welke prijs dan ook) toch een manier zullen vinden om te blijven "produceren"
Deze post was een grapje denk ik he?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:16 schreef Ps2K het volgende:
(Btw nederland is groot geworden met slavernij)
Ik zeg ja. De gemiddelde multinational zegt nee.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
En als die prijs is om voortaan slaafvrij te produceren, dan zou dat een prachige uitkomst zijn, niet waar?
De gemiddelde multinational zegt precies wat de gemiddelde consument wil horen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:22 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik zeg ja. De gemiddelde multinational zegt nee.
Dus als ik je vanacht uit je bed trekt om voortaan onbeschermde sex te hebben met dikke mannen in mijn kelder dan accepteer je dat?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:22 schreef beelz het volgende:
Kansloze bende hier... Iemand is het er niet mee eens dat slavernij bestreden moet worden en de kindertjes hier gaan meteen beledigen of bedreigen. Als jullie nou eens inhoudelijk zouden reageren dan zou ik jullie misschien serieus nemen.
Oh, wat zijn we grappig.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:13 schreef beelz het volgende:
We moeten slavernij niet bestrijden maar juist aanmoedigen. Vooral kinderarbeid is goed. Kinderhandjes zijn kleiner dan die van volwassenen dus ze kunnen beter bij kleine priegelwerkjes ingezet worden. Zoals het maken van schoenen bijvoorbeeld. Bedrijven die gebruik maken van slaven zijn goed bezig want ze hoeven geen loon te betalen en daarom zijn de producten goedkoper.
Dan is dat een marktfalen en moet de overheid ingrijpen. Dat lijkt me evident.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:22 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik zeg ja. De gemiddelde multinational zegt nee.
Zoals ik al zei: Je bent kansloos. Stakker dat je er bent. Mensen als jij ozuden in Afrika en Azië als slaaf gebruikt worden en daar zou ik geen traan om laten. Mensen als jij zouden ze eigenlijk af moeten maken.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus als ik je vanacht uit je bed trekt om voortaan onbeschermde sex te hebben met dikke mannen in mijn kelder dan accepteer je dat?
Tof van je![]()
Hoe oud ben je? Jonge jongetjes verdien ik beter aan namelijk![]()
Misschien ben ik geen gemiddelde consument.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De gemiddelde multinational zegt precies wat de gemiddelde consument wil horen.
He, jij bent voor slavernij toch? Of alleen als je zelf niet de slaaf bent?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:25 schreef beelz het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: Je bent kansloos. Stakker dat je er bent. Mensen als jij ozuden in Afrika en Azië als slaaf gebruikt worden en daar zou ik geen traan om laten. Mensen als jij zouden ze eigenlijk af moeten maken.
Je bedoelt dat je niet zat te trollen, maar daadwerkelijk de prijs van diamanten of de kosten van een wip met een achtjarige belangrijker vindt dan mensenrechten en vrijheid?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:22 schreef beelz het volgende:
Kansloze bende hier... Iemand is het er niet mee eens dat slavernij bestreden moet worden en de kindertjes hier gaan meteen beledigen of bedreigen. Als jullie nou eens inhoudelijk zouden reageren dan zou ik jullie misschien serieus nemen.
Ik ben voor slavernij ja. Maar jij reageert kansloos en niet inhoudelijk dus waarom zou ik dan serieus op jou reageren?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
He, jij bent voor slavernij toch? Of alleen als je zelf niet de slaaf bent?
Dank voor je bijdrage.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:25 schreef beelz het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: Je bent kansloos. Stakker dat je er bent. Mensen als jij ozuden in Afrika en Azië als slaaf gebruikt worden en daar zou ik geen traan om laten. Mensen als jij zouden ze eigenlijk af moeten maken.
En ook dat is marktfalen, want de consument kan prima weten wat slaafvrij is en wat niet. Ik denk overigens niet dat het in prijs veel verschilt. Kijk naar wat een paar schoenen kost aan arbeid en wat het oplevert in de winkel, dan hebben we het over promillages.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:26 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Misschien ben ik geen gemiddelde consument.
Aan de andere kant, als mijn nieuwe fiets i.p.v. 500 euro ineens 1000 euro zou kosten omdat ie slaven arbeid vrij is...
"Grappig" om te zien hoe makkelijk m'n principes over boord gaan als het om geld gaat
Ik geef niets om mensen dus het zou mij echt aan mijn kont rotten of iemand het slecht heeft. Mensenrechten zijn alleen maar bedacht om zwakkere exemplaren die 1000 jaar geleden nog niet eens de leeftijd zouden halen om schaamhaar te krijgen te beschermen. Recht van de sterke enzo.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je niet zat te trollen, maar daadwerkelijk de prijs van diamanten of de kosten van een wip met een achtjarige belangrijker vindt dan mensenrechten en vrijheid?
Mwa, zo zie ik vleeseters ook. Geven zogenaamd veel om dieren e.d. ... Maar vlees doen ze wel. Net als ik. Principes. Lastig.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:26 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Aan de andere kant, als mijn nieuwe fiets i.p.v. 500 euro ineens 1000 euro zou kosten omdat ie slaven arbeid vrij is...
"Grappig" om te zien hoe makkelijk m'n principes over boord gaan als het om geld gaat
Wat zou je er zelf van vinden om slaaf te zijn? Of vind je dat geen relevante vraag?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:27 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik ben voor slavernij ja. Maar jij reageert kansloos en niet inhoudelijk dus waarom zou ik dan serieus op jou reageren?
Nou nou nou doodverwensingen vind ik nogal wat, ga n's een blokje om ofzoquote:Op maandag 29 januari 2007 14:25 schreef beelz het volgende:
[..]
Laat ik maar ''serieus'' reageren. Waarom ben je voor uitbuiting van mensen? Althans, zo definieer ik het.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:27 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik ben voor slavernij ja. Maar jij reageert kansloos en niet inhoudelijk dus waarom zou ik dan serieus op jou reageren?
Ik zou er waarschijnlijk hard van balen als ik een slaaf zou zijn. Maar aangezien ik geen slaaf ben en het er niet op lijkt dat ik dat binnenkort word ben ik nogsteeds voor slavernij.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat zou je er zelf van vinden om slaaf te zijn? Of vind je dat geen relevante vraag?
Tot dat dat paar schoenen geproduceerd gaat worden in Nederland (want dat is goed voor de economiequote:Op maandag 29 januari 2007 14:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
En ook dat is marktfalen, want de consument kan prima weten wat slaafvrij is en wat niet. Ik denk overigens niet dat het in prijs veel verschilt. Kijk naar wat een paar schoenen kost aan arbeid en wat het oplevert in de winkel, dan hebben we het over promillages.
Ik vreet ook nog gewoon chocolade, ook al weet ik sinds kort dat vrijwel elke reep uit de slavenhandel afkomstig is. Dat neemt niet weg dat ik de eerste ben die zich aan zal sluiten bij een grotere maatschappelijke vraag naar slavenvrije cacao. Het probleem is vaak dat 1 iemand geen verschil maakt, en je je dus vrij makkelijk bij dingen neerlegt. Dat neemt niet weg dat je wel een mening mag hebben en je eventueel achter een groter maatschappelijk momentum kan scharen als dat er komt natuurlijk.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:26 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik denk dat je weinig medestand kunt verwachten, de gemiddelde persoon kan het helemaal geen flikker schelen waar zijn vreten vandaan komt. Zolang het maar goed en goedkoop is.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
En als die prijs is om voortaan slaafvrij te produceren, dan zou dat een prachige uitkomst zijn, niet waar?
1. Wat doet je denken dat slaven biologisch "zwakkere" exemplaren zijn?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:28 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik geef niets om mensen dus het zou mij echt aan mijn kont rotten of iemand het slecht heeft. Mensenrechten zijn alleen maar bedacht om zwakkere exemplaren die 1000 jaar geleden nog niet eens de leeftijd zouden halen om schaamhaar te krijgen te beschermen. Recht van de sterke enzo.
Ik denk dat je de gemiddelde persoon onderschat.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:32 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik denk dat je weinig medestand kunt verwachten, de gemiddelde persoon kan het helemaal geen flikker schelen waar zijn vreten vandaan komt. Zolang het maar goed en goedkoop is.
Ik ben voor uitbuiting van mensen omdat er niet iets bestaat als een onschuldig mens. Ik geef totaal niets om het leven en de kwaliteit van leven van mensen die ik niet ken. Als ik door slavernij minder hoef te betalen voor mijn spijkerbroek en schoenen dan vind ik dat allemaal prima. Ik slaap er geen seconde minder om.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:30 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Laat ik maar ''serieus'' reageren. Waarom ben je voor uitbuiting van mensen? Althans, zo definieer ik het.
quote:Op maandag 29 januari 2007 14:31 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik zou er waarschijnlijk hard van balen als ik een slaaf zou zijn. Maar aangezien ik geen slaaf ben en het er niet op lijkt dat ik dat binnenkort word ben ik nogsteeds voor slavernij.
Wat mij betreft discussie gesloten met beelz.quote:Ik ben beelz
Ik ben lichtelijk gestoord maar dan wel op een positieve manier uiteraard.
Ik speel gitaar in een punkband (Ninja Attack Squad).
En ik doe aan pro-wrestling.
Aangezien werken voor arbeiders is werk ik niet. Je hebt namelijk werkpaarden en sierpaarden en ik ben een sierpaard
Ze hoeven niet in Nederland geproduceerd te worden.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:31 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Tot dat dat paar schoenen geproduceerd gaat worden in Nederland (want dat is goed voor de economie)
Kostprijs slavenarbeidschoen: 8 euro
Kostprijs Nederlands geproduceerde schoen: 35 euro.
Goed dit zijn schattingen maar wel reëel denk ik.
Geef me je naam en woonplaats en je zit binnenkort in een Oost-Europese kelder. En liever jij dan iemand anders, jij geeft er namelijk niet zo om, dan heb ik liever dat jij daar zit dan iemand die er wat meer gewetensbezwaren mee heeft dat ie door dikke mannen met snorren dag in dag uit "verwent" wordtquote:Op maandag 29 januari 2007 14:31 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik zou er waarschijnlijk hard van balen als ik een slaaf zou zijn. Maar aangezien ik geen slaaf ben en het er niet op lijkt dat ik dat binnenkort word ben ik nogsteeds voor slavernij.
En als je zelf slaaf zou zijn?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:33 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik ben voor uitbuiting van mensen omdat er niet iets bestaat als een onschuldig mens. Ik geef totaal niets om het leven en de kwaliteit van leven van mensen die ik niet ken. Als ik door slavernij minder hoef te betalen voor mijn spijkerbroek en schoenen dan vind ik dat allemaal prima. Ik slaap er geen seconde minder om.
Ze zijn slaaf. Als je niet zwak zou zijn dan ben je geen slaaf.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
1. Wat doet je denken dat slaven biologisch "zwakkere" exemplaren zijn?
Ik ben nooit ziek en als ik al een keer ziek ben neem ik nog geen paracetamol in.quote:2. Als jij ziek bent, slik je dan pillen, of ben je tegen de hulp aan "zwakkere exemplaren" zoals jijzelf?
Survival of the fittest slaat toch echt wel op het individu.quote:3. Je weet dat het recht van de sterkste slaat op de soort, niet op het individu?
Zoals ik al eerder zei: Ik zou er waarschijnlijk van balen maar aangezien ik geen slaaf ben en ik het hoogstwaarschijnlijk ook niet word ben ik nogsteeds voor slavernij.quote:4. Wat zou je ervan vinden als je zelf slaaf zou zijn?
OMFG iets serieus nemen wat in een fotoboek staat.... Man jij bent kansloos.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:34 schreef Echo99 het volgende:
[..]
[..]
Wat mij betreft discussie gesloten met beelz.
Uitbuiting gebeurt overal en is het logische gevolg van kapitalisme. Ideologie en kapitalisme gaan niet samen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:30 schreef Stupiditeit het volgende:
[..]
Laat ik maar ''serieus'' reageren. Waarom ben je voor uitbuiting van mensen? Althans, zo definieer ik het.
Ben je ingeënt bij je geboorte? Zo ja, dan ben je een zwakkeling.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:36 schreef beelz het volgende:
Ik ben nooit ziek en als ik al een keer ziek ben neem ik nog geen paracetamol in.
Ik zou niet in de Oost-Europese kelder komen omdat ik geen zwak exemplaar ben.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:35 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Geef me je naam en woonplaats en je zit binnenkort in een Oost-Europese kelder. En liever jij dan iemand anders, jij geeft er namelijk niet zo om, dan heb ik liever dat jij daar zit dan iemand die er wat meer gewetensbezwaren mee heeft dat ie door dikke mannen met snorren dag in dag uit "verwent" wordt![]()
Zeker in Afrika zijn juist de sterkere exemplaren de lul, slavenarbeid is namelijk zwaar werk. De enige zwakte van die slaven is dat ze niet kogelvrij zijn.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:36 schreef beelz het volgende:
[..]
Ze zijn slaaf. Als je niet zwak zou zijn dan ben je geen slaaf.
quote:Ik ben nooit ziek en als ik al een keer ziek ben neem ik nog geen paracetamol in.
Blijkbaar ben jij wat betreft het opletten tijdens de lessen niet 1 van de sterkere exemplaren, is het wel?quote:Survival of the fittest slaat toch echt wel op het individu.
Geef je naam en je woonplaats en ik heb je zo in een Oost-Europese kelder zittenquote:Zoals ik al eerder zei: Ik zou er waarschijnlijk van balen maar aangezien ik geen slaaf ben en ik het hoogstwaarschijnlijk ook niet word ben ik nogsteeds voor slavernij.
OMFG iets serieus nemen wat in een fotoboek op internet staat.... Man jij bent kansloos.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:37 schreef beelz het volgende:
[..]
OMFG iets serieus nemen wat in een fotoboek staat.... Man jij bent kansloos.
Naam en woonplaats. Meer heb ik niet nodig.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:38 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik zou niet in de Oost-Europese kelder komen omdat ik geen zwak exemplaar ben.
Met name in de Sahel-zône (waar ik ze zelf heb gezien) ZIJN er geen producten. De doen klusjes, hoeden kamelen of leiden die met (westerse...) klanten langs een bepaalde route.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Prutsers zijn hetquote:Op maandag 29 januari 2007 14:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De enige zwakte van die slaven is dat ze niet kogelvrij zijn.
Ik woon in Zwolle. De rest zoek je maar zelf uit.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Naam en woonplaats. Meer heb ik niet nodig.
quote:Op maandag 29 januari 2007 14:33 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik ben voor uitbuiting van mensen omdat er niet iets bestaat als een onschuldig mens. Ik geef totaal niets om het leven en de kwaliteit van leven van mensen die ik niet ken. Als ik door slavernij minder hoef te betalen voor mijn spijkerbroek en schoenen dan vind ik dat allemaal prima. Ik slaap er geen seconde minder om.
Ideologie en kapitalisme gaan prima samen. Waarom vreet heel de wereld veels te duur Ben & Jerry's ijs bijvoorbeeld?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:37 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Uitbuiting gebeurt overal en is het logische gevolg van kapitalisme. Ideologie en kapitalisme gaan niet samen.
Wij willen goedkope producten -> resultaat? productie naar lage lonen landen, slavernij.
Bestrijd slavernij door communist te worden!
Omdat het verdomd lekker is. Is dat iets wat verantwoord geproduceerd is dan?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ideologie en kapitalisme gaan prima samen. Waarom vreet heel de wereld veels te duur Ben & Jerry's ijs bijvoorbeeld?
Want jij hebt wel een kogelweerdende huid?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:40 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik woon in Zwolle. De rest zoek je maar zelf uit.
En geloof me, je hebt echt wel een heleboel meer nodig.
stoerigheid op internetquote:Op maandag 29 januari 2007 14:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Naam en woonplaats. Meer heb ik niet nodig.
Je bent anders zwak genoeg om aan je schouder geopereerd te moeten worden.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:38 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik zou niet in de Oost-Europese kelder komen omdat ik geen zwak exemplaar ben.
Jazeker.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:42 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Omdat het verdomd lekker is. Is dat iets wat verantwoord geproduceerd is dan?
Ben en Jerry zijn twee hippies en hun bedrijf wordt dus volledig naar Love en Peace-moraal gerunt. Check de amerikaanse versie van hun site maar eens, daar vind je er meer informatie over.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:42 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Omdat het verdomd lekker is. Is dat iets wat verantwoord geproduceerd is dan?
(Of stel ik nu een domme vraag?)
Nee ik heb geen kogelwerende huid maar als je me doodschiet heb je ook niet zovele aan me he?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:42 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Want jij hebt wel een kogelweerdende huid?![]()
Ach toe, geef je naam, je zou het leuk doen in die kelder, weerbare types zijn veel leuker![]()
Het gaat eerder om politieke zwakte, niet om degeneraten ofzo.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:36 schreef beelz het volgende:
[..]
Ze zijn slaaf. Als je niet zwak zou zijn dan ben je geen slaaf.
[..]
"Fittest" betekent "het best aangepast", niet sterkste als in Sterkemanopdekermis per individu.quote:Ik ben nooit ziek en als ik al een keer ziek ben neem ik nog geen paracetamol in.
[..]
Survival of the fittest slaat toch echt wel op het individu.
[..]
Alleen omdat jet jouzelf niet persoonlijk raakt dus? Waarom moet je er dan perse voor zijn? Kun je niet zeggen "boeit me niet"? Het is niet dat een standpunt van jouw kant met deze houding iets verandert aan het voorkomen van slavernij.quote:Zoals ik al eerder zei: Ik zou er waarschijnlijk van balen maar aangezien ik geen slaaf ben en ik het hoogstwaarschijnlijk ook niet word ben ik nogsteeds voor slavernij.
Nog een reproductief nadeel.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:40 schreef beelz het volgende:
[..]
Ik woon in Zwolle. De rest zoek je maar zelf uit.
OMG zit je nou mijn postgeschiedenis na te zoekenquote:Op maandag 29 januari 2007 14:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je bent anders zwak genoeg om aan je schouder geopereerd te moeten worden.
En om je moeder sjek en bier te laten halen.
En om geen vriendin te kunnen scoren.
Darwin had jou ongetwijfeld een prachtexemplaar gevonden.
Daar heb je een sterk punt, Vrouw. Misschien had dit topic moeten gaan over een deel van de slavernij.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Met name in de Sahel-zône (waar ik ze zelf heb gezien) ZIJN er geen producten. De doen klusjes, hoeden kamelen of leiden die met (westerse...) klanten langs een bepaalde route.
Ook bestaat er in oostelijk Ghana tot aan Nigeria een systeem waarbij arme (meestal) meisjes in de kost gaan bij rijkere families. Die geven ze dan voedsel, kleding, onderdak en onderwijs in ruil voor hulp in de huishouding. Alleen blijft het vaak steken bij voedsel en onderdak en wordt zo'n kind het sloofje of zelfs seksslaafje van de rijkere kinderen in dat huis (vaak zelfs familieleden).
In West-Afrika, de Sahel tot aan Sudan zul je dus met product-boycotts niets bereiken. Alleen een verhoging van welvaart en bewustzijn van eigen rechten van onderdrukte bevolkingsgroepen helpen daar.
quote:
Die was flinterdun, dus zo moeilijk was het niet, zwak exemplaar.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:47 schreef beelz het volgende:
[..]
OMG zit je nou mijn postgeschiedenis na te zoeken
Eerlijke mensen maken een hoop los tegenwoordig
Yep alleen omdat het mij niet raakt. Als ik had gezegd "boeit me niet" dan was er geen discussie geweestquote:Op maandag 29 januari 2007 14:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het gaat eerder om politieke zwakte, niet om degeneraten ofzo.
[..]
"Fittest" betekent "het best aangepast", niet sterkste als in Sterkemanopdekermis per individu.
[..]
Alleen omdat jet jouzelf niet persoonlijk raakt dus? Waarom moet je er dan perse voor zijn? Kun je niet zeggen "boeit me niet"? Het is niet dat een standpunt van jouw kant met deze houding iets verandert aan het voorkomen van slavernij.
Dit zou ik eventueel nog waar kunnen maken ook (voor de veranderingquote:
He, voorlopig is het nog steeds dagelijkse realiteit. En dan heb ik liever dat er iemand in die kelder zit die er geen bezwaar tegen heeft dat het gebeurdquote:Op maandag 29 januari 2007 14:45 schreef beelz het volgende:
[..]
Nee ik heb geen kogelwerende huid maar als je me doodschiet heb je ook niet zovele aan me he?
Trouwens wel leuk dat je dreigt met mij in een Oost-Europese kelder te stoppen om me elke dag te laten nemen door besnorde zwetende mannen die niet al te fris ruiken en tegelijkertijd beweer je dat je tegen slavernij bent.
Dan wens ik je veel succes met je strijd. Het zal hoogst waarschijnlijk resulteren in een naamsverandering van het probleem en er wordt niet meer naar omgekeken.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik denk dat je de gemiddelde persoon onderschat.
Het boeit je blijkbaar wèl, want je bent voor slavernij.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:49 schreef beelz het volgende:
[..]
Yep alleen omdat het mij niet raakt. Als ik had gezegd "boeit me niet" dan was er geen discussie geweest
Moord ook, maar dat pikken we ook niet.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:51 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Dan wens ik je veel succes met je strijd. Het zal hoogst waarschijnlijk resulteren in een naamsverandering van het probleem en er wordt niet meer naar omgekeken.
Slavernij is een van de natuurlijke darksides van de mensheid en de reden waarom wij hier het in het westen zo goed hebben.
Of per deel van de slavernij. Kinderarbeid kun je treffen door de producten te boycotten, seksslavinnen door die niet meer te consumeren (as if..) of de handelaren harder aan te pakken. Sociale misstanden die leiden tot slavernij, zoals pariaschap e.d., zijn echter veel harder uit te bannen. Dan zul je echt met mensen aan de slag moeten, hele bevolkingsgroepen die moeten inzien dat het not done is kinderen/negers/vrouwen als gebruiksvoorwerpen te zien.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:48 schreef Floripas het volgende:
[..]
Daar heb je een sterk punt, Vrouw. Misschien had dit topic moeten gaan over een deel van de slavernij.
Als ik hier eerlijk zou zijn over wat ik van jou zou vinden dan kreeg ik op staande voet een permaban.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:47 schreef beelz het volgende:
Eerlijke mensen maken een hoop los tegenwoordig
Ach, toch kon het mensen af en toe genoeg schelen om dit soort maatschappelijke veranderingen te weeg te brengen. Ik bedoel: jouw moeder mag stemmen tegenwoordig. Je mag geen negers meer slaan als ze naast je in de bus komen zitten. Jouw auto is toch een stuk milieuvriendelijker dan noodzakelijk....quote:Op maandag 29 januari 2007 14:51 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Dan wens ik je veel succes met je strijd. Het zal hoogst waarschijnlijk resulteren in een naamsverandering van het probleem en er wordt niet meer naar omgekeken.
Slavernij is een van de natuurlijke darksides van de mensheid en de reden waarom wij hier het in het westen zo goed hebben.
De gemiddelde persoon denkt als volgt:
*pakt krant*
Kop 1: "75% chocolade gemaakt door slaven"
Hmmm de boter is ook op
Kop 2: 250 doden in Irak
Vanmiddag maar ff boodschappen doen dan
Nee, dat is niet natuurlijk op zich. Het is natuurlijk om jezelf en anderen in hokjes te zien en vervolgens de andere hokjes dat het jouwe als minderwaardig, eng of vijandig te zien. Hetgeen rechtvaardigt dat leden van andere hokjes gedood/verkracht/tot slaaf gemaakt worden. Of op zijn minst even gedist.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:51 schreef Ps2K het volgende:
[..]
De gemiddelde persoon denkt als volgt:
*pakt krant*
Kop 1: "75% chocolade gemaakt door slaven"
Hmmm de boter is ook op
Kop 2: 250 doden in Irak
Vanmiddag maar ff boodschappen doen dan
Ehm... jij loopt hier stoer te doen knul. Ik ben gewoon eerlijk aan het zeggen hoe ik het zie. Mijn input in dit topic heeft niets met stoerdoenerij te maken. Jouw kinderachtige replies op mijn posts daarentegen zijn het schoolvoorbeeld van stoerdoenerij op internet.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dit zou ik eventueel nog waar kunnen maken ook (voor de verandering). Maar ik denk dat ik toch gewetensbezwaren zou krijgen mocht die stoere man daadwerkelijk zijn naam geven.
Totaal onhaalbaar. Ooit een vrouw met PMS gezien?quote:Op maandag 29 januari 2007 14:00 schreef Floripas het volgende:Onmiddellijk een moratorium van de EU op alle producten die niet kunnen garanderen slaaf-vrij geproduceerd te zijn, zoals (vaak) cacao
Beetje zielig ben je wel... Iemand heeft een andere mening dan jij en daarom is hij meteen een slecht persoon of wat je ook van me vindt...quote:Op maandag 29 januari 2007 14:53 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als ik hier eerlijk zou zijn over wat ik van jou zou vinden dan kreeg ik op staande voet een permaban.
Jazeker. De lacune wordt zó opgelost, laat da maar aan de markt over.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Totaal onhaalbaar. Ooit een vrouw met PMS gezien?
Tony zal een rijk man wordenquote:Op maandag 29 januari 2007 14:57 schreef nietzman het volgende:
[..]
Totaal onhaalbaar. Ooit een vrouw met PMS gezien?
Jij gaat niet eens in op mijn argumenten. Zoals dat we zaken als moord ook niet pikken, ook al zou dat darwinistisch gerechtvaardigd kunnen zijn. En dat we wel medisch ingrijpen.quote:Op maandag 29 januari 2007 14:58 schreef beelz het volgende:
[..]
Beetje zielig ben je wel... Iemand heeft een andere mening dan jij en daarom is hij meteen een slecht persoon of wat je ook van me vindt...
Ze zijn (nog?) lastig te krijgen, maar ik heb afgelopen weekend toch een zoeen dikke plak weten te bemachtigen!quote:Op maandag 29 januari 2007 14:59 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tony zal een rijk man worden![]()
quote:Op maandag 29 januari 2007 14:57 schreef beelz het volgende:
[..]
Ehm... jij loopt hier stoer te doen knul. Ik ben gewoon eerlijk aan het zeggen hoe ik het zie. Mijn input in dit topic heeft niets met stoerdoenerij te maken. Jouw kinderachtige replies op mijn posts daarentegen zijn het schoolvoorbeeld van stoerdoenerij op internet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |