abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45818873
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 09:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het blijkt in iedergeval dat hij een enorme moeilijke tijd heeft gehad na een aantal gebeurtenissen in zijn leven, dat rechtvaardigd niets, maar het kan verklaren dat er een gebrek was aan goede voorbeeldfunctie. Aangezien hij daarnaast ook nog eens in een achterstandswijk woonde (met vrijwel homogene inwoners), dan gaat het nogal hard.
Dat lijkt mij niet voldoende aanleiding om een politieke moord op religieuze gronden te plegen, en uit zijn brief blijkt ook wat anders...Wellicht hebben de Tahweed-moskee, de koran, z'n frisse vriendjes van hem een lopend kruidvat gemaakt. Volgens hem is "de enige manier om in de hemel te bereiken geweld tegen de goddelozen". Wat je hier voor nodig hebt is een god, een boek dat je iets belooft, een pistool en een hemel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Autodidact op 30-01-2007 11:51:36 ]
pi_45818880
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:16 schreef Mutant01 het volgende:
Dat ben ik met je eens.

Dat klopt.
Mooi dat we het tenminste op een aantal punten eens zijn
quote:
Ook de manier waarop je die drie keuzes voorlegt is pure onzin. Een persoon ontwikkelt zich door de jaren heen, de omgeving bepaalt vaak hoe de persoon zelf wordt. De cultuur die ze van huis meekrijgen strookt op zeer veel vlakken met "de Nederlandse cultuur" (voorzover die zo eenduidig is), dat is nu juist de denkfout waar ik op wijs. Het is juist de cultuur buitenshuis, in die heersende wijken, wat hen zo radicaal maakt. Binnenshuis hebben ze vaak helemaal niet door wat er buitenshuis gebeurt. Als ik de cultuur van mijn ouders volg, heb ik geen enkel probleem met het "meedoen' binnen de Nederlandse samenleving. Het fabeltje dat de cultuur thuis HEEL anders is als "de Nederlandse cultuur" is (door mijn eigen ervaringen) ontkracht.
Op dit punt worden we het denk ik nooit eens. Jij hebt je persoonlijke ervaringen, ik wijs op aanwezige tendenzen. Er zijn gewoon veel Turken en Marokkanen van boven de 40 (dus de ouders van deze jongeren) die niet of gebrekkig Nederlands spreken, die thuis Marokkaans of Turks spreken, die bijvoorbeeld willen dat hun kind persé met een moslim(a) trouwt, enzovoort. Deze wat conservatieve opvattingen (die toch echt wel wat afwijken van de gemiddelde Nederlandse cultuur) zie je ook terug in bijvoorbeeld de acceptatie van homo's, om een zijstraat te noemen. Deze is onder Turken en Marokkanen lager dan onder autochtonen.

Natuurlijk zijn de drie keuzes wat simplistisch gesteld. In werkelijkheid ligt dat gecompliceerder, maar ik wilde aangeven dat je *grofweg* drie kanten op kunt. Je geeft zelf aan dat de omgeving bepaalt hoe iemand uiteindelijk wordt. Nog afgezien van de opvoeding, is de radicale islam (helaas) een factor die bij sommige jongeren meespeelt.
quote:
Nee, je stelt eigenlijk al dat het per defenitie een factor is. In mijn ogen is dat niet zo (dat je een dergelijke mening afwimpelt als : islam-straatje schoonvegen is jou probleem), ik kan in de Islam geen enkele rechtvaardiging zien voor dergelijke gedragingen, noch voor dergelijke uitspraken (zoals we die zien bij extremisten). De Islam is geen oorzaak en geen factor die een rol speelt bij de radicalisatie zelf. Het wordt door extremisten hooguit als "rechtvaardiging" achteraf gezien. Het speelt echter geen factor bij het radicaliseringsproces zelf.
Toch blijf ik bij mijn mening. Je ziet het ook aan de onderzoeksresultaten uit dit topic. Eén op de zeven keurt terreur van Al Qaeda goed, één op de drie wil onder de zeer extreme, mensenrechten-schendende Sharia leven. Beiden zijn elementen die zeer nauw samenhangen met de radicale islam. Je doet nu net voorkomen alsof jongeren alleen vanwege allerlei andere factoren radicaliseren en dan achteraf pas de islam erbij halen om het te rechtvaardigen. Dat zie ik toch echt anders. Bij sommigen speelt die islam gewoon een prominente (zo niet leidende) rol in hun radicalisering. Ze bekijken haatzaaiende websites, horen wellicht haatzaaiende preken van de imam en ontlenen hun identiteit aan die radicale islam. Nogmaals: dat geldt niet voor ALLE jongeren, maar dat het bij niemand een rol speelt, lijkt me erg sterk.
pi_45818909
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom durfen mensen moslimjongeren onderling nooit te vergelijken eigenlijk. Wat is de reden waarom de 1 wel radicaal gedrag vertoont en de ander niet. Ik denk dat je dan pas echt logische antwoorden gaat krijgen die de ware aard van het probleem aantonen.
Bouyeri met jou vergelijken, bijvoorbeeld?

Ik heb nu een opiniestuk gevonden van Roy uit de New York Times.
Misschien kan je me daarna wel vertellen waar je het precies mee oneens bent.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_45819003
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:36 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet voldoende aanleiding om een politieke moord op religieuze gronden te plegen, en uit zijn brief blijkt ook wat anders...Wellicht hebben de Tahweed-moskee, de koran, z'n frisse vriendjes van hem een lopend kruidvat gemaakt. Volgens hem is "de enige manier om in de hemel te bereiken geweld tegen de goddelozen". Wat je hier voor nodig hebt is een god, een boek die je iets belooft, een pistool en een hemel.
Het gaat mij erom hoe hij tot deze gedachten is gekomen, niet wat voor hem de rechtvaardiging is van zijn actie. Ik heb ook God, een boek dat mij iets belooft en een hemel. Een pistool is niet zo moeilijk aan te komen, waarom ik niet en hij wel. Je manier van redeneren is mij iets te simplistisch
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 30 januari 2007 @ 11:43:15 #205
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45819033
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:37 schreef damian5700 het volgende:

Bouyeri met jou vergelijken, bijvoorbeeld?
Waarom niet?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_45819040
quote:
Why Do They Hate Us? Not Because of Iraq
By OLIVIER ROY
Published: July 22, 2005
Paris

WHILE yesterday's explosions on London's subway and bus lines were thankfully far less serious than those of two weeks ago, they will lead many to raise a troubling question: has Britain (and Spain as well) been "punished" by Al Qaeda for participating in the American-led military interventions in Iraq and Afghanistan? While this is a reasonable line of thinking, it presupposes the answer to a broader and more pertinent question: Are the roots of Islamic terrorism in the Middle Eastern conflicts?

If the answer is yes, the solution is simple to formulate, although not to achieve: leave Afghanistan and Iraq, solve the Israel-Palestine conflict. But if the answer is no, as I suspect it is, we should look deeper into the radicalization of young, Westernized Muslims.

Conflicts in the Middle East have a tremendous impact on Muslim public opinion worldwide. In justifying its terrorist attacks by referring to Iraq, Al Qaeda is looking for popularity or at least legitimacy among Muslims. But many of the terrorist group's statements, actions and non-actions indicate that this is largely propaganda, and that Iraq, Afghanistan and Palestine are hardly the motivating factors behind its global jihad.

First, let's consider the chronology. The Americans went to Iraq and Afghanistan after 9/11, not before. Mohamed Atta and the other pilots were not driven by Iraq or Afghanistan. Were they then driven by the plight of the Palestinians? It seems unlikely. After all, the attack was plotted well before the second intifada began in September 2000, at a time of relative optimism in Israeli-Palestinian negotiations.

Another motivating factor, we are told, was the presence of "infidel" troops in Islam's holy lands. Yes, Osama Bin Laden was reported to be upset when the Saudi royal family allowed Western troops into the kingdom before the Persian Gulf war. But Mr. bin Laden was by that time a veteran fighter committed to global jihad.

He and the other members of the first generation of Al Qaeda left the Middle East to fight the Soviet Union in Afghanistan in the 1980's. Except for the smallish Egyptian faction led by Ayman al-Zawahiri, now Mr. bin Laden's chief deputy, these militants were not involved in Middle Eastern politics. Abdullah Azzam, Mr. bin Laden's mentor, gave up supporting the Palestinian Liberation Organization long before his death in 1989 because he felt that to fight for a localized political cause was to forsake the real jihad, which he felt should be international and religious in character.

From the beginning, Al Qaeda's fighters were global jihadists, and their favored battlegrounds have been outside the Middle East: Afghanistan, Bosnia, Chechnya and Kashmir. For them, every conflict is simply a part of the Western encroachment on the Muslim ummah, the worldwide community of believers.

Second, if the conflicts in Afghanistan, Iraq and Palestine are at the core of the radicalization, why are there virtually no Afghans, Iraqis or Palestinians among the terrorists? Rather, the bombers are mostly from the Arabian Peninsula, North Africa, Egypt and Pakistan - or they are Western-born converts to Islam. Why would a Pakistani or a Spaniard be more angry than an Afghan about American troops in Afghanistan? It is precisely because they do not care about Afghanistan as such, but see the United States involvement there as part of a global phenomenon of cultural domination.

What was true for the first generation of Al Qaeda is also relevant for the present generation: even if these young men are from Middle Eastern or South Asian families, they are for the most part Westernized Muslims living or even born in Europe who turn to radical Islam. Moreover, converts are to be found in almost every Qaeda cell: they did not turn fundamentalist because of Iraq, but because they felt excluded from Western society (this is especially true of the many converts from the Caribbean islands, both in Britain and France). "Born again" or converts, they are rebels looking for a cause. They find it in the dream of a virtual, universal ummah, the same way the ultraleftists of the 1970's (the Baader-Meinhof Gang, the Italian Red Brigades) cast their terrorist actions in the name of the "world proletariat" and "Revolution" without really caring about what would happen after.

It is also interesting to note that none of the Islamic terrorists captured so far had been active in any legitimate antiwar movements or even in organized political support for the people they claim to be fighting for. They don't distribute leaflets or collect money for hospitals and schools. They do not have a rational strategy to push for the interests of the Iraqi or Palestinian people.

Even their calls for the withdrawal of the European troops from Iraq ring false. After all, the Spanish police have foiled terrorist attempts in Madrid even since the government withdrew its forces. Western-based radicals strike where they are living, not where they are instructed to or where it will have the greatest political effect on behalf of their nominal causes.

The Western-based Islamic terrorists are not the militant vanguard of the Muslim community; they are a lost generation, unmoored from traditional societies and cultures, frustrated by a Western society that does not meet their expectations. And their vision of a global ummah is both a mirror of and a form of revenge against the globalization that has made them what they are.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 11:46:37 #207
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45819127
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]
Ik ben nu pas bij de 3de alinea en het slaat al nergens op. Waarom vergelijkt hij Al Qaeda aanslagen met 'jonge Westerse moslims'? En zijn chronologie is ook bullshit, het Westen zit al ik weet niet hoe lang in die regio, niet pas na 9/11, dat weet iedereen.
pi_45819141
Het is een leuk stuk, maar ik kan er niet zo veel mee. Het geeft namelijk geen antwoord op "Waarom hij wel, en ik niet." Als je begrijpt wat ik bedoel, we zijn beide moslims, waarom handel ik anders dan hij handelt? We leven in dezelfde wereld, ben zelf ook gewoon 2e generatie, net als hem.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 30 januari 2007 @ 11:50:45 #209
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_45819238
Het is sowieso wel grappig dat als elke terrorist keer op keer roept dat ze wraak willen nemen over die conflictgebieden, zulke schrijvers blijven schrijven: 'nee, daarom doen jullie dat helemaal niet' .
pi_45819309
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het gaat mij erom hoe hij tot deze gedachten is gekomen, niet wat voor hem de rechtvaardiging is van zijn actie. Ik heb ook God, een boek dat mij iets belooft en een hemel. Een pistool is niet zo moeilijk aan te komen, waarom ik niet en hij wel. Je manier van redeneren is mij iets te simplistisch
Het enige wat open staat tot interpretatie is het boek dat je iets belooft. Het doodt wat makkelijker als je gelooft dat je er eeuwig voor beloond gaat worden; een eeuwenoude oorlogstactiek.
pi_45819344
quote:
Voor de amerikaanse bezetting was er anders niets aan de hand

Ongelofelijk, waar haalt ie het vandaan.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45819359
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:54 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het enige wat open staat tot interpretatie is het boek dat je iets belooft. Het doodt wat makkelijker als je gelooft dat je er eeuwig voor beloond gaat worden; een eeuwenoude oorlogstactiek.
Dood het ook wat makkelijk als 1 gedode persoon gelijk staat aan het doden van de mensheid? Je komt niet zomaar tot een dergelijke actie en dergelijke interpretatie Autodidact. Er gaat een heel traject aan vooraf.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45819430
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:46 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik ben nu pas bij de 3de alinea en het slaat al nergens op. Waarom vergelijkt hij Al Qaeda aanslagen met 'jonge Westerse moslims'? En zijn chronologie is ook bullshit, het Westen zit al ik weet niet hoe lang in die regio, niet pas na 9/11, dat weet iedereen.
Hij legt meer de nadruk op culturele en ideologische verschijnsels dan op geopolitieke, denk ik.
Ik ben het ook niet helemaal eens dat de globalisering en verwestering zover als in moslim samenlevingen reikt.
pi_45819460
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dood het ook wat makkelijk als 1 gedode persoon gelijk staat aan het doden van de mensheid?
Blijkbaar heeft hij er een ander prioriteitenlijstje uit gehaald dan jij...de willekeur ervan is levensgevaarlijk.
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:57 schreef Mutant01 het volgende:
Je komt niet zomaar tot een dergelijke actie en dergelijke interpretatie Autodidact. Er gaat een heel traject aan vooraf.
Ja, het schijnt dat die jongens hun hele radicalisering plannen, omdat ze menen een opdracht van god te hebben gehad.
pi_45819461
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hij legt meer de nadruk op culturele en ideologische verschijnsels dan op geopolitieke, denk ik.
Ik ben het ook niet helemaal eens dat de globalisering en verwestering zover als in moslim samenlevingen reikt.
Nou....
Allah Al Watan Al Malik
pi_45819483
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:01 schreef Autodidact het volgende:
Ja, het schijnt dat die jongens hun hele radicalisering plannen, omdat ze menen een opdracht van god te hebben gehad.
Waar jij dat vandaan hebt weet ik niet, maar bij Bouyeri schijnt er sprake te zijn geweest van een plotselinge omslagpunt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45819510
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:50 schreef Posdnous het volgende:
Het is sowieso wel grappig dat als elke terrorist keer op keer roept dat ze wraak willen nemen over die conflictgebieden, zulke schrijvers blijven schrijven: 'nee, daarom doen jullie dat helemaal niet' .
Het hoeft niet per definitie een gemeenschappelijk drijfveer te zijn en dit is maar één opinie.
pi_45819541
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou....
Wat bedoel je?
pi_45819576
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:04 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
quote:
Dit bedoel ik. Volgens mij is dat wel het geval namelijk. In het ene land meer dan het andere natuurlijk.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45819654
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar jij dat vandaan hebt weet ik niet, maar bij Bouyeri schijnt er sprake te zijn geweest van een plotselinge omslagpunt.
Zo rond de oorlog in Irak. Een jaar voor zijn moord.
pi_45819671
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:09 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Zo rond het begin van de oorlog in Irak, anderhalf jaar voor zijn moord.
Er was toch ook iets met zijn moeder ofzo?
Allah Al Watan Al Malik
pi_45819694
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Overleed in 2001.
pi_45819742
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[..]

Dit bedoel ik. Volgens mij is dat wel het geval namelijk. In het ene land meer dan het andere natuurlijk.
Het gebeurt inderdaad wel nu ik er nog eens over nadenk.
pi_45820177
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat verklaart in het geval van Bouyeri toch niet dat hij nauwelijks meer in contact kwam met zijn omgeving.
uhm, even recapituleren .. hij was jongerenwerker en heeft uit hoofde van die functie in samenwerking met de gemeente een buurthuisje opgezet voor de jongeren, in de Bijlmer als ik het goed herinner ?
En was het niet zo dat de gemeente eerst zei dat dat optrekje alleen voor de jeugd was maar daaraan steeds meer geknabbeld werd, waardoor er voor de jeugd zelf steeds minder uren opvang zou zijn, tot kort voor opening bekend werd gegeven dat er ook nog een seniorenclubje zou komen kaarten, daarmee de beschikbare uren voor de jeugd nog verder reducerend tot maar 2 uurtjes per dag oid .. of te wel, van zijn oorspronkelijke project, de jeugd van de straat halen en in dat hok cursussen ed aanbieden, iets positiefs doen voor jezelf en de groep, bleef niets over.
Voeg daarbij de sfeer van die tijd, een samenleving die onder iedere hoofddoek een radicale moslim ziet, Hirsi Ali met haar kruistocht en haar "recht om te beledigen" en van Gogh die ruimschoots gebruik maakte van dat "recht", genoeg ingrediënten om iemand die minder stabiel in zijn schoenen staat om te laten slaan
pleased to meet you
  dinsdag 30 januari 2007 @ 12:40:39 #225
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45820516
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:29 schreef moussie het volgende:

[..]

uhm, even recapituleren .. hij was jongerenwerker en heeft uit hoofde van die functie in samenwerking met de gemeente een buurthuisje opgezet voor de jongeren, in de Bijlmer als ik het goed herinner ?
En was het niet zo dat de gemeente eerst zei dat dat optrekje alleen voor de jeugd was maar daaraan steeds meer geknabbeld werd, waardoor er voor de jeugd zelf steeds minder uren opvang zou zijn, tot kort voor opening bekend werd gegeven dat er ook nog een seniorenclubje zou komen kaarten, daarmee de beschikbare uren voor de jeugd nog verder reducerend tot maar 2 uurtjes per dag oid .. of te wel, van zijn oorspronkelijke project, de jeugd van de straat halen en in dat hok cursussen ed aanbieden, iets positiefs doen voor jezelf en de groep, bleef niets over.
Voeg daarbij de sfeer van die tijd, een samenleving die onder iedere hoofddoek een radicale moslim ziet, Hirsi Ali met haar kruistocht en haar "recht om te beledigen" en van Gogh die ruimschoots gebruik maakte van dat "recht", genoeg ingrediënten om iemand die minder stabiel in zijn schoenen staat om te laten slaan
precies! Dik terecht dat hij van gogh heeft afgeslacht. Ik vermoord ook altijd mensen wanneer ik van de gemeente te weinig subsidie voor mijn clubhuis krijg
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_45820836
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:40 schreef Zero2Nine het volgende:
precies! Dik terecht dat hij van gogh heeft afgeslacht. Ik vermoord ook altijd mensen wanneer ik van de gemeente te weinig subsidie voor mijn clubhuis krijg
hiphoi, jij bent dus ook van die figuren die maar bij blijft dragen aan verdere radicalisering .. ga toch vooral alleen eruit lezen wat jou goed uitkomt om verder haat te kunnen zaaien ..
pleased to meet you
pi_45820903
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is aandoenlijk om te zien hoe jij leegloopt, maar we hadden het over de laatste fase van het radicaliseringsproces. Daarbij ontrekt men zich uit de samenleving. Zelfs de socialisatie in het kader van de straatcultuur, waarbij islam nauwelijks maar comsumptie (mobieltjes, scooters, andere gadgets) een grote rol speelt, biedt dan geen soelaas.
Men breekt met de traditionele islam van de ouders en is erg ontvankelijk voor vormen van fundamentalisme om daarmee hun culturele ontworteling te vullen en het gevoel oproepen bij een zeker collectief te behoren.

Enzovoorts, maar misschien is het verstandig/leuk om het topic eens door te nemen.
pi_45820964
Overigens concludeerde het Pieter baan Centrum, dat Bouyeri volledig toerekeningsvatbaar was.
'Minder stabiel' is in deze niet aan de orde.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:02:59 #229
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45821030
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:52 schreef moussie het volgende:

[..]

hiphoi, jij bent dus ook van die figuren die maar bij blijft dragen aan verdere radicalisering .. ga toch vooral alleen eruit lezen wat jou goed uitkomt om verder haat te kunnen zaaien ..
Jij bent een van die figuren waarbij de moslims nooit wat goed doen. Je overal een excuus voor hetbt behalve als het christenen betreft. Hij was fout hij is een moordenaar en een terrorist. Jij bent degene die overal excuses voor zoekt ipv een goede solide harde aanpak.
mai pen rai
pi_45821178
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:02 schreef niet_links het volgende:

[..]

Jij bent een van die figuren waarbij de moslims nooit wat goed doen. Je overal een excuus voor hetbt behalve als het christenen betreft. Hij was fout hij is een moordenaar en een terrorist. Jij bent degene die overal excuses voor zoekt ipv een goede solide harde aanpak.
Jij bent een van die figuren die slechts de verschijnselen van dieper gelegen problemen wil aanpakken. Elke aanpak, hard of zacht, zal falen als niet de kern van het probleem wordt aangepakt. In anderen woorden, de reden waarom iemand iets slechts doet. Als een persoon niet verstandelijk gehandicapt is, ligt er altijd een concrete beweegreden achter een actie.

Nu stop je je kop in het zand en wil enkel de randverschijnselen aanpakken. Het is wat simpel gedacht, maar die gedachte tref ik wel vaker bij xenofoben en islamofoben.
pi_45821206
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is aandoenlijk om te zien hoe jij leegloopt, maar we hadden het over de laatste fase van het radicaliseringsproces. Daarbij ontrekt men zich uit de samenleving. Zelfs de socialisatie in het kader van de straatcultuur, waarbij islam nauwelijks maar comsumptie (mobieltjes, scooters, andere gadgets) een grote rol speelt, biedt dan geen soelaas.
Men breekt met de traditionele islam van de ouders en is erg ontvankelijk voor vormen van fundamentalisme om daarmee hun culturele ontworteling te vullen en het gevoel oproepen bij een zeker collectief te behoren.

Enzovoorts, maar misschien is het verstandig/leuk om het topic eens door te nemen.
daar heb ik het dus ook over .. naar verluid was hij voor die tijd niet al te vaak te vinden in de moskee en was hij niet bijster gelovig, zijn radicalisering begon in die tijd dat er meer en meer werd afgeknabbeld van zijn project, machteloze woede tegen een gemeente die de opzet van je project tot een lachertje maakt, dat bejaardenclubje was de befaamde druppel .. dat heeft hem gevoelig gemaakt voor argumenten als dat HA en van Gogh diegenen zijn die in belangrijke mate aan de negatieve sfeer tov moslims in NL bijdragen ..
pleased to meet you
pi_45821238
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:59 schreef damian5700 het volgende:
Overigens concludeerde het Pieter baan Centrum, dat Bouyeri volledig toerekeningsvatbaar was.
'Minder stabiel' is in deze niet aan de orde.
ik heb het in deze niet over toerekeningsvatbaarheid oid maar over zelfverzekerdheid, de capaciteit om klappen (mentale dus) op te kunnen vangen ed
pleased to meet you
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:22:13 #233
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_45821351
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:52 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, ik vind het alleen belachelijk dat je Mohammed B nog probeert te verdedigen door verzachtende omstandigeheden aan te wijzen. Ik ga toch ook geen excuses verzinnen voor die klootzak in Belgie die die allochtonen doodschoot.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_45821388
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 12:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, die had een snor.
pi_45821402
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:12 schreef moussie het volgende:

[..]

daar heb ik het dus ook over .. naar verluid was hij voor die tijd niet al te vaak te vinden in de moskee en was hij niet bijster gelovig, zijn radicalisering begon in die tijd dat er meer en meer werd afgeknabbeld van zijn project, machteloze woede tegen een gemeente die de opzet van je project tot een lachertje maakt, dat bejaardenclubje was de befaamde druppel .. dat heeft hem gevoelig gemaakt voor argumenten als dat HA en van Gogh diegenen zijn die in belangrijke mate aan de negatieve sfeer tov moslims in NL bijdragen ..
Dat is weer en beetje te gemakkelijk. Genoeg jongeren van verschillend allooi moeten teleurstellingen verwerken die minstens even vervelend voor hen zijn dan Bouyeri heeft moeten meemaken.
Het betreft hier trouwens een specifieke casus die niet opgaat voor radicalisatie van andere moslimjongeren.
Het was slechts een voorbeeld dat ik aanhaalde om het argument dat een oorzaak van radicalisering verscholen lag in de straatcultuur te bestrijden. In het geval bij de radicalisatie van Bouyeri was dat niet zo.
pi_45821456
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:22 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Nee, ik vind het alleen belachelijk dat je Mohammed B nog probeert te verdedigen door verzachtende omstandigeheden aan te wijzen. Ik ga toch ook geen excuses verzinnen voor die klootzak in Belgie die die allochtonen doodschoot.
je verwart een opsomming van gebeurtenissen met verdedigen hoor .. het gaat om hoe mensen kunnen radicaliseren en wil je dat ook maar een beetje kunnen begrijpen zal je toch moeten proberen in te leven in de gevoelswereld van die ander
pleased to meet you
pi_45821512
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:28 schreef moussie het volgende:

[..]

je verwart een opsomming van gebeurtenissen met verdedigen hoor
Toen je de woorden 'minder stabiel' gebruikte heb je wel die suggestie gewekt.
pi_45821782
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:25 schreef damian5700 het volgende:
Dat is weer en beetje te gemakkelijk.
mwah, eerder gewoon grof/globaal
quote:
Genoeg jongeren van verschillend allooi moeten teleurstellingen verwerken die minstens even vervelend voor hen zijn dan Bouyeri heeft moeten meemaken.
hehe, vandaar dus dat "minder stabiel", en dat is dan vaak een momentopname voortkomend uit een combinatie van de verschillendste factoren
quote:
Het betreft hier trouwens een specifieke casus die niet opgaat voor radicalisatie van andere moslimjongeren.
Het was slechts een voorbeeld dat ik aanhaalde om het argument dat een oorzaak van radicalisering verscholen lag in de straatcultuur te bestrijden. In het geval bij de radicalisatie van Bouyeri was dat niet zo.
En daar ga ik dan ook op in door het breder te trekken .. het heeft op zich niets met culturele achtergrond of whatever te maken dat sommige mensen ineens doordraaien en dit soort dingen gaan doen maar met een opstapeling van persoonlijke feiten die je niet meer aan kan .. en als het niet resulteert in zelfmoord uit het zich vaak in geweld tegen diegene die je de schuld geeft aan je huidige misère .. pas op dat moment komt de culturele achtergrond in het beeld
pleased to meet you
  dinsdag 30 januari 2007 @ 13:53:58 #239
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45822180
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Jij bent een van die figuren die slechts de verschijnselen van dieper gelegen problemen wil aanpakken. Elke aanpak, hard of zacht, zal falen als niet de kern van het probleem wordt aangepakt. In anderen woorden, de reden waarom iemand iets slechts doet. Als een persoon niet verstandelijk gehandicapt is, ligt er altijd een concrete beweegreden achter een actie.

Nu stop je je kop in het zand en wil enkel de randverschijnselen aanpakken. Het is wat simpel gedacht, maar die gedachte tref ik wel vaker bij xenofoben en islamofoben.
Nou moe als ik zeg we moeten minder moslims hier hebben ben ik radicaal.. dat is toch ook een oplossing van het probleem

Ik ben gewoon geen voorstander van het alsmaar knuffelen van mensen. Dat helpt niet dat hebben we in het verleden gezien. De kern is dat je een boek hebt dat misschien in basis boed is maar vaak verkeerd uitgelegd wordt. Combineer dat met de onwil van moslims om moslims te corrigeren en je hebt een groot probleem.
mai pen rai
pi_45822443
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:53 schreef niet_links het volgende:

[..]

Nou moe als ik zeg we moeten minder moslims hier hebben ben ik radicaal.. dat is toch ook een oplossing van het probleem
Daarmee pak je niet de kern van het probleem aan. Waarom zijn de moslims daar een probleem? Ligt het aan hun genen of ligt er een diepere oorzaak achter?
quote:
Ik ben gewoon geen voorstander van het alsmaar knuffelen van mensen. Dat helpt niet dat hebben we in het verleden gezien.
We hebben in het verleden ook gezien waar apartheid toe kan leiden. Dan prefereer ik toch echt het knuffelen boven de miljoenen doden.
quote:
De kern is dat je een boek hebt dat misschien in basis boed is maar vaak verkeerd uitgelegd wordt.
Is het probleem dan het boek of diegene die het verkeerd uitlegt?
quote:
Combineer dat met de onwil van moslims om moslims te corrigeren en je hebt een groot probleem.
In het geval waarbij je als welwillende moslim valt onder de groep "Collateral damage in het gevecht tegen het handjevol extremisten" kies je toch sneller voor de partij die je niet op 1 grote hoop gooit.

Ik denk dat het eerder aan de onwil van mensen als jij is om in te zien dat de overgrote meerderheid van moslims niemand kwaad doet, dat in combinatie met het feit dat je criminele moslims apart wilt behandelen vergeleken met een willekeurige andere crimineel en je hebt dit grote probleem. Zolang jij geen onderscheid kan maken tussen 99.9999% die gewoon woning, werk en vrijheid wil en de 0.0001% die bestaande samenlevingen wil ontwrichten zal dit een groot probleem blijven. Zoals je merkt ligt het zwaartepunt van het probleem heel ergens anders dan jij in gedachten hebt. Maar goed, het is net wat jij zegt. Sommige mensen zien nooit het probleem bij zichzelf maar altijd bij anderen.

Ook voor jou een aanrader, dat boek van Karen Armstrong.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 14:11:12 #241
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45822720
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Daarmee pak je niet de kern van het probleem aan. Waarom zijn de moslims daar een probleem? Ligt het aan hun genen of ligt er een diepere oorzaak achter?
[..]

We hebben in het verleden ook gezien waar apartheid toe kan leiden. Dan prefereer ik toch echt het knuffelen boven de miljoenen doden.
[..]

Is het probleem dan het boek of diegene die het verkeerd uitlegt?
[..]

In het geval waarbij je als welwillende moslim valt onder de groep "Collateral damage in het gevecht tegen het handjevol extremisten" kies je toch sneller voor de partij die je niet op 1 grote hoop gooit.

Ik denk dat het eerder aan de onwil van mensen als jij is om in te zien dat de overgrote meerderheid van moslims niemand kwaad doet, dat in combinatie met het feit dat je criminele moslims apart wilt behandelen vergeleken met een willekeurige andere crimineel en je hebt dit grote probleem. Zolang jij geen onderscheid kan maken tussen 99.9999% die gewoon woning, werk en vrijheid wil en de 0.0001% die bestaande samenlevingen wil ontwrichten zal dit een groot probleem blijven. Zoals je merkt ligt het zwaartepunt van het probleem heel ergens anders dan jij in gedachten hebt. Maar goed, het is net wat jij zegt. Sommige mensen zien nooit het probleem bij zichzelf maar altijd bij anderen.

Ook voor jou een aanrader, dat boek van Karen Armstrong.

De echte oorzaak is het rigide beleidenvan een geloof.

Apartheid heb je ook bijvoorbeeld in mekka waar geen niet moslims mogen komen. Maar wie stuurt er hier aan op apartheid. Ik niet ieder geval.

Het ligt aan degene die het boek bewust onduidelijk geschreven heeft + de gene die het willens en wetens misbruikt.

Joh ik wil dat iedere crimineel harder aangepakt wordt niet alleen moslim criminelen. Mij maakt het niet uit door wie ik overvallen wordt ik zal ze allebij evenzeer haten.

Ik zie heus wel dat er ook goede moslims zijn dat zijn meestal de gematigde. Alleen jij ziet niet dat er foute moslms zijn dat wordt elke keer afgedaan met een regel net zoals die thaise moslims die mensen onthoofden ect.. ja maar ze worden onderdrukt. Het is tuich klaar veroordeel mensen nu eens een keer hard ook al komt het uit eigen gelderen. Zelfde met zon iman en woordvoerder die de fout in gaan.

Als ik hier een keer een buitenlander (want dat ben ik hier) de fout in zie gaan veroordeel ik hem ook hard. Dan heb ik niet zoiets ik heb begrip voor hem want hij komt uit mijn groep. Ik zou dus ook zo iemand aangeven. Dat is gewoon wat ik mis en daarom generaliseer ik. In werkelijkeheid ben ik een stuk gematigder maar anders komt de boodschap hier echt niet over.
mai pen rai
pi_45822947
Radicaliseren is een teken van onwetendheid

Het verbaast me niets dat Britse moslimjongeren radicaliseren. "Opgevoed" door ouders die met hun hoofd in het land van herkomst leven maar fysiek in een nieuw land. In dit geval Engeland. Deze mensen zijn al tussen wal en schip beland maar de kinderen zullen zich helemaal nergens echt thuisvoelen doordat het land van herkomst van hun ouders als ideaalbeeld in gedachte hebben, door vakanties wel de lusten niet de lasten, en dat vormt de ideale voedingsbodem voor radicalisering. Iets doen voor je land/religie en je kunnen afzetten spreekt blijkbaar veel jongeren aan.

Het getuigt in ieder geval van een mislukte integratie en het is de vraag na hoeveel generaties zoiets wel slaagt. Een te sterke hang naar het land van herkomst zal de zaak onnodig vertragen.

Daarnaast weet ik niet hoe het in Engeland is maar hier in Nederland heb je natuurlijk veel primitieve migranten van het platteland zonder enige opleiding. Dat is nog eens een extra handicap omdat zij in het land van herkomst ook al achterliepen op moderne landgenoten uit bijv. grote steden zoals Istanbul.
pi_45823037
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:11 schreef niet_links het volgende:

[..]
Dat is gewoon wat ik mis en daarom generaliseer ik.
Er zijn geen goede redenen om te generaliseren, vooral niet als het over mensen gaat.
quote:
In werkelijkeheid ben ik een stuk gematigder maar anders komt de boodschap hier echt niet over.
In werkelijkheid ben ik ook een stuk gematigder, maar anders komt de boodschap hier echt niet over. En nu?

Wat valt er met een patstelling als deze te bereiken? Of denk je dat de ander er opeens andere gedachten op nahoudt met zulke generalisaties?
pi_45823110
Generalisaties maken mij alles behalve gematigd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45823230
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 13:41 schreef moussie het volgende:

hehe, vandaar dus dat "minder stabiel", en dat is dan vaak een momentopname voortkomend uit een combinatie van de verschillendste factoren
Er is wel een gemeenschappelijke factor waarin je een verklaring kan vinden, meen ik. In elk geval verklaart jouw lezing niet dat waar Bouyeri te kampen had met bepaalde teleurstellingen andere jongeren vergelijkbare en zwaardere teleurstellingen moe(s)ten verwerken en niet radicaliseren.
quote:
En daar ga ik dan ook op in door het breder te trekken .. het heeft op zich niets met culturele achtergrond of whatever te maken dat sommige mensen ineens doordraaien en dit soort dingen gaan doen maar met een opstapeling van persoonlijke feiten die je niet meer aan kan .. en als het niet resulteert in zelfmoord uit het zich vaak in geweld tegen diegene die je de schuld geeft aan je huidige misère .. pas op dat moment komt de culturele achtergrond in het beeld
Ik denk op de eerste plaats dat je voor jezelf moet uitmaken wat het is. Je begint met dat 'op zich niets met culturele achtergrond of whatever te maken' en even later zeg je 'pas op dat moment komt de culturele achtergrond in het beeld'. Dat is enigszins verwarrend.
In ben elk geval het niet eens dat culturele factoren een marginale of juist helemaal geen rol spelen. De jongeren zitten vaak klem tussen twee culturen (de westerse samenleving waar men naar school gaat, vriendenkring heeft etc. enerzijds en het geboorteland van hun ouders, dat hun thuisland niet is anderzijds) en geloof en indentiteit zijn nu eenmaal moeilijke begrippen.
De indentiteitsproblematiek onder moslimjongeren is dan ook geen onbekend fenomeen.
pi_45823254
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:19 schreef MrX1982 het volgende:
Radicaliseren is een teken van onwetendheid

Het verbaast me niets dat Britse moslimjongeren radicaliseren. "Opgevoed" door ouders die met hun hoofd in het land van herkomst leven maar fysiek in een nieuw land. In dit geval Engeland. Deze mensen zijn al tussen wal en schip beland maar de kinderen zullen zich helemaal nergens echt thuisvoelen doordat het land van herkomst van hun ouders als ideaalbeeld in gedachte hebben, door vakanties wel de lusten niet de lasten, en dat vormt de ideale voedingsbodem voor radicalisering. Iets doen voor je land/religie en je kunnen afzetten spreekt blijkbaar veel jongeren aan.

Het getuigt in ieder geval van een mislukte integratie en het is de vraag na hoeveel generaties zoiets wel slaagt. Een te sterke hang naar het land van herkomst zal de zaak onnodig vertragen.

Daarnaast weet ik niet hoe het in Engeland is maar hier in Nederland heb je natuurlijk veel primitieve migranten van het platteland zonder enige opleiding. Dat is nog eens een extra handicap omdat zij in het land van herkomst ook al achterliepen op moderne landgenoten uit bijv. grote steden zoals Istanbul.
Ik neem aan dat er nog een vervolgreactie komt waarbij ook de rol van de blanke autochtone bewoner van NL wordt belicht? Immers, waar er 2 vechten hebben er 2 schuld.
pi_45823624
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik neem aan dat er nog een vervolgreactie komt waarbij ook de rol van de blanke autochtone bewoner van NL wordt belicht? Immers, waar er 2 vechten hebben er 2 schuld.
Dat moeten dan de blanke autochtone politici zijn en de overheid die een wanbeleid hebben gevoerd en voor een deel verantwoordelijk zijn voor de jarenlange vrijblijvendheid waar allochtonen zonder enige aanpassing in Nederland hebben kunnen vertoeven met de daaruit voortvloeiende hedendaagse problemen

Maar het is laf om alles op de overheid af te schuiven ook individuen die hier heen zijn gekomen zouden tot besef moeten komen dat hun toekomst hier ligt en niet in het land van herkomst. Indien ze daar anders over denken moeten ze teruggaan naar het land van herkomst. Waarom zou je het jezelf onnodig lastig maken door in een land te wonen waar je niets mee hebt.

Niet dat mensen van mij dit land moeten verlaten. Indien mensen zich aanpassen aan de realiteit is er niets aan de hand.
pi_45823940
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:38 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat moeten dan de blanke autochtone politici zijn en de overheid die een wanbeleid hebben gevoerd en voor een deel verantwoordelijk zijn voor de jarenlange vrijblijvendheid waar allochtonen zonder enige aanpassing in Nederland hebben kunnen vertoeven met de daaruit voortvloeiende hedendaagse problemen
Je mist nog een groep, misschien wel de belangerijkste. Namelijk het 'gewone' volk. Het Telegraaf volk. Het Wilders volk. Enz. Dan is de lijst bijna compleet. En ja, bovengenoemde stelling is juist.
quote:
Maar het is laf om alles op de overheid af te schuiven ook individuen die hier heen zijn gekomen zouden tot besef moeten komen dat hun toekomst hier ligt en niet in het land van herkomst. Indien ze daar anders over denken moeten ze teruggaan naar het land van herkomst. Waarom zou je het jezelf onnodig lastig maken door in een land te wonen waar je niets mee hebt.
Het zou voor die mensen schelen als ze niet constant met de nek worden aangekeken. Dat helpt wellicht ook om in te zien dat je in dit land thuishoort.
quote:
Niet dat mensen van mij dit land moeten verlaten. Indien mensen zich aanpassen aan de realiteit is er niets aan de hand.
Welke mensen aan welke realiteit? De realiteit dat er nu eenmaal een groeiende groep allochtonen en moslims is?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:03:00 #249
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45824386
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Er zijn geen goede redenen om te generaliseren, vooral niet als het over mensen gaat.
[..]

In werkelijkheid ben ik ook een stuk gematigder, maar anders komt de boodschap hier echt niet over. En nu?

Wat valt er met een patstelling als deze te bereiken? Of denk je dat de ander er opeens andere gedachten op nahoudt met zulke generalisaties?
Je moet gewoon beide hoog inzetten en in het midden tot elkaar komen. Dat gaat zo bij alle onderhandelingen. Als ik gelijk vertel wat ik wil hebben kan jij daar je voordeel uitdoen. Elkaar halverwege tegemoet komen is dan beter.
mai pen rai
pi_45824502
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:03 schreef niet_links het volgende:

[..]

Je moet gewoon beide hoog inzetten en in het midden tot elkaar komen. Dat gaat zo bij alle onderhandelingen. Als ik gelijk vertel wat ik wil hebben kan jij daar je voordeel uitdoen. Elkaar halverwege tegemoet komen is dan beter.
Het is moeilijk in het midden tot elkaar te komen als je hebt besloten de uiterste hoeken van de kamer op te zoeken. Hier gaat het dan ook niet om onderhandelingen. Er valt niets te onderhandelen. Het is een kwestie van leven en laten leven. Ik wil in alle vrijheid mijn religie beleven en jij wilt in alle vrijheid doen wat je wilt. Ik wil niet dat jij iets inlevert van die vrijheid en ik neem aan dat jij dat niet van mij verlangt.

Problem solved.
pi_45824583
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 14:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je mist nog een groep, misschien wel de belangerijkste. Namelijk het 'gewone' volk. Het Telegraaf volk. Het Wilders volk. Enz. Dan is de lijst bijna compleet. En ja, bovengenoemde stelling is juist.
Ik weet niet of dat de belangrijkste groep is. Het is reactie op reactie en oorzaak en gevolg. Wat dat betreft verschilt het gewone volk met radicale denkbeelden weinig van moslims met radicale denkbeelden alleen uit het zich anders en zijn de doelen anders maar zonder de detail verschillen is er weinig verschil.
quote:
Het zou voor die mensen schelen als ze niet constant met de nek worden aangekeken. Dat helpt wellicht ook om in te zien dat je in dit land thuishoort.
Ja dat zou inderdaad helpen maar de hedendaagse problematiek is niets anders dan een opeenstapeling van fouten uit het verleden en incompetentie van overheid en individuen. Waarbij 9/11 slechts als katalysator heeft gewerkt van problemen die er allang waren alleen latent aanwezig.
quote:
Welke mensen aan welke realiteit? De realiteit dat er nu eenmaal een groeiende groep allochtonen en moslims is?
Moslims die hier wonen moeten de realiteit onder ogen zien dat ze niet in het land van herkomst of in het land van herkomst van hun ouders leven. Ze maken het zichzelf onnodig lastig en passen zich onvoldoende aan.
pi_45824708
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:08 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat de belangrijkste groep is.
Ik denk het wel. Datgene waar ik dagelijks mee te maken heb zal mij het meest beinvloeden en andersom.
quote:
Het is reactie op reactie en oorzaak en gevolg. Wat dat betreft verschilt het gewone volk met radicale denkbeelden weinig van moslims met radicale denkbeelden alleen uit het zich anders en zijn de doelen anders maar zonder de detail verschillen is er weinig verschil.
Juist. Kip-ei verhaal dus.
quote:
[..]
Ja dat zou inderdaad helpen maar de hedendaagse problematiek is niets anders dan een opeenstapeling van fouten uit het verleden en incompetentie van overheid en individuen. Waarbij 9/11 slechts als katalysator heeft gewerkt van problemen die er allang waren alleen latent aanwezig.
Een katalysator voor beide kanten blijkbaar.
quote:
[..]
Moslims die hier wonen moeten de realiteit onder ogen zien dat ze niet in het land van herkomst of in het land van herkomst van hun ouders leven. Ze maken het zichzelf onnodig lastig en passen zich onvoldoende aan.
Er zijn er genoeg die zich wel aanpassen of willen aanpassen. Ware het niet dat ze continu dwars worden gezeten door ofwel de overheid ofwel individuen. Op een gegeven moment houdt die drang om verder aan te passen gewoon op.
pi_45825251
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik denk het wel. Datgene waar ik dagelijks mee te maken heb zal mij het meest beinvloeden en andersom.
Ja op die manier. Je wordt inderdaad voor een belangrijk deel gevormd door de omgeving. Daarom is opvoeding ook een zeer belangrijk onderdeel in dit proces.
quote:
Juist. Kip-ei verhaal dus.
Dat is zeker het geval.
quote:
Een katalysator voor beide kanten blijkbaar.
Ook dat is waar, het heeft de verschillen blootgelegd die er zijn tussen het Westen en de islam. Niet dat verschillen erg zijn het is meer hoe er met die verschillen wordt omgegaan en de mogelijkheid om ondanks de verschillen samen te kunnen leven. Een overheid die teveel via dwang de verschillen willen overbruggen werkt alleen maar averechts. Het zou idealiter met het verstrijken van de tijd vanzelf goed moeten gaan. Mensen die inzien dat aanpassen loont en anderen die inzien dat het niet allemaal kommer en kwel is.
quote:
Er zijn er genoeg die zich wel aanpassen of willen aanpassen. Ware het niet dat ze continu dwars worden gezeten door ofwel de overheid ofwel individuen. Op een gegeven moment houdt die drang om verder aan te passen gewoon op.
Gelukkig zijn er voldoende mensen die zich wel aanpassen maar die vormen dan ook niet het probleem.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:36:53 #254
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_45825445
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het is moeilijk in het midden tot elkaar te komen als je hebt besloten de uiterste hoeken van de kamer op te zoeken. Hier gaat het dan ook niet om onderhandelingen. Er valt niets te onderhandelen. Het is een kwestie van leven en laten leven. Ik wil in alle vrijheid mijn religie beleven en jij wilt in alle vrijheid doen wat je wilt. Ik wil niet dat jij iets inlevert van die vrijheid en ik neem aan dat jij dat niet van mij verlangt.

Problem solved.
In grote lijnen ben ik het daar helemaal mee eens. Alleen wie stelt de grenzen aan bijvoorbeeld comedies over je religie.. jij ik.. bedoel dat soort dingen. Maar het is inderdaad leven laten leven. Alleen er zullen altijd wat botsingen zijn. Helaas wil niet iedereen leven en laten leven en daarom zie ik de islam dus als bedreiging van mijn vrijheden. Was het maar zo makkelijk.
mai pen rai
pi_45825452
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er voldoende mensen die zich wel aanpassen maar die vormen dan ook niet het probleem.
Dit hangt ook grotendeels samen met wat je onder aanpassing verstaat. Is aanpassing dat je je gewoon aan de wetten houdt en de geldende normen en waarden erkent en respecteert? Er is namelijk een verschil tussen erkennen en respecteren en zelf onderschrijven. Ik zal mijzelf als voorbeeld nemen. Er zijn vele normen en waarden in NL die ik zelf niet onderschrijf en dus ook niet toepas, maar die ik wel erken en respecteer. Ben ik dan aangepast of niet?
pi_45825600
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:36 schreef niet_links het volgende:

[..]

In grote lijnen ben ik het daar helemaal mee eens. Alleen wie stelt de grenzen aan bijvoorbeeld comedies over je religie.. jij ik.. bedoel dat soort dingen. Maar het is inderdaad leven laten leven. Alleen er zullen altijd wat botsingen zijn. Helaas wil niet iedereen leven en laten leven en daarom zie ik de islam dus als bedreiging van mijn vrijheden. Was het maar zo makkelijk.
Niet iedereen wil leven en laten leven en dus zie je de Islam als bedreiging Zou je niet eerder de personen, die je niet willen laten leven zoals je leeft, als bedreiging zien? Het is eigenlijk ook heel makkelijk, je moet het alleen willen inzien.

De Islam opzich doet jou niets, mensen doen dat. Mensen zijn een bedreiging en hun interpretatie van dit Boek zijn een bedreiging. Niet het Boek zelf. Hoe kan het immers dat meer dan 99% er niet uithaalt wat jouw bedreigers eruit halen? Leer het gewoon in perspectief zien.
pi_45825943
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dit hangt ook grotendeels samen met wat je onder aanpassing verstaat. Is aanpassing dat je je gewoon aan de wetten houdt en de geldende normen en waarden erkent en respecteert? Er is namelijk een verschil tussen erkennen en respecteren en zelf onderschrijven. Ik zal mijzelf als voorbeeld nemen. Er zijn vele normen en waarden in NL die ik zelf niet onderschrijf en dus ook niet toepas, maar die ik wel erken en respecteer. Ben ik dan aangepast of niet?
Bij aanpassen hoort zeker het erkennen en respecteren van geldende waarden en normen en het in zekere mate onderschrijven van die normen en waarden hoort daar ook bij. Bij onderschrijven ligt het er een beetje aan welke normen en waarden je onderschrijft of niet. Het niet normaal vinden om iemand te vermoorden op welke grond dan ook lijkt me een te onderschrijven norm. Als je niet van schaatsen houdt hoef je dat van mij niet te onderschrijven om toch aangepast te zijn.

Het is dus vrij lastig om nu te zeggen of je wel of niet bent aangepast Het enige wat ik hier op een forum kan zien is dat je goed Nederlands schrijft, een belangrijk aspect, dan zou ik daaruit kunnen concluderen dat je bent aangepast. Aan de andere kant zie ik weleens posts van je waar ik mijn twijfels bij heb.
pi_45826219
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Bij aanpassen hoort zeker het erkennen en respecteren van geldende waarden en normen en het in zekere mate onderschrijven van die normen en waarden hoort daar ook bij. Bij onderschrijven ligt het er een beetje aan welke normen en waarden je onderschrijft of niet. Het niet normaal vinden om iemand te vermoorden op welke grond dan ook lijkt me een te onderschrijven norm.
Het wel of niet vermoorden van iemand is een wet en valt niet onder de categorie normen en waarden. Moord is moord en kan nooit goedgepraat worden. Het begrijpen van een moord daarentegen is een ander verhaal. Ik begrijp immers ook waarom gepoogd werd om Hitler te vermoorden en waarom Saddam is opgehangen. Ik neem dus aan dat het begrijpen van een moord niet perse een te onderschrijven norm is?
quote:
Als je niet van schaatsen houdt hoef je dat van mij niet te onderschrijven om toch aangepast te zijn.
Gelukkig maar
quote:
Het is dus vrij lastig om nu te zeggen of je wel of niet bent aangepast Het enige wat ik hier op een forum kan zien is dat je goed Nederlands schrijft, een belangrijk aspect, dan zou ik daaruit kunnen concluderen dat je bent aangepast. Aan de andere kant zie ik weleens posts van je waar ik mijn twijfels bij heb.
Twijfels kunnen weggehaald worden door gericht vragen te stellen. Ik sta overal voor open, mits de intentie van de vraag goed is.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 16:15:07 #259
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45826762
na een klein berichtje over een verkrachter of dief is de taal van de shiara ineens wel aantrekkelijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_45827374
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 15:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het wel of niet vermoorden van iemand is een wet en valt niet onder de categorie normen en waarden. Moord is moord en kan nooit goedgepraat worden. Het begrijpen van een moord daarentegen is een ander verhaal. Ik begrijp immers ook waarom gepoogd werd om Hitler te vermoorden en waarom Saddam is opgehangen. Ik neem dus aan dat het begrijpen van een moord niet perse een te onderschrijven norm is?
Dat zijn dal wel meteen twee excessieve gevallen maar bijv. iets als eerwraak. Mijn inziens totaal onacceptabel en die niet strookt met Nederlandse waarden en normen maar voor ander als normaal gezien wordt. Zoiets goedkeuren en begrijpen zou voor mij betekenen dat het aanpassingsniveau bedenkelijk is.
quote:
Twijfels kunnen weggehaald worden door gericht vragen te stellen. Ik sta overal voor open, mits de intentie van de vraag goed is.
Dan doel ik vooral op posts van je over Armeense genocide, Pamuk en de moord onlangs op Hrant Dink en je in mijn ogen nationalistische Turkse inslag. Nu is de vraag in hoeverre dat verbonden is met aangepast zijn of niet of eerder een verschil in visie is tussen jou en mij.
pi_45827712
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 16:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat zijn dal wel meteen twee excessieve gevallen maar bijv. iets als eerwraak. Mijn inziens totaal onacceptabel en die niet strookt met Nederlandse waarden en normen maar voor ander als normaal gezien wordt.
Daar zijn we het over eens. Eerwraak is een achterlijk gebruik en gelukkig ken ik het dan ook niet vanuit mijn geloof. Wel weet ik dat er vanuit bepaalde subculturen dergelijke acties worden uitgevoerd. Volledig afkeurenswaardig.
quote:
Zoiets goedkeuren en begrijpen zou voor mij betekenen dat het aanpassingsniveau bedenkelijk is.
Ik keur het niet goed, maar ik begrijp het wel. Dat je ergens begrip voor kunt opbrengen is een teken van een breed wereldbeeld. Zo schijnen ze in bepaalde oosterse en afrikaanse landen insecten te eten. Ik zou dat nooit doen, maar ik begrijp het wel. Je zult moeten beseffen dat begrip en goedkeurig 2 compleet verschillende zaken zijn. Als je iets niet kan begrijpen, betekent dat dat je je niet kunt inleven in een ander.
quote:
[..]
Dan doel ik vooral op posts van je over Armeense genocide,
Vermeende genocide.
quote:
Pamuk
Ik ben van mening dat hij een landverrader is. Niets onwettigs aan en zover ik weet ook geen norm of waarde.
quote:
en de moord onlangs op Hrant Dink
Ik keur de moord niet goed, maar ik begrijp het wel. Hell, ik begrijp zelfs waarom neo-nazi's een Turkse familie in brand hadden gezet en daarmee hadden gedood, maar ik keur het zeer zeker niet goed. Heeft allemaal met inlevingsvermogen te maken.
quote:
en je in mijn ogen nationalistische Turkse inslag.
Nationalisme is niet verboden en het niet nationalistisch zijn is al zeker geen norm of waarde.
quote:
Nu is de vraag in hoeverre dat verbonden is met aangepast zijn of niet of eerder een verschil in visie is tussen jou en mij.
Ik denk een verschil in visie. Ik zie in bovengenoemde voorbeelden geen reden om aan te nemen dat ik niet aangepast zou zijn.
pi_45828779
quote:
Ik keur de moord niet goed, maar ik begrijp het wel. Hell, ik begrijp zelfs waarom neo-nazi's een Turkse familie in brand hadden gezet en daarmee hadden gedood, maar ik keur het zeer zeker niet goed. Heeft allemaal met inlevingsvermogen te maken.
Ik meen me toch duidelijk te herinneren dat jij sprak van "verdiende loon voor deze landverrader", heb je nu je mening plotseling bijgesteld vanwege de algehele verontwaardiging die de boventoon voert in Turkije ?
pi_45831499
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:11 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik meen me toch duidelijk te herinneren dat jij sprak van "verdiende loon voor deze landverrader", heb je nu je mening plotseling bijgesteld vanwege de algehele verontwaardiging die de boventoon voert in Turkije ?
Als je dergelijke beweringen doet kan het ook handig zijn als je even een link plaatst naar die opmerking met "verdiende loon" die ik gemaakt zou hebben.

Kom daarna maar weer terug. Misschien mag je dan weer meepraten met de grote mensen.

btw. Die onelines beginnen heel snel heel oud te worden. Misschien kun je wat meer je best doen om inhoudelijk te reageren ipv flamebaits uit te gooien.
pi_45833493
Raad de quote:
quote:
Deze jongen met de pet heeft zijn vaderland uitstekend gediend door een landverrader op te ruimen
pi_45840266
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:33 schreef Autodidact het volgende:
Raad de quote:
[..]
Wat lief dat sommigen de moeite nemen. Dus niets over een loon dat verdiend was?
pi_45840608
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als je dergelijke beweringen doet kan het ook handig zijn als je even een link plaatst naar die opmerking met "verdiende loon" die ik gemaakt zou hebben.

Kom daarna maar weer terug. Misschien mag je dan weer meepraten met de grote mensen.

btw. Die onelines beginnen heel snel heel oud te worden. Misschien kun je wat meer je best doen om inhoudelijk te reageren ipv flamebaits uit te gooien.
Je weet heel goed waar ik het over heb, maar blijkbaar heb je een beetje een selectief geheugen. Maar als je denkt dat ik nu als een speer ga lopen zoeken heb je het toch een beetje mis, misschien als je het keihard blijft ontkennen dat ik even de moeite neem, maar anders bekijk je het maar effe joh.

Lachen trouwens dat uitgerekend jij het woord flamebaits in de mond durft te nemen, je doet zelf niks anders de hele dag.
pi_45840797
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat lief dat sommigen de moeite nemen. Dus niets over een loon dat verdiend was?
Wat is het verschil ? "Hij heeft zijn vaderland uitstekend gediend", dat klinkt toch als iets waar je het roerend mee eens bent, je vind het wel een geslaagde actie ? Dat komt op hetzelfde neer als "hij heeft zijn verdiende loon gehad", dat vond je trouwens iets langer geleden ook van "dat vette zwijn". Jouw gedachtengang begint steeds kleurrijker te worden naarmate je meer post hier, ik volg het met grote interesse.
pi_45841117
Ik merk dat het bier je weer naar je hoofd is gestegen? Ik zeg nog zo, van een alcoholoverschot kun je impotent worden.
pi_45841245
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik merk dat het bier je weer naar je hoofd is gestegen? Ik zeg nog zo, van een alcoholoverschot kun je impotent worden.
Kijk dat bedoel ik nou, als je klem geluld zit ga je trollen, de flamebait gebruiken waar je het over had. Beetje gaan lopen gallen over bier en impotentie en je dan een hele piet vinden.

Wat een lachertje zeg.
pi_45846470
Ah, weer eens verassend not nieuws over de moslims Ik vraag me werkelijk af hoeveel van dergelijke berichten er nog moeten volgen voordat men zich eindelijk eens aan het hoofd krabt en afvraagt of er niet eens iets moet gebeuren.
quote:
Van de ondervraagde 16- tot 24-jarigen wil 37 procent onder de sharia leven
Waarom vertrekken ze dan niet acuut naar Iran of een ander middeleeuws land? Ze lullen een beetje uit hun nek, zoals gewoonlijk. Ze weten donders goed hoe ze het hier hebben - domme br33z4hs neuken, oude vrouwtjes beroven, een gratis uitkering en een heel leger aan belangenorganisaties en linkse politici die het ondanks alles voor je opnemen. Was het maar zo dat ze in Engeland onder de sharia leefden - maar dan alleen de moslims, welteverstaan. Een paar handjes afhakken en het is zo gedaan met hun stoerheid; eens kijken hoe snel ze huilend smeken om toch maar weer als westerling behandeld te worden.

Hypocriete barbaren.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45847542
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_45847575
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 08:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zomaar een citaat van m.nl
quote:
Nou mag jij heeeeeeel gauw maken dat jij hier wegkomt vieze vuile teringJOOD, je moet weten dat je vervloekt bent terwingwijf en je houd je BEK dicht over onze Geliefde Profeet saws. Vrees de dag dat jouw ziel uit je stanklichaam genomen zal worden. Vrees de dag dat jij met je gezicht in de HEL gesmeten zal worden waar je voor eeuwig zult branden!
En jij wil respect afdwingen en vervolgens onze Profeet komen beledigen? Ben je soms vergeten wat er met Theo v Gogh is gebeurd? ben je soms vergeten wat er met Denemarken is gebeurd na die portretten?
VAN ONZE PROFEET BLIJF JE AF EN HOU JE JE BEK DICHT!!
Ik getuig dat er geen andere Heer is dan ALLAH en dat Zijn GELIEFDE PROFEET MOHAMMED s.a.w.s IS (en op een dag zal jij erachter komen maar dan is het al TELAAT!)
pi_45849448
Profeet.
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:36:24 #276
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45849606
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 08:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Zomaar een citaat van m.nl
[..]
dat overstijgt niet echt de gemiddelde lame flamebait in onzin geloof ik , ik zie me zo'n 14 jarig puisterig pubertje voor me
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:38:35 #277
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45849656
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 02:41 schreef StefanP het volgende:
Ah, weer eens verassend not nieuws over de moslims Ik vraag me werkelijk af hoeveel van dergelijke berichten er nog moeten volgen voordat men zich eindelijk eens aan het hoofd krabt en afvraagt of er niet eens iets moet gebeuren.
[..]
Wat moet er dan gebeuren, steef?
quote:
Waarom vertrekken ze dan niet acuut naar Iran of een ander middeleeuws land? Ze lullen een beetje uit hun nek, zoals gewoonlijk. Ze weten donders goed hoe ze het hier hebben - domme br33z4hs neuken, oude vrouwtjes beroven, een gratis uitkering en een heel leger aan belangenorganisaties en linkse politici die het ondanks alles voor je opnemen. Was het maar zo dat ze in Engeland onder de sharia leefden - maar dan alleen de moslims, welteverstaan. Een paar handjes afhakken en het is zo gedaan met hun stoerheid; eens kijken hoe snel ze huilend smeken om toch maar weer als westerling behandeld te worden.
Je weet dat vrouwen meestal de dupe zijn van de Sharia?
  Donald Duck held woensdag 31 januari 2007 @ 10:41:49 #278
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_45849735
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:38 schreef Floripas het volgende:
Je weet dat vrouwen meestal de dupe zijn van de Sharia?
blabla boehoe vrouwen hier zielig. vrouwen daar zielig
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:47:05 #279
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45849871
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

blabla boehoe vrouwen hier zielig. vrouwen daar zielig
blabla boehoe westerlingen hier zielig, westerlingen daar zielig
pi_45849954
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

En de de Britse jongeren ondertussen radicaliserend...
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:51:59 #281
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45849995
Linkje naar de bron?

Voor de rest vermoedt ik dat het jongzijn wel meespeelt, althans dat hoop ik. Veel autochtone jongeren zullen massale deportatie van moslims ook niet afwijzen. Wat natuurlijk wordt versterkt door dit soort onderzoeken.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  Donald Duck held woensdag 31 januari 2007 @ 11:02:16 #282
46149 __Saviour__
pi_45850243
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 10:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, arme wij. Al dat radicaliserend, werkeloos en crimineel allochtoon tuig hier
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45852264
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja, arme wij. Al dat radicaliserend, werkeloos en crimineel allochtoon tuig hier
tja, mag je wel eens over na denken hoe dat komt .. zoals je kan lezen in dat onderzoek hebben ze het niet van hun ouders .. een reactie wellicht op mensen zoals jij ?
pleased to meet you
  Donald Duck held woensdag 31 januari 2007 @ 12:14:51 #284
46149 __Saviour__
pi_45852293
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:13 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, mag je wel eens over na denken hoe dat komt .. zoals je kan lezen in dat onderzoek hebben ze het niet van hun ouders .. een reactie wellicht op mensen zoals jij ?
eerder andersom. de afkeer tegen hen veroorzaken ze toch echt zelf.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:15:14 #285
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45852309
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 11:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Boehoehoe, ik zou de gordijnen nog maar niet opendoen, straks schiet er een z'n Jihadstralen met zijn ogen door het glas!
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:16:44 #286
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45852339
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:14 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

eerder andersom. de afkeer tegen hen veroorzaken ze toch echt zelf.
Zelfs de schaatsbaan in Doorn heeft nog meer diepgang dan jij. Wederzijdse actie-reactie? Schuivende panelen? Kijken wat de oorzaken en wat de oplossingen zijn? Aan jou niet besteed, jij blijft liever in een fokhoekje zitten grienen over al die enge buitenlanders.
  Donald Duck held woensdag 31 januari 2007 @ 12:22:05 #287
46149 __Saviour__
pi_45852468
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:16 schreef Floripas het volgende:
Zelfs de schaatsbaan in Doorn heeft nog meer diepgang dan jij. Wederzijdse actie-reactie? Schuivende panelen? Kijken wat de oorzaken en wat de oplossingen zijn? Aan jou niet besteed, jij blijft liever in een fokhoekje zitten grienen over al die enge buitenlanders.
Nu versterkt het ene het andere ja. Maar het is toch echt door hen begonnen. Als ze zichzelf gewoon goed zouden gedragen zouden de problemen er nu echt niet zijn.
Ik vind het echt niet gek dat extreemrechts steeds meer groeit. Blijkbaar is dat nodig, want de toch o zo correcte politiek doet er niets aan.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_45852657
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:22 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nu versterkt het ene het andere ja. Maar het is toch echt door hen begonnen. Als ze zichzelf gewoon goed zouden gedragen zouden de problemen er nu echt niet zijn.
Ik vind het echt niet gek dat extreemrechts steeds meer groeit. Blijkbaar is dat nodig, want de toch o zo correcte politiek doet er niets aan.
Tis wel goed voor de theemarkt.

Voor de rest zal het een soort van kip-ei verhaal worden waarbij de knuffelaars (om de partijen even te accentueren) zullen zeggen dat in de eerste plaats de Moslim achtergesteld is en daarom is gaan rellen, aan de andere kant zullen de nieuwbakken NSDAP'ers zeggen dat zij zich pas zijn gaan ergeren aan de plaatselijke Moslim nadat hij/zij is gaan rellen.
pi_45852731
quote:

[..]

aah .. en hoe zijn hun begonnen als ik mag vragen .. de 3 kleuters die je toen had per klas zaten de hele klas te terroriseren .. en dat terwijl ze amper nederlands kenden ?
pleased to meet you
pi_45852776
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:28 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Tis wel goed voor de theemarkt.

Voor de rest zal het een soort van kip-ei verhaal worden waarbij de knuffelaars (om de partijen even te accentueren) zullen zeggen dat in de eerste plaats de Moslim achtergesteld is en daarom is gaan rellen, aan de andere kant zullen de nieuwbakken NSDAP'ers zeggen dat zij zich pas zijn gaan ergeren aan de plaatselijke Moslim nadat hij/zij is gaan rellen.
nou en dat 2de is dus makkelijk zat te ontkrachten .. de opkomst van Glimmerveen en aanhangers was in 1974 en toen hadden we nog geen reljongeren
pleased to meet you
  woensdag 31 januari 2007 @ 12:35:49 #291
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45852838
quote:
Doet wat precies niet? Leg nou eens uit wat dat iets moet zijn.
pi_45852895
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:33 schreef moussie het volgende:

[..]

nou en dat 2de is dus makkelijk zat te ontkrachten .. de opkomst van Glimmerveen en aanhangers was in 1974 en toen hadden we nog geen reljongeren
Glimmerveen was het dan ook niet te doen om de hedendaagse relMarokkaantjes.
quote:
Glimmerveen brengt een nieuw punt in, dat daarna langzaam maar zeker de leidraad zal worden voor extreem-rechts in Nederland: Het 'probleem' van de hier aanwezige Surinamers en gastarbeiders. In eerste instantie krijgt dit punt weinig aandacht binnen de NVU, dat vooral opgericht wordt om de Dietse gedachte uit te dragen: Nederland en Vlaanderen moeten (weer) één Heel-Nederlandse natie worden.
pi_45853063
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

Doet wat precies niet? Leg nou eens uit wat dat iets moet zijn.
Hun eigen regels eens aanhouden. We willen criminaliteit bestrijden, maar als een agent daarvoor met de gummiknuppel een knaap moet slaan met Marokkaans uiterlijk dan laat hij dit wel uit zijn hoofd, want voor je het weet schreeuwt dat figuur "discriminatie!" en kan de agent fluiten naar zijn baan. Tevens geldt dit niet alleen voor agenten vs allochtonen maar ook op allerlei andere terreinen verzint de overheid tal van regels waar weer tal van uitzonderingen op zijn en uiteindelijk die regels dus niet nageleefd kunnen worden zoals dat moet.

Als er weer eens Marokkanen (of personen uit India, Polen, Rusland... in ieder geval een zogenaamde minderheidsheidsgroep) de wet overtreed dan gaan we eerst met Cohen thee drinken want het probleem ligt vast aan een achterstand of iets dergelijks. Zou een Nederlandse "normale" knaap dat uithalen dan is er geen excuus dus die kan meteen een paar nachtjes brommen.

Let wel, ik vind dus niet dat Marokkanen maar eens een flink pak slaag moeten krijgen, ik zou graag zien dat gewoon elke crimineel dat kreeg. Gewoon consequent zijn.
pi_45854110
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:38 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Glimmerveen was het dan ook niet te doen om de hedendaagse relMarokkaantjes.
[..]
quote:
In 1974 nam hij met de Lijst Glimmerveen deel aan de Haagse gemeenteraadsverkiezingen met de slogan 'Den Haag moet blank en veilig blijven!'
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joop_Glimmerveen

en idd .. het was hem niet te doen om reljeugd maar om gekleurde buitenlanders in het algemeen ..
en dat hebben die gekleurde kinderen op de basisschool geweten ..
en tja, helaas is het zo dat een pestkop volldoende is om voor de rest van je leven te onthouden, net zoals een uiterst kleine groep radicalen van iedere moslim een terrorist maken (in onze visie dan), maar als een halve klas over je heen valt omdat jouw vader wel werk heeft maar de blanke pappie niet dan is de basis voor radicalisering gelegd
pleased to meet you
  woensdag 31 januari 2007 @ 19:42:18 #295
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45859993
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 12:44 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Hun eigen regels eens aanhouden. We willen criminaliteit bestrijden, maar als een agent daarvoor met de gummiknuppel een knaap moet slaan met Marokkaans uiterlijk dan laat hij dit wel uit zijn hoofd, want voor je het weet schreeuwt dat figuur "discriminatie!" en kan de agent fluiten naar zijn baan. Tevens geldt dit niet alleen voor agenten vs allochtonen maar ook op allerlei andere terreinen verzint de overheid tal van regels waar weer tal van uitzonderingen op zijn en uiteindelijk die regels dus niet nageleefd kunnen worden zoals dat moet.

Als er weer eens Marokkanen (of personen uit India, Polen, Rusland... in ieder geval een zogenaamde minderheidsheidsgroep) de wet overtreed dan gaan we eerst met Cohen thee drinken want het probleem ligt vast aan een achterstand of iets dergelijks. Zou een Nederlandse "normale" knaap dat uithalen dan is er geen excuus dus die kan meteen een paar nachtjes brommen.

Let wel, ik vind dus niet dat Marokkanen maar eens een flink pak slaag moeten krijgen, ik zou graag zien dat gewoon elke crimineel dat kreeg. Gewoon consequent zijn.
Hoeveel agenten die hun werk deden zijn al ontslagen omdat ze discrimineerden? En hoeveel wetsovertredingen zijn er door de vingers gezien omdat Cohen een theinerush nodig had? Harde cijfers wil ik horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')