oeh schattige piellekesquote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:29 schreef Sneeze het volgende:
Terugvindkuikentjes.![]()
[afbeelding]
-edit- kleinere versie.
dat was afgelopen zomer in de provance(zuid oost frankrijk) en het gaat hier om een arend, die vlogen daar graag hoog in de bergen.quote:Op dinsdag 13 maart 2007 21:19 schreef Schanulleke het volgende:
Waar kijken we hier naar knarel? Het silhouet doet een beetje denken aan een Aasgier maar dat lijkt zo onwaarschijnlijk.
quote:Op woensdag 14 maart 2007 09:21 schreef ImmovableMind het volgende:
Kuikentjes zijn zoooo lief, hier de kuikens van een Kerkuil. Schattig hé![]()
[afbeelding]
Wat heb je hem mooi scherp en goed belicht! Goed joh...mussen zijn zooooo beweeglijk.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 01:18 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[afbeelding]
ik zat eigelijk doelloos foto's te schieten...dit was puur toeval...mjah...hij stak zn kop over de schutting...hattie het maar neit moeten doen...ik legde mijn vinger op de trigger....en schoot....
klik
"Jouw" Kapgier heeft precies dezelfde ogen alleen is het iris minder wijdt. Diverse roofvogels veranderen wel van oogkleur. Zo heeft een juveniele havik gele ogen en een adult exemplaar oranje (ouder dan vier jaar).quote:Op zondag 25 maart 2007 22:16 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
Wow! Dies mooi!
Mijn kapgier wou dat niet...die ging stom rondjes lopen
[afbeelding]
[afbeelding]
(oude fotootjes...)
Het konden trouwens wel broertjes zijn...alleen heeft die van jou duidelijk blauwe ogen...en die van mij minder duidelijk
Het blauw is een randje rond het oog, niet het oog zelfquote:Op zondag 25 maart 2007 22:16 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
Wow! Dies mooi!
Mijn kapgier wou dat niet...die ging stom rondjes lopen
[afbeelding]
[afbeelding]
(oude fotootjes...)
Het konden trouwens wel broertjes zijn...alleen heeft die van jou duidelijk blauwe ogen...en die van mij minder duidelijk
Wat een mooi beestjequote:Op maandag 26 maart 2007 13:30 schreef ImmovableMind het volgende:
Hier nog een oudere foto van een Draaihals, gevangen Schiermonnikoog.
[afbeelding]
Laat me raden, je vind je auto elke ochtend terug onder een dikke laag duivenstront...?quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:28 schreef Vliegvrager het volgende:
---8<---
Duiven zijn kutvogels, maar Compumess heeft ze er wel mooi opstaan
---8<--
maar het is wél een zomertortelquote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:24 schreef pea4fun het volgende:
jaja, hij is te groot en het is ook geen geweldig plaatje...ik weet het
Wat een imposante vogelquote:Op zaterdag 31 maart 2007 17:38 schreef freud het volgende:
De Stellar Zeearend in Blijdorp was zo netjes te poseren:
[afbeelding]
Dit klopt niet helemaalquote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:45 schreef freud het volgende:
uhuh! Spanwijdte 110cm...
Oh? Stond bij dat hok dacht ik. Maar het zijn inderdaad erg imponerende vogels!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:09 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal
De spanwijdte van de Steller's Zeearend is 203-241 cm, het is de zwaarste arend van de wereld (6,8 kilo). De spanwijdte van de 'normale' Zeearend is nog groter (max 250 cm). Geweldige foto trouwens![]()
Of de spanwijdte van dit specifieke exemplaar.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 22:35 schreef ImmovableMind het volgende:
Wellicht is het de hoogte van de vogel.
Maar toch zeker geen gewonere fotoquote:
Nikon D70 & (in bovenstaande situatie) een Nikon AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G (mén, wat een bekvol...)quote:Op dinsdag 3 april 2007 09:30 schreef ImmovableMind het volgende:
Welke camera's gebruiken jullie en welke lenzen?
Je weet waar regels voor zijn....quote:Op maandag 9 april 2007 20:23 schreef Sneeze het volgende:
Tegen alle regels van de fotografie in.![]()
[afbeelding]
Mooie kievit! Ik vind de foto qua compositie erg geslaagd. Hij oogt alleen een tikje onscherp en persoonlijk zou ik ook iets contrast toevoegen, maar dat is erg persoonlijk. Verder een prima plaat hoor!quote:
Ze zijn echt aan een opmars bezig, zo leuk is dat!quote:Op zondag 15 april 2007 18:04 schreef IkVind het volgende:
Toen ik vanmiddag opweg naar mijn werk was zag ik 2 ooievaars vliegen, had geen camera bij me! Voor het eerst dat ik ze in het wild zie!
Moet je in Den Haag komen. Ik zag laatst een groep van 14 ooievaars overkomen. Natuurlijk ook net geen camera bij me....quote:Op zondag 15 april 2007 20:27 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ze zijn echt aan een opmars bezig, zo leuk is dat!
Waar zag je ze?
Broedt de Slechtvalk in dat gebied? Het zijn namelijk voornamelijk wintervogels.quote:Op zondag 22 april 2007 21:29 schreef Schanulleke het volgende:
Mijn lief zweert dat ze vandaag de plaatselijke Slechtvalk van dichtbij heeft gezien, terwijl ik hem nog nooit heb gespot.
Gisteren wel even bij een vogellandje hier in de buurt wat gezeten. Helaas toch licht mm-gebrek.
1/ Tureluur
[afbeelding]
2/ Wintertaling
[afbeelding]
klikkerdeklikquote:Op maandag 23 april 2007 08:52 schreef ImmovableMind het volgende:
[..]
Broedt de Slechtvalk in dat gebied? Het zijn namelijk voornamelijk wintervogels.
GENIAAL! het musje past zomooi bij die kleuren van die dakpannen. heel mooi.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:45 schreef MarBu het volgende:
Ik heb zelf geen bijzondere vogel, maar deze (behoorlijk oude?) huismus kwam wel heel mooi dichtbij:
[[url=http://xs314.xs.to/xs314/07174/PICT11472_edit_thumb.jpg]afbeelding][/url]
(klikbaar voor groter)
Dank je.....quote:Op zondag 29 april 2007 20:04 schreef Schanulleke het volgende:
Onderste is een Carolina eend. Een van oorsprong Noord-Amerikaanse soort die hier wel wordt gehouden en als escape voorkomt.
Mooi!quote:Op woensdag 2 mei 2007 01:52 schreef Ouwesok het volgende:
rode wouw
[afbeelding]
weliswaar met valkeniersbandjes, maar toch
1. is de Zwarte kroonkraanvogel (West-Afrika)quote:Op woensdag 2 mei 2007 11:25 schreef Ynske het volgende:
1. Iemand enig idee wat dit voor vogel is?
[afbeelding]
2. En deze?
[afbeelding]
jah goed hequote:Op woensdag 2 mei 2007 20:10 schreef pea4fun het volgende:
ynske, wat heb je die papegaaien mooi scherp, jammer dat ze de verkeerde kant op vliegen
dank jequote:je eerste pinguin vind ik het mooist, leuke houding en lekker scherp
@Ymke, ik zie een kruisjequote:de laatste 2 plaatjes zijn volgens mij allebei kraanvogelsoorten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |