bronquote:DUIVEN - Twee 14-jarige jongens uit Duiven hebben de nacht van vrijdag op zaterdag doorgebracht in een politiecel, nadat zij in en bij een jongerencentrum in hun woonplaats de Hitlergroet hadden gebracht. Personeel van het jongerencentrum schakelde de politie in.
De jongens maakten het gebaar eerst binnen tijdens een feest. Toen zij naar buiten werden gestuurd, deden ze het nogmaals. Justitie beslist volgens de politie wat er met de twee gaat gebeuren.
Raar, die knaapjes hebben het pas bij geschiedenis geleerd en willen het 'even testen'quote:Op zondag 28 januari 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:
Ja, dat kan nog steeds. Dat is verboden.
lachen manquote:Op zondag 28 januari 2007 18:33 schreef Ringo het volgende:
Ik heb dat ook eens gedaan met vriendjes. Op Texel, elke keer als er een auto met Duits kenteken langskwam.
Ik was 12 trouwens.![]()
Jij bent cool, mag ik je aanraken?quote:Op zondag 28 januari 2007 18:33 schreef Ringo het volgende:
Ik heb dat ook eens gedaan met vriendjes. Op Texel, elke keer als er een auto met Duits kenteken langskwam.
Ik was 12 trouwens.![]()
Alleen als je handschoenen aantrekt.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:35 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Jij bent cool, mag ik je aanraken?
Of naar een concentratiekamp. Een bezoekje aan Dachau of iets dergelijks maakt je over het algemeen vrij stil kan ik je zeggen.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:33 schreef footbal_lad het volgende:
Stuur die 2 gasten naar 't voormalig Oost-Duitsland of Polen,schijten ze allebei in hun broek voor die skinheads daarzo.
Ach joh, een pittig gesprek en dan gaat het bij de meesten wel over.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:39 schreef Lucille het volgende:
[..]
Of naar een concentratiekamp. Een bezoekje aan Dachau of iets dergelijks maakt je over het algemeen vrij stil kan ik je zeggen.
Nazi Goreng ?quote:Op zondag 28 januari 2007 18:56 schreef Ringo het volgende:
JA MAAK ER MAAR WEER GRAPPEN OVER! WE HEBBEN HET ANDERS WEL OVER NAZI'S!!!![]()
Ze hielden hun sigaretten tussen hun ringvinger en hun middelvinger vast.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:54 schreef Ringo het volgende:
En ze hadden snorretjes op hun bovenlip getekend, echt hééél fout.![]()
En ze hadden "vays off mayking yoo talk"quote:Op zondag 28 januari 2007 18:53 schreef Ringo het volgende:
Dat staat er trouwens niet bij in het bericht, maar ze lieten zich in een open Mercedes door het dorp rijden en droegen de rijlaarzen van hun moeder.
Ave Hitlerquote:Op zondag 28 januari 2007 19:19 schreef Aanvoerder het volgende:
Misschien was het wel een Romeinse groet.
Ave!
"he barman, 4 bier alsjeblieft"quote:
Neuh, dit:quote:
"Pull my finger."quote:Op zondag 28 januari 2007 19:25 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
"he barman, 4 bier alsjeblieft"
Inderdaad erg overdreven ditquote:Op zondag 28 januari 2007 20:06 schreef StefanP het volgende:
Nou nou, de wereld komt ten einde hoor. 2 pubertjes die een Hitlergroet brengen. Dat is inderdaad reden om een nachtje in de cel door te brengen. Wat een onzinDe politie had zeker weer niets beters te doen.
Typische leeftijd waarop je ondoordachte dingen doet ja, niet te zwaar aan tillen. Storm in een glas water en all that jazz.quote:Op zondag 28 januari 2007 21:49 schreef Linc_The_Sink het volgende:
[..]
Inderdaad erg overdreven dit. Vooral als ze 14 zijn
De politie heeft gelijk. Het begint met de Hitlergroet, het eindigt met twee vliegtuigen in het WTC.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:06 schreef StefanP het volgende:
Nou nou, de wereld komt ten einde hoor. 2 pubertjes die een Hitlergroet brengen. Dat is inderdaad reden om een nachtje in de cel door te brengen. Wat een onzinDe politie had zeker weer niets beters te doen.
puberpowerrrrrrrrrrquote:Op maandag 29 januari 2007 02:51 schreef SuperbDeLux het volgende:
Zodra iedereen die WO 2 heeft meegemaakt is overleden, zie ik geen enkele reden meer om symbolen waarvan wij de betekenis zelf niet eens kennen te verbieden.. Komt erg gemeend over hoor, zoiets 'kwetsend' vinden omdat je het ooit in een geschiedenisboek ergens hebt gelezen.. Oh oh oh wat erg.
Laten wij 's lands grote trauma nou eens even in historisch perspectief zetten en niet meer zo vrésélijk (als taboe) erop blijven steken.. Wanneer staan wij stil bij de gevallen watergeuzen die hun leven ècht voor onze vrijheid hebben gegeven in een oorlog die tot wel duizend keer relevanter was voor de vorming van ons land dan die paar dagen 'vechten' en die paar jaartjes duitsers over de vloer.. Laten we ook Spaanse symbolen uit die tijd verbieden, ik kan me goed voorstellen dat we daar ook met z'n allen aanstoot aan kunnen gaan nemen zonder overtuigende reden.
En dan een 14 jarige knul die terecht de betekenis van die suffe symbolen nauwelijks beseft wordt de cel in gegooid omdat onze grootouders liever niet worden herinnert aan hoe fout we waren..
Zal ik blij zijn als die overbodige generaties ruimbaan maken over een jaartje of 10-20.![]()
You wish. De inhoudelijke weerlegging moet nog komen neem ik aan?quote:
nee. op dit soort rebelse ongein ga ik niet verder in. je ontkent gewoon de emoties die mensen voelen. je draait de zaken om. het gaat nergens over wat je zegt. als wij bep emoties zouden hebben bij die spaanse symbolen,d an zouden die idd ook verboden wordne.quote:Op maandag 29 januari 2007 03:10 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
You wish. De inhoudelijke weerlegging moet nog komen neem ik aan?
Juist, en die emoties zijn goddank aan het slijten en gaan niet voor eeuwig mee (dat is nog geen enkele oorlog gelukt). En "wij" is ook wel een mooie term hoor, "wij" nemen aanstoot aan de hitlergroet, "wij" nemen aanstoot aan korte rokjes, "wij" nemen aanstoot aan het woord "kerstmis", etc.quote:Op maandag 29 januari 2007 03:11 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
nee. op dit soort rebelse ongein ga ik niet verder in. je ontkent gewoon de emoties die mensen voelen. je draait de zaken om. het gaat nergens over wat je zegt. als wij bep emoties zouden hebben bij die spaanse symbolen,d an zouden die idd ook verboden wordne.
Precies.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:39 schreef Lucille het volgende:
[..]
Of naar een concentratiekamp. Een bezoekje aan Dachau of iets dergelijks maakt je over het algemeen vrij stil kan ik je zeggen.
Twee mogelijkheden: of ik behoor tot een andere generatie en in dat geval ben je wel zeker een puber. Of jij gaat met een bepaald soort mensen om die euh.. tja.. slecht geinformeerd zijn of iets dergelijks?quote:Op maandag 29 januari 2007 03:16 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
Mijn generatie voelt weinig bij de hitlergroet; spreek er schande van, shake that angerfist, maar don't shoot the messenger. Ik pretendeer in elk geval niet dat ik op een betekenisvolle manier kan bevatten hoe vreselijk die oorlog was om daar even anderen mee te gaan zitten betuttelen.
idd.quote:Op maandag 29 januari 2007 08:30 schreef sigme het volgende:
Als een stel kutpubertjes voetbalt met 4 meikransen is dat een duidelijk bewijs van het ultieme kwaad van De Moslim, als een stel kutpubertjes hitlergroetend provoceert is het iedereen duidelijk dat het gewoon kutpubertjes zijn. (Maar wacht maar als blijkt dat het "wéér" moslimpjes zijn.. )
Tussen voetballen met bloemen die voor overledenen worden neergelegd en dit zit nog wel een flink verschil hoorquote:Op maandag 29 januari 2007 08:30 schreef sigme het volgende:
Als een stel kutpubertjes voetbalt met 4 meikransen is dat een duidelijk bewijs van het ultieme kwaad van De Moslim, als een stel kutpubertjes hitlergroetend provoceert is het iedereen duidelijk dat het gewoon kutpubertjes zijn. (Maar wacht maar als blijkt dat het "wéér" moslimpjes zijn.. )
inderdaad.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:02 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Tussen voetballen met bloemen die voor overledenen worden neergelegd en dit zit nog wel een flink verschil hoorHet is natuurlijk a-sociaal, maar driekwart van de nederlanders heeft weleens een hitlergroet gemaakt na wat te drinken, ik ken niemand die met bloemen van overledenen gaat voetballen
![]()
Dit is ook onbehoorlijk maar staat in de verste verte niet in verhouding tot het vernielen van herdenktekens voor overleden mensen.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:06 schreef Floripas het volgende:
Maar sigme heeft wel een punt: ik kan wel tien users opnoemen van de familie de Saviourtjes die dan op de achterste benen zouden staan.
Kun jij niet gewoon eigen argumenten geven? Dan geven "wij, linkse mensen," de onze wel.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:20 schreef Oud_student het volgende:
Volgens linkse mensen zijn deze vermeende rechtse pubers dermate dom dat ze de reikwijdte en de inhoud van het gebaar niet begrijpen. Dan zouden deze pubers volgens hun eigen regels (slechte jeugd, achterstand wijken etc) vrijuit moeten gaan.
Vroeger werd er ook wel een agent bijgehaald, dan gaf die een klap.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:20 schreef Oud_student het volgende:
Laatst zag ik een dominee met 2 armen de Hitlergroet brengen![]()
Waar het om gaat is de intentie: waarom doen mensen iets.
Deze 14 jarige pubers deden het waarschijnlijk gewoon om te treiteren, en dat heeft natuurlijk oo z'n grenzen. Vroeger sprak een ouder iemand de jeugd daarop aan of gaf desnoods een klap, waarna de zaak was afgedaan. Nu wordt de politie erbij gehaald![]()
![]()
Het gaat vaak heel erg fout als de een het argument van de ander meent met iets wat als een soort 'consequentheid' wordt gepresenteerd, toepast.quote:Volgens linkse mensen zijn deze vermeende rechtse pubers dermate dom dat ze de reikwijdte en de inhoud van het gebaar niet begrijpen. Dan zouden deze pubers volgens hun eigen regels (slechte jeugd, achterstand wijken etc) vrijuit moeten gaan.
Eensquote:Op maandag 29 januari 2007 10:42 schreef sigme het volgende:
Vroeger werd er ook wel een agent bijgehaald, dan gaf die een klap.
Nu mag je geen klappen meer uitdelen. Als ouder niet, als agent niet. Zelfs een corrigerende opvoedende tip is verboden. Dan lopen die kutkinders naar de politie.
Volgens rechts heb je idd eerst een eigen verantwoordelijkheid, die mensen van dat centrum hadden gewoon adequaat moeten optreden en er niet zoveel ophef van moeten maken. De politie heeft belangrijkere taken te doen.quote:Het gaat vaak heel erg fout als de een het argument van de ander meent met iets wat als een soort 'consequentheid' wordt gepresenteerd, toepast.
Volgens rechtse mensen zijn deze jochies zelf verantwoordelijk, en moeten ze dus de straf van de overtreding ondergaan. Het is ieders burgerplicht aangifte te doen van zo'n voorval. Hitlergroeten is verboden, regels zijn regels, als ze het niet bevalt rotten ze maar op naar hun eigen land.
Hahaha, o wee als het moslims waren, dan had je ze moeten horen.quote:Op zondag 28 januari 2007 20:06 schreef StefanP het volgende:
Wat is er nou belangrijker dan preventief ontsporende jeugt aanpakken? Hardquote:Op maandag 29 januari 2007 10:49 schreef Oud_student het volgende:
Volgens rechts heb je idd eerst een eigen verantwoordelijkheid, die mensen van dat centrum hadden gewoon adequaat moeten optreden en er niet zoveel ophef van moeten maken. De politie heeft belangrijkere taken te doen.
Ik weet cker dat mijn kids later toch echt wel een corrigerende tik kunnen verwachten van mij.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Vroeger werd er ook wel een agent bijgehaald, dan gaf die een klap.
Nu mag je geen klappen meer uitdelen. Als ouder niet, als agent niet. Zelfs een corrigerende opvoedende tip is verboden. Dan lopen die kutkinders naar de politie.
[..]
Als de overheid dat belangrijk had gevonden, dan zouden ze niet zoietsals het VMBO hebben bedacht.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:57 schreef sigme het volgende:
Wat is er nou belangrijker dan preventief ontsporende jeugt aanpakken? Hard! En ik vrees dat het tegenwoordig 'adequaat' is om de politie in te schakelen bij zoiets. Een tik uitdelen mag niet, doodzwijgen mag ook al niet.
De grote denazificering stamt uit de jaren '70. Kinderen die toen zijn opgevoed, zijn nu zo'n beetje 30 of ouderquote:Op maandag 29 januari 2007 13:03 schreef SuperbDeLux het volgende:
En is dat omdat die jaren '70 hippies verzuimen om op te voeden of omdat de wereld van vandaag toch zo vreselijk ingewikkeld is en de jeugd bij voorbaat bederft?
Ligt aan de leeftijd. Onder de 3 à 4 jaar een tik. Daarboven slecht gedrag negeren.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:57 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Ik weet cker dat mijn kids later toch echt wel een corrigerende tik kunnen verwachten van mij.
Moet kunnen, de keren dat ik die heb gehad is ontelbaar.ja indd k was een ettertje
Bont en blauw uiteraard niet, maar gewoon een tik op de vingers ofzo als ze weer is ergens aan zitten wat niet mag.
ALs k dat nu zie in supermarkten ofzo,
ma: "Wil je dat niet doen "insert kids naam"
kind: "nog een keer doen"
ma: "laat dat is "insert kids naam"
kind: "nog een keer doen"
ma: "nou hou nou is op "insert kids naam"
kind: "gewoon doorgaan"
ma: half schreeuwend "nou (insert kids naam" hou nou is op.
Na de 2e keer krijgt dat kind toch echt een tik.
En dat (die 30-jarigen) zijn dan ook de ouders die zogenaamd van die engeltjes hebben die nooit iets fout doen. Van die ouders die meteen verhaal gaan halen bij de leerkracht als één van de engeltjes eens straf krijgt. Van die ouders die tegen een corrigerende tik zijn. Van die ouders die er op hun hurkjes bij gaan zitten om met het kind te 'praten'.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
De grote denazificering stamt uit de jaren '70. Kinderen die toen zijn opgevoed, zijn nu zo'n beetje 30 of ouder
Met andere woorden voeden nu zelf kinderen op (en slecht).. Leesch.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
De grote denazificering stamt uit de jaren '70. Kinderen die toen zijn opgevoed, zijn nu zo'n beetje 30 of ouder
Jij hebt zelf ook kids of niet?quote:Op maandag 29 januari 2007 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ligt aan de leeftijd. Onder de 3 à 4 jaar een tik. Daarboven slecht gedrag negeren.
Ja, ik heb kids, 12 en 14 jaar, jongens.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:33 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Jij hebt zelf ook kids of niet?
K ben zelf nu 21, en k kan me nog wel menig tik herrinneren. had k ook wel min of meer verdiend imo![]()
Die van mij krjigen op latere leftijd ook gewoon een tik als t aan mij ligt.
Bij negeren wordt het testen om te kijken hoe ver je kan gaan, en krijg je dus van die etterstraaltjes.
Ja is uit ervaring en praktijk gebleken/hoe ik het ervaar.
Ennuh praten met een kind van 1t/m +-8??
Waarschuwen ja,.. daarna,.. *tik*
Ik heb vooralsnog niets over de religie van deze jongens vernomen.quote:Op maandag 29 januari 2007 10:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hahaha, o wee als het moslims waren, dan had je ze moeten horen.
Boven de 4 met de volle vuist in het gelaat. Binnen 2 weken het gezin in het gareel.quote:Op maandag 29 januari 2007 13:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ligt aan de leeftijd. Onder de 3 à 4 jaar een tik. Daarboven slecht gedrag negeren.
oke 12 en 14 is wel een verschil met 4-8.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 07:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, ik heb kids, 12 en 14 jaar, jongens.
Ben geen voorstander van slaan, ook nooit geweest. Maar er zijn situaties, vooral met hele kleine kinderen dat een beheerste tik voldoende is om de situatie op te lossen.
Op leeftijden boven de 4 jaar is dat niet meer wenselijk. Dan zijn er andere goede manieren om te straffen. Dreinerig gedrag in de winkel zonder meer negeren. Denk dat andere mensen meer last hebben van het gekrijs van die overspannen ouders dan van het gezeur van zo'n kind. En als een kind jankt, is dat hinderlijk misschien, maar een tik erbij geven maakt hem niet stil. Dus, negeren en thuis een tijdje in de hoek zetten tot ze weer normaal kunnen doen.
Kan k me helemaal in vinden.quote:En inderdaad 'praten'!![]()
Probeer een kind maar eens over te halen om vrijwillig mee te gaan naar een ziekenhuis om bloed te prikken. Dan kun je 'praten' zoveel je wilt, maar als ie niet wil zul je toch tegen zijn/haar wil in moeten gaan. En zo is dat met meer dingen. Zwemmen moet, bloedprikken moet, tandarts moet, school moet, sportclub moet. Geen zin of ik wil niet, bestaat bij ons niet. En daar hoef ik niet met ze over te 'praten'.
Eensch. Geen gigantisch vergrijp, maar wel een dat beloond mag worden met een blik op een Genickschussanlage, een fijn crematorium oid.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:39 schreef Lucille het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |