abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45784588
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:29 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

wat is volgens jou dan DE manier om je kind succesvol op te laten groeien?
en wat bedoel je precies met succesvol?
succesvol als in het kan zich redden? of succesvol goed betaalde baan huisje boompje beestje etc. etc. ?
Succesvol is als het zichzelf kan redden in de maatschappij en later ook een gezin kan stichten, onderhouden...wat het maar wil eigenlijk.

Maar geenszins uitkering trekken, lanterfanteren, etc... net als dat ik keihard werk voor mijn centen is om de wereld voor mijzelf, mijn kinderen en ieder ander die dat niet kan door ziekte oid, beter te maken.
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  maandag 29 januari 2007 @ 11:35:25 #212
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45784627
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:32 schreef Diaan73 het volgende:
Maar ook dan kan er weleens strijd zijn en lukt het niet altijd in love & peace.
Natuurlijk zal er wel eens strijd zijn! Dat lijkt me alleen maar logisch en gezond. Maar die kun je ook voeren vanuit empathie, en niet vanuit macht.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 29 januari 2007 @ 11:35:55 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45784642
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:32 schreef Ireth het volgende:
Ik vind jou ook zeer zeker geen geitenwollensok hoor! Die irriteren me, ze kriebelen, en dat doe jij nog niet
Pfieuw!
pi_45784666
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ook dat. Zo had ik dat nog niet bekeken.
Maar als ouder/opvoeder kun je de ruimte die je een kind geeft ook opvoedkundig begrenzen hoor. Al zal ik dat nooit met een tik doen.
Precies, jij geeft nooit een tik, ik wel, maar ons doel is hetzelfde....als het goed is.
  maandag 29 januari 2007 @ 11:38:49 #215
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45784712
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:34 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Succesvol is als het zichzelf kan redden in de maatschappij en later ook een gezin kan stichten, onderhouden...wat het maar wil eigenlijk.

Maar geenszins uitkering trekken, lanterfanteren, etc... net als dat ik keihard werk voor mijn centen is om de wereld voor mijzelf, mijn kinderen en ieder ander die dat niet kan door ziekte oid, beter te maken.
Om dan maar weer even met extremen aan te komen
even hypothetisch: stel een best slim kind, goede opvoeding, volop potentie om succesvol te zijn in het leven( uitgaande van jou maatstaven). maakt iets traumatisch mee, verkrachting/ mishandeling door relatie/ ongeluk noem wat op..
Daardoor kan hij/zij niet meer normaal functioneren.
Die persoon werkt aan zijn/haar problematiek alleen gaat dat niet snel en proces van jaren.
is diegene dan gelijk niet meer succesvol?
Is dit dan te wijten aan gebrek aan opvoeding?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 29 januari 2007 @ 11:44:08 #216
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45784870
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:36 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Precies, jij geeft nooit een tik, ik wel, maar ons doel is hetzelfde....als het goed is.
Oeh! Nu zeg je wel iets heel gevaarlijks!

Mijn doel is vooralsnog dat mijn eigen kind (en ook de kinderen in mijn klas) gelukkig worden, lekker in hun vel zitten, sociaal zijn. En of ze dan uiteindelijk een enorme booming carriere gaan maken of een armzalige kunstenaar worden (om maar even twee extremen te stellen) dan maakt mij niet uit. Zo lang zij zelf er maar gelukkig bij zijn.
  maandag 29 januari 2007 @ 11:44:47 #217
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45784889
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Mijn doel is vooralsnog dat mijn eigen kind (en ook de kinderen in mijn klas) gelukkig worden, lekker in hun vel zitten, sociaal zijn. En of ze dan uiteindelijk een enorme booming carriere gaan maken of een armzalige kunstenaar worden (om maar even twee extremen te stellen) dan maakt mij niet uit. Zo lang zij zelf er maar gelukkig bij zijn.
pi_45784949
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:38 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Om dan maar weer even met extremen aan te komen
even hypothetisch: stel een best slim kind, goede opvoeding, volop potentie om succesvol te zijn in het leven( uitgaande van jou maatstaven). maakt iets traumatisch mee, verkrachting/ mishandeling door relatie/ ongeluk noem wat op..
Daardoor kan hij/zij niet meer normaal functioneren.
Die persoon werkt aan zijn/haar problematiek alleen gaat dat niet snel en proces van jaren.
is diegene dan gelijk niet meer succesvol?
Is dit dan te wijten aan gebrek aan opvoeding?
Ik houd er niet zo van om mijzelf te citeren, maar ik zei dus:
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:34 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Kortom, mensen die door ziekte oid niet succesvol kunnen functioneren in de maatschappij, DAAR werk ik ook keihard voor.

En als antwoord op je vraag, nee, die is in het licht van mijn definitie NIET succesvol, maar of dat meteen een schande of mislukking is....dat vind ik niet. WEL vind ik dat je dan in zo'n geval ook niet bij de pakken moet gaan neerzitten, maar er toch PROBEREN er wat aan doen om je er overheen te zetten en zo toch bij te dragen, al is het maar zo klein, maar doe tenminste iets.
pi_45785041
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wederom een eigen perceptie van mijn woorden. Ik zeg nergens iets over zakencarriere of kunstenaar, dat maak je er zelf van.

Kunst is nodig voor een maatschappij om zich te ontwikkelen en vooruit te gaan. Iedereen heeft daarin zijn eigen keus, maar daar staat wel tegenover dat iemand een zakelijke baan moet hebben om die kunstenaarsuitkering te betalen. Zo is ons belastingstelsel gemaakt, daarom betaal ik 52% inkomstenbelasting, zodat iemand anders die talent in kunst heeft, zich SUCCESVOL kan ontwikkelen en bijdragen aan de maatschappij.
  maandag 29 januari 2007 @ 11:51:01 #220
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45785054
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:47 schreef hassanjassan het volgende:
En als antwoord op je vraag, nee, die is in het licht van mijn definitie NIET succesvol, maar of dat meteen een schande of mislukking is....dat vind ik niet. WEL vind ik dat je dan in zo'n geval ook niet bij de pakken moet gaan neerzitten, maar er toch PROBEREN er wat aan doen om je er overheen te zetten en zo toch bij te dragen, al is het maar zo klein, maar doe tenminste iets.
Iemand die door ellende als ziekte probeert om zijn/haar gezin boven water te houden (dmv een uitkering voor mijn portie!) en zijn/haar kinderen op laat groeien en bloeien als mensen die vol in het leven staan en respect hebben (voor mens, boom, dier, materiaal) is in mijn eigen heel succesvol!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_45785063
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:16 schreef Leah het volgende:
Ik trek mij terug uit de discussie . Hassan + DesiredBard is mij iets teveel van het goede.

Onthou echter wel heren, dat het mooi theoretiseren is, als je hele dagen werkt, en je vrouw waarschijnlijk het leeuwendeel van de opvoeding op zich neemt.
Dat kun jij niet zo aannemen om maar eens te quoteren.
Wie zegt dat ik niet thuis blijf en mijn vrouw gaat werken?
Bovendien had je deze post gemist.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_45785079
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:51 schreef Ireth het volgende:

[..]

Iemand die door ellende als ziekte probeert om zijn/haar gezin boven water te houden (dmv een uitkering voor mijn portie!) en zijn/haar kinderen op laat groeien en bloeien als mensen die vol in het leven staan en respect hebben (voor mens, boom, dier, materiaal) is in mijn eigen heel succesvol!
precies zoals ik zei.....
  maandag 29 januari 2007 @ 11:52:59 #223
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45785103
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:47 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Ik houd er niet zo van om mijzelf te citeren, maar ik zei dus:
[..]

Kortom, mensen die door ziekte oid niet succesvol kunnen functioneren in de maatschappij, DAAR werk ik ook keihard voor.

je hoeft jezelf niet te quoten, ik vind alleen je statement van succesvol zo uhm hoe noem ej dat: het is zo en anders niet.
vandaar dit voorbeeld.
maar is mij wel duidelijk wat jij onder succesvol ervaart mijn dank
pi_45785120
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:51 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dat kun jij niet zo aannemen om maar eens te quoteren.
Wie zegt dat ik niet thuis blijf en mijn vrouw gaat werken?
Bovendien had je deze gemist: Opvoedkundige verschillen en meningen
oh, die heb ik helemaal gemist, goede opmerking...
pi_45785150
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:52 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

je hoeft jezelf niet te quoten, ik vind alleen je statement van succesvol zo uhm hoe noem ej dat: het is zo en anders niet.
vandaar dit voorbeeld.
maar is mij wel duidelijk wat jij onder succesvol ervaart mijn dank
succesvol is ZO, zoals IK dat denk....voor mijzelf....en als wij hetzelfde denken, des te beter...
  maandag 29 januari 2007 @ 11:55:07 #226
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45785167
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:52 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

precies zoals ik zei.....
nee dat zeg je niet

en ireth zo ist maar net ( vind ik dan )
  maandag 29 januari 2007 @ 11:57:50 #227
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45785266
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:54 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

succesvol is ZO, zoals IK dat denk....voor mijzelf....en als wij hetzelfde denken, des te beter...
nee wij denken absoluut niet het zelfde mijn vrind.. ik kan mij perfetc vinden in wta ireth zei..

succesvol ben je als je je best doet om je leven zo aangenaam mogelijk voor jezelf je familie te maken met de middelen die je hebt. met de mogelijkheden die je hebt.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:01:05 #228
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45785346
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:50 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Wederom een eigen perceptie van mijn woorden. Ik zeg nergens iets over zakencarriere of kunstenaar, dat maak je er zelf van.
Mag ik je eigen woorden teruggeven?
Ik zeg weer nergens dat jij het hebt over... bladibla...!
Ik kan me alleen niet vinden in de 'toon' van je posts. De 'smaak'. Het komt me allemaal te hard en zakellijk, bijna kil over. En nee, dat staat allemaal nergens letterlijk, maar c'est le ton qui fait la musique.
En ik speel een ander deuntje.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:05:24 #229
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45785468
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik kan me alleen niet vinden in de 'toon' van je posts. De 'smaak'. Het komt me allemaal te hard en zakellijk, bijna kil over. En nee, dat staat allemaal nergens letterlijk, maar c'est le ton qui fait la musique.
Erg offtopic maarre... wat betekent dat nou?? Ik kom het wel eens vaker tegen, maar mijn franse knobbel komt niet verder dan croissant!
  Licht Ontvlambaar maandag 29 januari 2007 @ 12:06:39 #230
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_45785501
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:05 schreef Ireth het volgende:

[..]

Erg offtopic maarre... wat betekent dat nou?? Ik kom het wel eens vaker tegen, maar mijn franse knobbel komt niet verder dan croissant!
Dat het niet gaat om wat je doet of zegt, maar hoe je het doet of zegt... ongeveer
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 29 januari 2007 @ 12:06:42 #231
11682 Moonah
Jolie femme
pi_45785504
"Het is de toon die de muziek maakt." Letterlijk dan.
Oftewel, de manier waarop je iets brengt zegt meer dan de letterljike woorden.
pi_45785525
quote:
Op zondag 28 januari 2007 22:57 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dat is een conclussie die ik wel degenlijk kan trekken.
Ik stel dat als je 16 bent en zwanger wordt, ouders een weinig te kort geschoten zijn in opvoeding, respekt (voor jezelf) en voorlichting. Maar dat is mijn mening. 3 maanden je vriendje kennen en dan zwanger raken klinkt mij niet als geplanned in de oren.
Ik heb echter wel respekt voor hoe de moeder met het gevolg omgaat.

En zoals ik schreef vondy ik dit geen appart topic waard.

En nee een tik had dit niet opgelost, maar het heeft miz te maken met het de vrijheid blijheid manier van opvoeden. Door geen limieten te stellen wat kan werkt dat in later leven door.

Ik zat een maand of wat geleden een docu te kijken waar een moeder het normaal vond en zelfs verdeigde dat haar 14 jare dochter orale sex had met wiselende vriendjes. Al haar vriendinnetjes deden het immers ook en ze kon haar dochter niet achterhouden.
Nou je hoort mij niet zeggen dat de wereld zwart en verdorven is maar dit soort mensen maken het daar wel naar. En dat valt toch wel degenlijk onder opvoedkunde.

Als je dochter niet leert dat ze meer waard is dan dat en dat ze echt geen respekt gaat krijgen door pijpbeurten. En evenzeer je zoon niet leert dat het "vereisen" "peer-presurising" van een meisje in dat soort zaken alleen vals respekt verkrijgt van foute vrienden, en geen respekt toont tov van het meisje, ben je dom bezig.
Da's dus een vorm van "niet echt goed bezig zijn". 16 jaar heb je nog amper wat van de wereld gezien, laat staan dat je dit iemand anders kan leren. Vaak zie je dan dat opa en oma heel wat meehelpen.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:10:46 #233
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45785628
Ah thanks Moonah en Sjeen! Nooit gedacht dat dat het zou betekenen!
pi_45785679
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:57 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

nee wij denken absoluut niet het zelfde mijn vrind.. ik kan mij perfetc vinden in wta ireth zei..

succesvol ben je als je je best doet om je leven zo aangenaam mogelijk voor jezelf je familie te maken met de middelen die je hebt. met de mogelijkheden die je hebt.
Als je mij eens normaal aanspreekt en niet met "vrind" enzo, dan krijg ik misschien een ander beeld van je. Nu kom je erg naief en onwetend over. Alsof je best doen om het leven voor jezelf zo aangenaam mogelijk te maken het juiste doel is, met de mogelijkheden die je hebt.

Als ik dat zou doen, dan zou ik in nederland werken en in belgie gaan wonen, scheelt mij zo'n 30% inkomstenbelasting en huizen zijn daar ook goedkoper. Dan maak ik het inderdaad zeer aangenaam voor mij en mijn familie. Ik ben het wel eens met een goede familie- en gezinsband op te bouwen, maar dat is niet het enige doel. Ik vind dat er ook wat voor terug gedaan mag worden, richting de maatschappij.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:14:25 #235
103793 kozakken
Living the life
pi_45785733
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:16 schreef Leah het volgende:
Ik trek mij terug uit de discussie . Hassan + DesiredBard is mij iets teveel van het goede.

Onthou echter wel heren, dat het mooi theoretiseren is, als je hele dagen werkt, en je vrouw waarschijnlijk het leeuwendeel van de opvoeding op zich neemt.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:15:58 #236
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_45785770
Maar is het zowiezo niet mooi theoretiseren (kheb um copy/paste gedaan, rot woord! ) voor iedereen die nog geen kinderen heeft? Ongeacht man of vrouw? Je kan er nu een mening/visie over hebben, maar op het moment supreme kan je daar wel compleet vanaf wijken.
pi_45785816
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:01 schreef Moonah het volgende:

[..]

nogmaals, da's jouw perceptie van mijn woorden, die je opvat als hard en zakelijk. Ik vat jouw woorden op als vrijheid, blijheid, hippie-achtig. Als ik een standpunt inneem die feitelijk gewoon waar is, kan ik het wel verbloemen en ophemelen, maar feit blijft gewoon dat je niet alleen maar kunstenaars kan hebben of alleen maar zakenlui.

Als je als ouders een omgeving creeert waarin je kind zich kan ontwikkelen/ontplooien en hun volle potentie (zoveel mogelijk) kan behalen, dan doe je het als ouders goed, vind ik.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:18:19 #238
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45785817
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:12 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Als je mij eens normaal aanspreekt en niet met "vrind" enzo, dan krijg ik misschien een ander beeld van je. Nu kom je erg naief en onwetend over. Alsof je best doen om het leven voor jezelf zo aangenaam mogelijk te maken het juiste doel is, met de mogelijkheden die je hebt.

Als ik dat zou doen, dan zou ik in nederland werken en in belgie gaan wonen, scheelt mij zo'n 30% inkomstenbelasting en huizen zijn daar ook goedkoper. Dan maak ik het inderdaad zeer aangenaam voor mij en mijn familie. Ik ben het wel eens met een goede familie- en gezinsband op te bouwen, maar dat is niet het enige doel. Ik vind dat er ook wat voor terug gedaan mag worden, richting de maatschappij.
als jij vind dat ik naief en onwetend ben een verwend nest of wat dan ook wat jij vind HJ wat jij vind over mij zal mij echt me reet roesten

En ja ik ben van mening dat het leven zo aangenaam mogelijk maken met wat je hebt voor mogelijkheden succesvol zijn is. Je moet immers roeien met de riemen die je hebt.

Succesvol is niet te baseren op geld, geld is slechts een middel om nog succesvoller te kunnen worden/zijn.
  maandag 29 januari 2007 @ 12:18:59 #239
103793 kozakken
Living the life
pi_45785834
quote:
Op maandag 29 januari 2007 09:07 schreef kozakken het volgende:
Verder kom ik er ook steeds meer achter dat ik best kan en mag meedenken (en een mening hebben) over de problemen in de verschillende leeftijdsgroepen van kinderen en pubers. Maarrr dat ik alleen maar ervaring heb tot ongeveer een jaar of drie. Alles wat daarboven zit moet ik nog in de praktijk gaan meemaken en dan kan ik pas echt mijn mening vormen, denk ik. Juist omdat het echte ervaren zit in het 'echte ervaren' (mss toch een verkapte: wacht maar... Maar dat geldt dus ook voor mezelf en mijn eigen zo duidelijke ideeen. Laat ook ik ze eerst maar eens meemaken)
Ik quote mezelf dan toch maar eventjes
Zelfs als 'opvoeder' van nu, kan ik er overmorgen alsweer anders over denken
pi_45785863
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:18 schreef _evenstar_ het volgende:
Succesvol is niet te baseren op geld, geld is slechts een middel om nog succesvoller te kunnen worden/zijn.
dus nu koppel je de hoeveelheid geld aan de mate van succes, lees is dat nou goed? Dat zeg ik nog niet eens, dus ik ben verbaasd dat jij het wel zegt?

Ongetwijfeld zeg je dat het NIET zo is, dus zeg dan maar hoe je het wel bedoeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')