Niet echt iets voor m'n baan ofzo, leuk voor erbijquote:Op maandag 29 januari 2007 15:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is dat die trein die op tv was? Deel 1 uit een serie of zo? Ik weet niet of je dat zou moeten kopen, alhoewel, ligt eraan met welk doel.
Ik geloof dat oud dubbeldekker materiaal vroeger ook IC diensten reed.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
1100/1200/1300/1500/1700/1800 trekbeesten? en aanhangent materiaal?
Getrokken treinen met een loc die nog omliep, mat'54. Bovendien reden er in die periode minder treinen dan nu en ook minder lange treinen. Dit alles zorgde ervoor dat het met een kleinere materieelhoeveelheid kon.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:52 schreef Yankee_One het volgende:
wat ik me afvraag: voordat de dubbeldekkers werden geintroduceerd, waar werden de ic en sneltreindiensten toen mee gereden? denk niet dat er genoeg koplopers, ICR was om in die behoefte te voldoen
Klopt. Daarbij komt dan nog dat er nog wat meer stellen Plan V en T waren die de stoppers voor hun rekening namen.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik geloof dat oud dubbeldekker materiaal vroeger ook IC diensten reed.
Getrokken treinen bestaande uit Plan W- rijtuigen, om maar wat te noemen.quote:Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
1100/1200/1300/1500/1700/1800 trekbeesten? en aanhangent materiaal?
geloof dat het met 10 jaar geleden behoorlijk schold jaquote:Op maandag 29 januari 2007 16:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Getrokken treinen met een loc die nog omliep, mat'54. Bovendien reden er in die periode minder treinen dan nu en ook minder lange treinen. Dit alles zorgde ervoor dat het met een kleinere materieelhoeveelheid kon.
Hondekop!quote:Op maandag 29 januari 2007 15:52 schreef Yankee_One het volgende:
wat ik me afvraag: voordat de dubbeldekkers werden geintroduceerd, waar werden de ic en sneltreindiensten toen mee gereden? denk niet dat er genoeg koplopers, ICR was om in die behoefte te voldoen
Hou op, ik krijg acuut rugklachtenquote:Op maandag 29 januari 2007 16:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Getrokken treinen bestaande uit Plan W- rijtuigen, om maar wat te noemen.
Grapjas, toen was jij nog lang niet geboren!quote:Op maandag 29 januari 2007 16:23 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
* Ou-Tannu denkt aan de Diesel 5jes
[afbeelding]
maar mn PA wel :yquote:Op maandag 29 januari 2007 18:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grapjas, toen was jij nog lang niet geboren!
MREn: Plan W en rugklachten zijn een bekende combi, plus het rammelen natuurlijk. En die deuren!!
Die van mij deed niet aan treinen, die had net een paar jaar z'n rijbewijs toen die DE5'en buiten dienst gingen...quote:
whehhequote:Op maandag 29 januari 2007 19:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Die van mij deed niet aan treinen, die had net een paar jaar z'n rijbewijs toen die DE5'en buiten dienst gingen...
Lijkt op de Amsterdamse metro in de spitsquote:Op maandag 29 januari 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Enschedequote:Op maandag 29 januari 2007 22:15 schreef Dichterbijer het volgende:
* DING DONG *
Willen alle passiegers van de Intercity naar Schiphol uitstappen bij de vooooorste uitgang? Dank u!
Ik zat vanochtend om half 11 in de sneltrein van Leeuwarden naar Groningen, gelukkig in een Buffel, maar druk was het gelukkig nietquote:Op maandag 29 januari 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft het weer lekker voor elkaar. Gezien de spots op Somda zijn er maar liefst 2 buffels defect. Dat is bij mijn weten nog nooit voorgekomen. De sneltreinen Lw-Gn van vanmiddag werden gereden door 3 wadjes en een buffel. De andere zat in de stopdienst op Lw-Gn. Maar dat was natuurlijk nog niets vergeleken met mijn post van vanochtend. De inhoud van 2,5 treinen proppen in een trein bestaande uit 4 bakken en dat in de ochtendspits. Het paste dan ook maar net.
ah, nog iemand die vanuit Ehv teltquote:Op dinsdag 30 januari 2007 04:24 schreef Betse het volgende:
Nou over uurtje maar es beginnen met treinen tellen. Es kijken of het om 5.32 al druk is op eindhoven
quote:Op zondag 28 januari 2007 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Er ligt iets lelijks midden tussen de rails
waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.quote:
Volgens mij ligt die er gewoon omdat ze misschien van het weekend ofzo onderhoud gaan plegen, dan ligt er alvast een nieuwe spoorstaaf klaar.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
Tussen Hilversum en Naarden-Bussem liggen ze ook. Ook bij Amsterdam Raiquote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
dat noemen ze een spoorstaaf en in gebruik rijdt er een trein over. Het gaat hier om een nieuwe spoorstaaf ipv een oude.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
Waarom ziet ie er dan zo verroest uit?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 18:04 schreef thatsme het volgende:
[..]
dat noemen ze een spoorstaaf en in gebruik rijdt er een trein over. Het gaat hier om een nieuwe spoorstaaf ipv een oude.
omdat ijzer roest?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:39 schreef Milkmannetje het volgende:
[..]
Waarom ziet ie er dan zo verroest uit?
vind ik ook!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:20 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik zie op het journaal dat ze begonnen zijn met de Hanze-lijn. Willen ze écht tijdswinst (voor mij ) dan moeten ze het spoor doortrekken over de noordoostpolder naar Heerenveen.
vast niet nee.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:27 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
maar dat zal er de komende 20 jaar nog wel niet inzitten 15 minuten is het verschil niet waard + waarschijnlijk extra keer overstappen?
als die "koperdieven" nou daar elke keer ff gaan halen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:46 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
dat is waar, er hoeft maar iets te gebeuren en meteen ligt het treinverkeer naar het noorden een dag plat maar de kosten he.. als dat 'kleine' stukje al 900 miljoen kost, dan moet het spoor over de noordoostpolder sowieso 2,3 keer zoveel (stuk langer, meer water etc) geraamd (werkelijke kosten wss nog een keer zo hoog)
Geen tijd gek!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan vanaf blerick zo ff naar venlo lopen
Overal staat wel zo'n ding ja.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:40 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Even een n00b-vraag: is er op elk treinstation een kaartjesautomaat? Moet morgen in Blerick (bij Venlo) opstappen en heb daar eigenlijk nooit een kaartjesautomaat gezien...
"de ontbrekende schakel"quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Kaartje van de Hanzelijn: http://www.prorail.nl/NR/(...)0/KaartHanzelijn.pdf
Misschien ook leuk voor de topic OP?
dat wordt dus getrokken materiaal?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:12 schreef knars het volgende:
Netjes hoor, met 160 in een boog om Kampen heen
Perron van Delft is lang zat hoor, dan rijd die machinist niet ver genoeg doorquote:Op dinsdag 30 januari 2007 00:21 schreef Doc__Zenith het volgende:
Eind vorig jaar zijn al die ICK-composities verlengd naar 12 bakken, en dat pakte ook niet altijd even handig uit. Vooral op Delft hing meestal de laatste bak buiten het perron. Maarach, da's Delft en daar moeten ze niet zeuren. Hoevaak ik me 1900 daar niet met +5 heb zien vertrekken doordat iedereen bij de laatste deur wil instappen... Gelukkig is er wel marge t/m Ehv.
Doet me ook denken aan een gevalletje lang geleden in de 3800 te Hdb (Hardenberg) met mat'54 toen de mcn ze ook niet allemaal langs het perron kreeg. De deuren open getrokken (wat ik toen nog niet zelf kon ) en eruit spingen... en de knieen open...
de nachtnettrein van 4:54 uit delft naar rotterdam ook, s'nachts hebben ze wel vaker van die rare fratsen....moest ook een keer s'avonds laat rond 12en naar den haag, die vertrok ook van spoor 2quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:34 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
de 5.47 richitng rotterdam reed trouwens vaag, hij reed aan de verkeerde kant van het spoor de hele tijd
iddquote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:26 schreef italiaan1987 het volgende:
[..]
Perron van Delft is lang zat hoor, dan rijd die machinist niet ver genoeg door
Mwah, volgens het foldertje zou er ook eventueel sprake zijn van Hogesnelheidstreinen, dus ik denk dat ze op ICE'tjes hopen?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat wordt dus getrokken materiaal?
of mag een VIRM ook 160?
Wellicht voor nieuwe diesnten vanuit Amsterdam richting Denemarken en Noord Duitsland. De ontwerpsnelheid zal ook wel zijn als voorzorg zijn voor een verhoging van de maximumsnelheid in de toekomst.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:02 schreef knars het volgende:
[..]
Mwah, volgens het foldertje zou er ook eventueel sprake zijn van Hogesnelheidstreinen, dus ik denk dat ze op ICE'tjes hopen?
tja dan moeten ze toch die lijn naar het noorden eerst eens leggen anders schiet het niet op ehquote:Op woensdag 31 januari 2007 00:15 schreef Fixers het volgende:
[..]
Wellicht voor nieuwe diesnten vanuit Amsterdam richting Denemarken en Noord Duitsland. De ontwerpsnelheid zal ook wel zijn als voorzorg zijn voor een verhoging van de maximumsnelheid in de toekomst.
Leeuwarden Achter de hoven, Heerenveen IJsstadion, Rotterdam Stadion hebben geen automaten, net als Eindhoven Stadion maar dat is geen echt station.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:40 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Even een n00b-vraag: is er op elk treinstation een kaartjesautomaat? Moet morgen in Blerick (bij Venlo) opstappen en heb daar eigenlijk nooit een kaartjesautomaat gezien...
leeuwarden - achter de hoven, dat die nog niet opgedoekt isquote:Op woensdag 31 januari 2007 01:31 schreef MREn het volgende:
[..]
Leeuwarden Achter de hoven, Heerenveen IJsstadion, Rotterdam Stadion hebben geen automaten, net als Eindhoven Stadion maar dat is geen echt station.
Blerick heeft wel automaten.
Stations als Enschede, De Eschmarke, Glanerbrug, Venlo en wat obscure Groningse dorpjes hebben zelfs ook buitenlandse automaten.
IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat wordt dus getrokken materiaal?
of mag een VIRM ook 160?
Waarom niet? Als daar mensen in stappen en je tijdstechnisch kan stoppen, waarom niet? Staat zelfs in de Arriva-dienstregeling tegenwoordig.quote:Op woensdag 31 januari 2007 01:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
leeuwarden - achter de hoven, dat die nog niet opgedoekt is
Na een evenement wil je ook graag naar huis, toch? Was ook nog ingangscontrole dit weekend daar.quote:heerenveen ijstadion is logisch, omdat dat evenementen is,
Dat is meer een noodperron, net als Onze Lieve Vrouwe Ter Nood of Stroe.quote:volgens mij heb je ook almere strand nog als station?
tja maar als je naar een evenement gaat ( zo als schaatsen ) dan koop je toch wel een retour dacht ik?quote:Op woensdag 31 januari 2007 01:46 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarom niet? Als daar mensen in stappen en je tijdstechnisch kan stoppen, waarom niet? Staat zelfs in de Arriva-dienstregeling tegenwoordig.
[..]
Na een evenement wil je ook graag naar huis, toch? Was ook nog ingangscontrole dit weekend daar.
[..]
Dat is meer een noodperron, net als Onze Lieve Vrouwe Ter Nood of Stroe.
Koplopers kunnen ook gewoon 160 halen (net als de Railhoppers, maar daarvoor is het al te laat)quote:Op woensdag 31 januari 2007 01:44 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
Met de verbouwing van ICRm was een hoop extra apparatuur onder de bak terecht gekomen (airco, nieuwe omzetter). Daardoor wilde IVW in eerste instantie geen toelating voor 160km/u afgeven, maar werd het 140km/u. Vervolgens heeft NSR aan laten tonen dat de bak bij 160km/u ook stabiel was, zodat ICRm momenteel weer voor 160km/u is toegelaten.quote:Op woensdag 31 januari 2007 01:44 schreef MREn het volgende:
[..]
IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |