abonnement Unibet Coolblue
pi_45792290
wat ik me afvraag: voordat de dubbeldekkers werden geintroduceerd, waar werden de ic en sneltreindiensten toen mee gereden? denk niet dat er genoeg koplopers, ICR was om in die behoefte te voldoen
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_45792510
1100/1200/1300/1500/1700/1800 trekbeesten? en aanhangent materiaal?
pi_45792720
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is dat die trein die op tv was? Deel 1 uit een serie of zo? Ik weet niet of je dat zou moeten kopen, alhoewel, ligt eraan met welk doel.
Niet echt iets voor m'n baan ofzo, leuk voor erbij
Hij zal ook wel niet kunnen rijden
  maandag 29 januari 2007 @ 16:05:16 #84
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_45792772
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
1100/1200/1300/1500/1700/1800 trekbeesten? en aanhangent materiaal?
Ik geloof dat oud dubbeldekker materiaal vroeger ook IC diensten reed.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 16:08:31 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45792901
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:52 schreef Yankee_One het volgende:
wat ik me afvraag: voordat de dubbeldekkers werden geintroduceerd, waar werden de ic en sneltreindiensten toen mee gereden? denk niet dat er genoeg koplopers, ICR was om in die behoefte te voldoen
Getrokken treinen met een loc die nog omliep, mat'54. Bovendien reden er in die periode minder treinen dan nu en ook minder lange treinen. Dit alles zorgde ervoor dat het met een kleinere materieelhoeveelheid kon.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 16:13:08 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45793096
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik geloof dat oud dubbeldekker materiaal vroeger ook IC diensten reed.
Klopt. Daarbij komt dan nog dat er nog wat meer stellen Plan V en T waren die de stoppers voor hun rekening namen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45793288
Zo. Terug van m'n eerste dagje tellen. Relaxt werk.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:23:14 #88
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45793522
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
1100/1200/1300/1500/1700/1800 trekbeesten? en aanhangent materiaal?
Getrokken treinen bestaande uit Plan W- rijtuigen, om maar wat te noemen.
pi_45793547
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Getrokken treinen met een loc die nog omliep, mat'54. Bovendien reden er in die periode minder treinen dan nu en ook minder lange treinen. Dit alles zorgde ervoor dat het met een kleinere materieelhoeveelheid kon.
geloof dat het met 10 jaar geleden behoorlijk schold ja

* Ou-Tannu denkt aan de Diesel 5jes





[ Bericht 11% gewijzigd door Ou-Tannu op 29-01-2007 16:55:38 ]
  maandag 29 januari 2007 @ 16:28:56 #90
86072 thatsme
and That's you!
pi_45793735
quote:
Op maandag 29 januari 2007 15:52 schreef Yankee_One het volgende:
wat ik me afvraag: voordat de dubbeldekkers werden geintroduceerd, waar werden de ic en sneltreindiensten toen mee gereden? denk niet dat er genoeg koplopers, ICR was om in die behoefte te voldoen
Hondekop!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:49:26 #91
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45794409
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:23 schreef ReisT het volgende:

[..]

Getrokken treinen bestaande uit Plan W- rijtuigen, om maar wat te noemen.
Hou op, ik krijg acuut rugklachten
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 29 januari 2007 @ 16:51:19 #92
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45794482
M.i.v. nieuwste wijzingsblad: meer IR in de 1500, en drie extra DDM-1-stammen op de baan.
In de praktijk is inmiddels trouwens als veel mat'64 uit de 3700 gedonderd, hoera!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45796960
AH zijn er nieuwe IR stammetjes aangekomen ?
  maandag 29 januari 2007 @ 18:28:37 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45797768
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

* Ou-Tannu denkt aan de Diesel 5jes

[afbeelding]

Grapjas, toen was jij nog lang niet geboren!

MREn: Plan W en rugklachten zijn een bekende combi, plus het rammelen natuurlijk. En die deuren!!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45799039
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grapjas, toen was jij nog lang niet geboren!

MREn: Plan W en rugklachten zijn een bekende combi, plus het rammelen natuurlijk. En die deuren!!
maar mn PA wel :y
  maandag 29 januari 2007 @ 19:07:44 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45799268
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maar mn PA wel :y
Die van mij deed niet aan treinen, die had net een paar jaar z'n rijbewijs toen die DE5'en buiten dienst gingen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45800618
quote:
Op maandag 29 januari 2007 19:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die van mij deed niet aan treinen, die had net een paar jaar z'n rijbewijs toen die DE5'en buiten dienst gingen...
whehhe

mn pa moest wel

Den Helder - Vlissingen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 20:24:22 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45802259
Arriva heeft het weer lekker voor elkaar. Gezien de spots op Somda zijn er maar liefst 2 buffels defect. Dat is bij mijn weten nog nooit voorgekomen. De sneltreinen Lw-Gn van vanmiddag werden gereden door 3 wadjes en een buffel. De andere zat in de stopdienst op Lw-Gn. Maar dat was natuurlijk nog niets vergeleken met mijn post van vanochtend. De inhoud van 2,5 treinen proppen in een trein bestaande uit 4 bakken en dat in de ochtendspits. Het paste dan ook maar net.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45803537
Vandaag een leuk rondje gemaakt.

Vanmorgen om kwart voor zes opgestaan. Om 06:05 stond ik bij de bushalte. Ik dacht altijd dat de eerste bus heel rustig was. Bleek er al 7 man te staan. De eerste bus was gewoon vol
afijn dat was dus geledebus 557 van Amsterdam-Noord naar Centraal
daar overgestopt op de IC naar Utrecht/Nijmegen deze bestond uit de stellen 8640+8731 vertrek 06:37 alwaar ik de eerste trein tellert alweer tegenkwam.
In Utrecht overgestapt op de stoptrein naar ik weet niet waar PlanV 451+469 vertrek Utrecht 7:15
In Houten uitgestapt en opzoek gegaan naar de "lightrail" deze zag ik net wegrijden kon spoor 3 niet vinden
die dan maar gepakt om 7:40. In Houten Castelum maar lekker blijven zitten. Was niks te zien.
Daarna terug gereden naar Houten en daar de Sprinter naar S' Hertogenbosch genomen van 7:54 bestaande uit SGMm 2977+2944.
In S' Hertogenbosch maar uitgestapt en daar de serie 3600? 3700? Genomen naar Nijmegen was een Virm 8671 vertrek om 8:44. Op Nijmegen aangekomen ging ik eindelijk dat Volia gebeuren bekijken...dat ging dus niet was net een trein uitgevallen "ivm een te grote vertraging".
Toen maar de "Heyendaal Shuttle" bus genomen ofzo. Ben ik bij station Nijmegen Heyendaal uitgestapt omdaar te wachten op de trein naar...Nijmegen. Plaatsgenomen in Wadloper 3118+3111+3222 (de groene )
Dus weer naar Nijmgen gereden en daar gewacht. En toen helemaal terug naar Roermond. Damnz wat een stuk. Kachel stond ook helemaal super heet! Heel rustig in de trein. Bij Venlo aangekomen werd er omgeroepen dat de laatste 2 "rijtuigen" achterbleven in Venlo. Aangekomen in Roermond bleken ze er alleen nog gewoon aan te hangen

Daar eindelijk overgestapt op Virm 9478 vertrek 11:34 naar Heerlen.
In Heerlen overgestapt op Veolia plan V 842 naar Kerkrade Centrum. Bleek ook de kachel super heet te staan! ze zijn niet zuinig bij Veolia ofzo vanaf Kerkrade C in dezelfde trein helemaal naar Maastricht Randwyck gereden.
Ik zat te kijken of daar nog een bus ging naar Eijsden ofzo. Niks te zien.
Dan maar terug gerden met NS plan V 909 13:34 naar Maastricht. Daar aangekomen ff naar Smullers
En ik ging ff de Belgische ic uit Brussel-Zuid opwachten. Kwam nog geen 50 man uit van wie de helf "type-petje-kraagje-schuchter-om-je-heen-kijken".
Daarna nog ff rond gekeken rond het station. Zag nog 4 1600 locs staan. Deels met "reclame"
Toen maar de ic gepakt richting Eindhoven 9405 Vertrek 14:23 waar later nog het Heerlense deel de 8741 bij kwam.
In Eindhoven "cross platform" genomen op de ick+1742 vertrek 15:33 naar Rotterdam
In Rotterdam aangekomen ff een slagje Slinge gedaan met de metro.
Daarna Virm 9514 (en nog een andere waarvoor ik de lui was om nog te kijken ) vertrek 17:59 naar Amsterdam Centraal Overigens stond het deurte van de liftschacht open. Kon ook niet meer dicht. Wel vreemd zo een gat, met een deurtje dat iedere keer open en dichtgaat.
In Amsterdam C aangekomen de bus weer gepakt 569. Aangekomen 19:30 thuis

Aantal overstappen: 15 keer ofzo
Aantal keer kaartcontrole: 3 in de trein 1 metro 2 keer in de bus
Kosten: 0,00 (fijn zo'n ov )
pi_45803616
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Lijkt op de Amsterdamse metro in de spits
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 21:04:31 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45803995
zoiets is uitzonderlijk op het traject Lw-Gn, maar voor mij was het geen probleem, omdat ik een zitplaats had
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45804687
Trein 1739 stond half aan het perron. en half in de wissels. Te almelo, doordat de trein 10/15 min vertraging had. En op 2A de stopttrein naar apeldoorn klaar stond.

  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 21:31:43 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45805401
Ziet er lekker knullig uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45805836

22 december op Amersfoort.
pi_45806060
heheh heb ik wel eens in utrecht gehad, best klote als je er dan daar uit moet
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 21:58:56 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45806587
Pas op het afstapje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_45807283
* DING DONG *
Willen alle passiegers van de Intercity naar Schiphol uitstappen bij de vooooorste uitgang? Dank u!
pi_45807618
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:15 schreef Dichterbijer het volgende:
* DING DONG *
Willen alle passiegers van de Intercity naar Schiphol uitstappen bij de vooooorste uitgang? Dank u!
Enschede
Als je tenministe mijn bericht bedoelt, en niet je eigen

[ Bericht 15% gewijzigd door thats-me op 29-01-2007 22:32:38 ]
  maandag 29 januari 2007 @ 22:39:42 #109
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_45808306
In België en Duitsland is het best normaal dat er vrijwel geen perron ligt. Een tijdje terug in de Euregio rond gekeken. Stoppen we opeens bij wat rode gravel met een schraal bordje "Liers".
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 januari 2007 @ 23:36:22 #110
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_45810713
Anders waren die stations al lang weggeweest als ze ze hadden moeten upgraden naar echt volledige stations.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 30 januari 2007 @ 00:21:07 #111
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_45812196
Eind vorig jaar zijn al die ICK-composities verlengd naar 12 bakken, en dat pakte ook niet altijd even handig uit. Vooral op Delft hing meestal de laatste bak buiten het perron. Maarach, da's Delft en daar moeten ze niet zeuren. Hoevaak ik me 1900 daar niet met +5 heb zien vertrekken doordat iedereen bij de laatste deur wil instappen... Gelukkig is er wel marge t/m Ehv.

Doet me ook denken aan een gevalletje lang geleden in de 3800 te Hdb (Hardenberg) met mat'54 toen de mcn ze ook niet allemaal langs het perron kreeg. De deuren open getrokken (wat ik toen nog niet zelf kon ) en eruit spingen... en de knieen open...
pi_45813624
quote:
Op maandag 29 januari 2007 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva heeft het weer lekker voor elkaar. Gezien de spots op Somda zijn er maar liefst 2 buffels defect. Dat is bij mijn weten nog nooit voorgekomen. De sneltreinen Lw-Gn van vanmiddag werden gereden door 3 wadjes en een buffel. De andere zat in de stopdienst op Lw-Gn. Maar dat was natuurlijk nog niets vergeleken met mijn post van vanochtend. De inhoud van 2,5 treinen proppen in een trein bestaande uit 4 bakken en dat in de ochtendspits. Het paste dan ook maar net.
Ik zat vanochtend om half 11 in de sneltrein van Leeuwarden naar Groningen, gelukkig in een Buffel, maar druk was het gelukkig niet
pi_45814877
Nou over uurtje maar es beginnen met treinen tellen. Es kijken of het om 5.32 al druk is op eindhoven
  dinsdag 30 januari 2007 @ 06:34:48 #114
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45815028
Gebeurde zelfs op Ehv nog wel dat een trein met de laatste bak buiten het perron hing, terwijl ze toch echt lang genoeg waren.
*zucht...* was nog in de tijd van de K4's en mn wekelijkse ritjes Ehv-Bd.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45818099
Zoals ik het hoor: die goede oude tijd
  dinsdag 30 januari 2007 @ 11:05:44 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45818148
K4 is wel " vroeger" ja!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 30 januari 2007 @ 11:13:04 #117
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_45818289
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 04:24 schreef Betse het volgende:
Nou over uurtje maar es beginnen met treinen tellen. Es kijken of het om 5.32 al druk is op eindhoven
ah, nog iemand die vanuit Ehv telt
ik begin vrijdag, ook om 05.32
pi_45822365
Weten jullie of er nog nieuw materiaal komt tussen lelystad en hoofddorp...

Dit is echt een drama vandaag gingen de deuren niet meer open

Gr,
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_45822469
Zo weer terug van het tellen, er reed bar weinig op tijd vandaag
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45824833
Ja daar had ik ook 'last' van. Al mijn teltreinen waren eigenlijk telaat. op 1 of 2 na. Mooi 8tje gemaakt van eindhoven-roosendaal-denbosch-eindhoven-denbosch-nijmegen -arnhem-utrecht-geldermalsen-utrecht-eindhoven
pi_45825481
Ik had vandaag 1 trein +10, de rest was pünktlich
  dinsdag 30 januari 2007 @ 17:14:45 #122
86072 thatsme
and That's you!
pi_45828891
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]



Er ligt iets lelijks midden tussen de rails
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_45828946
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:14 schreef thatsme het volgende:

[..]

[afbeelding]
waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 17:31:30 #124
136283 knars
Teethgrinder
pi_45829380
als het goed is, nergens voor. Dat is toch gewoon oude rails die ze na het vervangen nog niet hebben afgevoerd? Tussen Amstel en Breukelen zie je het ook nogal vaak.
pi_45829401
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
Volgens mij ligt die er gewoon omdat ze misschien van het weekend ofzo onderhoud gaan plegen, dan ligt er alvast een nieuwe spoorstaaf klaar.
pi_45829473
de 5.47 richitng rotterdam reed trouwens vaag, hij reed aan de verkeerde kant van het spoor de hele tijd
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45829930
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
Tussen Hilversum en Naarden-Bussem liggen ze ook. Ook bij Amsterdam Rai
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:04:34 #128
86072 thatsme
and That's you!
pi_45830259
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:16 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

waar dient dat stukje ijzer voor? Ik zie het in Delft ook wel eens liggen.
dat noemen ze een spoorstaaf en in gebruik rijdt er een trein over. Het gaat hier om een nieuwe spoorstaaf ipv een oude.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_45833768
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:04 schreef thatsme het volgende:

[..]

dat noemen ze een spoorstaaf en in gebruik rijdt er een trein over. Het gaat hier om een nieuwe spoorstaaf ipv een oude.
Waarom ziet ie er dan zo verroest uit?
pi_45835144
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 19:39 schreef Milkmannetje het volgende:

[..]

Waarom ziet ie er dan zo verroest uit?
omdat ijzer roest?

in gebruikzijnde spoorstaven roesten ook, alleen door dat de trein er elke keer overheen rijd slijt het er net zo hard weer af
pi_45835496
Ik zie op het journaal dat ze begonnen zijn met de Hanze-lijn. Willen ze écht tijdswinst (voor mij ) dan moeten ze het spoor doortrekken over de noordoostpolder naar Heerenveen.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45835701
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:20 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik zie op het journaal dat ze begonnen zijn met de Hanze-lijn. Willen ze écht tijdswinst (voor mij ) dan moeten ze het spoor doortrekken over de noordoostpolder naar Heerenveen.
vind ik ook!
pi_45835819
maar dat zal er de komende 20 jaar nog wel niet inzitten 15 minuten is het verschil niet waard + waarschijnlijk extra keer overstappen?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_45836177
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:27 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
maar dat zal er de komende 20 jaar nog wel niet inzitten 15 minuten is het verschil niet waard + waarschijnlijk extra keer overstappen?
vast niet nee.

hoewel? als er vaak genoeg aan de noordkan van zwolle ( richting meppel ) iets foutgaat?

dat is namelijk de enige koppeling naar het noorden...
pi_45836565
dat is waar, er hoeft maar iets te gebeuren en meteen ligt het treinverkeer naar het noorden een dag plat maar de kosten he.. als dat 'kleine' stukje al 900 miljoen kost, dan moet het spoor over de noordoostpolder sowieso 2,3 keer zoveel (stuk langer, meer water etc) geraamd (werkelijke kosten wss nog een keer zo hoog)
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:47:33 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45836605
De Hanzelijn is natuurlijk goed nieuws voor de diverse ingenieursbureaus!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_45836814
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:46 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
dat is waar, er hoeft maar iets te gebeuren en meteen ligt het treinverkeer naar het noorden een dag plat maar de kosten he.. als dat 'kleine' stukje al 900 miljoen kost, dan moet het spoor over de noordoostpolder sowieso 2,3 keer zoveel (stuk langer, meer water etc) geraamd (werkelijke kosten wss nog een keer zo hoog)
als die "koperdieven" nou daar elke keer ff gaan halen?

en je zou ook vanaf Kampen kunnen splitten ipv vanaf lelystad,

gewoon eerst dubbelsporing neer gooien, met optie dat je later nog kan verdubbelen
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:40:15 #138
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_45838632
Even een n00b-vraag: is er op elk treinstation een kaartjesautomaat? Moet morgen in Blerick (bij Venlo) opstappen en heb daar eigenlijk nooit een kaartjesautomaat gezien...
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_45839008
je kan vanaf blerick zo ff naar venlo lopen
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:51:00 #140
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_45839090
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:48 schreef Ou-Tannu het volgende:
je kan vanaf blerick zo ff naar venlo lopen
Geen tijd gek!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_45839170
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:51 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:

[..]

Geen tijd gek!
moet je eerder van huis gaan :w
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:59:25 #142
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_45839422
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:40 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Even een n00b-vraag: is er op elk treinstation een kaartjesautomaat? Moet morgen in Blerick (bij Venlo) opstappen en heb daar eigenlijk nooit een kaartjesautomaat gezien...
Overal staat wel zo'n ding ja.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_45839580
Kaartje van de Hanzelijn: http://www.prorail.nl/NR/(...)0/KaartHanzelijn.pdf

Misschien ook leuk voor de topic OP?
pi_45839772
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Kaartje van de Hanzelijn: http://www.prorail.nl/NR/(...)0/KaartHanzelijn.pdf

Misschien ook leuk voor de topic OP?
"de ontbrekende schakel"

RIGHT!
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:12:00 #145
136283 knars
Teethgrinder
pi_45839860
Netjes hoor, met 160 in een boog om Kampen heen
pi_45840027
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:12 schreef knars het volgende:
Netjes hoor, met 160 in een boog om Kampen heen
dat wordt dus getrokken materiaal?
of mag een VIRM ook 160?
pi_45840442
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 00:21 schreef Doc__Zenith het volgende:
Eind vorig jaar zijn al die ICK-composities verlengd naar 12 bakken, en dat pakte ook niet altijd even handig uit. Vooral op Delft hing meestal de laatste bak buiten het perron. Maarach, da's Delft en daar moeten ze niet zeuren. Hoevaak ik me 1900 daar niet met +5 heb zien vertrekken doordat iedereen bij de laatste deur wil instappen... Gelukkig is er wel marge t/m Ehv.

Doet me ook denken aan een gevalletje lang geleden in de 3800 te Hdb (Hardenberg) met mat'54 toen de mcn ze ook niet allemaal langs het perron kreeg. De deuren open getrokken (wat ik toen nog niet zelf kon ) en eruit spingen... en de knieen open...
Perron van Delft is lang zat hoor, dan rijd die machinist niet ver genoeg door
bier
pi_45840575
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 17:34 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
de 5.47 richitng rotterdam reed trouwens vaag, hij reed aan de verkeerde kant van het spoor de hele tijd
de nachtnettrein van 4:54 uit delft naar rotterdam ook, s'nachts hebben ze wel vaker van die rare fratsen....moest ook een keer s'avonds laat rond 12en naar den haag, die vertrok ook van spoor 2
bier
  dinsdag 30 januari 2007 @ 22:55:35 #149
103551 Doc__Zenith
www.orienteering.nl
pi_45841730
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:26 schreef italiaan1987 het volgende:

[..]

Perron van Delft is lang zat hoor, dan rijd die machinist niet ver genoeg door
idd
  dinsdag 30 januari 2007 @ 23:02:38 #150
136283 knars
Teethgrinder
pi_45842033
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat wordt dus getrokken materiaal?
of mag een VIRM ook 160?
Mwah, volgens het foldertje zou er ook eventueel sprake zijn van Hogesnelheidstreinen, dus ik denk dat ze op ICE'tjes hopen?
pi_45844224
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:02 schreef knars het volgende:

[..]

Mwah, volgens het foldertje zou er ook eventueel sprake zijn van Hogesnelheidstreinen, dus ik denk dat ze op ICE'tjes hopen?
Wellicht voor nieuwe diesnten vanuit Amsterdam richting Denemarken en Noord Duitsland. De ontwerpsnelheid zal ook wel zijn als voorzorg zijn voor een verhoging van de maximumsnelheid in de toekomst.
pi_45844290
Ben is rond gaan kijken op www.prorail.nl en www.movares.nl. Verbaast me hoeveel informatie er op staat, ook dat ze met zoveel projecten bezig zijn. Dus heb me weer goed vermaakt afgelopen uur met alle tekst, filmpjes en foto's
............................
pi_45845544
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 00:15 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wellicht voor nieuwe diesnten vanuit Amsterdam richting Denemarken en Noord Duitsland. De ontwerpsnelheid zal ook wel zijn als voorzorg zijn voor een verhoging van de maximumsnelheid in de toekomst.
tja dan moeten ze toch die lijn naar het noorden eerst eens leggen anders schiet het niet op eh
  woensdag 31 januari 2007 @ 01:31:45 #154
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45845659
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 21:40 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Even een n00b-vraag: is er op elk treinstation een kaartjesautomaat? Moet morgen in Blerick (bij Venlo) opstappen en heb daar eigenlijk nooit een kaartjesautomaat gezien...
Leeuwarden Achter de hoven, Heerenveen IJsstadion, Rotterdam Stadion hebben geen automaten, net als Eindhoven Stadion maar dat is geen echt station.
Blerick heeft wel automaten.
Stations als Enschede, De Eschmarke, Glanerbrug, Venlo en wat obscure Groningse dorpjes hebben zelfs ook buitenlandse automaten.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45845794
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:31 schreef MREn het volgende:

[..]

Leeuwarden Achter de hoven, Heerenveen IJsstadion, Rotterdam Stadion hebben geen automaten, net als Eindhoven Stadion maar dat is geen echt station.
Blerick heeft wel automaten.
Stations als Enschede, De Eschmarke, Glanerbrug, Venlo en wat obscure Groningse dorpjes hebben zelfs ook buitenlandse automaten.
leeuwarden - achter de hoven, dat die nog niet opgedoekt is
heerenveen ijstadion is logisch, omdat dat evenementen is,

volgens mij heb je ook almere strand nog als station?
  woensdag 31 januari 2007 @ 01:44:30 #156
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45845853
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 22:16 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat wordt dus getrokken materiaal?
of mag een VIRM ook 160?
IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 31 januari 2007 @ 01:46:32 #157
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_45845868
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:40 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

leeuwarden - achter de hoven, dat die nog niet opgedoekt is
Waarom niet? Als daar mensen in stappen en je tijdstechnisch kan stoppen, waarom niet? Staat zelfs in de Arriva-dienstregeling tegenwoordig.
quote:
heerenveen ijstadion is logisch, omdat dat evenementen is,
Na een evenement wil je ook graag naar huis, toch? Was ook nog ingangscontrole dit weekend daar.
quote:
volgens mij heb je ook almere strand nog als station?
Dat is meer een noodperron, net als Onze Lieve Vrouwe Ter Nood of Stroe.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_45845949
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Waarom niet? Als daar mensen in stappen en je tijdstechnisch kan stoppen, waarom niet? Staat zelfs in de Arriva-dienstregeling tegenwoordig.
[..]

Na een evenement wil je ook graag naar huis, toch? Was ook nog ingangscontrole dit weekend daar.
[..]

Dat is meer een noodperron, net als Onze Lieve Vrouwe Ter Nood of Stroe.
tja maar als je naar een evenement gaat ( zo als schaatsen ) dan koop je toch wel een retour dacht ik?
zal wel niet uit kunnen voor die paar keer dat er een trein stopt om een automaatje te planten

en almere strand is idd niet veel meer dan een nood perron.. maar het is er wel 1
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:01:06 #159
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_45848902
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:44 schreef MREn het volgende:

[..]

IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
Koplopers kunnen ook gewoon 160 halen (net als de Railhoppers, maar daarvoor is het al te laat)
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:29:58 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_45849447
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 01:44 schreef MREn het volgende:

[..]

IRM is toegelaten voor 160 (en kan dus minimaal 176km/uur), ICRm hebben ze volgens mij de moeite niet meer genomen en gewoon voor 140 toegelaten, maar dat moet ook gewoon 160 kunnen. ICK was destijds zelfs voor 200 km/uur geschikt.
Met de verbouwing van ICRm was een hoop extra apparatuur onder de bak terecht gekomen (airco, nieuwe omzetter). Daardoor wilde IVW in eerste instantie geen toelating voor 160km/u afgeven, maar werd het 140km/u. Vervolgens heeft NSR aan laten tonen dat de bak bij 160km/u ook stabiel was, zodat ICRm momenteel weer voor 160km/u is toegelaten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')