Vorige zaterdag had ook met gemak in
Stoomafblaastopic #3 gepost kunnen worden. We moesten naar zwemles. En ze heeft vanaf het moment dat ik aangaf dat ze haar tas moest pakken gegild tot ze met badpak en al in het zwembad stond te wachten. Toen de deur open ging en de kinderen naar het zwembad mochten lopen brulde ze nog. Net op het moment dat ik besloot het maar op te geven werd ze uit mijn handen overgepakt door een badmeester. En daar ging mijn brullende kind.. het zwembad in en de klapdeur viel voor mijn neus dicht. Blij en uitgelaten kwam ze een uur later weer naar buiten! Zwemles was leuk! En volgende zaterdag zou ze weer met meester M. gaan zwemmen!
En toen was het 'volgende zaterdag'.
Het begon vanmorgen vroeg toen ze wakker werd. Een blij, vrolijk, uitgelaten kind wat om half 9 al vroeg wanneer we nu eindelijk naar zwemles gingen! Want vandaag zou meester M. haar weer apart nemen. En die is soooo lief mama! Maar wat als Meester M. er niet is schat? Misschien is ie wel ziek? Dan zou ze gewoon bij badje 1 mee gaan doen!

Meester M. was er gelukkig wel en al huppelend zag ik mijn kind in badpak (en tshirt, ze moesten met kleding zwemmen

) verdwijnen naar 'haar' Meester M.
Lekker op het terras van het restaurant gezeten met een kop koffie terwijl mijn dochter voor het eerst sinds maanden zonder enig gepiep naar zwemles was. heerlijk! Zonnebril op, boek er bij, genieten maar.
Toen het bijna tijd was dat ze weer uit het water zouden komen ging ik naar de kleedkamers, blauwe sokken over mijn schoenen en wachten bij de douches. Alwaar ik een perfect uitzicht had op het diepe bad waar groep 5 zwemles heeft... en daar zag ik Meester M.! Met mijn dochter! In het diepe! Samen aftellen van 5 naar 0 en dan steeds kopje onder! ("met mijn ogen open mama!!" vertelde ze even later!).
Waar ik vorige week bijna stond te huilen van ellende kreeg ik nu een koude rilling van pure emotie.

Mijn bange kind.. in bad 5, samen met haar held. Even later terwijl ze onder de douche stond kwam meester M. even praten. Ze wordt steeds minder bang, ze is steeds meer ontspannen en ze vind het steeds leuker! "Tot na de vakantie Meester!" riep ze uitgelaten. Nou, ik gaf bijna licht, zo trots was ik op haar, en zo ontroerd omdat ze het nu echt leuk gaat vinden! Voorlopig blijft ze onder de hoede van meester M.
We hebben nog samen patatjes gegeten op het terras met een chocomel en toen naar huis. Trots aan papa verteld wat ze allemaal had gedaan en toen voor de boodschappen op pad. Verder is het vandaag gewoon gezellig geweest, geen gekibbel, geen gezeur, geen ruzie, gewoon een heerlijke dag!
Toen ze net naar bed ging kreeg ik een dikke kus.. "het was gezellig vandaag he mama..." "Ja schat!"
Vandaag was voor mij een topdag qua genieten!
[ Bericht 0% gewijzigd door Ireth op 25-04-2009 23:01:15 ]