Precies waar ik ook meteen aan dacht.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:26 schreef Blue_ei het volgende:
Geen familie, geen liefde, geen .. niks.
Legt er niet iets aan je zelf
Het is wat je er zelf van maakt. Want het leven kan vol plezier zijn...quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:26 schreef Blue_ei het volgende:
Geen familie, geen liefde, geen .. niks.
Legt er niet iets aan je zelf
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:38 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik geloof niet dat alles aan jezelf te wijten is en buiten dat, al heb je zoveel mensen om je heen, je kunt zo het idee hebben dat je niets hebt.
Als je echt zoveel mensen om je heen hebt moet er toch iemand tussen zitten waarmee je over je problemen kunt praten lijkt mij. (Ik zeg niet dat je veel mensen om je heen hebt, maar het zou kunnen).quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:38 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik geloof niet dat alles aan jezelf te wijten is en buiten dat, al heb je zoveel mensen om je heen, je kunt zo het idee hebben dat je niets hebt.
Was het maar weer. Ook ik (en ik heb verder geen zelfmoordneigingen ofzo) heb soms is wel eens dat ik ondanks de fijne mensen in mijn omgeving niet een persoon om me heen heb waarbij ik een specifiek probleem weg kan leggen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:46 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Als je echt zoveel mensen om je heen hebt moet er toch iemand tussen zitten waarmee je over je problemen kunt praten lijkt mij.
Praten met iemand die de tijd voor je neemt en die goed naar je kan luisteren. Dat lijkt me op dit moment heel belangrijk.
Zo denk ik erover.
Als je was gesprongen had het nog slechter voor je gezondheid geweest.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:22 schreef a-child-in-chains het volgende:
[sub]]
De trappen af.......
Goh dat is een adrenaline kick. Goed voor je gezondheid ook (kuch)
Ik geloof dat er ook een hoop mensen zijn die wel vrienden hebben, maar waarbij er niet een vriend tussen zit waarbij ze echt hun verhaal kwijt kunnen. Juist daardoor krijg je dan het gevoel dat je niemand om je heen hebt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:49 schreef Troel het volgende:
[..]
Was het maar weer. Ook ik (en ik heb verder geen zelfmoordneigingen ofzo) heb soms is wel eens dat ik ondanks de fijne mensen in mijn omgeving niet een persoon om me heen heb waarbij ik een specifiek probleem weg kan leggen.
Ik sluit me aan bij wat Troel zegt, ik heb mensen om me heen, die voor me klaar staan. Dat neemt niet weg, dat ik heel vaak het idee heb, dat ik alleen ben en dat ik het alleen moet doen. Ik kan je zo een lijst geven met mensen die om mij geven. Ik heb alleen heel vaak het idee dat ik niet begrepen wordt. En als je met een arts (wat voor arts dan ook) gaat praten, kun je ook het idee hebben dat je niet begrepen wordt. Je moet je problemen ook nog eens duidelijk kunnen maken tegenover die arts. En als je in je hoofd een zooitje hebt, kun jij niet duidelijk aangeven wat je hulpvraag is.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 10:46 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Als je echt zoveel mensen om je heen hebt moet er toch iemand tussen zitten waarmee je over je problemen kunt praten lijkt mij. (Ik zeg niet dat je veel mensen om je heen hebt, maar het zou kunnen).
Praten met iemand (desnoods een dokter) die de tijd voor je neemt en die goed naar je kan luisteren. Dat lijkt me op dit moment heel belangrijk.
Zo denk ik erover.
Misschien post hij hier wel zodat hij een keer de oprechte mening van een niet-psycholoog kan horen?quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:41 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Zeg, willen de amateur-psychologen even rap ophouden met hun goedbedoelde adviezen te geven??? TS, ga naar een échte psycholoog in plaats van die 6e-jaars SPW'ers hier aan te horen, hoe goed het ook bedoeld is.
Dit is het slechtst mogelijke advies wat je nu kunt gevenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:02 schreef Twin1983 het volgende:
TS: luister maar niet naar Dhr. Vermicelli, aangezien hij niet helemaal doorheeft dat psychologen geen haar beter zijn dan 6e jaars SPW`ers.
quote:Topics waarin users aankondigen zelfmoord te plegen, worden verwijderd. R&P is niet de plaats daarvoor. Topics over automutilatie zijn ook niet meer gewenst hier. Reden van deze restricties is, dat zowel crew als het merendeel van de users geen hulpverleners zijn. Met dergelijke specifieke problematiek kun je terecht bij professionals. Linkjes naar hulpverlenende instanties kun je hier vinden. Hulpverlenende instanties
Ten eerste, ik voel me niet aangesproken aangezien ik het over mezelf heb. Ten tweede, 6dejaars klopt ook al niet..quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:41 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Zeg, willen de amateur-psychologen even rap ophouden met hun goedbedoelde adviezen te geven??? TS, ga naar een échte psycholoog in plaats van die 6e-jaars SPW'ers hier aan te horen, hoe goed het ook bedoeld is.
Klopt, maar in het geval van dit topic is dat niet zo. Goed bedoeld advies is in dit geval gewoon wenselijk, alleen oplossingen kunnen wij niet bieden. Daar is professionele hulp voor nodig.quote:
Als dat bij sommige mensen permanent is noem je dat een chronische depressie.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:05 schreef Angst het volgende:
dit is dus duidelijk geen zelfmoord topic,
maar gaat meer over de leegte van het leven en dat hij er geen plezier uit haalt, maar juist last van heeft.
daar heeft iedereen wel last van, sommige mensen permanent en bij sommige is dat een depressie.
dankje weer wat geleerdquote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:38 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als dat bij sommige mensen permanent is noem je dat een chronische depressie.
Anyway. Child-in-chains. Je naam zegt het al, je signature zegt het al. Al je topics zeggen het. En veel van je posts zeggen het ook. Je bent depressief en je hebt hulp nodig.
Je moet het ook alleen doen, geldt voor iedereen. Waar je ook mee zit, werkstress, liefdesverdriet, rouw....steun van vrienden helpt dan, zeker, maar mensen kunnen niet 24 uur per dag kopjes soep voor je gaan maken en een filmpje met je kijken. De momenten van verdriet als ze er even niet zijn met die kopjes soep moet je toch zelf doorleven, de draad weer oppakken moet je zelf doen, jezelf ertoe zetten om stappen te zetten....het moet uiteindelijk toch vanuit jezelf komen. (Dat neemt niet weg dat het wel helpt om fijne mensen om je heen te hebben en dat het een gigantische steun kan zijn natuurlijk!)quote:Op zaterdag 27 januari 2007 11:01 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik sluit me aan bij wat Troel zegt, ik heb mensen om me heen, die voor me klaar staan. Dat neemt niet weg, dat ik heel vaak het idee heb, dat ik alleen ben en dat ik het alleen moet doen. Ik kan je zo een lijst geven met mensen die om mij geven.
HIj is aan het slapen.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 19:51 schreef Ulreazj het volgende:
Wel raar dat heel vaak de TS niet meer reageert.
iedereen voelt zich weleens kutquote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:44 schreef DaanAerts het volgende:
de mensen die hier reageren weten duidelijk niet is om je zo te voelen... en er ontbreekt een hoop empathie bij jullie... als je alleen maar negatieve reactie's hebt, reageer dan niet...
De mensen hier hebben meerdere topics van c-i-c gelezen, en zijn tot de conclusie gekomen dat hij prof. hulp moet zoeken.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:44 schreef DaanAerts het volgende:
de mensen die hier reageren weten duidelijk niet is om je zo te voelen... en er ontbreekt een hoop empathie bij jullie... als je alleen maar negatieve reactie's hebt, reageer dan niet...
als je iemand nodig hebt om even mee te praten, kun je me bereiken op danuss.aa@gmail.com
En weten helaas ook dat dat advies aan dovemansoren gericht is.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 21:05 schreef IHVK het volgende:
De mensen hier hebben meerdere topics van c-i-c gelezen, en zijn tot de conclusie gekomen dat hij prof. hulp moet zoeken.
Wat wilt ie danquote:Op zondag 28 januari 2007 09:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
En weten helaas ook dat dat advies aan dovemansoren gericht is.
Nee, ik denk dat TS wel degelijk met zelfmoord in zin koppie zat.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:14 schreef Silvieja het volgende:
Je wilde niet dood. Je wilt aandacht. One way or another..
True, true.quote:Op zondag 28 januari 2007 23:53 schreef shifto het volgende:
Edit: Doe normaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |