Wat een kortzichtige opmerkingen weer maja Fok he
zelfmoord: "het wordt afgedaan als aandachtstrekkerij óf zwakte."
Ik vraag me serieus af hoeveel mensen daadwerkelijk dit zelf hebben bedacht ipv dan de gangbare "ik heb het gelezen en omg ik denk dat dit een vet coole opmerking is, laat ik hem ook proberen" weer te doen. Hoe idioot onbezonnen ben je dan? Denk je dat die mensen daar iets aan hebben? Denk je dat je dan erg stoer bent?
Naja mijn inzage:
Waarom zelfmoord geen optie is:
simpel, het is een ontsnapping van je problemen, iets wat als zwakheid wordt gezien door de meeste. Het is misschien wel zo dat sommige mensen ook ontsnappen van problemen en dat terugtrekken wordt genoemd, maar niet iedereen ziet het zo (zie begin deze post).
Al die opmerkingen:
"het is allemaal hoe je het er zelf van maakt"
Mooi makkelijk gezegd psycholoog.
Feit is dat als je eenmaal zo ver bent dat je al in de nesten zit, is dat je er moeilijk uitkomt en vanzelf bij alles de slechte kant gaat zien, zo ook andere over jou en vervolgens zie je dat weer als bevestiging.
Wat je er aan doet? sla een compleet andere richting in en probeer dingen zo vrolijk en mooi aan te pakken, lach bij gesprekken doe iets aparts. Ook al werkt het de eerste keren niet, gewoon net zolang doen tot het je wel lukt en iedereen kan heus wel lachen (al is het maar je mondhoeken die omhoog gaan of je ogen die vol blijheid stralen..). Als dat niet werkt dan staat 1 ding vast, je omgeving is knetter jij niet. Ook al zou je niet moedersmooiste zijn, je houding/enthousiasme/vrolijkheid maken de mensen vanzelf al een stuk vriendelijker/vrolijker tegenover je.