abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 januari 2007 @ 18:02:10 #251
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45764504
Snoepen doe ik ook amper.

Ik eet ook vaker groentes en fruit ook vaak genoeg. Vorige week nog peren en kiwi's gekocht omdat ik het erbij vind horen.

Ben niet anti gezondheid.

Je hebt ook mensen die bewust kiezen om niet gezond te leven, ben een keer iemand tegen gekomen die weigerde groentes en fruit te eten omdat het staat voor een gezonde levensstijl

Wat zijn dat voor principes

Als je groentes niet eet omdat je het niet lekker vindt is tot daaraantoe maar niet eten omdat het staat voor gezondheid

Is het niet stoer als je fruit eet en groentes? Of wat denken zulke mensen? Stoer is wanneer je naar de klote gaat? Maar dan zijn het uitzonderingen op de regel natuurlijk. Eerste keer dat ik zo iemand tegenkwam.

Nu heb ik zin in koude witlof in een salade met stukjes appel en sinas appel Warme witlof met kaas en ham erop is ook lekker. Witlof met gesmolten kaas en ham
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zondag 28 januari 2007 @ 18:05:43 #252
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45764583
Eten dus ook, genieten van eten. Vaak is het geweest dat ik niet kon genieten van eten, aan tafel zitten omdat eten moet en niet omdat eten lekker is, eten om niet te sterven dus ook, eten alleen omdat voedsel brandstof is Gejaagd zijn dus weer, zo gejaagd zijn dat ik niet eens tijd heb om lekker voor de maaltijd te gaan zitten. Bezig zijn met jagen en nergens tijd voor hebben. Zoals mijn hele leven jagen was, totdat ik nu kies voor rust zonder jagen. Haastige spoed is zelden goed.

Eten is zeker lekker

Lekker eten

En dan ook de tijd nemen om te eten Niet hap slik weg maar eens proeven van de maaltijd.

Heb zin om te eten nu En dan zeker geen 3 borden maar een bescheiden bord. Het gaat niet om de hoeveelheid maar om de ervaring van het eten.

Je kunt 1 klein biefstuk eten en genieten van ieder stuk, of je wreet 10 kilo biefstuk en je wreet alleen om het wreten.

Wreten en eten

Ik kies voor eten Rustig eten. En dan bij iedere hap proeven hoe het smaakt
  zondag 28 januari 2007 @ 18:10:13 #253
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_45764730
Salt N' Pepa - Push it

Push it good!!! Push it real good

Geweldige muziek

Vreemd dat je van sommige bands niets meer hoort, ze maken goede muziek in de jaren 80-90 en je hoort er daarna niets meer van. Terwijl je genoeg artiesten hebt die tijdloos zijn.
  zondag 28 januari 2007 @ 18:12:38 #254
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45764808
goedeavond heel ff is mijn energie weg..ik neem daarom ook een:

Alles goed hier? ahw ik lees dat het over muziek gaat
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
  zondag 28 januari 2007 @ 18:17:20 #255
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45764950
ja dv dat klopt idd..ik snap precies wat je bedoelt, maar gelukkig kunnen we ten aller tijde genieten wat er toendertijd gefabriceerd is
De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
pi_45765041
quote:
Op zondag 28 januari 2007 18:02 schreef Dromenvanger het volgende:

Nu heb ik zin in koude witlof in een salade met stukjes appel en sinas appel Warme witlof met kaas en ham erop is ook lekker. Witlof met gesmolten kaas en ham
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 28 januari 2007 @ 18:23:34 #257
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45765112
hej nokwanda..hoe was het bezoekje met EW bij draculletetje?
pi_45765308
Erg leuk.
EW wilde eigenlijk niet meer naar huis. Ik snap ook best dat de stad op zich al een aantrekkingskracht op hem heeft. Maar dit was puur de schuld van de vaste bewoners van huize Draakje.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zondag 28 januari 2007 @ 18:34:23 #259
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45765417
leuk om te horen altijd fijn als het gezellig is.. als je iemand tegen-komt..hadden jullie elkaar wel eens eerder gezien zo-wie-zo?
  zondag 28 januari 2007 @ 18:36:29 #260
162836 Normalneo
zion_gras_zon_lucht
pi_45765477
  • by the way

vanavond komt er een best aardige film: The Time Machine
  • De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
      zondag 28 januari 2007 @ 18:38:34 #261
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45765540
      zondag 28 januari 2007 @ 18:40:22 #262
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45765587
    voetnoot..voor degene die het niet wisten..

het is vier rum..een wit glas, een blauwe bar-tafel en een rode achtergrond..
      zondag 28 januari 2007 @ 18:42:57 #263
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45765680
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 18:21 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Lekker eten

Ik had net even 3 plakken peper-rosbief gepakt uit de ijskast, vlees voor op de boterham maar oh zo lekker C1000 verkoopt geen rosbief hier in de buurt, de dichts bijzijnde super heeft geen rosbief in het assortiment als vleeswaren Wat is dat voor supermarkt Niet eens rosbief aanbieden.

Albert Heyn heeft tenminste wel rosbief in het het assortiment en vele betere smeerbare leverworst. Albert Heyn is sowieos beter

Maar even op de film the matrix terug komen. Die film is gewoon niet realistisch. Ze doen net alsof een bestaan met biefstuk niet okey is, dat je pap moet eten iedere dag.

Wat is fout aan een biefstuk? In wat voor psychose leven de makers van die film om biefstuk af te schetsen als iets dat staat voor een nep realiteit?

Vandaag eet ik dus ook een steak en geloof maar dat het me smaakt

Een kleine niet al te grote steak en wat is daar mis mee?

We hebben niet voor niets tanden die vlees kunnen verwerken? Zouden we gemaakt zijn om pap te eten de hele dag dan hadden we geen tanden nodig.

Sommige films slaan de spijker op een aantal gebieden compleet mis. De film the matrix zet wel tot denken aan maar dan is het een succes van de kijker om er wat van te maken als ze twijfelen aan de realiteit.

Die gaten in het hoofd van de acteurs slaat ook nergens op.

Maar goed, het eten

3 dunne plakjes peper rosbief en dan de neiging hebben om alle kasten leeg te plunderen. Dat doe ik dus niet en genoeg mensen die doen dat wel. Je hebt mensen erbij die plunderen de kasten leeg. Sommige mensen krijgen eetlust en wreten dus echt het huis met baksteen en al op als het ff kan.

Morgen ga ik naar Albert Heyn even, 20 minuten langer lopen maar ik ga eens de rekken na op zoek naar wat lekkers, kijken of er nog wat bijzonders te maken valt.

Kreeftensoep van Unox zag ik dan wel pas geleden liggen bij C1000, ik wilde die kreeftensoep nemen omdat ik het nog nooit gehad heb, dus wie weet morgen even checken hoe kreeftensoep smaakt

Iedere dag hetzelfde eten is ook niet dat je zegt afwisseling

Heb nu zin om recepten op te zoeken online

Aparte recepten, van mijn part moet ik 10 KM lopen om de ingredienten bij elkaar te zamelen. Ik wil eens wat anders eten.

Vis heb ik nu ook zin in Vandaag dus steak maar ik heb zin in een apart stukje vis

Variatie
      zondag 28 januari 2007 @ 18:43:41 #264
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45765704
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 18:36 schreef Normalneo het volgende:
  • by the way

vanavond komt er een best aardige film: The Time Machine
  • Die heb ik hier op dvd liggen.

Goede film
      zondag 28 januari 2007 @ 18:44:21 #265
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45765726
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 18:40 schreef Normalneo het volgende:
    voetnoot..voor degene die het niet wisten..

het is vier rum..een wit glas, een blauwe bar-tafel en een rode achtergrond..
    Ik dacht forum.

Het is dus 4 rum die jij iedere avond drinkt

zondag 28 januari 2007 @ 18:47:36 #266
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45765815
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 18:42 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]
    Maar even op de film the matrix terug komen. Die film is gewoon niet realistisch. Ze doen net alsof een bestaan met biefstuk niet okey is, dat je pap moet eten iedere dag.

Wat is fout aan een biefstuk? In wat voor psychose leven de makers van die film om biefstuk af te schetsen als iets dat staat voor een nep realiteit?
    Nee das niet zo..degene die het biefstuk eet..de verader..zegt: ik weet dat hij lekker smaakt, ik weet dat.. en dat.., maar in de matrix is het eigenlijk een 1 (bij wijze van spreke), voor hem is het een soort stuk plastic waar hij niet tevreden mee is..hij wil immers opnieuw ingeplugged worden en een invloedrijke man zijn..om Morpheus aan te bieden/af-te-leveren zegt hij eigenlijk.."ik wil meer als dit biefstuk" , ik wil meer proeven ..
      zondag 28 januari 2007 @ 18:48:00 #267
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_45765828
    rum is good maar met mate
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
      zondag 28 januari 2007 @ 18:49:05 #268
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45765852
    quote:
    nee af en toe een beetje..vind rum cola echt super lekker
    vooral die wat donkere rum..volgens mij Caribian rum..wat zoeter is die als bacardi..
      zondag 28 januari 2007 @ 18:49:11 #269
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45765853
    Gisteren heb ik 4 kleine whisky gekocht trouwens Neo 4 kleine flesjes in 1 doos die bij elkaar horen.

Van die kleine flesjes en net het laatste flesje gedronken. Ik koop niet graag 75 cl flessen dus ik zoek altijd kleine flesjes uit. Ik koop niet graag grote flessen omdat kleine flesjes mij een groter genot geven, zo'n grote fles komt al snel over alsof het massa is en gemaakt is om in grote getale op te drinken. Zo'n klein flesje heeft ook meer charme in mijn ogen.

Af en toe een slokje whisky is lekker

Eten en drinken
      zondag 28 januari 2007 @ 18:50:47 #270
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45765897
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 18:47 schreef Normalneo het volgende:

[..]

Nee das niet zo..degene die het biefstuk eet..de verader..zegt: ik weet dat hij lekker smaakt, ik weet dat.. en dat.., maar in de matrix is het eigenlijk een 1 (bij wijze van spreke), voor hem is het een soort stuk plastic waar hij niet tevreden mee is..hij wil immers opnieuw ingeplugged worden en een invloedrijke man zijn..om Morpheus aan te bieden zegt hij eigenlijk.."ik wil meer als dit biefstuk" , ik wil meer proeven ..
    Ahzo

Volgende keer zal ik eens beter opletten

Ik dacht dat hij terug ging om van de smaak te proeven van het biefstuk.

Waarom eten ze dan na uitpluggen van die waterige zooi in die film?

Ik zie ze daar alleen maar kots eten.
      zondag 28 januari 2007 @ 18:53:41 #271
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45765991
    ik weet niet precies over welke scene je het hebt DV.., maar misschien kun je hem even beschrijven..

ik kan je wel vertellen dat de agents Morpheus willen hebben voor de codes van Zion's mainframe en dit dus een belangrijke happening is in de film..

uitgangspunt van het etentje zijn eigenlijk de codes, maar die heeft de verader niet..Morpheus wel..maar die laat ze niet zo makkelijk "gaan"

nou ja de rest hoef ik niet uit-te-leggen hopelijk
      zondag 28 januari 2007 @ 18:56:00 #272
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45766067
    Neo is via dat ding aan zijn hoofd ingelogged elders en dan komt die ene met dat geweer aan als verrader en daarna zie je hem ergens in een restaurant genieten van een steak.

En dan leg ik de link tussen Neo die vloeistof krijgt als voedsel en de verrader die vaste maaltijd eet in de vorm van een lekker sappig biefstuk en dan denk ik van.

Waarom laten ze ontsnappen van het systeem zien als eten van vloeibaar voedsel en waarom is kiezen voor een leven binnen het systeem eten van biefstuk.

Ik dacht van. " Waarom laten ze het als anti held zien wanneer je een biefstuk eet en waarom ben je een held wanneer je water eet?".

Waarom hebben ze dus juist gekozen om dat biefstuk naar voren te halen? Wat is de toegevoegde waarde om die ene persoon dat biefstuk te laten eten?

Wat voegt die biefstuk toe?

Wat is de drijfveer geweest dus.

Zo bekijk ik dus iedere film, als ik een film kijk dan analyseer ik de scenes van die film. Komt een film over alsof het nergens over gaat dan stel ik vraagtekens bij de drijfveren van de makers. Wat de makers van een film bezielt om een bepaalde scene een bepaalde inhoud te geven ook. Of het niet totaal krankzinnig is of overbodig.

Ik zie die hele biefstuk scene in als overbodig en krankzinnig. En ook het gaten boren in het hoofd slaat nergens op.

Als je science fiction maakt, doe het dan goed en maak er een geloofwaardig verhaal van.

Het succes van the matrix is volgens mij dus echt het inlevingsvermogen van de kijker geweest. De kijker ziet een paar zaken en gaat verder denken, daarom is de film the matrix zo hoog gewaardeerd. De film the matrix an sich stelt vrij weinig voor in mijn ogen.
      zondag 28 januari 2007 @ 19:00:54 #273
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45766237
    nee neee..het geweer komt nadat de "trap/val" wordt ingesteld in het hotel..met de kat die twee keer voorbijkomt..daarvoor gooit hij (de verader) de "exit-phone" in de prullenbak, maar hij zorgt wel dat hij er als eerste uit komt door te telefoneren in een cel..als hij terugkomt is Neo op de vlucht..en hij zegt..niks kan mij stoppen..om nu nog de plug uit Neo te trekken, maar dan wordt hij geblassed door een Dozer of Tanker die niet goed was geraakt..maar die biefstuk scene komt ervoor..

het paperige eten in het schip voldoet aan alle eisen van een volledige maaltijd..dagelijks dat eten is geen pretje..het is iets waar je mee moet leven..als je uit de matrix stapt..het is een kwestie van kosten-besparing..ze kunnen waarschijnlijk wel biefstuk eten in het schip, maar dat zal dan eerder zijn als ze iets te vieren hebben..(zo ook de alcohol scene)

het biefstuk in the Matrix echter is heel onreeel..je eet het niet elke dag en het kan wel lekker zijn..alleen die gast wil meer en die wil helemaal niet op dat schip zitten of "ontwaakt" zijn ..
      zondag 28 januari 2007 @ 19:02:39 #274
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45766289
    En nu ben ik me pas bewust dat jij de naam neo draagt hier. Maar het is dus echt niet om jou aan te vallen. Ik zeg alleen dat ik betere films gezien heb in mijn leven.

The matrix wordt vaak zo beoordeeld dat het een compleet nieuwe realiteit inhoudt.

Denk je echt dat we over een tijdje gaten in ons hoofd geboord krijgen om te kunnen ontsnappen?

Science fiction moet toch staan voor eventuele geloofwaardigheid of niet soms?

Ben je bezig met toekomst te laten zien, dan is het toch van belang dat je het ook geloofwaardig maakt? Zelfs al is het een film over het jaar 8393 ?
    pi_45766316
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 18:34 schreef Normalneo het volgende:
    leuk om te horen altijd fijn als het gezellig is.. als je iemand tegen-komt..hadden jullie elkaar wel eens eerder gezien zo-wie-zo?
    Alleen op foto's en webcam. En regelmatig fooncontact en mail en msn.
    Umuntu Ngumuntu Ngabantu
      zondag 28 januari 2007 @ 19:03:58 #276
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45766337
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 19:00 schreef Normalneo het volgende:
    nee neee..het geweer komt nadat de "trap/val" wordt ingesteld in het hotel..met de kat die twee keer voorbijkomt..daarvoor gooit hij (de verader) de "exit-phone" in de prullenbak, maar hij zorgt wel dat hij er als eerste uit komt door te telefoneren in een cel..als hij terugkomt is Neo op de vlucht..en hij zegt..niks kan mij stoppen..om nu nog de plug uit Neo te trekken, maar dan wordt hij geblassed door een Dozer of Tanker die niet goed was geraakt..maar die biefstuk scene komt ervoor..

het paperige eten in het schip voldoet aan alle eisen van een volledige maaltijd..dagelijks dat eten is geen pretje..het is iets waar je mee moet leven..als je uit de matrix stapt..

het biefstuk in the Matrix echter is heel onreeel..je eet het niet elke dag en het kan wel lekker zijn..alleen die gast wil meer en die wil helemaal niet op dat schip zitten of "ontwaakt" zijn ..

Hoe wij nu praten doet me denken aan de film Galaxy Guest

Die film gaat over star trek maar dan anders.

Heb je al eens Galaxy Guest gezien

Geweldige aanrader

Een komedie, een parodie op star trek
      zondag 28 januari 2007 @ 19:06:55 #277
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_45766416
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 18:49 schreef Normalneo het volgende:

[..]

vooral die wat donkere rum..volgens mij Caribian rum..wat zoeter is die als bacardi..
    probeer eens bacardi reserva
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
      zondag 28 januari 2007 @ 19:08:23 #278
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45766449
    ik vind persoonlijk de matrix niet reeel, maar ik kan me wel voorstellen..het idee achter..wereld in een wereld..en zo verder en verder..groter en groter..

ik vindt het jammer dat the matrix online zo "vechterig" is geworden enzo..het zou echt leuk zijn als je daar "echt" in kon zitten op internet..

dat over wereld in een wereld is wel heel diepgaand..ik denk dat jij daar zelfs ook wel iets over kunt begrijpen DV(misschien valt er wel niks te begrijpen) aangezien je daar vroeger ook wel mee bezig geweest zult zijn..het is gewoon de grenzen die je in je hoofd voor jezelf aan-kunt-bieden..het houdt je bezig..
      zondag 28 januari 2007 @ 19:10:11 #279
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45766505
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 19:06 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

probeer eens bacardi reserva
    BCC dat is toch die donkere? toch? want die heb ik ook al op en vond ik ook erg goed..

kan alleen niet heel erg goed tegen puur..dus moet eigenlijk gemixed drinken..vooral van vodka straight ga ik gegarandeerd over mijn nek omdat er echt..vind ik een super-gore smaak aan-zit
      zondag 28 januari 2007 @ 19:12:15 #280
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45766569
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 19:08 schreef Normalneo het volgende:
    ik vind persoonlijk de matrix niet reeel, maar ik kan me wel voorstellen..het idee achter..wereld in een wereld..en zo verder en verder..groter en groter..

ik vindt het jammer dat the matrix online zo "vechterig" is geworden enzo..het zou echt leuk zijn als je daar "echt" in kon zitten op internet..

dat over wereld in een wereld is wel heel diepgaand..ik denk dat jij daar zelfs ook wel iets over kunt begrijpen DV(misschien valt er wel niks te begrijpen) aangezien je daar vroeger ook wel mee bezig geweest zult zijn..het is gewoon de grenzen die je in je hoofd voor jezelf aan-kunt-bieden..het houdt je bezig..
    De grenzen in je hoofd inderdaad

Maar zo groei je als mens al snel op met grenzen die standaard zijn. Als mens groei je op in standaarden.

Een standaard of norm die gangbaar is.

Je wordt al vanaf het begin met die standaarden geconfrontreerd ook en je wordt geleerd hoe je je aan die standaarden moet aanpassen.

Even eten
      zondag 28 januari 2007 @ 19:20:38 #281
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45766796
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 19:12 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

De grenzen in je hoofd inderdaad

Maar zo groei je als mens al snel op met grenzen die standaard zijn. Als mens groei je op in standaarden.

Een standaard of norm die gangbaar is.

Je wordt al vanaf het begin met die standaarden geconfrontreerd ook en je wordt geleerd hoe je je aan die standaarden moet aanpassen.

Even eten
    smakelijk eten, ik vind persoonlijk en ik denk ook dat vele mensen redelijkerwijs over alle "skills" beschikken om je niet aan standaarden te houden en er toch enigsinds van af-te-wijken wanneer nodig..

ik vind:
  • het respectvol als je je hart volgt..ook al is dat niet altijd het "goede"
  • het mooi als je anderen probeert te helpen wanneer mogelijk(dus wanneer je eraan denkt en wanneer je in staat bent om)
  • liefde geen sprookje(elke vrouw heeft wel iets van "haar" weg)

ik kan:
  • niet "slecht" denken over hoe mensen zijn..ik kan het wel raar vinden, maar dat neemt niet weg dat deze mensen simpelweweg een reflectie van mezelf zijn dus ik kan ze het ook niet "kwalijk-nemen"

dat waren even wat dingen..ik denk niet dat je "dom" bent als je sommige dingen niet zou begrijpen, maar ik verwacht dat je enigsinds wel in staat bent om na te denken en je niet te laten "vast-binden" door een maatschappij..en volgens mij wijkt iedereen van de standaard af..niemand loopt immers hetzelfde.. en gelukkig maar
  • De agents merkten op dat de zion maanframe hun tegenwerkte. Ze kregen via hun headphones door dat ze beter niet konden liegen over het koekje wat ze al hadden gehad bij de toekomst-oma. Ze wilden er graag nog eentje, maar ze is niet zo gek!
      zondag 28 januari 2007 @ 19:28:57 #282
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45767021
    Ik ben een afwijking zonder dat ik moeite hoef te doen Neo. Alsnog zeg ik dat het teveel om de norm draait in het bestaan. Als iemand toevallig anders doet dan zegt de massa vaak dat het gestoord is. Zie de reacties op fok! maar eens.

Velen hebben het over gestoord zijn tegen anderen terwijl ze zelf gestoord zijn omdat ze anderen in een keurslijf plaatsen.

Wie is gestoord? Degeen die anderen op alle vlakken doet beoordelen en indelen in hokjes of iemand die geen grenzen stelt?

Ik ben een persoon die niet snel grenzen stelt omdat ik de laatste jaren gewend ben geraakt aan leven zonder grenzen. Maar zo heb je genoeg mensen die constant in hokjes denken. Ieder karakter trek dat afwijkt van hun eigen leven delen ze in een hokje in. En dan plakken ze al snel het etiket vreemd aan dat hokje vast.

Jij bent vreemd, jij bent gestoord en jij tikt niet helemaal. Wat moet je dan doen????? In rijtjes van 2 als papegaaien elkaar nadoen?

Is het niet dat het draait om het verschil???
      zondag 28 januari 2007 @ 19:30:50 #283
    138244 Champloo
    GODMILJAAR!!
    pi_45767072
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 19:03 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Hoe wij nu praten doet me denken aan de film Galaxy Guest

Die film gaat over star trek maar dan anders.

Heb je al eens Galaxy Guest gezien

Geweldige aanrader

Een komedie, een parodie op star trek
    Quellek... by Grabthar's hammer... by the Sons of Warvan... you shall be... avenged.
      zondag 28 januari 2007 @ 19:39:22 #284
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45767332
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 19:30 schreef Champloo het volgende:

[..]

Quellek... by Grabthar's hammer... by the Sons of Warvan... you shall be... avenged.
    The omega 13 !!!!!!!!!!
      zondag 28 januari 2007 @ 19:44:05 #285
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45767485
    Even over dat beoordelen en oordelen over anderen als iemand anders is. Ik merk aan mezelf dat ik ook neig tot oordelen.

Als iemand anders er anders uitziet dan heb ik een spontane neiging tot oordelen, alleen al op uiterlijk, dan is dat een spontane ingeving die zomaar naar boven komt, ik merk het verschil op en kom tot een conclusie . Terwijl ik helemaal niet van het kaliber ben tot oordelen over. Dat oordelen komt vaak vanzelf en ik probeer me dus tegen dat oordelen te verzetten omdat ik het het meest klote gedrag vindt dat bestaat.

Dan loop ik over straat en zie ik mensen die er in mijn ogen apart uitzien en dan ga ik vanzelf denken van, wat ziet die er apart uit en dan gaat het zelfs tot het negatieve toe af en toe waarbij ik echt negatieve oordelen ga vellen over. Terwijl het compleet tegen mijn principes is dat ik oordeel op een negatieve manier.

Wederom Einstein aanhalen hier.

" Het splitsen van oordelen en vooroordelen is moeilijker dan het splitsen van atomen"

Zo zie ik in het echt en hier op fok! vaker dat mensen gewoon anderen compleet in de grond trappen omdat iemand anders een andere levensstijl erop nahoudt en er anders uitziet. En dan zeg ik van, iemand oordelen op levensstijl is net zo erg als oordelen op huidskleur.

Het slaat ook nergens op.

Een eigen spreuk erbij nemen even

" Bemoei je lekker met je eigen zaken dan hou je meer tijd over voor leuke dingen"

Bemoeien met anderen als het gaat over problemen en helpen met problemen is een ander verhaal, maar zelfs daar kan bemoeienis irritant en ongewenst zijn, zoals in mijn geval, ik had geen behoefte aan mensen die me wilden helpen, ik walgde van goede bedoelingen omdat ik me niet wilde laten pushen. Bemoeien met anderen terwijl iemand anders tevreden is dat is ook een ander verhaal, zo kunnen mensen denken dat je hulp nodig hebt terwijl je gelukkig bent.

Oordelen over, ik denk altijd dat je zoiets aan justitie over moet laten en aan de rechter. Oordelen en veroordelen is voor de rechter en niet voor mensen onderling bedoeld.

Pas geleden op station Heerlen dus, een man die er een beetje onverzorgd uitzag maar niet als zwerver, dan ga ik verder denken dat het een alcoholist is en nog meer. Dan geef ik zo iemand het etiket alcoholist en agressieveling terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.

Vanzelf komt dat naar voren, een foute beoordeling.

En dan ga ik ook nog extreem letten op zo iemand, dan ga ik het gedrag in de gaten houden

Terwijl ik anti oordelen ben. Heb een Godsgruwelijke hekel aan mensen die oordelen over anderen.

Wie heeft het recht om te oordelen over iemand anders zijn leven Wie heeft het recht om slecht te praten over iemand

Is dat niet alleen toegestaan als je te maken hebt met crimineel gedrag De rechter dus, de rechter die op basis van criminele feiten gaat oordelen.

Waar ik het nu over heb dat is dus ook 1 van de meest storende factoren die mij dwars zitten aan het bestaan hier. Het oordelen over. Het neerkijken op. Iemand minderwaardig vinden omdat iemand anders is dus ook.

Ik kots niet vaak maar op dit gebied dus wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 28-01-2007 19:55:14 ]
      zondag 28 januari 2007 @ 19:54:27 #286
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45767781
    ohw man je slaat hier wederom de spijker op zijn kop..weet je DV..het gaat er denk ik ook om dat je dit soort dingen in jezelf houd en anderen er niet "lastig" mee valt .. of andere "minds" "besmeurd" met jouw viezigheid..want die pikken dat ongewild misschien op..zo ook met discriminatie ed..denk ik iig..en ook al is er dan een tegenactie..er is iig een reactie..en een reactie kost energie naar mijn mening..en die energie kun je weer beter stoppen in jezelf toch?
      zondag 28 januari 2007 @ 19:58:24 #287
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45767924
    Het beste is als zulke dingen niet eens in je opkomen volgens mij

Dat je niet eens in staat bent tot oordelen over als mens zijnde. Maar volgens mij is het dus echt mens eigen dat mensen zichzelf vergelijken met anderen. Ego centrisch ingestelde mensen vinden hun eigen manier van leven de norm en standaard en hechten totaal geen waarde aan andermans leven.

Ik zie het dus echt vaak terug keren. Iemand heeft een bepaalde manier van principes hanteren en leven, en dat is de norm. Waar anderen waarde aan hechten dat doet niet eens terzake want het draait alleen om eigen standaarden.

Iemand heeft een bepaalde kijk op de zaak en alles dat niet in het straatje past dat is niet toegestaan. Dus dan volgt het afkraken en kapot maken van.

Egoistisch of niet?

Waarom is het vaak zo moeilijk om anderen vrijheid te bieden? Waarom is het zo moeilijk om je met eigen zaken te bemoeien? Is de eigen zaak niet interessant genoeg? Hebben mensen die zich met anderen bemoeien een klote bestaan zodat ze zich richten op andermans leven?

Als je goed leeft dan heb je genoeg met jezelf te doen, dan heb je amper tijd om je bezig te houden met de manier van leven van iemand anders. Wie weet is het wel verveling. Tijd teveel ook.

Of die mensen hebben nooit geleerd om met zichzelf bezig te zijn, of ze zijn wellicht bang om met zichzelf op de proppen te komen. Ze richten hun aandacht constant op anderen zodat ze niet met zichzelf te maken krijgen. Krijgen zulke mensen met zichzelf te maken dan is het paniek in de tent Omdat ze niet met zichzelf kunnen leven?
      zondag 28 januari 2007 @ 20:02:07 #288
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45768034
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 19:58 schreef Dromenvanger het volgende:
    Het beste is als zulke dingen niet eens in je opkomen volgens mij
    nou op dit punt ben ik het niet helemaal met je eens..hoe kun je immers jezelf corrigeren? Misschien is het iets..wat je niet weet waar het vandaan komt.. zou kunnen toch.. misschien komt dat op dat moment door de "haat" van de maatschappij..waardoor jij onbewust signalen oppikt waardoor je ook zo gaat denken..terwijl je het niet wilt..vervolgens zul je toch "iets" moeten veranderen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Normalneo op 28-01-2007 20:07:29 ]
      zondag 28 januari 2007 @ 20:03:26 #289
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45768083
    Coole avatar weer Neo

Zelf gemaakt
      zondag 28 januari 2007 @ 20:04:15 #290
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45768107
    waar het om draait is dat de hele maatschappij invloed op je heeft en je eigenlijk "opvoed"..wat wel mag in een land en wat niet mag..terwijl je ouders je misschien heel anders leerden..misschien alleen maar "goed" waardoor je op een gegeven moment wordt los-ge-laten als een fokking beest om je heen-slaat, wat slachtoffers maakt voordat je de eerste klappen uitdeelt..! of de maatschappij..er is eigenlijk nog en eens geen volgorde..
      zondag 28 januari 2007 @ 20:05:04 #291
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45768139
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 20:03 schreef Dromenvanger het volgende:
    Coole avatar weer Neo

Zelf gemaakt
    thx DV ja ik maak ze bijna altijd zelf..heb een speciaal fok-mapie hier-o..

die halve o is het reuzenrad
      zondag 28 januari 2007 @ 20:08:24 #292
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45768254
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 20:02 schreef Normalneo het volgende:

[..]

nou op dit punt ben ik het niet helemaal met je eens..hoe kun je immers jezelf corrigeren? Misschien is het iets..wat je niet weet waar het vandaan komt.. zou kunnen toch.. moisschien komt dat op dat moment door de "haat" van de maatschappij..waardoor jij onbewust signalen oppikt waardoor je ook zo gaat denken..terwijl je het niet wilt..vervolgens zul je toch "iets" moeten veranderen!
    Frustratie kent ieder mens inderdaad, frustratie is iets dat erin zit. Wie weet hoort het wel erbij.

Wie is nooit gefrustreerd geweest?

Sowieso ben je vanaf je geboorte vaker gefrustreerd geweest. Wie weet zit die frustratie wel vanaf de jonge jaren erin. Ik ga vaker terug naar het allereerste begin van een menselijk bestaan.

De eerste 3 jaar van mens zijn waarbij je niet eens in staat bent tot praten en zelf eten en waar je niet zelf naar de wc kunt gaan. Die eerste 3 jaar zijn toch een basis of niet? Je bouwt toch verder vanaf je eerste jaren.

Wie weet zit het trauma dus echt in de geboorte en eerste levensjaren. Dan heb je nog de pubertijd.

Ieder mens heeft frustratie gekend.

Corrigeren heb je het over, ik corrigeer me direct op het moment van een oordeel vellen. Ik ben me bewust dat ik bezig ben met oordelen. Maar het is corrigeren in de zin dat ik het de volgende keer wil voorkomen. Als ik een oordeel geveld heb dan kan ik niet meer corrigeren omdat het al gebeurt is dat oordeel.

Ik kan er wel van leren zodat ik de volgende keer opener tegenover anderen sta. Dat ik niet met gesloten mind meteen iemand een etiket op doe plakken.

Als ik iemand zie lopen met bijvoorbeeld een ongezonde uitstraling dan zal ik de volgende keer denken dat zo iemand eenmalig een feest had of dat zo iemand de griep heeft inplaats van etiket alcoholist erop te plakken.

Toegankelijker zijn en wat verder kijken dan mijn neus lang is dus.

Iemand met hakenkruizen op zijn kleding is een ander verhaal natuurlijk. Soms is een eerste ingeving logisch.
      zondag 28 januari 2007 @ 20:12:49 #293
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45768403
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 20:04 schreef Normalneo het volgende:
    waar het om draait is dat de hele maatschappij invloed op je heeft en je eigenlijk "opvoed"..wat wel mag in een land en wat niet mag..terwijl je ouders je misschien heel anders leerden..misschien alleen maar "goed" waardoor je op een gegeven moment wordt los-ge-laten als een fokking beest om je heen-slaat, wat slachtoffers maakt voordat je de eerste klappen uitdeelt..! of de maatschappij..er is eigenlijk nog en eens geen volgorde..

Klopt

Ieder mens heeft bepaalde idealen ook, maar de maatschappij is ingedeeld op een andere manier. De maatschappij is niet ideaal en dan kun je van noord naar west en van oost naar zuid gaan.

De mens heeft principes en idealen maar het is niet zo dat je als mens constant in je behoeftes bevredigd wordt. Vandaar ontstaat weer die frustratie.

Mijn methode is negeren vaker, ik negeer mijn frustraties en ik richt me op voldoening. Dat is de enige manier om het leefbaar te maken in mijn leven. Als ik me op mijn frustraties ga richten dan ben ik een gefrustreerd mens, dus wat doe ik dan? Ik negeer het negatieve en kijk alleen maar naar het positieve en dan kun je weer zeggen dat ik niet realistisch ben maar kijken naar het mooie en het slechte negeren lijkt me toch echt de meest gezonde manier van leven
      zondag 28 januari 2007 @ 20:12:56 #294
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45768406
  • reactie op twee hierboven

nouwww.. je hebt het over frustratie..ik weet niet waar die gedachtes van afkrakerij ineens vandaan kwamen in mij..ik weet wel dat ik het er met mijn superior/leidinggevende over had gehad toen..het was ook niks persoonlijks maar het hoorde bij mijn levenservaring meen ik..ik heb er nu geen "last" meer van..

ik bedoel..ik denk dat ik deze ervaring van ver-oor-delen zoals ik het noem meemaakte omdat ik immers ook een mens ben..maar persoonlijk doe ik daar niet aan mee. Ik vond het ook een hele moeilijke dag toen, toen dat gebeurde en het galmde nog een beetje na..nu heb ik dat niet meer en daarvoor had ik dat ook al niet, maar persoonlijk vind ik het triest als je denkt dat die of die zou "moeten" stelen(in de winkel bijv.) ik heb vanalles meegemaakt op dat gebied en het zijn echt niet alleen maar zwervers of gekleurde mensen..ik doe daar niet meer aan mee..!
      zondag 28 januari 2007 @ 20:17:52 #295
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45768596
    ik maak echt heel veel mee DV, net zoals jou waarschijnlijk..ik kies niet voor negeren maar:

laat maar komme !!!!
      zondag 28 januari 2007 @ 20:25:20 #296
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45768821
    Negeren op een andere manier denk ik

Als ik me ellendig voel vanwege een bepaald feit in mijn bestaan, bijvoorbeeld het gemis aan een bepaalde geluksfactor, dan negeer ik dat gemis maar dan werk ik wel toe tot het krijgen van die geluksfactor of een andere geluksfactor.

Als ik het gemis aan een bepaald iets tot leven laat zijn dan gaat het knagende gevoel toenemen, heimwee naar vroeger bijvoorbeeld terwijl het gewoon zinloze zaken zijn, en nog erger dan zinloos maken ze het bestaan tot een hel.

Ik heb vaker gedachtes over een gemis en dan zijn die gedachtes zo sterk aanwezig dat ik niet eens aan iets anders kan toekomen, het zuigt me leeg op dat moment en dan moet ik alle moeite doen om die gedachte aan datgeen te voorkomen.

Wegwerken van negatieve gedachtes dus ook.

Uitgaan van de mogelijkheden die ik kan nemen dus ook Niet kijken naar hetgeen dat ik niet heb maar kijken naar hetgeen dat ik krijgen kan.

Wat ik heb meegemaakt in mijn leven, ik denk genoeg maar nog lang niet alles. Soms denk ik dat ik niets heb meegemaakt en vaak denk ik dat ik genoeg heb meegemaakt om de komende 90 jaar vooruit te kunnen branden.
      zondag 28 januari 2007 @ 20:25:33 #297
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45768825
  • tussendoor nog ff een vraagje van mijn kant zijn hier nu mensen die het stoppen/minderen met roken hebben volgehouden?
      zondag 28 januari 2007 @ 20:27:59 #298
    84252 Verdwaalde_99
    Definitief uitgelogged.
    pi_45768914
    Ben ik ook nieuwsgierig naar

Ik ben begonnen maar ik rook bewust minder en dat is ook winst. Ik ben bewust van iedere sigaret die ik doe opsteken en rook niet zomaar omdat ik rook.
      zondag 28 januari 2007 @ 20:28:14 #299
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45768924
    k DV dus eigenlijk denk jij ook: wees blij met wat je hebt

???
      zondag 28 januari 2007 @ 20:30:02 #300
    162836 Normalneo
    zion_gras_zon_lucht
    pi_45769000
    quote:
    Op zondag 28 januari 2007 20:27 schreef Dromenvanger het volgende:
    Ben ik ook nieuwsgierig naar

Ik ben begonnen maar ik rook bewust minder en dat is ook winst. Ik ben bewust van iedere sigaret die ik doe opsteken en rook niet zomaar omdat ik rook.
    ik ben gestopt nu al langer als twee weken..het lijkt wel of ik vergeten ben hoe het roken was..

dus roken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')