Even over dat beoordelen en oordelen over anderen als iemand anders is. Ik merk aan mezelf dat ik ook neig tot oordelen.
Als iemand anders er anders uitziet dan heb ik een spontane neiging tot oordelen, alleen al op uiterlijk, dan is dat een spontane ingeving die zomaar naar boven komt, ik merk het verschil op en kom tot een conclusie
![]()
. Terwijl ik helemaal niet van het kaliber ben tot oordelen over. Dat oordelen komt vaak vanzelf en ik probeer me dus tegen dat oordelen te verzetten omdat ik het het meest klote gedrag vindt dat bestaat.
Dan loop ik over straat en zie ik mensen die er in mijn ogen apart uitzien en dan ga ik vanzelf denken van, wat ziet die er apart uit en dan gaat het zelfs tot het negatieve toe af en toe waarbij ik echt negatieve oordelen ga vellen over. Terwijl het compleet tegen mijn principes is dat ik oordeel op een negatieve manier.
Wederom Einstein aanhalen hier.
" Het splitsen van oordelen en vooroordelen is moeilijker dan het splitsen van atomen" Zo zie ik in het echt en hier op fok! vaker dat mensen gewoon anderen compleet in de grond trappen omdat iemand anders een andere levensstijl erop nahoudt en er anders uitziet. En dan zeg ik van, iemand oordelen op levensstijl is net zo erg als oordelen op huidskleur.
Het slaat ook nergens op.
Een eigen spreuk erbij nemen even
" Bemoei je lekker met je eigen zaken dan hou je meer tijd over voor leuke dingen" Bemoeien met anderen als het gaat over problemen en helpen met problemen is een ander verhaal, maar zelfs daar kan bemoeienis irritant en ongewenst zijn, zoals in mijn geval, ik had geen behoefte aan mensen die me wilden helpen, ik walgde van goede bedoelingen omdat ik me niet wilde laten pushen. Bemoeien met anderen terwijl iemand anders tevreden is dat is ook een ander verhaal, zo kunnen mensen denken dat je hulp nodig hebt terwijl je gelukkig bent.
Oordelen over, ik denk altijd dat je zoiets aan justitie over moet laten en aan de rechter. Oordelen en veroordelen is voor de rechter en niet voor mensen onderling bedoeld.
Pas geleden op station Heerlen dus, een man die er een beetje onverzorgd uitzag maar niet als zwerver, dan ga ik verder denken dat het een alcoholist is en nog meer. Dan geef ik zo iemand het etiket alcoholist en agressieveling terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.
Vanzelf komt dat naar voren, een foute beoordeling.
En dan ga ik ook nog extreem letten op zo iemand, dan ga ik het gedrag in de gaten houden
Terwijl ik anti oordelen ben. Heb een Godsgruwelijke hekel aan mensen die oordelen over anderen.
Wie heeft het recht om te oordelen over iemand anders zijn leven
![]()
Wie heeft het recht om slecht te praten over iemand
![]()
Is dat niet alleen toegestaan als je te maken hebt met crimineel gedrag
![]()
De rechter dus, de rechter die op basis van criminele feiten gaat oordelen.
Waar ik het nu over heb dat is dus ook 1 van de meest storende factoren die mij dwars zitten aan het bestaan hier. Het oordelen over. Het neerkijken op. Iemand minderwaardig vinden omdat iemand anders is dus ook.
![]()
Ik kots niet vaak maar op dit gebied dus wel.
[ Bericht 3% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 28-01-2007 19:55:14 ]