quote:Op donderdag 25 januari 2007 22:51 schreef Tommeh het volgende:
Nee hij volgt hem helemaal niet. Ik kende het principe wel een beetje alleen het werkt niet!
lol thanksquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:17 schreef leroytje het volgende:
Super OP trouwens!!![]()
Ja ik zit nu al 3 minuten te staren, vandaar dat et zo lang duurde die reactie.
nee geintje, hij ziet er netjes uit, vooral het laatste plaatje
Model - Stylesquote:Op donderdag 25 januari 2007 23:18 schreef Piovan het volgende:
Heb heel lang met 5 gedaan. Sinds vandaag eindelijk Sketchup 6 Pro.
Moet ik alleen uitvinden hoe ik scenes en verschillende stijlen fiks.
Ja kan goed kloppen jaquote:Op vrijdag 26 januari 2007 11:58 schreef Tommeh het volgende:
Ik ga zo verder met m'n projectje. Mijn eerste.
Xbox_360 - > Ik snap de followme tool wel, heb hem nu een paar keer gebruikt alleen misschien dat het bij een led van 3 mm niet werkt ofzo...
Ziet er leuk uit!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 10:32 schreef s1mon het volgende:
Op ziet er zeker mooi uit
Hier een overzicht van het stadje dat ik aan het bouwen was:
[[url=http://xs511.xs.to/xs511/07045/overzicht_stad.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ik was van plan daar rechts een haven te bouwen, de verhoudingen kloppen alleen totaal niet meer. De brug is uitgangspunt, maar dan moeten de loodsen weer groter, huis weer kleiner, haven weer anders.. En ik weet niet eens hoe groot zo'n brug nou zal zijn. Dus of ik door ga met dit projectje weet ik niet.
Selecteer de component die je kleiner wilt maken en druk dan op S. De rest spreekt dan voor zichquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:19 schreef Thomzic het volgende:
hallo allemaal!
Ben ook net begonnen met skretch up.
Heb alleen 1 probleem, hoe kan ik een component kleiner maken?
Voor de rest ziet het er goed uit wat ik hier allemaal tegen kom.
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:43 schreef Piovan het volgende:
weet iemand hoe je buizen in een ronde lijn maakt?
Ziet er erg mooi uit, bedankt! Ik heb hem nu dus, hij kan erafquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:39 schreef Xbox_360 het volgende:
@ s1mon:
Ik heb de onderkant van je boot gemaakt, dit is het resultaat. Ik heb em gelijk ff in het 3D Warehouse gezet.
[afbeelding]
Dit is de link:
http://sketchup.google.co(...)f6407d18b09c757201aa
Als je em hebt gedownload, haal ik em weer uit het 3D Warehouse.
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:32 schreef Kriebbel het volgende:
xbox; even bezig geweest met jou truck in een render programma:![]()
[afbeelding]
ziet er echt tof uit!
Best leuk voor een eerst projectquote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:32 schreef Tommeh het volgende:
Ik heb m'n eerste oefen projectje af.
[afbeelding]
Niet alle knopjes e.d. maar ik vind het wel weer even goed met dit ding
[afbeelding]
Ik weet ook niet waarom dat is eigenlijk.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:20 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Best leuk voor een eerst projectSnap alleen niet hoe het komt dat je zoveel lijntjes hebt bij elke ronding? Verder zou je nog anti-alias aan kunnen zetten via:
Window - Preferences - OpenGL
quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:47 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ik weet ook niet waarom dat is eigenlijk.
AA kan ik niet veranderen om een een of andere reden![]()
Ik heb alleen de eerste optie, ik heb geen oude pc verder. Vreemdquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:23 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
[afbeelding]
Als alles zo staat aangevinkt zou het er zo uit moeten zien. Het kan ook aan je pc liggen. Heb je een oude pc?
Eerst had ik dat ook. Toen heb ik SketchUp eraf gegooid (alleen het programma, niet m'n opgeslagen projecten) en opnieuw de setup gedownload en geïnstalleerd. Toen had ik de 4x anti-alias optie ineens wel. Mocht je het de moeite waard vindenquote:Op zaterdag 27 januari 2007 17:05 schreef Tommeh het volgende:
[..]
Ik heb alleen de eerste optie, ik heb geen oude pc verder. Vreemd
jawel maar tegen het geweld van xbox is niemand opgewassenquote:Op maandag 29 januari 2007 13:45 schreef C10H14N2 het volgende:
Wat is het rustig zeg. Doet niemand meer sketchuppen?
thanksquote:Op maandag 29 januari 2007 13:45 schreef C10H14N2 het volgende:
Wat is het rustig zeg. Doet niemand meer sketchuppen?
Wel mooi gedaan op zich Xbox, maar je ziet inderdaad de linker knop bijna niet. De tegeltjes kloppen wel precies, kwa spiegeling enzo.. Op hoeveel spiegeling heb je die gezet?
lolquote:Op maandag 29 januari 2007 15:49 schreef MoChe het volgende:
[..]
jawel maar tegen het geweld van xbox is niemand opgewassen
Ik maak gewoon screenshots. Alleen als je het gaat renderen zit er een directe save-functie op waarbij je ook je map kan instellen waar je de plaatjes in wilt hebben.quote:Op maandag 29 januari 2007 18:19 schreef Devolution het volgende:
Ik ben bezig met mijn laptop. heb het onderste deel al klaar, het scherm moet ik nog doen. Ik zal het zometeen wel even posten. Maken jullie gewoon een screenshot of zit er een speciale functie in Google Sketchup voor zoiets?
Plugins - Podium - Showquote:Op maandag 29 januari 2007 18:23 schreef Devolution het volgende:
Oh ik heb het al gevonden.
[afbeelding]
Waar kan ik trouwens die plugin activeren? Kan het nergens vinden.
ja dat las ik ook al in die readme, maar waar staat 'plugins' danquote:
quote:Op maandag 29 januari 2007 19:17 schreef Devolution het volgende:
[..]
ja dat las ik ook al in die readme, maar waar staat 'plugins' dan![]()
[afbeelding]
Bedoel je zoals op dat stukje papier bij die render van mij?quote:Op maandag 29 januari 2007 18:42 schreef Kriebbel het volgende:
Hoe maak je ook alweer van die teksten op iets?
Wel apart dat je in de reflectie tekst aan de achterkant van het papiertje zietquote:Op maandag 29 januari 2007 17:18 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
thanksHeb net even nagekeken en reflection staat op 63. Blijkbaar precies genoeg voor het schoongemaakte-tegel effect
![]()
[..]
lolthanks
![]()
Heb trouwens nog één project gerendered:
[afbeelding]
Romantisch he![]()
Ja dat jaquote:Op maandag 29 januari 2007 19:30 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Bedoel je zoals op dat stukje papier bij die render van mij?
Leuke truck trouwens, vooral dat logo op de zijkant is fraai![]()
Thanksquote:Op maandag 29 januari 2007 19:35 schreef ChOas het volgende:
[..]
Wel apart dat je in de reflectie tekst aan de achterkant van het papiertje ziet
Wel heel cool!
Ik heb gewoon 3D-text gebruikt en die zodanig gedraait dat ie ongeveer recht stond met het stukje papier. Zodra die goed stond heb ik em zegmaar uit de groep gehaald (rechtermuisknop - Explode). Daarna heb ik met de push/pull tool alle letters door het papiertje heengetrokken. Dan selecteer je alle letters en het stukje papier en doe je: rechtermuisknop - Intersect - Intersect with model. Nu staan ook alle letters op het papiertje. Dan verwijder je alles wat bij die letters hoort behalve wat op het papiertje staat. Duidelijk?quote:
Sorry, Podium heeft geen OS X supportquote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:15 schreef Creature het volgende:
Een nieuw probeerseltje:
[afbeelding]
Helaas niet gelukt om 'm met de podium renderer te renderen... Hij loopt telkens vast.![]()
Ik had em graag reflecterend gemaakt, maar helaas.
Ben benieuwd of iemand anders 't wel lukt
Hier te vinden: --link--
Jij hebt een Acer laptop?quote:Op maandag 29 januari 2007 18:23 schreef Devolution het volgende:
Oh ik heb het al gevonden.
[afbeelding]
Waar kan ik trouwens die plugin activeren? Kan het nergens vinden.
Wauw!quote:Op dinsdag 30 januari 2007 22:10 schreef Xbox_360 het volgende:
[afbeelding]
Wat is het probleem?![]()
Nee, je had waarschijnlijk teveel oppervlakten tegelijk geselecteerd. Ik ging eens kijken hoe je munt (erg mooi gemaakt overigens) er in monochroom-view uitzag. Dan zie je dat het grootste gedeelte aan de buitenkant blauwpaars is en dat blauwpaarse deel had je ingekleurd, terwijl je er bij Podium altijd voor moet zorgen dat de 'witte' kant van elk vlak goed gekleurd is. Dit heb ik dus ff snel (iets te snel
) verbeterd en gerendered en het resultaat is niet helemaal zoals de bedoeling was
Komt nog een hoop bij kijken voordat je het juiste resultaat uit Podium krijgt
![]()
ah hier een Aspire 5610quote:Op woensdag 31 januari 2007 02:57 schreef Devolution het volgende:
Ja, Aspire 5102Hoe ziet die van jou er op het moment uit?
Ik zie alleen maar gele kikkers die zeggen dat hotlinken niet is toegestaan op dit domeinquote:Op woensdag 31 januari 2007 14:25 schreef jdmorpheus het volgende:
Holy shit wat maken mensen brute shit met die reflectie dingese, dat ga ik ook eens proberen. Dit is mijn allereerste projectje, gisteravond gemaakt: mijn eigen zolderkamerHij is alleen wat erg hoog maar geen zin om dat nog te veranderen
[[url=http://img473.imageshack.us/img473/7168/kamer1wf2.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img204.imageshack.us/img204/1895/kamer2so4.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img257.imageshack.us/img257/1483/kamer3mt3.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img257.imageshack.us/img257/8436/kamer4tl2.th.jpg]afbeelding][/URL]
zo en nu ga ik dat reflectie ding downloaden
File - Import - plaatje kiezen (let op dat je "Use as texture" aanvinkt - druk op ok - plaats je afbeeldingquote:Op woensdag 31 januari 2007 13:41 schreef MoChe het volgende:
[..]
ah hier een Aspire 5610
ben nog niet zo heel ver... maar toch
Hoe krijg je de toetsenbordplaatje erop?
[afbeelding]
Leuk he, dat detailwerkquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:53 schreef Devolution het volgende:
Enn de telefoonstekker..
[afbeelding]
I love this shit![]()
Sleutel, waccinelichtje, bestek, beker, kaars, tafel, bank, stoel, computermonitor, pokerfiche, muntgeld?quote:Op woensdag 31 januari 2007 23:08 schreef C10H14N2 het volgende:
Mooi man, devo! Vooral het stekkertje vind ik erg mooi gelukt.![]()
Ik weet niks leuks kleins om te maken
Van die witte puntjes kun je makkelijk afkomen. Het is eigenlijk een bug aangezien de witte oppervlakten IN jou model naar buiten lekken. Als je alles selecteert en je doet rectermuisknop - Reverse faces, dan zie je als het goed is nog witte en/of blauwpaarse oppervlakten zitten. Als je die dan een donkere kleur geeft zie je als het goed is geen witte puntjes meerquote:Op woensdag 31 januari 2007 21:53 schreef Devolution het volgende:
Enn de telefoonstekker..
I love this shit![]()
Noem eens iets danquote:Op zondag 4 februari 2007 16:18 schreef Apekoek het volgende:
waarom maakt hier iedereen zijn digitale shit na? terwijl er zoveel mooiere dingen zijn om (na) te maken. (ws doordat we hier in dig zitten)
Zaagplan plugin?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:53 schreef TazDevl het volgende:
Iets om dit http://img483.imageshack.us/my.php?image=sub2no4.png naar een zaagplan te exporten. Daarna zie ik wel of ik het door een gamma-eppo laat zagen of zelf doe
Veeeeeeeeeeeeet gemaaktquote:Op woensdag 7 februari 2007 15:15 schreef Devolution het volgende:
Hij is klaarPodium werkt hier niet echt (laptop), elke keer als ik Podium start en de faces selecteer klapt ie eruit.
[afbeelding]
Totaalplaatje
[afbeelding]
De earplugs
[afbeelding]
De aansluiting voor me telefoon
[afbeelding]
En het verlengstukje
ik heb net een eenvoudigere figuur gemaakt (logootje) en daarbij werkt Podium perfect. Ik zal het nog een keer proberen, als het dan nog niet lukt gooi ik ze wel even onlinequote:Op woensdag 7 februari 2007 18:03 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Veeeeeeeeeeeeet gemaaktDie snoertjes
Die plugs, enz...
Jammer van Podium
Zou je em in het 3D Warehouse kunnen zetten, dan zal ik eens kijken
![]()
dat snap ik dus ok nietquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:52 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Zit er zeer mooi uit, toch maar eens verder mee oefenen
Maar waarom maakt iedereen allemaal 3d tekeningen van electronica
Ik nietquote:Op woensdag 7 februari 2007 23:52 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Ik doe dat omdat het lekker gedetailleerd is, en het vaak op m'n bureau ligt.quote:Op woensdag 7 februari 2007 23:52 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Bedanktquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:23 schreef Kriebbel het volgende:
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar hier kan het :
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/
Lees de OP: http://putstuff.putfile.com/quote:Op donderdag 8 februari 2007 09:46 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Bedankt![]()
En is er geen andere mogelijkheid of site om je 3d projecten te kunnen "hosten"
Het is voor het laten zien aan klanten, dus neem aan dat het niet de bedoeling is dat iedereen het kan zien.
Beetje veel reflectiequote:Op woensdag 7 februari 2007 22:04 schreef Devolution het volgende:
Hmm, heb (na tientallen keren Sketchup opnieuw gestart te hebben omdat ie weer bleef hangen) nu eindelijk van alle onderdelen die Podium moet renderen, de reflection ingesteld. Ik verdeel de renders in 3 delen, eentje van elk onderdeel (earplugs, telefoonaansluiting en verbindingsstuk) want anders krijg ik ze niet duidelijk genoeg in beeld. Eentje laat ik vannacht renderen, eentje morgen als ik naar school ben en de andere als die 2e klaar is denk ik
// edit
Pic pics pics (lage instellingen)![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het eerlijk gezegd niet erg goed geluktHet ziet er gewoon fake uit
Bedankt voor alle links, maar zit toch echt met een vraag of je bijv. niet een site hebt die echt alleen voor 3d modellen bedoeld is. Dat je dus een voorbeeld kunt laten zien en dergelijke.quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:23 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Lees de OP: http://putstuff.putfile.com/![]()
Ja, zoiets...quote:Op donderdag 8 februari 2007 10:57 schreef Kriebbel het volgende:
Dus als ik het goed begrijp ben je opzoek naar een site waar je je model op plaatst, en er via die site dus ook omheen kunt draaien?
Denk dat je 'm dan moet exporteren naar .3ds en daar iets voor moet zoeken
Je moet even goed opletten bij het installeren. ALs ie vraagt waar je wil installeren, moet je de Sketchup map kiezen. Ik ben daar ook een aantal keer de mist ingegaan, omdat ik dacht dat ze vroegen waar Podium geinstalleerd moet worden (dus bijv. c:program filespodium ). Gewoon even opnieuw installeren en opletten dusquote:Op donderdag 8 februari 2007 09:04 schreef s1mon het volgende:
Ik wil nu ook eens Podium gebruiken, en het het gedownload en geinstalleerd, 2 verschillende versies zelfs, ik zie alleen maar geen plugins in m'n sketchup scherm staan.Hoe vaak ik ook opnieuw opstart.
Erg bedankt voor de tip, het werkt! Best dom eigenlijk, van mij..quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:19 schreef Devolution het volgende:
[..]
Je moet even goed opletten bij het installeren. ALs ie vraagt waar je wil installeren, moet je de Sketchup map kiezen. Ik ben daar ook een aantal keer de mist ingegaan, omdat ik dacht dat ze vroegen waar Podium geinstalleerd moet worden (dus bijv. c:program filespodium ). Gewoon even opnieuw installeren en opletten dus
Ja, het kan idd niet hoger dan 640 x 480 pixels. Er is ook een betaalde versie, dan kan het wel groter. Het duurt inderdaad lang, maar als je kwaliteit gewoon op z'n laagst zet en anti-alias op ongeveer 40% heb je al erg mooie resultaten. Ik heb kwaliteit eigenlijk altijd op 0 % staan en dan schiet het tenminste op.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:59 schreef s1mon het volgende:
Ik begin Podium heeel langzaam een beetje door te krijgen, zijn erg mooie dingen van te maken, wel jammer dat het renderen zo lang duurt. En klopt het dat de maximum render size 640x480 is? Beetje klein, maarja.
Best leuk voor een probeersel. Michien iets te veel reflectiequote:Op zaterdag 10 februari 2007 12:59 schreef s1mon het volgende:Hier een eerst uitprobeersel, gewoon om eens te kijken hoe alles werkt, met Podium en zonder:
[afbeelding]
Bedankt voor de tips! Reflectie is inderdaad te hoog, vooral bij het plafond, de volgende wordt beter. Waar kan ik die anti-alias vinden? Is dat die schuif van jaggy naar smooth?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 15:03 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja, het kan idd niet hoger dan 640 x 480 pixels. Er is ook een betaalde versie, dan kan het wel groter. Het duurt inderdaad lang, maar als je kwaliteit gewoon op z'n laagst zet en anti-alias op ongeveer 40% heb je al erg mooie resultaten. Ik heb kwaliteit eigenlijk altijd op 0 % staan en dan schiet het tenminste op.
Wat ook scheelt qua snelheid is het gebruik maken van lichten als blokken. Je maakt eerst de vorm waar het licht vanaf moet komen. Dan maak je daar een groep van en plaats je em ergens. Kleur de groep dan in (niet 'edit group' maar gewoon de groep inkleuren). Dan kun je de lichtwaarde van die groep instellen. Zo kun je ook spotlichteffecten ed. creëren. Om één of ander reden worden deze veel sneller gerendered dan gewoon een wit vierkant.
[..]
Best leuk voor een probeersel. Michien iets te veel reflectieJe had in Podium eigenlijk anti-alias nog aan moeten zetten voor strakkere lijnen.
Anti-alias is inderdaad het schuifje van jaggy en smooth. SketchUp sluit soms inderdaad zomaar af. Zorg daarom dat je alles altijd opslaat voordat je gaat renderen. Bij opslaan worden ook eigenschappen van Podium opgeslagen (reflectie en licht). De achtergrondkleur van SketchUp heeft ook invloed (tenzij je je model in een 'gesloten' omgeving, zonder ramen, rendert). Achtergrond kun je via Window - Styles - Edit, aanpassen.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 16:28 schreef s1mon het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips! Reflectie is inderdaad te hoog, vooral bij het plafond, de volgende wordt beter. Waar kan ik die anti-alias vinden? Is dat die schuif van jaggy naar smooth?
Helemaal snap ik het programma nog niet, zo heb ik vaak blauwe vlakken, in van plaats de kleur die ik wil, en zeker bij de wat ingewikkeldere bouwwerken sluit heel sketchup opeens af, ontzettend irritant.. Maar ik blijf proberen![]()
quote:Op maandag 12 februari 2007 11:27 schreef Badabingea het volgende:
WTF kan ik een serial vinden voor Podium?
Engels is ook niet je sterkste vak he...quote:Op maandag 12 februari 2007 11:27 schreef Badabingea het volgende:
WTF kan ik een serial vinden voor Podium?
Where The Fuck?quote:Op maandag 12 februari 2007 12:32 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Engels is ook niet je sterkste vak he...![]()
hardware accelleration uitzetten.quote:Op maandag 12 februari 2007 13:11 schreef DutchErrorist het volgende:
sketchup zit bij mij echt zo te kutten
[[url=http://xs512.xs.to/xs512/07071/Afbeelding1.png]afbeelding][/url]
Iemand hier een oplossing voor?
Vage omschrijvingquote:Op maandag 12 februari 2007 15:08 schreef __Saviour__ het volgende:
hoe maak je goed een lege kamer?
nu maak ik een rechthoek, rek die naar boven uit. dan de onderkant naar boven rekken zodat je zwevend rechthoek hebt van enige dikte. daarin een uitsnede en die naar beneden slepen.
is dat zo de bedoeling om kan het beter?
het gaat erom dat er ook nog een dak op zit dus. als ik gewoon een rechthoek op de grond maak en daarin een uitsnede omhoog sleep, is het meer een doos zonder dak en het lukt me dan ook niet om die erop te krijgen
Bedankt voor de tips! Het is inderdaad veel werk, zeker in het begin, maar het is leuk om te doen, en de resultaten worden steeds mooierquote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:00 schreef Xbox_360 het volgende:
[veel text]
Mac OSX (zag je niet dat mijn minimaliseren en etc. knopjes aan de linker kant zaten?quote:Op maandag 12 februari 2007 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hardware accelleration uitzetten.
verder gebruik jij vista of een skin![]()
Mja, beetje dik, maar wel mooie spiegeling. Had je kamer wel een plafond? In écht gesloten kamers zou je dat blauwe niet moeten krijgen.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:02 schreef s1mon het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips! Het is inderdaad veel werk, zeker in het begin, maar het is leuk om te doen, en de resultaten worden steeds mooierHier 2 paperclips:
[afbeelding]
Ze zijn net ietsje te dik, maar de weerspiegeling vind ik er mooi uit zien. Ik snap alleen niet waar het hij het soort van blauwe vandaan haalt, er zit niks blauws in, ook niet de lucht, ik heb ze in een kamer gemaakt.. (Met lichtgevende muren)
Podium eraf gooien (gewoon via de SketchUp map) en opnieuw installeren. Ik had dat laatst ook al. Best vaag jaquote:Op maandag 12 februari 2007 19:23 schreef __Saviour__ het volgende:
edit: nevermind, het werkt al!
ik krijg dat podium niet werken.
als ik in sketchup plugins -> podium -> show doe, zegt ie dat ik naar suplugins.com voor een update moet, maar daar is dat niet te vinden. het is al gewoon de nieuwste versie
Je bent beter bezig dan ikquote:Op maandag 12 februari 2007 19:45 schreef __Saviour__ het volgende:
ik had een verkeerd linkje denk ik, uit de OP. Die's verouders ofzo.
maar goed, het is wel erg tof allemaal voor de rest.
dit is mijn eerste probeerseltje ooit. stelt natuurlijk niks voor vergeleken met alles wat jullie hier posten
[afbeelding]
Merciquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:20 schreef Devolution het volgende:
Nice gedaanmisschien een klein beetje reflectie op het scherm?
Is het programma makkelijk te gebruiken? Ziet er wel interressant uit zo op het eerste gezicht.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:27 schreef Sant het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
een voorbeeldje dan maar?
tekening en rendering volledig vanuit Archicad, via interactieve bibliotheek zijn de bomen e.d. toe te voegen aan het ontwerp, evenals lucht en de rest omgeving en dergelijke.
Er zal toch wel iemand rondhangen hiero die dit programma ook gebruikt...????
Raytracing, dat doet je videokaart niet real-time...quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:21 schreef __Saviour__ het volgende:
waarom is dat podium zo enorm traag. gebruikt het een inefficiente rendertechiek ofzo.
een normale grafische kaart kan de beelden die podium na lang berekenen uitstrooit zelfs gewoon realtime berekenen.
Strakquote:Op dinsdag 13 februari 2007 07:57 schreef s1mon het volgende:
Ik heb nog een ontwerpje gemaakt met podium, het is een simkaart reader:
[afbeelding]
De kleur van het scherm is niet heel goed, maar voor de rest vind ik hem goed gelukt![]()
Edit: Hier nog een plaatje met een wat mooier scherm:
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07072/20070213145624_40m29s.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Ik hoop het! Sketchup met Podium is verslavend, ik blijf bezig, hier m'n Zune naast m'n simcardreader:quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:49 schreef Xbox_360 het volgende:
Wie weet gaat SketchUp Podium ooit nog overkopen en verbeterenOf een eigen renderer maken
![]()
Dat aan de voorkant van je simcardreader komt door de kwaliteitsinstelling. Heel vreemd, soms ziet het er nauwelijks anders uit op hogere kwaliteit terwijl de andere keer (zoals bij jou) je korrelige stukken krijgtquote:Op woensdag 14 februari 2007 19:56 schreef s1mon het volgende:
[..]
Ik hoop het! Sketchup met Podium is verslavend, ik blijf bezig, hier m'n Zune naast m'n simcardreader:
[[url=http://xs412.xs.to/xs412/07073/20070214192713_58m40s.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Podium doet een beetje gek met de voorkant van de simcardreader, maar voor de rest ben ik wel tevreden.![]()
Heb je dit gedaan:quote:Op donderdag 15 februari 2007 10:21 schreef Badabingea het volgende:
"t zal wel aan mij liggen, maar ik kan die podiumrender niet gebruiken.
Weet iemand waar het aan kan liggen?
Dat was in ieder geval mijn fout, waarom hij het in het begin niet deed.. Of zie je wel gewoon Plugins bovenaan je scherm bij sketchup?quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:19 schreef Devolution het volgende:
[..]
Je moet even goed opletten bij het installeren. ALs ie vraagt waar je wil installeren, moet je de Sketchup map kiezen. Ik ben daar ook een aantal keer de mist ingegaan, omdat ik dacht dat ze vroegen waar Podium geinstalleerd moet worden (dus bijv. c:program filespodium ). Gewoon even opnieuw installeren en opletten dus
nope ik gebruik vizquote:Op dinsdag 13 februari 2007 14:27 schreef Sant het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
een voorbeeldje dan maar?
tekening en rendering volledig vanuit Archicad, via interactieve bibliotheek zijn de bomen e.d. toe te voegen aan het ontwerp, evenals lucht en de rest omgeving en dergelijke.
Er zal toch wel iemand rondhangen hiero die dit programma ook gebruikt...????
Hij zegt dat ik moet checken voor Updates, maar ik heb de nieuwste versie.quote:Op donderdag 15 februari 2007 20:49 schreef s1mon het volgende:
[..]
Heb je dit gedaan:
[..]
Dat was in ieder geval mijn fout, waarom hij het in het begin niet deed.. Of zie je wel gewoon Plugins bovenaan je scherm bij sketchup?
welke versie heb je gepakt? ik had die fout ook nadat ik de link uit de OP volgde. maar toen ging ik naar de site en koos zelf voor de download, dan krijg je toch een iets andere versie.quote:Op donderdag 15 februari 2007 23:32 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Hij zegt dat ik moet checken voor Updates, maar ik heb de nieuwste versie.
En ja, ik ben naar de map gegaan van Sketchup6
En heb hem in die map bij Sketchup bij Plugins staan en gewoon bij Sketchup, voor het geval dat
Ik plaats morgen wel een screen, want op me pc op me werk is dit probleem.
Dat begrijp ik maar hoe?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:59 schreef Devolution het volgende:
Je stelt van alle vlakken waarbij je reflectie wil, in hoe groot die reflectie is. Vervolgens laat je Podium renderen.
Ahhhh dit geeft me plezierquote:Op zondag 18 februari 2007 19:52 schreef Xbox_360 het volgende:
[afbeelding]
Weet iemand anders iets beters dat ik zou kunnen maken?![]()
Je kan ook met Podium renderen. Als je anti-alis in Podium hoog zet heb je erg strakke lijnen. Nadeel is dat podium alleen oppervlakten weergeeft en geen lijntjes. Als je bijvoorbeeld een kabel hebt getekend als een lijntje, zal je hem in Podium niet meer terug zien.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:09 schreef BarteS het volgende:
Ik weet dat de anti-alias functie van SketchUp nog niet echt fantastisch is. Ik las ergens dat je 4x zo groot moest renderen en dan maar met een foto bewerkings programma het plaatje weer moest verkleinen. Maar kan het echt niet beter dan dit?
![]()
Met vrijehand kan hoe dan ook niet. Wat bedoel je precies met bollende vormen?quote:Op maandag 19 februari 2007 09:38 schreef Apekoek het volgende:
hoe maak je rechthoeken met bollende vormen?
en hoe kun je met de vrijehand 3d tekenen?
Maar wat als je een animatie wilt maken? Want ik kan met de truc van 4x groter renderen en dan verkleinen wel een redelijk iets maken, en met podium zal het ook best lukken (heb nu alleen nog een ernstig overbelicht iets..), maar zodra je er meerdere achter elkaar gaat zetten zul je toch de lijnen zien bewegen...quote:Op maandag 19 februari 2007 15:26 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Je kan ook met Podium renderen. Als je anti-alis in Podium hoog zet heb je erg strakke lijnen. Nadeel is dat podium alleen oppervlakten weergeeft en geen lijntjes. Als je bijvoorbeeld een kabel hebt getekend als een lijntje, zal je hem in Podium niet meer terug zien.
Exporteren naar .eps.quote:Op maandag 19 februari 2007 15:09 schreef BarteS het volgende:
Ik weet dat de anti-alias functie van SketchUp nog niet echt fantastisch is. Ik las ergens dat je 4x zo groot moest renderen en dan maar met een foto bewerkings programma het plaatje weer moest verkleinen. Maar kan het echt niet beter dan dit?
![]()
Mooi hoor, hoe heb je die pijlen met lengtes erin gekregen? Gewoon met de hand?quote:Op zaterdag 24 februari 2007 03:41 schreef Morriemorrie het volgende:
ben bezig met mijn huisje te ontwerpen. dit moet de benedenverdieping voorstellen. Wel nog helemaal niet klaar ermee. ramen bvb zijn nog helemaal niet goed, enz, enz ...
van men parket ben ik wel tevreden :p
[afbeelding]
Straks ook maar eens met die plug-in gaan klooien om wat reflectie te krijgen.
In SU op Tools klikken en daar Dimensions nemen. op je lijn gaan staan en gewoon naar buiten trekken. Doet ie automatisch dan.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 13:58 schreef C10H14N2 het volgende:
[..]
Mooi hoor, hoe heb je die pijlen met lengtes erin gekregen? Gewoon met de hand?
quote:Op donderdag 15 maart 2007 21:06 schreef EricG het volgende:
tvp
Nopequote:Op donderdag 15 maart 2007 21:26 schreef C10H14N2 het volgende:
[..]![]()
Maar goede topickick verder. Nog kunstwerkjes gemaakt de laatste tijd Xbox?
't is wel gratisquote:Op vrijdag 16 maart 2007 07:56 schreef Kriebbel het volgende:
Niet met Podium renderen
1 van de minste programma's
teeeeeeerrrrriingggg, dat begint er wel heel echt uit te zien. dit had bijna een foto kunnen zijn. heel erg mooi!quote:Op vrijdag 16 maart 2007 16:01 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
't is wel gratisBovendien worden er echt wel mooie dingen mee gemaakt. Deze stond bijvoorbeeld op het forum op de officiele website.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 16 maart 2007 17:50 schreef Xbox_360 het volgende:
Deze vond ik eigenlijk nog realistischer..
SketchUp:
[afbeelding]
Podium:
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 13 maart 2007 20:08 schreef Kriebbel het volgende:
het gaat om deze afbeelding:
Weet dat je zulke modellen kunt maken met bijvoorbeeld Sketchup.
Alleen is in Sketchup het renderen vaak een probleem.
Ik vraag me af met welke programma('s) ze dit plaatje gemaakt hebben. Het is niet echt foto realistisch gerenderd, eerder wat 'speels' maar waarmee of hoe?![]()
Wow, mooi plaatjequote:
Ik heb de oplossing ergens in dit topic gepost. Je moet opletten bij de installatie van de plugin.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:09 schreef Egg het volgende:
Moet je de sketchUp pro versie hebben om gebruik te maken van de plugin? ik gebruik de gratis versie maar ik kan de knop 'plugins' nergens vinden...
Nee hoor, voor Podium niet iig. Let alleen ff goed op waar je het bestand installeert. Staat inderdaad ergens al eerder vermeldt in het topic.quote:Op maandag 19 maart 2007 21:20 schreef Egg het volgende:
Hieronder zie je een huis waar ik mee bezig ben.. Ik ben zeer benieuwd hoe hij er uit komt te zien met de plugin...
[afbeelding]
Edit:
Hmmz, na het topic goed doorgelezen te hebben heb je de pro versie nodig voor de plugin...(of zie ik dit verkeerd?)
Ik heb net een nieuw project bedacht en ik ga er dit weekend zeker nog aan werken. Het is de bedoeling om mbv. animaties (scenes), componenten en layers beweging te 'programmeren.' Ik zat te denken aan een grijparm of iets dergelijks. Als ik wat heb, dump ik het hier welquote:Op donderdag 5 april 2007 14:10 schreef Egg het volgende:
Is er ineens helemaal niemand meer bezig met tekenen?jammer...
Heb ik ook wel eens geprobeerd. Lijkt echt onmogelijkquote:Op vrijdag 6 april 2007 13:56 schreef Devolution het volgende:
Ik ben bezig met een auto maar het wilniet echt lukken
En toch staan er een hoop in de database. Zouden dat uit andere 3d-programma's geïmporteerde wagens zijn ofzo?quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:46 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens geprobeerd. Lijkt echt onmogelijk![]()
Ja volgens mij wel. Als je dit met SketchUp kunt maken ben je goed bezigquote:Op zaterdag 7 april 2007 00:54 schreef Devolution het volgende:
[..]
En toch staan er een hoop in de database. Zouden dat uit andere 3d-programma's geïmporteerde wagens zijn ofzo?
Ik heb het opgegeven. Het werd te ingewikkeldquote:
Zo way cool!quote:Op maandag 9 april 2007 13:02 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik heb het opgegeven. Het werd te ingewikkeldMaar ik heb wel wat anders gevonden. Iemand heeft een physics-engine speciaal voor SketchUp gemaakt
![]()
Het heet SketchyPhysics en is via dit forum te downloaden:
http://forum.sketchup.com/showthread.php?t=41029
Met SketchyPhysics kun je componenten zodanig instellen dat ze min of meer natuurgetrouw bewegen. Dus natuurwetten zoals zwaartekracht zijn geprogrameerdAls je een bepaald object bijvoorbeeld in de lucht plaats, en je speelt de animatie af, dan zal dat object vallen.
FILMPJE!!
Hier nog een screenshot toen ik een zelfgemaakte animatie pauzeerde:
[afbeelding]
Nog een filmpje
Ik snap helaas niet hoe diegene dit voor elkaar heeft gekregenBij mij lukt het tot nu toe eigenlijk alleen maar om dingen in te laten storten of te laten vallen
![]()
Jammer dat er blijkbaar niet zoveel belangstelling meer is voor SketchUpIk hoop dat dit een aantal mensen wat motivatie geeft. Je kunt namelijk complete Domino projecten in elkaar zetten dat nog fatsoenlijk werkt ook.
[afbeelding]
Wanneer je het programma onder de knie hebt werkt het naar mijn mening vele malen prettiger dan welk ander programma dan ook. Teken je al wel in 3D of niet?quote:Op donderdag 5 april 2007 14:35 schreef Egg het volgende:
Ben je veel meer tijd kwijt met het tekenen in ArchiCAD? Ik heb de komende tijd best veel tijd over en ik wil het best wel leren tekenen met Archi. Ik kan overigens goed overweg met programma's als AutoCAD..
Zou je eens een voorbeeld kunnen laten zien van een tekening waar je de afgelopen tijd mee bezig bent geweest?
deze is wel echt dik in mekaar gezet.. heb je die zelf gemaakt??quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:42 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel. Als je dit met SketchUp kunt maken ben je goed bezig![]()
[afbeelding]
Nee, komt uit de libraryquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:29 schreef Sant het volgende:
[..]
deze is wel echt dik in mekaar gezet.. heb je die zelf gemaakt??![]()
Je hebt me enthousiast gemaakt voor dit programmaquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:28 schreef Sant het volgende:
Wanneer je het programma onder de knie hebt werkt het naar mijn mening vele malen prettiger dan welk ander programma dan ook. Teken je al wel in 3D of niet?
inderdaad erg strak gemaakt, bugatti veyronquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:56 schreef Devolution het volgende:
[..]
Nee, komt uit de libraryHij is inderdaad gruwelijk mooi gedaan
![]()
[..]
Je hebt me enthousiast gemaakt voor dit programmaHeb je tutorials gevolgd of ben je gewoon zelf gaan proberen?
Dat gebruik ik niet.. vind t maar n k*tprogramma..quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:04 schreef dnn- het volgende:
Hebben jullie allemaal de trail versie van podium. Die van mi jis alweer verlopen.
Al één reactie op SketchyPhysicsquote:Op maandag 9 april 2007 23:51 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Zo way cool!
Werkt dit script ook in de gratis versie van SU6?
Alles valt door componenten heen die als 'static mesh' zijn ingesteld. Ik heb ook eigenlijk geen idee wat die 'static mesh' voor een nut heeft. Als je een component gewoon als 'static' instelt, is het gewoon een vast object dat niet zal bewegen. Ik zag trouwens verderop in het SU forum dat er een nieuwere versie was, maar daar waag ik me pas aan als ik deze versie helemaal onder de knie heb.quote:You make a component part of the simulation by setting its description (right click->entity info->description)
...
sketchyphysics.static.mesh
Verloopt inderdaad erg snel. Maar ik ben er inmiddels wel op uitgekeken. Ik ga weer aankloten met SketchyPhysicsquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:04 schreef dnn- het volgende:
Hebben jullie allemaal de trail versie van podium. Die van mi jis alweer verlopen.
Ga naar Window - Shadowsquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:05 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Vraagje: ik heb een model en ik wil even snel wat plaatjes met schaduw fixen voor een zonnestudie. Hoe stel ik in wat het zuiden is?
Die eerste dingen wist ik, een mogelijkheid is om het model te draaien, maar dit is irritant want dan kan ik niet meer recht op de assen tekenen (of is er een makkelijke manier om deze te veranderen?). Kan ik niet gewoon snel met een of andere noordpijl het noorden in mijn model veranderen?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:12 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ga naar Window - Shadows
Daar kun je iig de maand en de tijd instellen. Ook de intensiteit van schaduwen valt in te stellen. Verder kun je natuurlijk ook nog je model draaien waardoor de schaduwen ook veranderen.
Via Tools - Axes kun je de assen veranderen. Een Noordpijl oid bestaat helaas niet in SketchUp.quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:20 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Die eerste dingen wist ik, een mogelijkheid is om het model te draaien, maar dit is irritant want dan kan ik niet meer recht op de assen tekenen (of is er een makkelijke manier om deze te veranderen?). Kan ik niet gewoon snel met een of andere noordpijl het noorden in mijn model veranderen?
Nou.. volgens mij was het ook de bedoeling dat mensen via het RubyScript zelf nieuwe dingen voor SketchUp konden programeren. Ik vind het wel een mooie pluginquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat physicsgedoe ziet er wel erg cool uit. Dat gaat echt ver voorbij het oorspronkelijke doel van sketchup eigenlijk
Ik heb dan wel gewoon schaduwen. Geen idee waar dat aan ligt. Ziet het hele model er dan ook donker uit ofzo?quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Volgende probleempje: model staat nu goed gedraaid op het zuiden, maar ik heb in de maanden december en januari helemaal geen schaduw
Laat maar, de zon is al onder op de ingestelde tijdquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:52 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
Ik heb dan wel gewoon schaduwen. Geen idee waar dat aan ligt. Ziet het hele model er dan ook donker uit ofzo?
Thanks! Dat had ik dus nodigquote:Op zondag 15 april 2007 09:22 schreef Kriebbel het volgende:
Bij file>modelinfo>Location kun je het noorden (en dus ook het zuiden) instellen
Vreemd.. Bij mij staat onder File nergens Modelinfo. Alleen onder Window staat Modelinfo, maar daar kan ik niets aan de locatie veranderenquote:Op zondag 15 april 2007 09:22 schreef Kriebbel het volgende:
Bij file>modelinfo>Location kun je het noorden (en dus ook het zuiden) instellen
Dat begrijp ik dus echt niet he... ouderwets AutoCAD gedoe en dan detailleren in sketchUp??quote:Op zaterdag 14 april 2007 21:27 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Plattegronden in Autocad, importeren en leuke dingetjes met Sketchup doen
Voor studenten welquote:Op maandag 16 april 2007 09:16 schreef Kriebbel het volgende:
Archicad gratis?
www.kubusinfo.nlquote:Op maandag 16 april 2007 10:08 schreef Kriebbel het volgende:
En waar is dat voor studenten te verkrijgen?
Bij ons op school niet meende ik ?
omdat AutoCAD ouderwets is... die tijd is gewoon voorbij, maar die verdomde scholen willen t maar niet inzien... Oude grijze leraren die zweren bij AutoCAD, omdat ze te lui / bang zijn om over te schakelen naar n ander CAD programma!!quote:Op maandag 16 april 2007 09:23 schreef Piovan het volgende:
Waarom gebruiken jullie niet die nieuweste autocad versie, kan je ook 3d modelleren, althans, zo doe ik het.
Ziet er netjes uit. Ik ben nog bezig met sketchyphysics. Opzich wel lache, probeer een uitgebreide dominobaan te maken, maar heb nu niet zoveel tijd. Ik ga er in de meivakantie wel mee verder. Tot nu toe werkt het iig topquote:Op maandag 23 april 2007 21:44 schreef s1mon het volgende:
Hier wat projectjes van mij:
Als eerste een strandtent:
[[url=http://xs414.xs.to/xs414/07154/strandtent4.png.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs414.xs.to/xs414/07154/strandtent5.png.xs.jpg]afbeelding][/url]
En hier nog een grote rieten villa:
[[url=http://xs314.xs.to/xs314/07171/13_2.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs314.xs.to/xs314/07171/14_2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs314.xs.to/xs314/07171/15.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Zijn anderen nog ergens mee bezig? Topic gaat een beetje dood..
Juist niet!! Dan valt het hele effect juist weg!quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:11 schreef Kriebbel het volgende:
Leuk gedaan!
Maar is het niet mooier om 'm niet transparant te maken?
puik gedaanquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:03 schreef Devolution het volgende:
Ik heb de laatste paar dagen een stel radertjes gemaakt voor een logo.
[afbeelding]
Vervolgens heb ik deze raders elke keer een klein stukje gedraaid (beide in tegengestelde richting) en elke keer geëxporteerd. Vervolgens heb ik ze achter elkaar geplakt met dit als coole resultaat:
*klik*
(bestand is 1,95 MB, vandaar een linkje.. Je moet em even laten laden, de eerste keer dat ie alles afspeelt is het in slow-motion)
De mogelijkheden met Sketchup zijn onbeperkt![]()
Knap gemaakt!quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:26 schreef Xbox_360 het volgende:
Vet gemaakt, die tandwielen![]()
Ik heb inmiddels mijn dominoproject in het 3D Warehouse gezet. Dit is de link:
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/details?mid=20235bce9fe821d8a92167f7f9ceb2f4&prevstart=0
En van dit forum moet je de eerste versie van SketchyPhysics downloaden en installeren om de physicssimulatie af te kunnen laten spelen:
http://forum.sketchup.com/showthread.php?t=41029
Installeren gaat makkelijk en snel. Op het forum staat in welke map de bestanden unzipped moeten worden. Verder nog wat screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
google sketcup flash tutorials is your friendquote:Op zondag 13 mei 2007 14:58 schreef Jorikjet het volgende:
ik heb het laatst ook geinstalleerd, en het is een best geinig programma vind ik! ik kom alleen niet veel verder dan blokjes bouwen
M'n ideeën zijn op. Ik moet weer één of ander groot project hebben (zoals de Lego Truck) om te makenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:25 schreef SCwookie het volgende:
nogal stil hier weer,
effe link ; de nederlandse sketchup forum
http://www.sketchupforum.nl/index.php
Lego Vliegtuig?quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:52 schreef Xbox_360 het volgende:
[..]
M'n ideeën zijn op. Ik moet weer één of ander groot project hebben (zoals de Lego Truck) om te maken
binnenhuis zwembadje met bijhorende stoomsauna?quote:
Heb net ook ff gekeken. Je kan ook heel Den Haag in '3d' zien op die manier. Lijkt me erg handig om gebouwen mee te maken in SketchUp. Jammer dat ik morgen weer naar school (quote:Op zondag 20 mei 2007 13:47 schreef Creature het volgende:
Misschien is dat http://local.live.com ook wel een inspiratiebron voor anderen?
dat dus! ziet er al erg vet uit jah!quote:
Kijk top postquote:Op maandag 21 mei 2007 12:49 schreef Apekoek het volgende:
Jongens, jullie kunnen er allemaal niets van
Laat jou werk eens zien danquote:Op maandag 21 mei 2007 12:49 schreef Apekoek het volgende:
Ja... idd niemand die aan jouw kunsten kan tippenquote:Op maandag 21 mei 2007 12:49 schreef Apekoek het volgende:
quote:
je leert het al alleen zou ik met push/pull tool ramen en deur naar binnen duwen, en water naar beneden.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:56 schreef Creature het volgende:
[..]
Ja... idd niemand die aan jouw kunsten kan tippen
[..]
![]()
he man dat is best goed hoor!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:56 schreef Creature het volgende:
[..]
Ja... idd niemand die aan jouw kunsten kan tippen
[..]
![]()
het was een probeersel, daarna helaas geen tijd meer voor gehad om het programmatje te ontdekken.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 22:00 schreef SCwookie het volgende:
[..]
je leert het al alleen zou ik met push/pull tool ramen en deur naar binnen duwen, en water naar beneden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |