*bladert snel terug*quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als je het niet hebt gedaan voel je vooral niet aangesproken.
Maak je niet druk, hij moet toch op de een of ander manier zijn posts vullenquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
lijkt me onnodig in een discussie
Ja, ik wel.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:27 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
*bladert snel terug*
*nog verder*
*pffff...ik niet...mazzel*
Nee, ik niet geloof ik. Maar ik zag ook niemand anders iets 'misselijkmakends' zeggen. Of wordt je zelf snel misselijk ?
AK weet dat Mo zelf slaven heeft gemaakt (de vrouwen en kinderen van de 600 joodse mannen die hij heeft laten onthoofden). Dat vrijlaten van slaven was dan ook alleen gericht op gelovigen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:26 schreef Triggershot het volgende:
Als je had gelezen kwam je tot de conclusie dat Mohammed zoveel mogelijk aan het aansporen is om je slaven vrij te laten, weer typisch van je AK.
Het eerste. Hoewel het tweede ook niet helemaal juist is.[/quote]quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:17 schreef SingleCoil het volgende:
[quote]quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:12 schreef Burakius het volgende:
[..]
lol jij heb echt geen wereldkennis . Lijkt het je stug dat het in de koran staat of lijkt het je stug dat de wereld licht eivorm is? .. dan edit ik het later ff
Wel als het gaat over het verdedigen van slavernij en je van je discussiepartner ook nog eens verwacht dat hij die propaganda leest.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[nee lul]
lijkt me onnodig in een discussie
Moet je dan wel moderator hier zijn ? Misselijkmakende diskussies raken vaak wel de kern van de zaak ;-)quote:
Het is niet eens Mohammed die dat bevolen heeft, weet wat je zegt voor je het zegt.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:29 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
AK weet dat Mo zelf slaven heeft gemaakt (de vrouwen en kinderen van de 600 joodse mannen die hij heeft laten onthoofden). Dat vrijlaten van slaven was dan ook alleen gericht op gelovigen.
Dat krijg je als je op late leeftijd nog sprookjesboeken leest![]()
Lees FAQ Wetenschap, Filosofie & Levensbeschouwing (17-04-2006!)quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:32 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Moet je dan wel moderator hier zijn ? Misselijkmakende diskussies raken vaak wel de kern van de zaak ;-)
A. bijvoorbeeld wordt lang niet zo snel misselijk
Oh, dus je missellijkheid had er niks mee te maken, het is gewoon beleid ? Kijk, dat verklaart weer veel.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lees FAQ Wetenschap, Filosofie & Levensbeschouwing (17-04-2006!)
Als hilter iets met dit topic te maken had was het geen probleem.
quote:Abu Musa vertelde dat Allah's Boodschapper (VZMH) heeft gezegd dat degene die een slavin vrijlaat en haar daarna trouwt twee maal beloond zal worden.
(Sahih Muslim Boek 008, nummer 3327
Nee, ik word er wel degelijk misselijk vanquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:39 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Oh, dus je missellijkheid had er niks mee te maken, het is gewoon beleid ? Kijk, dat verklaart weer veel.
Zie je wel, door het gewoon uit te leggen kun je er ook samen uitkomen!
Volgens mij had ik jou toch wel meerdere malen hadith laten lezen dat gaat over verbod op een dwang-huwelijk?quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:41 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ook als die slavin helemaal niet wil trouwen
Ik beweer ook niet dat je niet misslijk wordt, ik beweer dat het er niks mee te maken had. Wel blijven opletten he ?quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, ik word er wel degelijk misselijk van
En ik (probeer) niet subjectief te modereren.
ik kan het me niet herinneren...maar ik geloof je dat ze bestaan hoorquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij had ik jou toch wel meerdere malen hadith laten lezen dat gaat over verbod op een dwang-huwelijk?
Maar wat is nou eigenlijk de waarde van die hadith, is dat de algemeen erklende waarheid binnen de Islam of ook maar iets dat te pas en te onpas geinterpreteerd kan worden door wie dat wil ? Ben jij eigenlijk van mening dat de hadith veel duidleijkheid op essentiele punten geven ? Ik zie Islamologen elkaar met hadith bekogelen als waren het toverspreukenquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij had ik jou toch wel meerdere malen hadith laten lezen dat gaat over verbod op een dwang-huwelijk?
A. vindt het best jammer dat Hitler er wordt bij gehaald eigenlijk..quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:32 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Moet je dan wel moderator hier zijn ? Misselijkmakende diskussies raken vaak wel de kern van de zaak ;-)
A. bijvoorbeeld wordt lang niet zo snel misselijk
Ik vind ze misselijk makende vergelijkingen/voorbeelden, de reden waarom ze achterwege moeten blijven is niet voor mij, maar is zo afgesproken.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:43 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat je niet misslijk wordt, ik beweer dat het er niks mee te maken had. Wel blijven opletten he ?
subjectiviteit waarmee ik modereer verleent zich aan de FAQ, ik bedoelde subjectiviteit van mijn islamitisch achtergrond.quote:Modereren is natuurlijk altijd subjectief, geeft ook niks hoor.
ja, maar hij begonquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
A. vindt het best jammer dat Hitler er wordt bij gehaald eigenlijk..
quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:43 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik kan het me niet herinneren...maar ik geloof je dat ze bestaan hoor
Het is onomstotelijk bewijs voor de moslimwereld, het gaat namelijk om een Buchari hadith.. naast Muslim, 1e autoriteit op het gebied van de Islam na de Koran.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:45 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Maar wat is nou eigenlijk de waarde van die hadith, is dat de algemeen erklende waarheid binnen de Islam of ook maar iets dat te pas en te onpas geinterpreteerd kan worden door wie dat wil ?
Jup.quote:Ben jij eigenlijk van mening dat de hadith veel duidleijkheid op essentiele punten geven ?
Als jij komt met een hadith van Abu Dawud ( zwakke Hadith, hadith hebben gradaties van, fals, zwak, goedgekeurd tot betrouwbaar) dan bekogel ik jou met een buchari, om maar even jouw woorden te gebruiken.quote:Ik zie Islamologen elkaar met hadith bekogelen als waren het toverspreuken
Dat Mohammed zich verloofde met een 6 jarig meisje en het huwelijk consumeerde toen ze 9 was, was dat een zwakke of een harde hadith ?quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is onomstotelijk bewijs voor de moslimwereld, het gaat namelijk om een Buchari hadith.. naast Muslim, 1e autoriteit op het gebied van de Islam na de Koran.
[..]
Jup.
[..]
Als jij komt met een hadith van Abu Dawud ( zwakke Hadith, hadith hebben gradaties van, fals, zwak, goedgekeurd tot betrouwbaar) dan bekogel ik jou met een buchari, om maar even jouw woorden te gebruiken.
2 Goedgekeurd en 4 Betrouwbaar.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:52 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat Mohammed zich verloofde met een 6 jarig meisje en het huwelijk consumeerde toen ze 9 was, was dat een zwakke of een harde hadith ?
Hij is goed in knippen en plakkenquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:54 schreef SingleCoil het volgende:
en hoe zit het met de steeds door Ak aangehaalde koran 5:33 dan ? Is die sterk ?
1e autoriteit.quote:32. Deswegen schreven Wij de kinderen Israėls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot over treders.
33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.
34. Dit, met uitzondering van hen die berouw tonen, voordat gij hen in uw macht hebt. Weet derhalve, dat Allah Vergevensgezind, Genadevol is.
Alleen kan volgens mij Akkersloot het zich niet veroorloven bij zijn posts om vers 34 toe te voegen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:58 schreef SingleCoil het volgende:
Ach, zoals ik al eerder zei, het waren harde tijden, destijds...
hoe weet je dat die persoon berouw heeft, voordat je hem/haar in je macht hebtquote:Op woensdag 31 januari 2007 19:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hij is goed in knippen en plakken
[..]
1e autoriteit.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:04 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
hoe weet je dat die persoon berouw heeft, voordat je hem/haar in je macht hebt
Dat is geen hadith (overlevering over de "profeet") maar een vers uit het grote boek van Mohammed zelf (de koran dus).quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:54 schreef SingleCoil het volgende:
en hoe zit het met de steeds door Ak aangehaalde koran 5:33 dan ? Is die sterk ?
Oh ja dat je ze ook de handen af kunt hakken.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alleen kan volgens mij Akkersloot het zich niet veroorloven bij zijn posts om vers 34 toe te voegen.
Vers 34 akje, lezen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Oh ja dat je ze ook de handen af kunt hakken.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:59 schreef Triggershot het volgende:
Alleen kan volgens mij Akkersloot het zich niet veroorloven bij zijn posts om vers 34 toe te voegen.
Laat mij nu eens een keer zeggen dat jij geschift bent.quote:34. Dit, met uitzondering van hen die berouw tonen, voordat gij hen in uw macht hebt. Weet derhalve, dat Allah Vergevensgezind, Genadevol is.
quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:19 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
[..]
Laat mij nu eens een keer zeggen dat jij geschift bent.
Hier stond een reactie op Triggershots stelling dat de onthoofding van de 600 joodse mannen en het verkopen van hun vrouwen en kinderen als slaven volgens "joods recht" was.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:47 schreef Akkersloot het volgende:
Edit: FAQ Wetenschap, Filosofie & Levensbeschouwing (17-04-2006!)
quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:33 schreef Triggershot het volgende:
Het is niet eens Mohammed die dat bevolen heeft, weet wat je zegt voor je het zegt.![]()
Het was een Joods verdict, volgens Joodse wetten/theologie.![]()
Nee dat de moord op 600 joden op advies van de joden zelf was is dat niet misselijk makend ?quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:14 schreef Triggershot het volgende:
Kunnen de misselijke vergelijkingen met Hitler achterwege blijven aub, bedankt.
Hoeveel karavanen heeft de "profeet" Mohammed niet overvallen ? Waren dat allemaal zijn bezittingen ? Hoe kon hij van een afstand zien wat de inhoud van de karavaan was ?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 21:18 schreef Triggershot het volgende:
Struikrover
Vechten voor je eigen bezittingen, maakt je struikrover?
Lees anders de overlevering nog maar eens na, oordeel komt van de joodse geleerden.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:16 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Nee dat de moord op 600 joden op advies van de joden zelf was is dat niet misselijk makend ?
1 Karavan.quote:Op zondag 4 februari 2007 11:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hoeveel karavanen heeft de "profeet" Mohammed niet overvallen ? Waren dat allemaal zijn bezittingen ? Hoe kon hij van een afstand zien wat de inhoud van de karavaan was ?
Mohammed kon niet schrijven.quote:Waarom schreef Mohammed in zijn boek de koran een hoofdstukje met de titel "de oorlogsbuit" ?
Allah wil juist dat de mensen geen waarde hechten aan de goederen van deze wereldquote:67. Een profeet kan geen gevangenen maken voordat hij tot geregeld vechten in het land komt. Gij wenst de goederen van deze wereld terwijl Allah het Hiernamaals voor u wenst. En Allah is Almachtig, Alwijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |