die link is dus de behuizing voor een 2,5" harde schijf???quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:53 schreef twi het volgende:
2.5" is een laptop harddisk. Voordeel daarvan is onder meer dat je geen externe voeding nodig hebt, buiten dat hij natuurlijk veel kleiner en lichter is.
Voor zo'n 55-60 euro ben je al klaar. 40gb harddiskje met een Spire SP222 behuizing moet genoeg zijn.
thnx! zal eens even gaan kijkenquote:Op donderdag 25 januari 2007 12:15 schreef twi het volgende:
Yup, die behuizing kost een euro of 7.
Bijvoorbeeld:
http://www.azerty.nl/prod(...)222-gigapod-v-0.html
Dan een harddiskje erbij:
http://www.azerty.nl/prod(...)8-2-5-harddisks.html
20,- voor een behuizing. 60,- voor een 2,5" HDD.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:10 schreef ReMcOrE het volgende:
vind 50-60 euro een mooie prijs om uit te geven aan een 3,5" of 2,5"+behuizing externe harde schijf...ik zoek gewoon een opslag om mijn muziek/foto's/documenten te backuppen, dus daarom hou ik gewoon vast aan maximaal 60 GB
Niet van belang als je met 2,5" gaat werken. SATA is sneller, maar er zijn veel meer ATA dan SATA behuizingen.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:10 schreef ReMcOrE het volgende:
wat is trouwens het verschil tussen ATA-6 en Serial ATA/150??? (zie de azerty-link van twi)
linkjes van twi geven voor ¤ 8,- voor <a href="http://www.spirecoolers.com/main/product_hde_detail.asp?ProdID=457" target="blank">behuizing</a> en ¤ 50,- voor <a href="http://www.azerty.nl/producten/product_detail/207/8960/hitachi-travelstar-5k100-40-gb-5400-rpm-8-mb-bulk.html" target="blank">2,5" HDD</a>quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
20,- voor een behuizing. 60,- voor een 2,5" HDD.
Is USB niet de bottleneck in dit geheel en maakt het eigenlijk geen zak uit behalve als je toevallig een HD hebt liggen die SATA is?quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
Niet van belang als je met 2,5" gaat werken. SATA is sneller, maar er zijn veel meer ATA dan SATA behuizingen.
Maar de mijne zijn mooierquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:34 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
linkjes van twi geven voor ¤ 8,- voor <a href="http://www.spirecoolers.com/main/product_hde_detail.asp?ProdID=457" target="_blank">behuizing</a> en ¤ 50,- voor <a href="http://www.azerty.nl/producten/product_detail/207/8960/hitachi-travelstar-5k100-40-gb-5400-rpm-8-mb-bulk.html" target="_blank">2,5" HDD</a>
*niet zeker is. Feit is dat je van een externe disk geen supersnelheden moet verwachten, daar dient die niet voor.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:38 schreef FJD het volgende:
[..]
Is USB niet de bottleneck in dit geheel en maakt het eigenlijk geen zak uit behalve als je toevallig een HD hebt liggen die SATA is?
*te lui is om de snelheden op te zoeken.
ik zie geen linkjes o.i.d. staan, dus ik kan niet kijken...en de jouwe zijn ook duurderquote:
thnx, maakt dus niet veel verschilquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:49 schreef mstx het volgende:
ATA133 = 133MB/s
SATA = 150MB/s
USB = 60MB/s
FireWire = 50MB/s
ATA of SATA maakt dus niks uit aangezien USB of FW sowieso langzamer is.
nop usb 2.0 is sneller.(en universeler!)quote:Op donderdag 25 januari 2007 11:37 schreef mstx het volgende:
Western Digital
Als je een firewire aansluiting op je PC hebt zou ik dat nemen, de gemiddelde snelheid daarvan is iets hoger dan USB.
Nee, FireWire 400 is sneller dan USB2, lees bijv. dit specsheet van Lacie er maar op na. USB geeft veel meer overhead en CPU load. En uiteraard is Firewire 800 véél sneller, en eSATA nóg weer sneller. Maar die laatste twee aansluitmogelijkheden zijn nog niet wijdverbreid en daarmee minder praktisch.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 17:34 schreef ibaneX het volgende:
[..]
nop usb 2.0 is sneller.(en universeler!)
Oja laats (media mark) 99eurie 300gb met usb 2.0
USB is in de praktijk maar 35MB/secquote:Op donderdag 25 januari 2007 14:49 schreef mstx het volgende:
ATA133 = 133MB/s
SATA = 150MB/s
USB = 60MB/s
FireWire = 50MB/s
Das allemaal theoretisch, een harde schijf haalt tegenwoordig ( in zijn 1tje, dus niet in raid of andere combinaties) nooit meer dan 80/90MB/s.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:49 schreef mstx het volgende:
ATA133 = 133MB/s
SATA = 150MB/s
USB = 60MB/s
FireWire = 50MB/s
iedereen praat over USB 2.0 ipv de schijf zelfquote:Op zondag 4 februari 2007 20:56 schreef twi het volgende:
Wat heb je in godsnaam nog aan verdere informatie nodig?
kijk, dat zijn nuttige postsquote:Op zondag 4 februari 2007 21:48 schreef FJD het volgende:
2,5" inch 40/60gb 7200RPM + 2,5" behuizing
Dat is aan te raden.
er staat bij:quote:Op maandag 5 februari 2007 10:46 schreef FJD het volgende:
Kabels zitten er bij en zal ook wel gewoon met kabel de PC in moeten. Met een basisstation zou het dan weer draadloos kunnen ofzo? maar goed daar heb je toch geen zak aan.
post hierboven geld ook voor jouquote:Op maandag 5 februari 2007 10:38 schreef Badabingea het volgende:
Ik dacht plaats hem in dit topic:
Nu staat in de aldi folder (www.aldi.nl) een externe hd van 320 gb, kan die gewoon op elke pc? Aangezien er staat dat die zonder kabels kan aangesloten worden op een Md pc. Maar neem aan dat er gewoon usb kabels bijzitten?
Mvg,
Haha, ja, dat weet ik, maar een beetje zekerheid kan geen kwaad.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:58 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
post hierboven geld ook voor jouff beter lezen, er staat dus dat hij geleverd wordt met USB-kabel en installatiesoftware
Ja, ik kan wel een nieuw topic openen, maarja.. dan beginnen andere mensen weer te zeuren...quote:Op maandag 5 februari 2007 21:28 schreef ReMcOrE het volgende:
maak hier dan maar een overall-vragen-over-externe HD's-topic van
juist, vandaar ook mijn opmerkingquote:Op maandag 5 februari 2007 21:49 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Ja, ik kan wel een nieuw topic openen, maarja.. dan beginnen andere mensen weer te zeuren...![]()
Zit zo te zien ook een fan in die voor extra herrie zorgt. En er zal toch een voeding bij moeten, die staat niet op het plaatje (maar die wordt meestal weggelaten op de foto ...).quote:Op maandag 5 februari 2007 10:57 schreef ReMcOrE het volgende:
[..]
er staat bij:
• 8 MB cache, • 7200 RPM, • USB 2.0 aansluiting , • SATA aansluiting, • inclusief USB-kabel en installatiesoftware op CD-rom, • zonder kabels aan te sluiten op PC MD 8820 middels het basisstation
dus er zit een kabel bij en je kunt hem dus eventueel via dat basisstation op de PC MD 8820 aansluiten...
Als ik hem op USB aansluit?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 19:45 schreef Riparius het volgende:
[..]
Zit zo te zien ook een fan in die voor extra herrie zorgt. En er zal toch een voeding bij moeten, die staat niet op het plaatje (maar die wordt meestal weggelaten op de foto ...).
Ja, alle externe 3,5 inch harddisks hebben een aparte voeding nodig, USB kan niet voldoende vermogen leveren. Op het plaatje is ook te zien dat er een aansluiting op zit voor de externe voeding. Meestal is dat een voeding die 5 volt en 12 volt levert, met een rond vierpolig stekkertje.quote:
Je bedoelt een plaatje van de voeding? Nee dat heb ik niet, maar daar is ook niets bijzonders aan te zien. Gewoon een rechthoekig zwart blok. Een plaatje van de ALDI schijf staat hier.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:21 schreef Badabingea het volgende:
Heb je een plaatje ervan? En hoe moet ik die dan aansluiten?
Maar je wilt me dus vertellen dat die schijf niet gewoon aangesloten kan worden op mijn USB 2.0? Zoals op het plaatje bijv.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:28 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je bedoelt een plaatje van de voeding? Nee dat heb ik niet, maar daar is ook niets bijzonders aan te zien. Gewoon een rechthoekig zwart blok. Een plaatje van de ALDI schijf staat hier.
dat wel, maar de voeding moet er bijaan om de schijf te laten draaienquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:01 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Maar je wilt me dus vertellen dat die schijf niet gewoon aangesloten kan worden op mijn USB 2.0? Zoals op het plaatje bijv.
Slechte zaak dat ze die niet meeleveren dan.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef gateway het volgende:
[..]
dat wel, maar de voeding moet er bijaan om de schijf te laten draaien
wie zegt dat dan? als ie niet op de foto staat wil niet zeggend at ie niet geleverd wordt? staat er bij daarover?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:10 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Slechte zaak dat ze die niet meeleveren dan.
Zie het morgen wel. Ik sluit 'm aan en doet die het niet ken ik genoeg mensen in pc winkels, maar het lijkt me echt dat die het moet doen met een USB, maarja.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:18 schreef gateway het volgende:
[..]
wie zegt dat dan? als ie niet op de foto staat wil niet zeggend at ie niet geleverd wordt? staat er bij daarover?
-edit- nee dus -edit-
Ja hij doet het ook via USB, maar de - meegeleverde - voeding moet ook aangesloten worden. Twee kabels dus. Wat is daar zo moeilijk aan?quote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:21 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Zie het morgen wel. Ik sluit 'm aan en doet die het niet ken ik genoeg mensen in pc winkels, maar het lijkt me echt dat die het moet doen met een USB, maarja.
Ow zo, gewoon een fokking stroomkabel, zeg dat danquote:Op dinsdag 6 februari 2007 23:50 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ja hij doet het ook via USB, maar de - meegeleverde - voeding moet ook aangesloten worden. Twee kabels dus. Wat is daar zo moeilijk aan?
[afbeelding]
wat had jij in gedachten bij een voeding?quote:Op woensdag 7 februari 2007 00:43 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Ow zo, gewoon een fokking stroomkabel, zeg dat dan
Dat wil je niet weten!quote:Op woensdag 7 februari 2007 10:23 schreef gateway het volgende:
[..]
wat had jij in gedachten bij een voeding?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |