abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45697539
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:12 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Nee, maar ik werk op iets soortgelijks.
hmm, waar zouden we werknemers met een ambtenaren mentaliteit (9 tot 5? whahaha! ... werk? ga je daar niet van zweten? ... lunch is heilig!) kunnen tegenkomen?...
pi_45699102
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:42 schreef Nielsch het volgende:
Meneer de Joker heeft z'n rijbewijs/ID kaart onder valse voorwendselen aangevraagd. Ik hoop dat er snel onderzocht gaat worden of de kosten van dit grapje op hem verhaald kunnen worden.
Valse voorwendselen? Lees eerst eens in Oversight's statement de vragen 3, 4 en 5. Probeer daar maar eens een waterdicht en bovenal zinvol antwoord op te bedenken, en ga dan nog eens na of daadwerkelijk van valse voorwendselen sprake was.

Kosten? Je betaalt geld voor je ID-kaart. En ja, gemiddeld gezien dekt die prijs inderdaad de kosten. En hoe wil jij kosten op iemand gaan verhalen die zich keurig netjes aan de wet heeft gehouden?

Overigens lijkt mij de oplossing erg voor de hand liggen: een verbod op het onherkenbaar maken van je gezicht in het openbaar. Dan heb je zowel een niet-discriminerende regeling om de Burka te verbieden, alsook een steekhoudende regeling die dergelijke foto's op identiteitsbewijzen verbiedt.

Overigens heeft dat hele gedoe met 'levensovertuiging' enkel en alleen daarmee te maken, of het dragen van een hoofddeksel op de foto toegestaan is. Immers schrijft Oversight in Acceptatiecriteria voor de pasfoto op reisdocumenten
quote:
Bij punt 7 van de fotomatrix wordt gesteld:
1. Hoofd onbedekt, tenzij de aanvrager heeft aangetoond dat medische, godsdienstige of levensbeschouwelijke redenen zich hiertegen verzetten.
2. Gezicht volledig zichtbaar.
3. Ooraanzet kunnen bepalen.
4. Geen verstoringen door reflectie.
Dus op grond van je levensovertuiging kun je slechts van punt 1 ontheven worden. Maar de gemeente meende blijkbaar dat ondanks de schmink en de andere 'verfraaiingen' het gezicht nog altijd volledig zichtbaar was.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2007 16:21:54 ]
pi_45699233
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Valse voorwendselen? Lees eerst eens in Oversight's statement de vragen 3, 4 en 5. Probeer daar maar eens een waterdicht en bovenal zinvol antwoord op te bedenken, en ga dan nog eens na of daadwerkelijk van valse voorwendselen sprake was.

Kosten? Je betaalt geld voor je ID-kaart. En ja, gemiddeld gezien dekt die prijs inderdaad de kosten. En hoe wil jij kosten op iemand gaan verhalen die zich keurig netjes aan de wet heeft gehouden?

Overigens lijkt mij de oplossing erg voor de hand liggen: een verbod op het onherkenbaar maken van je gezicht in het openbaar. Dan heb je zowel een niet-discriminerende regeling om de Burka te verbieden, alsook een steekhoudende regeling die dergelijke foto's op identiteitsbewijzen verbiedt.
Ze kunnen ook zijn topics hier op fok lezen, dan worden de voorwendselen wel duidelijk.
pi_45699823
En wat nou als die redenen (of 'voorwendselen') binnen zijn levensovertuiging passen? En al zou dat niet zo zijn, dan heeft dat hele gedoe met de levensovertuiging slechts met het toverhoedje te maken, en niet met de schmink e.d. Dus welke 'valse voorwendselen' heeft hij gebruikt, opdat voor zijn ID-kaart een foto werd geaccepteerd waarop hij geschminkt e.d. was?

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2007 16:32:50 ]
pi_45699913
Ik ben er wel blij mee, nu heb ik toch kans op een paspoort !
Gelukkig zonder haar
pi_45699989
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze kunnen ook zijn topics hier op fok lezen, dan worden de voorwendselen wel duidelijk.
Waar staat in de wet dat je levensovertuiging gebonden aan een houdbaarheidsdatum is? Als ik vandaag een indiaanse vrouwtje met een verentooi ben, morgen een Zeeuws meisje, overmorgen een moslima moet ik dat toch zelf weten of niet?
pi_45701749
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:32 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik ben er wel blij mee, nu heb ik toch kans op een paspoort !
jij wil een toupetje als hoofddeksel ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 26 januari 2007 @ 17:56:58 #258
3542 Gia
User under construction
pi_45702316
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:24 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Citaten willen we zien, niet dit soort discussietechnieken van het niveau Duckstad.
Ik vind dat enigszins vervuiling van het forum om citaten te herhalen, maar omdat het voor jou teveel moeite is om op een link te klikken, bij deze de OP van OS uit dat andere topic.
quote:
Er zijn uitzonderingen in de wet voor mensen die dingen op een afwijkende manier willen doen, als dit gebeurt vanwege hun "levensovertuiging".

Zo is het voor een vrouw geen probleem om haar hoofd en ooraanzet te bedekken op een foto op een identificatiebewijs, zolang ze dat doet vanuit een levensovertuiging....

Dat is natuurlijk een hele goede zaak, want het stelt mensen in dit land in staat hun levensovertuiging uit te dragen op de door hen gewenst manier.

vraag is hier natuurlijk waar de welbekende grens nou ligt?

Hoofdstuk 1 Grondwet (volledige tekst)

Art. 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Mannen mogen dus ook gewoon met een hoofddoek op de foto in hun id-kaart of rijbewijs.....

Als ze het maar vanwege hun levensovertuiging doen.....

Wat maakt nou "een levensovertuiging" een zodanig iets dat iemand zich er op kan beroepen als ambtenaren bezwaar zouden willen maken tegen de man die vanwege die levensovertuiging graag met zijn hoofddoek (en eventueel ook make-up) op de foto in zijn rijbewijs wil staan?
Uit bovenstaande maak ik op dat Oversight de rechtsongelijkheid die bestaat bij het maken van een pasfoto aan de kaak wil stellen. Hij stelt terecht dat wanneer een moslima een hoofddoek op mag, een man dit ook moet mogen.

Hij gebruikt het woord moslima niet, maar het lijkt me duidelijk dat daar wel op gedoeld wordt.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:05:12 #259
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45702553
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:56 schreef Gia het volgende:

Uit bovenstaande maak ik op dat Oversight de rechtsongelijkheid die bestaat bij het maken van een pasfoto aan de kaak wil stellen. Hij stelt terecht dat wanneer een moslima een hoofddoek op mag, een man dit ook moet mogen.

Hij gebruikt het woord moslima niet, maar het lijkt me duidelijk dat daar wel op gedoeld wordt.
Nee dat heb je helemaal fout.
Het heeft niks met moslims te maken.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45702643
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:05 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Nee dat heb je helemaal fout.
Het heeft niks met moslims te maken.
Inderdaad... maar indirect heeft het er wel gevolgen voor.

Zou je overigens wel met een kleine glimlach op de foto mogen? Geen brede lach waarop je de tanden ziet maar een echte subtiele glimlach.
Tis namelijk m'n levensbeschouwing om altijd vrolijk te zijn en om te lachen wat er ook gebeurt.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:08:47 #261
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45702677
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:07 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Zou je overigens wel met een kleine glimlach op de foto mogen? Geen brede lach waarop je de tanden ziet maar een echte subtiele glimlach.
Tis namelijk m'n levensbeschouwing om altijd vrolijk te zijn en om te lachen wat er ook gebeurt.
koop een pipo neus en ga het proberen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_45702811
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:08 schreef Re het volgende:

[..]

koop een pipo neus en ga het proberen
Waarom zou ik een piponeus moeten dragen om te mogen lachen?
Kga morgen overigens m'n nieuwe ID-kaart laten aanmaken, daarom vraag ik dit.
Heb al pasfoto's waarop ik niet lach en heel neutraal kijk... maar dat ben ik gewoon niet op die foto, alsof ik naar een compleet ander mens kijk. Ziet er ook meteen een stuk crimineler uit.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:14:37 #263
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45702861
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:07 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat was de aanzet waarom ik ook zoiets wilde doen, liep met mn moeder uit de pasfoto winkel en zei meteen "ik zal verdomme volgende keer met een zon idioot mogelijk gezicht op de foto"
Dat je niet mag lachen, belachelijk.. alsof we allemaal crimineel moeten eruitzien, zal het makkelijker maken ogen aan te passen zoals ze ook doen bij TBSer opsporings fotos, om ze er enger uit te laten zien.

En Gister dacht ik ook nog "een dag niet gelachen is een dag niet geleefd"
Wat bezield de politiek om mensen te verbiedenen menselijkheid en vrolijkheid te tonen op een ID kaart.
Bah.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:15:29 #264
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45702879
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:13 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Waarom zou ik een piponeus moeten dragen om te mogen lachen?
Kga morgen overigens m'n nieuwe ID-kaart laten aanmaken, daarom vraag ik dit.
Heb al pasfoto's waarop ik niet lach en heel neutraal kijk... maar dat ben ik gewoon niet op die foto, alsof ik naar een compleet ander mens kijk. Ziet er ook meteen een stuk crimineler uit.
Het doel ervan.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:16:09 #265
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45702900
Dan is het ook makkelijker voor de harde hand van de staat om mensen als iets minders te behandelen als er geen emotie te zien is op hun ID kaart, You are a number.
pi_45703426
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:39 schreef Mirage het volgende:

[..]

jij wil een toupetje als hoofddeksel ?
..dat is nou eenmaal mijn geloofsovertuiging
Gelukkig zonder haar
pi_45703459
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sommige mensen kunnen prima nadenken hoor.
Als dat zo was zaten we nu niet met die achterlijke ID plicht (en alle redenen waarom die ingevoerd is. Bekend en onbekend)
quote:
[..]

Cijfers? Bron? Meestal staan de onverlaten er nog gewoon namelijk.
Meestal? cijfers? bron?

Kom op man... als bijvoorbeeld een randdebiel een tegel van een viaduct afflikkert loopt ie daarna toch weg. Een terrorist die een bommetje laat afgaan gaat zelf meestal mee. Aan dat ID heeft dus niemand meer iets.
Tis gewoon een klote maatregel die maakt dat mensen een vals gevoel van veiligheid krijgen wat erg goed uitkomt als regeringen bezig zijn om alle mensen te registreren en de plannen voor het chippen van mensen in een vergevorderd stadium zijn.
Hoe banger je mensen maakt, hoe meer mensen niet meer nadenken en als makke schapen meegaan in wat de grote regering voorschrijft. En de politieke partijen lopen elkaar ook achterna.

Nadenken... yeah right.. mijn tante op een houtvlot
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:37:43 #268
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45703484
Het heeft niks met 'geloofs'overtuiging te maken mensen, maar levensovertuiging.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:40:25 #269
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45703544
En een aanvulling voor Nokwandas tekst: Wanneer mensen het zat zijn hun ID kaart bij zich te dragen/kwijt raken/gestolen word, verzin het maar, is men genoeg bereid tot een chip.
Maakt alles toch makkelijker!

En voor degenen die denken dat het zover al niet is... Baja beach club zegt mischien iets, en het feit dat men allang bezig is met Neurotechnologie, zelfs blinden kunnen weer zien dmv die tech, wat denk je dat we worden straks, halve cyborgs met allemaal snufjes en troep in ons lichaam, want alles word makkelijker, vooral te controleren, te maken zoals ze ons willen laten denken dat we zijn.
Robots, werkbeestjes.
pi_45703772
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:14 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Dat was de aanzet waarom ik ook zoiets wilde doen, liep met mn moeder uit de pasfoto winkel en zei meteen "ik zal verdomme volgende keer met een zon idioot mogelijk gezicht op de foto"
Dat je niet mag lachen, belachelijk.. alsof we allemaal crimineel moeten eruitzien, zal het makkelijker maken ogen aan te passen zoals ze ook doen bij TBSer opsporings fotos, om ze er enger uit te laten zien.

En Gister dacht ik ook nog "een dag niet gelachen is een dag niet geleefd"
Wat bezield de politiek om mensen te verbiedenen menselijkheid en vrolijkheid te tonen op een ID kaart.
Bah.
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:15 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Het doel ervan.
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:16 schreef Daniel.J het volgende:
Dan is het ook makkelijker voor de harde hand van de staat om mensen als iets minders te behandelen als er geen emotie te zien is op hun ID kaart, You are a number.
Zo had ik het nog niet bekeken... maar het lijkt erop alsof dat inderdaad het doel is.
Alle menselijkheid afpakken en er een emotieloos nummertje van maken.
Ik walg echt van die foto's waar ik zogenaamd "neutraal" op kijk. Ik zal dan ook proberen om er minimaal een glimlach op te krijgen.

Wat gebeurt er overigens wanneer je aanvraagfoto keer op keer wordt afgewezen en je oude ID-kaart allang verlopen is?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:55:21 #271
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45703988
Dan moet je zo snel mogelijk een ID kaart laten aanmaken dus kost de burger nog meer geld, en anders krijg je wel boetes van de politie.
pi_45704096
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:55 schreef Daniel.J het volgende:
Dan moet je zo snel mogelijk een ID kaart laten aanmaken dus kost de burger nog meer geld, en anders krijg je wel boetes van de politie.
Maar wat als die aanvraag wordt wordt afgewezen vanwege de pasfoto?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:07:30 #273
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45704392
Dan ben jij fout volgens de staat want je had je 'aan de regels moeten houden'
pi_45704437
Sinds wanneer mag je niet meer lachen op je ID-kaart dan? Ik sta er breed lachend op
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:13:49 #275
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45704591
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:08 schreef DrDentz het volgende:
Sinds wanneer mag je niet meer lachen op je ID-kaart dan? Ik sta er breed lachend op
Regels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')