abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45688417
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:19 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Als het aanscherpen zinloos is, is de hele plicht ook zinloos
nee, je hebt toch een id of paspoort nodig als je een grens over wilt. dan heb je regels nodig waaraan zo'n ding moet voldoen. al was het maar vanwege internationale afspraken
pi_45688453
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah je bent paranoide
[..]

Als jij niet begrijpt waarom die ID plicht er is is dat misschien iets om een keer over na te denken.
[..]

Nee het gaat over pasfoto regels of heb je het gedeelte gemist waar hij een rijbewijs aanvraagt?
[..]

Nee dan kwamen er nog meer regeltjes en betalen we per burger elk jaar nog meer belasting.
[..]

Wat heeft dat ermee te maken?
Wat lul je nou man...alsof die id plicht ook maar iets positiefs heeft opgeleverd. De ministeries die voor invoering hebben gepleit proberen uit alle macht een evaluatie tegen te houden en dat is niet omdat ze zulke mooie positieve cijfers proberen anoniem te houden.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_45688685
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 08:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom ben je zo tegen de id plicht dan? Uiteraard worden er geen terroristen opgepakt, maar je bent er als handhaver in ieder geval zeker van dat de groep dronken jongeren die de ambulance medewerker op zaterdagavond het werken onmogelijk maken geen valse naam opgeven. En anders heb je een extra handvat om mensen vast te houden.

De id plicht bestaat nu.., wat..., 2 jaar? Er is mij nog NOOIT om mijn id gevraagd.

Daarnaast gaat OS 'actie' al helemaal niet over de ID plicht opzich, maar over het feit dat er op basis van levensbeschouwelijkheid verschillen zijn in de procedure mbt correcte foto's. Dus waarom je de ID plicht ansich erbij sleept is me sowieso een raadsel.
Omdat het hiermee mogelijk is om een id te fabriceren dat waarmee een ander zich als jou voor kan doen. Zijn hele punt is dat er zo veel maatregelen genomen worden die onze vrijheid ernstig beperken terwijl er identificatiebewijzen uitgegeven worden die gewoon zonder problemen doorgegeven en gebruikt kunnen worden door anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vagere_Hein op 26-01-2007 11:37:14 (vrijheid ipv veiligheid) ]
pi_45688748
Je bedoelt waarschijnlijk het beperken van onze vrijheid, en niet van onze 'veiligheid'?
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:08 schreef yvonne het volgende:
Artikel 54

1. Een reisdocument wordt ingehouden, indien:
(...)

d. de foto van de houder niet langer voldoende gelijkenis vertoont;
Is dat wel een waterdichte regel? Stel, een politieagent houdt hem aan en wil de ID-kaart inhouden. Wat kan die dan beginnen, als Oversight beweert dat hij zich verslapen heeft, snel naar een belangrijke vergadering / tandarts / weetikveelwat moet en daarom geen tijd had om zijn 'verfraaiing' van het persoonlijk uiterlijk aan te brengen?

Zo ja, hoe zit het dan met het omgekeerde? Ik neem aan dat beroeps-clowns gewoon, ongeschminkt en zonder hoofddeksel op de foto staan op hun ID-kaart. Mag dan de politie die ID-kaart inhouden zodra de clown zich heeft geschminkt, omdat de foto dan niet meer voldoende gelijkenis vertoont met de persoon in werkelijkheid?

Goed, hij heeft al toegegeven dat hij normaal gesproken niet zo als op de foto eruit ziet, dat maakt een dergelijk argument natuurlijk wat minder houdbaar, maar het gaat mij even om het principe.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2007 10:46:02 ]
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:48:20 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45689043
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

er moet een reden zijn, dus als een agent jou om je id vraagt, kun je 'm vragen waarom. en als 'ie geen duidelijke reden geeft, hoef je 'm niet te laten zien.
daar valt makkelijk omheen te manouvreren hoor, politie agent hoef talleen maar te zeggen dat er een inbrak in de buurt was bijvoorbeeld, genoeg redenen om iemand zijn ID te vragen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 26 januari 2007 @ 10:49:45 #201
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45689064
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:36 schreef Igen het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk het beperken van onze vrijheid, en niet van onze 'veiligheid'?
[..]

Is dat wel een waterdichte regel? Stel, een politieagent houdt hem aan en wil de ID-kaart inhouden. Wat kan die dan beginnen, als Oversight beweert dat hij zich verslapen heeft, snel naar een belangrijke vergadering / tandarts / weetikveelwat moet en daarom geen tijd had om zijn 'verfraaiing' van het persoonlijk uiterlijk aan te brengen?

Zo ja, hoe zit het dan met het omgekeerde? Ik neem aan dat beroeps-clowns gewoon, ongeschminkt en zonder hoofddeksel op de foto staan op hun ID-kaart. Mag dan de politie die ID-kaart inhouden zodra de clown zich heeft geschminkt, omdat de foto dan niet meer voldoende gelijkenis vertoont met de persoon in werkelijkheid?

Goed, hij heeft al toegegeven dat hij normaal gesproken niet zo als op de foto eruit ziet, dat maakt een dergelijk argument natuurlijk wat minder houdbaar, maar het gaat mij even om het principe.
Het is nu natuurlijk wachten op een politieagent die willekeurig IDs inneemt omdat ze niet geheel lijken en dat wil toetsen vor de rechter
pi_45689327
Nou moet je maar als 'Joker' door het leven hey
pi_45689624

vrijdag 26 januari 2007 @ 11:10:03 #204
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_45689644
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 10:48 schreef Re het volgende:

[..]

daar valt makkelijk omheen te manouvreren hoor, politie agent hoef talleen maar te zeggen dat er een inbrak in de buurt was bijvoorbeeld, genoeg redenen om iemand zijn ID te vragen
Klopt. Politieagenten liegen nooit.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_45690531
Meneer de Joker heeft z'n rijbewijs/ID kaart onder valse voorwendselen aangevraagd. Ik hoop dat er snel onderzocht gaat worden of de kosten van dit grapje op hem verhaald kunnen worden.

Dit moet trouwens geen discussie gaan worden over het nut van de identificatieplicht, want dat heeft hier niets mee te maken. Het gaat om de regels van de pasfoto's. Ooowww, regels van de pasfoto's. Regels van de pasfoto's. Ja, als je het een paar keer zegt dan is er inderdaad niets belangrijkers meer in de wereld.

Beste Gronk, ik ben niet humorloos. En ook humor van andere kan ik wel waarderen. Dat zijn trouwens 2 verschillende dingen die jij door elkaar haalt. Maar goed, dat even terzijde.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:53:07 #206
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_45690827
Trouwens, als onze Joker toch zijn ID-kaart moet inleveren...

...is hij wel in overtreding!!!

Hij kan dan namelijk niet aan de identificatieplicht voldoen omdat hij geen ID-kaart meer heeft
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:06:35 #207
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45691212
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 11:42 schreef Nielsch het volgende:
Meneer de Joker heeft z'n rijbewijs/ID kaart onder valse voorwendselen aangevraagd. Ik hoop dat er snel onderzocht gaat worden of de kosten van dit grapje op hem verhaald kunnen worden.

Dit moet trouwens geen discussie gaan worden over het nut van de identificatieplicht, want dat heeft hier niets mee te maken. Het gaat om de regels van de pasfoto's. Ooowww, regels van de pasfoto's. Regels van de pasfoto's. Ja, als je het een paar keer zegt dan is er inderdaad niets belangrijkers meer in de wereld.

Beste Gronk, ik ben niet humorloos. En ook humor van andere kan ik wel waarderen. Dat zijn trouwens 2 verschillende dingen die jij door elkaar haalt. Maar goed, dat even terzijde.
je klinkt als een verzuurde burger die niets anders doet dan in het gareel blijven omdat dat van boven af wordt opgedragen. Het is de verantwoordelijkheid van de burger om dingen aan het licht te brengen ook al gaat het om de absurde regels van een pasfoto en het verkrijgen van een ID-kaart
pi_45691275
Pff, hoeveel belastinggeld gaat deze onzin kosten. o.O
pi_45691318
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:06 schreef Re het volgende:

[..]

je klinkt als een verzuurde burger die niets anders doet dan in het gareel blijven omdat dat van boven af wordt opgedragen. Het is de verantwoordelijkheid van de burger om dingen aan het licht te brengen ook al gaat het om de absurde regels van een pasfoto en het verkrijgen van een ID-kaart
Dit is alleen superoud nieuws, het was allang bekend dat je onherkenbaar zo'n ding kon regelen.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:11:08 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45691361
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:09 schreef pingu_ het volgende:

[..]

Dit is alleen superoud nieuws, het was allang bekend dat je onherkenbaar zo'n ding kon regelen.
Maar tot op heden niet in extreem uitgevoerd dat er kamervragen over gesteld worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')