abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45694234
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:33 schreef du_ke het volgende:
[afbeelding]
Inderdaad mooier dan van die suikertaarten die je wel eens ziet .
idd, mooi gebouw .. net "de Waag" of de Harlemmer Poort maar dan op z'n oriëntaals
pleased to meet you
pi_45695161
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik noem het eerder rationeel denken. Wat jij het noemt mag jij weten
[..]
Ik heb het over ieder zijn eigen geloof
quote:
Dat is niet waar. Verlichting staat wel degelijk voor ontkerkelijking. Je past je aan aan de groep die geen God nodig heeft, want dat is de moderne progressieve groep. Dan ben je verlicht. Niet anders.
[..]
Nee heel veel wetenschappers waren in de verlichting nog steeds christelijk (ook darwin) maar zagen dat sommige dingen (of veel ) die in de bijbel staan niet klopten
quote:
Een boek is zoals het is. Je kunt er geen 'vrijere' vertalingen uithalen. Vertalingen zijn als het goed is altijd gelijk. Interpretaties daarentegen kunnen wel verschillen.
Wat is dat voor onzin er is een wereld van verschil tussen vertalingen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45695528
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb het over ieder zijn eigen geloof
Ik ook.
quote:
[..]
Nee heel veel wetenschappers waren in de verlichting nog steeds christelijk (ook darwin) maar zagen dat sommige dingen (of veel ) die in de bijbel staan niet klopten
Ontkerkelijking dus. Als je van je geloof bent gevallen, ben je verlicht.
quote:
[..]
Wat is dat voor onzin er is een wereld van verschil tussen vertalingen
Dat is juist en dat is wat het fout maakt. Daarom gaat het bergafwaarts met het christendom. Elk jaar een nieuwe vertaling, afhankelijk van de stemming van de vertaler.
pi_45696317
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik ook.
[..]
Het ;liefst zou jij dus iedereen willen bekeren
quote:
Ontkerkelijking dus. Als je van je geloof bent gevallen, ben je verlicht.
[..]
Nee je moet gewoon accepteren dat het door een man is geschreven zo`n 2000 jaar terug die geen kaas gegeten had van wetenschap
quote:
Dat is juist en dat is wat het fout maakt. Daarom gaat het bergafwaarts met het christendom. Elk jaar een nieuwe vertaling, afhankelijk van de stemming van de vertaler.
Bergafwaarts het groeid nog steeds en het is nog steeds het meest uitgeoefende geloof ter wereld.

Verder had ik het over de koran
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_45697084
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 14:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het ;liefst zou jij dus iedereen willen bekeren
Hoe je dat er uit haalt is me een raadsel, maar goed. Zou ik het erg vinden als meer mensen moslim waren? Nee.
quote:
[..]
Nee je moet gewoon accepteren dat het door een man is geschreven zo`n 2000 jaar terug die geen kaas gegeten had van wetenschap
Het is niet door 1 man geschreven. 200 Jaar na Christus zijn er wat mensen opgestaan om wat verhalen op te stellen. Op een gegeven moment werden dit er zoveel dat ze ze allemaal op tafel legden en het lot wilden laten beslissen wat de juiste was. Ze schudden de tafel heen en weer en de 4 verhalen die nu de Bijbel vormen bleven over. Dan is het niet gek dat er soms vreemde dingen in staan die niet met elkaar stroken.
quote:
[..]
Bergafwaarts het groeid nog steeds en het is nog steeds het meest uitgeoefende geloof ter wereld.
Verder had ik het over de koran
Gia noemt zich ook nog altijd christen. Als het allemaal dat soort christenen zijn, dan is dat nog niet eens heel vreemd. Kijk voor het gemak eens op een zondag in de kerk. Ik kijk soms ook wel in een kerk, maar dan op tv. Allemaal bejaarden. De jeugd moet er niets van hebben.

Kijk voor de verandering dan eens in een moskee. Neem een vergelijkbare dag en kijk er eens op een vrijdagmiddag, zo tussen half 1 en 1 uur.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:15:21 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_45697170
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kijk voor de verandering dan eens in een moskee. Neem een vergelijkbare dag en kijk er eens op een vrijdagmiddag, zo tussen half 1 en 1 uur.
Er zit een moskee in mijn straat, lopen alleen werkloze oude mannetjes in en uit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45697252
quote:

[..]

Hoe je dat er uit haalt is me een raadsel, maar goed. Zou ik het erg vinden als meer mensen moslim waren? Nee.
[..]

Het is niet door 1 man geschreven. 200 Jaar na Christus zijn er wat mensen opgestaan om wat verhalen op te stellen. Op een gegeven moment werden dit er zoveel dat ze ze allemaal op tafel legden en het lot wilden laten beslissen wat de juiste was. Ze schudden de tafel heen en weer en de 4 verhalen die nu de Bijbel vormen bleven over. Dan is het niet gek dat er soms vreemde dingen in staan die niet met elkaar stroken.
[..]
Dus dan zie je ook dat er reden is sommige dingen die er in staan niet te geloven net zoals er dingen in de koran staan die van zijn levensdagen niet kunnen
quote:
Gia noemt zich ook nog altijd christen. Als het allemaal dat soort christenen zijn, dan is dat nog niet eens heel vreemd. Kijk voor het gemak eens op een zondag in de kerk. Ik kijk soms ook wel in een kerk, maar dan op tv. Allemaal bejaarden. De jeugd moet er niets van hebben.

je hebt geen gebouw nodig om je geoof te beleiden
pi_45697396
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Er zit een moskee in mijn straat, lopen alleen werkloze oude mannetjes in en uit.
Als je verder had gelezen, had je kunnen lezen dat ik je (weer) een paar stappen voor was. Ik heb dan ook een vergelijkend tijdstip als voorbeeld genomen. Zondag van de christenen, vrijdagmiddag van de moslims. Zijn het op vrijdagmiddag ook alleen werkloze oude mannetjes? Ja, daarbuiten is het wat rustiger. Maar dat kunnen we ook mooi vergelijken. Als ik nu naar een kerk ga, dan is het daar leeg. Niet als ik naar een moskee ga.

Je kunt natuurlijk ook besluiten jezelf wat minder belachelijk te maken en gewoon te erkennen dat het christendom in verval is. Al sinds de verlichting.

Voor de rest niets dan respect en goeds over de christenen die hun geloof wel omarmen.
pi_45697472
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dus dan zie je ook dat er reden is sommige dingen die er in staan niet te geloven net zoals er dingen in de Koran staan die van zijn levensdagen niet kunnen
In het geval van de Bijbel, ja. In het geval van de Koran, nee. Maar het staat je vrij om mij iets aan te wijzen dat niet kan.
quote:
[..]
je hebt geen gebouw nodig om je geoof te beleiden
Dat is juist. Dat zegt ook niemand. Ware het niet dat dit geloof er zonder gebouw ook niet is bij velen.
pi_45697484
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Voor de rest niets dan respect en goeds over de christenen die hun geloof wel omarmen.
Respect voor een boek dat tot stand is gekomen toen, en ik quote, "200 Jaar na Christus zijn er wat mensen opgestaan om wat verhalen op te stellen. Op een gegeven moment werden dit er zoveel dat ze ze allemaal op tafel legden en het lot wilden laten beslissen wat de juiste was. Ze schudden de tafel heen en weer en de 4 verhalen die nu de Bijbel vormen bleven over. Dan is het niet gek dat er soms vreemde dingen in staan die niet met elkaar stroken."

Als je zegt respect te hebben voor het geloof van anderen probeer dat dan tenminste door te laten werken in je reply.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_45697512
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:24 schreef FJD het volgende:

[..]

Respect voor een boek dat tot stand is gekomen toen, en ik quote, "200 Jaar na Christus zijn er wat mensen opgestaan om wat verhalen op te stellen. Op een gegeven moment werden dit er zoveel dat ze ze allemaal op tafel legden en het lot wilden laten beslissen wat de juiste was. Ze schudden de tafel heen en weer en de 4 verhalen die nu de Bijbel vormen bleven over. Dan is het niet gek dat er soms vreemde dingen in staan die niet met elkaar stroken."

Als je zegt respect te hebben voor het geloof van anderen probeer dat dan tenminste door te laten werken in je reply.
ach zo zijn ze
  vrijdag 26 januari 2007 @ 15:26:03 #262
8369 speknek
Another day another slay
pi_45697530
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als je verder had gelezen, had je kunnen lezen dat ik je (weer) een paar stappen voor was. Ik heb dan ook een vergelijkend tijdstip als voorbeeld genomen. Zondag van de christenen, vrijdagmiddag van de moslims. Zijn het op vrijdagmiddag ook alleen werkloze oude mannetjes? Ja, daarbuiten is het wat rustiger. Maar dat kunnen we ook mooi vergelijken. Als ik nu naar een kerk ga, dan is het daar leeg. Niet als ik naar een moskee ga.
Geen idee. Laat ik het zo zeggen: ik heb het nog niet anders meegemaakt.
quote:
Je kunt natuurlijk ook besluiten jezelf wat minder belachelijk te maken en gewoon te erkennen dat het christendom in verval is. Al sinds de verlichting.

Ik maak mezelf niet belachelijk, ik deel de mening namelijk. Overigens is ook de Islam in Nederland in verval; het percentage moslims dat ongelovig wordt is groter dan de aanwas van niet-moslims (geboorte uitgesloten).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45697845
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:24 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik moet mijn verhaal inderdaad corrigeren. Met Bijbel bedoelde ik eigenlijk NT. Ik heb niets tegen christenen die de Bijbel als geheel accepteren en volgen, dus zowel OT als NT. Het OT vangt namelijk al veel gebreken van NT op. Het heeft een neutraliserende werking.
pi_45697916
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:26 schreef speknek het volgende:

...Ik maak mezelf niet belachelijk, ik deel de mening namelijk. Overigens is ook de Islam in Nederland in verval; het percentage moslims dat ongelovig wordt is groter dan de aanwas van niet-moslims (geboorte uitgesloten).
Ho, stop maar. Er is niets meer over van je duim. Ik zou zeggen stap over naar je andere duim, maar die was al op tijdens de 'evolutie' sessies.

Misschien kun je bij je grote teen? Kun je in ieder geval verder zuigen.
pi_45698592
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ho, stop maar. Er is niets meer over van je duim. Ik zou zeggen stap over naar je andere duim, maar die was al op tijdens de 'evolutie' sessies.

ontkenning enzo
eeeh
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:00:51 #266
8369 speknek
Another day another slay
pi_45698746
quote:

Je holle retoriek als gevolg van een gebrek aan kennis is zoals altijd weer bijzonder treurig.
quote:
Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) heeft een rapport over Turkse en Marokkaanse moslims in Nederland in ontvangst genomen. Het onderzoek is mede gedaan op verzoek van de Tweede Kamer.

Het onderzoek is uitgevoerd door het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) en gaat in op verschillende aspecten van de religieuze betrokkenheid van Turkse en Marokkaanse moslims in Nederland. In aparte deelstudies wordt aandacht besteed aan de publieke discussie rond de islam en aan de islamitische organisaties in Nederland.

De belangrijkste bevindingen uit het onderzoek:

De algemene ontwikkeling van secularisatie ('ontkerkelijking') vindt ook plaats onder moslims. Het moskeebezoek onder Turkse moslims nam in de periode 1998-2002 af van 44% naar 35%. De voorkeur voor een islamitische school liep onder Marokkanen terug van 38% naar 23%.
Vooral jongeren, hogeropgeleiden, werkenden en sociaal beter geïntegreerden hechten minder belang aan de islam in het dagelijks leven. Wel blijft de identificatie van Turken en Marokkanen met de islam onverminderd sterk.
Bijna tweederde van de moslims zien religie als een persoonlijke zaak. 31% van de Turken en 35% van de Marokkanen vindt dat religie ook in de publieke sfeer een rol moet spelen. Een zeer klein deel van de Turkse en Marokkaanse jongeren houdt zich bezig met vormen van religieus-politieke activiteiten die strijdig zijn met de democratische rechten en vrijheden.
Tussen individuele moslims bestaan grote verschillen in religieuze beleving en opvattingen over bijvoorbeeld geloofsverlies, partnerkeuze en moskeebezoek.
De moslimidentiteit heeft voor meisjes en vrouwen meer verplichtende gedragsconsequenties dan voor jongens en mannen. Dit hangt voor een deel samen met de islamitische voorschriften die gelden voor bijvoorbeeld de rolverdeling tussen mannen en vrouwen, de band met de familie en de opvoeding van kinderen.
De publieke discussie over de islam gaat voor een groot deel over kwesties die eerder speelden rond andere religies, zoals bijzonder onderwijs, homoseksualiteit en de verhouding tussen mannen en vrouwen.
Het SCP verwacht dat de ontwikkelingen van secularisatie en individualisering van de geloofsbeleving zullen doorzetten. Toch moet ook rekening worden gehouden met etnisch-religieuze frontvorming bij een kleine minderheid van Turken en Marokkanen. Deze kleine groep ervaart de Nederlandse samenleving als vijandig en discriminerend. Hierdoor kan een negatieve spiraal ontstaan van oplopende etnische spanningen.
pi_45698841
Mag ik gokken wat z'n antwoord is?
"Moskeebezoek zegt niets over het geloven op zich"
pi_45699043
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:00 schreef speknek het volgende:

[..]

blaat
[..]
Het mag je niet verbazen dat een rapport dat is opgesteld in opdracht van Frau Verdonk voor mij geen waarde heeft.

Ik ga uit van waarneming. De moskee is simpelweg drukker dan ooit. Er komen nieuwe moskeeen bij, maar de drukte neemt niet af. Wat een rapport van Verdonk daar over zegt zal mij een zorg zijn.
pi_45699148
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het mag je niet verbazen dat een rapport dat is opgesteld in opdracht van Frau Verdonk voor mij geen waarde heeft.
Das altijd het makkelijkst. Op die manier kun je van al je tegenstanders zeggen dat ze partijdig zijn en dat hun informatie dus niet klopt.

Daarnaast is observatie altijd subjectief.
pi_45699291
quote:

[..]

schaapie schaapie
inderdaad ontkenning dus
eeeh
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:16:40 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_45699307
quote:
. Ik had een wereldvreemde reply verwacht, maar deze slaat alles!
quote:
Ik ga uit van waarneming. De moskee is simpelweg drukker dan ooit. Er komen nieuwe moskeeen bij, maar de drukte neemt niet af. Wat een rapport van Verdonk daar over zegt zal mij een zorg zijn.
Lalalala think happy places lalalalala.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:18:12 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_45699361
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:12 schreef FJD het volgende:
Das altijd het makkelijkst. Op die manier kun je van al je tegenstanders zeggen dat ze partijdig zijn en dat hun informatie dus niet klopt.

Daarnaast is observatie altijd subjectief.
Het klopt natuurlijk totaal niet, het onderzoek is in opdracht van de kamer gedaan, niet Verdonk, en dan nog: het betreft hier het SCP, niet een eenmanscommissie geleid door Verdonk.
pi_45699507
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:00 schreef speknek het volgende:

Je holle retoriek als gevolg van een gebrek aan kennis is zoals altijd weer bijzonder treurig.
blijkbaar neemt een groot gedeelte van nederland dit rapport ook niet al te serieus, aangezien wilders met zijn tsunami retoriek, 9 zetels heeft bemachtigd en mensen hier op fok nog steeds duidelijk laten blijken, dat ze het in hun broek doen als het woord islam langskomt

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_45699521
quote:

Vrijdag moet ik altijd op dat tijdstip werken
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_45699654
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:22 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Vrijdag moet ik altijd op dat tijdstip werken
Dat is vervelend. Heb je zo'n onflexibele werkgever dat hij je niet even een uurtje laat gaan? Je kan het op een ander tijdstip compenseren.
pi_45699701
Niet iedereen is steuntrekker.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 16:27:05 #277
8369 speknek
Another day another slay
pi_45699716
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:21 schreef Slayage het volgende:
blijkbaar neemt een groot gedeelte van nederland dit rapport ook niet al te serieus, aangezien wilders met zijn tsunami retoriek, 9 zetels heeft bemachtigd en mensen hier op fok nog steeds duidelijk laten blijken, dat ze het in hun broek doen als het woord islam langskomt

Het meeste daarvan is dan ook ongebaseerde xenofobie. Overigens gaat het hier om een percentages, niet om absolute getallen, die nemen namelijk wel toe. En door ghettovorming clustering kan zo nog steeds het probleem groeien. Het fanatieke Christendom is landelijk gezien ook geen probleem, maar ga niet je gras maaien op zondag op de Veluwe.
pi_45722414
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 13:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik noem het eerder rationeel denken. Wat jij het noemt mag jij weten
De Duitse filosoof Kant had een leus voor de Verlichting: 'Durf je eigen verstand te gebruiken'.
quote:
Dat is niet waar. Verlichting staat wel degelijk voor ontkerkelijking. Je past je aan aan de groep die geen God nodig heeft, want dat is de moderne progressieve groep. Dan ben je verlicht. Niet anders.
De mens kon zijn verstand niet gebruiken, omdat hij te veel aan niet-verstandelijke opvattingen gebonden was en doordat traditionele machten en autoriteiten het hem beletten. De strijd van de Verlichting ging dus tegen (bij)geloof en vooroordeel én tegen de instanties die deze in stand hielden.
Dat de rede een maatstaf is voor wat natuurlijk is en het boven- en onnatuurlijke moet bestrijden ging wel gepaard met een steeds verder gaand atheïsme op godsdienstig terrein.
Het sterker worden van individuele vrijheid en onderlinge gelijkheid (niet zozeer het aanpassen aan een groep) gaat dan gepaard met een toename van tolerantie in geloofszaken.
quote:
Een boek is zoals het is. Je kunt er geen 'vrijere' vertalingen uithalen. Vertalingen zijn als het goed is altijd gelijk. Interpretaties daarentegen kunnen wel verschillen.
Dat ben ik met je eens. Een 'vrijere' vertaling van een boek is simpelweg een nieuw boek.
Het gaat echter geenzins over boeken, maar over een verstandelijk inzicht die gebaseerd is op een houding die vrij is van vooroordelen.

Dit is overigens zwaar offtopic.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_45723843
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 15:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

In het geval van de Bijbel, ja. In het geval van de Koran, nee. Maar het staat je vrij om mij iets aan te wijzen dat niet kan.
[..]

Dat is juist. Dat zegt ook niemand. Ware het niet dat dit geloof er zonder gebouw ook niet is bij velen.
nu weet ik niet of het in de koran of in de soena stond maar er is een pasage waar mohamed op 2 plaatsen tegelijkertijd was wat mij nogal onmogelijkt tenzij hij zich zelf gekloond had.

En zo zijn er wel meer dingen
pi_45723871
quote:

[..]

jij ontkent ook nog eens de evolutie theorie
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:12:46 #281
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_45732523
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Het meeste daarvan is dan ook ongebaseerde xenofobie. Overigens gaat het hier om een percentages, niet om absolute getallen, die nemen namelijk wel toe. En door ghettovorming clustering kan zo nog steeds het probleem groeien. Het fanatieke Christendom is landelijk gezien ook geen probleem, maar ga niet je gras maaien op zondag op de Veluwe.
Komt er dan een christenfundamentalist in traditionele kledij met een kromzwaard om de bijbel op je borst te prikken terwijl hij heel hard GOD IS ALMACHTIG schreeuwt? Dacht het niet he.

Hou nou eens op met die zinloze vergelijking tussen christenen en moslims. Dat is net zo debiel als Jezus met Mohammed vergelijken. Mohammed was een wraakzuchtige geweldadige kinderneuker. Jezus was dat allerminst.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  zaterdag 27 januari 2007 @ 19:19:05 #282
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45732778
quote:
Hou nou eens op met die zinloze vergelijking tussen christenen en moslims. Dat is net zo debiel als Jezus met Mohammed vergelijken. Mohammed was een wraakzuchtige geweldadige kinderneuker. Jezus was dat allerminst.
Nu maak je zijn roze wereld kapot en dat is niet eerlijk.
pi_45733055
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is vervelend. Heb je zo'n onflexibele werkgever dat hij je niet even een uurtje laat gaan? Je kan het op een ander tijdstip compenseren.
Je zou ook op een ander tijdstip kunnen gaan bidden, bij voorkeur eentje waarbij het geen conflicten met je werk oplevert. Het zou de productiviteit van het bedrijf in ieder geval geen windeieren leggen, en het is ook behoorlijk a-collegiaal. Er is een heel weekend waarin je kan bidden zoveel je wil, op de andere dagen heb je gewoon je plichten waar je je aan te houden hebt als werknemer. Een beetje gaan zitten zeiken dat een werkgever onflexibel is slaat nergens op, daar kan ie niet van vreten.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45733409
het idee dat onze schepper (mocht hij bestaan) een sadistische, pedofiele, schizofrene, narcistische rovende massamoordenaar zou aanwijzen als zijn afgezant is van zichzelf al godslastering

de volgers van dit haatgeloof hebben de wereld niets dan ellende bezorgd, ik snap niet dat nederland uberhaubt nog deze maangod aanbidders heeft toegelaten

in ieder geval een stap in de goede richting dat deze moskee niet doorgaat, dat er meer moskeeen mogen volgen
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:06:46 #285
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_45734471
Gelukkig hebben we in Nederland ruim voldoende Moskeeën.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 27 januari 2007 @ 20:35:11 #286
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_45735620
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:06 schreef BansheeBoy het volgende:
Gelukkig hebben we in Nederland ruim voldoende Moskeeën.

²
hoe gaat het amigo?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 27 januari 2007 @ 23:08:04 #287
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45740660
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 19:27 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je zou ook op een ander tijdstip kunnen gaan bidden, bij voorkeur eentje waarbij het geen conflicten met je werk oplevert. Het zou de productiviteit van het bedrijf in ieder geval geen windeieren leggen, en het is ook behoorlijk a-collegiaal. Er is een heel weekend waarin je kan bidden zoveel je wil, op de andere dagen heb je gewoon je plichten waar je je aan te houden hebt als werknemer. Een beetje gaan zitten zeiken dat een werkgever onflexibel is slaat nergens op, daar kan ie niet van vreten.
en gelijk ook al die kankerrookpauzes afschaffen lekker paffen terwijl ik werk
Maar nee, roken lossen we samen wel op

Ik heb liever dat mijn collega's gaan bidden dan gaan paffen, stinkt een stuk minder.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_45741054
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:08 schreef Againzender het volgende:

[..]

en gelijk ook al die kankerrookpauzes afschaffen lekker paffen terwijl ik werk
Maar nee, roken lossen we samen wel op

Ik heb liever dat mijn collega's gaan bidden dan gaan paffen, stinkt een stuk minder.
Ik heb liever dat mijn collega's gewoon doorwerken inplaats van de werkplaats in de steek te laten vanwege een religieus ritueel dat ook makkelijk NA het werk kan gebeuren. Ik zie het al voor me...sorry mevrouw, we kunnen u tijdelijk niet van dienst zijn, want mijn collega's moeten een uurtje bidden. Ik zou zelf ook zoiets hebben van "dan pleurt maar helemaal op, ik bel wel een bedrijf dat zijn werk WEL serieus neemt".
  zaterdag 27 januari 2007 @ 23:28:54 #289
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45741573
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb liever dat mijn collega's gewoon doorwerken inplaats van de werkplaats in de steek te laten vanwege een religieus ritueel dat ook makkelijk NA het werk kan gebeuren. Ik zie het al voor me...sorry mevrouw, we kunnen u tijdelijk niet van dienst zijn, want mijn collega's moeten een uurtje bidden. Ik zou zelf ook zoiets hebben van "dan pleurt maar helemaal op, ik bel wel een bedrijf dat zijn werk WEL serieus neemt".
en ik heb de pleuris aan collega's die ik niet te pakken krijg omdat 'ze ff staan te roken'
volgens mij gaat daar meer geld aan verloren dan aan gebed.
pi_45741863
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:28 schreef Againzender het volgende:

[..]

en ik heb de pleuris aan collega's die ik niet te pakken krijg omdat 'ze ff staan te roken'
volgens mij gaat daar meer geld aan verloren dan aan gebed.
Tsja, daar heb ik weinig last van, mijn werk is voornamelijk in de buitenlucht, en gewoon werken met een peukie in je mond is dan ook geen probleem. Als we binnen werken, roken we gewoon niet, punt. Het maakt mij ook niet uit dat iemand wil bidden, ik vind het prima, maar dan wel in je eigen tijd. Is dat nou zo moeilijkl te begrijpen ?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 23:38:14 #291
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_45742100
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, daar heb ik weinig last van, mijn werk is voornamelijk in de buitenlucht, en gewoon werken met een peukie in je mond is dan ook geen probleem. Als we binnen werken, roken we gewoon niet, punt. Het maakt mij ook niet uit dat iemand wil bidden, ik vind het prima, maar dan wel in je eigen tijd. Is dat nou zo moeilijkl te begrijpen ?
die eigen tijd is voor kantoorwerk (wat ik dan doe) ook gedefinieerd voor rokers. Als je gaat zeggen dat je maar in je eige tijd moet bidden, moedt je ook lekker in j eiegen tijd gaan roken. Kortom: rokers en godsdienstaanhangers: haal de werktijd maar lekker in.
pi_45742657
Ja prima, kan ik niks tegen in brengen. Ik zie vaak hele groepen mensen buiten staan voor kantoorpanden, effe snel een cigaretje, maar ondertussen is wel je werkplek leeg, en dat hoort gewoon niet. Ik ben zelf een roker, maar ik kan dat wel begrijpen.
pi_45744621
Bidden kan ook in de eigen tijd en zal werk niet belemmeren. Het verloren gebed kan worden ingehaald bij het volgende gebed.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 28 januari 2007 @ 01:38:11 #294
117098 Hathor
Effe niet
pi_45746485
quote:
Op zondag 28 januari 2007 00:38 schreef Burakius het volgende:
Bidden kan ook in de eigen tijd en zal werk niet belemmeren. Het verloren gebed kan worden ingehaald bij het volgende gebed.
Ja, stel je toch eens voor dat je er eentje mist zeg, bergen zullen verkruimelen, oceanen zullen bevriezen, en het gras zal niet meer groeien.
pi_45750018
quote:
Op zondag 28 januari 2007 01:38 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, stel je toch eens voor dat je er eentje mist zeg, bergen zullen verkruimelen, oceanen zullen bevriezen, en het gras zal niet meer groeien.
nee dan mis je sevap. En je plicht loop je mis. De beloning of bestraffing zal je in het hiernamaals pas echt zien.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_45754957
quote:
Op zondag 28 januari 2007 09:33 schreef Burakius het volgende:

[..]

nee dan mis je sevap. En je plicht loop je mis. De beloning of bestraffing zal je in het hiernamaals pas echt zien.
je bedoeld wormen
pi_45770218
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 09:08 schreef Burakius het volgende:
Jammer. Ik wou erg graag wel bidden in die Westermoskee. Ik snap alleen niet wat er zo extremistisch is aan milli görüs. En een gematigde Islam bestaat niet. HEt is Islam en de rest. Ik ben moslim. En omdat ik niet moord etc. en alle joden dood wil ofzo ben ik ook niet opeens een gematigde moslim. NEEN. Ik ben een moslim klaar. Dus ophouden met dat gematigde bullshit.
toch bestaat er wel iets als een islam die voor nederlanders aanvaardbaar is en een 'kut-islam'(taliban, homohaters en co)
Met gematigd wordt dan ook meer bedoeld: moslims die hun geloof op een wijze praktiseren dat het voor nederlanders acceptabel is/te respecteren valt.
trug van weggeweest
pi_45816621
quote:
Op zondag 28 januari 2007 20:59 schreef rotsbloque het volgende:

[..]

toch bestaat er wel iets als een islam die voor nederlanders aanvaardbaar is en een 'kut-islam'(taliban, homohaters en co)
Met gematigd wordt dan ook meer bedoeld: moslims die hun geloof op een wijze praktiseren dat het voor nederlanders acceptabel is/te respecteren valt.
of jij het nou respecteer of acceptabel vind is niet aan de orde. Zoals ik mijn Islam praktiseer word aanvaard door Nederlanders. Wat ik doe is gewoon de Islam. Niet gematigd. niet extreem. Gewoon zoals het hoort. En dat jij dat gematigd noemt irriteert me erg zwaar. Net alsof ik heel erg 'los' ben in me geloof. Zo komt het over.
pi_45816821
Terecht. Gematigde islam bestaan niet.
No offense.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_45816877
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 10:01 schreef damian5700 het volgende:
Terecht. Gematigde islam bestaan niet.
No offense.
None taken. De Islam is van nature vreedzaam. Naast een vreedzame Islam kan dus geen gewelddadige en extremistische Islam bestaan. Er is er namelijk maar 1. De Islam is de Islam en is dus vreedzaam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')