abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45617902
Omdat het eerste topic vol is en er toch nog wel genoeg stof voor discussie is; als men maar de flames uit de buurt houdt. Hier even de OP van het vorige deel:
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:14 schreef Daniel.J het volgende:
Proloog:

Las gister wat in een krantje over dat jongeren niet het gedeelte van de hersennen gebruiken wat empathie oproept, of op zn minst \'begrip\' voor het heil van een ander.
Klinkt geloofwaardig.
Overal is het een sodom en gomorra, jongeren zijn agressief en vervelen zich terwijl ze omkomen in de verwenning, ze zuipen zich maar de klote of zitten aan de drugs, Ja er zijn goede jongeren, en nog best aardig wat..thank god.
Maar net als met marrokaanse jeugd verpesten de galbakken het voor de goedwillenden.

Wat is een jongere:
een jongere is een koter boven de 14 en onder de 21.
na 21 is het een jong volwassene (die ook over het algemeen geen normbesef hebben maar het gaat hier over jongeren)

Hier een lijstje van wat jongeren doen en hoe ze het zouden moeten doen:

laten we simpel beginnen.

*Snachts rondstruinen en zich ophouden in groepjes op straat lekker mensen intimideren.
Jongeren vinden het tegenwoordig normaal om snachts laat nog over straat te gaan, en een beetje mensen te provoceren, als het niet al een grote bek is wel geweld (maar dit word later behandeld in dit topic)
~Slaaptijd is snachts, dan ga je je bedje in. na 10 uur hoort een \'jongere\' op zn nest te liggen.
Er zou een curfew gesteld moeten worden naar mijn mening.

*Zich te pletter zuipen en roken

Vanaf steeds lagere leeftijd zuipen jongeren, en roken hetzelfde.
dit is voor de jongere vaak \'stoer\' totdat ze met een bezwete kop op de grond liggen,
maar dat hoort er bij volgens de jongere.
Hierdoor zijn ze niet alleen een gevaar voor zichzelf en omgeving, maar het kost de ouders ook veel frustratie, drinkende jongeren zijn vaak onhandelbaar voor ouders, terwijl alle schade die deze varkens veroorzaken op de ouders verhaalt word.
~Jongeren horen niet te drinken voor hun 21e, inclusief bier.
en roken na je 18e moet je zelf weten, kun je net zo goed elke dag een nipje rattengif op je tong leggen maar goed, het hoort er bij volgens de jongere.

*Jongeren zijn steeds geweldadiger en hebben een grote bek.
~Jongeren denken tegenwoordig alles maar te kunnen maken en zeggen tegen ouderen, het respect is er totaal niet meer, mischien komt dit door de combinatie slechte opvoeding (onverantwoord bezig zijn van de ouders in deze tijd, zoals een gezin waarvan beide ouders werken en het kind maar op straat gelaten word, geen voorzieningen die het kind sturen, en ja een jongere is ook een kind) en de media die de wereld heeft lopen omdraaien, constant spotjes waarin volwassenen kinderlijk zijn en het kind de volwassene, let er maar eens op wanneer je de televisie weer aanzet (indien je jongere bent is dit dus 24 uur per dag tenzij je achter internet zit maar zelfs dan staat vaak de tv aan)
~Jongeren hebben hun grote smoel te houden tegen ouderen, en horen opgevoed te worden door ouderen, alle ouderen hebben daar gezamelijk verantwoordelijkheid in.
Een kind (jongere) die geweldadig gedrag vertoont naar een oudere moet ter plekke worden gestraft, fysiek.
De Jongere moet weten wat zijn/haar plaats is, het is al een hel genoeg voor de ouders om een kind een beetje nog fatsoenlijk te laten opgroeien met alle lasten tegenwoordig, mag de jongere er ook wat voor terugdoen, en dat is fatsoenlijk gedrag vertonen.

Balkenende de man die veel praat maar zelf ook geen zak uitvoert (op het verkeerde voorbeeld geven na)
zei het al eens: Fatsoen moet je doen.
en daar heeft de vent \'wel gelijk in.

Jongeren moeten onvoorwaardelijk gehoorzamen aan de ouder, als een jongere agressief is of een grote bek heeft, snachts op straat is of loopt te zuipen, is de opvoeding mislukt en zou het kind gecorrigeerd moeten worden door elke oudere die zich in de omgeving bevind (zoals je vroeger je peukje uit je bek gemept werd en aan je oor naar je ouders huis gesleurd werd wanneer je gesnapt werd door een oude van dagen of je elkaar nu kende of niet)
Opvoeden is een verantwoordelijkheid van de gehele gemeenschap, de hele maatschappij.
als ouders niet aan opvoeding doen waarom laten andere mensen het dan ook verloederen, of zijn we allemaal te druk bezig met werken om te overleven in deze tijd?

Het is tijd dat de oorlog verklaard word aan de onverschilligheid.
En men weer actief de jongeren in het gareel houd, desnoods met geweld.

onder het mom van \"wie denken de koters dat ze zijn\"
empatisch ermogen en normen zullen we moeten afdwingen want de jongeren hebben het niet van zichzelf.

De jongeren die het wel goed doen zullen vast niet met de correcties te maken krijgen.

Hoe dien je te reageren als jongere om een goede jongere te zijn:

-als iemand op straat en jijzelf elkaar de ogen kruisen zeg je elkaar netjes gedag
dit kan op de volgende manieren:
. Hoi (voor als je introvert of verlegen bent)
. goedendag (bij ouderen)
. knikje met je hoofd maken

-als iemand je om hulp of bijv. naar de weg vraagt (waar is het ziekenhuis oid)
in dit geval hoor je mensen ook te helpen, niet te negeren.
je blijft beleefd staan en beantwoord fatsoenlijk de vraag, in het geval van hulp doe je wat je gevraagd word.

-als je ouders je terecht wijzen doe je wat ze zeggen en ga je er niet tegenin, moet je naar je kamer dan blijf je op je kamer, je ouders voeden je op, de straat verloederd je.

-als vrienden je drank of drugs aanbieden, zeg je nee en loop je weg.

-wanneer je op een bankje gaat zitten laat je ruimte over voor andere mensen, in het geval dat er iemand naast je gaat zitten maak je beleefd een praatje.

-voorbijgangers horen niet uitgejouwd te worden, als je met vrienden ergens zit en voorbijgangers worden door ze outgejouwd of bedreigd dan sta je op en loop je weg.

-je bent snachts binnen en niet buiten.

-wanneer je iemand slachtoffer van misdrijf ziet worden of zijn, help je diegene.
ook in geval van vechtpartij, roep mensen om je heen op om te helpen.
en sus de bende, niet mee gaan vechten.

-Je gebruikt geen kwetsende taal, je praat fatsoenlijk nederlands, het hoeft niet perse met moeilijke woordjes, zolang het verstaanbaar is en zonder gescheld en half engels ertussendoor.

-je draagt geen ipod/mp3speler terwijl je fietst of uberhaupt loopt, dit is gevaarlijk want je hoort geen verkeer of mensen, muziek draai je thuis met koptelefoon op om anderen niet tot last te zijn, en het volume hoeft niet knallend hard.

-als je een brommer of scooter hebt, toeter je niet naar bekenden als groet.
de toeter is bedoeld in geval van waarschuwing naar andere rijtuigen.

-je bent tolerant tegenover iedereen tenzij ze ingaan tegen deze punten, wanneer je andere jongeren tegen deze punten in ziet gaan, corrigeer je ze desnoods met hulp van ouderen.

Wat zou vanuit de politiek helpen?:
~ Wijkagent actief stellen, dat wil zeggen niet de hele dag koffie drinken maar je werk doen en patrouilleren, vooral snachts en jongeren die snachts op straat lopen/staan/zitten/hangen/liggen
met een "werkstraf" naar huis sturen, geldboetes voor de ouders geven enkel meer frustratie.
Jongeren overdag corrigeren, zoals een agent hoort te doen, ook in de winkelstraten duidelijke aanwezigheid van agenten op patrouille.

~Verbod op drank en roken onder de 21
bij overtreding werkstraf.
(al zou de politiek dat toch niet willen bewerkstelligen want het draait allemaal om geld.)

~Sport & dergerlijke gezonde recreatie opzetten
Om de jongeren 'positief te beinvloeden.

~Breezerdrankjes uit de handel nemen
Dezen zetten expliciet jongeren aan tot drinken,
en dan met name jonge tienermeisjes.

~Geweldadige programering verbieden, inclusief bij muziekzenders, en gokspelen van de buis halen.
Programering waarbij word aangezet tot verloedering van welke norm dan ook zowieso verbieden.
(zie een of ander poppetje op een van de muziekzenders die de grofste taal uitslaat)

Samenvatting
Jongeren moeten gecorrigeerd worden waar dezen in de late uren op straat vertonen, zich intimiderend/provocerend gedragen tegenover anderen, drinken/roken op leeftijden waar dit nog niet op mag, een grote bek opzetten tegen ouderen of zich uberhaupt niet respectvol naar ouderen gedragen, zichzelf expanderen tot irritatie van anderen dmv luide herrie zoals muziek of geschreeuw en dergerlijk extrovert gedrag.

Jongeren horen zich te gedragen,
Beleefd en net te zijn. punt.

zoniet dan is het de plicht van elke oudere burger om dezen ter plekke te corrigeren zonodig met de vlakke hand of de oorgreep.

~fin
Linkje naar het vorige deel: jongeren zonder empatisch vermogen & normen
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_45618224
ik ben het er mee eens dat ouders wat meer tijd en aandacht aan hun kinderen moeten besteden..
maar als de leeftijd van 14 bereikt is kunnen ze best zelf op vele gebieden beslissingen nemen.
als ze de verkeerde beslissingen nemen, dan moet de verzorgingsstaat haar naam maar eens waar maken en gaan 'verzorgen'. als in de jongeren in kwestie hulp bieden om het juiste pad in te slaan (met steun van de ouders natuurlijk)
~Absque verbum, inanis promittere~
~Je bent altijd jezelf, dus lul niet in de ruimte over jezelf zijn~
pi_45618261
Even in reply op TS van vorige deel, ik had nog een reactie te maken, maar ik geloof dat die ergens is opgegeten door m'n internet; dus nu even reconstrueren.
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 01:30 schreef Daniel.J het volgende:

[..]
Een jongere die dingen als "houd je kkbek of ik knal je kop eraf" roept naar andere mensen verdient het om een corrigerende tik te krijgen, zodat de jongere inziet dat hij/zij verkeerd bezig is en daarmee een grens overschrijd, een grens die voor dit soort jongeren blijkbaar totaal ontbreekt in de opvoeding want 'dit soort taal' word gebruikt.
Ik ben het eens met het taalgebruik, dat mag ook liever gisteren dan vandaag de vuilbak in. Ik denk echter dat we er meer aan hebben als we de jongeren in de eerste plaats goed opvoeden; en dat betekent niet meteen geweld in mijn ogen.
quote:
Het word erger en erger, en de ouderen moeten een grens stellen, en omdat de eigenlijke grens al ver overschreden is zal het mischien lijken dat we jongeren zouden beperken, maar niets is minder waar.
Hmm, ik hoor hier een 'the sky is falling down'. Hoewel er waarheid in zit is dit wel een motief dat al eerder is geweest. Iets met nozems.
quote:
Ik reken er niet op dat de politiek zal helpen want de politiek is het Radiostation van het bedrijfsleven, en het bedrijfsleven interreseert zich enkel voor 'innings' en een kurk op de kinderdrankfles drukken zou een verlies aan inkomsten betekenen, dus dat doen ze niet.
Even in perspectief, maar je weet dat je het hier waarschijnlijk eens bent met de gemiddelde GL-stemmer?
quote:
Ik praat ook engels, ik bedoelde ook niet perse dat niemand in een andere taal mag praten, maar zoals je zelf ook wel zal zien is dat de nederlandse taal verloederd door de mocroisering en tmf/mtv/box cultuur/scene, Dan heb ik het nieteens over grammatica (daar geef ik zelf niet zo gigantisch veel om) waar de breezercultuur een grote vuilnishoop van maakt, maar totaal onlees/onverstaan-bare taal zoals veel jongeren met elkaar spreken tegenwoordig.
Dat ben ik tot op zekere hoogte met je eens inderdaad. Zeker het taalargument. Ik heb weinig tegen op, zoals men dat politiek correct zegt, andere culturen, maar spreek gelieve wel fatsoenlijk Nederlands. Het doet pijn aan mijn oren als ik een eerste-generatie immigrant beter Nederlands hoor praten. (Afgezien van een licht accent.) dan 3e generatie die dus technisch gesproken autochtoon zijn, waarschijnlijk. (Mits vaders en moeders in Nederland zijn geboren.)
quote:
Mensen horen gewoon zich fatsoenlijk te gedragen naar elkaar, dat is de enige vereiste.
En als mensen dat niet kunnen horen ze gecorrigeerd te worden, en ja dit geld net zo goed voor trailervaders en tokkiemoeders, ook opgenomen in de OP
De doelstelling van dit idee is dat er weer een buurtstructuur komt, zoals vroeger.
Waar iedereen elkaar kent en dingen met elkaar bespreekt, waar de ouders elkaar kennen en samen opletten wat er bekomt van hun kinderen, waar men elkaar in toom houd.
Als ik vroeger een plantje uit de tuin trok van een in de buurt woonachtige dan kon je er zeker van zijn dat ik een pak voor mn broek kreeg van mn ouders (is zelfs eens voorgevallen )
Tegenwoordig interreseert het mensen nieteens wat hun kroost uitvreet.

Mensen leven nu massaal in een "bemoei je met je eigen zaken" mentaliteit.
En dat zal moeten veranderen, anders kunnen we rekenen op een ramp op sociaal niveau.
Die onverschilligheid is waar inderdaad de crux ligt, in mijn ogen dan. Men laat het opvoeden vaak ook over aan andere mensen. (Scholen o.a.) en alles is goed. Ok, ik begrijp dat het moeilijk is om nee te zeggen, maar het moet wel zo af en toe; en dat mis ik toch echt wel een beetje in de samenleving van tegenwoordig. Kinderen voelen dit aan en buiten het uit; zijn gewend dat ze alles kunnen en mogen maken en dan krijg je met een beetje pech inderdaad dat tuig.

Een beetje fatsoen doet geen kwaad, in elk geval.
Some say in ice
pi_45618359
Ik heb die op eens doorgelezen, maar de helft van die punten, zo niet meer, zijn echt te gek voor woorden. Tuurlijk ontbreekt vaak het fatsoen, maar je kan ook te ver doorslaan naar de andere kant.
pi_45620147
Ik ben het met de analyse eens. Er is een zekere subjectivering van de moraal gaande onder jongeren. Er zitten enorme verschillen tussen jongeren in het hanteren van een persoonlijke ethiek ten opzichte van henzelf en naar anderen toe. Dit wekt meer geldingsdrang en het recht van de sterksten in de hand en dat kan vaak resulteren in asociaal gedrag.
Het is net alsof de kerkelijke moraal (van de verzuiling) is verruild door de referentiekader van TMF en MTV.
Ik denk echter niet dat strigente maatregelen in de vorm van repressie een oplossing zijn. Sowieso lijkt me de handhaving al problematisch.
Natuurlijk moeten jongeren die over de schreef gaan aangepakt worden, maar er moet ook gepoogd worden om het bewustzijn bij jongeren te vergroten dat er een conditionering is aan de vrijheden die zij hebben.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 24 januari 2007 @ 02:14:00 #6
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45620257
Ik denk dat die rotjongeren en hun gedrag meer een tendens is.
Op de een of andere manier krijgen ze er de speelruimte voor. En waar komt dat vandan? Wie geeft het ze?

Dat onvolwassen hersens minder empathie zouden kunnen hebben met anderen zou geen smoes mogen zijn.
Want daar lijkt het wel op. "Ow, ze zijn nog jong, dus we zien het door de vingers"
Ze leren toch? Hun hersens zijn in wording. Dus moeten ze 'nu' aangepakt worden.
Als hun hersens volgroeid zijn leren ze denk ik een stuk moeilijker.

Zowiezo denk ik dat media enzo heel veel invloed heeft op hun gedrag.
Sex, Bitches, stoer doenerij, gangsta-gangsta, drank en feesten. Ze worden opgefokt om mee te doen
"with the Good Life"

Shit.. Dit lijkt wel geschiedenis in de herhaling. En Oow wat voel ik me oud
Ben ik nu een zeikwijf en is er eigenlijk niks aan de hand?
Zijn jongereigelijk het onschuld zelve?
If I had a Hammer...
  woensdag 24 januari 2007 @ 02:16:14 #7
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45620270
Zo te zien is het topic weer op de juiste rails gezet (oftewel context)
Bedankt voor het 2e deeltje Legolas
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  woensdag 24 januari 2007 @ 02:17:15 #8
157966 SKETSj
4. [niet meer en niet minder]
pi_45620279
Ik denk dat 'slaan' wel helpt.
Met een paar meppen tot ze tranen kun je bwv. spreken heus wel wat empathie in die jonkies meppen hoor.
Ze zijn nergens meer bang voor tegenwoordig. Wat is dat?
Die lef komt ergens vandaan.
If I had a Hammer...
pi_45620436
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 02:17 schreef SKETSj het volgende:
Ik denk dat 'slaan' wel helpt.
Met een paar meppen tot ze tranen kun je bwv. spreken heus wel wat empathie in die jonkies meppen hoor.
Ze zijn nergens meer bang voor tegenwoordig. Wat is dat?
Die lef komt ergens vandaan.
Ja, uit de loop van een pistool.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_45626609
Het is inderdaad schokkend om te zien hoe asociaal jongeren wel niet zijn en denken dat ze alles kunnen maken. Vooral het onbeperkt uitjoelen van groepen jegens voorbijgangers is onderhand mainstream. Dat komt voor veel mensen en vooral ouderen gewoon bedreigend over. Zelfs een normale "hoi" zeggen ze vaak op zo'n cynische manier dat ze er geen reet van menen, puur om stoer te doen cq te intimideren.

Dat Balkenende respect op de agenda zette is erg mooi, maar daar is het ook bij gebleven. Respect is alleen maar minder en minder geworden en dat zal alleen maar erger worden.

Oh, en vergeet niet dat bijna heel het onderwijs 1 grote puinhoop is.
pi_45626791
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 02:14 schreef SKETSj het volgende:
Ik denk dat die rotjongeren en hun gedrag meer een tendens is.
Op de een of andere manier krijgen ze er de speelruimte voor. En waar komt dat vandan? Wie geeft het ze?
In principe is de hoofdoorzaak de hoge mate van groepsgedrag. In principe kun je een groep weinig maken, ook al ben je Wouter Bos of Berend Veenenberg.
pi_45632189
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:52 schreef Daniel.J het volgende:
en maar uit context lullen, god wat simpel moet het voor een paar van jullie zijn om te posten.
"Hij zegt dat bepaalde jongeren die ver over de grens gaan op straat klappen moeten hebben! oh my gawd! hij moet bang zijn voor jongeren! jongeren hebben allemaal empathie! want er was zoeen jongere en die wilde voetbalplaatjes!"

Niet teveel xeroxat eten he groenlinksstemmers.
En daarmee schop je gelijk je gehele geloofwaardigheid er onderuit. Hulde!
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:27:59 #13
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45635933
Oh god nu is mijn geloofwaardigheid onderuit door de mening over een post op fok van een user!
nu doet de rest van het topic totaal niet meer terzake.

bedankt voor de logica maverick, nu weer ontopic.
pi_45636577
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:27 schreef Daniel.J het volgende:
Oh god nu is mijn geloofwaardigheid onderuit door de mening over een post op fok van een user!
nu doet de rest van het topic totaal niet meer terzake.

bedankt voor de logica maverick, nu weer ontopic.
Ok ontopic dan, wat zou je als regel in willen stellen zodat de 'ouderen' die in jouw theorietje zouden corrigeren in toom houden, cq. dat er geen zieke geesten (waarvan ik het idee heb dat die in het vorige topic een stel rond liepen) at random kinderen in mekaar gaan beuken?
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:28:42 #15
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_45639740
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 00:12 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Even in reply op TS van vorige deel, ik had nog een reactie te maken, maar ik geloof dat die ergens is opgegeten door m'n internet; dus nu even reconstrueren.
[..]

Ik ben het eens met het taalgebruik, dat mag ook liever gisteren dan vandaag de vuilbak in. Ik denk echter dat we er meer aan hebben als we de jongeren in de eerste plaats goed opvoeden; en dat betekent niet meteen geweld in mijn ogen.
een corrigerende tik is iets anders dan geweld; in principe dan. Maar zelf zou ik meer zien in heropvoedingskampen voor tuigjeugd; beetje discipline erin.
quote:
Die onverschilligheid is waar inderdaad de crux ligt, in mijn ogen dan. Men laat het opvoeden vaak ook over aan andere mensen. (Scholen o.a.) en alles is goed. Ok, ik begrijp dat het moeilijk is om nee te zeggen, maar het moet wel zo af en toe; en dat mis ik toch echt wel een beetje in de samenleving van tegenwoordig. Kinderen voelen dit aan en buiten het uit; zijn gewend dat ze alles kunnen en mogen maken en dan krijg je met een beetje pech inderdaad dat tuig.

Een beetje fatsoen doet geen kwaad, in elk geval.
Is het niet een kwestie van verantwoordelijkheid nemen voor je gedrag? Als dergelijke jeugd direct de consequenties van hun asociale gedrag zou ervaren zouden ze zich wel twee keer bedenken.
Vaak komen ze er echter zonder kleerscheuren vanaf.
Wat ik me ook afvraag is of het wijzen op de eigen verantwoordelijkheden in jeugdzorg e.d. niet een beetje ondergeschoven is geraakt. Als ik beleidsnota's e.d lees over jeugdwerk, bv jongeren die aan de drugs zijn of gewelddadig zijn lees ik vaak dingen als: 'ze kunnen niet omgaan met de complexiteit van de maatschappij; er zijn te weinig recreatiemogelijkheden voor ze etc.
Ik mis af en toe het 'doe gewoon ff normaal!' (of ligt dat aan mij?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_45639931
wat een fokking zeikerig kutstuk zeg
quote:
*Snachts rondstruinen en zich ophouden in groepjes op straat lekker mensen intimideren.
heb ik ook veel gedaan vroeger, behalve dat mensen intimideren dan. maar vaak voelen mensen zich ook zomaar geintimideerd.
quote:
*Zich te pletter zuipen en roken
ook jarenlang gedaan
quote:
Een kind (jongere) die geweldadig gedrag vertoont naar een oudere moet ter plekke worden gestraft, fysiek.
wat een bullshit. ligt aan de situatie.
quote:
snachts op straat is of loopt te zuipen, is de opvoeding mislukt
hier ben ik gestopt met lezen
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:05:58 #17
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_45645831
Ik blijf erbij dat het uitdelen van een flinke dreun altijd helpt.
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
pi_45646162
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:28 schreef descendent1 het volgende:

[..]

een corrigerende tik is iets anders dan geweld; in principe dan. Maar zelf zou ik meer zien in heropvoedingskampen voor tuigjeugd; beetje discipline erin.
Punt van die corrigerende tik is dat je het, IMO, niet gewoon moet maken en voor 'gewoon tuiggedrag' moet uitvaardigen, zeker niet op jonge leeftijd. Dan geef je de verkeerde impressie, dat geweld gewoon is. Dat is gewoon een dunne en moeilijke lijn...
quote:
[..]
Wat ik me ook afvraag is of het wijzen op de eigen verantwoordelijkheden in jeugdzorg e.d. niet een beetje ondergeschoven is geraakt. Als ik beleidsnota's e.d lees over jeugdwerk, bv jongeren die aan de drugs zijn of gewelddadig zijn lees ik vaak dingen als: 'ze kunnen niet omgaan met de complexiteit van de maatschappij; er zijn te weinig recreatiemogelijkheden voor ze etc.
Ik mis af en toe het 'doe gewoon ff normaal!' (of ligt dat aan mij?
Ik ben het met beide eens. Ja, er is hier in de stad geen ene drol te doen, of weinig in elk geval. Maar idd, het 'doe ff normaal'. (Briljant lesprogramma btw van de politie. ) mis ik soms wel. Helaas.
Some say in ice
pi_45652538
quote:
-je draagt geen ipod/mp3speler terwijl je fietst of uberhaupt loopt, dit is gevaarlijk want je hoort geen verkeer of mensen, muziek draai je thuis met koptelefoon op om anderen niet tot last te zijn, en het volume hoeft niet knallend hard.
oke goed plan! die draag ik voortaan alleen nog maar in huis (kan de stereo ook gelijk weg)
  donderdag 25 januari 2007 @ 07:40:45 #20
3542 Gia
User under construction
pi_45653103
Wat betreft opvoeden is er deze week een interessante 2300 op rtl 4.

Maandag ging het over opvoeden volgens de natuur. Geen school, geen luiers en ouders vonden dat ze het respect van hun kinderen moesten verdienen. Zeker geen corrigerende tik.
Dinsdag ging het om gehandicapte ouders, waar de oudste kinderen al het werk moesten doen en de kleintjes verzorgen. Waren twee blinde mensen die al 6 kinderen hadden, een zevende op komst en gingen voor de 8. De twee oudste meisjes, een jaar of 14 en 10 of zo, deden al het werk.
Gisteren ging het over opvoeding volgens de bijbel: Wie zijn kind liefheeft, tuchtigt het. Ging best ver. Kinderen kregen op hun blote kont met een leren reep. Een man maakte van hout een soort slagbats om kinderen te tuchtigen en deelde die gratis uit. (Hij had een opdracht van God, zei hij)
Er kwam ook een meisje in beeld dat op het punt van trouwen stond. Ze had al 2,5 jaar verkering maar nog nooit gezoend!! Ze vreesde dat ook in Engeland de corrigerende tik verboden zou worden en had geen idee hoe je dan in Godsnaam een kind goed op zou kunnen voeden!! Overigens kregen ook deze kinderen thuis les. Op school kwamen ze anders in aanraking met slechte mensen en dat zou maar afleiden.

Kortom, heel interessant. Verschillende manieren van opvoeden. M.i. geen van alleen goed en ik vraag me echt af wat er van deze kinderen terecht gaat komen.
  donderdag 25 januari 2007 @ 09:42:05 #21
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_45654552
Klopt; die van gisteren heb ik gezien; dat slaan was imho nog het minste wat mij tegenstond aan die opvoeding... Vooral het angstvallige censurende karakter van die Bijbelse opvoeding; dat was gewoon pure hersenspoeling en indoctrinatie (en dat vind ik erger dan af en toe ff met de 'never in anger' slastok erover.. )
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:32:52 #22
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45663432
dus? ik ben 24 en heb nog maar 1 x gezoend.
Wat een 'hel en verdoemenis dat die vrouw nog niet gezoend heeft zeg!!

En de corrigerende tik is altijd een goede hulp bij opvoeden geweest, nu delen de kinderen tikken uit en is de grens onbekend.
pi_45664095
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 15:32 schreef Daniel.J het volgende:
dus? ik ben 24 en heb nog maar 1 x gezoend.
Wat een 'hel en verdoemenis dat die vrouw nog niet gezoend heeft zeg!!

En de corrigerende tik is altijd een goede hulp bij opvoeden geweest, nu delen de kinderen tikken uit en is de grens onbekend.

Echt volwassen ben je niet dus.... Geen wonder dat je zo gefrustreerd bent, get a life! Ben je toevallig jaloers op jongeren omdat die wel meisjes kunnen krijgen?
  donderdag 25 januari 2007 @ 16:01:48 #24
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45664290
Nog iets maverick? mischien is ontopic blijven moeilijk voor je maar probeer het toch eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')