dat het aan komt en dat meestal binnen een dag ook nogquote:Op dinsdag 23 januari 2007 18:21 schreef Corelli het volgende:
[..]
welke zekerheid geeft TNT je boven Sandd, UPS, Select Mail of mijn buurman?
nee jij niet maar de monopolist/TNT moet zich er wel aan houdenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:12 schreef Corelli het volgende:
[..]
Wat een rare maatregel. Als ik besluit een postverstuur bedrijf te beginnen dan mag ik zelf vragen wat ik wil? al vraag ik 1000 euro voor een half a4tje dan kan niemand mij dat verbieden.
op gewone briefpost zit een marge van 3x niets ze moeten het cvooral hebben van pakketten en extra diensten (folders, aangetekend, etc.)quote:Op dinsdag 23 januari 2007 20:11 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als men die kosten terug kan verdienen is dat geen enkel probleem.
Complete onzin. In Enschede bestaat al jaren de Stadspost. En iedere particulier kon vroeger bij de sigarenboer zijn brieven inleveren voor de Stadspost. De huidige stand van zaken ken ik niet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:43 schreef Corelli het volgende:
TNT behoudt tot begin 2008 het monopoly op de bezorging van brieven onder de 50 gram.
Als ik dus op een velletje papier een paar krabbels zet, het in een slim gevouwen ander stuk papier doe en mijn buurman een paar euro cent geef om het te bezorgen dan mag dat niet.Het is haast niet te bevatten maar het is echt waar.
Dan heb je het dus niet over een vrije markt...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef FJD het volgende:
[..]
Want?
Je verplicht simpelweg elke marktpartij om overal post te bezorgen.
maar wel over noodzaak er moet ten minste 1 zijn met landelijke denkking anders kun je de postdienst net zo goed schrappenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:45 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Dan heb je het dus niet over een vrije markt...
Dat gaat binnenkort fuseren met de organisatie die ik heb genoemd, geloof ik.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:44 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Complete onzin. In Enschede bestaat al jaren de Stadspost. En iedere particulier kon vroeger bij de sigarenboer zijn brieven inleveren voor de Stadspost. De huidige stand van zaken ken ik niet.
nee inderdaad, de bakker is belangrijker en zou dus met jouw gedachtegang nog meer overheidsbemoeienis nodig hebben.quote:
Voor de bakker zijn meer dan voldoende alternatievenquote:Op woensdag 24 januari 2007 10:01 schreef Corelli het volgende:
[..]
nee inderdaad, de bakker is belangrijker en zou dus met jouw gedachtegang nog meer overheidsbemoeienis nodig hebben.
voor de postbezorging ook, ware het niet dat er een door de staat opgelegd monopolie isquote:Op woensdag 24 januari 2007 10:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor de bakker zijn meer dan voldoende alternatieven. En gelukkig heb jij geen inzicht in mijn gedachtengang
.
Wat voor realistische alternatieven zijn er dan voor postbezorging voor particulieren binnen een dag voor 42 cent van Termunten naar Terneuzen?quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:16 schreef Corelli het volgende:
[..]
voor de postbezorging ook, ware het niet dat er een door de staat opgelegd monopolie is
Onzin, iedereen mag dan op de markt komen als hij aan een aantal regels voldoet. Dat is bij elke branche zo, je mag hier in ons land ook niet 250 volt aanbieden in plaats van 230 volt, dat heeft niets met een wel of niet vrije markt te maken.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 23:45 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Dan heb je het dus niet over een vrije markt...
je snapt het niet helemaal. Als ik met een pakketje naar jou deur wil lopen dan moet dat kunnen, we leven namelijk in een vrij land. Dan is er geen staat of overheid die mij dat kan verbieden.quote:En laten we dan eens kijken naar efficiënt postbezorgen: ik begrijp werkelijk niet waarom er dagelijks drie, vier, vijf (waar houdt het op?) verschillende postbodes aan mijn deur zouden moeten komen, die allemaal hetzelfde doen: brieven bezorgen. Ze hoeven allemaal maar op een paar adressen te zijn, omdat ze voor de tussenliggende huizen geen post hebben. Dus een heel legertje postbodes dat kweet-niet-hoe-veel fietskilometers (en dus tijd) maakt om datgene te doen wat één postbode ook prima huis-aan-huis kan doen...
weer zo'n typische linkse quasi intelectuele gedachte. Overheidsbemoeienis en monopolies leiden tot kwaliteit. Vrije markt tot afbraak. Je moet je wereldbeeld echt eens bijstellen, maar misschien ben je daar te oud voor.quote:De kwaliteit zal er niet beter op worden als jan en alleman zich daarmee mag bezighouden.
je hebt toch de TNT. Wat is nou je probleem?quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat voor realistische alternatieven zijn er dan voor postbezorging voor particulieren binnen een dag voor 42 cent van Termunten naar Terneuzen?
lekker "vrij"quote:- Betaling volgens nieuwe post CAO
- Landelijke bezorging, dus niet alleen de randstad
- Iedereen de verplichting om een aantal servicepunten om de X kilometer
- Iedereen een X aantal brievenbussen per kilometer
Jusit en die doen het goed. Waarom zou je dan wat anders willen voor je kerstkaartjes?quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:52 schreef Corelli het volgende:
[..]
je hebt toch de TNT. Wat is nou je probleem?
ga jij dat voor mij bepalen, wat ik zou moeten willenquote:Op woensdag 24 januari 2007 10:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jusit en die doen het goed. Waarom zou je dan wat anders willen voor je kerstkaartjes?
Ik snap het uitstekend. Ik ben het alleen hardgrondig met jou oneens en dat kun je kennelijk niet verkroppen. Daarom dring je jouw mening aan me op. Wat ik al zei: ik zie werkelijk het NUT er niet van in dat tig bedrijfjes dagelijks de post komen bezorgen. Waar wil je heen? Heel Nederland bezaaien met brievenbussen in alle kleuren van de regenboog?quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:50 schreef Corelli het volgende:
Je snapt het niet helemaal. Als ik met een pakketje naar jou deur wil lopen dan moet dat kunnen, we leven namelijk in een vrij land. Dan is er geen staat of overheid die mij dat kan verbieden.
quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:51 schreef Corelli het volgende:
Weer zo'n typische linkse quasi intelectuele gedachte. Overheidsbemoeienis en monopolies leiden tot kwaliteit. Vrije markt tot afbraak. Je moet je wereldbeeld echt eens bijstellen, maar misschien ben je daar te oud voor.
weer zo'n typisch rechtse quasi intellectuele gedachte. Vrije markt leidt tot betere producten en lagere prijzen. Overheid leidt tot afbraak. Je moet je wereldbeeld echt bijstellen, maar mischien ben je daar te oud voor.quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:51 schreef Corelli het volgende:
[..]
weer zo'n typische linkse quasi intelectuele gedachte. Overheidsbemoeienis en monopolies leiden tot kwaliteit. Vrije markt tot afbraak. Je moet je wereldbeeld echt eens bijstellen, maar misschien ben je daar te oud voor.
En de waarheid ligt denk ik ergens in het midden. Een waarheid die ook nog eens per sector verschilt. En waar marktwerking soms best kan werken, zie ik bij de huis-aan-huis bezorging van brieven werkelijk het nut niet. Dat is het enige punt dat ik eigenlijk wilde maken.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:41 schreef ethiraseth het volgende:
weer zo'n typisch rechtse quasi intellectuele gedachte. Vrije markt leidt tot betere producten en lagere prijzen. Overheid leidt tot afbraak. Je moet je wereldbeeld echt bijstellen, maar mischien ben je daar te oud voor.
Dat is denk ik ook het punt dat ongeveer iedereen wilt maken, maar alleen de TS niet wilt inzien.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:49 schreef dVTB het volgende:
[..]
En de waarheid ligt denk ik ergens in het midden. Een waarheid die ook nog eens per sector verschilt. En waar marktwerking soms best kan werken, zie ik bij de huis-aan-huis bezorging van brieven werkelijk het nut niet. Dat is het enige punt dat ik eigenlijk wilde maken.
Als je dat niet vindt moet je ook die eisen niet aan TNT stellenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |