abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45594726
TNT behoudt tot begin 2008 het monopoly op de bezorging van brieven onder de 50 gram.

Als ik dus op een velletje papier een paar krabbels zet, het in een slim gevouwen ander stuk papier doe en mijn buurman een paar euro cent geef om het te bezorgen dan mag dat niet. Het is haast niet te bevatten maar het is echt waar.

Dit soort stomme regels bedenk je toch niet. Maar wel kamervragen stellen dat de TNT zijn tarieven verhoogt. Hypocriete volksverlakkerij van de 2e kamer.

Dit soort stupide gedoe houdt weer de ambtenaren op het ministerie bezig. Is weer aanleiding voor een vergaderingetje in de 2e kamer. Politici kunnen er weer een sutkje over schrijven op hun weblog (kijk hoe erg die "privatisering" is, TNT verhoogt de tarieven - stem op mij volgende verkiezingen).

Politici zijn vooral bezig zichzelf werk te verschaffen ten koste van ONZE welvaart.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:45:44 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45594773
Ja, en als ik een bijl pak, en die van de trap af gooi waardoor ie per ongeluk op mijn vriendin valt, mag dat ook niet!

En als ik op straat fiets, en het is nacht, en ik heb toevallimg geen lichtbron voor en achterop mijn fiets, mag dat ook niet
pi_45594823
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:45 schreef Slarioux het volgende:
Ja, en als ik een bijl pak, en die van de trap af gooi waardoor ie per ongeluk op mijn vriendin valt, mag dat ook niet!

En als ik op straat fiets, en het is nacht, en ik heb toevallimg geen lichtbron voor en achterop mijn fiets, mag dat ook niet
nogal duidelijk. Je brengt daar direct anderen mee in gevaar. Maar als mijn buurman voor mij een onschuldig A4tje bezorgt dan is hij in overtreding.
pi_45595003
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:43 schreef Corelli het volgende:
TNT behoudt tot begin 2008 het monopoly op de bezorging van brieven onder de 50 gram.

Als ik dus op een velletje papier een paar krabbels zet, het in een slim gevouwen ander stuk papier doe en mijn buurman een paar euro cent geef om het te bezorgen dan mag dat niet. Het is haast niet te bevatten maar het is echt waar.

Dit soort stomme regels bedenk je toch niet. Maar wel kamervragen stellen dat de TNT zijn tarieven verhoogt. Hypocriete volksverlakkerij van de 2e kamer.

Dit soort stupide gedoe houdt weer de ambtenaren op het ministerie bezig. Is weer aanleiding voor een vergaderingetje in de 2e kamer. Politici kunnen er weer een sutkje over schrijven op hun weblog (kijk hoe erg die "privatisering" is, TNT verhoogt de tarieven - stem op mij volgende verkiezingen).

Politici zijn vooral bezig zichzelf werk te verschaffen ten koste van ONZE welvaart.
Het is EU regelgeving, de TNT en de Nderlandse overheid hebben hier weinig mee te maken.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:55:10 #5
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45595051
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:47 schreef Corelli het volgende:

[..]

nogal duidelijk. Je brengt daar direct anderen mee in gevaar. Maar als mijn buurman voor mij een onschuldig A4tje bezorgt dan is hij in overtreding.
Laat mij kennismaken met die buurman van jou die voor minder dan vijftig cent iets wil bezorgen.
pi_45595153
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:47 schreef Corelli het volgende:
Ik denk ook inderdaad dat je daarvoor een boete gaat krijgen

Ga eens terug naar de realiteit en leg dan je klacht nog eens neer.

Als de rest van Europa de markt nog niet open gooit dan is het maar de vraag of het slim is als wij dat wel doen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_45595387
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:55 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Laat mij kennismaken met die buurman van jou die voor minder dan vijftig cent iets wil bezorgen.
reply als dit toont aan dat je wienig op hebt met discussies over vrije markt. Ga je moeder vervelen.
pi_45595453
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:07 schreef Corelli het volgende:

[..]

reply als dit toont aan dat je wienig op hebt met discussies over vrije markt. Ga je moeder vervelen.
Vrije markt? Het gaat hier toch om jou en je buurman en dat hij een brief voor jou wil gaan bezorgen in heel nederland net als de TNT doet? Of wil je die vergelijking ineens anders trekken..
bye
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:14:58 #9
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45595598
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:07 schreef Corelli het volgende:

[..]

Zo erg ben ik het niet met je oneens hoor, alleen je argumentatie is wat vreemd.
pi_45595694
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:14 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Zo erg ben ik het niet met je oneens hoor, alleen je argumentatie is wat vreemd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45595754
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:14 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

want ?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:22:10 #12
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_45595785
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:20 schreef Corelli het volgende:

[..]

want ?
Het was een compleet monopoly, en nu nog maar een deeltje. En in 2008 is het écht een vrije markt.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:24:11 #13
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45595849
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:20 schreef Corelli het volgende:

[..]

want ?
1. Het feit dat jouw buurman wel of niet een a4-tje voor jou mag bezorgen heeft niets te maken met marktwerking maar met oneerlijke concurrentie.

2. Als je voor privatsering van de post pleit lijkt het me toch zo dat je dat doet omdat je efficiencyvoordelen, en dus prijsvoordelen verwacht. Ik zou zeggen, werk dat eerst eens uit en kom dan terug.
pi_45596768
TNT is verplicht om overal te bezorgen. Ook in afgelegen gebieden, ook op de waddeneilanden, etc etc. Wanneer je de markt vrijgeeft zorgt dit idd voor concurrentie, en misschien voor prijsverlaging, Maar de garantie dat in heel Nederland de post bezorgt wordt is dan weg.

[ Bericht 7% gewijzigd door _dirkjan_ op 23-01-2007 14:56:58 ]
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:05:29 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45597206
Gut, vrije markt in de post. Krijgen we dan 5 verschillende brievenbussen door het land van 5 bedrijven en zeker ook 5 soorten postzegels want de standaard postzegel kan dan alleen bij TNT maar als je bij bedrijf X wilt zijn moet je weer postzegels type Y kopen zeker?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_45597404
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:51 schreef _dirkjan_ het volgende:
TNT is verplicht om overal te bezorgen. Ook in afgelegen gebieden, ook op de waddeneilanden, etc etc. Wanneer je de markt vrijgeeft zorgt dit idd voor concurrentie, en misschien voor prijsverlaging, Maar de garantie dat in heel Nederland de post bezorgt wordt is dan weg.
Want?

Je verplicht simpelweg elke marktpartij om overal post te bezorgen.
pi_45597980
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:05 schreef ethiraseth het volgende:
Gut, vrije markt in de post. Krijgen we dan 5 verschillende brievenbussen door het land van 5 bedrijven en zeker ook 5 soorten postzegels want de standaard postzegel kan dan alleen bij TNT maar als je bij bedrijf X wilt zijn moet je weer postzegels type Y kopen zeker?
dat is nu al als sandd iets verkeerd bezorgd krijgt de tnt op zijn flikker en moet het dan goed bezorgen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_45597999
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:22 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Het was een compleet monopoly, en nu nog maar een deeltje. En in 2008 is het écht een vrije markt.
ja duh daar gaat dit topic over. Heeft de politiek niet beters te doen dan achterlijke monopolies te regelen
pi_45598029
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:24 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

1. Het feit dat jouw buurman wel of niet een a4-tje voor jou mag bezorgen heeft niets te maken met marktwerking maar met oneerlijke concurrentie.
quote:
2. Als je voor privatsering van de post pleit lijkt het me toch zo dat je dat doet omdat je efficiencyvoordelen, en dus prijsvoordelen verwacht. Ik zou zeggen, werk dat eerst eens uit en kom dan terug.
pi_45598110
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:51 schreef _dirkjan_ het volgende:
Post wordt betaald naar gewicht en niet naar afstand. In de 19e eeuw heeft Babage (die van de computer) uitgedoktert dat dat beter is voor de posterijen zelf.
pi_45598151
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:05 schreef ethiraseth het volgende:
daar gaat het niet om. Het gaat er om dat het onzin is om bedrijven anders dan TNT te verbieden post te bezorgen. Vind je dat ook niet een beetje raar.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:03:32 #22
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45599344
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:29 schreef Corelli het volgende:

[..]

[..]

pi_45599469
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:28 schreef Corelli het volgende:

[..]

ja duh daar gaat dit topic over. Heeft de politiek niet beters te doen dan achterlijke monopolies te regelen
Als je een bestaand monopoly op wilt heffen zal je dat wel met beleid moeten doen lijkt me. De grootste garantie voor gedonder is het in 1 klap helemaal dereguleren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45599546
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:32 schreef Corelli het volgende:

[..]

daar gaat het niet om. Het gaat er om dat het onzin is om bedrijven anders dan TNT te verbieden post te bezorgen. Vind je dat ook niet een beetje raar.
Overigens is dat verbod er in de praktijk niet echt. Althans voor bedrijven die post laten bezorgen.
pi_45599548
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef FJD het volgende:

[..]

Want?

En dat zal niet lukken omdat daarmee voor kleinere bedrijven geen droog brood te verdienen valt. Dus dan is het oneerlijke concurrentie tov de grotere bedrijven, wat ook weer niet mag. Of zoiets .....
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_45602866
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:08 schreef Lucille het volgende:

[..]

En dat zal niet lukken omdat daarmee voor kleinere bedrijven geen droog brood te verdienen valt. Dus dan is het oneerlijke concurrentie tov de grotere bedrijven, wat ook weer niet mag. Of zoiets .....
Maar goed ik wil wel zeker weten dat me post aankomt, want ik kan me voorstellen als ik post verstuur via Ali Baba koeriers, en het verdwijnt dan wordt je er niet echt vrolijk van!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:50:51 #27
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45603173
Even de TT verbeterd.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_45604156
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je een bestaand monopoly op wilt heffen zal je dat wel met beleid moeten doen lijkt me. De grootste garantie voor gedonder is het in 1 klap helemaal dereguleren.
alstjeblieft niet nog meer beleid. We hebben beleid te veel in dit land.
pi_45604193
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:42 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar goed ik wil wel zeker weten dat me post aankomt, want ik kan me voorstellen als ik post verstuur via Ali Baba koeriers, en het verdwijnt dan wordt je er niet echt vrolijk van!
welke zekerheid geeft TNT je boven Sandd, UPS, Select Mail of mijn buurman?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:25:19 #30
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45604319
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:21 schreef Corelli het volgende:

[..]

De zekerheid van het verleden. En het hebben van postbussen door het hele land.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_45604426
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:25 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De zekerheid van het verleden. En het hebben van postbussen door het hele land.
dit is toch niet serieus hoop ik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:38:01 #32
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45604715
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:20 schreef Corelli het volgende:

[..]

alstjeblieft niet nog meer beleid. We hebben beleid te veel in dit land.
"Met beleid" is een uitdrukking voor "voorzichtig" en "doordacht". Het heeft niets te maken met de mate van bureaucratie of de invloed van de overheid.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_45605161
quote:

[..]

De zekerheid dat m'n brief de volgende dag in elke hoek van Nederland wordt bezorgd voor een bescheiden bedrag.
pi_45605278
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

De zekerheid dat m'n brief de volgende dag in elke hoek van Nederland wordt bezorgd voor een bescheiden bedrag.
maar waarom dan een monopoly?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:55:00 #35
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45605344
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:53 schreef Corelli het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik zie geen enkele reden om het vrij te maken.
pi_45605406
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:55 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik zie geen enkele reden om het vrij te maken.
omdat dit een beetje raar is:
quote:
Als ik dus op een velletje papier een paar krabbels zet, het in een slim gevouwen ander stuk papier doe en mijn buurman een paar euro cent geef om het te bezorgen dan mag dat niet.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:59:27 #38
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45605528
Alsof je dan aangeklaagd wordt. En volgens mij zijn er genoeg andere pakketdiensten die naast tnt werken. Lijkt me logisch om het briefverkeer wel gecentraliseerd te houden aangezien je met brievenbussen zit. Of je moet alles bij soort postkantoren vna andere bedrjiven afgeven. Zie alleen geen enkel bedrijf echt in staat om genoeg van die postkantoren te openen om het hele land te bedienen. Dan kan je wel kleine lokale postkantoortjes openen, maar die leveren dan waarschijnlijk niet door het hele land. Dus ik zie dan niet in wat het nut is om de markt open te gooien.
pi_45605549
Hameland Post gaat zich richten op de regio Oost Achterhoek. Zij verspreidt geadresseerde post en geadresseerd drukwerk in het 24-uursegment. Onder het begrip ‘post’ verstaan we de volledige dienstverlening die gericht is op het inzamelen, sorteren en bezorgen van een poststuk(ken).
pi_45605767
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:53 schreef Corelli het volgende:

[..]

je kan in een vrije markt moeilijk maximumtarieven verwachten van bedrijven
pi_45605826
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

pi_45605922
De (maximum) prijs voor briefpost wordt opgedragen door het rijk.
pi_45606023
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:10 schreef du_ke het volgende:
De (maximum) prijs voor briefpost wordt opgedragen door het rijk.
Wat een rare maatregel. Als ik besluit een postverstuur bedrijf te beginnen dan mag ik zelf vragen wat ik wil? al vraag ik 1000 euro voor een half a4tje dan kan niemand mij dat verbieden.
pi_45606101
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:12 schreef Corelli het volgende:

[..]

Wat een rare maatregel. Als ik besluit een postverstuur bedrijf te beginnen dan mag ik zelf vragen wat ik wil? al vraag ik 1000 euro voor een half a4tje dan kan niemand mij dat verbieden.
De posterijen zullen wel onder een speciale regeling vallen en terecht. Ze zijn vrij noodzakelijk voor het functioneren van een land .
pi_45607288
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

De posterijen zullen wel onder een speciale regeling vallen en terecht. Ze zijn vrij noodzakelijk voor het functioneren van een land .
de bakker om de hoek ook.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:47:20 #46
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45607553
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:06 schreef du_ke het volgende:
Dat is ook helemaal niet nodig, door concurrentie wordt de prijs laag gehouden.
pi_45608382
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:47 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet nodig, door concurrentie wordt de prijs laag gehouden.
Niet als de kosten van dat product daarvoor te hoog zijn .
pi_45608401
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:40 schreef Corelli het volgende:

[..]

de bakker om de hoek ook.
Niet vergelijkbaar .
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:11:23 #49
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45608603
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:05 schreef du_ke het volgende:
Niet als de kosten van dat product daarvoor te hoog zijn .
Als men die kosten terug kan verdienen is dat geen enkel probleem.
pi_45608792
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:11 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dat lukt dus niet of nauwelijk voor 38 of 43 cent per brief.

Vergeet niet dat de tpg het grotendeels van bedrijfspost en de kerstdrukte moet hebben.

Om die dienstverlening in stand te houden moeten er misschien beperkingen gesteld worden.
pi_45612513
quote:

[..]

dat het aan komt en dat meestal binnen een dag ook nog
Zo slecht is TNT niet.
en die andere 2 zijn koeriers
pi_45612611
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:12 schreef Corelli het volgende:

[..]

nee jij niet maar de monopolist/TNT moet zich er wel aan houden
pi_45612670
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:11 schreef NewOrder het volgende:

[..]

op gewone briefpost zit een marge van 3x niets ze moeten het cvooral hebben van pakketten en extra diensten (folders, aangetekend, etc.)
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:44:28 #54
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_45617374
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:43 schreef Corelli het volgende:

Complete onzin. In Enschede bestaat al jaren de Stadspost. En iedere particulier kon vroeger bij de sigarenboer zijn brieven inleveren voor de Stadspost. De huidige stand van zaken ken ik niet.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:45:41 #55
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_45617424
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef FJD het volgende:

[..]

Want?

Dan heb je het dus niet over een vrije markt...
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_45617501
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:45 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

maar wel over noodzaak er moet ten minste 1 zijn met landelijke denkking anders kun je de postdienst net zo goed schrappen
pi_45618989
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:44 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Complete onzin. In Enschede bestaat al jaren de Stadspost. En iedere particulier kon vroeger bij de sigarenboer zijn brieven inleveren voor de Stadspost. De huidige stand van zaken ken ik niet.
Dat gaat binnenkort fuseren met de organisatie die ik heb genoemd, geloof ik.
pi_45622695
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Niet vergelijkbaar .
nee inderdaad, de bakker is belangrijker en zou dus met jouw gedachtegang nog meer overheidsbemoeienis nodig hebben.
pi_45622947
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:01 schreef Corelli het volgende:

[..]

nee inderdaad, de bakker is belangrijker en zou dus met jouw gedachtegang nog meer overheidsbemoeienis nodig hebben.
Voor de bakker zijn meer dan voldoende alternatieven . En gelukkig heb jij geen inzicht in mijn gedachtengang .
pi_45622986
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor de bakker zijn meer dan voldoende alternatieven . En gelukkig heb jij geen inzicht in mijn gedachtengang .
voor de postbezorging ook, ware het niet dat er een door de staat opgelegd monopolie is
pi_45623208
De tariefstijging die TNT heeft doorgevoerd is de eerste in vele jaren tijd, dus zo extreem stijgen de tarieven niet. Jaren geleden kostte een brief sturen in Duitsland al 1 Mark, dus zeg maar 50 eurocent. Het huidige Nederlandse tarief van 44 eurocent ligt daar dus nog beduidend onder.

En laten we dan eens kijken naar efficiënt postbezorgen: ik begrijp werkelijk niet waarom er dagelijks drie, vier, vijf (waar houdt het op?) verschillende postbodes aan mijn deur zouden moeten komen, die allemaal hetzelfde doen: brieven bezorgen. Ze hoeven allemaal maar op een paar adressen te zijn, omdat ze voor de tussenliggende huizen geen post hebben. Dus een heel legertje postbodes dat kweet-niet-hoe-veel fietskilometers (en dus tijd) maakt om datgene te doen wat één postbode ook prima huis-aan-huis kan doen...

Postbezorging is een nutsvoorziening en had nooit geprivatiseerd moeten worden. Postbodes zouden alleen brieven moeten bezorgen en geen reclamefolders, zoals nu (helaas) ook al het geval is. Een ander belangrijk punt is trouwens nog dat postbodes ook allerlei officiële documenten aan mensen overhandigen, zoals aangetekende brieven (denk aan dagvaardingen, brieven van deurwaarders etc). De kwaliteit zal er niet beter op worden als jan en alleman zich daarmee mag bezighouden.
pi_45623226
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:16 schreef Corelli het volgende:

[..]

voor de postbezorging ook, ware het niet dat er een door de staat opgelegd monopolie is
Wat voor realistische alternatieven zijn er dan voor postbezorging voor particulieren binnen een dag voor 42 cent van Termunten naar Terneuzen?
pi_45623233
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:45 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Onzin, iedereen mag dan op de markt komen als hij aan een aantal regels voldoet. Dat is bij elke branche zo, je mag hier in ons land ook niet 250 volt aanbieden in plaats van 230 volt, dat heeft niets met een wel of niet vrije markt te maken.

Overigens vind ik de privatisering hier belachelijk, eerst moet TNT een niet overheidsbedrijf worden. Als ze daarna de tarieven met 5 cent verhogen worden er kamervragen gesteld Als dat zo erg is hadden ze de post maar zelf moeten houden. De TNT heeft hier concurrenten die het personeel per stuk betaald, wat eropneer komt dat deze mensen onder het minimumloon krijgen, TNT zelf zit met CAO's waar ze niet van mogen afwijken. Er is pas sprake van een vrij markt als alle bedrijven aan dezelfde criteria moeten voldoen, dat zijn mijns inziens:

- Betaling volgens nieuwe post CAO
- Landelijke bezorging, dus niet alleen de randstad
- Iedereen de verplichting om een aantal servicepunten om de X kilometer
- Iedereen een X aantal brievenbussen per kilometer

Als alle postbedrijven hieraan moesten voldoen had TNT niet zoveel problemen, zij zitten met de oude ongeschikte medewerkers met vaste contracten, de nieuwkomers niet.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_45623679
quote:
En laten we dan eens kijken naar efficiënt postbezorgen: ik begrijp werkelijk niet waarom er dagelijks drie, vier, vijf (waar houdt het op?) verschillende postbodes aan mijn deur zouden moeten komen, die allemaal hetzelfde doen: brieven bezorgen. Ze hoeven allemaal maar op een paar adressen te zijn, omdat ze voor de tussenliggende huizen geen post hebben. Dus een heel legertje postbodes dat kweet-niet-hoe-veel fietskilometers (en dus tijd) maakt om datgene te doen wat één postbode ook prima huis-aan-huis kan doen...
je snapt het niet helemaal. Als ik met een pakketje naar jou deur wil lopen dan moet dat kunnen, we leven namelijk in een vrij land. Dan is er geen staat of overheid die mij dat kan verbieden.
pi_45623734
quote:
De kwaliteit zal er niet beter op worden als jan en alleman zich daarmee mag bezighouden.
weer zo'n typische linkse quasi intelectuele gedachte. Overheidsbemoeienis en monopolies leiden tot kwaliteit. Vrije markt tot afbraak. Je moet je wereldbeeld echt eens bijstellen, maar misschien ben je daar te oud voor.
pi_45623758
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat voor realistische alternatieven zijn er dan voor postbezorging voor particulieren binnen een dag voor 42 cent van Termunten naar Terneuzen?
je hebt toch de TNT. Wat is nou je probleem?
pi_45623802
quote:
- Betaling volgens nieuwe post CAO
- Landelijke bezorging, dus niet alleen de randstad
- Iedereen de verplichting om een aantal servicepunten om de X kilometer
- Iedereen een X aantal brievenbussen per kilometer
lekker "vrij"
pi_45623904
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:52 schreef Corelli het volgende:

[..]

je hebt toch de TNT. Wat is nou je probleem?
Jusit en die doen het goed. Waarom zou je dan wat anders willen voor je kerstkaartjes?

Jij bent volgens mij degene die een probleem maakt wat er eigenlijk niet is .
pi_45627986
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jusit en die doen het goed. Waarom zou je dan wat anders willen voor je kerstkaartjes?
ga jij dat voor mij bepalen, wat ik zou moeten willen
pi_45628404
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:50 schreef Corelli het volgende:
Je snapt het niet helemaal. Als ik met een pakketje naar jou deur wil lopen dan moet dat kunnen, we leven namelijk in een vrij land. Dan is er geen staat of overheid die mij dat kan verbieden.
Ik snap het uitstekend. Ik ben het alleen hardgrondig met jou oneens en dat kun je kennelijk niet verkroppen. Daarom dring je jouw mening aan me op. Wat ik al zei: ik zie werkelijk het NUT er niet van in dat tig bedrijfjes dagelijks de post komen bezorgen. Waar wil je heen? Heel Nederland bezaaien met brievenbussen in alle kleuren van de regenboog?
Overigens KAN iedereen gewoon dat pakje bezorgen. Daar heb je al tig bedrijven voor. En pakketbezorging is ook iets heel anders dan huis-aan-huis brieven bezorgen.
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:51 schreef Corelli het volgende:
Weer zo'n typische linkse quasi intelectuele gedachte. Overheidsbemoeienis en monopolies leiden tot kwaliteit. Vrije markt tot afbraak. Je moet je wereldbeeld echt eens bijstellen, maar misschien ben je daar te oud voor.
Zegt iemand die in zijn avatar één of andere kwibus uit 1653 heeft staan. Ik stel nergens dat overheidsbemoeienis garant staat voor kwaliteit. Overigens zijn er wél legio voorbeelden waarbij marktwerking eerder tot afbraak dan tot verbeteringen heeft geleid. Ik zie in het geval van de postbezorging geen enkel nut om te gaan tornnen aan iets dat prima is.
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:41:32 #71
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45628456
quote:

[..]

weer zo'n typische linkse quasi intelectuele gedachte. Overheidsbemoeienis en monopolies leiden tot kwaliteit. Vrije markt tot afbraak. Je moet je wereldbeeld echt eens bijstellen, maar misschien ben je daar te oud voor.
weer zo'n typisch rechtse quasi intellectuele gedachte. Vrije markt leidt tot betere producten en lagere prijzen. Overheid leidt tot afbraak. Je moet je wereldbeeld echt bijstellen, maar mischien ben je daar te oud voor.
pi_45628538
Ik zie ook het grote voordeel niet van andere postbedrijven. De TPG is gewoon beursgenoteerd en zal daarom niet snel vervallen in de inefficiente bende die overheidsinstanties er van maken. Nee dat ligt niet puur aan het beursgenoteerd zijn maar aan alles wat daaraan ten grondslag ligt.

Waarom er dan opeens extra partijen moeten komen....ach ik geloof dat die partijen zich in eerste instantie vooral met bedrijvenpost gaan bezighouden maar ja dat zou wel weer verhogen van de prijzen van consumentenpost kunnen betekenen. Andere bedrijven pakken op die manier de meeste lucratieve delen eruit en de TPG kan niets anders dan de rest dan maar te verhogen.

Daarnaast is het beschermen van de markt niet per definitie slecht en in dit geval kan ik er niet echt wakker van liggen.
pi_45628689
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:41 schreef ethiraseth het volgende:
weer zo'n typisch rechtse quasi intellectuele gedachte. Vrije markt leidt tot betere producten en lagere prijzen. Overheid leidt tot afbraak. Je moet je wereldbeeld echt bijstellen, maar mischien ben je daar te oud voor.
En de waarheid ligt denk ik ergens in het midden. Een waarheid die ook nog eens per sector verschilt. En waar marktwerking soms best kan werken, zie ik bij de huis-aan-huis bezorging van brieven werkelijk het nut niet. Dat is het enige punt dat ik eigenlijk wilde maken.
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:09:58 #74
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45629242
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:49 schreef dVTB het volgende:

[..]

En de waarheid ligt denk ik ergens in het midden. Een waarheid die ook nog eens per sector verschilt. En waar marktwerking soms best kan werken, zie ik bij de huis-aan-huis bezorging van brieven werkelijk het nut niet. Dat is het enige punt dat ik eigenlijk wilde maken.
Dat is denk ik ook het punt dat ongeveer iedereen wilt maken, maar alleen de TS niet wilt inzien.
pi_45629736
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 10:54 schreef Corelli het volgende:

[..]

lekker "vrij"
Als je dat niet vindt moet je ook die eisen niet aan TNT stellen TNT moet aan die eisen voldoen en de toetreders hoeven dat niet, dat noem ik dus geen vrije markt.
pi_45629770
quote:

[..]

Het mag duidelijk zijn dat er bij TNT meer deskundig personeel zit dan bij de andere aanbieders. Niet voor niets word er regelmatig post van Sandd en Select Mail in de sloot gevonden
pi_45632341
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:26 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Als je dat niet vindt moet je ook die eisen niet aan TNT stellen TNT moet aan die eisen voldoen en de toetreders hoeven dat niet, dat noem ik dus geen vrije markt.
waar stel ik eisen?
pi_45632406
Bedrijven (en dus mensen) anders dan TNT verbieden stukjes papier van 50 gram of minder te bezorgen. Dat is de heersende mentaliteit onder de posters hier. Ongelooflijk. Ik had verwacht dat de wereld er in 300 jaar wel een stuk liberaler op zou zijn geworden. Niets is minder waar. Verbieden! Van het bezorgen van een vodje papier met daarop wat drukletters? Niet te verkroppen gewoon. Jullie zijn echt heel vreemd, zo niet knettergek.

Om te kotsen echt waar.
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:50:03 #79
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45632533
Nee, jij bent lekker slim wil je zeggen. Wil je een goed werkend systeem openbreken omdat dat "moet". Als nou de helft van de post verloren ging elke dag zeg ik ja, er zou iemand anders moeten komen, maar dat is niet het geval.

Dogmatisch liberalisme is pas om te kotsen.
pi_45632707
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:50 schreef ethiraseth het volgende:
Nee, jij bent lekker slim wil je zeggen. Wil je een goed werkend systeem openbreken omdat dat "moet".
Waarom is het in godsnaam in 1e instantie dichtgetimmerd dan ?
quote:
Als nou de helft van de post verloren ging elke dag zeg ik ja, er zou iemand anders moeten komen, maar dat is niet het geval.
Welke kneus laat zijn post nou bezorgen door een bedrijf dat een 1 op 2 failure kans heeft.

Koop jij je computer ook bij een bedrijf als je weet dat hij het de ene dag wel doet en de andere dag niet ?
pi_45632713
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:46 schreef Corelli het volgende:
Bedrijven (en dus mensen) anders dan TNT verbieden stukjes papier van 50 gram of minder te bezorgen. Dat is de heersende mentaliteit onder de posters hier. Ongelooflijk. Ik had verwacht dat de wereld er in 300 jaar wel een stuk liberaler op zou zijn geworden. Niets is minder waar. Verbieden! Van het bezorgen van een vodje papier met daarop wat drukletters? Niet te verkroppen gewoon. Jullie zijn echt heel vreemd, zo niet knettergek.

Om te kotsen echt waar.

Waar zit nu de echt grote winst voor Nederland als er meerdere partijen op de markt komen?
pi_45632743
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:54 schreef Corelli het volgende:
Welke kneus laat zijn post nou bezorgen door een bedrijf dat een 1 op 2 failure kans heeft.
Is dat volgens de methode "de post komt wel aan" of "de post komt niet aan" ? Of heb je daar ook nog een goede onderbouwing voor?
pi_45632816
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:54 schreef FJD het volgende:

[..]

Waar zit nu de echt grote winst voor Nederland als er meerdere partijen op de markt komen?
Jij vind een land met dit soort achterlijke verboden normaal ?
pi_45633124
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:46 schreef Corelli het volgende:
Om te kotsen echt waar.
Nee, overal en op alles het liberale gedachtegoed willen doordrukken, dat is lekker. Je weigert gewoon in te gaan op de nut-kwestie die hier aan de orde is gesteld. In plaats daarvan zet je jezelf neer als iemand die in 1700 is ingevroren, nu is wakker geworden en vaststelt dat Nederland niet liberaler is geworden. Wat is dat voor onzin? Ga je normaal gedragen ofzo, ga een fatsoenlijke discussie aan, in plaats van steeds hetzelfde te herhalen.

Wat jij wilt is:
- Jan en alleman mag post bezorgen
- Dagelijks zie je verschillende soorten postbodes door de straten fietsen, die overal her en der een brief bezorgen
- Een forse toename van het aantal brievenbussen. Naast oranje TNT-bussen, straks ook blauwe, groen-gele, pimpelpaarse en zilver-met-een-gouden randje brievenbussen, want tja... de consument moet koste wat het kost keuze hebben.
- De kwaliteit van de postbezorging op het spel zetten

En dat alles terwijl...
- De markt voor briefpost krimpt, omdat steeds meer mensen e-mail gebruiken
- Je als ondernemer een enorm distributienetwerk moet opzetten om binnengekomen post te scannen, te sorteren en te vervoeren naar postkantoren/verspreidingscentra (die je ook moet bouwen)
- De nieuwe postbezorgers dus met geen mogelijkheid de prijsconcurrentie met TNT aankunnen op het onderdeel briefpost, of zich fors in de schulden moeten steken zodat de liquiditeit van de onderneming al snel op het spel staat.

Overigens mogen "vodjes papier met daarop wat drukletters" allang worden bezorgd door anderen. Reclamefolders en huis-aan-huisbladen, maar ook diverse tijdschriften worden bezorgd door anderen. Maar weet je: degene die bij ons het tijdschrift bezorgt, is een jochie van 14. Weet je waarom? Omdat die weinig betaald krijgen, zodat de kosten binnen de perken blijven. En dat jochie van 14 is NIET iemand die ik mijn bankafschriften, belastingbrieven of andere officiële post toevertrouw! Dat moet goed en betrouwbaar gebeuren. Iets wat TNT prima kan, dus houd op om zo'n belachelijke karikatuur van TNT neer te zetten.
pi_45633129
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:57 schreef Corelli het volgende:
Jij vind een land met dit soort achterlijke verboden normaal ?
Ja.

Iets toestaan om het niet te willen verbieden is natuurlijk geen argument. Dus nogmaals, wat is de grote winst voor Nederland om andere bedrijven toegang te geven tot de markt?
pi_45633249
Waar wil je nu eigenlijk heen...

Een écht vrije markt die (voorzover ik uit de reacties van TS uit dit topic kan lezen) niet gebonden is aan wat voor regels of eisen van overheidswege dan ook

of

Toegang voor andere partijen dan TNT op de brievenpostmarkt

In de eerste situatie zal TNT, wil het overleven, onmiddellijk kappen met het bezorgen van de post bij mijn oom in Koningsbosch (een dorp aan het einde van de wereld, bij de Duitse grens, met 163 inwoners en een klooster. Waarschijnlijk is e-mailen naar Koningsbosch niet eens kostendekkend, dus ieder weldenkend bedrijf zal stoppen om daar service te verlenen. Of je krijgt een speciaal tarief voor brieven naar Koningsbosch, zodat er op een verjaardagskaart naar mijn oom ineens ¤1,37 geplakt moet worden)

of

In de tweede situatie, zoals al vrij aardig door FJD geschetst, komen er allerlei andere spelers op de markt die zich lekker beperken tot het bezorgen van zakelijke post voor bedrijven in de randstad of voor mijn part Groningen City, hierbij contracten afpakkend van TNT en zal TNT dus genoodzaakt zijn haar producten in prijs te verhogen... Nee, hier worden we vast beter van.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_45633300
Wow, dat duurt nog wel eh, 11 maanden ofzo!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45633393
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:04 schreef FJD het volgende:

[..]

Ja.

Iets toestaan om het niet te willen verbieden is natuurlijk geen argument.
wel degelijk. Zeker omdat het in dit geval om iets simpels gaat als een a4tje met een paar lettertjes er op. Dat wil ik niemand verbieden te bezorgen. Dat is het stukje maatschappelijke intelligentie en gevoel dat ik heb.
pi_45633518
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:10 schreef Corelli het volgende: Dat is het stukje maatschappelijke intelligentie en gevoel dat ik heb.
Zoals gezegd gaat de TPG je echt niet aanklagen als je die ene brief van de buurman bezorgt hoor

Verder, hoe ga je de problemen aanpakken zoals geschetst in de reply boven je?

Daarnaast, wat is het grote voordeel voor de Nederlander?
pi_45633520
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:04 schreef dVTB het volgende:

[..]

Nee, overal en op alles het liberale gedachtegoed willen doordrukken, dat is lekker. Je weigert gewoon in te gaan op de nut-kwestie die hier aan de orde is gesteld. In plaats daarvan zet je jezelf neer als iemand die in 1700 is ingevroren, nu is wakker geworden en vaststelt dat Nederland niet liberaler is geworden. Wat is dat voor onzin? Ga je normaal gedragen ofzo, ga een fatsoenlijke discussie aan, in plaats van steeds hetzelfde te herhalen.

Wat jij wilt is:
- Jan en alleman mag post bezorgen
- Dagelijks zie je verschillende soorten postbodes door de straten fietsen, die overal her en der een brief bezorgen
- Een forse toename van het aantal brievenbussen. Naast oranje TNT-bussen, straks ook blauwe, groen-gele, pimpelpaarse en zilver-met-een-gouden randje brievenbussen, want tja... de consument moet koste wat het kost keuze hebben.
- De kwaliteit van de postbezorging op het spel zetten

En dat alles terwijl...
- De markt voor briefpost krimpt, omdat steeds meer mensen e-mail gebruiken
- Je als ondernemer een enorm distributienetwerk moet opzetten om binnengekomen post te scannen, te sorteren en te vervoeren naar postkantoren/verspreidingscentra (die je ook moet bouwen)
- De nieuwe postbezorgers dus met geen mogelijkheid de prijsconcurrentie met TNT aankunnen op het onderdeel briefpost, of zich fors in de schulden moeten steken zodat de liquiditeit van de onderneming al snel op het spel staat.

Overigens mogen "vodjes papier met daarop wat drukletters" allang worden bezorgd door anderen. Reclamefolders en huis-aan-huisbladen, maar ook diverse tijdschriften worden bezorgd door anderen. Maar weet je: degene die bij ons het tijdschrift bezorgt, is een jochie van 14. Weet je waarom? Omdat die weinig betaald krijgen, zodat de kosten binnen de perken blijven. En dat jochie van 14 is NIET iemand die ik mijn bankafschriften, belastingbrieven of andere officiële post toevertrouw! Dat moet goed en betrouwbaar gebeuren. Iets wat TNT prima kan, dus houd op om zo'n belachelijke karikatuur van TNT neer te zetten.
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:07 schreef hooibaal het volgende:
Waar wil je nu eigenlijk heen...

Een écht vrije markt die (voorzover ik uit de reacties van TS uit dit topic kan lezen) niet gebonden is aan wat voor regels of eisen van overheidswege dan ook

of

Toegang voor andere partijen dan TNT op de brievenpostmarkt

In de eerste situatie zal TNT, wil het overleven, onmiddellijk kappen met het bezorgen van de post bij mijn oom in Koningsbosch (een dorp aan het einde van de wereld, bij de Duitse grens, met 163 inwoners en een klooster. Waarschijnlijk is e-mailen naar Koningsbosch niet eens kostendekkend, dus ieder weldenkend bedrijf zal stoppen om daar service te verlenen. Of je krijgt een speciaal tarief voor brieven naar Koningsbosch, zodat er op een verjaardagskaart naar mijn oom ineens ¤1,37 geplakt moet worden)

of

In de tweede situatie, zoals al vrij aardig door FJD geschetst, komen er allerlei andere spelers op de markt die zich lekker beperken tot het bezorgen van zakelijke post voor bedrijven in de randstad of voor mijn part Groningen City, hierbij contracten afpakkend van TNT en zal TNT dus genoodzaakt zijn haar producten in prijs te verhogen... Nee, hier worden we vast beter van.
ik ken natuurlijk ook niet alles tot in detail. Wel vind ik het achterlijk dat we bedrijven/mensen anders dan TNT verbieden a4tjes met lettertjes er op te bezorgen. Dat heeft niks met marktwerking, economie of wat dan ook te maken. Het is gewoon normaal menselijk gedrag dat je een ander niet verbied iets simpels als een a4tje (met lettertjes) te bezorgen.
pi_45633597
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:14 schreef Corelli het volgende:
ik ken natuurlijk ook niet alles tot in detail. Wel vind ik het achterlijk dat we bedrijven/mensen anders dan TNT verbieden a4tjes met lettertjes er op te bezorgen. Dat heeft niks met marktwerking, economie of wat dan ook te maken. Het is gewoon een normaal menselijk gedrag dat je een ander niet verbied iets simpels als een a4tje (met lettertjes) te bezorgen.
Je hebt een echt argument voor, je hebt geen antwoord op de verschillende problemen die geschetst worden maar toch wil je het vrij geven.

idd een vorm van intelligentie......
pi_45633624
quote:
Daarnaast, wat is het grote voordeel voor de Nederlander?
Dat je niet leeft in een land met allerlei achterlijke verboden. Dat is het voordeel.
pi_45633632
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:10 schreef Corelli het volgende:
Zeker omdat het in dit geval om iets simpels gaat als een a4tje met een paar lettertjes er op. Dat wil ik niemand verbieden te bezorgen. Dat is het stukje maatschappelijke intelligentie en gevoel dat ik heb.
De simplistische wijze waarop jij praat over een A4-tje met wat letters erop, wekt sterk de suggestie dat je over minder intelligentie beschikt dan je doet voorkomen. Je bent kennelijk niet eens in staat om het onderscheid te zien tussen een reclamepamflet van slager Jansen en een aanmaning van de Belastingdienst. Dat maakt een discussie met jou compleet zinloos, omdat je halsstarrig deze materie blijft benaderen vanuit eeuwenoude liberale dogma's.

En als je over zo veel maatschappelijke intelligentie beschikt, weet je ook vast wel een land te vinden waar prettiger kunt leven dan in dit 'verderfelijke' Nederland. Niet vergeten om ons een verhuisbericht te sturen hè? ... via TNT Post
pi_45633671
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:16 schreef Corelli het volgende:
Dat je niet leeft in een land met allerlei achterlijke verboden. Dat is het voordeel.
Heb je niets beters?

Waarom zou de Nederlander dat erg vinden?
pi_45633679
quote:

[..]

[..]
Om in heel Nederland een goed werkend systeem van postbezorging te krijgen misschien ? Voor dit soort zaken is uniformiteit namelijk erg praktisch.
quote:

Koop jij je computer ook bij een bedrijf als je weet dat hij het de ene dag wel doet en de andere dag niet ?
Oh je wilt dus eerst wachten tot er een paar bedrijven zijn die er een zooitje van maken en dan gaan hopen dat het ooit wel goed komt?
pi_45633700
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:16 schreef Corelli het volgende:

[..]

En dat weegt op tegen de nadelen? Namelijk geen of dure postbezorging in afgelegen gebieden en over het geheel hogere tarieven?
pi_45633742
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:16 schreef FJD het volgende:

[..]

Je hebt een echt argument voor, je hebt geen antwoord op de verschillende problemen die geschetst worden maar toch wil je het vrij geven.

idd een vorm van intelligentie......
dat is een disucssie een niveautje lager. Niet in de laatste plaats omdat er nooit een probleem had hoeven zijn als de overheid zich er niet mee was gaan bemoeien. Jullie horen eigenlijk te beargumenteren waarom de postmarkt op slot zit/zat. En dat zal moeilijk zijn want mensen een a4tje met letters er op verbieden te bezorgen is te achterlijk voor woorden. Haast seniel.
pi_45633793
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:20 schreef Corelli het volgende:

Jullie horen eigenlijk te beargumenteren waarom de postmarkt op slot zit/zat.
Eh ja hallo, wie opent er nou een topic?!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_45633809
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Namelijk geen of dure postbezorging in afgelegen gebieden
ik heb in het begin al gezegd dat post betaald wordt naar gewicht en niet naar afstand (binnenlands dan). En weet je waarom? Omdat dat kostenvoordelen met zich meebrengt voor TNT.
quote:
en over het geheel hogere tarieven?
vrije markten met hoge tarieven. Dat is haast een tegenspraak.
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:25:16 #100
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_45633899
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:16 schreef dVTB het volgende:

[..]

De simplistische wijze waarop jij praat over een A4-tje met wat letters erop, wekt sterk de suggestie dat je over minder intelligentie beschikt dan je doet voorkomen. Je bent kennelijk niet eens in staat om het onderscheid te zien tussen een reclamepamflet van slager Jansen en een aanmaning van de Belastingdienst.
als de belastingdienst wil kan ze toch door TNT haar post laten bezorgen. Wat is nou het probleem

dwing alleen mij niet van TNT gebruik te maken
quote:
Dat maakt een discussie met jou compleet zinloos, omdat je halsstarrig deze materie blijft benaderen vanuit eeuwenoude liberale menselijke dogma's.
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:26:46 #101
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_45633944
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:18 schreef FJD het volgende:

[..]

Heb je niets beters?

Waarom zou de Nederlander dat erg vinden?
ik kan wel wat achterlijke verboden opnoemen uit het verleden waarvan iedereen nu blij is dat we er van af zijn.
pi_45633956
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:23 schreef Corelli het volgende:

[..]

ik heb in het begin al gezegd dat post betaald wordt naar gewicht en niet naar afstand (binnenlands dan). En weet je waarom? Omdat dat kostenvoordelen met zich meebrengt voor TNT.
[..]
Het kan voor geen enkel postbedrijf uit om voor 42 cent een brief van Termunten naar Terneuzen te zenden.
quote:
Neehoor dat is totaal geen tegenspraak, de aanbieder zal streven naar zoveel mogelijk winst. En dat moet in een postmarkt wel lukken als er eenmaal een sterke positie is verworven aangezien de postbezorging op grote schaal een min of meer natuurlijk monopolie is.
pi_45633969
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:26 schreef Corelli het volgende:

[..]

ik kan wel wat achterlijke verboden opnoemen uit het verleden waarvan iedereen nu blij is dat we er van af zijn.
Er zijn ook zat verboden waarvan iedereen blij is dat ze zijn .
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:27:59 #104
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_45633982
quote:

[..]

Ja, tot nu toe wel, dat is namelijk zo geregeld door de door jou zo verfoeide overheidsbemoeienis. Als de markt écht vrij wordt gegeven, is er niemand die TNT of jouw buurman of wat voor bedrijf dan ook verbiedt om ¤1,37 te vragen voor het bezorgen van een brief in Koningsbosch. Of kan verplichten om überhaupt een brief te bezorgen in Koningsbosch, voor wat voor tarief dan ook.
quote:
De tarieven gaan alleen omhoog als de markt slechts ten dele vrij wordt gegeven (oftewel: de markt wordt vrijgegeven, maar er worden wel eisen aan gesteld m.b.t. landelijke dekking)
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:29:35 #105
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_45634025
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zijn ook zat verboden waarvan iedereen blij is dat ze zijn .
a4 met inkt er op verbieden te bezorgen
ik ben zo blij
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:30:12 #106
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_45634047
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het kan voor geen enkel postbedrijf uit om voor 42 cent een brief van Termunten naar Terneuzen te zenden.
[..]
leer eens nederlands
quote:
Neehoor dat is totaal geen tegenspraak, de aanbieder zal streven naar zoveel mogelijk winst. En dat moet in een postmarkt wel lukken als er eenmaal een sterke positie is verworven aangezien de postbezorging op grote schaal een min of meer natuurlijk monopolie is.
natuurlijk monopolie?
de huidige situatie is een onnatuurlijk monopolie
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:30:55 #107
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_45634075
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:29 schreef Corelli het volgende:

[..]

ik ben zo blij
Je plaat blijft hangen.
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:31:53 #108
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_45634104
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:30 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je plaat blijft hangen.
maar wel een leuk deuntje, melodisch goed, harmonie klopt ook perfect. nee jullie hebben geen gevoel voor muziek, dat is het.
pi_45634126
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:30 schreef Corelli het volgende:

[..]

leer eens nederlands
[..]
Anders ga je eens in op wat ik schrijf .
quote:
natuurlijk monopolie?
de huidige situatie is een onnatuurlijk monopolie
Ja maar nu is het gereguleerd.
pi_45634146
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:31 schreef Corelli het volgende:

[..]

maar wel een leuk deuntje, melodisch goed, harmonie klopt ook perfect. nee jullie hebben geen gevoel voor muziek, dat is het.
Of het ontbreekt jou aan enige realiteitszin .
pi_45634201
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:41 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

pi_45634298
quote:

[..]

[..]

zat bedrijven waar alleen de prijs telt en de service niet
pi_45634383
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:10 schreef Corelli het volgende:

[..]

wel degelijk. Zeker omdat het in dit geval om iets simpels gaat als een a4tje met een paar lettertjes er op. Dat wil ik niemand verbieden te bezorgen. Dat is het stukje maatschappelijke intelligentie en gevoel dat ik heb.
niemand houd jouw tegen omdat te doen.

Dat is het stukje realiteitsbesef wat jij mist

[ Bericht 1% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 24-01-2007 16:45:12 ]
pi_45634486
quote:

in theorie wel in de praktijk blijkt het vaak te kloppen
pi_45634520
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:25 schreef Corelli het volgende:

[..]

als de belastingdienst wil kan ze toch door TNT haar post laten bezorgen. Wat is nou het probleem

dwing alleen mij niet van TNT gebruik te maken
[..]
dat doet niemand jij kunt gewoon je eigen mannetje inhuren om die meuk te verspreiden
pi_45634572
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:29 schreef Corelli het volgende:

[..]

ik ben zo blij
dat is niet verboden
pi_45634922
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
zat bedrijven waar alleen de prijs telt en de service niet
Die bedrijven verdwijnen vanzelf van de markt als de service te laag wordt. Zo niet dan zijn er blijkbaar mensen die producten alleen op prijs kopen en niet op service. Klagen daarover is trouwens ook iets typisch Hollands. We willen de service van de dure voor de prijs van de goedkope

Post bezorgen is alleen een dienst waarvoor mij de grote voordelen niet duidelijk zijn. Het bedrijf zelf opereert al (redelijk) efficient, ze moeten immers ook verantwoording afleggen aan hun aandeelhouders en er is niemand die ook maar 1 zinnig argument heeft gegeven voor het afschaffen of die de mogelijke problemen die het met zich meebrengt kan weerleggen.
pi_45635635
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:26 schreef Corelli het volgende:
Mensen moeten wel een reden hebben om blij te zijn met het afschaffen van enkele verboden. Dus, waarom zou de Nederlander na het afschaffen blij zijn dat dit verbod is afgeschaft? Wat is nu het punt waardoor iedereen denkt 'nou het is inderdaad veel beter geworden zeg'.
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:47:40 #119
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45636552
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
op gewone briefpost zit een marge van 3x niets ze moeten het cvooral hebben van pakketten en extra diensten (folders, aangetekend, etc.)
Wat is dan de noodzaak van het staatsmonopolie dat men nu heeft?
pi_45636645
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:47 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Wat is de noodzaak van verandering in dit geval?
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:54:20 #121
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45636756
quote:

[..]

het werkt. En liberaliseren om het liberaliseren is waanzin..
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:59:15 #122
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45636920
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:51 schreef du_ke het volgende:
Wat is de noodzaak van verandering in dit geval?
Als er geen aantoonbare noodzaak is voor overheidsingrijpen in welke markt dan ook, dan is het zaak dat de overheid daaraan voldoet en bestaande beïnvloeding opgeeft.
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:00:01 #123
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45636946
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:54 schreef ethiraseth het volgende:
het werkt. En liberaliseren om het liberaliseren is waanzin..
Slavernij werkt ook.
pi_45636970
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:59 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als er geen aantoonbare noodzaak is voor overheidsingrijpen in welke markt dan ook, dan is het zaak dat de overheid daaraan voldoet en bestaande beïnvloeding opgeeft.
Waarom? Zeker als het nu goed werkt. Je zorgt dan alleen maar voor meer onzekerheid. Er is geen aanwijzing dat de prijs lager zal worden (integendeel). Je zou een openbare aanbesteding van de postbezorging kunnen overwegen maar echt meerwaarde heeft dat ook niet volgens mij.
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:03:32 #125
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45637046
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:01 schreef du_ke het volgende:
Waarom? Zeker als het nu goed werkt. Je zorgt dan alleen maar voor meer onzekerheid. Er is geen aanwijzing dat de prijs lager zal worden (integendeel). Je zou een openbare aanbesteding van de postbezorging kunnen overwegen maar echt meerwaarde heeft dat ook niet volgens mij.
Je draait om de essentie heen. Toon nou eerst maar eens de noodzaak van overheidsingrijpen aan, dan praten we verder.
  woensdag 24 januari 2007 @ 18:26:33 #126
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45637704
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:03 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Je draait om de essentie heen. Toon nou eerst maar eens de noodzaak van overheidsingrijpen aan, dan praten we verder.
Toon jij de noodzaak aan van liberaliseren, jij bent degene die dat zo graag wilt. Dan praten we verder.

En dan wil ik geen bullshit standaardverhaaltje van "liberaliseren brengt betere kwaliteit blablabla".
pi_45637787
quote:

[..]

Ik denk dat de noodzaak voor harmonisatie van de postbezorging in de 19e eeuw wel duidelijk is. Nu hebben we een goed werkend systeem en wil ik graag wel eens de noodzaak van het veranderen hiervan zien.

Gaat de post dan sneller bezorgd worden, beter, goedkoper?
pi_45637851
quote:
Standaardisatie, eenvoud. Zoals gezegd heb je anders dadelijk een paar verschillende postbedrijven, met elk verschillende postzegels, met elke verschillende brievenbussen en met elk verschillende dekkingsgebieden. De gemiddelde mens schiet daar niets mee op, het wordt duurder, het wordt onoverzichtelijker en de keuze wordt groter op een gebied waar die noodzaak er helemaal niet is.

Het enige wat de overheid in dit geval overigens doet is aangeven dat er maar 1 partij toe gestaan is en (waarschijnlijk) dat alle gebieden in Nederland, zonder uitzondering, bediend moeten worden. Het is niet zo dat de TPG een overheidsinstantie is.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:28:17 #129
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_45639719
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

niemand houd jouw tegen omdat te doen.
als ik een bedrijfje start en voor andere bedrijven hun post onder de 50g ga bezorgen ben ik in overtreding (tenzij het reclame drukwerk is).
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:39:55 #130
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45640168
Tis me wat. Als ik een bedrijfje ga beginnen om heroine aan huis te bezorgen ben ik ook in overtreding.
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:48:31 #131
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_45640500
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:39 schreef ethiraseth het volgende:
Tis me wat. Als ik een bedrijfje ga beginnen om heroine aan huis te bezorgen ben ik ook in overtreding.
papier. niet heroine.
pi_45640584
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:48 schreef Corelli het volgende:
papier. niet heroine.
Zeg maar na je zoveelste "het is me toch wat dat ik geen papier mag bezorgen", ben je er eindelijk achter gekomen wat nu de echte waarde is van het toelaten van meer spelers op de postmarkt en hoe de gemiddelde Nederlander daar uiteindelijk zo van profiteert dat ze er blij mee zijn?
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:51:49 #133
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_45640628
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:50 schreef FJD het volgende:

[..]

Zeg maar na je zoveelste "het is me toch wat dat ik geen papier mag bezorgen", ben je er eindelijk achter gekomen wat nu de echte waarde is van het toelaten van meer spelers op de postmarkt en hoe de gemiddelde Nederlander daar uiteindelijk zo van profiteert dat ze er blij mee zijn?
Dat geloof je toch zelf niet hè?
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:59:32 #134
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45640932
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:48 schreef Corelli het volgende:

[..]

papier. niet heroine.
Principe is hetzelfde, het mag namelijk niet. Kan je wel koppig op een forumpje blijven miepen dat het zo gemeen is, maar dat veranderd er echt niks aan.
pi_45657747
quote:

[..]

landelijke dekking en het is een overgangsregeling over 6 maanden hoef je niet meer te zeuren

+
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:32 schreef FJD het volgende:

[..]

Standaardisatie, eenvoud. Zoals gezegd heb je anders dadelijk een paar verschillende postbedrijven, met elk verschillende postzegels, met elke verschillende brievenbussen en met elk verschillende dekkingsgebieden. De gemiddelde mens schiet daar niets mee op, het wordt duurder, het wordt onoverzichtelijker en de keuze wordt groter op een gebied waar die noodzaak er helemaal niet is.
pi_45657806
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:28 schreef Corelli het volgende:

[..]

als ik een bedrijfje start en voor andere bedrijven hun post onder de 50g ga bezorgen ben ik in overtreding (tenzij het reclame drukwerk is).
voor andere bedrijven maar dat is iets anders als zelf mensen inhuren
pi_45658439
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

voor andere bedrijven
ja raar he. Een vodje papier . .. . . . met wat lettertjes er op . . . . . verbieden te bezorgen wie bedenkt dat.
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:46:14 #138
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45658555
Ja raar hè, een spuit met chemische middelen erin mag ik ook niet verkopen, stom zeg.
pi_45658627
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:46 schreef ethiraseth het volgende:
Ja raar hè, een spuit met chemische middelen erin mag ik ook niet verkopen, stom zeg.
papiertje met drukinkt er op vergelijken met een spuit vol met verslavend spul. je bent echt niet goed wijs.
pi_45662102
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:28 schreef Corelli het volgende:

[..]

Wat doet nu de hameland hier dan? in de regio hier bezorgen zij al 1,5 jaar post. Gewone brieven onder de 50 gram
pi_45665960
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 14:47 schreef erikkll het volgende:

[..]

Wat doet nu de hameland hier dan? in de regio hier bezorgen zij al 1,5 jaar post. Gewone brieven onder de 50 gram
Het is ook onder de 20 gram, niet onder de 50 gram
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:20:29 #142
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45666779
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:26 schreef ethiraseth het volgende:
Toon jij de noodzaak aan van liberaliseren, jij bent degene die dat zo graag wilt. Dan praten we verder.
Ja ja, de slaaf moet maar aantonen waarom hij van zijn vrijheid zou mogen genieten.
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:21:04 #143
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45666798
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:30 schreef du_ke het volgende:
Ik denk dat de noodzaak voor harmonisatie van de postbezorging in de 19e eeuw wel duidelijk is. Nu hebben we een goed werkend systeem en wil ik graag wel eens de noodzaak van het veranderen hiervan zien.

Gaat de post dan sneller bezorgd worden, beter, goedkoper?
Wat begrijp je niet aan de term 'aantonen'?
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:22:14 #144
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45666837
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 18:32 schreef FJD het volgende:

Het enige wat de overheid in dit geval overigens doet is aangeven dat er maar 1 partij toe gestaan is en (waarschijnlijk) dat alle gebieden in Nederland, zonder uitzondering, bediend moeten worden. Het is niet zo dat de TPG een overheidsinstantie is.
Geen valide argument voor een door de staat gerechtvaardigd monopolie.
  donderdag 25 januari 2007 @ 17:23:16 #145
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45666863
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
landelijke dekking en het is een overgangsregeling over 6 maanden hoef je niet meer te zeuren
En over 6 maanden is die landelijke dekking verdwenen?
pi_45668374
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:22 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Geen valide argument voor een door de staat gerechtvaardigd monopolie.
Brieven ontvangen is een essentieel onderdeel van een samenleving, het is de taak van de overheid om te garanderen dat dat ook gebeurt. Als het nu zo is dat TNT verplicht is om overal post te bezorgen, ook in de uithoeken van de biesbosch etc en ze overal brievenbussen en servicepunten moeten hebben omdat dat moet van de overheid terwijl de concurrentie dat allemaal niet heeft is het niet eerlijk. Daarnaast heeft de TNT strenge CAO salarissen terwijl de concurrenten met stukstarieven werken en onder het minimumloon zitten.

Marktwerking is prima, maar dan wel voor alle partijen dezelfde regels, dus ook de andere aanbieders moeten overal bezorgen en 6 dagen per week, dat verlangt de overheid ook van TNT. Toen TNT opperde om op maandag geen post te bezorgen werden er zelfs kamervragen gesteld, de concurrentie komt maar één keer per week
  donderdag 25 januari 2007 @ 18:26:20 #147
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45668578
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:49 schreef Corelli het volgende:

[..]

papiertje met drukinkt er op vergelijken met een spuit vol met verslavend spul. je bent echt niet goed wijs.
Zeuren over een verbod op een forum. Je bent niet goed wijs. Ga naar de rechtbank als het je echt zo hoog zit, nu ben je niet meer dan een zeikerd.
  donderdag 25 januari 2007 @ 18:27:05 #148
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45668599
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 17:20 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ja ja, de slaaf moet maar aantonen waarom hij van zijn vrijheid zou mogen genieten.
Euhm, jij stelt dat het vrij MOET. bewijs maar waarom. Jij bent de aanvaller, bij jou ligt de bewijsplicht dus.
pi_45668660
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:55 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het is ook onder de 20 gram, niet onder de 50 gram
brieven onder de 20 gram wegen toch ook minder dan 50 gram?
pi_45668691
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:29 schreef erikkll het volgende:

[..]

brieven onder de 20 gram wegen toch ook minder dan 50 gram?
Het gaat hier om de grens, en die ligt niet bij 50 maar bij 20 gram
  donderdag 25 januari 2007 @ 18:53:30 #151
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45669348
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:18 schreef Arnold_fan het volgende:
Brieven ontvangen is een essentieel onderdeel van een samenleving, het is de taak van de overheid om te garanderen dat dat ook gebeurt.
Voedselvoorziening is een stuk noodzakelijker dan postverzending en bezorging. Volgens jouw redenatie zou de overheid een winkelketen als AH een monopolie moeten geven op een basispakket opdat iedereen te eten heeft.
quote:
Als het nu zo is dat TNT verplicht is om overal post te bezorgen, ook in de uithoeken van de biesbosch etc en ze overal brievenbussen en servicepunten moeten hebben omdat dat moet van de overheid terwijl de concurrentie dat allemaal niet heeft is het niet eerlijk. Daarnaast heeft de TNT strenge CAO salarissen terwijl de concurrenten met stukstarieven werken en onder het minimumloon zitten.
Je gaat er aan voorbij dat TNT zich als concessiehouder in een royale positie bevindt. Het kost kapitalen om zo'n groot marktaandeel op te bouwen, daar vallen die paar verplichtingen bij in het niet.
quote:
Marktwerking is prima, maar dan wel voor alle partijen dezelfde regels, dus ook de andere aanbieders moeten overal bezorgen en 6 dagen per week, dat verlangt de overheid ook van TNT. Toen TNT opperde om op maandag geen post te bezorgen werden er zelfs kamervragen gesteld, de concurrentie komt maar één keer per week
Goede marktwerking verkrijg je pas als je alle regels overboord gooit.
  donderdag 25 januari 2007 @ 18:55:16 #152
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45669401
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:27 schreef ethiraseth het volgende:
Euhm, jij stelt dat het vrij MOET. bewijs maar waarom. Jij bent de aanvaller, bij jou ligt de bewijsplicht dus.
Onzin. Ik ben degene die wordt onderdrukt.
pi_45673107
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

je bent slim genoeg om dit soort vragen te stellen maar niet slim genoeg om NewOrder zijn opmerking te snappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')