abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45594726
TNT behoudt tot begin 2008 het monopoly op de bezorging van brieven onder de 50 gram.

Als ik dus op een velletje papier een paar krabbels zet, het in een slim gevouwen ander stuk papier doe en mijn buurman een paar euro cent geef om het te bezorgen dan mag dat niet. Het is haast niet te bevatten maar het is echt waar.

Dit soort stomme regels bedenk je toch niet. Maar wel kamervragen stellen dat de TNT zijn tarieven verhoogt. Hypocriete volksverlakkerij van de 2e kamer.

Dit soort stupide gedoe houdt weer de ambtenaren op het ministerie bezig. Is weer aanleiding voor een vergaderingetje in de 2e kamer. Politici kunnen er weer een sutkje over schrijven op hun weblog (kijk hoe erg die "privatisering" is, TNT verhoogt de tarieven - stem op mij volgende verkiezingen).

Politici zijn vooral bezig zichzelf werk te verschaffen ten koste van ONZE welvaart.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:45:44 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_45594773
Ja, en als ik een bijl pak, en die van de trap af gooi waardoor ie per ongeluk op mijn vriendin valt, mag dat ook niet!

En als ik op straat fiets, en het is nacht, en ik heb toevallimg geen lichtbron voor en achterop mijn fiets, mag dat ook niet
pi_45594823
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:45 schreef Slarioux het volgende:
Ja, en als ik een bijl pak, en die van de trap af gooi waardoor ie per ongeluk op mijn vriendin valt, mag dat ook niet!

En als ik op straat fiets, en het is nacht, en ik heb toevallimg geen lichtbron voor en achterop mijn fiets, mag dat ook niet
nogal duidelijk. Je brengt daar direct anderen mee in gevaar. Maar als mijn buurman voor mij een onschuldig A4tje bezorgt dan is hij in overtreding.
pi_45595003
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:43 schreef Corelli het volgende:
TNT behoudt tot begin 2008 het monopoly op de bezorging van brieven onder de 50 gram.

Als ik dus op een velletje papier een paar krabbels zet, het in een slim gevouwen ander stuk papier doe en mijn buurman een paar euro cent geef om het te bezorgen dan mag dat niet. Het is haast niet te bevatten maar het is echt waar.

Dit soort stomme regels bedenk je toch niet. Maar wel kamervragen stellen dat de TNT zijn tarieven verhoogt. Hypocriete volksverlakkerij van de 2e kamer.

Dit soort stupide gedoe houdt weer de ambtenaren op het ministerie bezig. Is weer aanleiding voor een vergaderingetje in de 2e kamer. Politici kunnen er weer een sutkje over schrijven op hun weblog (kijk hoe erg die "privatisering" is, TNT verhoogt de tarieven - stem op mij volgende verkiezingen).

Politici zijn vooral bezig zichzelf werk te verschaffen ten koste van ONZE welvaart.
Het is EU regelgeving, de TNT en de Nderlandse overheid hebben hier weinig mee te maken.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:55:10 #5
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45595051
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:47 schreef Corelli het volgende:

[..]

nogal duidelijk. Je brengt daar direct anderen mee in gevaar. Maar als mijn buurman voor mij een onschuldig A4tje bezorgt dan is hij in overtreding.
Laat mij kennismaken met die buurman van jou die voor minder dan vijftig cent iets wil bezorgen.
pi_45595153
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:47 schreef Corelli het volgende:
Ik denk ook inderdaad dat je daarvoor een boete gaat krijgen

Ga eens terug naar de realiteit en leg dan je klacht nog eens neer.

Als de rest van Europa de markt nog niet open gooit dan is het maar de vraag of het slim is als wij dat wel doen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_45595387
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:55 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Laat mij kennismaken met die buurman van jou die voor minder dan vijftig cent iets wil bezorgen.
reply als dit toont aan dat je wienig op hebt met discussies over vrije markt. Ga je moeder vervelen.
pi_45595453
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:07 schreef Corelli het volgende:

[..]

reply als dit toont aan dat je wienig op hebt met discussies over vrije markt. Ga je moeder vervelen.
Vrije markt? Het gaat hier toch om jou en je buurman en dat hij een brief voor jou wil gaan bezorgen in heel nederland net als de TNT doet? Of wil je die vergelijking ineens anders trekken..
bye
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:14:58 #9
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45595598
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:07 schreef Corelli het volgende:

[..]

Zo erg ben ik het niet met je oneens hoor, alleen je argumentatie is wat vreemd.
pi_45595694
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:14 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

Zo erg ben ik het niet met je oneens hoor, alleen je argumentatie is wat vreemd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45595754
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:14 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

want ?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:22:10 #12
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_45595785
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:20 schreef Corelli het volgende:

[..]

want ?
Het was een compleet monopoly, en nu nog maar een deeltje. En in 2008 is het écht een vrije markt.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:24:11 #13
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45595849
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:20 schreef Corelli het volgende:

[..]

want ?
1. Het feit dat jouw buurman wel of niet een a4-tje voor jou mag bezorgen heeft niets te maken met marktwerking maar met oneerlijke concurrentie.

2. Als je voor privatsering van de post pleit lijkt het me toch zo dat je dat doet omdat je efficiencyvoordelen, en dus prijsvoordelen verwacht. Ik zou zeggen, werk dat eerst eens uit en kom dan terug.
pi_45596768
TNT is verplicht om overal te bezorgen. Ook in afgelegen gebieden, ook op de waddeneilanden, etc etc. Wanneer je de markt vrijgeeft zorgt dit idd voor concurrentie, en misschien voor prijsverlaging, Maar de garantie dat in heel Nederland de post bezorgt wordt is dan weg.

[ Bericht 7% gewijzigd door _dirkjan_ op 23-01-2007 14:56:58 ]
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:05:29 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45597206
Gut, vrije markt in de post. Krijgen we dan 5 verschillende brievenbussen door het land van 5 bedrijven en zeker ook 5 soorten postzegels want de standaard postzegel kan dan alleen bij TNT maar als je bij bedrijf X wilt zijn moet je weer postzegels type Y kopen zeker?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_45597404
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:51 schreef _dirkjan_ het volgende:
TNT is verplicht om overal te bezorgen. Ook in afgelegen gebieden, ook op de waddeneilanden, etc etc. Wanneer je de markt vrijgeeft zorgt dit idd voor concurrentie, en misschien voor prijsverlaging, Maar de garantie dat in heel Nederland de post bezorgt wordt is dan weg.
Want?

Je verplicht simpelweg elke marktpartij om overal post te bezorgen.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_45597980
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:05 schreef ethiraseth het volgende:
Gut, vrije markt in de post. Krijgen we dan 5 verschillende brievenbussen door het land van 5 bedrijven en zeker ook 5 soorten postzegels want de standaard postzegel kan dan alleen bij TNT maar als je bij bedrijf X wilt zijn moet je weer postzegels type Y kopen zeker?
dat is nu al als sandd iets verkeerd bezorgd krijgt de tnt op zijn flikker en moet het dan goed bezorgen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45597999
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:22 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Het was een compleet monopoly, en nu nog maar een deeltje. En in 2008 is het écht een vrije markt.
ja duh daar gaat dit topic over. Heeft de politiek niet beters te doen dan achterlijke monopolies te regelen
pi_45598029
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:24 schreef Heerlijkheid het volgende:

[..]

1. Het feit dat jouw buurman wel of niet een a4-tje voor jou mag bezorgen heeft niets te maken met marktwerking maar met oneerlijke concurrentie.
quote:
2. Als je voor privatsering van de post pleit lijkt het me toch zo dat je dat doet omdat je efficiencyvoordelen, en dus prijsvoordelen verwacht. Ik zou zeggen, werk dat eerst eens uit en kom dan terug.
pi_45598110
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:51 schreef _dirkjan_ het volgende:
Post wordt betaald naar gewicht en niet naar afstand. In de 19e eeuw heeft Babage (die van de computer) uitgedoktert dat dat beter is voor de posterijen zelf.
pi_45598151
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:05 schreef ethiraseth het volgende:
daar gaat het niet om. Het gaat er om dat het onzin is om bedrijven anders dan TNT te verbieden post te bezorgen. Vind je dat ook niet een beetje raar.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 16:03:32 #22
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_45599344
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:29 schreef Corelli het volgende:

[..]

[..]

pi_45599469
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:28 schreef Corelli het volgende:

[..]

ja duh daar gaat dit topic over. Heeft de politiek niet beters te doen dan achterlijke monopolies te regelen
Als je een bestaand monopoly op wilt heffen zal je dat wel met beleid moeten doen lijkt me. De grootste garantie voor gedonder is het in 1 klap helemaal dereguleren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_45599546
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:32 schreef Corelli het volgende:

[..]

daar gaat het niet om. Het gaat er om dat het onzin is om bedrijven anders dan TNT te verbieden post te bezorgen. Vind je dat ook niet een beetje raar.
Overigens is dat verbod er in de praktijk niet echt. Althans voor bedrijven die post laten bezorgen.
pi_45599548
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:12 schreef FJD het volgende:

[..]

Want?

Je verplicht simpelweg elke marktpartij om overal post te bezorgen.
En dat zal niet lukken omdat daarmee voor kleinere bedrijven geen droog brood te verdienen valt. Dus dan is het oneerlijke concurrentie tov de grotere bedrijven, wat ook weer niet mag. Of zoiets .....
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_45602866
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:08 schreef Lucille het volgende:

[..]

En dat zal niet lukken omdat daarmee voor kleinere bedrijven geen droog brood te verdienen valt. Dus dan is het oneerlijke concurrentie tov de grotere bedrijven, wat ook weer niet mag. Of zoiets .....
Maar goed ik wil wel zeker weten dat me post aankomt, want ik kan me voorstellen als ik post verstuur via Ali Baba koeriers, en het verdwijnt dan wordt je er niet echt vrolijk van!
  dinsdag 23 januari 2007 @ 17:50:51 #27
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45603173
Even de TT verbeterd.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_45604156
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als je een bestaand monopoly op wilt heffen zal je dat wel met beleid moeten doen lijkt me. De grootste garantie voor gedonder is het in 1 klap helemaal dereguleren.
alstjeblieft niet nog meer beleid. We hebben beleid te veel in dit land.
pi_45604193
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:42 schreef Brembo het volgende:

[..]

Maar goed ik wil wel zeker weten dat me post aankomt, want ik kan me voorstellen als ik post verstuur via Ali Baba koeriers, en het verdwijnt dan wordt je er niet echt vrolijk van!
welke zekerheid geeft TNT je boven Sandd, UPS, Select Mail of mijn buurman?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:25:19 #30
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45604319
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:21 schreef Corelli het volgende:

[..]

De zekerheid van het verleden. En het hebben van postbussen door het hele land.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_45604426
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:25 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

De zekerheid van het verleden. En het hebben van postbussen door het hele land.
dit is toch niet serieus hoop ik
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:38:01 #32
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45604715
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:20 schreef Corelli het volgende:

[..]

alstjeblieft niet nog meer beleid. We hebben beleid te veel in dit land.
"Met beleid" is een uitdrukking voor "voorzichtig" en "doordacht". Het heeft niets te maken met de mate van bureaucratie of de invloed van de overheid.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_45605161
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:21 schreef Corelli het volgende:

[..]

De zekerheid dat m'n brief de volgende dag in elke hoek van Nederland wordt bezorgd voor een bescheiden bedrag.
pi_45605278
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

De zekerheid dat m'n brief de volgende dag in elke hoek van Nederland wordt bezorgd voor een bescheiden bedrag.
maar waarom dan een monopoly?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:55:00 #35
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45605344
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:53 schreef Corelli het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik zie geen enkele reden om het vrij te maken.
pi_45605406
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:55 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik zie geen enkele reden om het vrij te maken.
omdat dit een beetje raar is:
quote:
Als ik dus op een velletje papier een paar krabbels zet, het in een slim gevouwen ander stuk papier doe en mijn buurman een paar euro cent geef om het te bezorgen dan mag dat niet.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 18:59:27 #38
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_45605528
Alsof je dan aangeklaagd wordt. En volgens mij zijn er genoeg andere pakketdiensten die naast tnt werken. Lijkt me logisch om het briefverkeer wel gecentraliseerd te houden aangezien je met brievenbussen zit. Of je moet alles bij soort postkantoren vna andere bedrjiven afgeven. Zie alleen geen enkel bedrijf echt in staat om genoeg van die postkantoren te openen om het hele land te bedienen. Dan kan je wel kleine lokale postkantoortjes openen, maar die leveren dan waarschijnlijk niet door het hele land. Dus ik zie dan niet in wat het nut is om de markt open te gooien.
pi_45605549
Hameland Post gaat zich richten op de regio Oost Achterhoek. Zij verspreidt geadresseerde post en geadresseerd drukwerk in het 24-uursegment. Onder het begrip ‘post’ verstaan we de volledige dienstverlening die gericht is op het inzamelen, sorteren en bezorgen van een poststuk(ken).
pi_45605767
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 18:53 schreef Corelli het volgende:

[..]

je kan in een vrije markt moeilijk maximumtarieven verwachten van bedrijven
pi_45605826
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

pi_45605922
De (maximum) prijs voor briefpost wordt opgedragen door het rijk.
pi_45606023
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:10 schreef du_ke het volgende:
De (maximum) prijs voor briefpost wordt opgedragen door het rijk.
Wat een rare maatregel. Als ik besluit een postverstuur bedrijf te beginnen dan mag ik zelf vragen wat ik wil? al vraag ik 1000 euro voor een half a4tje dan kan niemand mij dat verbieden.
pi_45606101
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:12 schreef Corelli het volgende:

[..]

Wat een rare maatregel. Als ik besluit een postverstuur bedrijf te beginnen dan mag ik zelf vragen wat ik wil? al vraag ik 1000 euro voor een half a4tje dan kan niemand mij dat verbieden.
De posterijen zullen wel onder een speciale regeling vallen en terecht. Ze zijn vrij noodzakelijk voor het functioneren van een land .
pi_45607288
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

De posterijen zullen wel onder een speciale regeling vallen en terecht. Ze zijn vrij noodzakelijk voor het functioneren van een land .
de bakker om de hoek ook.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 19:47:20 #46
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45607553
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:06 schreef du_ke het volgende:
Dat is ook helemaal niet nodig, door concurrentie wordt de prijs laag gehouden.
pi_45608382
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:47 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dat is ook helemaal niet nodig, door concurrentie wordt de prijs laag gehouden.
Niet als de kosten van dat product daarvoor te hoog zijn .
pi_45608401
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:40 schreef Corelli het volgende:

[..]

de bakker om de hoek ook.
Niet vergelijkbaar .
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:11:23 #49
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_45608603
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:05 schreef du_ke het volgende:
Niet als de kosten van dat product daarvoor te hoog zijn .
Als men die kosten terug kan verdienen is dat geen enkel probleem.
pi_45608792
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:11 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als men die kosten terug kan verdienen is dat geen enkel probleem.
Dat lukt dus niet of nauwelijk voor 38 of 43 cent per brief.

Vergeet niet dat de tpg het grotendeels van bedrijfspost en de kerstdrukte moet hebben.

Om die dienstverlening in stand te houden moeten er misschien beperkingen gesteld worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')