Zo lang de overheid op dit punt concurrender leningen uitgeeft aan studenten zonder de gebruikelijke inkomenseisen die normale leeninstituten vragen is het wat mij betreft dé manier om studie niet inkomensafhankelijk te maken.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:34 schreef HenriOsewoudt het volgende:
wat je daarvoor kunt lenen?
Ware het niet dat dankzij de overheid het onderwijs veel te duur is, zeker als je bekijkt wat je krijgt voor je geld, en de overheid vervolgens Sinterklaas gaat spelen door concurrerender leningen zonder de gebruikelijke inkomenseisen aan te bieden.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:39 schreef Litpho het volgende:
Zo lang de overheid op dit punt concurrender leningen uitgeeft aan studenten zonder de gebruikelijke inkomenseisen die normale leeninstituten vragen is het wat mij betreft dé manier om studie niet inkomensafhankelijk te maken.
Wat bereik je daar precies mee?quote:Op maandag 22 januari 2007 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Goed zo. En elke cent terugbetalen voordat er geëmigreerd mag worden.
Het is een verkapte eerste stap naar een emigratie-stop. Een monstrueuze verzorgingsstaat kán niet zonder een uiterst streng immigratie- en emigratiebeleid.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:45 schreef Monolith het volgende:
Wat bereik je daar precies mee?
Die twee staan wat mij betreft in zoverre los van elkaar dat ik ook bij een vrijgegeven onderwijsmarkt die leningen een zinnig vangnet vind leveren waar, in tegenstelling tot vele soortgelijke Sinterklaasacties, de hele maatschappij profijt van trekt.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ware het niet dat dankzij de overheid het onderwijs veel te duur is, zeker als je bekijkt wat je krijgt voor je geld, en de overheid vervolgens Sinterklaas gaat spelen door concurrerender leningen zonder de gebruikelijke inkomenseisen aan te bieden.
Iemand die veelbelovend is zal in een vrije onderwijsmarkt geen enkel probleem hebben om een lening af te sluiten voor zijn studie.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:48 schreef Litpho het volgende:
Die twee staan wat mij betreft in zoverre los van elkaar dat ik ook bij een vrijgegeven onderwijsmarkt die leningen een zinnig vangnet vind leveren waar, in tegenstelling tot vele soortgelijke Sinterklaasacties, de hele maatschappij profijt van trekt.
Ik zie graag dat iemand die middelmatig getalenteerd is maar over de juiste werkethiek beschikt ook in staat is om daarin te slagen.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Iemand die veelbelovend is zal in een vrije onderwijsmarkt geen enkel probleem hebben om een lening af te sluiten voor zijn studie.
Ik ook.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:52 schreef Litpho het volgende:
Ik zie graag dat iemand die middelmatig getalenteerd is maar over de juiste werkethiek beschikt ook in staat is om daarin te slagen.
dat is 1 van de redenen waarom ik sympathiek sta tegenover jouw iets wat ongenuanceerde gedachtengoedquote:Op maandag 22 januari 2007 13:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Het is een verkapte eerste stap naar een emigratie-stop. Een monstrueuze verzorgingsstaat kán niet zonder een uiterst streng immigratie- en emigratiebeleid.
Nee.quote:Op maandag 22 januari 2007 12:23 schreef Arnem_ het volgende:
Dat was vast in de tijd dat er nog geen prestatiebeurs was, een OV voor de hele week en fatsoenlijk onderwijs.
Nee, maar het is wel een investering waar uiteindelijk de vruchten van dienen te worden geplukt.quote:PS: Een student is geen bedrijf!!
En de rest?quote:Op maandag 22 januari 2007 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
renteloos bij de rabobank althans de eerste 1000 euro
Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?quote:Op maandag 22 januari 2007 12:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En elke cent terugbetalen voordat er geëmigreerd mag worden.
weet ik veel ik heb er niet aan meegedaan want ik had het niet nodig is in samenwerking met de TU ik denk dat ze hopen dat je dan later een hypotheek bij ze afsluit ofzo je ziet dat bij elke bank die voordelen voor studentenquote:Op maandag 22 januari 2007 15:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
En de rest?
Ik neem aan dat de Rabobank niet zo idioot is om structureel verlies te willen draaien.
studenten zijn een groep waarin fors geinvesteerd word. verlies draaien wordt niet geschuwd om klanten te trekken die in de toekomst mooie salarissen gaan cashenquote:Op maandag 22 januari 2007 15:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
En de rest?
Ik neem aan dat de Rabobank niet zo idioot is om structureel verlies te willen draaien.
Ja, want op je 18e ben je nog wel bereid om van bank te wisselen, maar op je 28e wordt dat al minder. Veel meer rompslomp.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:20 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
studenten zijn een groep waarin fors geinvesteerd word. verlies draaien wordt niet geschuwd om klanten te trekken die in de toekomst mooie salarissen gaan cashen
Ik denk eerder dat ze hopen dat je meer dan 1.000 euro gaat lenen...quote:Op maandag 22 januari 2007 15:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
weet ik veel ik heb er niet aan meegedaan want ik had het niet nodig is in samenwerking met de TU ik denk dat ze hopen dat je dan later een hypotheek bij ze afsluit ofzo je ziet dat bij elke bank die voordelen voor studenten
Ik wil nog wel eens switchen, daar er vrijwel ieder jaar wel een bank bij mij aanklopt die betere voorwaarden biedt. Ik moet zeggen dat het redelijk weinig rompslomp geeft. Misschien scheelt het dat ik in de private banking groep val...quote:Op maandag 22 januari 2007 16:23 schreef freako het volgende:
Ja, want op je 18e ben je nog wel bereid om van bank te wisselen, maar op je 28e wordt dat al minder. Veel meer rompslomp.
ja hoor betaal jij het?quote:Op maandag 22 januari 2007 16:43 schreef spk2go het volgende:
Wat ik nog nooit gesnapt heb, is dat ze studeren niet gratis hebben gemaakt, mits je binnen de gestelde tijd +1 of 2 jaar afstudeerd. Daarna gewoon keihard betalen. Dat heeft een stimulerend effect, en je hoeft ook niet zo moeilijk meer te doen met studiefinanciering e.d. Eventueel kan je dan wel lenen voor je kamer, maar wat is er mis om bij je ouders te blijven wonen? Daar leer je ook nog sneller. Dus een verhoging van de subsidies als je op kamers zit, is ook niet nodig.
*knuppel in hoenderhok gooit*
Afstand misschien een reden? Ik had geen trek in 6 uur forensen elke dag, dus ben ik maar op kamers gaan wonen.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:43 schreef spk2go het volgende:
Eventueel kan je dan wel lenen voor je kamer, maar wat is er mis om bij je ouders te blijven wonen? Daar leer je ook nog sneller.
je kan toch lekker vroeg opstaan?quote:Op maandag 22 januari 2007 16:53 schreef freako het volgende:
[..]
Afstand misschien een reden? Ik had geen trek in 6 uur forensen elke dag, dus ben ik maar op kamers gaan wonen.
Dat je ook jezelf algemeen dient te ontwikkelen.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:43 schreef spk2go het volgende:
maar wat is er mis om bij je ouders te blijven wonen?
in het huidige systeem zou dit een grote efficientie slag kunnen betekenen. mini probleem is het verschil tussen voltijd en deeltijd studeren.quote:Op maandag 22 januari 2007 16:43 schreef spk2go het volgende:
Wat ik nog nooit gesnapt heb, is dat ze studeren niet gratis hebben gemaakt, mits je binnen de gestelde tijd +1 of 2 jaar afstudeerd. Daarna gewoon keihard betalen. Dat heeft een stimulerend effect, en je hoeft ook niet zo moeilijk meer te doen met studiefinanciering e.d. Eventueel kan je dan wel lenen voor je kamer, maar wat is er mis om bij je ouders te blijven wonen? Daar leer je ook nog sneller. Dus een verhoging van de subsidies als je op kamers zit, is ook niet nodig.
*knuppel in hoenderhok gooit*
idd, kun je helemaal niks meequote:Op maandag 22 januari 2007 16:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat je ook jezelf algemeen dient te ontwikkelen.
Thuiswonende studenten... nee, dank je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |