abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45626769
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:26 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

be my guest!!!

mag ik meedoen?

een groepje aan elkaar gegroeide dorpen zonder werkelijke kern is geen hoogwaardige academische omgeving. nee, dan Groningen!!!
ik denk dat je het nu over eindhoven hebt want tilburg of borgh is al heel oud.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:55:42 #102
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45630716
ongetwijfeld

edit:
Tilburg is ontstaan uit gehuchten en kleine dorpen, zogenaamde herdgangen, die met elkaar in verbinding stonden. De oude dorpskernen zijn nog steeds terug te vinden in de namen van verschillende oude wijken zoals Heuvel, Korvel, Veldhoven, Broekhoven en Goirke.

[ Bericht 92% gewijzigd door pmb_rug op 24-01-2007 15:14:53 ]
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_45631594
Maaarrrrrrr...... Is het nou zeker dat als je nu bv een 1 euro lening neemt dat je dan voor de rest van je studieduur voor die 2,6% kunt lenen (ook als je verhoogt?) want ik kan dat nergens bij de ibg of elders vinden, alleen wat studentenbonden, maarja die zijn niet te vertrouwen me dunkt.
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:48:04 #104
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45632444
het geldt alleen voor nieuwe leningen vanaf een bepaalde datum, mensen die al een lening hebben lopen worden volgens mij compleet ontzien.
?Porque no te calles?
pi_45632946
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:48 schreef pmb_rug het volgende:
het geldt alleen voor nieuwe leningen vanaf een bepaalde datum, mensen die al een lening hebben lopen worden volgens mij compleet ontzien.
ja, dat zegt iedereen ja. Maar waar staat dit zwart op wit?
pi_45633538
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 11:48 schreef freako het volgende:

Hoe zie je dat, dat iemand bij zijn ouders woont?
Ik heb al aardig wat sollicitatiebrieven onder mijn neus gekregen en ik lees vaak meer tussen de regels in, dan in de regels zelf...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_45633629
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:00 schreef Repeat het volgende:

Dat staat vast wel ergens. Als ik nog student was en niet al een volledige lening had, dan zou ik iig al die 1 euro lening aangaan. Baat het niet, dan schaadt het niet.
pi_45634163
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat staat vast wel ergens. Als ik nog student was en niet al een volledige lening had, dan zou ik iig al die 1 euro lening aangaan. Baat het niet, dan schaadt het niet.
was ik ook van plan ja.
pi_45634716
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:55 schreef pmb_rug het volgende:
ongetwijfeld

edit:
Tilburg is ontstaan uit gehuchten en kleine dorpen, zogenaamde herdgangen, die met elkaar in verbinding stonden. De oude dorpskernen zijn nog steeds terug te vinden in de namen van verschillende oude wijken zoals Heuvel, Korvel, Veldhoven, Broekhoven en Goirke.
je hebt gelijk ik dacht dat tilburg stadsrechten had gekregen een paar 100 jaar terug in combi met het dorp waar ik woon
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_45635222
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:00 schreef Repeat het volgende:

[..]

van de ib groep.
quote:
Rente en terugbetalen
Naast je basis- en aanvullende beurs kun je ook een lening aanvragen. Die lening moet je na je studie met rente terugbetalen. Het rentepercentage voor 2007 is 3,70 procent. Je hoeft pas na je studie terug te betalen en je mag er 15 jaar over doen met een minimum van ¤ 45,41 per maand. En als je problemen hebt met terugbetalen, dan zijn er mogelijkheden om een tijdje minder of niets terug te betalen.
Verder hebben ze alleen een folder van 2006 waar 2,7% instaat

Verder zou het fijn zijn wanneer ze in schooljaren zouden werken ipv gewone
pi_45635440
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

van de ib groep.
[..]

Verder hebben ze alleen een folder van 2006 waar 2,7% instaat

Verder zou het fijn zijn wanneer ze in schooljaren zouden werken ipv gewone
Daarom vind ik het juist zo raar, we leven nu toch in 2007, terwijl die rente nu nog steeds 2,6% afaik....

pi_45635556
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:11 schreef Repeat het volgende:

[..]

Daarom vind ik het juist zo raar, we leven nu toch in 2007, terwijl die rente nu nog steeds 2,6% afaik....

ja

Hoe zie jij dat
pi_45635686
quote:
De rente wordt met een procent verhoogd, van 2,7 naar 3,7 procent.
dus nu nog 2,7%, terwijl op die site al 3,7 vermeldt staat
pi_45635738
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:20 schreef Repeat het volgende:
even uitzoeken.
ja maar hoe weet jij dat die niet op 1-1-07 is ingegaan want daar lijkt het nu wel op.

hmm snel geedit
pi_45635780
quote:
Studenten die willen bijlenen moeten vanaf 1 september een hogere rente gaan betalen.
quote:
wetsontwerp
als het nu wordt voorgesteld kan het natuurlijk nooit 1 jan 07 al zijn ingegaan
pi_45635788
Weet je wat ik bel wel met de ib groep morgen dan weet ik het zeker
pi_45646427
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:23 schreef Repeat het volgende:

als het nu wordt voorgesteld kan het natuurlijk nooit 1 jan 07 al zijn ingegaan
Dat kan wel. Wetgeving met terugwerkende kracht is niet gebruikelijk, maar ook niet uitzonderlijk. Wel kun je je afvragen in hoeverre hiermee het eigendomsrecht wordt geschonden...
pi_45646669
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat kan wel. Wetgeving met terugwerkende kracht is niet gebruikelijk, maar ook niet uitzonderlijk. Wel kun je je afvragen in hoeverre hiermee het eigendomsrecht wordt geschonden...
tja, met rente lijkt me dit toch bijzonder moeilijk dan wel onmogelijk.

Iemand gaat een lening aan met bepaalde voorwaarden, rentepercentages die hij acceptabel vindt, dan kunnen ze niet een aantal jaar later dat percentage ineens verhogen, want dan is het al te laat voor de afnemer.... Zou een dolle boel worden

toch?
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:36:23 #119
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45646931
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je hebt gelijk ik dacht dat tilburg stadsrechten had gekregen een paar 100 jaar terug in combi met het dorp waar ik woon
19e eeuw idd
?Porque no te calles?
  woensdag 24 januari 2007 @ 22:36:43 #120
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45646946
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:20 schreef Repeat het volgende:

[..]

dus nu nog 2,7%, terwijl op die site al 3,7 vermeldt staat
daar zat ik me ook over te verbazen
?Porque no te calles?
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:32:50 #121
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45649027
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 09:12 schreef pmb_rug het volgende:
het is weer populisme troef. met de huidige rentestand schiet een lening zijn doel voorbij. deze maatregel is gekoppeld aan een versoepeling van de terugbetaal voorwaarden (van 15 jaar naar 25 jaar!!!) en dat is uiteindelijk het belangrijkste.
Nog los daarvan is deze maatregel simpelweg alleszins redelijk, mijn inziens; niet alleen is 3,7 procent nog steeds een bijzonder lage rente voor een lening, ook is lenen voor je studie in zekere zin ook een investering in jezelf - door nu geld in je studie te steken, kun je uiteindelijk een goedbetaalde baan krijgen en je restschuld met gemak terugbetalen. Tegelijkertijd blijf je de waarborg houden dat - mocht je uiteindelijk toch in een financieel krappe situatie terechtkomen - je je schuld (voorlopig) niet hoeft terug te betalen. Mijn inziens een goed voorbeeld van een solide evenwicht tussen eigen verantwoordelijkheid en solidariteit, en daar doet een eventuele renteverhoging geen afbreuk aan.
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:35:37 #122
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45649138
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:23 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, in dit geval ben je een lening tegen bepaalde voorwaarden aangegaan, en deze voorwaarden kunnen niet achteraf eenzijdig worden veranderd - of het nou om een overheidsinstelling gaat of niet. Het zou overigens wel kunnen dat in de voorwaarden van de lening staat dat de IB-groep zich het recht voorbehoudt om binnen een bepaalde termijn deze bevoegdheid nog wel te hebben, maar ik heb geen weet van de details.
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:42:17 #123
66825 Reya
Fier Wallon
pi_45649378
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:36 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

daar zat ik me ook over te verbazen
Er is ook geen wetswijziging nodig om de rente te veranderen, die bevoegdheid ligt met de huidige wetgeving bij de minister, dus wellicht is de betreffende verhoging al geruisloos ingegaan.
pi_45651457
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 22:29 schreef Repeat het volgende:

Iemand gaat een lening aan met bepaalde voorwaarden, rentepercentages die hij acceptabel vindt, dan kunnen ze niet een aantal jaar later dat percentage ineens verhogen, want dan is het al te laat voor de afnemer.... Zou een dolle boel worden
Zo werken toch veel kredieten... Zeker RC's.
pi_45651502
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:35 schreef Reya het volgende:

Nee, in dit geval ben je een lening tegen bepaalde voorwaarden aangegaan, en deze voorwaarden kunnen niet achteraf eenzijdig worden veranderd - of het nou om een overheidsinstelling gaat of niet. Het zou overigens wel kunnen dat in de voorwaarden van de lening staat dat de IB-groep zich het recht voorbehoudt om binnen een bepaalde termijn deze bevoegdheid nog wel te hebben, maar ik heb geen weet van de details.
Voor de goede orde, ik schrijf niet voor niets dat e.e.a. in kan gaan tegen het eigendomsrecht. Dat lijkt mij niet gelden voor gelden die worden geleend nadat bekend is gemaakt dat de wetgever het tarief aan wil passen, maar ten aanzien van reeds geleende gelden misschien wel. Echter: ik vermoed dat men de mogelijkheid open heeft gelaten om de percentages te wijzigen.
  donderdag 25 januari 2007 @ 08:56:08 #126
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45653850
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:32 schreef Reya het volgende:

[..]

Nog los daarvan is deze maatregel simpelweg alleszins redelijk, mijn inziens; niet alleen is 3,7 procent nog steeds een bijzonder lage rente voor een lening, ook is lenen voor je studie in zekere zin ook een investering in jezelf - door nu geld in je studie te steken, kun je uiteindelijk een goedbetaalde baan krijgen en je restschuld met gemak terugbetalen. Tegelijkertijd blijf je de waarborg houden dat - mocht je uiteindelijk toch in een financieel krappe situatie terechtkomen - je je schuld (voorlopig) niet hoeft terug te betalen. Mijn inziens een goed voorbeeld van een solide evenwicht tussen eigen verantwoordelijkheid en solidariteit, en daar doet een eventuele renteverhoging geen afbreuk aan.
exactly
?Porque no te calles?
  donderdag 25 januari 2007 @ 08:56:36 #127
124377 pmb_rug
salvation received
pi_45653856
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:42 schreef Reya het volgende:

[..]

Er is ook geen wetswijziging nodig om de rente te veranderen, die bevoegdheid ligt met de huidige wetgeving bij de minister, dus wellicht is de betreffende verhoging al geruisloos ingegaan.
dat is dan 2 jaar geleden gebeurd
?Porque no te calles?
pi_45657126
Antwoord van ibg op mijn mail:
quote:
Het rentepercentage wordt jaarlijks vastgesteld. In 2007 is het rentepercentage 3,70 procent op jaarbasis.
Dit betekent dat wanneer je nu een lening neemt van bijvoorbeeld 1 euro, daar een rentepercentage over loopt van 3,70 procent.
Bizar hoor Ik snap het nu echt niet meer...
pi_45657202
Ik snap het al, je betaalt nu 3,7% rente. Het idee is om vanaf volgend jaar de studenten meer te laten betalen, gekoppeld aan bepaalde dingen waarvan ik geen zin heb om me in te lezen, maar het is dus mogelijk dat de rente dan best behoorlijk omhoog gaat.
pi_45658441
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:55 schreef Repeat het volgende:
Ik snap het al, je betaalt nu 3,7% rente. Het idee is om vanaf volgend jaar de studenten meer te laten betalen, gekoppeld aan bepaalde dingen waarvan ik geen zin heb om me in te lezen, maar het is dus mogelijk dat de rente dan best behoorlijk omhoog gaat.
ah er komt nog een verhoging aan in september
Ik vondt dit al een forse stijging.
pi_45907795
Studenten die kunnen rekenen lenen nog even op volle kracht door:
quote:
Geen renteverhoging studielening

DEN HAAG - De Tweede Kamer blokkeert de voorgenomen renteverhoging op studieleningen. Het wetsvoorstel waarin de rente op 1 september met 1 procent omhoog zou gaan, is controversieel verklaard.

Partijen vinden het niet aan het huidige kabinet om zo’n omstreden maatregel te nemen. ‘Een kabinet hoort zoiets niet in zijn nadagen erdoorheen te jassen’, vindt SP-Kamerlid Jasper van Dijk. Kamerlid Joldersma van het CDA: ‘Het is niet de bedoeling dat lenen onaantrekkelijker wordt.’

Dat betekent dat ook de versoepeling van de terugbetalingsvoorwaarden (aflossing in 25 jaar in plaats van 15 jaar) voorlopig van de baan is, evenals het collegegeldkrediet. De wijziging op de Wet Studiefinanciering, die VVD-staatssecretaris Bruins twee weken geleden naar de Kamer stuurde, omvatte een heel pakket aan maatregelen. Het enige onderdeel dat doorgang vindt, is dat studenten hun studiefinanciering binnenkort mee kunnen nemen naar het buitenland.
volkskrant
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_46248528
quote:
Op maandag 22 januari 2007 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

renteloos bij de rabobank althans de eerste 1000 euro
Heeft iemand hiervan meer info?
pi_46248938
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:36 schreef BRIMINGHAM het volgende:

Jij kan het telefoonnummer van de Rabobank niet vinden? Het lijkt mij nl. dat die van dit soort acties moeten weten...
pi_46249463
quote:
Op maandag 12 februari 2007 19:36 schreef BRIMINGHAM het volgende:

[..]

is in samenwerking met de TU/e en alleen geldig voor de rabo in eindhoven meer weet ik er ook niet van want ik had het niet nodig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')