Sorry ik dacht dat een meisje was....quote:
Zoiets kun je geen vent noemen. Het is alsof je Adolf een negerbaby laat kussenquote:
He, dit is Fok!. Alles moet kunnen.quote:Die net aankondigt buitenlanders en joden in elkaar te willen trappen.
Ik ben er nog steeds een beetje stil van. Van het filmpje trouwens ook.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Zoiets kun je geen vent noemen. Het is alsof je Adolf een negerbaby laat kussen
[..]
He, dit is Fok!. Alles moet kunnen.
Gelukkig is het een PvdA'er..quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het is een vent.
Die net aankondigt buitenlanders en joden in elkaar te willen trappen.
En nu maar hopen dat veel mensen happen, nietwaar?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 15:54 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Blaat.
Floripas hapte.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 16:30 schreef knowall het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat veel mensen happen, nietwaar?![]()
Ik heb het filmpje gezien en natuurlijk is dat walgelijk. Ik deel alleen mijn persoonlijke ervaring, die van mijn vriendin en haar familie.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 14:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Heb je dat walgelijke filmpje dan niet gezien?
Ik had een zwarte vriendin die Russisch studeerde. In het derde jaar is ze van studie geswitcht omdat ze niet normaal over straat kon lopen in Rusland.
Niet al te best. Ze willen Duitsland (incl. inwoners) vullen met radioactief afval en de rest simpelweg doodschieten.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 21:07 schreef Sargon het volgende:
Hoe staan deze slavische nazi's tegenover wets europeanen
Dat snap ik, maar ben jij een gekleurd persoon? Of iemand in je familie?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 20:43 schreef Mr-T het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje gezien en natuurlijk is dat walgelijk. Ik deel alleen mijn persoonlijke ervaring, die van mijn vriendin en haar familie.
Tis net als met de veiligheid hier, iedereen zegt dat het onveilig is, maar ik ben in 25 jaar nog nooit beroofd of lastig gevallen. Vanuit mijn persoonlijke ervaring gaat het dan om incidenten. Dat maakt het niet minder erg voor de slachtoffers, maar het is dus niet zo dat iedere donker gekleurd persoon in mekaar gemept wordt zodra hij of zij een voet buiten de deur zet.
Kroatie is als land te zwak veel ellende te kunnen veroorzaken. In Servie wanen ze zich onschendbaar omdat zij onvoorwaardelijk de Russen achter zich hebben staan. Dat die Generaal ik-ben-zijn-naam-kwijt nog niet hebben uitgeleverd is daarom niet zo gek. Rusland is opnieuw opgestaan en ze kunnen het zich veroorloven van alles te laten.quote:Op maandag 22 januari 2007 09:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hee, een indrukwekkend inhoudelijke post van Wolf! Dank, zeer inzichtelijk.
Ik ken zelf veel Serviers, en die zeggen soortgelijke zaken. Overigens schijnt het in Kroatie nog extremer te zijn. Heb jij daar ook een visie op?
Daar zit je vrees ik, toch enigszins naast. Sowieso zijn na de Duitse inval in 1939 ook de Russen de grens overgetrokken. Van de Poolse legers die zich aan de Russen hebben overgegeven heeft men vooral massagraven teruggevonden. Die zijn al in 1943 aan het licht gekomen, maar dat werd toen natuurlijk in het licht van de toenmalige machtsverhoudingen even onder het tapijt geveegd. Ik ben even kwijt waar de link en de naam van de plaats in kwestie stond maar als je op de data en dergelijke gaat zoeken zul je al snel iets kunnen vinden.quote:
Katyn?quote:Op maandag 29 januari 2007 19:27 schreef drexciya het volgende:
[..]
Daar zit je vrees ik, toch enigszins naast. Sowieso zijn na de Duitse inval in 1939 ook de Russen de grens overgetrokken. Van de Poolse legers die zich aan de Russen hebben overgegeven heeft men vooral massagraven teruggevonden. Die zijn al in 1943 aan het licht gekomen, maar dat werd toen natuurlijk in het licht van de toenmalige machtsverhoudingen even onder het tapijt geveegd. Ik ben even kwijt waar de link en de naam van de plaats in kwestie stond maar als je op de data en dergelijke gaat zoeken zul je al snel iets kunnen vinden.
Van 1939 tot 1941 hebben de Russen zich niet van hun beste kant laten zien. Nadat de Russen Polen hebben bevrijd (1944) is het er ook niet subtiel aan toegegaan. Sowieso lieten ze de Polen stikken in Warschau. Niet dat ik de Duitse acties wil goedpraten; zij hebben zich ook nogal misdadig gedragen in Polen. Maar onschuldig waren de Russen zeer zeker niet.
Het voorbeeld van dat de Russen zich niet populair hebben gemaakt vind je in de Baltische staten; in Litouwen is er tot pakweg 1950 zelfs een guerilla geweest gericht tegen de Russische bezetter. Dat is in andere gebieden ook aan de orde geweest.
Inderdaad, zoals altijd blijkt dat de winnaars gescheidenis schrijven.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:14 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Katyn?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Katyn
Nope, ik heb daar wel een Indier gesproken en die had het redelijk naar zijn zin daar alhoewel hij het in de winter wel wat koud vond.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ben jij een gekleurd persoon? Of iemand in je familie?
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar één op de duizend mensen hoeft maar zo te zijn en je bent je lezen al niet zeker, natuurlijk. Dan wordt zo'n land behoorlijk onleefbaar.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:47 schreef Mr-T het volgende:
[..]
Nope, ik heb daar wel een Indier gesproken en die had het redelijk naar zijn zin daar alhoewel hij het in de winter wel wat koud vond.
Ik wil alleen af van het beeld dat alle Russen rascisten zijn en dat je daar als gekleurd persoon continu moet rennen voor je leven want dat is gewoon niet de werkelijkheid. Ja er zijn groepen jongeren in Moskou en St. Petersburg die dit soort walgelijke dingen doen, maar nee het is niet kenmerkend voor heel Rusland of voor alle Russen.
De polen hebben zich anders ook niet erg populair gemaakt bij de joden...quote:Op maandag 29 januari 2007 19:27 schreef drexciya het volgende:
[..]
Daar zit je vrees ik, toch enigszins naast. Sowieso zijn na de Duitse inval in 1939 ook de Russen de grens overgetrokken. Van de Poolse legers die zich aan de Russen hebben overgegeven heeft men vooral massagraven teruggevonden. Die zijn al in 1943 aan het licht gekomen, maar dat werd toen natuurlijk in het licht van de toenmalige machtsverhoudingen even onder het tapijt geveegd. Ik ben even kwijt waar de link en de naam van de plaats in kwestie stond maar als je op de data en dergelijke gaat zoeken zul je al snel iets kunnen vinden.
Van 1939 tot 1941 hebben de Russen zich niet van hun beste kant laten zien. Nadat de Russen Polen hebben bevrijd (1944) is het er ook niet subtiel aan toegegaan. Sowieso lieten ze de Polen stikken in Warschau. Niet dat ik de Duitse acties wil goedpraten; zij hebben zich ook nogal misdadig gedragen in Polen. Maar onschuldig waren de Russen zeer zeker niet.
Het voorbeeld van dat de Russen zich niet populair hebben gemaakt vind je in de Baltische staten; in Litouwen is er tot pakweg 1950 zelfs een guerilla geweest gericht tegen de Russische bezetter. Dat is in andere gebieden ook aan de orde geweest.
Ik durf te beweren dat het racistisch gedrag van politieagenten daar nog erger is. Die je op grond van niks aanhouden en geld vragen onder de dreiging dat je anders wordt meegenomen naar het bureau.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik ook niet. Maar één op de duizend mensen hoeft maar zo te zijn en je bent je lezen al niet zeker, natuurlijk. Dan wordt zo'n land behoorlijk onleefbaar.
Dat denk ik ook, institutioneel racisme en antisemitisme komt daar wel veel voor, ja. Ik vraag me af of mensen die daarvoor gaan vluchten ook naar Nederland zullen komen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik durf te beweren dat het racistisch gedrag van politieagenten daar nog erger is. Die je op grond van niks aanhouden en geld vragen onder de dreiging dat je anders wordt meegenomen naar het bureau.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |