Je kunt rustig stellen dat als ze hun dochter willens en wetens laten verminken, ze helemaal niet van plan zijn om aan dat inburgeren mee te werken. Daar mag je dus consequenties aan verbinden.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus je wil wel dat ze inburgeren, maar vervolgens is het Nederlanderschap weer voorwaardelijk?
Met als voetnootje: mannelijke besnijdenis kan door een arts in een ziekenhuis worden uitgevoerd, vrouwen besnijjdenis in de ergste vorm moet stiekem, er is geen arts die dat op de operatielijst zet.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 06:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ze horen bij elkaar
[..]
Onder de Nederlandse wet is het zelf even strafbaar.
We hebben geen specifieke wet die vrouwenbesnijdenis strafbaar stelt, we hebben alleen "het ongekwalificeerd uitoefenen van een medisch beroep".
bron
In feite is er sprake van rechtsongelijkheid wanneer het ene geval wel vervolgd wordt en het andere niet.
Hersteloperatie trouwens wel. Er worden echt niet alleen maagdevliezen hersteld..quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Met als voetnootje: mannelijke besnijdenis kan door een arts in een ziekenhuis worden uitgevoerd, vrouwen besnijjdenis in de ergste vorm moet stiekem, er is geen arts die dat op de operatielijst zet.
Gia hou eens op met je subjectieve gebrabbel, als je ergens geen verstand van hebt bemoei je er dan niet meequote:Op maandag 22 januari 2007 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Welke ervaring. Jij weet helemaal niet hoe het is om te neuken of te rukken mét voorhuid. Dus weet je niet of het genot dan groter is.
Dat een besneden man langer kan neuken voordat hij klaarkomt, klopt, maar kan hij ook drie keer in één vrijpartij?
Daarbij geef je dus toe dat de eikel ongevoeliger wordt, zodat je het langer volhoudt.
Hygiëne is overigens geen criterium. De eikel is makkelijker te wassen, maar even die voorhuid terugschuiven voor de dagelijkse wasbeurt is echt niet veel werk. Daarbij wordt de eikel de hele dag, letterlijk, blootgesteld aan miljoenen bacteriën, als er geen voorhuid is. Als je gepist hebt, komen er altijd wel een paar druppels in je onderbroek terecht, of zweet. Door warmte vermenigvuldigen de bacteriën zich razendsnel en jij zit daar de hele dag met je blote eikel tegenaan. Lekker!!
Dat het gebeurt zijn we achter maar je toch ook weten wie de dader is en als beide ouders ontkennen dan wordt het lastig om te bepalen wie de dader is...quote:Op zondag 21 januari 2007 13:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Bij het consultatiebureau is het tegenwoordig een checkpunt. Maar dat gaat maar tot 4 jaar, terwijl het in veel gevallen later gebeurt. Huisarts dus, maar die heeft weer beroepsgeheim. Blijft over de schoolarts. Bij ons keek die vroeger ook even in de onderbroek om te kijken of alles recht groeide etc. En jongetjes worden toch gecontroleerd op ingedaalde balletjes? Kunnen ze bij meisjes vast ook wel even op aanwezigheid van flamoes checken dunkt me.
Ga er dan inhoudelijk op in. Alles wat ik zeg, klopt gewoon.quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:54 schreef Re het volgende:
[..]
Gia hou eens op met je subjectieve gebrabbel, als je ergens geen verstand van hebt bemoei je er dan niet mee
nee het klopt niet, of laat mij eens wat onderzoeken zien waaruit blijkt dat bijvoorbeeld sexueel genot negatief geoppeld is aan besnijdenis, ik heb het iig nog niet gevondenquote:Op donderdag 25 januari 2007 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Ga er dan inhoudelijk op in. Alles wat ik zeg, klopt gewoon.
Dus?, da iemand geen ervaring heeft impliceert niet dat er dus verschillen zijn.quote:die al vanaf zijn jongste jeugd besneden is, kan niet beweren dat dat fijner of beter is dan niet besneden zijn, wat de seks betreft. Daar heeft hij namelijk geen enkele ervaring mee.
Jij zegt dat besneden zijn onhygienischer is, kom dan ook maar eens met bewijs daarvan, ik kan je genoeg bronnen geven die jouw stelling verwerpenquote:onbesneden zijn onhygiënisch zou zijn, is klinklare onzin.
ja onzin...quote:is nu onzin?
Andersom beweren is dus net zo onmogelijk waardoor die hele discussie nutteloos isquote:Op donderdag 25 januari 2007 13:02 schreef Gia het volgende:
Iemand die al vanaf zijn jongste jeugd besneden is, kan niet beweren dat dat fijner of beter is dan niet besneden zijn, wat de seks betreft. Daar heeft hij namelijk geen enkele ervaring mee.
Dat klopt, maar het besnijden zelf gelukkig niet!quote:Op donderdag 25 januari 2007 12:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Hersteloperatie trouwens wel. Er worden echt niet alleen maagdevliezen hersteld..
Bullshit.quote:Op maandag 22 januari 2007 15:37 schreef MrVVD het volgende:
[..]
ik ben het helemaal met je eens. nu ben ik ook besneden. de reden die moslims noemen hygiëne slaat natuurlijk nergens op.
de almachtige alles omvattende God creeert de man en vervolgens blijkt ie een denkfout gemaakt te hebben want de voorhuid blijkt schadelijk te zijn. geloof ik niets van. hetzelfde als je creeert een land met alle gebouwen, winkels, infrastructuur, scholen, ziekenhuizen, overheden, recreatie, hotels huizen et etc etc. vervolgens blijkt dat je het dak van de tweedekamer bent vergeten erop te zetten.
de reden van besnijdenis van jongens heeft te maken met psychologische castratie. op jonge leeftijd de mannelijkheid accentueren van de jongetjes om later de vrouwen de onderdrukken. daar heeft het enkel mee te maken.
Het was bij niet-joden vooral een manier om...masturbatie te voorkomenquote:Op donderdag 25 januari 2007 21:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Bullshit.
De reden is hygenië, in de woestijn kon men niet zo gemakkelijk bij water komen. De Islam en het Jodendom hebben zich later verspreid ook over gebieden waar men zich wel makkelijk kan wassen.
Tegenwoordig kan je zowat in elk land gemakkelijk aan water komen, maar het is een cultuuroverblijfsel.
Het feit dat de meeste Amerikaanse mannen besneden zijn, is waarschijnlij ook omdat het vroeger niet gewoon was om "je elke dag te wassen".
Die discussie is nutteloos, maar het feit dat je op zeer jonge keuze geen invloed hebt op de ingreep wel.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Andersom beweren is dus net zo onmogelijk waardoor die hele discussie nutteloos is
Nee hoor, ik ken een man die vanwege een aandoening (Spaanse kraag) aan zijn voorhuid op latere leeftijd 'besneden' is. Hij heeft wat afgescholden toen hij 'het' moest doen zonder.quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Andersom beweren is dus net zo onmogelijk waardoor die hele discussie nutteloos is
Objectieve bronnen?quote:Op donderdag 25 januari 2007 13:07 schreef Re het volgende:
Jij zegt dat besneden zijn onhygienischer is, kom dan ook maar eens met bewijs daarvan, ik kan je genoeg bronnen geven die jouw stelling verwerpen
Het hygiene verhaal is bullshit ja.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:00 schreef IHVK het volgende:
[..]
Bullshit.
De reden is hygenië, in de woestijn kon men niet zo gemakkelijk bij water komen. De Islam en het Jodendom hebben zich later verspreid ook over gebieden waar men zich wel makkelijk kan wassen.
Tegenwoordig kan je zowat in elk land gemakkelijk aan water komen, maar het is een cultuuroverblijfsel.
Het feit dat de meeste Amerikaanse mannen besneden zijn, is waarschijnlij ook omdat het vroeger niet gewoon was om "je elke dag te wassen".
dat is dus BSquote:Op vrijdag 26 januari 2007 07:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Objectieve bronnen?
Wat is er onhygiënischer aan het niet besneden zijn?
Ik zeg trouwens ook niet dat wel besneden zijn onhygiënischer zou zijn, ik zeg dat een blote eikel makkelijker met bacteriën in aanraking kan komen. Bijvoorbeeld, die zich de hele dag in je onderbroek verzamelen.
Tsja, dat is een optie, maar best een hellend vlak hoor en een utopiequote:Dat besnijden nodig was toen deze mensen nog in een woestijn rondliepen, kan ik me voorstellen. Als daar zand tussen komt, kan dat lelijk gaan schrijnen.
In de huidige samenleving, en zeker de westerse, met voor iedereen een douche ter beschikking, is het echter totaal overbodig geworden.
Dus daarom zeg ik: Verbieden tot een jaar of 18. Wie het dan nog wil, kan het dan laten doen. Maar blijf van kleine kinderen af.
Omdat bij die ingreep geen zware schade aan het lichaam word aangericht en het zelfs een bijbelse oorsprong heeft, je hoeft het er niet mee eens te zijn maar volgens mij redeneren ze zo: het heeft een culturele en religieuze oorsprong en het gaat om een behandeling die ook wel eens om medische redenen moet worden uitgevoerd, er ontstaat geen blijvende lichamelijke schade en het alternatief, stiekem en zonder dokter in onhygienische omstandigheden dan kan het wel kwaad.quote:Op basis waarvan wordt er dan een uitzondering voor (mannelijke) besnijdenis gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |