quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:15 schreef nokwanda het volgende:[..]
Waarvan?
Van een zelfinseminatiecupje? (nieuw woord...pas geleerd...*trots is*
![]()
)
Ik zou patent vragen op dat woord
![]()
Ik heb me bedacht qua anti-depressiva, ik ga niet weer beginnen ermee. Ik zal mijn leven draaglijker moeten proberen te maken door er anders tegenaan te kijken. Ik kan weer de makkelijkste weg kiezen en aan de anti depressiva gaan ( en dan is de vraag of het uberhaupt de makkelijkste weg is
![]()
) of ik probeer het op eigen kracht.
Op eigen kracht is dan in een aantal opzichten moeilijker maar je bereikt er misschien wel langdurige resultaten mee. Anti depressiva zorgt ook nog eens voor een nep gevoel in mijn geval, verdoving waardoor ik het leven anders meemaak en ik word een ander mens ervan.
Moet even erbij vermelden dat ik ff op de bank gelegen heb om even te sussen in mijn denkwijzes over het leven. Ik kan heel erg bij de pakken gaan neerzitten over alles dat ik heb meegemaakt en alles dat weg is gevaagd maar ik kan ook mezelf kalmeren op een aantal opzichten dus.
Tis zo makkelijk om anti depressiva aan te vragen en je krijgt het meteen als je het vraagt, wie weet is het verstandiger om het zonder te doen, om zo niet weer in een drukke periode te belanden. Anders blijf ik doorgaan met manie, depressie manie en depressie. Ben ik over 10 jaar nog bezig in hetzelfde schuitje.
Zonder anti depressiva zal ik niet snel manisch worden, dus dat is dan 1 voordeel ervan. Ik ben meer mezelf zonder het spul, ondanks de dip die nu naar voren is gekomen maar ook dat is relatief en niet door de hele dag even erg.
Zo zit ik nu in een mindere dip omdat ik moed heb geput uit mijn eigen denken
![]()
Ik zal ook minder overdreven reageren hier op fok!, ik wil niet te hard van stapel lopen als ik me 1 dag uitmuntend goed voel. Voor mij is een goed gevoel niet vanzelfsprekend, daarom loop ik hard van stapel als er 1 dag bij is die goed aanvoelt. Dan kan ik van de daken schreeuwen hoe fijn het is om in leven te zijn, maar wat schiet je ermee op? Je raakt alleen maar uit balans door bij iedere dag van een goed gevoel het van de daken te schreeuwen. En vaak is het ook te voorbarig. Stel ik zou me zonder anti depressiva 12 maanden goed voelen, dan zou dat een teken aan de wand zijn.
1 dag uit duizenden is net niets. Hoewel iedere dag die goed verloopt wel is meegenomen uiteraard
![]()
Ieder moment dat het okey is dat is meegenomen
![]()
Weer een lang bericht, binnen 30 seconde opgesteld, vandaar die lange teksten, soms lijkt het net alsof ik geen tijd hoef te spenderen eraan.