quote:Op woensdag 24 januari 2007 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Goh, SCH, je hierover lopen opwinden, maar wel jubelen over Ché die het eerste kamp op Cuba stichte waar men homo`s in opsloot, martelde, doode?
U vraagt, wij draaienquote:Op woensdag 24 januari 2007 09:58 schreef SCH het volgende:
[..]
haal de poep uit je ogen of post een heel direct linkje waarin ik letterlijk heb lopen jubelen over Che![]()
quote:Op vrijdag 29 december 2006 13:43 schreef SCH het volgende:
Hij is echter wel een interessante vent met een fascinerend levensverhaal. En dat triggert mij wel. Ik ben dol op revolutionairen en mensen met een missie. De biografie van Che is ongelooflijk. Ik ben op Cuba in het museum van de revolutie geweest, uitermate boeiend allemaal.
U draait op het verkeerde spoor. Dat ik zeg het levensverhaal van iemand interessant te vinden, is iets geheel anders dan iemand bewonderen of bejubelen. Had gedacht dat u dat wel zou begrijpen.quote:
Jij begrijpt toch ook selectief als je een aai over je bolletje krijgtquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:56 schreef SCH het volgende:
[..]
U draait op het verkeerde spoor. Dat ik zeg het levensverhaal van iemand interessant te vinden, is iets geheel anders dan iemand bewonderen of bejubelen. Had gedacht dat u dat wel zou begrijpen.
En U draait zoals gewoonlijk meneerquote:Op woensdag 24 januari 2007 11:56 schreef SCH het volgende:
[..]
U draait op het verkeerde spoor. Dat ik zeg het levensverhaal van iemand interessant te vinden, is iets geheel anders dan iemand bewonderen of bejubelen. Had gedacht dat u dat wel zou begrijpen.
Nee, wat een bullshitquote:Op woensdag 24 januari 2007 12:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En U draait zoals gewoonlijk meneer
Heb je nu al in de gaten dat die horecabazen niks met de homobeweging te maken hebben?quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:36 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Jij begrijpt toch ook selectief als je een aai over je bolletje krijgt
Het gaat niet om Che, het gaat erom dat jij aan de ene kant loopt te huilen als er maar iets is van de rechtse kant van NL, en al helemaal als het gay zaken gaat, maar bijzonder "begrijpend" en nuancerend bent als het om de homorechten op Cuba gaat.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, wat een bullshitMaar Che heeft verder geen ruk met dit topic te maken dus ga ergens anders kloten.
quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
en al helemaal als het gay zaken gaat, maar bijzonder "begrijpend" en nuancerend bent als het om de homorechten op Cuba gaat.
Waar komt dit nou weer vandaan?quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb je nu al in de gaten dat die horecabazen niks met de homobeweging te maken hebben?
Dat past allemaal in de VVD slogan I AMsterdamquote:Gay Business Amsterdam
Gay Business Amsterdam is a cooperation of 80 gay-related companies and organizations in Amsterdam, initiating events and activities that will bring visitors and liveliness to Amsterdam to the benefit of employment and the economy in the gay community.
Widely known as the organiser behind Amsterdam Pride, GBA also aims to enhance the cooperation between gay and lesbian companies and organizations to promote Amsterdam as the gay capital of Europe. The foundation maintains good relations with its members, the City of Amsterdam, the Dutch Government, the Netherlands Board of Tourism (TRN), the Amsterdam Tourism & Convention Board (VVV), Koninklijke Horeca Nederland, the COC, the Schorer Stichting, Fight for Life, the Aidsfonds, HELPA, Amsterdam Verlicht, the Police, and others.
GBA aims to provide the following services and reach the following goals:
* To take care of relevant publicity for their members.
* Take away frontiers in the gay community.
* To stimulate initiatives on cooperation between gay organizations.
* To begin and stimulate gay events.
* To organize the yearly Amsterdam Pride.
* Consult with the authorities and other relevant partners.
* To acquire funds.
GBA was founded in September 1995 and exists of a six-member board and a democratic members committee, in which all companies and organizations are represented.
Maar wat heeft het met de homobeweging te maken? En met homo-emancipatie. Het is een puur commerciele aangelegenheid.quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:35 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waar komt dit nou weer vandaan?
Ik zal je bedienen:
[..]
Dat past allemaal in de VVD slogan I AMsterdam
Laten we het vanaf hier dan over homo-emancipatie hebben. Jij en Sigme weten er schijnbaar alles van. Ik hoop dat we tot een concrete invulling daarvan kunnen komen, bijvoorbeeld in het onderwijs e.d. zoals je al eerder aangaf.quote:Op woensdag 24 januari 2007 14:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar wat heeft het met de homobeweging te maken? En met homo-emancipatie. Het is een puur commerciele aangelegenheid.
Dat lijkt mij prima: er wordt hard aan gewerkt, ik heb je een goed linkje gegeven.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:31 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Laten we het vanaf hier dan over homo-emancipatie hebben. Jij en Sigme weten er schijnbaar alles van. Ik hoop dat we tot een concrete invulling daarvan kunnen komen, bijvoorbeeld in het onderwijs e.d. zoals je al eerder aangaf.
Nee, daaruit blijkt alleen de uitzendbureautaal die goed genoeg is voor Sigme, maar ik heb daar mijn vraagtekens bij. Wat is bijvoorbeeld de concrete invulling voor homo-emancipatie in het onderwijs, wat overigens niet op die emancipatielink genoemd wordt. Moet ik me daarbij voorstellen dat pubers geen homosexuele docenten mogen pesten, want anders..quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat lijkt mij prima: er wordt hard aan gewerkt, ik heb je een goed linkje gegeven.
Je hebt het over het hoofd gezien denk ikquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:10 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, daaruit blijkt alleen de uitzendbureautaal die goed genoeg is voor Sigme, maar ik heb daar mijn vraagtekens bij. Wat is bijvoorbeeld de concrete invulling voor homo-emancipatie in het onderwijs, wat overigens niet op die emancipatielink genoemd wordt. Moet ik me daarbij voorstellen dat pubers geen homosexuele docenten mogen pesten, want anders..
Er zijn wel degelijk verschillen. Homoseksualiteit is onder bejaarden relatief veel meer taboe, in de meeste bejaardenhuizen wordt er niet vanuit gegaan dat er homo's wonen enz. enz.quote:Voor ouderen geldt een algemene regel, eenzaamheid is niet beperkt tot de homosexuele medemens, maar geldt voor alle ouderen. Daar valt geen winst op te boeken, alleen verschillen te kenmerken.
Wonen? Daar speelt toch veel meer mee, sociale veiligheid en dergelijke.quote:Voor wonen geldt precies hetzelfde. Ik ga er gemakshalve van uit dat elke groep mensen die een overeenkomst deelt, in staat is om een stichting of iets dergelijks in het leven te roepen. Dat kan zonder statuten, het hoeft zelfs niet formeel te gebeuren. Vergelijk je zoiets met een buurthuis of wijkcentrum, dan zul je al snel merken dat er tal van programma's bestaan voor mensen met een andere etniciteit, alleenstaande ouderen, borduurworkshops, noem het maar op. Ook hier valt geen winst te boeken, het sluit naadloos aan bij de behoefte die elke buurthuis kan bieden.
Dus verdedigen homo's ook hun belangen, fijn dat je het daar mee eens bent.quote:Qua zorg, ik kan me hier voorstellen dat er buddies nodig zijn, maar dat zijn individuele gevallen die niet op basis van geaardheid in kaart gebracht hoeft te worden. Aan de andere kant, eigen initiatief is wel iets wat je mag verwachten van mensen die vinden dat er bepaalde belangen verdedigt moeten worden. Niets nieuws, elk soort organisatie kent een belangengroep, het zij juridisch, het zij een cliëntenraad of een ondernemingsraadachtige setting.
Je laatste zin is wel veelzeggend genoeg lijkt me.quote:Het zorgt onnodig voor polarisatie tussen groepen mensen omdat het blijkbaar aan de grote klok gehangen moet worden dat er naast heterosexuele mensen ook homosexuele mensen bestaan. .
Zie grondwet artikel 1!quote:Waarom ? Welke rechten kunnen er aan sexuele geaardheid worden ontleend?
Dat een groep mensen in de maatschappij zich gelijkwaardig kunnen voelen en ook zo behandeld worden.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:26 schreef Aoristus het volgende:
Ik weet nog steeds niet wat homo-emancipatie is en wat het bijdraagt aan de maatschappij. Voor de rest, zie het antwoord hier boven.
[..]
Je hebt het zeker over alle theater-liefhebbers of hen die van ballet houden? Naar vage kunst en cultuur gaan namelijk heel wat meer subsidie in Nederland dan naar gayparades ed. Daar komt nog bij dat de stad Amsterdam ook nog heel wat verdient aan toeristen uit binnen-en buitenland die speciaal hiervoor naar Amsterdam gaan. Dat is heel wat meer dan dat subsidie aan veel vage, selecte toneelgezelschappen uiteindelijk weer oplevert.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 17:26 schreef Aoristus het volgende:
Dat de stad Amsterdam liever een select clubje financiert, dan dat het iets voor alle Amsterdammers organiseert. Er zou daarnaast ook eens oog moeten komen voor de hetero, als er dan zonodig scheiding gemaakt moet worden op basis van geaardheid.
quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt het over het hoofd gezien denk ik
Binnen de sector onderwijs is reeds veel gedaan en staat er ook veel op stapel. Empowerment Lifestyle Services houdt via Tolerante Scholen Net een serie factsheets bij over landelijke ontwikkelingen, basisonderwijs, voortgezet onderwijs, speciaal onderwijs, beroepsonderwijs, academisch onderwijs en volwasseneducatie (ROC's).
Voor gemeenten en belangenorganisaties is het van belang om na te denken hoe zij scholen structureel veiliger en prettiger kunnen maken. Dit vergt een langere termijn beleid en kan niet goed worden aangepakt door het doen van incidentele projecten, zoals het geven van eenmalige voorlichtingen of het verspreiden van folders, video’s of lespakketten. In diverse gemeenten lopen proefprojecten. Alleen Rotterdam Verkeert rapporteert daarover summier via het Project Roze op School (zie de link).
Vertel dat aan een puber en hij pwnt je keihard, zoals dat zo mooi heet tegenwoordigquote:In 1995 heeft FORUM samen met de Aob, NIGZ en de SAD-Schorerstichting het voortouw genomen in de landelijke werkgroep LWAHO , die zich actief bezighield met allochtonen, homoseksualiteit en onderwijs. Ondanks de vele inspanningen laten diverse onderzoeken zien dat de afgelopen jaren een positieve verandering in attitude en gedrag van allochtone jongeren ten aanzien van dit onderwerp moeizaam verloopt. Om werkelijk te interveniëren wordt het door FORUM ontwikkelde lespakket Burger Inn (zie de link) actief geimplementeerd. De betrokkenheid en steun van het schoolbestuur, collega-docenten en ouderraden is hierbij onontbeerlijk. [/i]
Ja, dan weet iedereen waar de homo's wonen, dan heb je ze zo lekker bij elkaar. Zie je wel dat er van emancipatie geen sprake is. Het is discriminerend en structureel fout om zo te handelen. Je geeft mensen niet de primaire keuze om voor zichzelf te zorgen, maar stopt ze gelijk in het invalidenhoekjequote:Er zijn wel degelijk verschillen. Homoseksualiteit is onder bejaarden relatief veel meer taboe, in de meeste bejaardenhuizen wordt er niet vanuit gegaan dat er homo's wonen enz. enz.
Al enkele jaren wordt door groepen roze ouderen nagedacht over verschillende opties tot in een wat groter verband wonen. Er wordt gedacht over:
Aanschaf van een groot gemeenschappelijk wooncomplex
Groepswonen voor ouderen
Aanleunwoningen voor homo-ouderen
Roze units in bestaande verzorgingshuizen
[..]
Dat geldt alleen voor homo's of willen homo's dat dat alleen voor hen geldt?quote:Wonen? Daar speelt toch veel meer mee, sociale veiligheid en dergelijke.
[..]
Ja hoor, als er iets te halen valt, dan zijn ze de eerste die iets te zeiken hebben over heterofeestjes, terwijl de gay pride niet gebonden is aan enige vorm van kritiek. Het lijkt wel een haperende naald op een grijsgedraaide plaat zo he?quote:Dus verdedigen homo's ook hun belangen, fijn dat je het daar mee eens bent.
[..]
Wat zegt het dan. Het eerste of het tweede?quote:Je laatste zin is wel veelzeggend genoeg lijkt me.![]()
Wil je terug naar de tijd dat het onzichtbaar was, dat er helemaal neit over gepsroken werd?
[..]
quote:Zie grondwet artikel 1!
ja?quote:Art. 11. [Geschiedenis: versie 21 maart 2002; versie 6 april 2006]
Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
Ik voel me niet gelijkwaardig, krijg ik nu subsidie ?quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:03 schreef jaoka het volgende:
[..]
Dat een groep mensen in de maatschappij zich gelijkwaardig kunnen voelen en ook zo behandeld worden.
[..]
Dat zou mooi zijn, als homo's lekker het Koningsplein, de Warmoesstraat en het Spui voor hen alleen zouden houden, maar nee, ook het Leidsche plein moet tegenwoordig met een pasjessysteem. Als je naar een kroeg wilt daar, dan moet je een geel pasje kopen en wat prive gegevens afstaan. Bij een berisping wordt elke kroeg in de buurt op de hoogte gesteld. Dat is wel lekker veilig he?quote:Je hebt het zeker over alle theater-liefhebbers of hen die van ballet houden? Naar vage kunst en cultuur gaan namelijk heel wat meer subsidie in Nederland dan naar gayparades ed. Daar komt nog bij dat de stad Amsterdam ook nog heel wat verdient aan toeristen uit binnen-en buitenland die speciaal hiervoor naar Amsterdam gaan. Dat is heel wat meer dan dat subsidie aan veel vage, selecte toneelgezelschappen uiteindelijk weer oplevert.
Zit dus niet zo slap te lullen alsof homo's de enige groep vormen die geld voor speciale activiteiten krijgen![]()
Is het nou zo moeilijk een vraag te beantwoorden?quote:
Zo te zien denk jij dat die Haarman er vóórstander van is dat het bloot bij die optocht gekuist wordt.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:16 schreef Aoristus het volgende:
Tegelijkertijd lijkt "deelnemer Peter Haarman" zijn zin te krijgen bij de Rotterdamse politiek, het ''heterofestival'' wordt volgens 3voor12 aan banden gelegd omdat de christelijke partijen zich in hun fatsoenskuif gepikt zien en menen kordaat te moeten handelen
Als die Haarman z'n zin krijgt, krijgt het voorstel geen gehoor. Wat hij positief vindt is de duidelijkheid dat blotigheid geen homo-ding is.quote:Peter Haarman woont in Rotterdam en was al acht keer deelnemer aan de Amsterdamse Canal Parade. Hij vindt dat de ChristenUnie en het SGP een compliment verdienen. “Dit voorstel krijgt in Rotterdam geen enkel gehoor. Het kan dus geen kwaad. Het geeft wel tot gevolg dat Nederland nu weet dat naakt bij straatfeesten niet exclusief verbonden is aan de Gay Parade.”
Waar slaat deze opmerking op?quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:34 schreef Aoristus het volgende:
Want homo's zijn vaak tweeverdieners zonder kinderen, dus hebben ze genoeg te besteden en in de pap te brokkelen als het om beleid gaat
quote:Op donderdag 25 januari 2007 19:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Is het nou zo moeilijk een vraag te beantwoorden?
Wat is de zin die die homo krijgt?
[..]
Zo te zien denk jij dat die Haarman er vóórstander van is dat het bloot bij die optocht gekuist wordt.
Maar dat zégt die vent helemaal niet. Staat notabene vet in je eigen OP:
[..]
Als die Haarman z'n zin krijgt, krijgt het voorstel geen gehoor. Wat hij positief vindt is de duidelijkheid dat blotigheid geen homo-ding is.
Jouw eerdere verwijt dat de pot de ketel verwijt slaat dan ook volstrekt nérgens op. Jij lijkt dolgraag te willen lezen dat die homo gruwt van heterosexueel naakt, maar die lezing bestaat alleen maar in jouw bovenkamertje.
quote:De ChristenUnie en het SGP eisen een blootverbod tijdens de jaarlijkse Parade, de Rotterdamse Hetero Dance Parade wel te verstaan.
In de media moeten homo’s zich vaak verantwoorden voor de halfnaakte deelnemers tijdens de Amsterdamse Canal Parade. Maar als het gaat om naakte en halfnaakte deelnemers dan is de (heteroseksuele) Dance Parade koploper.
De Rotterdamse fractievoorzitter Remco Oosterhoff ergert zich vooral aan schaars geklede vrouwen en aan meisjes die rondlopen met alleen boypaint.
Peter Haarman woont in Rotterdam en was al acht keer deelnemer aan de Amsterdamse Canal Parade. Hij vindt dat de ChristenUnie en het SGP een compliment verdienen. “Dit voorstel krijgt in Rotterdam geen enkel gehoor. Het kan dus geen kwaad. Het geeft wel tot gevolg dat Nederland nu weet dat naakt bij straatfeesten niet exclusief verbonden is aan de Gay Parade.”
Dat staat er ook, het is een sluwe manier om het verderfelijke gay pride te rechtvaardigen. Ik dacht trouwens dat je het over je ''roze nota'' wilde hebbenquote:Henk Witteveen, organisator van de Dance Parade, reageert wat droogjes op de zorgen van de christelijke partijen. “Ja ja, de Danceparade is Sodom en Gomorra. Nee, even serieus. Ik heb heus begrip voor de standpunten van de partijen, maar die moeten zij niet aan iedereen willen opdringen. Aan de andere kant denk ik ook: komt er straks een motie tegen topless zonnen op het strand?” Het probleem is volgens Witteveen dat bepaalde grenzen voor mensen van de SGP lager liggen dan die van de Parade-bezoekers.
Je doet je best maar, ik heb mezelf duidelijk gemaakt, ik kan me voorstellen dat jij andere belangen in dit verhaal hebt. Bedankt voor je inzetquote:Op donderdag 25 januari 2007 19:48 schreef SCH het volgende:
Ik kap ermee Harry, van mij mag je best homofoob zijn hoor maar je hele verhaal is louter op emotie gestoeld. PM me maar welke nare ervaringen je hebt gehad met homo's, ik ben niet verantwoordelijk voor het vroegere gedrag van je buurman of oom
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |