Hier ben ik het helemaal mee eens. Dink was inderdaad vrij optimistisch.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Hij vond dat het de goede kant op ging, en dat je er in Turkije tegenwoordig vrijuit over kon praten.
Dat is ook waar, ondanks de wet zijn er veel politiek-actualiteitsprogramma's waar het de laatste tijd besproken wordt.
Dit is duidelijk een extreem-rechtse aanslag. Hopelijk wordt de dader snel opgepakt.
De dader kwam niet uit de islamtische hoek, maar uit de extreem-rechste hoek.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:39 schreef A_L_N_F het volgende:
wel grappig dat moslims altijd meteen naar een wapen grijpen en het ook gebruiken.
man, iemand beweerd dat het land zich schuldig heeft gemaakt aan een genocide bijna 100 jaar geleden.
ga je toch niet iemand voor vermoorden ?
Waarom is hij dan in 2006 veroordeeld voor het beledigen van Turkendom?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:34 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar hij had wel kritiek op de Franse aanpak. (straffen van ontkenning)
Bovendien:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)t_Dink_doodgeschoten
Jammer dat er een of andere mongool tot dit soort acties overgaat.
Oh je hebt toch maar wat toegevoegd na je 'wat een onzin' ...quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:30 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wat een onzin.![]()
Het woordje genocide wordt elke dag 10 keer genoemd in discussies op TV en het Turkse volkslied is niet de enige met vage teksten.
Bovendien is het niet "mijn trotse ras" , "mijn trotse landgenoten". Zulke teksten vind je ook in andere volksliederen.
Een Turks ras bestaat niet.
En je hebt nog steeds niet gereageerd.
Moeten wij ons lidmaatschap ook maar opzeggen omdat hier ook mensen opgeruimd zijn?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:47 schreef Oud_student het volgende:
Weer en reden om Turkije niet nij de EU toe te laten![]()
Wil je trouwens dat "jij-bent-toch-een-nationalistische-turk-dus-wat-jij-zegt-zal-vast-niet-waar-ziin-quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:42 schreef milagro het volgende:
[..]
Oh je hebt toch maar wat toegevoegd na je 'wat een onzin' ...
Het woordje genocide doet zowat iedere Turk in een ontkennigskramp schieten, dat bedoel ik.
En dat interview heeft hem wel degelijk problemen opgeleverd, voordat dat ene artikel verschenen was wat hem een veroordeling gekost heeft.
Blijkbaar is kritiek hebben op de tekst van het volkslied ook niet iets wat je zomaar kan doen, los of er dan een veroordeling op volgt of niet, het is unturkisch, en dat klopt want de man is een Armenier
maar goed, je zou de eerste Turk zijn die niet meteen begint te sputteren als er kritiek komt op het land van de ouders of ms zelfs grootouders
vaderlandsliefde gaat ver, je hoeft er niet eens geboren te zijn.
Wat was zijn straf dan?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:41 schreef schatje het volgende:
[..]
Waarom is hij dan in 2006 veroordeeld voor het beledigen van Turkendom?
Na enige research kan je misschien ondervinden dat dit in de openingspost staat. (2005 was het trouwens)quote:
Feit is ook dat alleen maar negatieve berichten hier doodrdingen, omdat de media nou eenmaal sensatie-media zijn.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Dink was inderdaad vrij optimistisch.
Het gevaar is dan ook dat veel Turkije-critici dit zullen aangrijpen in hun afkeer van het land en de islam en in hun strijd om Turkije buiten de Europese Gemeenschap te houden. Dat zou wel erg dansen op het graf van Dink zijn.
een voorwaardelijke straf geloof ikquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:45 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik ga eens zoeken op Amnesty. Ook naar soortgelijke zaken.
Onzin, er dringen niet alleen negatieve berichten door.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:46 schreef IHVK het volgende:
[..]
Feit is ook dat alleen maar negatieve berichten hier doodrdingen, omdat de media nou eenmaal sensatie-media zijn.
Dat is ook niet waar maar het wordt wel wat onderbelicht inderdaad. Maar waarom verandert Turkije de wet op dit punt dan niet?quote:Het feit dat het nu openlijk wordt besproken is bijvoorbeeld nooit ter sprake gekomen hier.
die wet zit in de grondwet en om die te veranderen heb een 2/3 meerderheid nodig en daar heeft de regeringspartij oook de steun nodig van de oppositie, maar die wil geen onvoorwaardelijke steun geven aan de wetswijzigingquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin, er dringen niet alleen negatieve berichten door.
[..]
Dat is ook niet waar maar het wordt wel wat onderbelicht inderdaad. Maar waarom verandert Turkije de wet op dit punt dan niet?
6 maanden voorwaardelijk voor dat artikel, en eerder dus ook aangeklaagd (volgens eigen zeggen was dat de aanleiding) voor kritiek op het volkslied (Turkse ras, een Turk is iemand die hard werkt en eerlijk is, of zoiets) wat gezien werd als belediging vd Turke staat.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:45 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik ga eens zoeken op Amnesty. Ook naar soortgelijke zaken.
Negatieve berichten worden toch wel meer uitvergroot(wat logisch is). Wanneer heb je voor het laasts positief nieuws uit Turkije gelezen op de FP bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin, er dringen niet alleen negatieve berichten door.
Goede vraag, het is een ingewikkeld poltiiek machtspelletje in Turkije zelf ook.quote:Dat is ook niet waar maar het wordt wel wat onderbelicht inderdaad. Maar waarom verandert Turkije de wet op dit punt dan niet?
Welke prioriteit heeft die grondwetswijziging bij de regeringspartij?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
die wet zit in de grondwet en om die te veranderen heb een 2/3 meerderheid nodig en daar heeft de regeringspartij oook de steun nodig van de oppositie, maar die wil geen onvoorwaardelijke steun geven aan de wetswijziging
jij zit echt een hele hoop dingen door elkaar te halen waar je blijkbaar iets van hebt gehoord of gelezen, maar niett meer precies weet hoe het zit, er zit helemaal niets in het volkslied over hard werken of eerlijk zijnquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:52 schreef milagro het volgende:
[..]
6 maanden voorwaardelijk voor dat artikel, en eerder dus ook aangeklaagd (volgens eigen zeggen was dat de aanleiding) voor kritiek op het volkslied (Turkse ras, een Turk is iemand die hard werkt en eerlijk is, of zoiets) wat gezien werd als belediging vd Turke staat.
tja... wat een onzin
het heeft heel lang geduurd om een oplossing te vinden om de wijziging tot stand te laten komen de afgelopen regeringsperiode, maar het is ze niet gelukt en nu komen de verkiezingen er alweer aan in december en in mei de presidentsverkiezingen dus echt grote hervormingen zullen er in 2007 niet plaatsvindenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Welke prioriteit heeft die grondwetswijziging bij de regeringspartij?
Klopt, dat zinnetje staat in een eed die schoolkinderen (studenten?) aan het begin vd schooldag moeten opzeggen, dat had ik verzuimd erbij te zetten, dat 'rasgedoe' staat in het volkslied.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
jij zit echt een hele hoop dingen door elkaar te halen waar je blijkbaar iets van hebt gehoord of gelezen, maar niett meer precies weet hoe het zit, er zit helemaal niets in het volkslied over hard werken of eerlijk zijn![]()
ik denk dat je de volgende zin bedoelt:quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:00 schreef milagro het volgende:
[..]
Klopt, dat zinnetje staat in een eed die schoolkinderen aan het begin vd schooldag moeten opzeggen, dat had ik verzuimd erbij te zetten, dat 'rasgedoe' staat in het volkslied.
hoe dan ook, de essentie van mijn kritiek blijft hetzelfde, het is blijkbaar not done je duidelijk te willen profileren als Armenier door kritiek te hebben op die zinnetjes (omdat je een Turkse identiteit wordt opgedrongen volgens Dink) , want dat wordt gezien als beledigend.
Da's toch niet zo gek? Een Marokkaan zou zoiets eens over ons volkslied moeten zeggenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:00 schreef milagro het volgende:
hoe dan ook, de essentie van mijn kritiek blijft hetzelfde, het is blijkbaar not done je duidelijk te willen profileren als Armenier door kritiek te hebben op die zinnetjes (omdat je een Turkse identiteit wordt opgedrongen volgens Dink) , want dat wordt gezien als beledigend.
klopt jaquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:01 schreef IHVK het volgende:
Er zijn beelden van de dader vrijgegeven, hopelijk wordt hij snel gevonden.
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik denk dat je de volgende zin bedoelt:
kahraman irkima bir gul (een roos voor mijn heldhaftige ras) niet trots![]()
dat is ook zo iedereen is turk in turkije, take it or leave it![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |