nee joh, er wordt al lang geen aanpassing meer gevraagd, zelfs volledige assimilatie voldoet al niet meer, het feit dat jij een tintje heeft is al meer dan genoeg tegenwoordigquote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:28 schreef MrVVD het volgende:
[..]
je stelt de werkelijkheid waarin je leeft wel heel erg somber voor. op je al je punten ben ik het oneens. je hebt veel kansen hier. men vraagt enkel wat aanpassing en is bang voor het radicale. volkomen terecht.
Jij bent Job Cohenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:26 schreef moussie het volgende:
[..]
nee joh, er wordt al lang geen aanpassing meer gevraagd, zelfs volledige assimilatie voldoet al niet meer, het feit dat jij een tintje heeft is al meer dan genoeg tegenwoordig
zo had ik laatst een verzekeringsagent aan de deur van de dela .. marokkaanse jongen, en we geraakten wat aan de praat bij een bakje thee .. en die jongen vertelde dus ook dat het voor hem niet bepaald makkelijk is om zijn werk te doen, veel mensen doen de deur gewoon niet open, die draaien zich om en lopen weg .. en daar sta je dan, netjes in pak, volledig geïntegreerd en afgekeurd op .. .. kleur
en ja, bang zijn voor extremen is terecht, maar je bewust zijn van wat extreem is en wat niet is beter .. en je leven niet laten bepalen door die angst is het beste van allemaal
ja ok nu heb je het over huis aan huis verkopers. nu denk ik in het algemeen dat deze snelle boys niet echt als positief bekent staan vanwege voet tussen de deur effect en oplichters aan de deur. dus deels heeft het daar mee te maken.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:26 schreef moussie het volgende:
[..]
nee joh, er wordt al lang geen aanpassing meer gevraagd, zelfs volledige assimilatie voldoet al niet meer, het feit dat jij een tintje heeft is al meer dan genoeg tegenwoordig
zo had ik laatst een verzekeringsagent aan de deur van de dela .. marokkaanse jongen, en we geraakten wat aan de praat bij een bakje thee .. en die jongen vertelde dus ook dat het voor hem niet bepaald makkelijk is om zijn werk te doen, veel mensen doen de deur gewoon niet open, die draaien zich om en lopen weg .. en daar sta je dan, netjes in pak, volledig geïntegreerd en afgekeurd op .. .. kleur
en ja, bang zijn voor extremen is terecht, maar je bewust zijn van wat extreem is en wat niet is beter .. en je leven niet laten bepalen door die angst is het beste van allemaal
als je het van me verliest op inhoud begin je over een over ander desirebard.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Desiredbard (MrVVD), waarom post je niet gewoon onder je eigen naam ipv je kloons te blijven gebruiken? Bang dat deze spoedig geband wordt zodat je kunt teruggrijpen naar andere accounts?
tjeezes man, ze krijgen 24/7 zoveel kritiek van alles en iedereen, d'r blijft gewoon geen tijd over voor zelfkritiekquote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:17 schreef Frasier het volgende:
Het ontbreken van zelfkritiek is 't grootste probleem van Moslims...
Egypte? Ik zou maar eens kijken naar je buurman. Op school. Of op je werk. Dat ie straks met een bomgordel naar jou loopt en zich opblaast omdat jouw vrouw een mini-rokje draagt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Egypte ? Weet jij wanneer die voor het laatst serieus zijn genomen ?![]()
in ruil voor dood en verderf. alhoewel dat door veel moslims inmiddels als normaal en begrepen wordt gezien.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:15 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Egypte? Ik zou maar eens kijken naar je buurman. Op school. Of op je werk. Dat ie straks met een bomgordel naar jou loopt en zich opblaast omdat jouw vrouw een mini-rokje draagt.
En al die gestoorde Jihad-freaks in Amsterdam en Rotterdam en de rest van de Randstad waar niemand meer toezicht heeft. Die trainen elkaar zoals de Taliban elkaar trainen in Pakistan. En wapens hebben ze ook want Bin Laden is tenslotte prins van Saudie-Arabië, hij is derhalve schat en schatrijk en kan makkelijk voor miljoenen wapens sturen naar willekeurig welk land dat onderworpen moet worden.
Bin Laden is een machtig man, met veel geld en veel Moslims lopen maar wat graag achter hem aan. In ruil voor roem en eer.
geen verkoper, verzekeringsagent, netjes in pak, met klapper en dik en groot bewijs dat die is wie die is ..quote:Op vrijdag 19 januari 2007 23:11 schreef MrVVD het volgende:
ja ok nu heb je het over huis aan huis verkopers. nu denk ik in het algemeen dat deze snelle boys niet echt als positief bekent staan vanwege voet tussen de deur effect en oplichters aan de deur. dus deels heeft het daar mee te maken.
hoe kan je iets laten zien als je de kans niet krijgt .. ?quote:aan de andere kant moet je niet vergeten dat onder Marokkanen veel inbrekers en overvallers zitten en ook een hoop herrie schoppers. als je dit wilt overwinnen moet je vooral het tegendeel bewijzen. ik vind dat tegenvallers bij het leven horen. Je moet maar een stemmetje laten horen aan de mensen door het tegendeel te laten ZIEN. En niet alleen met praatjes.
Grappig, maar deze topic gaat over wat incidenten in Groot-Brittannië.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:41 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik meende iets gelezen te hebben over een uittocht van imams.
[..]
Ik heb het vermoeden dat veel allochtonen zich sneller gediscrimineerd voelen dan dat het werkelijk het geval is. Niet elke afwijzing is het gevolg van discriminatie en racisme. Er zijn veel allochtonen die zich onder deze noemer verschuilen voor hun eigen falen en verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:21 schreef moussie het volgende:
[..]
geen verkoper, verzekeringsagent, netjes in pak, met klapper en dik en groot bewijs dat die is wie die is ..
en tja, hoe kwamen we er ook al weer op, jij zei dat je alles kon doen en zijn als je je maar aanpast .. niet dus
[..]
hoe kan je iets laten zien als je de kans niet krijgt .. ?
als je die deur dicht houdt omdat je bang bent, hoe kan je dan ooit te weten komen dat die angst niet terecht is ?
en idd, er zitten een hoop herrieschoppers onder, net zoals bij bepaalde blanke groeperingen .. zoals ik al eerder zei in dit topic, mi heeft dat meer te maken met gebrek aan toekomstperspectief dan met etniciteit
Ja als je die binnenlaat is het vragen om problemen. Weekend later of in de vakantie breken ze standaard in. Vergeet niet dat Moslims zich Westers voor mogen doen om uiteindelijk ons de Islam op te leggen. Ze gedragen zich Westers, om op te kunnen oplichten of te stelen. Het lijken vaak helemaal geen criminelen, maar omdat ze om religieuze redenen stelen is het onderdeel van hun strijd tegen ons.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 20:26 schreef moussie het volgende:
zo had ik laatst een verzekeringsagent aan de deur van de dela .. marokkaanse jongen,
ik gok 80% of meer. het is gewoon in de basis 1 grote onlogische onteverdenheid die maar eens als overdrijven gezien mag worden. en waar hard tegen opgetreden mag worden wat mij betreft.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat veel allochtonen zich sneller gediscrimineerd voelen dan dat het werkelijk het geval is. Niet elke afwijzing is het gevolg van discriminatie en racisme. Er zijn veel allochtonen die zich onder deze noemer verschuilen voor hun eigen falen en verantwoordelijkheid.
Racisme wordt te pas en te onpas aangegrepen als misdaad tegen de zielige buitenlanders. Als je het woord noemt heb je al gediscrimineerd. Als je Moslims........... zegt, of als je Turken....................... schrijft, ben je verdachte nummer één.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat veel allochtonen zich sneller gediscrimineerd voelen dan dat het werkelijk het geval is. Niet elke afwijzing is het gevolg van discriminatie en racisme. Er zijn veel allochtonen die zich onder deze noemer verschuilen voor hun eigen falen en verantwoordelijkheid.
tja, die zullen er ongetwijfeld tussen zitten, maar even afgezien van die gevallen .. wie bepaald wat wel of niet discriminerend is, diegene die de woorden uitspreekt of diegene die ze te horen krijgt ?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:28 schreef rutger05 het volgende:
[..]
wat een onzin .. en wat een vooroordelen .. pffquote:Op zaterdag 20 januari 2007 01:31 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[..]
Ja als je die binnenlaat is het vragen om problemen. Weekend later of in de vakantie breken ze standaard in. Vergeet niet dat Moslims zich Westers voor mogen doen om uiteindelijk ons de Islam op te leggen. Ze gedragen zich Westers, om op te kunnen oplichten of te stelen. Het lijken vaak helemaal geen criminelen, maar omdat ze om religieuze redenen stelen is het onderdeel van hun strijd tegen ons.
Het gaat niet over beledigen of beledigd worden, maar over het stelselmatig in de kiem smoren van elke vorm van kritiek door een quasi-gediscrimineerde houding of zich de rol van slachtoffer aannemen, terwijl in dit specifieke geval de uitingen van deze imams gewoon krom zijn dat niet recht gepraat kunnen worden.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:11 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, die zullen er ongetwijfeld tussen zitten, maar even afgezien van die gevallen .. wie bepaald wat wel of niet discriminerend is, diegene die de woorden uitspreekt of diegene die ze te horen krijgt ?
Zelfs zonder de cultuurverschillen extra erboven op kan jij niet bepalen wat de ander wel of niet als beledigend en/of kwetsend ervaart .. zo begint het bvb heel langzaam bij de jeugd door te dringen dat te pas en te onpas schelden met het woord kanker door een steeds groter wordende groep als bijzonder kwetsend wordt ervaren, maar meestal is het pas op het moment dat ze er eentje in hun directe omgeving tegen komen dat het eindelijk begint door te dringen wat ze daar aan het zeggen zijn ..
kan je nagaan hoe kwetsend sommige van je opmerkingen kunnen zijn voor iemand van een andere cultuur terwijl het voor jou en mij niets voorstelt .. maar okay, kan gebeuren, dus er wordt je verteld : wat jij daar doet ervaar ik als bijzonder kwetsend, kan je er ajb mee kappen ?
en wat doen wij dan als beschaafde mensen ..
juist ja, we vertellen hun dat ze belachelijk zijn om over "zoiets" beledigt te zijn en we gooien er nog een paar schepjes boven op ..
en sinds de uitspraak van HA/M dat beledigen een recht zou zijn is het hek helemaal van de dam, met dien verstaande dat wij hun wel mogen beledigen maar hun ons niet, uiteraard, dat moeten "ze" niet in hun hoofd halen, als het hier niet bevalt moeten "ze" maar oprotten toch![]()
Dat zou ik niet zo direct durven te beweren met ongeveer 13.000 Turkse en zo'n 5.000 Marokkaanse ondernemers. Of misschien helpt het wel om de focus verleggen naar de succesverhalen zoals die van Aboutaleb of Albayrak?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:18 schreef moussie het volgende:
[..]
wat een onzin .. en wat een vooroordelen .. pff
maar ja, vertel de opgroeiende jeugd dat je toch niets anders van ze verwacht, dan krijg je toch wat je verwacht .. hoe noem je dat ook alweer, self fullfilling prophecy ?
Desnoods komt er een deel II om dat te bewerkstelligen.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:32 schreef Pracissor het volgende:
Schokkende docu, is dit topic nou OnTopic? :/
Is dat zo ?!, waarom is er dan zoveel ophef als een gastspreker niet zijn woordje mag doen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
Jihadkrijsers worden gezien als religieuze stand up comedians. Maar dat begrijpen jullie weer niet, cultuurverschil he.
ooh, maar dat zijn toch ook allemaal stiekeme jihadkrijsers volgens sommigen hier .. dus welke succesverhalen heb je het overquote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:35 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zo direct durven te beweren met ongeveer 13.000 Turkse en zo'n 5.000 Marokkaanse ondernemers. Of misschien helpt het wel om de focus verleggen naar de succesverhalen zoals die van Aboutaleb of Albayrak?
Niet iedereen vindt zich namelijk zielig.
Je hoeft niet per sé te reageren.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 04:06 schreef moussie het volgende:
[..]
ooh, maar dat zijn toch ook allemaal stiekeme jihadkrijsers volgens sommigen hier .. dus welke succesverhalen heb je het over![]()
klopt,,maar dat wou ik toch effe zeggen .. kan het sneller weer vergeten wordenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 04:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je hoeft niet per sé te reageren.
Het enige dat niet klopt is jouw verhaaltje over de self-fulfilling prophecy. Bovendien hebben de imams, wanneer ik goed tel, 18.000 voorbeelden om de greep op de groep jongeren vast te houden. Waarom toch die hel en verdoemenis als je het jezelf zo makkelijk kunt maken?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 04:18 schreef moussie het volgende:
[..]
klopt,,maar dat wou ik toch effe zeggen .. kan het sneller weer vergeten worden![]()
ik bedoel maar, successtory's van allochtonen, dat kan toch niet, dan klopt het plaatje toch niet meer
nog niet .. maar als we zo panisch als kippen zonder kop door blijven gaan zou het het wel eens kunnen wordenquote:Op zaterdag 20 januari 2007 04:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het enige dat niet klopt is jouw verhaaltje over de self-fulfilling prophecy.
ik moet bekennen dat ik het nog steeds niet in z'n geheel heb gezien, ik heb alleen dat youtube gebeuren gezien waarin dus al heftig gesneden was en ik de indruk kreeg dat er ook wat dingetjes passend zijn gemaakt (blair witch effect zeg maar) .. anyway, vorm zelf een oordeelquote:Bovendien hebben de imams, wanneer ik goed tel, 18.000 voorbeelden om de greep op de groep jongeren vast te houden. Waarom toch die hel en verdoemenis als je het jezelf zo makkelijk kunt maken?
quote:Overigens is de quote waarop jij reageerde (van Den_Dead_Kennedys) walgelijk.
Die quote ik begon te lezen en stopte toen maar. Ik ben rechts zeer zeker maar mensen kunnen overdrijven. Ik heb ook van het soort mensen meegemaakt die altijd maar dachten dat alles racisme was. Grote onzin natuurlijk, ik wijs een blanke verzekeringsagent die aan de deur komt net zo hard af. (hier heb ik ze gelukkig niet) Het zijn net als jehova getuigen vervelende mensen, gelukkig is god gratis maar zon agent kan je nog legaal redelijk een poot uitdraaien.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 04:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het enige dat niet klopt is jouw verhaaltje over de self-fulfilling prophecy. Bovendien hebben de imams, wanneer ik goed tel, 18.000 voorbeelden om de greep op de groep jongeren vast te houden. Waarom toch die hel en verdoemenis als je het jezelf zo makkelijk kunt maken?
Overigens is de quote waarop jij reageerde (van Den_Dead_Kennedys) walgelijk.
Wat zit je nou zielig te doen? De grote boze blanke wereld is zo slecht, buuhuuhuu..quote:Op zaterdag 20 januari 2007 04:18 schreef moussie het volgende:
[..]
ik bedoel maar, successtory's van allochtonen, dat kan toch niet, dan klopt het plaatje toch niet meer
Niet echt meer, figuren als Dead_Kennedy's lijken veblind door angst en haat, waar figuren als moussie weer verblind zijn door een naief wereldbeeld en overtolerantie. De kern van de zaak, een foute moskee, is al verloren volgens mij.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 02:32 schreef Pracissor het volgende:
Schokkende docu, is dit topic nou OnTopic? :/
Ja idd.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Niet echt meer, figuren als Dead_Kennedy's lijken veblind door angst en haat, waar figuren als moussie weer verblind zijn door een naief wereldbeeld en overtolerantie. De kern van de zaak, een foute moskee, is al verloren volgens mij.
dwingen .. toe maarquote:Op zaterdag 20 januari 2007 12:37 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja idd.
DrugsHond, kan je proberen de users tot meer OTheid te dwingen?![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |