israel schijnt de hand van god te hebben. ik weet ook niet welk wapen dat is...quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tsja, en daar zijn we allemaal zwaar van onder de indruk, vooral ook Israel.![]()
Atoombom misschien.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
israel schijnt de hand van god te hebben. ik weet ook niet welk wapen dat is...
quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
De rechterhand ja, de linker voelt een beetje vreemd aan.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
quote:
Dat is toch dat leger waarvan de Sinaï bezaaid lag met schoenen toen de soldaten die in paniek uittrokken om harder weg te kunnen lopen?quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
elke dag. ze hebben het grootste leger in arabië.
goed engels getrainede soldaten en equipment.
die staat stijf van de coke. en nee, het is niet veel.quote:
iss. er kwam een 'hand' uit de lucht en heet alle tanks weggeblazen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Dat is toch dat leger waarvan de Sinaï bezaaid lag met schoenen toen de soldaten die in paniek uittrokken om harder weg te kunnen lopen?![]()
Jouw argumentatie laat te wensen over.quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Das is een manier van redeneren die totaal geen hout snijd.
Maar verder alles goed wel ?quote:Op donderdag 18 januari 2007 21:38 schreef Kritski het volgende:
Vrij schokkend, die roodharige Brit met moslimnaam (Hallalie-Al Schaappie of zeau). Zo'n bekeerde blanke moslimlul in jalabba zag ik ook ooit lopen in Nijmegen (waar anders). Natuurlijk samen met zo'n lopende vuilniszak...
Alle moslims moeten dood. Bekeerde blanke moslims moet nóg doder wat mij betreft.
Kom maar op met je Jihad.
Dat is een alleraardigst verhaal terug in de tijd, maar in relatie tot deze topic maakt dit de preken van deze imams wel extra zorgelijk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:05 schreef moussie het volgende:
[..]
tjja, ik heb het begin nog meegemaakt .. de eerste allochtone kindjes op de basisschool begin jaren 70, en toen hadden we dus ook de oliecrisis en daaruit voortvloeiend een hoge werkloosheid .. ik heb het geregeld gezien dat die kleintjes door hun klasgenoten gepest werden omdat hun vader wel werkte terwijl de blanke vader werkloos was .. Joop Glimmerveen zegt je misschien nog iets ?
Den Haag moet blank en veilig blijven .. dat was zijn motto in 1974, en dat was dus in een tijd dat we nog geen losgeslagen pubers op straat hadden rondhangen .. toen was die haat er ook al tegen hun ..
en dan denk ik dus aan dat jankende allochtoontje van een jaar of 5 die al die sh*t over zich heen krijgt van zijn klasgenootjes .. wtf heeft die aan 10 moskeeën die er zijn gebouwd onder het mom van "kijk ons eens goed zijn voor de moslims" ?
zulke reacties kan men alleen geven als men extreem rechts isquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:12 schreef A_L_N_F het volgende:
wat me wel opvalt is dat rechts er gewoon voor uit komt dat ze een bloedhekel hebben aan de islam (en terecht) maar dat de moslim lekker schijnheilig zegt dat hij geintegreerd is maar ondertussen het westen haat.
wat doe je hier, moet je niet repeteren met je vriendjes?quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:07 schreef Meki het volgende:
[..]
zulke reacties kan men alleen geven als men extreem rechts is
aah, dus een blanke engelse journalist kan daar zo maar binnen lopen en al die vragen stellen ?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:33 schreef Evil_Jur het volgende:
Een journalist.
Lijkt mij duidelijk een persoon die daar geïnfiltreerd is gedurende langere tijd. Misschien een moslim en misschien ook niet. Ik wil herhalen dat het in de eerste plaats een verantwoordelijkheid is van het bestuur van de moskee en de moskeegangers om dergelijke haatzaaiende imams te weren uit hun midden. Het zeer kwalijk dat zij niet zelf hebben ingegrepen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:19 schreef moussie het volgende:
ik heb anders niets gezien wat niet binnen het verwachtingspatroon past abe .. extremisten die hel en verdoemenis preken omdat ze bang zijn de greep op de jeugd kwijt te raken, en hoe onwelwillender de samenleving zich opstelt tov de gehele groep aan hand van de daden van enkelingen des te gewilliger zal erna geluisterd worden ..
en de jeugd wordt over gehaald met een grapje en het aanbieden van een doel in het leven .. iets waar een schrijnend gebrek aan bestaat ..
en zoals ik al zei, je kan de moslims in Engeland niet zomaar vergelijken met de moslims hier, net zoals het christendom kent ook de islam zijn verschillende stromingen ..
ennuh .. geloof sterker dan feiten .. jij bent gelovig ? nee ? hoe zou dat nou toch komen gezien het feit dat wij op een christelijke lijst zijn geschoeid ?
/edit .. food for thought .. wie zou nou eigenlijk die opnames gemaakt hebben denken jullie .. een moslim misschien ?
Heb je de docu wel gekeken?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:16 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus een blanke engelse journalist kan daar zo maar binnen lopen en al die vragen stellen ?
yup, naja , tot nu toe alleen dat geknipte youtube geval, voldoende voor een eerste indruk dacht ik zo ..quote:
Buiten dat het onderwerp over de moskee gaat, ken ik een ander verhaal. Folders en alles in turks marokkaans en uitkeringen die makkelijk verstrekt werden, afkomsten van misdadigers achterhouden. Toen links nog machtiger was(en iedereen politiek correct). Die paar extreem rechtse figuren stelde toen geen reet voor. Maar goed moussie die alles recht praat wat krom is weet het beter.Je moet toch echt beter je best doen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:05 schreef moussie het volgende:
[..]
tjja, ik heb het begin nog meegemaakt .. de eerste allochtone kindjes op de basisschool begin jaren 70, en toen hadden we dus ook de oliecrisis en daaruit voortvloeiend een hoge werkloosheid .. ik heb het geregeld gezien dat die kleintjes door hun klasgenoten gepest werden omdat hun vader wel werkte terwijl de blanke vader werkloos was .. Joop Glimmerveen zegt je misschien nog iets ?
Den Haag moet blank en veilig blijven .. dat was zijn motto in 1974, en dat was dus in een tijd dat we nog geen losgeslagen pubers op straat hadden rondhangen .. toen was die haat er ook al tegen hun ..
en dan denk ik dus aan dat jankende allochtoontje van een jaar of 5 die al die sh*t over zich heen krijgt van zijn klasgenootjes .. wtf heeft die aan 10 moskeeën die er zijn gebouwd onder het mom van "kijk ons eens goed zijn voor de moslims" ?
Ik stoor me aan dat totaal overbodige bijvoeglijk naamwoord. Zit de haat zo diep?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:16 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus een blanke engelse journalist kan daar zo maar binnen lopen en al die vragen stellen ?
Heb je het wel gezien? Af en toe kwam er een shot voorbij van de man in kwestie, waarbij ze alleen zijn kin lieten zien, om zijn anonimiteit te behouden. En ja, hij had een arabisch uiterlijk.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Extremisten die uitgenodigd worden door de meest gematigde moskeeën in Engeland.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:19 schreef moussie het volgende:
ik heb anders niets gezien wat niet binnen het verwachtingspatroon past abe .. extremisten die hel en verdoemenis preken omdat ze bang zijn de greep op de jeugd kwijt te raken, en hoe onwelwillender de samenleving zich opstelt tov de gehele groep aan hand van de daden van enkelingen des te gewilliger zal erna geluisterd worden ..
en de jeugd wordt over gehaald met een grapje en het aanbieden van een doel in het leven .. iets waar een schrijnend gebrek aan bestaat ..
en zoals ik al zei, je kan de moslims in Engeland niet zomaar vergelijken met de moslims hier, net zoals het christendom kent ook de islam zijn verschillende stromingen ..
ennuh .. geloof sterker dan feiten .. jij bent gelovig ? nee ? hoe zou dat nou toch komen gezien het feit dat wij op een christelijke lijst zijn geschoeid ?
/edit .. food for thought .. wie zou nou eigenlijk die opnames gemaakt hebben denken jullie .. een moslim misschien ?
Wie had het over een blanke Engelse journalist?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 01:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat het vooral geheime opnames van preken zijn, niet zozeer van vraaggesprekken. En op zich is het natuurlijk niet moeilijk voor iemand om, zelfs als hij blank is, binnen te komen in een moskee van dergelijk formaat. Islam wil net als iedere religie groeien, dus ze zullen echt niet alleen bekende gezichten toelaten. Daarbij zijn er in de docu zelf al meerdere blanke moslims te zien, dus zo vreemd is een blanke moslim sowieso niet. Een beetje journalist heeft hier geen uitdaging aan hoor, je hoeft geen moslim te zijn om er een te spelen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 02:07 schreef moussie het volgende:
[..]
yup, naja , tot nu toe alleen dat geknipte youtube geval, voldoende voor een eerste indruk dacht ik zo ..
maar daarom dus ook die vraag .. er staat mij verder niets bij over wie die opnames in de moskee en achterkamertjes gemaakt heeft, je zou bijna aannemen dat diegene een moslim was ?
Inderdaad. Het is de root van al het kwaad. Pas maar op jongen, je hoofd wordt binnenkort afgehakt. Ik weet waar je woont en hoe je eruit ziet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De enigen die verbaast zijn over dit bericht zijn de sukkels die geloven in het "de Islam is gekaapt door een minderheid van extremisten"-sprookje.
Blijf gewoon goed om je heen kijken. Vergeet ook vooral niet achter bomen te kijken. Daar kan immers een moslim achter staan.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De enigen die verbaast zijn over dit bericht zijn de sukkels die geloven in het "de Islam is gekaapt door een minderheid van extremisten"-sprookje.
De untermensch verraad zijn Arische ras.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Blijf gewoon goed om je heen kijken. Vergeet ook vooral niet achter bomen te kijken. Daar kan immers een moslim achter staan.
Hee, ga jij es terug in je hokje, anders stort die arme jongen zijn wereldbeeld in elkaar!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad. Het is de root van al het kwaad. Pas maar op jongen, je hoofd wordt binnenkort afgehakt. Ik weet waar je woont en hoe je eruit ziet.
Volgens mij zit ie met die uitspraak perfect in zijn hokje. Wereldbeeld nog intactquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hee, ga jij es terug in je hokje, anders stort die arme jongen zijn wereldbeeld in elkaar!
Ah, deze had ik bijna over het hoofd gezien. Weer een voorbeeld voor mijn nieuw te openen topic.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Geen idee, wat zou Hitler van de eeuwige jood hebben gevonden dat het is? Een pleonasme of een tautologie?
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hee, ga jij es terug in je hokje, anders stort die arme jongen zijn wereldbeeld in elkaar!
Ik heb ook niets gezien dat niet in het verwachtingspatroon valt, omdat van soortgelijke excessen al in 2001 in Nederland verslag is gedaan door onder andere Nova.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 00:19 schreef moussie het volgende:
Ghehehe idd, ben niet echt scherp.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:32 schreef Viajero het volgende:
[..]
Volgens mij zit ie met die uitspraak perfect in zijn hokje. Wereldbeeld nog intact![]()
Ik meende iets gelezen te hebben over een uittocht van imams.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb ook niets gezien dat niet in het verwachtingspatroon valt, omdat van soortgelijke excessen al in 2001 in Nederland verslag is gedaan door onder andere Nova.
Deze imams hebben binnen de gemeenschap vrij spel en critici (buiten die gemeenschap) die deze praktijken hekelen worden standaard voorgehouden, dat het hier enkelen betreft die niet representatief zijn voor de gemeenschap.
Zes jaar later lijkt er niet veel veranderd te zijn; noch de uitingen van deze imams, noch binnen de gemeenschap die deze imams een platform verschaffen.
quote:Daarnaast is jouw argumentatie, dat de beweegredenen van deze imams liggen verscholen in het argument dat de imams bang zijn de greep op de jeugd te verliezen en daarom geen andere keuze hebben, wel weer nieuw.
Mijn nuancering is, dat dit de verantwoordelijkeheid van de complete gemeenschap betreft; dus de imam én de moskeebezoekers, want bang zijn voor het verlies van de grip op groepen jongeren en dit te bestrijden met 'hel en verdoemenis' staat haaks op 'islam is liefde', lijkt mij. Ik kan me niet voorstellen dat deze imams zich bedienen met zwakteboden, zoals jij je daarvan wel bedient. Ook denk ik niet dat de jongeren zich zo makkelijk laten paaien.
'De onwelwillendheid van de samenleving' is het momentum om als gemeenschap afstand te nemen van deze uitingen in plaats van in een introverte stuip te trekken en de rol van slachtoffer te bekleden wanneer een kritische noot wordt ontvouwd over deze imams.
Dan maar geen imam, je vindt dit toch niet serieus acceptabel? Geen imam zou een stuk minder kwaad doen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
Deze excessen moeten ze wel accepteren, anders is er helemaal geen imam. (Zie nieuwsbericht over uittocht van imams e.d.)
Idd dan maar geen imam. Ik bedoel, ben je iemand gewend die liefde, respect en bloemenkramen preekt, en dan komt er na hem ineens uit arrenmoede iemand die jihad! krijst bij elke scheet.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:46 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan maar geen imam, je vindt dit toch niet serieus acceptabel? Geen imam zou een stuk minder kwaad doen.
Er wordt wel vaker gezegd dat humor en moslims moeilijk samengaan.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
Jihadkrijsers worden gezien als religieuze stand up comedians. Maar dat begrijpen jullie weer niet, cultuurverschil he.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |