daar waait 't 't hardstquote:Op donderdag 18 januari 2007 00:36 schreef Xenwolfie het volgende:
Waarom hebben jullie het opeens over Vlieland?
Kom is terug jij. Anyways ik ga slapen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:38 schreef kepler het volgende:
hij gaat steeds verder naar het noorden:
[afbeelding]
Laten we ons niet alleen op de modellen van de Amerikanen focussen, Bracknell en UKMO voorspellen beiden een zwaardere storm dan GFS. Vooral Bracknell geeft bijna de hele Nederlandse kust een volle 10 Beaufort, mogelijk met 10-minuten gemiddelden van 11 Beaufort. Zo naar de modellen kijkende denk ik toch dat deze storm minstens als zware storm in de boeken kan, anders dan GFS dus voorspelt, die alleen voor het echte noorden windkracht 10 geeft.quote:Op donderdag 18 januari 2007 00:38 schreef kepler het volgende:
hij gaat steeds verder naar het noorden:
[afbeelding]
Jawel, maar mijn ogen willen niet meer.quote:
Hier is geen metroquote:Op donderdag 18 januari 2007 01:15 schreef Ole het volgende:
ach, ga met metro,, kan het wel hebben denk ik![]()
quote:
quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:12 schreef Drugshond het volgende:
Jawel, maar mijn ogen willen niet meer.
Oh toch nog aanwezigen.quote:
Er klopt niks van die verwachtingen van Weeronline. Ze zijn gewoon volstrekt onbetrouwbaar, het is mij een raadsel waarom ze ze nog steeds publiceren.quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:22 schreef tass het volgende:
Weeronline verwachting Nijmegen:
ochtend ZW 5
(stoten 80 km/h)
middag ZW 7
(stoten 60 km/h)
avond W 6
(stoten 80 km/h)
Nou daar hoef ik niet voor thuis te blijven![]()
Ik heb maar vrij genomen, het was toch geen boeiend hoorcollege dat ik nog moest volgen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:52 schreef Ole het volgende:
Ik wacht nog even straks, hoef pas om 11.30 weg.
nee idd voor mij regio verwachten ze ook hooguit 100 km/phquote:Op donderdag 18 januari 2007 01:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er klopt niks van die verwachtingen van Weeronline. Ze zijn gewoon volstrekt onbetrouwbaar, het is mij een raadsel waarom ze ze nog steeds publiceren.
Is het een hersenspinsel van mij dat ik dacht dat jij docent was?quote:Op donderdag 18 januari 2007 01:59 schreef Ole het volgende:
Heb beloofd om serieuze presentaties bij te wonen morgen, bij ING.
Rotterdamquote:Maar kans is klein, want metro rijdt wel
quote:Op donderdag 18 januari 2007 02:46 schreef Drugshond het volgende:
Zondag maar weer een alarm.
[afbeelding]
De storm komt dan ook pas morgen middag.quote:Op donderdag 18 januari 2007 03:01 schreef golfer het volgende:
Voorlopig hier in Bloemendaal (Noord-Hollandse kust) niets van te merken. Bijna windstil tot nu toe.
Als het echt zo ver is, morgenmiddag/avond, meld ik me wel weer hier.quote:Op donderdag 18 januari 2007 03:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
De storm komt dan ook pas morgen middag.
Dat F3-platform ligt toch nog ten noorden van de Waddeneilanden? Ben benieuwd hoe die wijzers en cijfers morgen zijn. Kortstondig 12 Bft?quote:Op donderdag 18 januari 2007 03:05 schreef Drugshond het volgende:
2 : Meetstation Zeeplatform F3
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
De drukwijzer is al aan het zakken + 7 BFT
Klopt...quote:Op donderdag 18 januari 2007 03:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat F3-platform ligt toch nog ten noorden van de Waddeneilanden? Ben benieuwd hoe die wijzers en cijfers morgen zijn. Kortstondig 12 Bft?![]()
Jezusquote:Op donderdag 18 januari 2007 02:46 schreef Drugshond het volgende:
Zondag maar weer een alarm.
[afbeelding]
Eigenlijk vind ik een evenaring van de storm van september 1944 alleen voldoende. 122 km/u uurgemiddelde in Vlissingen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 03:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jezusals deze storm al niet genoeg is
![]()
Ach ja, ik zou ook wel een orkaankracht als gemiddelde willen hebben mjaquote:Op donderdag 18 januari 2007 03:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik een evenaring van de storm van september 1944 alleen voldoende. 122 km/u uurgemiddelde in Vlissingen.![]()
![]()
het word steeds meer eerst was het 110/120quote:update weeralarm:
ZWARE STORM AAN DE KUST MET KANS OP ZEER ZWARE WINDSTOTEN IN HET BINNENLAND: SCHADE MOGELIJK
Donderdag halverwege de ochtend bereikt een zuidwesterstorm, 9 Bft de westkust. In de middag en avond kan langs de kust een zware (zuid)westerstorm, kracht 10 opsteken. Zowel aan de kust als in het binnenland komen tot in de avond zeer zware windstoten voor van 100-130 km/uur. De zwaarste windstoten trekken in de middag over de noordwestelijke helft van het land. De windstoten kunnen verraderlijk zijn en grote schade aanrichten.
donderdag 18 januari 2007 02.06 uur
Dat gaat richting de voorspelling van Bracknell, momenteel voorspellen ze daar stoten van 140 km/u in het binnenland. Dat ruimt tenminste op hier in de tuin.quote:Op donderdag 18 januari 2007 03:22 schreef michiel_merk het volgende:
het word steeds meer eerst was het 110/120
Ga je nog naar Holwerd/Lauwersoog ofzo? Daar zal het wel bruut stormen denk ik morgenavond.quote:Op donderdag 18 januari 2007 03:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Heerlijk!!!!!!! Goed voor mijn verslag![]()
Dat is eigenlijk hetzelfde probleem wat ik ook heb, geen auto. Anders had ik daarmee morgen de hele noordelijke kust afgereden morgen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 03:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Beschrik niet over vervoer, bussen zullen iig niet gaan rijden.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 03:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Iddwindmeter op dak, 120 in de wind, snelheden van meer dan 240km/h
niet dat alle weerstation zulke snelheden aan kunnen
dan moet je een amerikanse 1 aanschaffen, heb 1 hele mooie gezien die tot 480km/h gaat
![]()
Valse metingen zijn altijd leuk johquote:Op donderdag 18 januari 2007 03:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee joh, ik ga natuurlijk wel stil staan anders krijg je geen goede metingen.
Handig.quote:Op donderdag 18 januari 2007 03:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Valse metingen zijn altijd leuk johnee geintje
maar voor de grap is het wel leuk
![]()
Volgende week deze bestellen![]()
[afbeelding]
of je treft een takkenzooi aan in je tuinquote:Op donderdag 18 januari 2007 03:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat gaat richting de voorspelling van Bracknell, momenteel voorspellen ze daar stoten van 140 km/u in het binnenland. Dat ruimt tenminste op hier in de tuin.
In 2002 lagen er twee bomen om dat was wel weer leuk. Helaas heb ik ze niet zien vallen.quote:Op donderdag 18 januari 2007 03:47 schreef michiel_merk het volgende:
of je treft een takkenzooi aan in je tuin
Ik ga nu kranten doen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:02 schreef Againzender het volgende:
[..]
dan ga je toch lekker fietsen morgen?
Of nog beter: parachutespringen!
KNMIquote:AANDACHTSPUNTEN:
WIND:
Hirlamwinden OK!
Donderdag 12-15 UTC westkust ZW 51 knopen volgens Hirlam, 46 knopen
volgens UKRM en 40 volgens ECMWF dus kans op 10 Bft (zeker langs de
zuidwestelijke kustgebied waar de wind evenwijdig aan de kust waait).
Ook na frontpassage geeft Hirlam een 10 aan (nu uit West) die zich
langzaam naar de noordelijke kustgebied verplaatst en pas na 18 UTC
verdwijnt (in oude run pas na 00 UTC). UKRM geeft dit ook aan. Boven
land is de wind in het algemeen 7-8 Bft. Er is een grote kans op zeer
zware windstoten (zowel langs de kust als landinwaarts 100-130 km/uur).
TKE (18 uur run) geeft vanaf 10 UTC aan de westkust 62 knopen toenemend
naar 72 knopen om 15 UTC, daarna 60-65 knopen langs de hele kust tot 00
UTC. Het oosten krijgt bij koufrontpassage om 15 UTC 56 knopen en blijft
verder onder de zeer zware windstoten grens. Slechts het noorden (met
uitzondering van de kuststrook) blijft de hele periode beneden die
grens. Kijkend naar de progtemps zou ik overdag voor bijna het hele land
ook landinwaarts bij koufrontpassage 75 knopen niet willen uitsluiten
(onstabiel tot FL170 en 100 knopen op FL100) maar na 16 UTC
(zonsondergang) zou de opbouw dichtbij de grond wat stabieler moeten
worden maar met 90 knopen op 800 hPa zou 60 knopen nog voor kunnen
komen.
Foto's zitten er niet in: camera's zijn verboden hier... Als het heel erg erg wordt dan probeer ik wel een geauthoriseerde bedrijfscamera te lenen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:53 schreef Againzender het volgende:
[..]
en als het ff kan met foto's a.u.b.
Heb je een beetje een zware auto, dit ivm de windstoten?
quote:Op donderdag 18 januari 2007 05:41 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
Ik ga nu kranten doen.
Vaarwel, wrede wereld![]()
Ach, wie weet heb je de wind in de rug, ben je zo thuisquote:Op donderdag 18 januari 2007 07:26 schreef CartWOman het volgende:
Hmm, fietsen gaat zo wel lukken, maar moet ook weer terug om zes uur, onder veel hoge bomen door.![]()
Stormfreaks: geniet ervan vandaag.![]()
Kosten niet eens zo belachelijk veel geld. Aan de andere kant heb ik ze altijd vrij nutteloos gevonden tijdens t vliegeren. Je komt dan zo vaak op het strand dat je aan de wind al voelt wat er staat.quote:Op donderdag 18 januari 2007 03:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
Handig.Ik ga me ook eens orienteren op zo'n ding denk ik.
![]()
quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:25 schreef Frutsel het volgende:
A2 op meerdere plaatsen afgesloten door 'water op de weg'
d'r komt ook ff wat naar beneden deze ochtendquote:Op donderdag 18 januari 2007 08:25 schreef Frutsel het volgende:
A2 op meerdere plaatsen afgesloten door 'water op de weg'
Was ik niet dat was Jokurr... of hoe schrijf je datquote:Op donderdag 18 januari 2007 08:29 schreef FJD het volgende:
Was jij dat indah? Een of ander apparaat waarmee je de KNMI metingen oid kan decoden en volgen de hele dag? Is dat er al en komt dat er nog?
midden in de spitsquote:Op donderdag 18 januari 2007 08:28 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Hij is iets later op topkracht, maar dit plaatje (*Auw*)
precies, het waait hier nu nog amper.. regen wel, maar ook niet zwaar of zo..quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:29 schreef Againzender het volgende:
[..]
d'r komt ook ff wat naar beneden deze ochtend
wordt leuk straks met die wind er bij
Als ik heel eerlijk mag zijn, lijkt dat me niet zo'n goed planquote:Op donderdag 18 januari 2007 08:25 schreef MouseOver het volgende:
Storm
Ik moet zometeen met de motor naar m'n werk
inderdaad.. vanaf een uur of 4 lijkt het me pittig te worden zo te zien.. of zie ik het nu helemaal fout?quote:
Hier is het net droogquote:Op donderdag 18 januari 2007 08:37 schreef -skippybal- het volgende:
Die belachelijke regen is wel een beetje kut. Net 5 minuten met de hond gelopen en die jongen is compleet doorweekt![]()
Net mijn kliko's binnengezet, maar je kunt de bomen horen fluisteren.quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:25 schreef indahnesia.com het volgende:
in Eindhoven waait het eigenlijk niet zo hard nu.
je avaquote:Op donderdag 18 januari 2007 08:37 schreef -skippybal- het volgende:
Die belachelijke regen is wel een beetje kut. Net 5 minuten met de hond gelopen en die jongen is compleet doorweekt![]()
dat wel, maar niet meer als gisterenmiddag te zien aan de grote boom in mijn gezichtsveld (dat is een houvast die hier al 25 jaar staat, en die miste ik in Indonesie wel een beetjequote:Op donderdag 18 januari 2007 08:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Net mijn kliko's binnengezet, maar je kunt de bomen horen fluisteren.
check wel of de treinen rijden he..quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:39 schreef -skippybal- het volgende:
Anyway, om 10.18 zit ik in de trein. Hoop om 12.00 in Scheveningen te zijn![]()
Geen bijzonderheden nogquote:Op donderdag 18 januari 2007 08:40 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
check wel of de treinen rijden he..
Ik weet hetquote:Op donderdag 18 januari 2007 08:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat laatste woordje is van belang
waar is hier?quote:Op donderdag 18 januari 2007 08:42 schreef Suijk het volgende:
De wind trekt hier nu toch wel redelijk aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |