Je bedoelt de rationele mens die het gereedschap van rede en intellect hanteert. Dit in tegenstelling tot de magisch denkende mens die teert op 'onze' prestaties.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:56 schreef jogy het volgende:
[..]
'we' weten wie het zeggen, die zelflimiterende en smalkijkende wezens die helaas ook onderdeel zijn van dezelfde mensheid..
Nee, ik bedoel wat ik neerzette, hoe moeilijk het ook is voor jou om te begrijpen of zelfs te bevatten dat er meer is dan wat je kan zien en voelen. En denk nou niet dat ik geen economische bijdrage lever aan mijn vaderland hoor, dan heb je de verkeerde voor je. Ik heb gewoon behoefte om mezelf ook in de diepte te ontwikkelen in plaats van alleen maar over het oppervlak van de algemeen geaccepteerde werkelijkheid.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:58 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je bedoelt de rationele mens die het gereedschap van rede en intellect hanteert. Dit in tegenstelling tot de magisch denkende mens die teert op 'onze' prestaties.
Oooooh is er meer dan wat je kan zien en voelen? Geef eens wat concrete voorbeelden die ik niet meteen de grond in moet boren! Die bestaan er niet, wake up vriend, deze wereld is alles wat er is. In de diepte ontwikkelen beslaat dus vooral het gebied van zweverige nonsens die lekker in het gevoel ligt. Jullie zijn slechts voorbeelden van ongecontroleerde creativiteit en ongecontroleerd verbanden leggen, enigzins vergelijkbaar met pyschoses.quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:05 schreef jogy het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel wat ik neerzette, hoe moeilijk het ook is voor jou om te begrijpen of zelfs te bevatten dat er meer is dan wat je kan zien en voelen. En denk nou niet dat ik geen economische bijdrage lever aan mijn vaderland hoor, dan heb je de verkeerde voor je. Ik heb gewoon behoefte om mezelf ook in de diepte te ontwikkelen in plaats van alleen maar over het oppervlak van de algemeen geaccepteerde werkelijkheid.
Kun je ff een samenvatting maken?quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:59 schreef Dromenvanger het volgende:
Inderdaad wordt er weinig gebashed
Waar zijn we mee bezig![]()
Over mijn manier van posten om even een beeld te schetsen waarom ik wel eens zo post zoals ik post. Ik ben impulsief van aard vaker, als ik een ingeving krijg dan gaat die ingeving als een donderslag bij heldere hemel een eigen leven leiden. Dan zijn er geen remmen erop. In mijn besef en hoe ik de wereld meemaak zijn er vaak geen remmen op. Ik maak het vaak ook heel intens mee en het bestaan komt op hoge snelheid naar binnen vaker, en soms gaat dat zo snel, dat je jezelf verliestMaar dat is niet erg, het kan de ogen openen en het kan voor energie zorgen. Hoewel de rem installeren wel zo okey is richting de toekomst, want een waandenkbeeld is niet okey, een beetje realistisch blijven kan geen kwaad. En zo geef ik dus mezelf ook kritiek omdat ik leer van kritiek en dan geef ik liever mezelf kritiek dan dat ik iemand anders kritiek laat leveren. Ook met tegenspreken, ik spreek liever mezelf tegen dan dat ik het een ander laat doen. Ik ben graag een mens dat leert van fouten en ben graag een zelf-lerend mechanisme om het maar zo te noemen
Ik zat net even buiten en het is dus hier ook aan het stormen, op een gegeven moment kwam een ruk-wind naar voren en dan komt er weer zo'n impulsieve ingeving in mijn hoofd dat de vijver straks weg waaitEn dan denk ik niet eens daaraan maar zomaar ineens komt naar voren dat straks de hele tuin weg gaat waaien. Ik maak de storm mee en doordat ik in de storm buiten zit komt vanzelf het idee naar voren dat straks alles wegwaait buiten. Zomaar omdat het impulsieve gedachtes zijn.
En af en toe corrigeer ik mezelf dus niet en dan gaat zo'n gedachte een eigen leven leiden. Toen ik net de gedachte binnen kreeg dat straks alles wegwaait zoals in de film twister ging die gedachte echt een eigen leven leiden, ik zag de vijver bijna wegwaaien richting de toekomst. Nu ben ik dankzij het uitwaaien in de wind dus zover dat ik meteen doe corrigeren zodat die gedachte geen eigen leven gaat leiden en dan ben ik weer back on earth.
Topics die ik opende vroeger dat waren ook impulsieve topics die ik zomaar open zonder erbij verder na te denken. Maar daarnaast dus topics die ik bewust open en ook topics die ik forceer. Ik forceer vaker een bepaalde gedachte maar net zo goed zijn het ook vaak impulsieve gedachtes. En bij impulsieve gedachtes is het vaak zo dat die gedachtes niet helemaal betrouwbaar zijn. Impulsieve gedachtes leiden dus ook vaker tot waandenkbeelden en impulsieve belevingen volgens mij tot hallucinaties.
Tot dusverre de uitleg over de "truther" dromenvanger. Ik probeer even een beeld te schetsen over de achtergrond van mijn berichtgeving en dan beweer ik nu dus ook dat ik bij helder en nuchter verstand ook kan functioneren op een redelijk normale manier, maar normaal gebruik ik nog steeds liever niet. Normaal blijft een woord dat me niet bevalt. In sommige gevallen gebruik ik normaal en zeg ik dat je maar beter normaal kunt doen omdat normaal gek genoeg is
Helder bij verstand is in principe mijn uitgangspunt richting de toekomst. En dan heeft de kritiek geholpen in de zin dat ik ook besef dat je geen maanden lang kunt vliegen, hoewel ik altijd wel een keer zal vliegen maar dan vlieg ik liever 10 minuten en dan weer terug op aarde.
En nu bashen allemaal!!!!
Laten we elkaar helemaal de grond in trappen
Jij schept je eigen werkelijkheid dus in jou werkelijkheid heb je gelijk maarja, echt verlichte mensen zoals mijzelf en andere in tru waarvan de ogen zijn geopend weten wel beter. Ik heb geen lofuitingen nodig om zeker te zijn van iets, ik, anders dan jij natuurlijk, heb het niet nodig dat ik hetzelfde denk als mijn medemens uit pure angst voor verkettering en ridiculisering. Ik heb oprecht met je te doen dat je gevangen zit in het wereldbeeld waar je in zit terwijl er zoveel meer mogelijk is. Verneukt door de materialistische maatschappij zoals zovelen met jou.quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:11 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Oooooh is er meer dan wat je kan zien en voelen? Geef eens wat concrete voorbeelden die ik niet meteen de grond in moet boren! Die bestaan er niet, wake up vriend, deze wereld is alles wat er is. In de diepte ontwikkelen beslaat dus vooral het gebied van zweverige nonsens die lekker in het gevoel ligt. Jullie zijn slechts voorbeelden van ongecontroleerde creativiteit en ongecontroleerd verbanden leggen, enigzins vergelijkbaar met pyschoses.
Impulsiviteit als sleutelwoordquote:Op donderdag 18 januari 2007 17:15 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Kun je ff een samenvatting maken?
Thanks! [afbeelding]
Het ridiculiseren is nodig om mensen wakker te schudden uit hun eigen gekheid. Er zijn natuurlijk mensen die er niks aan kunnen doen dat ze constant van de ene vage gedachte naar de andere springen, misschien heeft het wel een biologische achtergrond? Maar.. de werkelijke gekken zijn degene die alles als zoete koek slikken en bewust in de magische kringen hangen. Uiteindelijk is er altijd uitgekomen dat hetgene wat verkondigd werd, onzin is.quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Jij schept je eigen werkelijkheid dus in jou werkelijkheid heb je gelijk maarja, echt verlichte mensen zoals mijzelf en andere in tru waarvan de ogen zijn geopend weten wel beter. Ik heb geen lofuitingen nodig om zeker te zijn van iets, ik, anders dan jij natuurlijk, heb het niet nodig dat ik hetzelfde denk als mijn medemens uit pure angst voor verkettering en ridiculisering. Ik heb oprecht met je te doen dat je gevangen zit in het wereldbeeld waar je in zit terwijl er zoveel meer mogelijk is. Verneukt door de materialistische maatschappij zoals zovelen met jou.
Durf je wel te denken dat het andersom ook het geval kan zijnquote:Op donderdag 18 januari 2007 17:30 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het ridiculiseren is nodig om mensen wakker te schudden uit hun eigen gekheid. Er zijn natuurlijk mensen die er niks aan kunnen doen dat ze constant van de ene vage gedachte naar de andere springen, misschien heeft het wel een biologische achtergrond? Maar.. de werkelijke gekken zijn degene die alles als zoete koek slikken en bewust in de magische kringen hangen. Uiteindelijk is er altijd uitgekomen dat hetgene wat verkondigd werd, onzin is.
Ik ben niet degene die gevangen zit in een net van onwaarheden. Ik ben ook niet degene die angstig is voor het idee dat er verder niets is, bewustzijn een gecreerde illusie, en dat soort nare feiten. Ik ben niet degene die koorstachtig opzoek is naar het 'diepere', 'het gebied tussen hemel en aarde'. Wie is er nu vrij? Jij of ik? Slaaf van dwaze gedachtes of schone onderzoekende geest?
Ik ben nooit bang geweest voor een eventueel ( niet aanwezig ) hiernamaals maar ben hier eigenlijk gewoon ingerold, niet koortsachtig speurend naar een uitweg in dit schijnbaar zo lege bestaan. +20 jaar was ik als jij, tevreden met mijn plek in deze consumptiemaatschappij, volledig content om als slaaf van de economie tot mijn 65ste door te werken en dan in de avond voor de televisie te hangen tot ik ging slapen. Echter op een gegeven moment trok het mijn interesse en ging er een wereld voor mij open. Voor mij persoonlijk is het al lang en breed bewezen en dat is natuurlijk alles wat er nodig is.quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:30 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het ridiculiseren is nodig om mensen wakker te schudden uit hun eigen gekheid. Er zijn natuurlijk mensen die er niks aan kunnen doen dat ze constant van de ene vage gedachte naar de andere springen, misschien heeft het wel een biologische achtergrond? Maar.. de werkelijke gekken zijn degene die alles als zoete koek slikken en bewust in de magische kringen hangen. Uiteindelijk is er altijd uitgekomen dat hetgene wat verkondigd werd, onzin is.
Ik ben niet degene die gevangen zit in een net van onwaarheden. Ik ben ook niet degene die angstig is voor het idee dat er verder niets is, bewustzijn een gecreerde illusie, en dat soort nare feiten. Ik ben niet degene die koorstachtig opzoek is naar het 'diepere', 'het gebied tussen hemel en aarde'. Wie is er nu vrij? Jij of ik? Slaaf van dwaze gedachtes of schone onderzoekende geest?
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:00 schreef Agorias het volgende:
dromenvanger, plaats voortaan óf een samenvatting bij je verhaal óf een minder grote post
Ik zal voortaan een samenvatting plaatsen in dik gedrukte woordenquote:Op donderdag 18 januari 2007 18:00 schreef Agorias het volgende:
dromenvanger, plaats voortaan óf een samenvatting bij je verhaal óf een minder grote post
Je hebt nogal een verkeerd beeld over mij, maar het zij je vergeven. Wat is er nou precies bewezen voor je?quote:Op donderdag 18 januari 2007 17:50 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik ben nooit bang geweest voor een eventueel ( niet aanwezig ) hiernamaals maar ben hier eigenlijk gewoon ingerold, niet koortsachtig speurend naar een uitweg in dit schijnbaar zo lege bestaan. +20 jaar was ik als jij, tevreden met mijn plek in deze consumptiemaatschappij, volledig content om als slaaf van de economie tot mijn 65ste door te werken en dan in de avond voor de televisie te hangen tot ik ging slapen. Echter op een gegeven moment trok het mijn interesse en ging er een wereld voor mij open. Voor mij persoonlijk is het al lang en breed bewezen en dat is natuurlijk alles wat er nodig is.
Wat mij nou eigenlijk op dit moment boeit is het feit dat er mensen zijn zoals jij die wat ze niet begrijpen meteen maar in het 'belachelijk' hoekje stoppen zonder zich er eerst in te verdiepen en het koren van het kaf te scheiden wat betreft info en mis-info. Ik ga er gemakshalve vanuit dat het een onbewuste angst is van je ego die je tegenhoudt verder te kijken dan je neus lang is. Dit zal je resoluut ontkennen omdat het onderbewust is en dat is niet erg. dat is jouw manier om met de wereld om te gaan. lekker in kleine hapklare brokjes, geen verrassingen en geen diepgang. Je ego zit lekker op zijn troon en je ziel verpietert elke dag weer een stukje verder tot het smeekt om de dood en de vrijheid van de verbondenheid.
Thank you for the compliment alweerquote:Op donderdag 18 januari 2007 18:13 schreef Zyggie het volgende:
In ieder geval niet je tekst verkleinen, want je stijl is uniek en interessant.
Nee hoor, ik reageer gewoon op wat je post en dan met een tikkeltje overdrijving erin om het leuk te maken. Er moest toch een beetje extra pit in de postings, nou dat is geluktquote:Op donderdag 18 januari 2007 18:16 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je hebt nogal een verkeerd beeld over mij, maar het zij je vergeven. Wat is er nou precies bewezen voor je?
Als je zelf 3x n ORB van dichtbij hebt gezien, die er precies zo uitzag als op foto's die op het www te vinden zijn......dan....quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Omdat die mening op pure verzinsels is gebaseerd is het ook helemaal niet vreemd om deze te ridiculiseren.Ik kan met eenzelfde zekerheid namelijk verklaren dat ik de enige echte user hier op Fok ben en dat de rest van de Fokpopulatie bestaat uit door Danny geprogrammeerde bots. Niemand zal me serieus nemen; toch is deze theorie net zo aannemelijk als de onzin over orbs en chemtrails die ik hier in TRU lees.
Nu mag iedereen zelf weten wat ie gelooft, welke richting je aanhangt is geheel je eigen keus. Ik vind het wel een interessante theorie maar ook wel weer afwijkend.quote:Reptilians, ik weet niet zeker of het Reptilians of Scientology was, maar er is een religieuze groepering die leven in een dimensie waar de aanslagen op het WTC nooit hebben plaatsgevonden. Die denken dat er meerdere dimensies zijn en dat sommigen leven onder die aanslag, met die aanslag, die mensen vallen in handen van Lucifer of God of hoe je het wilt noemen. De Islam symboliseert God voor die mensen en de rest heeft zich door middel van een mentale transformatie tot vechter getransformeerd. Die vechten tegen de Islam en hebben het overwonnen. Zij ontkennen de aanslagen niet, maar hebben ze eenvoudigweg niet mee gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |