ik snap die draaiorgels ook nietquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:00 schreef Andoire het volgende:
Wel aan muzikanten, niet aan die draaiorgelgasten (die schudden vet aso met dat bakkie van geef me NU geld).
quote:Op woensdag 17 januari 2007 15:56 schreef Panick het volgende:
Waarom fietsen weg..
Oprotten met die koekblikken op wielen, Amsterdam fietsstad.
Ik heb ook in Noord gewoondquote:Op woensdag 17 januari 2007 11:42 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Inderdaad, en waarom is dat een goede zaak? De enige mensen die er last van hebben zijn mensen die redelijk arm zijn en daarom maar niet stempelen.
En; Waarom is het veerpontje gratis? Die suckers uit noord kunnen toch ook gewoon betalen voor hun openbaar vervoer? Nu moet de rest van de GVB-reizigers extra betalen om die paar burgertrutten in noord een gratis pontjre te geven. Ksnap da nie gè, kan nenen da aan mij uitlechen?
Mensen die menen beter te zijn dan een ander en dus niet gewoon betalen voor een dienst zijn het grootste deel van het probleem, lijkt me. Als je het te duur vindt, dan moet je er gewoon geen gebruik van maken.quote:Op woensdag 17 januari 2007 23:37 schreef TimmyAsd het volgende:
Het GVB is gewoon kut. Met de conducteurs heb ik zelf helaas nniet de mogelijkheid om zwart te rijden, maar voor dat slechte niveau is het wel gewoon veels te duur. Als ik niet hoef te stempelen dan doe ik dat ook niet. Maar dat heeft alles te maken met het slechte OV in Amsterdam..
Hee ik ookquote:Op woensdag 17 januari 2007 14:00 schreef Andoire het volgende:
Wel aan muzikanten, niet aan die draaiorgelgasten (die schudden vet aso met dat bakkie van geef me NU geld). Ook niet aan die freaky levende standbeelden op de Dam, aangezien ik daar serieus bang voor ben
Dat is het hele punt toch niet? Niemand voelt zich beter dan een ander als men de reden opgeeft dat het gewoon een klote dienst aan het worden is. Ik krijg mijn abbo vergoed dus heb ik zowiezo geen zorgen, maar kan het wel begrijpen als mensen het gewoon ziek zijn.. Het is en blijft een teringzooi, punt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:14 schreef Gellius het volgende:
[..]
Mensen die menen beter te zijn dan een ander en dus niet gewoon betalen voor een dienst zijn het grootste deel van het probleem, lijkt me. Als je het te duur vindt, dan moet je er gewoon geen gebruik van maken.
Ja ik probeer ze ook altijd te ontwijken. Maar soms moet je er gewoon langs, want dan staat de rest van het plein vol met toeristen die uitgebreid smerige duiven gaan voeren en zo. En dan gaan ze indd even bewegen of geluid makenquote:Op donderdag 18 januari 2007 16:50 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Hee ik ookLoop er altijd met een grote boog omheen. Want als je erlangs loopt gaan ze altijd even haha bewegen
![]()
beetje.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:34 schreef Andoire het volgende:
Iemand nog echte last gehad van de storm?
Daar gaat het wèl om. Jij denkt kennelijk dat je het recht hebt om gratis van een voorziening gebruik te maken waar ik gewoon voor betaal. Als ik in de boekhandel een boek zie liggen dat ik slecht vind, koop ik het niet. Jij steekt het gewoon in je zak. Dat vind ik schandelijk.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:52 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat is het hele punt toch niet? Niemand voelt zich beter dan een ander als men de reden opgeeft dat het gewoon een klote dienst aan het worden is. Ik krijg mijn abbo vergoed dus heb ik zowiezo geen zorgen, maar kan het wel begrijpen als mensen het gewoon ziek zijn.. Het is en blijft een teringzooi, punt.
nee maar openbaar vervoer is wel iets wat gewoon goed moet zijn in een stad.quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:39 schreef Gellius het volgende:
[..]
Daar gaat het wèl om. Jij denkt kennelijk dat je het recht hebt om gratis van een voorziening gebruik te maken waar ik gewoon voor betaal. Als ik in de boekhandel een boek zie liggen dat ik slecht vind, koop ik het niet. Jij steekt het gewoon in je zak. Dat vind ik schandelijk.
quote:Op donderdag 18 januari 2007 22:39 schreef Gellius het volgende:
[..]
Daar gaat het wèl om. Jij denkt kennelijk dat je het recht hebt om gratis van een voorziening gebruik te maken waar ik gewoon voor betaal. Als ik in de boekhandel een boek zie liggen dat ik slecht vind, koop ik het niet. Jij steekt het gewoon in je zak. Dat vind ik schandelijk.
van west naar zuid-oost fiets je anders niet zo snelquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als je je alleen binnen A'dam wil verplaatsen is OV niet noodzakelijk. Het valt allemaal best te fietsen. Misschien ben je wat langer onderweg, maar da's goed voor je.
En ik rij natuurlijk ook niet zwart.
Het is geen appels met peren vergelijken: het is diefstal met diefstal vergelijken. Dan wil ik best een moralist zijn, geen punt. In mijn voorbeeld jat je van de boekhandelaar, in het geval van een collectieve voorziening jat je ook nog eens van mij en iedereen die gewoon netjes betaalt voor de dienst die hen geleverd wordt. Wie komt hier nu in aanmerking voor de "quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:03 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]Appels met peren vergelijken moraalridder
Het OV is klote, maar is voor mij wel noodzakelijk. Als ik deze slechte dienst gratis kan verkrijgen, dan doe ik dat. Het blijft immers noodzakelijk, iets wat een boek niet is
Ik wist niet dat de GVB tegenwoordig ook al bruggen en tunnels zou moeten aanleggen.quote:Op woensdag 17 januari 2007 18:22 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ik heb ook in Noord gewoond![]()
Oja, weet je, een brug of tunnel waar je met je fiets overheen/doorheen mag, zijn over het algemeen ook gewoon gratis enzo
Dus geef je nou het liefst geld uit aan een veerpont, of aan het aanleggen van een brug/fietstunnel?
De GVB heeft ook absoluut geen monopoliepositie in Amsterdam.quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:14 schreef Gellius het volgende:
[..]
Mensen die menen beter te zijn dan een ander en dus niet gewoon betalen voor een dienst zijn het grootste deel van het probleem, lijkt me. Als je het te duur vindt, dan moet je er gewoon geen gebruik van maken.
Geheel irrelevant.quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:08 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als je je alleen binnen A'dam wil verplaatsen is OV niet noodzakelijk. Het valt allemaal best te fietsen. Misschien ben je wat langer onderweg, maar da's goed voor je.
hier had ik iets geschreven en toen haalde jim het weg dus ik ook.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:21 schreef jimjim1983 het volgende:
..
het gvb.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:15 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de GVB tegenwoordig ook al bruggen en tunnels zou moeten aanleggen.
Je post editten na een quote is zoooo 1991quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:21 schreef jimjim1983 het volgende:
..
het zijn geen paupers over het algemeen, dat is het hele punt juist. :p.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:24 schreef lienelien het volgende:
[..]
het gvb.
Maar het ging jou toch niet over wie het doet? Alleen maar dat je zielig bent omdat je voor de paupers in Noord moet betalen
alsof mij dat iets uitmaaktquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:25 schreef lienelien het volgende:
[..]
Je post editten na een quote is zoooo 1991![]()
Je betaald belasting over je loon, wat naar het rijk gaat. Het rijk verdeelt dit over de provincies, de provincies aan de gemeentes. Gemeente Amsterdam laat het gvb draaien op dat geldquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:27 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
het zijn geen paupers over het algemeen, dat is het hele punt juist. :p.
tuurlijk gaat het over wie het doet, ik betaal namelijk op een andere manier aan de overheid dan het gvb.
-ho hang on -quote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:43 schreef lienelien het volgende:
[..]
Je betaald belasting over je loon, wat naar het rijk gaat. Het rijk verdeelt dit over de provincies, de provincies aan de gemeentes. Gemeente Amsterdam laat het gvb draaien op dat geld![]()
en op de strippenkaarten natuurlijk
Ik haalde mijn vrouw wel eens op met de fiets toen ze bij Cisco werktequote:Op donderdag 18 januari 2007 23:12 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
van west naar zuid-oost fiets je anders niet zo snel![]()
Stelenquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:42 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het is geen appels met peren vergelijken: het is diefstal met diefstal vergelijken. Dan wil ik best een moralist zijn, geen punt. In mijn voorbeeld jat je van de boekhandelaar, in het geval van een collectieve voorziening jat je ook nog eens van mij en iedereen die gewoon netjes betaalt voor de dienst die hen geleverd wordt. Wie komt hier nu in aanmerking voor de "" ?
Das ook weer overdrevenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 22:32 schreef Thorical het volgende:
@TimmyAsd Ja, gebruik maken van het openbaar vervoer zonder te betalen is stelen.
En als je een betere service wilt, dan neem je maar een taxi.
Daarnaast vind ik dat ons gvb nog steeds een goede service verleend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |