quote:
Op donderdag 1 februari 2007 15:20 schreef erodome het volgende:Je moet niet proberen wat jij doet goed te praten aan de hand van slechte dingen die gebeuren, het ene maakt het andere nog niet goed.
Niet dat ik mijzelf ga quoten, maar... dat is opzich nou net dat waar ik mijn zin mee begon ergens in mijn vorige post.
Ik praat niks goed.
Wederom: perspectief!
Wat ik doe is niet een slecht iets en ik blijf er zelf bij dat het geen misbruik is geweest.
Dit is een veel te zwaar en beladen woord.
Zeker bij het 2de voorbeeld is dat niet het geval.
quote:
Maar van je verhaal dat dieren zelf seks willen en dat ook echt met eigen inbreng bezig zijn is nogal weinig over, van wederkerige seks naar toelaten omdat er een band is maakt een heel verschil van manier van kijken lieverd.
Wat mij betreft is er meer dan genoeg over, persoonlijk.
Bestialiteit wordt al eeuwen onderzocht en kwam pas echt los in de vorige eeuw tot aan nu.
Er zijn ontelbare zoo's wereldwijd die allemaal claimen een wederzijdse relatie te hebben.
Nu zeg ik niet dat ze allemaal even puur zijn, maar het is mij wel duidelijk dat ik niet de enige ben met principes en respect naar dieren in dit opzicht.
quote:
Ik zeg niet dat je de dieren kwaad hebt gedaan, je hebt wel misbruik gemaakt van hun vertrouwen, als je echt zoveel om dieren geeft als je doet zou je dat niet doen, zou je gebruik maken van een meisje die door een of andere stof hulpeloos en nat is?
Misschien wel!
Als ze dat zou willen, sure!
Het is niet alsof ze een heroine fix wil, of iets anders dat haar zwaar zal schaden.
Dan is het tenminste eenmaal beantwoord i.p.v dat het alleen maar genegeerd word en het arme dier er continu voor gestraft word in principe tot aan haar dood.
Want ik zal je zeggen: het is maar eenmaal gebeurt, en de rest is allemaal liefde en support geweest.
quote:
Strelen enzo heeft toch niets te maken met seksualiteit?
Dat is inderdaad meer sensualiteit.
Maar de grens is opzich heel erg dun tussen sensualiteit en seksualiteit.
Seksualiteit is immers niet persee altijd about penetration.
quote:
Ik denk dat het grote punt is dat veel mensen seks aan liefde koppelen, als een vaststaand gegeven, bij de ultieme liefde hoort seks.
Maar intimiteit, liefde en alles staat los van seks, er zijn zoveel vormen van liefde zonder seks, die soms zelfs een hoger goed zijn dan de liefde gecombineert met seks.
quote:
Er bestaat meer genieten dan seksualiteit, dat is wat de mens best mag leren, dat er andere vormen van intense intiemiteit zijn, het aanraken van zielen in een puurheid die niets met de geslachtsdaad te maken heeft.
Ik weet er alles van.
Een pony waar ik al 9 jaar een hechte band mee heb is onbeschrijfelijk.
Dit is wat zij mij heeft geleert en laten zien en ervaren.
Wij zijn wat je noemt soul mates.
We doen niks anders dan uren strelen, knuffelen en masseren.
Gewoon lekker
zijn met z'n tweetjes.
In al die tijd dat ik haar ken heb ik nog NOOIT sex met haar gehad of het zelfs geprobeerd.
Ten eerste omdat het natuurlijk niet kan en tevens zonder toestemming zou zijn en ten tweede omdat het waarschijnlijk juist een averechtse bijdrage zou zijn aan onze bijzondere band.
Tuurlijk... denk er wel eens aan... eerlijk is eerlijk... maar weet dat het geen toegevoegde waarde zal hebben.
...Het is opzich wel grappig betreft hetgeen wat jij hier schrijft, daar jij zelf het "ultieme" sexuele wezen bent hier op SEX haha!...
![]()
Met andere woorden: met dier of mens... liefde KAN zonder sex. Zonder meer.
Liefde heeft bij mij altijd op nummer een gestaan.
Maar het kan in sommige (niet alle) situaties juist een verreiking zijn of een leuke extra.
Bekijk het eens van de andere kant: wij verwachten heel veel van dieren en ondrukken veel van hun natuurlijke behoeften.
(Tja... dat is natuurlijk op te lossen met sterilisatie en casteratie.)
Maar het is ook een prachtige ervaring tussen twee verschillende rassen als het zo mag zijn.
Want nogmaals... dat KAN.
Gewoon even losstaand wie er wel of niet om vraagt of het iniatief neemt of dat het wel of niet -volgens de menselijke definities en wetenschap dan- natuurlijk is.
Want hoeveel onderzoek of wetenschap er ook gedaan zal worden... als jij niet de mindset hebt of het durft toe te laten dat deze mogelijkheid bestaat zal dat altijd zo blijven voor jou.
Nogmaals... daarom ga ik ook geen moeite doen om hier iets goed te praten of wat dan ook.
Maar ik blijf wel lekker eigenwijs hameren op je (onder)bewustzijn dat er meer bij komt kijken desondanks dat je dat niet kan of wil geloven.
![]()
Wederzijdse sex is mogelijk, want wederzijdse liefde is net zo mogelijk.
En daar sex dus fysieke expressie daarvan is (in welke vorm dan ook) kan dat dus -zoals ik al zei- wellicht in vele gevallen een verreiking zijn.
Nog een mooi voorbeeldje wat te extreem eenzijdig is (naar mijn idee):
quote:
Ik heb zelfs het vermoeden dat het beter zou zijn helemaal geen seks te geven, ook niet in een liefdevolle situatie, maar juist te overladen met intimitiet zonder seks...
The key to life, is balance.
Van alles wat je teveel krijgt ook al is het nog zo goed, is uiteindelijk (heel erg) slecht!
Ik weet niet in hoeverre ik die intimiteit moet zien vanuit jou ogen... maar dan denk ik ook aan sensualiteit.
En wat ik al zei over sensualiteit en seksualiteit: de grens is wat dat betreft vrij dun!
[ Bericht 21% gewijzigd door Darkwolf op 02-02-2007 08:34:21 ]