abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 januari 2007 @ 01:08:35 #76
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45459578
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:46 schreef dvdk het volgende:
Mensen die niet in dienst willen treden en dus niks voor hun land overhebben, zijn vaak ook lui en uitkeringstrekkers, het is goed voor Nederland als die geen stemrecht hebben lijkt me.
Want ze hebben niet het beste voor met Nederland. (allleen maar teren op de zak van Nederland)
pi_45461042
Ik heb het al vaker geopperd, maar goed:

Mensen die weinig bijdragen, dienen minder invloed te hebben bij verkiezingen. Als je geen zinnige bijdrage levert door te werken, of op een andere manier je steentje bij te dragen, dan hoort je stem maar voor een deel mee te tellen.

Mensen die een niet al te hoog IQ hebben, dienen ook een proportioneel lagere invloed te hebben. 30% minder per 10 IQ punten onder de 100 bijvoorbeeld. Van de dommen kun je geen weloverwogen keuze verwachten.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 18 januari 2007 @ 08:40:22 #78
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_45461679
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:46 schreef dvdk het volgende:
het recht om kinderen te krijgen
als enkel burgers kinderen mogen krijgen dan sterven de civieltjes toch uit?

of je neukt een kind, dat wordt afgenomen en opgevoed door civieltjes? Of moet het op zijn 18e in eens naar de civieltjes toe?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_45462064
Starship Troopers (het boek) was een inspiratiebron voor Rumsfeld en de rest van de neo-cons op gebied van militaire structuur en militaire interventies.
quote:
Almost half a century after its publication, Starship Troopers is on the reading lists of the United States Army and the United States Marine Corps, and is the only science fiction novel on the reading list at four of the five United States military academies.
Ironisch genoeg wordt Heinlein door sommige terrorisme-experts verweten dat hij een meer doeltreffende organisatie van terroristische cellen in de hand heeft gewerkt met een ander boek: The Moon Is a Harsh Mistress.
quote:
The organizational structure of covert cells is intended to limit the harm that can be done if members are captured and interrogated. Most members will only know the identities of other people in their own cell; only the leader of a cell will know the identities of leaders of other cells and communicate with them. By keeping cell size small, captives or double agents will have a very limited knowledge of the organization as a whole.

This approach, also known as compartmentalization, seeks to protect the larger organization from being compromised. By dividing the organization into many smaller groups, each of which is compartmentalized and only knows what it needs to know for its individual tasks, the damage that can be caused by outside penetration can be greatly reduced. Other cells can continue to operate independently.

[..]

Robert A. Heinlein, in his novel The Moon Is a Harsh Mistress, describes ways in which cells can be organized using anonymous communication to report capture or death. While the sentient supercomputer Mike (Mycroft Holmes) does not yet exist, a similar effect can be achieved through analog means.
  donderdag 18 januari 2007 @ 09:12:01 #80
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45462077
Dus, TS, je meent mensen te kunnen motiveren om wat voor hun land te doen.
Afgezien van het feit dat je belasting betalen ziet als 'niets doen'.

Jouw plan is, als ik het goed begrijp, ongeveer zo; ontneem een hele bups rechten van iedereen, zoals het recht om kinderen te krijgen, en split de bevolking in 2 delen. Mensen die het leger in gaan, en mensen die dat niet doen.

En vervolgens deel je die rechten, die je eerst van iedereen ontnomen heb, alleen uit aan mensen die in het leger zijn geweest.

Een beetje vreemd, niet?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:07:34 #81
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45463126
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 05:22 schreef StefanP het volgende:

Mensen die weinig bijdragen, dienen minder invloed te hebben bij verkiezingen. Als je geen zinnige bijdrage levert door te werken, of op een andere manier je steentje bij te dragen, dan hoort je stem maar voor een deel mee te tellen.

Mensen die een niet al te hoog IQ hebben, dienen ook een proportioneel lagere invloed te hebben. 30% minder per 10 IQ punten onder de 100 bijvoorbeeld. Van de dommen kun je geen weloverwogen keuze verwachten.
En wie bepaalt wie er meer bijdraagt?
Want zeg nou zelf: iemand die in Oost-Groningen niet uit een uitkering kan komen, maar wel drie keer per week kinderen helpt bij hun huiswerk als vrijwilliger, of bij de voetbalclub, of wat dan ook, draagt die minder bij dan iemand die leningen voor Frisia verkoopt?
pi_45463488
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

En wie bepaalt wie er meer bijdraagt?
Want zeg nou zelf: iemand die in Oost-Groningen niet uit een uitkering kan komen, maar wel drie keer per week kinderen helpt bij hun huiswerk als vrijwilliger, of bij de voetbalclub, of wat dan ook, draagt die minder bij dan iemand die leningen voor Frisia verkoopt?
De enige redelijk objectieve maatstaf zou dan de belastingafdracht zijn maar daar heeft iemand die alleen vrijwilligerswerk doet geen voordeel bij en TS vind belasting betalen in iedergeval geen bijdrage leveren aan je land.

Stemrecht af laten hangen van IQ heeft in iedergeval als voordeel dat bijna het gehele midwesten van de VS zijn stemrecht kwijtraakt
toch appart dat users die regelmatig hameren op eigen verantwoordelijkheid en veel (economische) vrijheid wensen hier nogal wat fascistische trekjes laten zien
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:26:56 #83
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45463579
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

De enige redelijk objectieve maatstaf zou dan de belastingafdracht zijn maar daar heeft iemand die alleen vrijwilligerswerk doet geen voordeel bij en TS vind belasting betalen in iedergeval geen bijdrage leveren aan je land.

Stemrecht af laten hangen van IQ heeft in iedergeval als voordeel dat bijna het gehele midwesten van de VS zijn stemrecht kwijtraakt
toch appart dat users die regelmatig hameren op eigen verantwoordelijkheid en veel (economische) vrijheid wensen hier nogal wat fascistische trekjes laten zien

Mijn favoriete mod!
pi_45463583
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 05:22 schreef StefanP het volgende:

Dat is belachelijk. Dat is precies hetzelfde zeggen als dat mensen met een laag IQ minderwaardig zijn, en dat hun mening dus niet belangrijk is. Een dergelijk onderscheid tussen waardige en minderwaardige mensen is puur fascistisch, en bovendien nergens op gebaseerd, aangezien er geen enkele correlatie is aangetoond tussen IQ en iemands politieke voorkeur. Immers, volgens jou eigen aanname stemmen domme mensen overwegend links. Desondanks stemt een groot deel van de Nederlandse studenten links, terwijl die aantoonbaar een hoog IQ hebben.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_45463960
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

Snap dan toch dat Verhoeven die kevers gebruikte als personificatie van het grote moslimgevaar!
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 18 januari 2007 @ 10:53:54 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45464231
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:33 schreef SicSicSics het volgende:
Sorry CC, correctie...

Ga het boek eens lezen!

En waarom lees je geen Heilein? Is leuk!
Ik neem het in overweging.
Valt het te vergelijken met Orwell?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_45464281
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik neem het in overweging.
Valt het te vergelijken met Orwell?
nee, maar is wel leuk
  donderdag 18 januari 2007 @ 11:04:53 #88
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45464549
Ik heb 'm genoteerd .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:18:56 #89
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45466982
Het TS duidelijk dat Paul Verhoeven in deze film een NS staat neerzet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:20:42 #90
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45467058
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:

Die heeft een voor z'n kop.
pi_45467065
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
ik vermoed van niet

als de ns dan op tijd gaat rijden
pi_45467429
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 10:23 schreef Chewie het volgende:

Dat komt omdat het over het algemeen users zijn met een te kleine piemel die denken dat zij in zo'n wereld de meeste macht/rijkdom zullen vergaren en hopen daarmee enige compensatie te hebben voor de omvang van hun geslacht.

Maar ik vind dat idd wel frappant ja, het is een verschijnsel dat je vaak ziet. Zo herinner ik mij nog de uitspraak van Hoogervorst dat hij Nederland wel eens een paar jaar per decreet zou willen regeren. "Hoe Nederland er dan uitziet? Beter!". Iemand die lid is van een partij die liberaal claimt te zijn die zichzelf in de media propageert als dictator van Nederland...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 18 januari 2007 @ 12:58:30 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45468251
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:31 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat komt omdat het over het algemeen users zijn met een te kleine piemel die denken dat zij in zo'n wereld de meeste macht/rijkdom zullen vergaren en hopen daarmee enige compensatie te hebben voor de omvang van hun geslacht.

Maar ik vind dat idd wel frappant ja, het is een verschijnsel dat je vaak ziet. Zo herinner ik mij nog de uitspraak van Hoogervorst dat hij Nederland wel eens een paar jaar per decreet zou willen regeren. "Hoe Nederland er dan uitziet? Beter!". Iemand die lid is van een partij die liberaal claimt te zijn die zichzelf in de media propageert als dictator van Nederland...
VVD is helaas verre van Liberaal.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45468303
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 12:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En Hoogervorst is zelfs binnen de VVD verre van de meest liberale persoon.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_45468638
quote:

[..]

"Klassiek-Liberaal" hoor ik van vele VVD-stemmers. Maar zelfs dan is zo'n uitspraak als die van Hoogervorst op zijn minst opvallend te noemen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_45468768
Je kan dingen als het recht op kinderen niet geven, alleen ontnemen. Stemmen zou kunnen, maar ik zou dat niet bepalen aan hand van de eisen die je nu voorstelt. Het gevaar is dat de regering zo te veel macht krijgt en alleen burgers toe laat die toch wel op ze stemmen. Als eerlijkheid een zekerheid zou zijn was er misschien al vaker aan gedacht, maar misbruik is gewoon te makkelijk in zo'n systeem
Melk bestaat grotendeels uit pus :7
pi_45471659
quote:

[..]

VVD is in principe wel liberaal, lees het liberaal manifest maar, alleen merk je daar de laatste jaren in de praktijk helaas geen bal van. Hoogervorst, ook nog eens 2e keus minister bij Balk I, is wel het grootste dieptepunt
pi_45475180
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 14:33 schreef Chewie het volgende:

[..]

VVD is in principe wel liberaal, lees het liberaal manifest maar, alleen merk je daar de laatste jaren in de praktijk helaas geen bal van.
Dus is ze niet liberaal, punt.
  donderdag 18 januari 2007 @ 16:59:38 #99
2053 Jezebel
pearls before swines
pi_45477835
Dat het satire was is je ontgaan?
-= It's like wiping your ass with silk... I love it. =-
pi_45478081
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 16:59 schreef Jezebel het volgende:
Dat het satire was is je ontgaan?
Misschien zit hij nu wel heel hard te lachen omdat zijn satire *ons* ontgaan is
Unox, the worst operating system.