dit topic is waardeloos zonder foto'squote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:04 schreef Natha- het volgende:
Bij mijn vorige werkgever had ik een goudvis in een grote bak op mijn buro staan. Ik had hem Hannes genoemd. Hannes was een echte aandachtsvrager en groeide als kool. Iedereen hing de hele dag over die bak met Hannes te spelen. Hij was ook verbazend tam voor een goudvis. Hij begon koi-karper formaten aan te nemen, dus moest er een enorme bak komen en Hannes zwemt daar nu al 6 jaar in rond. Ik werk inmiddels bij een ander bedrijf, maar heb nog steeds de gedeeltelijke voogdij
Gisteren kreeg ik een telefoontje van een oud-collega, dat Hannes een ENORM oog had en een beetje lusteloos was. Meteen uit mijn werk naar Hannes, in een emmer in de taxi naar de dierenarts.
De dierenarts kon zijn ogen niet geloven dat er een goudvis op zijn spreekuur kwam maar vond het erg lollig.
Het was een bacteriele infectie en Hannes moet een anti-biotica kuurtje. Per injectie!
Of ik iedere dag even langs wilde komen! Ik kreeg "vis"ioenen van emmertjes en taxikosten die de spuigaten uitliepen, maar de dierenarts had een beter idee. Hij bleek vlakbij het kantoor te wonen waar Hannes staat. De dierenarts stelde voor om iedere dag even langs te komen op kantoor om Hannes te injecteren!
Ik vond het ge-ni-aal! En hij berekende alleen de antibiotica "Want voor het geld moet je zoiets niet willen, het is toch geweldig als ie daarvan weer opknapt?"
Dus! Bij deze eenDIKKE PLUIM
voor de dierenarts op de Admiraal de Ruyterweg in Amsterdam!
En natuurlijk wel blijven duimen dat Hannes binnenkort weer een normaal oog heeft![]()
Yuckquote:Op donderdag 18 januari 2007 12:37 schreef Natha- het volgende:
Okee, update!
Ik werd net ineens van alle kanten door mijn oud-collega's bestookt: "NATH! Er is iets vreselijks gebeurd! Bel ons!"
Nou, meteen gebeld, wat blijkt...De dierenarts kwam langs, haalt Hannes uit zijn bak, wil hem een injectie geven en Hannes wurmt zich los en verliest daarbij zijn oog!Het zonk aan een lange sliert bloed zo naar de bodem van de bak!
Een van de jongens die ernaast stond ging zowat van zijn stokje. De dierenarts had zijn mobiele nummer achtergelaten, wat ik natuurlijk meteen belde. "Ja, we hebben een ongelukje gehad! Ik dacht meteen aan hechten, maar dat gaat echt niet bij een goudvis, helaas! Kijk even hoe hij het red met een oog, als het goed gaat, kom ik morgen gewoon langs met antibiotica tegen een ontsteking, als het niet gaat kom ik hem laten inslapen...."
Nou, lekker dan.....Nu maar helemaal hard duimen.
In ieder geval ben ik nog steeds zwaar onder de indruk van het medeleven van de dierenarts...
Idd, en je moet ook beseffen dat ie waarschijnlijk niet elke dag vissen behandelt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:37 schreef Natha- het volgende:
Okee, update!
Ik werd net ineens van alle kanten door mijn oud-collega's bestookt: "NATH! Er is iets vreselijks gebeurd! Bel ons!"
Nou, meteen gebeld, wat blijkt...De dierenarts kwam langs, haalt Hannes uit zijn bak, wil hem een injectie geven en Hannes wurmt zich los en verliest daarbij zijn oog!Het zonk aan een lange sliert bloed zo naar de bodem van de bak!
Een van de jongens die ernaast stond ging zowat van zijn stokje. De dierenarts had zijn mobiele nummer achtergelaten, wat ik natuurlijk meteen belde. "Ja, we hebben een ongelukje gehad! Ik dacht meteen aan hechten, maar dat gaat echt niet bij een goudvis, helaas! Kijk even hoe hij het red met een oog, als het goed gaat, kom ik morgen gewoon langs met antibiotica tegen een ontsteking, als het niet gaat kom ik hem laten inslapen...."
Nou, lekker dan.....Nu maar helemaal hard duimen.
In ieder geval ben ik nog steeds zwaar onder de indruk van het medeleven van de dierenarts...
Groot? Goudvissen worden tot 40cm lang als ze de ruimte krijgenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:44 schreef Natha- het volgende:
En dit is een behoorlijke wijnkaraf, dus je kunt ook zien dat ie hartstikke groot is voor een goudvis![]()
![]()
Ik neem aan dat het gewoon afgerond werd op 1 cent?quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:11 schreef Cici het volgende:
Ik had ooit eens antibiotica nodig voor een van mijn ratjes.
Moets 0.95 cent betalen
Drukke baan zeker?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 12:51 schreef Natha-- het volgende:
Nou, dat ligt er een beetje aan of je de vis op enige vorm van intelligentie kan betrappenIk deed eerst een paar korrels visvoer op mijn vinger (met wat water blijft het plakken) en hing ik er net boven het water mee. Hij hapte
Als je dat vaak genoeg doet, komt ie vanzelf even "neuzen" als je je vinger in het water stopt, of net erboven. Na een paar weken kreeg mijn vinger "kopjes" en zwom hij achter mijn vinger aan. Als ik mijn vinger weghaalde, kreeg ik een plens water!
Wij hebben hier alleen de trekpleister en het kruitvat.quote:Op donderdag 8 februari 2007 20:11 schreef Cici het volgende:
En mijn oma heeft een cavia, had schurft, is ze mee naar de DA geweest, de 1e keer moest ze betalen voor een prik, de volgende keren was het gratis.
quote:Op vrijdag 9 februari 2007 15:17 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het gewoon afgerond werd op 1 cent?
Wat leuk zegquote:Op maandag 18 juni 2007 13:15 schreef Natha-- het volgende:
Zo, maar even een update. Sinds 1 maart werk ik bij een andere werkgever en Hannes is meeverhuisd. Hij staat weer gezellig bij meInmiddels heeft hij ook een grotere bak gekregen, want hij kon zijn fishy ass niet fatsoenlijk meer keren. Hij heeft nu een 80x40x35 bak en hij lijkt er zeer mee in zijn nopjes. Bovendien komt het verhaal van het "oog-incident" volgende week in het personeelsblad, MET full-color foto
Ik herinner me het verhaal van gisteravond ook met een fiets! Misschien zijn er meerdere versies beschikbaar.quote:
Geweldigquote:Op donderdag 12 juli 2007 11:40 schreef puccini37 het volgende:
De dierenarts kan het natuurlijk niet laten om de anekdote nog een beetje bij te kleuren - overigens naar waarheid! -:
Ik reed met mijn assistente per auto naar de praktijk nadat we bij Hannes waren geweest. Ik had een beetje haast omdat we al aan de late kant waren en reed dus op de Rozengracht al passerend op de trambaan - toegegeven, een beetje aso....toen een - shit! - te laat opgemerkt politie-golfje achter ons aan kwam. Op de vraag van de - overigens vriendelijke - wetshandhaver waarom ik zo'n haast had, mompelde ik iets over een - 100 % fictief - spoedgeval dat op de praktijk zou zijn binnengebracht. Ik zag hem aarzelen door dit onverwachte antwoord en toen vroeg hij heel snugger of ik kon bewijzen dierenarts te zijn. Nou, een pasje met daarop: "Houder dezes is veterinair" of zoiets bestaat natuurlijk niet, maar toen realiseerde ik me plotseling (o lumen, o lumen!) dat de assistente het antibioticum voor Hannes bij zich had, dus ik zei dat ik zojuist een goudvis op de Herengracht een injectie had gegeven! Op dat moment zag ik een aantal gedachten in des dienders hoofd om voorrang strijden: veel gekker moet 't niet worden, zou-ie ontsnapt zijn, wordt-ie gezocht, is-ie misschien gevaarlijk? Dus ik drukt hem maar snel het flesje met het antibioticum onder zijn neus....Gelukkig was het een wat oudere agent met levenservaring, niet zo'n jeugdig geval uit de provincie, want hij keek me nog 1 keer zeer indringend aan nadat hij het flesje uitvoerig had bestudeerd en sprak toen op enigzins plechtstatige wijze de verlossende woorden: "ik geloff u, u kunt doorrijden".. Hiep hoi, wat je noemt een narrow escape!
Ja, ik ook! Super om te lezen!quote:Op maandag 16 juli 2007 00:48 schreef Locusta het volgende:
Hahaha, ik zie dit topic nu pas, maar wat een leuk verhaal om te lezen!
quote:Op zondag 15 juli 2007 22:01 schreef Natha-- het volgende:
Ha, geweldig! ik lees dit nu pas!Wat enig ook om DE dierenarts hier te lezen! Wisten jullie trouwens dat op Wikipedia, als je zoekt op "goudvis" er een foto van Hannes met de dierenarts staat?
En je vervolgens nog laten betalen daarvoor ookquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 22:19 schreef TherAngelina het volgende:
Ha, wat een geweldige dierenarts! Één die echt hart voor dieren heeft dus. Je hebt ze er tussen die heel zakelijk zijn en een beestje zo een spuitje geven.
moet ie wel even blijven plakken natuurlijkquote:Op donderdag 12 juli 2007 15:35 schreef ijsmeis het volgende:
Een dierenarts in Flora en Fauna is best handig op zich.
Da's zeker vet.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:23 schreef l3laster het volgende:
hehe wel vet dat de dierenarts ook nog even langs komt op FoK!
Ja, vind ik ook.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:19 schreef Ikook het volgende:
Oh, hopen dat het niets ernstigs is...
Gewoon even afwachten dan maar!
Leuk dat je nog update trouwens!
Wat tof!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:37 schreef Natha-- het volgende:
Halloooo! Even tijd voor een update op het Hannes-front. Ik werk nu alweer een jaar bij deze baas en mijn vroegere collega's bleven maar aandringen op een Hannes-cam. Ik heb nu de technische specs op een rijtje en een vriend bereid gevonden om de Hannes-cam te hosten. Mijn manager heeft akkoord gegeven voor een webcam op de werkvloer en ook Hannes is akkoord met het privacy gedeelteNog een weekje geduld, dan kunnen jullie hem in zijn volle glorie live & rechtstreeks voorbij zien zwemmen!
PS: Alles gaat goed, hij is nog steeds zijn gezonde, vrolijke zelfje
Mijn weekje geduld is opquote:Op zaterdag 23 februari 2008 22:37 schreef Natha-- het volgende:
Nog een weekje geduld, dan kunnen jullie hem in zijn volle glorie live & rechtstreeks voorbij zien zwemmen!
Ha Loedertje, NET op tijd zegquote:
In VLC doettie het hier op de zaak ook niet, maar dat zal ongetwijfeld liggen aan de draconische security maatregelen hiero..quote:Op dinsdag 4 maart 2008 14:40 schreef Natha-- het volgende:
Hmmm, ik weet hoe t moet in VLC.. File> open network stream> HTTP (maar er is geen hond die dat gebruikt natuurlijk..) Ik ga vanavond even kijken hoe t zit met Mediaplayer enzo
Ik heb het hem net gevraagd, maar op kantoor doet de schoonmaker het licht uit om 8 uur zegt iequote:Op dinsdag 4 maart 2008 15:55 schreef fruityloop het volgende:
Ah, dan weet ik het zeker, dan thuis maar even kijken..Heeft hannes ook openingstijden?
Wat een mooi verhaalquote:Op dinsdag 16 januari 2007 21:04 schreef Natha- het volgende:
Bij mijn vorige werkgever had ik een goudvis in een grote bak op mijn buro staan. Ik had hem Hannes genoemd. Hannes was een echte aandachtsvrager en groeide als kool. Iedereen hing de hele dag over die bak met Hannes te spelen. Hij was ook verbazend tam voor een goudvis. Hij begon koi-karper formaten aan te nemen, dus moest er een enorme bak komen en Hannes zwemt daar nu al 6 jaar in rond. Ik werk inmiddels bij een ander bedrijf, maar heb nog steeds de gedeeltelijke voogdij
Gisteren kreeg ik een telefoontje van een oud-collega, dat Hannes een ENORM oog had en een beetje lusteloos was. Meteen uit mijn werk naar Hannes, in een emmer in de taxi naar de dierenarts.
De dierenarts kon zijn ogen niet geloven dat er een goudvis op zijn spreekuur kwam maar vond het erg lollig.
Het was een bacteriele infectie en Hannes moet een anti-biotica kuurtje. Per injectie!
Of ik iedere dag even langs wilde komen! Ik kreeg \"vis\"ioenen van emmertjes en taxikosten die de spuigaten uitliepen, maar de dierenarts had een beter idee. Hij bleek vlakbij het kantoor te wonen waar Hannes staat. De dierenarts stelde voor om iedere dag even langs te komen op kantoor om Hannes te injecteren!
Ik vond het ge-ni-aal! En hij berekende alleen de antibiotica \"Want voor het geld moet je zoiets niet willen, het is toch geweldig als ie daarvan weer opknapt?\"
Dus! Bij deze eenDIKKE PLUIM
voor de dierenarts op de Admiraal de Ruyterweg in Amsterdam!
En natuurlijk wel blijven duimen dat Hannes binnenkort weer een normaal oog heeft![]()
quote:Op woensdag 14 september 2011 20:58 schreef Vivi het volgende:
Wat een lief verhaal!
Goed dat ik de postgeschiedenis van Greys ff checkte *-). /stalk
Dat was zeker een Heel Bijzondere Visquote:Op zondag 30 oktober 2011 17:10 schreef Natha-- het volgende:
Ach wat lief dat jullie Hannes nog herinnerenHannes is in 2009 van de een op de andere dag overleden. Op goede vrijdag. Ik denk aan ouderdom, maar hij heeft dus nog een paar leuke jaren op kantoor gehad. Het was toch wel een Heel Bijzondere Vis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |