Bonnie St. Claire werd dronken gevoerd bij opnamen Glas is Halfvol!Bonnie St Claire zegt dat ze bij de opnamen van 'Het Glas is Halfvol' bewust dronken gevoerd is tijdens de opnamen! De zangeres, die samen met Viola Holt in de relalifesoap op TIEN feestjes en patijen afliep met de draaiende camera in hun kielzog, zou gedwongen zijn 's middags om een uur al sfeerverhogende champagne te drinken....
De vrouw die inmiddels bekend staat als Neerlands domste drankrogel, zangeres Bonnie St. Claire, blijft niet alleen bij haar bewering dat ze tijdens de Nationale IQ-test werd opgezadeld met een niet werkend stemkastje dat er voor zorgde dat zij een IQ behaalde dat nog onder dat van een gemiddelde orang-otang lag, ook zegt de zangeres dat zij min of meer gedwongen is de dronkelap te spelen tijdens de reallifesoap 'Het Glas is Halfvol.'
Tenminste dat noteerde het weekblad Nieuwe Revu uit Bonnie's mond. Bonnie over de opnamen van 'Het Glas is Halfvol': "De titel van het programma was met een humoristische insteek bedoeld. In het Absolutely Fabulous-imago met veel drank kon ik me wel vinden:'
Ze geeft wel toe dat de poging haar humoristisch neer te zetten wel eens mislukte. Bonnie moest soms om één uur 's middags al buiten komen spelen. "Dan werden we opgepikt door een limousine en dan werd er meteen een fles opengemaakt. Dat was stomvervelend:"
Over haar IQ: "Ach, die test was toch een lachertje. Het lag aan het kastje en ik ben gewoon niet zo technisch:' Bonnie zou in alle privacy een nieuwe test gaan maken, maar toen dit nieuws breed werd uitgemeten in de media, besloot ze het niet te doen. "Ik hoef me niet te bewijzen. Ik geloof niet dat ik hoogbegaafd ben, maar als ik echt zo'n laag IQ had, zat ik wel de hele dag wasknijpers te maken in een werkplaats:" zijonline
Ik vraag me af in hoeverre Viool hierin een rol heeft gespeeld. Het was al opvallend te zien hoe vaak zij als eerste de glazen vulde en dat terwijl ik maar één aflevering heb gezien naast wat losse fragementen die de verschillende programma's zoals Boulevard en Shownieuws lieten zien.Vooral als men bedenkt dat Viool naderhand opeens liet weten geen vriendin van Bonnie te zijn maar een vriendschappelijke werkrelatie te hebben. Ik vermoed dat Viool mede schuldig is aan het bewust vollopen van een kwetsbare Bonnie (met een drankprobleem al of niet overwonnen, wat Viool heel goed wist) die dacht waarschijnlijk zo een boost te geven aan haar ietwat stilliggende carrière. Het enige voordeel voor haar is geweest dat Nederland (nou ja, een kleine groep, vooral populair onder bejaarden) heeft kunnen zien hoe Viool te werk is gegaan en dat haar ware aard is blootgelegd, maar ook daarmee Bonnie schade heeft toegebracht. Een lose-lose-situatie uiteindelijk.