Tjonge!quote:Verdediging Dion Graus loopt spaak
Gepubliceerd op 16 januari 2007, 09:32
Maastricht - Tweede Kamerlid Dion Graus van de Partij voor de Vrijheid (PVV) lijkt beschuldigingen van ex-werkgevers en zakenrelaties dat hij als vertegenwoordiger visites aan klanten heeft verzonnen en zich valselijk heeft uitgegeven als dierenarts niet te kunnen weerleggen.
De parlementariër heeft afgelopen weken zonder enig succes geprobeerd verklaringen te verzamelen waarin zou moeten staan dat hem niets te verwijten valt. Partijleider Geert Wilders gaf de Heerlense volksvertegenwoordiger op 21 december enkele weken de tijd aan zijn verdediging te werken. Vervolgens zou de PVV-fractie over de kwestie komen te spreken.
De Tweede Kamer komt vandaag terug van een drie weken durend kerstreces. Of de partij van Wilders vandaag al op de beschuldigingen aan het adres van Graus terugkomt, is niet bekend. Evenmin is duidelijk of Graus nog andere wegen heeft bewandeld die zijn onschuld kunnen bewijzen. Het Kamerlid was gisteren niet voor commentaar bereikbaar.
http://www.limburger.nl/nieuws/limburg/article1376368.ece
volkskrantquote:Graus pareert de zwaarste aanvallen
DEN HAAG - Ruim vijf weken heeft Dion Graus gevochten voor zijn politieke leven. Zijn partijleider, Geert Wilders, was duidelijk: ‘Als de ernstige beschuldigingen waar zijn, ben ik de eerste die Graus aanpakt.’ Maar Wilders, die zo vaak heeft verklaard dat hij geen ‘LPF-toestanden’ wil in zijn Partij voor de Vrijheid (PVV), gaf Graus een kans zich te verweren tegen de verwijten.
Graus benaderde de afgelopen weken ex-werkgevers, collega’s en leveranciers. Sommigen bleken bereid Graus te helpen, blijkt uit het dossier dat de Volkskrant heeft ingezien en nagetrokken. In hun verklaringen wijzen zij een aantal beschuldigingen deels van de hand.
Als freelance-televisiemaker bij TV Limburg zou Graus de rekeningen van zijn vaste cameraman Pascal Coumans niet hebben betaald. Coumans erkent nu in een e-mail dat hij zijn geld op tijd kreeg en dat hij Graus zelfs bedankte voor de fijne samenwerking en het snelle overmaken van het bedrag.
Een inmiddels failliet installatiebedrijf dat betrokken was bij de bouw van Graus’ huis in het Limburgse Simpelveld zou nog 48 duizend euro aan ‘onbetaalde rekeningen’ tegoed hebben. Curator Kamps verklaart nu tegenover de Volkskrant dat Graus met succes bezwaar maakte tegen het grootste deel van die claim. Uiteindelijk bleef een schuld van 7500 euro over die Graus, op de ‘bijkomende kosten’ van 363,16 euro na, ook heeft betaald.
De Limburgse keukenleverancier Muyrers & Wijnen zou nog geld van Graus krijgen voor de keuken van zijn huis. Het bedrijf meldt dat er inderdaad betalingsproblemen zijn geweest maar dat Graus uiteindelijk ‘naar tevredenheid aan alle financiële verplichtingen’ heeft voldaan. ‘Of we hem opnieuw een keuken zouden leveren, is een andere vraag’, aldus een woordvoerder van het bedrijf.
Als verkoopmanager bij het bedrijf Anisane, leverancier van diergeneesmiddelen, zou Graus tussen 1999 en 2002 slecht hebben gefunctioneerd en leugens hebben verkocht over zijn prestaties. Graus’ toenmalige algemeen directeur herkent die berichten niet, schrijft hij in een verklaring. ‘Ik heb de met Graus gehouden functioneringsgesprekken onder ogen gehad en ondertekend. Voor zover ik mij herinner waren deze beoordelingen positief van inhoud. Er werden mij geen malversaties of het niet-nakomen van afspraken of dergelijke gerapporteerd.’
Als dierenartsenbezoeker bij Cavalor, een Belgische producent van paardenvoeding, zou Graus kilometers hebben gedeclareerd die hij niet had gemaakt. Directeur Peter Bollen geeft in een schriftelijke verklaring aan Graus toe dat dit niet mogelijk is. ‘Je kon geen onterechte kilometers declareren bij ons, daar je met een firmawagen hebt gereden, en daar je een tankkaart had.’
Tegenover de Volkskrant voegde de directeur er deze week aan toe dat hem wel is gebleken dat Graus zijn werk als artsenbezoeker niet goed deed. ‘Na zijn vertrek bij Cavalor is uitgekomen, dat hij beweerd had een aantal mensen bezocht te hebben, waar hij nooit was geweest.’
Graus heeft dus niet alle verwijten aan zijn adres weten te weerleggen. Ook de farmaceutische bedrijven AST Farma en Vétoquinol, waar hij na korte dienstverbanden zou zijn vertrokken wegens disfunctioneren, werken niet mee aan zijn rehabilitatie.
Het zwaarst tilde partijleider Wilders echter aan de beschuldigingen dat Graus diverse vrouwen zou hebben mishandeld. In augustus 2003 deden de toenmalig echtgenote van Graus en haar vader aangifte van wangedrag waar Graus zich een jaar eerder schuldig aan zou hebben gemaakt.
Het Kamerlid zou hebben geprobeerd de keel van zijn destijd hoogzwangere echtgenote dicht te knijpen en haar in de buik hebben ‘geduwd’. Ook zou hij hebben gedreigd de keel van zijn schoonvader door te snijden en diens huis in brand te steken. In mei 2003 volgde de aangifte van een Belgische ex-vriendin, in dit geval wegens belaging en stalking.
Justitie in Zuid-Limburg en de Vlaamse officier van justitie seponeerden de aangiften. Er waren onvoldoende aanknopingspunten om tot vervolging over te gaan. ‘In mijn opinie kan een en ander strafrechtelijk niet worden bewezen’, schrijft officier van justitie Vervuren op 16 april 2004 aan Graus. Hoofdofficier van justitie Penn-te Strake bevestigt die beslissing nog eens op 10 januari 2007. Persofficier Smit wilde deze week ‘om privacyredenen’ geen nadere toelichting geven.
Wilders zegt ‘al met al’ geen aanknopingspunten te zien om het vertrouwen in Graus op te zeggen. ‘Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat zijn naam doelbewust door het slijk is gehaald. Wat mij betreft is de zaak hiermee gesloten. Ik ga mijn energie weer op de politiek richten.’
Haha wat een waslijst zeg. Krijg je toch wel een beetje een waar-rook-is-is-vuur gevoel bij. Maar goed, de rechtstaat geldt ook voor PVV'ers. Onschuldig totdat schuld bewezen is. Nu maar afwachten of ze bij de volgende Samir A. hetzelfde principe hanteren bij de PVV.quote:
Ikke. Wat ik erover las in de Volkskrant zijn de beschuldigingen meestal zwak, ongegrond en zelfs teruggetrokken. Dit lijkt op een persoonlijke lastercampagne.quote:Op dinsdag 16 januari 2007 20:07 schreef du_ke het volgende:
Ah eens kijken wie hem vandaag gaat verdedigen.
Zoals al te raden was.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dit lijkt op een persoonlijke lastercampagne.
Maar die aangiftes van mishandeling zijn 5 jaar geleden allemaal gedaan.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 20:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ikke. Wat ik erover las in de Volkskrant zijn de beschuldigingen meestal zwak, ongegrond en zelfs teruggetrokken. Dit lijkt op een persoonlijke lastercampagne.
Ik ben het gewoon eens met meneer Wilders.quote:Wilders: Graus is unfair behandeld
DEN HAAG - Fractieleider Geert Wilders van de Partij voor de Vrijheid (PVV) houdt alle vertrouwen in zijn fractielid Dion Graus. Volgens Wilders heeft Graus het grootste deel van de beschuldigingen tegen hem kunnen weerleggen. En waar de bewijzen niet zwart op wit te leveren waren, gelooft Wilders Graus op zijn woord.
Graus kwam in opspraak doordat hij zich volgens krantenberichten had schuldig gemaakt aan mishandeling van een ex-echtgenote en een ex-vriendin. Hij is hiervoor echter nooit vervolgd. Ook zou Graus financiële malversaties hebben gepleegd. Betrokkenen spreken die echter voor een groot deel tegen.
Wilders wijst erop dat de aangiften over mishandeling van ex-partners wegens gebrek aan bewijs zijn geseponeerd. De vermeende slachtoffers hebben geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om in beroep te gaan bij het gerechtshof.
"En Graus zegt dat hij het niet heeft gedaan. Ik kan niet anders dan ervan uitgaan dat dat klopt'', aldus Wilders.
Rekeningen
Berichten dat Graus rekeningen niet zou hebben betaald of onjuiste declaraties zou hebben ingediend bij voormalige werkgevers, worden door de betreffende leveranciers en bedrijven in de meeste gevallen ontkend.
Wat Wilders betreft is de kous hiermee af. "Ik hoop dat men de PVV vanaf nu gaat beoordelen op wat we in de Tweede Kamer doen en dat insinuaties ons verder bespaard blijven.''
...benieuwd waar we beland waren als het bericht een paar alinea's langer was.quote:(...)nooit(...)
(...)geen(...)
(...)meeste(...)
Typisch gevalletje; wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat dan ook een ander niet.quote:"(..)en dat insinuaties ons verder bespaard blijven.''
En daar moest een nieuw topic voor geopend worden.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik ben het gewoon eens met meneer Wilders.
Ik was eerder.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:30 schreef Verbal het volgende:
[..]
En daar moest een nieuw topic voor geopend worden.
Goh...
V.
Ja, Wilders heeft zijn les wel geleerd van die situatie met dat gehandicapte 'slachtoffer' wiens hondje zogenaamd opgeknoopt was en hij hoog van de toren stond te blazen.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is wel weer duidelijk. Er was weer eens iemand schuldig bevonden voordat de beschuldigde zich kon weren. Mooi dat dit nu uit de lucht is. Ik ben benieuwd wat Dion G. zal laten zien komende 4 jaren.
[..]
Ik ben het gewoon eens met meneer Wilders.
Zijn commentaar daarop was een blijk van medeleven en menselijkheid. Eigenschappen waarover iedereen hoort te bezitten. Dat de rest van de politiek daar verstoken van is bleek wel uit de verdere reacties.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:41 schreef gday het volgende:
[..]
Ja, Wilders heeft zijn les wel geleerd van die situatie met dat gehandicapte 'slachtoffer' wiens hondje zogenaamd opgeknoopt was en hij hoog van de toren stond te blazen.
Mwah, zo menselijk vind ik dit ook weer niet:quote:Op maandag 29 januari 2007 20:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Zijn commentaar daarop was een blijk van medeleven en menselijkheid. Eigenschappen waarover iedereen hoort te bezitten. Dat de rest van de politiek daar verstoken van is bleek wel uit de verdere reacties.
quote:Wilders heeft schriftelijke vragen gesteld over de zaak aan premier Balkenende en minister Piet Hein Donner (CDA) van Justitie. Naast de vraag om de beloning te vertienvoudigen, vraagt Wilders of de daders al zijn gearresteerd en of premier en minister vinden dat de daders eigenlijk dezelfde behandeling moeten krijgen als dat het hondje heeft gehad.
Menselijkheid uitsluitend voor de slachtoffers uiteraard. De daders mogen (indien het geval echt gebeurd was) in een leeuwenkuil verdwijnen.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:46 schreef gday het volgende:
[..]
Mwah, zo menselijk vind ik dit ook weer niet:
[..]
Vooroordeel.quote:Op maandag 29 januari 2007 20:05 schreef du_ke het volgende:
Het was gewoon erg naïef van Wilders om dit figuur in z'n fractie op te nemen. Hij hangt toch van leugens en halve waarheden aan elkaar.
Zelfs uit z'n rehabilitatieverhaal komt dit overduidelijk naar vorenquote:
Ja, als je eenmaal de schijn tegen hebt.....en dat heeft ie toch wel....Hij is nu besmet , beschadigd......aangeschoten wild.....Vraag me af of zo'n politicus nog wel geloofwaardig is....quote:Op zondag 28 januari 2007 13:18 schreef mr.vulcano het volgende:
Ik vraag me af of Wilders ook in zee was gegaan met Graus als hij alle (meestal) onterechte aanklachten wist. De persoon zal dan toch altijd worden geassocieerd met de aanklachten. Zo zie je maar dat laster (ook al wordt alles tegen gesproken) een verdomd effectief middel is om iemand het lastig te maken in zijn verdere leven.
Waar werd Van Baalen ookal weer van beschuldigd?quote:Op maandag 29 januari 2007 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Hans van Baalen associeer ik nog steeds met die beschuldigingen van destijds. Iedere keer als ik die zie, dan moet ik er toch weer aan denken.... Of ze terecht zijn of niet, besmet is hij en zal dat ook blijven. Bij onschuld is dat nimmer terecht, maar helaas wel de praktijk...
dat is nu eigenlijk het voordeel van marktwerking boven 'politiek lobbywerk'...quote:Het bedrijf meldt dat er inderdaad betalingsproblemen zijn geweest maar dat Graus uiteindelijk ?naar tevredenheid aan alle financiële verplichtingen? heeft voldaan. 'Of we hem opnieuw een keuken zouden leveren, is een andere vraag', aldus een woordvoerder van het bedrijf.
Was dat niet van het Horst Wessel lied zingen en bewonderende brieven naar Glimmerveen schrijven? (Dit alles als brallerige corpsstudent)quote:Op maandag 29 januari 2007 22:23 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Waar werd Van Baalen ookal weer van beschuldigd?
Van Baalen raakte in 1998 in opspraak door een artikel in Vrij Nederland van 28 maart 1998. In het artikel lepelden enkele vermeende vrienden van Van Baalen wat geruchten op. De meest verstrekkende bewering was dat Van Baalen als 16-jarige een brief zou hebben geschreven aan Joop Glimmerveen, leider van de Nederlandse Volksunie.quote:Op maandag 29 januari 2007 22:23 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Waar werd Van Baalen ookal weer van beschuldigd?
Een brief kan nooit onomstreden zijn dan ? Heeft dus niets met links of rechts te maken. Ook in rechtse kringen bestaan verwerpelijke standpunten...quote:Op maandag 29 januari 2007 23:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Een brief schrijven aan iemand, dat is een heus vergrijp in het China van Links!
De beste man is niet helemaal zonder rooksignalen.quote:Elf velletjes over het leven van Dion Graus
PVV-Partijleider Geert Wilders tevreden met eigen onderzoek van in opspraak geraakt Kamerlid
Tweede Kamerlid Graus (PVV) heeft zelf onderzoek gedaan naar beschuldigingen van mishandeling, onbetaalde rekeningen en onjuiste informatie over zijn verleden.
Rotterdam, 1 febr. Na vijf weken onderzoek heeft Tweede Kamerlid Dion Graus (Partij voor de Vrijheid) opheldering gegeven over zijn verleden aan partijleider Geert Wilders. Het dossier dat Graus samenstelde moet de verwijten en beschuldigingen pareren die tegen hem geuit zijn. De politicus kwam eind vorig jaar in opspraak toen mensen en bedrijven die met hem van doen hadden, onder andere in deze krant melding maakten van ruzies, rechtszaken, onjuiste declaraties, onbetaalde rekeningen, stalking en mishandeling.
Wilders en Graus weigeren NRC Handelsblad inzage te geven in het dossier of commentaar te geven. De krant heeft het dossier uit andere bron ontvangen. Het dossier telt elf A-viertjes en bevat e-mailtjes en brieven van betrokkenen. In hoeverre worden de verwijten en beschuldigingen weersproken?
Graus had op zijn cv gemeld dat hij vier jaar „directeur” was van een „groot farmaceutisch bedrijf”. In werkelijkheid was hij bijna drie jaar verkoopmanager van een kleine leverancier in diergeneesmiddelen. Het dossier bevat hierover geen informatie.
NRC Handelsblad meldde dat de ex-vrouw van Graus melding maakte bij de politie van mishandeling en bedreiging door Graus. Dagblad de Limburger meldde dat meerdere aangiften gedaan waren inzake bedreiging en mishandeling. In het dossier zitten twee brieven waaruit blijkt dat de aangiften zijn geseponeerd. Officier van justitie P. Vervuren meldt dat de mishandeling en bedreiging „niet stafrechtelijk kan worden bewezen.”
Een ex-vriendin deed bij de politie in Antwerpen aangifte van belaging en stalking door Graus. De zaak is geseponeerd wegens opportuniteitsredenen, niet vanwege onvoldoende bewijs, meldde het parket. Het dossier gaat hier niet op in.
Uit het kadaster bleek dat er beslag lag op bouwgrond van Graus. Het Kamerlid ontkende dit. Uit het dossier blijkt dat hij zijn schuld in deze kwestie heeft voldaan, op een bedrag van 363 euro na. Als Graus dat betaalt, wordt het beslag opgeheven, meldt de schuldeiser in een e-mail.
In NRC Handelsblad zei voormalig werkgever Sebastiaan Tesink, directeur van AST Farma, dat Graus na één jaar via de kantonrechter ontslagen is. Er waren dagrapporten en afrekeningen die niet klopten. In het dossier zitten hierover geen documenten. Graus heeft Tesink na publicatie wel gebeld. Tesink desgevraagd: „Ik heb hem gezegd: als je wilt weten wat ik over jou gemeld heb, dan moet je de NRC lezen.”
In het artikel staat ook dat Graus net geen drie jaar verkoopmanager was bij Anisane, een leverancier van diergeneesmiddelen. Het bedrijf was blij dat het Graus was. Directeur Wijnand de Bruijn zei over Graus: „Hij heeft veel verhalen, maar het zijn heel veel leugens. Uiteindelijk kom je daar achter.”
In het dossier zit een e-mail van Piet Lodder, destijds algemeen directeur van Dopharma Holding, waarvan Anisane een dochterbedrijf is. Lodder spreekt De Bruijn tegen. Hij zegt de verslagen van de functioneringsgesprekken te hebben ondertekend. „Voor zover ik mij herinner waren deze beoordelingen positief van inhoud.” En: „Er werden mij geen door jou gepleegde malversaties of niet-nakomen van afspraken of dergelijk gerapporteerd.” Graus heeft Wijnand de Bruijn niet gebeld. De Bruijn zegt desgevraagd: „Piet Lodder was algemeen directeur van de holding. Ik was statutair directeur van Anisane. Het zal best dat Lodder een functioneringsgesprek gehad heeft met Graus, maar ik had dagelijks van doen met de man.”
Graus werd binnen één jaar op non-actief gesteld bij diergeneesmiddelenproducent Vétoquinol, zei verkoopmanager Gert Gerritsen. In het dossier zit geen document inzake Vétoquinol.
Gerritsen zegt na het artikel ook benaderd te zijn door Graus. Gerritsen: „Hij zei dat hij niet op non-actief gesteld was, maar dat hij vakantiedagen had opgenomen. Ik heb toen gezegd: ‘Dat jij er zo over denkt, moet jij weten. Ik weet dat het anders is’.”
Graus moest vroegtijdig weg bij paardenvoedingsfirma Cavalor in België, zei directeur Peter Bollen. „Hij had altijd mooie verhaaltjes, maar geen resultaten. Verhalen over waar hij allemaal niet geweest was, maar bij controle klopte er niets van. En kilometers declareren die hij niet gemaakt had, op dat soort dingen heb ik hem betrapt.”
In het dossier zit een e-mail van Bollen. Hij schrijft dat Graus geen onterechte kilometers kon declareren omdat hij een firmawagen en een tankkaart had. Bollen schrijft ook: „Bij je vertrek is een kleine discussie geweest i.v.m. een GPS-toestel in je auto, verder is alles normaal verlopen.”
Peter Bollen zegt desgevraagd dat nooit heeft gezegd heeft dat Graus ten onrechte kilometers declareerde. Bollen: „Bij zijn vertrek is wel gebleken dat hij bezoekadressen had opgegeven waar hij nooit geweest was. Daar heb ik hem op betrapt.”
Cameraman Pascal Coumans zei in deze krant dat hij een jaar eerder een factuur gestuurd had naar Graus. De rekening was nooit betaald. In het dossier zit een e-mailwisseling tussen Graus en Coumans. De correspondentie wekt de indruk dat de cameraman wel op tijd betaald is. Het dossier vermeldt niet dat het Kamerlid het achterstallige geld pas ná de publicatie overboekte. De cameraman bevestigt dit tegenover deze krant.
Een kozijnenleverancier spande een rechtszaak aan tegen Graus wegens niet-betaling. Het dossier bevat geen documenten over deze kwestie. Tegen Dagblad de Limburger zei Geert Wilders dat de stukken ontbreken omdat omdat de zaak onder de rechter is. Graus heeft hem verzekerd dat de leverancier geen recht heeft op het geld.
In één kwestie verdedigt Graus zich voor iets dat niet in de media genoemd is. Het dossier bevat een e-mail van een keukenleverancier. Die meldt dat „alle financiële verplichtingen met betrekking tot bovengemelde keuken geregeld zijn”.
Fractievoorzitter Geert Wilders staat deze krant over dit onderwerp niet te woord; wel liet hij afgelopen week in de Volkskrant weten dat het dossier en de mondelinge toelichting van Graus wat hem betreft voldoende verdediging zijn. Wilders vindt dat Graus „door het slijk” gehaald is. Wilders: „Ik ga uit van de feiten en die pleiten hem volledig vrij.”
Dat vind ik niet fair. Zo zou je met laster een politicus uit kunnen schakelen.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, als je eenmaal de schijn tegen hebt.....en dat heeft ie toch wel....Hij is nu besmet , beschadigd......aangeschoten wild.....Vraag me af of zo'n politicus nog wel geloofwaardig is....
Ik blijf het overigens opmerkelijk vinden dat een man van achter in de veertig er als een brallerige corpsstudent uit blijft zien.quote:Op maandag 29 januari 2007 23:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Was dat niet van het Horst Wessel lied zingen en bewonderende brieven naar Glimmerveen schrijven? (Dit alles als brallerige corpsstudent)
Dat lijkt toch prima te lukken. Veruit de meerderheid in de Tweede Kamer neemt meneer Graus niet (meer) serieus.quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat vind ik niet fair. Zo zou je met laster een politicus uit kunnen schakelen.
quote:Op maandag 29 januari 2007 23:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Was dat niet van het Horst Wessel lied zingen en bewonderende brieven naar Glimmerveen schrijven? (Dit alles als brallerige corpsstudent)
http://www.groene.nl/1998/15/ab_baalen.htmlquote:Zelf stencilde ik als zestienjarige een oproep om 'revolutionaire cellen' te vormen ter ondersteuning van de Rode Jeugd. Stel nu eens dat ik naar de tv-studio werd gesommeerd om te worden geconfronteerd met die oproep uit 1974, en met mijn latere omgang met linkse activisten. Hield ik er wellicht - zo zou de interviewer, wapperend met dat stenciltje, kunnen vragen - nog steeds RaRa-sympathieën op na? Ik weet hoe ik zo'n kruisverhoor zou ervaren: als een kafkaesk ontwaken. Zo verging het ook de onderzoeksjournalisten Krikke en Müter en de milieuactivist Wijnand Duyvendak toen zij werden beschuldigd van RaRa-lidmaatschap met behulp van gelekte 'documenten' en anonieme verklaringen. Of koordirigent Vis, die door het Fascisme Onderzoeks Kollektief werd beschuldigd van rechts-extreme sympathieën.
HET IS NATUURLIJK nooit te bewijzen dat iemand altijd vrij van zulke smetten is geweest, maar zelfs als er nu nog belastend materiaal boven tafel komt, rechtvaardigt dat niet met terugwerkende kracht een hetze van twee volle weken. Bijna alles wat nu tegen Hans Van Baalen is ingebracht, is onbewezen of aantoonbaar onjuist. Hij heeft de afgelopen weken gebeld met zijn ouders, schoolvrienden en vroegere leraren en hen gevraagd: 'Ben ik gek, of zijn zij het?' De twee ex-klasgenoten die op televisie beweerden dat hij er destijds nazi-ideeën op nahield, herkent hij niet als vrienden. Van Baalen: 'Ik was een teruggetrokken jongen. In plaats van te gaan voetballen las ik de Napoleon-biografie van Presser. Dat vonden sommigen raar. Ik noemde Triumph des Willens van Riefenstahl een boeiende film, zoals zo veel mensen. Ik heb ook gezegd dat Hitler briljante trekken had, zoals sommige biografen menen. Ik was erdoor gefascineerd, zoals ik door zo veel intellectuele thema's gefascineerd was. Maar daarom ging ik er nog niet in mee. Opeens zeggen mensen op televisie dat ik een kaart van het groot-Germaanse rijk aan de muur had hangen. Ik had inderdaad een kaart van Europa, ja. Een wegenkaart van de ANWB.'
Dat is dan wel weer een prestatie inderdaad.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 08:54 schreef freako het volgende:
[..]
Ik blijf het overigens opmerkelijk vinden dat een man van achter in de veertig er als een brallerige corpsstudent uit blijft zien.
Ik vind het ook niet fair als een politicus wordt uitgeschakeld, puur omdat deze de schijn tegen heeft...Ik vind dat een pliticus alleen terecht wordt uitgeschakeld als de verdachtmakingen hard te maken zijn.....quote:Op donderdag 1 februari 2007 23:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat vind ik niet fair. Zo zou je met laster een politicus uit kunnen schakelen.
Wel een erg hypocriete nerd die Wilders. Dan zeg ik sluit heel PVV op zonder proces.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:32 schreef Yildiz het volgende:
Nou, als Graus hierin nou eens het voortouw neemt, of toch niet?
Wilders in Israel: Sluit ze op, zonder proces
Wil hij voor zijn partijmaatje toch ineens een eerlijk proces? Hypocriet hoor.
De verdachtmakingen zijn tot op de dag van vandaag niet hardgemaakt. Dus...quote:Op vrijdag 2 februari 2007 10:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet fair als een politicus wordt uitgeschakeld, puur omdat deze de schijn tegen heeft...Ik vind dat een pliticus alleen terecht wordt uitgeschakeld als de verdachtmakingen hard te maken zijn.....
......heeft ie het voordeel van de twijfel...quote:Op donderdag 8 februari 2007 14:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
De verdachtmakingen zijn tot op de dag van vandaag niet hardgemaakt. Dus...
quote:Zware mishandeling van hondje - Kamervragen
Vragen van het lid Graus (PVV) aan de ministers van Justitie en van LNV over het bericht (*) dat een 31 jarige man uit Roermond een 4 maanden oude pup in elkaar heeft getrapt, met ernstige gevolgen.
1.)
Kent U het bericht (*) dat een 31 jarige verwarde man een 4 maanden oude pup in elkaar heeft getrapt waar deze inwendige bloedingen en zes gebroken ribben aan over heeft gehouden?
2.)
Is het juist dat de dader na het opmaken van een proces-verbaal weer op straat is gezet?
3.)
Zo ja, is het U bekend of het hier om een recidivist gaat?
4.)
Is het U bekend of de dader vervolgd gaat worden? Zo ja, ter zake van welke strafbaarstelling(en)?
5.)
Bent U het met mij eens, dat het uit een oogpunt van dierenbescherming onwenselijk is dat een dader die in verwarde toestand een dier ernstig heeft mishandeld, na het opmaken van een proces-verbaal op vrije voeten wordt gesteld? Zou het niet mogelijk moeten zijn dat zo’n dader ter voorkoming van herhaling in preventieve hechtenis kan worden gehouden?
6.)
Bent U in het algemeen bereid minimumstraffen voor dierenmishandeling (zowel art 350 lid 2 van het Wetboek van Strafrecht alsook art 36 juncto 122 van de Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren) in te voeren?
Volgens mij is alleen vraag 6 relevant voor de kamer.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:09 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Een echte aanwinst voor de tweede kamer die Graus.
Het was dan ook sarcastisch bedoelt.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens mij is alleen vraag 6 relevant voor de kamer.
Het antwoord op die vraag kan ik ook wel raden. "Nee".quote:Op vrijdag 9 februari 2007 14:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Volgens mij is alleen vraag 6 relevant voor de kamer.
Ohjee, gaat ie Pauw uitmaken voor een Alzheimerpatiënt of een patiënt van een andere nare ziekte?quote:
Wilders toont wel tolerantie en geduld als zijn politieke vrienden in gevaar komen. Ik weet alleen niet of dat nu wel positief of negatief is.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 09:32 schreef Yildiz het volgende:
Nou, als Graus hierin nou eens het voortouw neemt, of toch niet?
Wilders in Israel: Sluit ze op, zonder proces
Wil hij voor zijn partijmaatje toch ineens een eerlijk proces? Hypocriet hoor.
Ik vind het zo gek dat dit er nog lang niet is..? Welke partij kan hier nou tegen zijn?quote:Bent U in het algemeen bereid minimumstraffen voor dierenmishandeling (zowel art 350 lid 2 van het Wetboek van Strafrecht alsook art 36 juncto 122 van de Gezondheids- en Welzijnswet voor Dieren) in te voeren?
Minimumstraffen zijn gewoon een vrij raar idee dat weinig steun heeft in de politiek.quote:Op maandag 9 maart 2009 06:15 schreef Fetai het volgende:
[..]
Ik vind het zo gek dat dit er nog lang niet is..? Welke partij kan hier nou tegen zijn?
Mijn sarcasmesensor lijkt stuk, je maakt een grapje, toch?quote:Op maandag 9 maart 2009 06:15 schreef Fetai het volgende:
[..]
Ik vind het zo gek dat dit er nog lang niet is..? Welke partij kan hier nou tegen zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |