abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45410376
Ik organiseer een pokertoernooi voor de tweede keer. De eerste keer hebben we gewoon voor geld gespeeld.
Natuurlijk is dit ook de bedoeling voor de tweede keer. Het pokeren is illegaal als er voor geld gespeeld wordt.
Nu willen we op de een of andere manier het toernooi toch legaal krijgen. Als het niet lukt dan gewoon maar illegaal

Stel nu bijvoorbeeld dat we een pokertoernooi houden. Iedereen betaald geld (zeggen dat het voor de onkosten is voor de lokatie en voor de hapjes). Tot nu toe is het dus gewoon een feest waarop gepokerd wordt, niet voor geld en dus nog niet illegaal.

Als we nu om een beker spelen. De nummer 1 t/m 3 krijgen een beker, omdat ze gewonnen hebben. De organisatie komt hierna de beker terug voor een bedrag wat eigenlijk de speler gewonnen zou hebben. Is dit nu illegaal?
En als de speler de beker nu verkoopt aan een hele andere organisatie?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:08:45 #2
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_45410421
Pfoe misschien iets voor WGR!?
Ik zou het niet weten eigenlijk, denk dat prijzengeld uitkeren op welke manier dan ook niet mag, maar de mazen in de wet ken ik niet.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:10:27 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_45410468
Nee, daar kom je niet onderuit met zelfbedachte constructies. Het gaat gewoon om geld, dat weet iedereen die meedoet en de rechter zal dat ook zeggen.
pi_45410502
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:10 schreef BasEnAad het volgende:
Nee, daar kom je niet onderuit met zelfbedachte constructies. Het gaat gewoon om geld, dat weet iedereen die meedoet en de rechter zal dat ook zeggen.
Oja en dat weet jij?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  PR/Manusje van alles dinsdag 16 januari 2007 @ 17:16:21 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_45410634
Hoe officieel word dat tournooi van je ?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:16:53 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_45410645
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:11 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Oja en dat weet jij?
je vraagt er om
pi_45410648
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Hoe officieel word dat tournooi van je ?
Sorry, maar hoe bedoel je dit? Het is toch of illegaal of legaal?
pi_45410661
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:16 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

je vraagt er om
nouja, wel onderbouwt natuurlijk he
pi_45410692
Wat voor pokertoernooi? Texas hold'em? Zo ja, waar?

En wordt een tournooi met geld niet pas beschouwd als illegaal wanneer de prijzenpot in totaal groter is dan 454 euro? (bedrag gebasseerd op de gulden: 1000 gulden).

Edit: als dat niet zou zijn, hoeveel illegale bingoparties zijn er dan wel niet gehouden in al die bejaardentehuizen?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:20:12 #10
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_45410734
Zeg gewoon een vast bedrag aan inzet, koop daar zoveel mogelijk bier voor als kan, deel vervolgens gratis fiches uit en verkoop het bier weer voor een aantal fiches.
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:20:19 #11
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_45410736
Ik weet niet hoor, maar waarom mag je wel een tennistoernooi houden met inschrijfgeld en een prijzenpot maar mag je geen pokertoernooi houden met inschrijfgeld en een prijzenpot?

Als iedereen een zweetbandje omdoet en sportschoenen aantrekt ben je al een heel eind toch?
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_45410738
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:18 schreef Cornelis83 het volgende:
Texas hold'em ja. Waar? Wil je komen dan?
quote:
En wordt een tournooi met geld niet pas beschouwd als illegaal wanneer de prijzenpot in totaal groter is dan 454 euro? (bedrag gebasseerd op de gulden: 1000 gulden).
Geen idee. Waar staat dit precies?
pi_45410770
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:20 schreef Allantois het volgende:
Ik weet niet hoor, maar waarom mag je wel een tennistoernooi houden met inschrijfgeld en een prijzenpot maar mag je geen pokertoernooi houden met inschrijfgeld en een prijzenpot?

Als iedereen een zweetbandje omdoet en sportschoenen aantrekt ben je al een heel eind toch?
Nee helaas, het is gokken
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:21:57 #14
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_45410788
sorry, TR verkeerd gelezen
---> WGR
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_45410818
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:20 schreef bolletje_25 het volgende:
Zeg gewoon een vast bedrag aan inzet, koop daar zoveel mogelijk bier voor als kan, deel vervolgens gratis fiches uit en verkoop het bier weer voor een aantal fiches.
Kijk dit is al een idee om een pokertoernooi legaal te krijgen. Het gaat bij ons wel om een toernooi met een pot tot ongeveer ¤500,-.

Nu is alleen het jammere dat iedereen bier krijgt op het laatst i.p.v. geld. En ¤300,- voor de eerste plaats aan bier is best veel
  PR/Manusje van alles dinsdag 16 januari 2007 @ 17:23:25 #16
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_45410831
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:17 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Sorry, maar hoe bedoel je dit? Het is toch of illegaal of legaal?
Het is illegaal ja.

Maar als je dit in huiselijke kring organiseert dan boeit dat allemaal toch niet
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_45410880
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Het is illegaal ja.

Maar als je dit in huiselijke kring organiseert dan boeit dat allemaal toch niet
Het wordt in een zaal in een café gehouden. Mensen laten aan ons weten of ze interesse hebben en wij nodigen ze uit. Kan dit als privé feest worden omschreven volgens de wet?
pi_45410885
Ik ben wel fan van Texas hold'em dus als de locatie geschikt is, dan is het een overweging waard.

En waar ik die gegevens vandaan heb, is van horen zeggen van mijn moeder die bij de belastingdienst werkt (als slachtoffer die al die verschrikkelijke verhalen. Maar om dat zeker te weten, zou ik een keer moeten navragen.
pi_45410976
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:25 schreef Cornelis83 het volgende:
Ik ben wel fan van Texas hold'em dus als de locatie geschikt is, dan is het een overweging waard.

En waar ik die gegevens vandaan heb, is van horen zeggen van mijn moeder die bij de belastingdienst werkt (als slachtoffer die al die verschrikkelijke verhalen. Maar om dat zeker te weten, zou ik een keer moeten navragen.
al die verschrikkelijke verhalen...wat?
pi_45411106
oh, mensen die onterecht moeten betalen omdat die stumpers van de belastingdienst weer een fout hebben gemaakt (zorgtoeslag, huurtoeslag, dat soort zaken) en dus gaan ze klagen bij de belastingtelefoon

Maar terug OT:
Ik heb wel al een linkje gevonden van de kamer van koophandel: http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39486§ieID=59

en dit lijkt me ook wel interessant: http://wetten.overheid.nl(...)esult/javascript=yes
pi_45411402
paar dingen:

- Onder een bepaald bedrag mag je gewoon bingo's en loterijen organiseren. Zoek maar even, het is wel te vinden. Waarschijnlijk geldt dat bedrag voor de totale prijsuitkering van de hele avond, dus je komt er niet onderuit door 3 tournooitjes op één avond te spelen.
- Toeval? Er is nét een rechtszaak in Engeland over of poker nu een gokspel is of niet. Je kunt idd winnen op puur geluk maar er is ook inzicht nodig. http://www.newscientist.com/blog/shortsharpscience/

- De wet op de kansspelen zegt dat een vergunning voor een loterij wordt verleend als het prijzengeld onder de 4500 blijft en de opbrengst een goed doel dient. Misschien kun je de opbrengst van het toernooi minimaliseren (en daarmee de uitbetaling maximaliseren); en ff uitzoeken of je kansspelbelasting moet betalen.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:43:01 #22
77143 L4mpje
Dit is niet OK
pi_45411515
Hier staat heel duidelijk uitgelegd dat wat jij wil, illegaal is
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:43:59 #23
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_45411545
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:23 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Kijk dit is al een idee om een pokertoernooi legaal te krijgen. Het gaat bij ons wel om een toernooi met een pot tot ongeveer ¤500,-.

Nu is alleen het jammere dat iedereen bier krijgt op het laatst i.p.v. geld. En ¤300,- voor de eerste plaats aan bier is best veel
Oh, het is serieus Ik dacht dat je gewoon een leuke avond wou hebben
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:44:50 #24
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_45411574
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:43 schreef L4mpje het volgende:
He lars Kom je vanavond ook hier? Maikel wou wel wat doen.

Maikel wou pokeren. Heul niet offtopic dus
pi_45411653
Wet op de kansspelen verbied het, dus illegaal
pi_45412527
Wij spelen altijd voor geld, maar dan onder vrienden, voor een paar euro, wie geeft er wat om
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
pi_45412553
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:12 schreef vdvorst het volgende:
Wij spelen altijd voor geld, maar dan onder vrienden, voor een paar euro, wie geeft er wat om
Dan is het in besloten kring en mag het.
pi_45412672
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:12 schreef sjimz het volgende:

[..]

Dan is het in besloten kring en mag het.
oh, wazige regels,
en als je dan een tournooi organiseert voor vrienden?? waar houdt de regel op he ?
pi_45412718
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:16 schreef vdvorst het volgende:

[..]

oh, wazige regels,
en als je dan een tournooi organiseert voor vrienden?? waar houdt de regel op he ?
Als het echt in toernooi vorm is met een open registratie mag het niet, als het echt onder vrienden blijft mag het wel.
pi_45412873
je zou kunnen zeggen, dat de inleg 5 euro is, en dat je wel je naam moet opschrijven omdat je met best veel mensen bent, maar dat het wel allemaal bekenden zijn (ook al is dat niet zo) dan is er geen haan die er naar kraait, lijkt het zo (dat zal natuurlijk zo niet werken, maar toch)
pi_45419268
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:43 schreef L4mpje het volgende:
Maar hier weer dat het legaal kan zijn:
- De wet op de kansspelen zegt dat een vergunning voor een loterij wordt verleend als het prijzengeld onder de 4500 blijft en de opbrengst een goed doel dient. Misschien kun je de opbrengst van het toernooi minimaliseren (en daarmee de uitbetaling maximaliseren); en ff uitzoeken of je kansspelbelasting moet betalen.

Dus het kan wel legaal zijn als je alles gewoon uitbetaald aan de deelnemers, als het maar onder de ¤4500,- is, wat dus wel gaat lukken met een pot van ¤500,-. Moeten we wel een vergunning aanvragen dan.
pi_45419300
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:22 schreef vdvorst het volgende:
je zou kunnen zeggen, dat de inleg 5 euro is, en dat je wel je naam moet opschrijven omdat je met best veel mensen bent, maar dat het wel allemaal bekenden zijn (ook al is dat niet zo) dan is er geen haan die er naar kraait, lijkt het zo (dat zal natuurlijk zo niet werken, maar toch)
ja precies, het zijn ook echt bijna allemaal vrienden. Maar het is in een café. Dan kan het toch nog wel besloten zijn toch?
  dinsdag 16 januari 2007 @ 22:19:04 #33
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_45421457
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 18:17 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als het echt in toernooi vorm is met een open registratie mag het niet, als het echt onder vrienden blijft mag het wel.
En wie gaat kijken of die 50 man die meedoet niet toevallig allemaal vrienden zijn, beetje wazig.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_45422484
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:20 schreef Allantois het volgende:
Kansspel Vs. behendigheidsspel.
pi_45422932
Café afhuren, doen alsof het allemaal vrienden zijn en hopen dat iedereen netjes zijn mond kan houden . Jullie blij, uitbater café blij, mits leuke omzet .
Secrets never die. Only people.
pi_45426034
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 22:58 schreef PizzaSalami het volgende:
Café afhuren, doen alsof het allemaal vrienden zijn en hopen dat iedereen netjes zijn mond kan houden . Jullie blij, uitbater café blij, mits leuke omzet .
Zo hebben we het ook gedaan de vorige keer met 30 personen. De volgende keer komen er echter nog meer, zo'n 50.

Maar ik zou eigenlijk, samen met jullie, een manier willen bedenken om het toernooi legaal te krijgen.
Het kan echt wel op één of andere manier hoor, alleen de question is 'how'?
pi_45426169
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:24 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Het wordt in een zaal in een café gehouden. Mensen laten aan ons weten of ze interesse hebben en wij nodigen ze uit. Kan dit als privé feest worden omschreven volgens de wet?
Nee kan niet. En het cafe kan een hoge !!! boete krijgen!
pi_45426232
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 00:49 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Nee kan niet. En het cafe kan een hoge !!! boete krijgen!
en de organisatie en de spelers?
pi_45426319
die vast ook wel. Weet de kroegeigenaar dat je de ruimte huurt voor poker of niet? Lijkt me sterk dat ze het toelaten.
pi_45426356
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 00:57 schreef Sport_Life het volgende:
die vast ook wel. Weet de kroegeigenaar dat je de ruimte huurt voor poker of niet? Lijkt me sterk dat ze het toelaten.
yep!
pi_45430213
Het is voor kroegeigenaren natuurlijk wel lucratief omdat ze bijvoorbeeld op de zondagmiddag/avond normaal weinig klandizie hebben. Toch is de organisatie op dit moment nog 100% illegaal en ik denk niet dat dat snel zal veranderen. De straffen die je kan krijgen zijn niet mals, zowel voor de organisatie als voor de uitbater moet je toch aan een bedrag boven de 10K euro denken.

Ook al doe je het in de vorm van een prive aangelegenheid blijft het illegaal, en een vergunning zal je echt nooit krijgen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_45431375
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:24 schreef danos het volgende:
Het is voor kroegeigenaren natuurlijk wel lucratief omdat ze bijvoorbeeld op de zondagmiddag/avond normaal weinig klandizie hebben. Toch is de organisatie op dit moment nog 100% illegaal en ik denk niet dat dat snel zal veranderen. De straffen die je kan krijgen zijn niet mals, zowel voor de organisatie als voor de uitbater moet je toch aan een bedrag boven de 10K euro denken.

Ook al doe je het in de vorm van een prive aangelegenheid blijft het illegaal, en een vergunning zal je echt nooit krijgen.
ok, en wat is het verschil dan met die bingotoernooien?
pi_45431847
Is het niet zo dat een vereniging wel poker toernooien mag organiseren, om mensen bekend te laten worden (beter te laten worden) met pokeren?
Is toch hetzelfde als een bridge/klaverjas (kaart) vereniging?
En dan de leden een contributie laten betalen (van een euro of zoiets), daarna fiches kopen?

Volgens mij moet je ergens in die hoek gaan zoeken ennee... geen garanties, dit is maar een hersen spinsel
Wetten zijn gemaakt om gebroken te worden
pi_45431914
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:07 schreef partyyboyy het volgende:
Ik organiseer een pokertoernooi voor de tweede keer. De eerste keer hebben we gewoon voor geld gespeeld.
Natuurlijk is dit ook de bedoeling voor de tweede keer. Het pokeren is illegaal als er voor geld gespeeld wordt.
Nu willen we op de een of andere manier het toernooi toch legaal krijgen. Als het niet lukt dan gewoon maar illegaal

Stel nu bijvoorbeeld dat we een pokertoernooi houden. Iedereen betaald geld (zeggen dat het voor de onkosten is voor de lokatie en voor de hapjes). Tot nu toe is het dus gewoon een feest waarop gepokerd wordt, niet voor geld en dus nog niet illegaal.

Als we nu om een beker spelen. De nummer 1 t/m 3 krijgen een beker, omdat ze gewonnen hebben. De organisatie komt hierna de beker terug voor een bedrag wat eigenlijk de speler gewonnen zou hebben. Is dit nu illegaal?
En als de speler de beker nu verkoopt aan een hele andere organisatie?
als de prijzenpot onder een bepaald bedrag ligt is het niet illegaal.. ik weet het bedrag niet uit mn hoofd helaas
Een rolstoel bekleden met antilopen leer is nooit grappig
pi_45431961
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:18 schreef Cornelis83 het volgende:

Edit: als dat niet zou zijn, hoeveel illegale bingoparties zijn er dan wel niet gehouden in al die bejaardentehuizen?
ja je hebt gelijk.. het bedrag weet ik niet precies.. er zijn zelfs mensen opgepakt omdat er in bejaardentehuizen te grote geldprijzen werden weggegeven haha
Een rolstoel bekleden met antilopen leer is nooit grappig
pi_45433460
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:26 schreef 0nline het volgende:
Is het niet zo dat een vereniging wel poker toernooien mag organiseren, om mensen bekend te laten worden (beter te laten worden) met pokeren?
Is toch hetzelfde als een bridge/klaverjas (kaart) vereniging?
En dan de leden een contributie laten betalen (van een euro of zoiets), daarna fiches kopen?

Volgens mij moet je ergens in die hoek gaan zoeken ennee... geen garanties, dit is maar een hersen spinsel
Dat begint al ergens op te lijken
Ik ga er ook eens over brainstormen
pi_45433488
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 11:28 schreef Linkmiegel het volgende:

[..]

als de prijzenpot onder een bepaald bedrag ligt is het niet illegaal.. ik weet het bedrag niet uit mn hoofd helaas
Ja dat dacht ik dus ook, maar er zijn echt heel veel mensen die zeggen dat het 'altijd' illegaal is.
Verwarrend dus...maar dan snap ik ook niet hoe het zit met die bingotoernooien.
pi_45433509
pi_45435776
Partyboy

Met de huidige wetgeving is het illegaal. Ook met een paar mensen in de kroeg voor een paar eurootjes spelen is illegaal al zal hier nooit vervolging plaatsvinden. Andere vormen zoals een toernooi zonder inleg met wel een prijsuitkering wordt oogluikend toegestaan maar is eigenlijk ook illegaal.

Daarnaast is iedereen bekend met het feit dat poker een behendigheidsspel is maar de Hoge Raad van Nederland zegt dat het een gokspel is en dat het monopoly bij het casino ligt.
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:42:59 #51
77143 L4mpje
Dit is niet OK
pi_45437905
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 21:21 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Maar hier weer dat het legaal kan zijn:

Dus het kan wel legaal zijn als je alles gewoon uitbetaald aan de deelnemers, als het maar onder de ¤4500,- is, wat dus wel gaat lukken met een pot van ¤500,-. Moeten we wel een vergunning aanvragen dan.
Poker is helaas geen loterij, maar een casinospel. Een vergunning zul je met de huidige wetgeving nooit krijgen. Denk dus niet dat het gaat lukken om het geheel legaal te houden.
pi_45441555
Waarom niet gewoon met fiches spelen en die de volgende dag verruilen voor geld?

Dus op de avond zelf niks met geld, gewoon fiches kopen een of enkele dagen van tevoren.
Dan spelen, en dan de dag erna weer omruilen.

Zullen er wel twee personen of zo bank moeten spelen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_45441676
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:28 schreef Bloemkool het volgende:

Waarom niet gewoon met fiches spelen en die de volgende dag verruilen voor geld?

Dus op de avond zelf niks met geld, gewoon fiches kopen een of enkele dagen van tevoren.

ja dan krijg je natuurlijk gedoe met mensen die hebben verloren en geen geld brengen.
pi_45441837
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:31 schreef danos het volgende:

[..]

ja dan krijg je natuurlijk gedoe met mensen die hebben verloren en geen geld brengen.
Dat doe je dus al van tevoren.
Je hebt gewoon fiches ipv echt geld. Als je alle fiches verloren hebt kun je later ook niks inwisselen, die fiches heeft dan iemand anders.
pi_45442167
en als je nieuwe fishes wil kopen? en waar gaat dat geld dan heen?
pi_45442326
Volgens die link van justitie lees ik het volgende:
quote:
Op grond van artikel 1 van de Wet op de kansspelen is het verboden zonder vergunning gelegenheid te geven tot deelname aan kansspelen. Op gelegenheden die noch voor het publiek zijn opengesteld, noch bedrijfsmatig worden gegeven, is de Wet op de kansspelen echter niet van toepassing. In alle andere gevallen is een vergunning nodig.

Het is niet mogelijk een vergunning aan te vragen voor het organiseren van een pokertoernooi omdat op grond van artikel 27h van de Wet op de kansspelen Holland Casino als enige een vergunning heeft om in Nederland speelcasino?s te organiseren. Volgens de Beschikking casinospelen 1996 is poker een casinospel. Dat wil zeggen dat alleen Holland Casino pokertoernooien mag organiseren.

Thuis met een groepje mensen poker spelen is toegestaan wanneer de gelegenheid besloten is en niet bedrijfsmatig wordt gegeven. Bij het begrip beslotenheid moet worden gedacht aan de huiskamersituatie. Van bedrijfsmatig aanbod is sprake indien er op geregelde en stelselmatige wijze gelegenheid wordt gegeven (bijvoorbeeld door het huren van een zaal, het heffen van entree, te adverteren e.d.). Een pokertoernooi in een café zal in de regel openstaan voor het publiek en bedrijfsmatig worden gegeven. Wanneer een groepje vrienden echter poker speelt in een café, kan er sprake zijn van een besloten gelegenheid.
Dat is dus wel legaal. Zolang het niet open is voor iedereen. Prima, dan nodig je toch alleen gegadigde uit?

En wie zijn dat? Juist, je vriendenclub. Zo moelijk is het allemaal niet.
De kastelein draait een goeie omzet en als je iedereen van te voren even inlicht dat jullie een vriendenclub zijn die bij tijd en wijlen gezellig bij elkaar komen dan is er niks aan de hand.

De kastelijn kijkt wel uit om zn bek open te trekken, die loopt omzet mis dan. En die vriendenclub zegt ook niks, want dan kunnen ze niet meer gezellig pokeren

Gewoon zorgen dus dat het alleen voor genodigden is en in een afgehuurde zaal in een kroeg waar niemand in kan zonder toestemming.

Ik zie echt geen probleem hoor
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_45442489
Bovendien ga ik er niet van uit dat er grof ingezet word op jullie toernooi.
Wat doen jullie? 12/25c No Limit en ieder een tientje kopen in het begin ofzo?
Dat zullen voornamelijk potjes zijn van een paar euro.

Who gives a fuck, daar ligt de fiscus noch de politie wakker van
Gewoon lekker doen zou ik zeggen
vosss is de naam,
pi_45442599
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:44 schreef danos het volgende:
en als je nieuwe fishes wil kopen? en waar gaat dat geld dan heen?
Dan heb je pech, moet je vantevoren maar genoeg kopen.
Als het met echt geld illegaal is en op deze manier zou het misschien legaal zijn dan krijg ja natuurlijk beperkingen.
Als je gewoon wil spelen met geld en geen gezeur wil dan moet je dat natuurlijk gewoon doen en je niet afvragen of het wel of niet mag volgens de wet.
pi_45444295
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:47 schreef vosss het volgende:
Volgens die link van justitie lees ik het volgende:
[..]

Dat is dus wel legaal. Zolang het niet open is voor iedereen. Prima, dan nodig je toch alleen gegadigde uit?

En wie zijn dat? Juist, je vriendenclub. Zo moelijk is het allemaal niet.
De kastelein draait een goeie omzet en als je iedereen van te voren even inlicht dat jullie een vriendenclub zijn die bij tijd en wijlen gezellig bij elkaar komen dan is er niks aan de hand.

De kastelijn kijkt wel uit om zn bek open te trekken, die loopt omzet mis dan. En die vriendenclub zegt ook niks, want dan kunnen ze niet meer gezellig pokeren

Gewoon zorgen dus dat het alleen voor genodigden is en in een afgehuurde zaal in een kroeg waar niemand in kan zonder toestemming.

Ik zie echt geen probleem hoor
Juist,
Wij nodigen ook mensen gewoon vrienden uit. Zijn het wel pokervrienden maar goed
Er is geen openbare inschrijving!

Ik dacht dus ook dat dit dan illegaal was, zolang er maar geen winst wordt gemaakt. Echter denken hier toch nog zoveel mensen andere over die zeggen dat het 'altijd' illegaal is. Dus degene die dit denken..kom eens met feiten!
pi_45444337
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:28 schreef Bloemkool het volgende:

Het is een toernooi, waarbij er 1 winnaar is. De nummers 2 t/m 6 krijgen ook nog wat, maar deze hebben op het laatst dus geen fishes meer. Dit gaat dus niet echt werken.

Wel goed idee
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:11:14 #61
77143 L4mpje
Dit is niet OK
pi_45445209
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:39 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Juist,
Wij nodigen ook mensen gewoon vrienden uit. Zijn het wel pokervrienden maar goed

Ik dacht dus ook dat dit dan illegaal was, zolang er maar geen winst wordt gemaakt. Echter denken hier toch nog zoveel mensen andere over die zeggen dat het 'altijd' illegaal is. Dus degene die dit denken..kom eens met feiten!
Die feiten zijn al gegeven, je moet ze wel willen lezen natuurlijk In de wet staat dat alleen Holland Casino pokertoernooien mag houden.

Als je het per se wil, moet je het maar thuis houden, jouw mensen uitnodigen en gaan spelen. Dan is er niemand die er achter komt, toch?
pi_45445517
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 17:39 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Juist,

Uit hetzelfde stukje:
quote:
Van bedrijfsmatig aanbod is sprake indien er op geregelde en stelselmatige wijze gelegenheid wordt gegeven (bijvoorbeeld door het huren van een zaal, het heffen van entree, te adverteren e.d.). Een pokertoernooi in een café zal in de regel openstaan voor het publiek en bedrijfsmatig worden gegeven.
Mjah, ik denk dat je je op het randje van de wet begeeft. Het is weliswaar besloten maar je huurt wel een zaal en je zal in de toekomst geregeld de gelegenheid geven tot het meedoen met een pokertoernooi. Weliswaar voor 50 'vrienden' maar daar kom je, denk ik, niet mee weg..

Als je het allemaal echt wil weten moet je een goede advocaat opzoeken
pi_45445810
is het ook niet zo dat een cafe niet zomaar zijn deuren mag sluiten?
  Redactie Frontpage woensdag 17 januari 2007 @ 18:38:49 #64
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_45445902
Ja, 500 euro aan prijzengeld hoef je niet wit te wassen, dat geeft de winnaar zo weer uit
pi_45446276
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:38 schreef SunChaser het volgende:
Ja, 500 euro aan prijzengeld hoef je niet wit te wassen, dat geeft de winnaar zo weer uit
Maar het gaat niet om de belasting. Belasting hoeft zowiezo niet. Het gaat erom of het mag en zo ja, wanneer.
pi_45446339
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:34 schreef danos het volgende:
is het ook niet zo dat een cafe niet zomaar zijn deuren mag sluiten?
Maar degene die mee mogen doen dat kunnen we wel bepalen.
Het is ook in een zaal, achter het café dus het is zowiezo wel te sluiten.
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:54:01 #67
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45446395
Het is illegaal. In welke vorm en om welke waardevolle prijs dan ook.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:55:15 #68
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45446438
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:50 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Maar het gaat niet om de belasting. Belasting hoeft zowiezo niet. Het gaat erom of het mag en zo ja, wanneer.
Als je een geldprijs wint, moet je belasting betalen hoor. En als je als organisaties prijzengeld wil mogen uitkeren; moet je aan behoorlijk wat voorwaarden voldoen.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_45446670
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:55 schreef FritsBom het volgende:

[..]

Als je een geldprijs wint, moet je belasting betalen hoor. En als je als organisaties prijzengeld wil mogen uitkeren; moet je aan behoorlijk wat voorwaarden voldoen.
Nee hoor, illegale zaken zijn uitgesloten van belasting
En volgens mij ook kansspelen onder een bepaald bedrag
  woensdag 17 januari 2007 @ 19:08:25 #70
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45446891
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:02 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

En volgens mij ook kansspelen onder een bepaald bedrag
Smartass.
pi_45447453
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 18:23 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Uit hetzelfde stukje:
[..]
en pokertoernooi in een café zal in de regel openstaan voor het publiek en bedrijfsmatig worden gegeven.
Quote dan de zin die erna staat ook even erbij
quote:
Wanneer een groepje vrienden echter poker speelt in een café, kan er sprake zijn van een besloten gelegenheid.
KAN er sprake zijn van een besloten gelegenheid.
Veel kroegen hebben gewoon een zaal achter hun cafe legen met deuren die dicht kunnen.
Als je daar met 30 vrienden gaat zitten pokeren dan kan jan en alleman hoog springen, laag springen, of voor mijn part helemaal NIET springen.........als je voor de rechter moet komen dan win je.

Zo simpel is het. Die laatste zin staat in de wet en laat dat nou juist precies zijn wat zich afspeelt achter die gesloten deur met een besloten clubje.

Al dat gelul over dat het illegaal is is onzin, ook verhalen over mazen in de wet opzoeken is onzin. In de wet staat gewoon LETTERLIJK dat je het gewoon legaal mag doen ZOLANG het maar een besloten club is die niet voor iedereen vrij toegankelijk is.

Geen haan die er naar kraait en mocht dat onverhoopt wel het geval zijn dan draai je die kuthaan finaal zn nek om met het wetboek in je hand

Succes met je toernooi TS
vosss is de naam,
pi_45447693
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:23 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

Veel kroegen hebben gewoon een zaal achter hun cafe legen met deuren die dicht kunnen.
Als je daar met 30 vrienden gaat zitten pokeren dan kan jan en alleman hoog springen, laag springen, of voor mijn part helemaal NIET springen.........als je voor de rechter moet komen dan win je.

Zo simpel is het. Die laatste zin staat in de wet en laat dat nou juist precies zijn wat zich afspeelt achter die gesloten deur met een besloten clubje.

Al dat gelul over dat het illegaal is is onzin, ook verhalen over mazen in de wet opzoeken is onzin. In de wet staat gewoon LETTERLIJK dat je het gewoon legaal mag doen ZOLANG het maar een besloten club is die niet voor iedereen vrij toegankelijk is.

Geen haan die er naar kraait en mocht dat onverhoopt wel het geval zijn dan draai je die kuthaan finaal zn nek om met het wetboek in je hand

YEAH!!

Zo dacht ik dus ook....hopelijk dat het ook in praktijk zo is
We houden het gewoon weer zo achter in het café in een zaal. Deuren dicht, dan mag toch wel voor geld toch?
pi_45447925
Tuurlijk, je bent toch geen organisatie? Je hebt toch geen sponsoren? Je adverteert toch niet in de krant? Je hebt toch geen website? Jullie zijn toch gewoon een vriendenclub? Het is toch gewoon besloten?

Dat gegeven met de duidelijke uitleg zoals in de wet beschreven kan ik niet anders concluderen dat het gewoon legaal is wat jullie doen en ik denk dat er geen enkele rechter anders over zal oordelen

Maargoed, ik ben geen jurist of advocaat verder, ik heb gewoon de wet gelezen en zoals ik hem begrijp mag het gewoon
vosss is de naam,
pi_45448341
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:02 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Helaas. Of het illegaal is, in niet zo relevant. (als voorbeeld: drugshandelaren moeten gewoon belasting betalen over de gefingeerde winst)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_45448380
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:37 schreef vosss het volgende:
Tuurlijk, je bent toch geen organisatie? Je hebt toch geen sponsoren? Je adverteert toch niet in de krant? Je hebt toch geen website? Jullie zijn toch gewoon een vriendenclub? Het is toch gewoon besloten?

Dat gegeven met de duidelijke uitleg zoals in de wet beschreven kan ik niet anders concluderen dat het gewoon legaal is wat jullie doen en ik denk dat er geen enkele rechter anders over zal oordelen

Maargoed, ik ben geen jurist of advocaat verder, ik heb gewoon de wet gelezen en zoals ik hem begrijp mag het gewoon
30 man is géén vriendenclubje meer.
pi_45448422
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Waarom niet dan? Ik heb echt wel 30 vrienden, hoewel ik natuurlijk met sommige meer bevriend ben dan met andere.
pi_45448655
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En waarom niet? Zoals je klaverjas-vrienden of bingo-vrienden hebt kun je ook pokervrienden hebben dunkt me.

Laat een rechter maar eens bewijzen dat het niet zo is
vosss is de naam,
pi_45449228
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:56 schreef vosss het volgende:

[..]

En waarom niet? Zoals je klaverjas-vrienden of bingo-vrienden hebt kun je ook pokervrienden hebben dunkt me.

Laat een rechter maar eens bewijzen dat het niet zo is

Redelijkerwijs is een groep van 30 man, hoewel individueel vrienden, géén vriendenploegje...

Een rechter hoeft niets te bewijzen..die zal datzelfde oordelen....
pi_45449457
ik zou het niet proberen, de politie maakt de laatste tijd redelijk jacht op pokertoernooien, in welke vorm dan ook.
pi_45450016
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Een rechter hoeft niets te bewijzen..die zal datzelfde oordelen....
Ja en dan staat het dus gewoon onduidelijk in de wet
vosss is de naam,
pi_45450069
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:34 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja en dan staat het dus gewoon onduidelijk in de wet
Dat is wel vaker zo.

Daarom bestaan er dus rechters, omdat deze zaken naar redelijkheid en billijkheid beoordelen en een vriendengroep van 30 man is niet redelijk.
pi_45450984
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 20:17 schreef danos het volgende:
ik zou het niet proberen, de politie maakt de laatste tijd redelijk jacht op pokertoernooien, in welke vorm dan ook.

als ze erachter komen, zullen ze echt wel zeggen dat we op moeten houden anders
gaan ze actie ondernemen. We worden echt niet meteen veroordeeld.
pi_45451196
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:02 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: probeer het uit....
pi_45451262
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: probeer het uit....
ach...en iedereen moet gewoon verzwijgen dat het om geld gaat.

Maar toch moet er een manier zijn dat het legaal is...verdomme! Ik moet beter nadenken...en jullie ook!
pi_45451294
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:10 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

ach...en iedereen moet gewoon verzwijgen dat het om geld gaat.

Maar toch moet er een manier zijn dat het legaal is...verdomme! Ik moet beter nadenken...en jullie ook!
Wat jij wil (30-50 man, geld als prijs, samengevat) is niet legaal te doen zonder afdrachten.
pi_45451390
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:02 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

er is in nederland 1 echte inval geweest, en daar was echt geen waarschuwing gegeven, dat je het ff weet
  donderdag 18 januari 2007 @ 13:09:08 #87
77143 L4mpje
Dit is niet OK
pi_45468611
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 19:23 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

Waar jij het over hebt is gewoon een potje pokeren in een cafe. Dit mag ook gewoon, zoals in jouw quote te lezen is. Maar zoals al eerder is gezegd, toernooi(en) organiseren mag niet.
pi_45484349
Er word toch gewoon een potje gepokerd
Gezellig met een besloten vriendenclubje in een besloten gelegenheid een spelletje doen; niks mis mee

En voor de user die zei dat de rechter niks hoeft te bewijzen.......in Nederland ben je nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Mij maak je niet wijs dat ze kunnen bewijzen dat die 30 man geen vriendenclub is.
Als iedereen onder ede verklaart dat ze vrienden zijn dan kunnen ze je niks, maar dan ook helemaal niks maken!

Hooguit de onwetende politie die de zaak ontruimt ofzo, maar als je voor het gerecht gesleept word dan win je gewoon. Klaar.

TS is geen organisatie die geld verdient met het organiseren van een pokertoernooi, TS speelt met een vriendenclub een potje poker in een besloten ruimte.

Zoals het in de wet staat mag dat gewoon. Als het niet mag dan zullen ze het toch echt anders in de wet moeten zetten.

En als er gevallen word over het feit dat het om geld gaat, dan speel je gewoon om pokerchips die door de medespelers op een later tijdstip (bv bij TS thuis) omgeruild kunnen worden voor geld.

Ik geloof er geen flikker van dat ze je iets kunnen maken; no way
vosss is de naam,
pi_45484631
quote:
Op donderdag 18 januari 2007 19:45 schreef vosss het volgende:

En voor de user die zei dat de rechter niks hoeft te bewijzen.......in Nederland ben je nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
*zucht*

Even een korte samenvatting van de Nederlandse rechtsstaat:

In dit geval zou zoiets als volgt kunnen gaan:

TS wordt opgepakt door opsporingsdienst (politie/FIOD, whoever), verhoord enz. enz. + getuigenverklaringen.
Daarna zal het OM (Openbaar Ministerie) een aanklacht voorbereiden en zal TS verzocht worden om zich te melden in de rechtszaal.
De aanklacht zal worden behandeld en daarbij zullen OM en advocaat allemaal leuke wetenswaardigheden tegen elkaar en de rechter gaan roepen.

Uiteindelijk zal de rechter besluiten op basis van wat hij heeft gezien en gehoord, een uitspraak doen.

Een rechter hoeft helemaal niets te bewijzen, een rechter stelt vast dat hij schuldig of onschuldig is.

En in dit geval zal een rechter horen (en wie gaat dat ontkennen?) dat er met een groep van 30 man een toernooi gespeeld is. Zelfs al zouden dit allemaal vrienden zijn, dan nog is het geen vriendenploegje en zal de rechter dus hiervan zeggen dat dit inderdaad illegaal is en een evt. sanctie opleggen.
pi_45496353
quote:
(en wie gaat dat ontkennen?)
Die 30 man misschien?

En de rechter kan dan wel zeggen dat het illegaal is, in de wet staat heel erg duidelijk dat het LEGAAL is

Met een fatsoenlijke advocaat aan jouw kant win je deze zaak, daar ben ik 99,9% zeker van
vosss is de naam,
pi_45501592
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 01:42 schreef vosss het volgende:

[..]

Die 30 man misschien?

En de rechter kan dan wel zeggen dat het illegaal is, in de wet staat heel erg duidelijk dat het LEGAAL is

Met een fatsoenlijke advocaat aan jouw kant win je deze zaak, daar ben ik 99,9% zeker van

Die 30 man gaan ontkennen dat ze "op heterdaad" betrapt zijn met het spelen van een toernooi

In de wet staat dat dus niet duidelijk, maar dat had je zelf ook al gezien.
pi_45501689
In de wet lees ik duidelijk dat je met een vriendenclub mag pokeren in de kroeg.
Klaar. Ik kan nergens een wettelijk vastgesteld maximum vinden van de defenitie vriendenclub.

Ik zet er al mn geld op dat het geen enkel probleem is
vosss is de naam,
pi_45501719
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:39 schreef vosss het volgende:

Ik zet er al mn geld op dat het geen enkel probleem is
Je gaat dus all-in?
pi_45501879
vosss is de naam,
pi_45502795
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:40 schreef sjimz het volgende:

[..]

Je gaat dus all-in?
pi_45502811
Waar zou ik er zeker achter kunnen komen wie er gelijk heeft?
Want dit schiet natuurlijk niet op.
pi_45503496
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:23 schreef partyyboyy het volgende:
Logisch nadenken misschien.
pi_45503766
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Soms kom je er daar niet zomaar mee.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:09:47 #99
77143 L4mpje
Dit is niet OK
pi_45506469
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:23 schreef partyyboyy het volgende:
Ga even bij een advocatenbureau langs als je het echt wil weten. Die geven wel gratis 'advies' / hun kijk op jouw stelling. Ik ga verder maar niet in op wat Vosss steeds zegt
pi_45507759
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:09 schreef L4mpje het volgende:

[..]

Ga even bij een advocatenbureau langs als je het echt wil weten. Die geven wel gratis 'advies' / hun kijk op jouw stelling. Ik ga verder maar niet in op wat Vosss steeds zegt
gratis advies, zou je denken?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:59:53 #101
77143 L4mpje
Dit is niet OK
pi_45508016
Geen ervaring mee hoor, maar denk dat als ze tijd hebben je wel even willen uitleggen of het mogelijk is of niet.

Overigens vond ik op google de JuroFoon, maar dat kost wel 80 cent p minuut.
pi_45513833
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:09 schreef L4mpje het volgende:

Ik ga verder maar niet in op wat Vosss steeds zegt
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:47 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als ik die wet lees en ik denk gewoon heel normaal nuchter en logisch na, dan heb ik gewoon keihard gelijk. Daar kun je het mee eens zijn of niet, dat maakt mij verder geen flikker uit, maar ik heb nog geen steekhoudende argumenten gezien waarom ik ongelijk zou hebben.

Wat ik zeg staat LETTERLIJK zo in de wet. Dan kan je mooi zeggen dat een rechter over een vriendenclub oordeelt dat een groep met 30 man geen vriendenclub kan zijn, maar daarvan vind ik niets terug in de wet.

Dat argument leg ik dus ook naast mij neer en ik verwacht da een fatsoenlijke advocaat de rechter ook weet te overtuigen.

Kom eens met steekhoudende argumenten zou ik zeggen, want die heb ik nog steeds niet gezien

Samenvatting:
De ruimte is afgesloten, het is een vriendenclub, in een besloten gelegenheid.
Onder die voorwaarde geld de wet niet, zo staat overduidelijk in het wetboek:
quote:
Bij het begrip beslotenheid moet worden gedacht aan de huiskamersituatie. Van bedrijfsmatig aanbod is sprake indien er op geregelde en stelselmatige wijze gelegenheid wordt gegeven (bijvoorbeeld door het huren van een zaal, het heffen van entree, te adverteren e.d.). Een pokertoernooi in een café zal in de regel openstaan voor het publiek en bedrijfsmatig worden gegeven. Wanneer een groepje vrienden echter poker speelt in een café, kan er sprake zijn van een besloten gelegenheid.
Het word niet stelselmatig gedaan, ook niet met regelmaat, er word geen entree gevraagd, er word niet geadverteert, het is niet bedrijfsmatig, het zijn gewoon vrienden, het is geen toernooi en het staat niet open voor publiek.

Die dingen heb je allemaal al mee.
En dan de laatste zin die zegt echt heel duidelijk dat sprake kan zijn van een besloten gelegenheid.
Dat is gewoon het geval in deze

Bovendien heb je niks te maken met de wet op kansspelen, want dit valt er gewoon volgens de wet kei en keihard buiten:
quote:
Op grond van artikel 1 van de Wet op de kansspelen is het verboden zonder vergunning gelegenheid te geven tot deelname aan kansspelen. Op gelegenheden die noch voor het publiek zijn opengesteld, noch bedrijfsmatig worden gegeven, is de Wet op de kansspelen echter niet van toepassing. In alle andere gevallen is een vergunning nodig.

[ Bericht 13% gewijzigd door vosss op 19-01-2007 19:37:52 ]
vosss is de naam,
pi_45515658
De rechter zal hier kijken naar de redelijkheid en billijkheid evenals naar in welke zin de wet bedoeld was toen deze ontworpen werd.

De interpretatie die ik haal uit de eerder gehaalde quote is als volgt:
Het is toegestaan om met een vriendenclub een potje poker te spelen met geld. Allereerst zal de rechter naar alle waarschijnlijk oordelen dat er met een groep van 30 man geen sprake meer is van een vriendenclub. Daarvoor is het aantal man gewoon te groot. Je moet dus eigenlijk verklaren waarom er WEL sprake is van een vriendenclub. Ten minste, het OM zal een aantal spelers oproepen om te bewijzen dat er bij jullie geen sprake was van een vriendenclub.
Wanneer je iemand uitnodigt die je alleen kent via FOK(zoals ik volgens mij al las op pagina 1) en die de andere niet of nauwelijks kent dat is er al bewezen dat er geen sprake is van een vriendenclub.

Dan komen we bij het volgende element. Het KAN zo zijn dat een potje poker met vrienden in een cafe niet illegaal is. Laten we dus eens kijken naar het potje poker. Met een potje poker wordt een simpel spelletje bedoeld. Dus snel even een kaartje leggen om geld, iets dat niet van te voren is georganiseerd. Wanneer er een heel toernooi is georganiseerd, waarbij de nummer 1 t/m 5 bijvoorbeeld een geldprijs krijgt en er 1 absolute winnaar overblijft die als enige nog fiches heeft, dan is er in mijn ogen(en waarschijnlijk ook in die van de rechter) geen sprake van een potje poker.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_45515808
ik heb alleen de eerste paar reacties door gelezen, maar hier in de buurt wordt dit georganioseerd.,

misschien heb je hier wat aan.. http://www.kingsofpoker.nl/
pi_45517919
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 20:18 schreef jovink het volgende:
ik heb alleen de eerste paar reacties door gelezen, maar hier in de buurt wordt dit georganioseerd.,

misschien heb je hier wat aan.. http://www.kingsofpoker.nl/
Wat moet ik met die spam?
pi_45517942
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 20:13 schreef Steven184 het volgende:
De rechter zal hier kijken naar de redelijkheid en billijkheid evenals naar in welke zin de wet bedoeld was toen deze ontworpen werd.

De interpretatie die ik haal uit de eerder gehaalde quote is als volgt:
Het is toegestaan om met een vriendenclub een potje poker te spelen met geld. Allereerst zal de rechter naar alle waarschijnlijk oordelen dat er met een groep van 30 man geen sprake meer is van een vriendenclub. Daarvoor is het aantal man gewoon te groot. Je moet dus eigenlijk verklaren waarom er WEL sprake is van een vriendenclub. Ten minste, het OM zal een aantal spelers oproepen om te bewijzen dat er bij jullie geen sprake was van een vriendenclub.
Wanneer je iemand uitnodigt die je alleen kent via FOK(zoals ik volgens mij al las op pagina 1) en die de andere niet of nauwelijks kent dat is er al bewezen dat er geen sprake is van een vriendenclub.

Dan komen we bij het volgende element. Het KAN zo zijn dat een potje poker met vrienden in een cafe niet illegaal is. Laten we dus eens kijken naar het potje poker. Met een potje poker wordt een simpel spelletje bedoeld. Dus snel even een kaartje leggen om geld, iets dat niet van te voren is georganiseerd. Wanneer er een heel toernooi is georganiseerd, waarbij de nummer 1 t/m 5 bijvoorbeeld een geldprijs krijgt en er 1 absolute winnaar overblijft die als enige nog fiches heeft, dan is er in mijn ogen(en waarschijnlijk ook in die van de rechter) geen sprake van een potje poker.
Ik denk eigenlijk ook dat jij gelijk hebt.
We moeten gewoon met z'n alle ontkennen dat er voor geld gespeeld wordt. Dan is het dus wel legaal. Simpel zat!
Kunnen ze ons gewoon niks maken
pi_45518135
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 21:25 schreef partyyboyy het volgende:

[..]

Wat moet ik met die spam?
Super houding heb je ! zo wordt het vast nog wel wat met je..

ik probeer je te helpen, laat maar zitten
pi_45518998
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 19:25 schreef vosss het volgende:

[..]

[..]

Als ik die wet lees en ik denk gewoon heel normaal nuchter en logisch na, dan heb ik gewoon keihard gelijk. Daar kun je het mee eens zijn of niet, dat maakt mij verder geen flikker uit, maar ik heb nog geen steekhoudende argumenten gezien waarom ik ongelijk zou hebben.

Wat ik zeg staat LETTERLIJK zo in de wet. Dan kan je mooi zeggen dat een rechter over een vriendenclub oordeelt dat een groep met 30 man geen vriendenclub kan zijn, maar daarvan vind ik niets terug in de wet.

*zucht*

Wat jij quote staat niet eens in de wet, maar dat geeft verder niet. Jij vindt redelijkheid en billijkheid geen steekhoudend argument? Jij denkt (en dat is gewoon iets dat je blijkbaar vreemd vindt) dat wetten strikt zeggen waar iets op slaat. Dat is juist niet zo. Veel wetten laten ruimte voor interpretatie.
Er is in dit geval geen grens gesteld aan de definitie van een groep. Sterker nog: dat het toegestaan is om met een echt vriendengroepje te pokeren (en dat hebben we het logischerwijs over een man of 4 tot 6, maar dat schijnt er moeilijk in te krijgen) staat niet eens in de wet. (dat heeft juist te maken met redelijkheid en billijkheid)
quote:
Samenvatting:
De ruimte is afgesloten, het is een vriendenclub, in een besloten gelegenheid.
Onder die voorwaarde geld de wet niet, zo staat overduidelijk in het wetboek:
[..]

Het word niet stelselmatig gedaan, ook niet met regelmaat, er word geen entree gevraagd, er word niet geadverteert, het is niet bedrijfsmatig, het zijn gewoon vrienden, het is geen toernooi en het staat niet open voor publiek.

Die dingen heb je allemaal al mee.
En dan de laatste zin die zegt echt heel duidelijk dat sprake kan zijn van een besloten gelegenheid.
Dat is gewoon het geval in deze

Bovendien heb je niks te maken met de wet op kansspelen, want dit valt er gewoon volgens de wet kei en keihard buiten:
[..]

Je probeert, tegen beter weten in, de situatie zo recht te praten, dat een hoepel een balk wordt. We hebben inmiddels al niet eens te maken met de Wet op de kansspelen.

Maar goed. Het is wel weer eens leuk geweest, geloof ik, met reageren.
pi_45519215
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 21:32 schreef jovink het volgende:

[..]

Super houding heb je ! zo wordt het vast nog wel wat met je..

ik probeer je te helpen, laat maar zitten
Ik wist niet dat je het goed bedoelde
Dacht dat je alleen ff langskwam om te spammen
pi_45528153
Ik vind 4 tot 6 man niet logisch als vriendengroep.
Zelf heb ik een veel grotere groep. Onzin dat dat niet redelijk of billijk is.

Als iedereen bij ons in de groep meedoet zijn we met een 25 man ofzo. Allemaal vrienden van elkaar. Dan kan die rechter roepen van niet, maar het is wel zo.

Anyway, bekijk het lekker allemaal, ik ga ff pokeren
vosss is de naam,
pi_45530831
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:55 schreef vosss het volgende:
Ik vind 4 tot 6 man niet logisch als vriendengroep.
Zelf heb ik een veel grotere groep. Onzin dat dat niet redelijk of billijk is.

Als iedereen bij ons in de groep meedoet zijn we met een 25 man ofzo. Allemaal vrienden van elkaar. Dan kan die rechter roepen van niet, maar het is wel zo.

Anyway, bekijk het lekker allemaal, ik ga ff pokeren
We hebben het hier allereerst over de casus van de ts. Dus jouw vriendengroep doet er hier in principe niet toe. Overigens gaat het er nog steeds om wat de rechter roept en niet wat jij vindt.

Maar dan komen we nog steedds bij het potje poker, zoals de intentie is van de wet. Een pokerspel in toernooi vorm is nou eenmaal niet een potje poker, hoe je het ook wendt of keert.
pi_45533171
Ik denk dat Steven184 gelijk heeft, er is geen sprake van een vriendenclubje als het meer als 10 personen zijn. De toernooistructuur geeft ook al een beetje weg dat dit georganiseerd is en dus niet even een potje pokeren is.

offtopic: tvp was even noodzakelijk had geen tijd voor bookmarking.

[ Bericht 98% gewijzigd door arexes op 20-01-2007 22:29:39 ]
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_45533390
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 14:48 schreef arexes het volgende:
tvp
Please, maak een bookmark. Is voor de andere users toch iets prettiger.
pi_45540866
quote:
Een pokerspel in toernooi vorm is nou eenmaal niet een potje poker, hoe je het ook wendt of keert.
En juist dat lijkt me bijzonder lastig te bewijzen als er geen geld op tafel ligt en ook niet komt
vosss is de naam,
pi_45547548
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 19:39 schreef vosss het volgende:

[..]

En juist dat lijkt me bijzonder lastig te bewijzen als er geen geld op tafel ligt en ook niet komt
Heb jij het stuk gemist dat de ts het plan had om de nummers 1 t/m 5(of whatever) prijzenGELD te geven.
pi_45553256
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 23:22 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Heb jij het stuk gemist dat de ts het plan had om de nummers 1 t/m 5(of whatever) prijzenGELD te geven.
Heb jij het stuk gemist dat TS zei: "nou, dan doen we gewoon niet voor geld, maar voor fisches, en de winnaar krijgt dan een biertje".

Dat wilde TS doen, en dan evt op een later tijdstip de winnaars hun geld geven
vosss is de naam,
pi_45554553
quote:
Op zondag 21 januari 2007 11:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Heb jij het stuk gemist dat TS zei: "nou, dan doen we gewoon niet voor geld, maar voor fisches, en de winnaar krijgt dan een biertje".

Dat wilde TS doen, en dan evt op een later tijdstip de winnaars hun geld geven
Dat was het plan van iemand anders zoals ik het heb gelezen, niet van de ts. Die wilde het graag gewoon normaal spelen met wel geld gelijk geven. Maar al was het nog zo, het blijft illegaal.
pi_45554599
Nee hoor, een potje poker zonder geld met vrienden mag gewoon.

Maargoed, ik ga hier verder niet meer reageren, want het dringt niet tot jullie botte hersens door dat ik gewoon gelijk heb
vosss is de naam,
  zondag 21 januari 2007 @ 12:53:11 #119
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_45555799
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:08 schreef vosss het volgende:
Nee hoor, een potje poker zonder geld met vrienden mag gewoon.

Maargoed, ik ga hier verder niet meer reageren, want het dringt niet tot jullie botte hersens door dat ik gewoon gelijk heb
!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')