abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:15:14 #151
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45500993
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:08 schreef bojaaper het volgende:
Woehoe ik heb het ook net gehaald! Geen fouten . Alleen op de weg naar huis (ik zat op de passagiersstoel) drukte ik per ongeluk het gaspedaal van de instructeur in toen ik me uitrekte
Gefeli!
en wat zei de instructeur toen?
pi_45501005
wish me luck, straks de tussentijdse toets. begin nu zenuwachtig te worden, dus mijn geblaat van: ik vertel het niemand hou ik al niet meer vol. helaas kan ik alleen niet direct doorgeven of ik het heb gehaald. moet daarna meteen door naar center parcs. dus na het weekeind krijgen jullie het wel te horen.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_45501038
Ik heb hem zojuist gehaald!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Echt heerlijk rustig op de weg was het, en de rit ging perfect! Toen we terugkwamen bij het CBR was ik heel zeker van mijzelf, maar hij kwam wel heel verdacht kijkend terug bij de tafel, het was net of er uit zo komen dat ik niet geslaagd was, maar toch!!

Hij had toen nog een opmerking over een situatie bij verkeerslichten, je had een rechtdoorgaande strook en een strook voor rechstaf. Ik zat op de strook voor rechtsaf, en het was redelijk druk op de rechtdoorgaande stroken. Goed opletten of er dus mensen van rechtdoor nog rechtsaf wilden, en dat gebeurde met een vrachtwagen, waar ik al redelijk ver naast zat.

Hij had als opmerking dat ik hem beter voor had kunnen laten gaan, i.v.m. dode hoek. Was ik het mee eens, maar ik maakte de opmerking dat er een blokmarkering tussen zat, en dat dus als bijzondere manouvre gezien wordt. Hij zo van: oh? Mijn instructeur kwam toen ook binnenlopen en bevestigde het. En toch was hij nog niet helemaal overtuigd.

Nouja, het kan mij een worst wezen, ik heb hem gehaald, de rit ging goed en ik kan hem volgende week ophalen!!

YESSS!

(Het examen was trouwens in Groningen, 09.50, en het was mijn tweede poging)
pi_45501087
Gefeliciteerd bojaaper, Foxhunter en pkeijsers!
Succes gothic-blackie, doe lekker rustig aan je ding en focus je vooral op die verrichtingen! En have fun in CP
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:08 schreef bojaaper het volgende:
Alleen op de weg naar huis (ik zat op de passagiersstoel) drukte ik per ongeluk het gaspedaal van de instructeur in toen ik me uitrekte
Ja, op de terugweg zat ik met mijn voet onder zijn koppelingspedaal
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 19 januari 2007 @ 11:24:18 #155
36678 bojaaper
AkA SilverFrame
pi_45501254
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:15 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Gefeli!
en wat zei de instructeur toen?
Die kon er gelukkig ook wel om lachen . Gelukkig moest ik om 9 uur, alle fietsers waren ongeveer wel weg rond die tijd, en de snelweg was ook een stuk rustiger. De les voor mn examen bakte ik er he-le-maal niks van!
Het ZOU moeten werken hoor...
pi_45501292
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:24 schreef bojaaper het volgende:

[..]

De les voor mn examen bakte ik er he-le-maal niks van!
Dat is echt standaard volgens mij Snap er niks van!
'And I called your name,
pi_45501415
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:24 schreef bojaaper het volgende:

[..]

Die kon er gelukkig ook wel om lachen . Gelukkig moest ik om 9 uur, alle fietsers waren ongeveer wel weg rond die tijd, en de snelweg was ook een stuk rustiger. De les voor mn examen bakte ik er he-le-maal niks van!
Dat had ik nou ook, het ging ervoor niet zo supergoed

Het vorig examen was het noujuist andersom, de les ervoor ging perfect, maar het examen niet zo. Jij ook gefeliciteerd hé!
pi_45501583
gefeliciteerd allemaal
jaa het lijkt wel een rage, bijna iedereen verneukt de les voor ze examen om vervolgens foutloos te slagen
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 11:47:02 #159
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45501909
Ik ben gezakt . Dat terwijl juist de les voor het examen foutloos ging . Dat gaat dus niet voor iedereen op .
Moet eerder terugschakelen en rustiger rijden in scherpe bochten (die pokke slingerroute in Hilversum weer he! ) Verder vond hij wel dat ik heel netjes keek overal, eventuele kleine foutjes netjes en rustig op had gelost en mijn bijzondere verrichtingen gingen ook netjes.
Ik moet wel beter laten zien dat ik kijk, op een grote overzichtelijke weg want hij had niet het idee dat ik goed om me heen keek. Anyway, ik ga het de volgende keer gewoon weer proberen!
M'n instructeur zei trouwens dat ik het niet had getroffen met examinator, hij zei dat ik een erg strenge vent had en zelf had verwacht dat ik het wel zou halen. Maar er spelen zoveel zenuwen mee, mijn benen hebben de hele rit getrild en ik voelde m'n hart constant in m'n keel kloppen .

De rest die is geslaagd overigens gefeliciteerd, geeft me een extra schop dat ik het de volgende keer wel beter ga doen .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_45502160
Klote Skaai
Hopen dat je snel nog een keer kan, want als je volgens je instructeur het niveau hebt om te slagen, hebben al die extra lessen ook geen nut!

Succes iig
'And I called your name,
pi_45502192
zonde man.
Soort van beter vooruitkijken en eerder handelen.

Volgende keer gaat het je zeker lukken!
pi_45502208
geleficiteerd FoxHunter en bojaaper

jammer Skaai, volgende keer beter!

kom ik net bij het gemeentehuis, moest ik per se een kleurenfoto hebben terwijl dat ding gewoon zwart/wit op het pasje komt... naja, drogist was gewoon aan de andere kant van de weg dus daar maar ff langsgegaan, wel weer 8 euro lichter, voor 4 foto's..
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 11:47 schreef Skaai het volgende:
Ik ben gezakt . Dat terwijl juist de les voor het examen foutloos ging . Dat gaat dus niet voor iedereen op .
ben ik wéér verschillend, les gisteren ging op de eerste 10 minuten na hartstikke goed, stukje voor het examen ook, net zoals het examen zelf
had overigens een andere examinator dan op het blaadje op het prikbord stond, bij degene die ik eigenlijk zou hebben waren gisteren wat dakpannen weggewaaid.. examinator die ik nu had was ook zeer relaxt, heeft de hele tijd met m'n instructeur geluld over wie er allemaal weg was bij het cbr, rijscholen van anderen enz
pi_45503995
ik heb net mijn auto opgehaalt
pi_45504129
En Me_Wesley heb je je rijbewijs kunnen ophalen ?
Ik ga zo rond 14.30u langs, ze gaan 15.00 dicht hier

Geslaagden gefeliciteerd!
Niet-geslaagden : volgende keer beter
pi_45504217
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:04 schreef Drifter__ het volgende:
En Me_Wesley heb je je rijbewijs kunnen ophalen ?
Ze zijn dicht in de middag (klotedorp) dus kan nu niet bellen Ik ga zo eerst voor mijn sollicitatiegesprek naar karwei, daarna bel ik, en als ze hem hebben fiets( ) ik gelijk even langs
Succes he
'And I called your name,
  vrijdag 19 januari 2007 @ 13:55:27 #166
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_45505498
JAmmer Skaai, better luck next time...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 14:14:19 #167
57434 Marloes
Digital Love
pi_45505718
Iedereen gefeliciteerd!
En idd jammer Skaai.. M'n instructrice zei gister ook tegen mij dat ik duidelijker moet laten zien dat ik kijk (ja moet ik dan overdreven met m'n hoofd gaan bewegen blijkbaar wel )

Wat ik me trouwens afvroeg.. Kan het zijn dat je tijdens je examen én moet file parkeren én achteruit in een vlak moet parkeren? (want dan ben ik dus de de lul)
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_45505777
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 14:14 schreef Marloes het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg.. Kan het zijn dat je tijdens je examen én moet file parkeren én achteruit in een vlak moet parkeren? (want dan ben ik dus de de lul)
Ja, dat kan best, maar het zal niet snel gebeuren. Ik moest vanmorgen keren op de weg (ging goed), en achteruit inparkeren. Dat laatste ging niet helemaal goed, ik raakte de stoep met de banden. Hij zei "oh, iets te optimistisch" en we gingen weer verder.

Zolang je maar laat zien dat je goed om je heen kijkt bij het uitvoeren van deze bijzondere verichtingen maakt het in princiepe niks uit hoe goed of slecht je het doet. Zolang je maar geen paaltjes, voetgangers, enzo raakt
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:04:18 #169
36678 bojaaper
AkA SilverFrame
pi_45506269
Ik moest file parkeren en straatje keren in 3x. Ging alletwee goed, hoewel ik tijdens het lessen echt problemen had met het file parkeren.
Het ZOU moeten werken hoor...
pi_45506282
ttt gehaald vertel na het weekeind wel hoe en wat
  vrijdag 19 januari 2007 @ 15:19:41 #171
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_45506797
quote:
Moet eerder terugschakelen en rustiger rijden in scherpe bochten (die pokke slingerroute in Hilversum weer he! ) Verder vond hij wel dat ik heel netjes keek overal, eventuele kleine foutjes netjes en rustig op had gelost en mijn bijzondere verrichtingen gingen ook netjes.
Ik moet wel beter laten zien dat ik kijk, op een grote overzichtelijke weg want hij had niet het idee dat ik goed om me heen keek. Anyway, ik ga het de volgende keer gewoon weer proberen!
M'n instructeur zei trouwens dat ik het niet had getroffen met examinator, hij zei dat ik een erg strenge vent had en zelf had verwacht dat ik het wel zou halen. Maar er spelen zoveel zenuwen mee, mijn benen hebben de hele rit getrild en ik voelde m'n hart constant in m'n keel kloppen .

De rest die is geslaagd overigens gefeliciteerd, geeft me een extra schop dat ik het de volgende keer wel beter ga doen .
Ah, zonde. Mijn instructeur heeft me ook al gewaarschuwd dat ik een strenge examinator krijg, deze had ik ook voor de TTT Nu maar hopen dat die een beetje goede zin heeft
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_45507348
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 13:07 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ze zijn dicht in de middag (klotedorp) dus kan nu niet bellen Ik ga zo eerst voor mijn sollicitatiegesprek naar karwei, daarna bel ik, en als ze hem hebben fiets( ) ik gelijk even langs
Succes he
Ik heb hem!!
Moest wel ff liegen tegen die ambtenaar. Hij vroeg wanneer ik hem had aangevraagd. Ik zo van vorige week!
Toen pas ging ie ff zoeken

Ik ga rijden! Doeeei
pi_45507367
quote:

Welke had je? Mijwaart toevallig?
pi_45507919
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:37 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Ik heb hem!!
Moest wel ff liegen tegen die ambtenaar. Hij vroeg wanneer ik hem had aangevraagd. Ik zo van vorige week!
Toen pas ging ie ff zoeken

Ik ga rijden! Doeeei
jaa ik zei ook dat ik hem donderdag had aangevraagd en ze ging gelijk kijke zo had ik hem 2 dagen eerder ;D
pi_45508162
gothic-blackie gefeli!

Zo dit was ff een mooie vrijdagmiddag! Eerst sollicitatie gesprek voor een fulltime baan bij karwei, en na 10 minuten was ik al aangenomen
Daarna gemeentehuis gebeld, en ze hadden mijn pasje al (dinsdagmiddag aangevraagd zonder spoed ) Dus gelijk opgehaald.
Nu is er alleen geen auto, want die heeft mijn pa. Van het weekend heerlijk rijden, heb er zin in!

[ Bericht 8% gewijzigd door Me_Wesley op 19-01-2007 16:16:13 ]
'And I called your name,
pi_45508794
pi_45508969
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:27 schreef Crazykill het volgende:
[afbeelding]
Die heb ik op mijn theorieexamen gehad!
'And I called your name,
pi_45509320
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Die heb ik op mijn theorieexamen gehad!
Ik ook.

Mijn vriendinnetje is gezakt ze had volgens der examinator niet genoeg 'overzicht', terwijl zowel zij zelf als haar instructeur, die mee was geweest tijdens het afrijden, dachten dat ze 't wel gehaald had.
pi_45509621
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:45 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

Ik ook.

Mijn vriendinnetje is gezakt ze had volgens der examinator niet genoeg 'overzicht', terwijl zowel zij zelf als haar instructeur, die mee was geweest tijdens het afrijden, dachten dat ze 't wel gehaald had.
Balen Zeker om zo'n vage kutreden waar je helemaal niks mee kan.
'And I called your name,
pi_45510194
Geslaagden (veel vandaag!) gefeliciteerd!!
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:04 schreef gothic-blackie het volgende:
ttt gehaald vertel na het weekeind wel hoe en wat
Hoe 'haal' je een TTT? Het is toch gewoon bedoeld als evaluatie-iets, niet als beoordeling?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_45510379
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 17:13 schreef Alcarin het volgende:
Geslaagden (veel vandaag!) gefeliciteerd!!
[..]

Hoe 'haal' je een TTT? Het is toch gewoon bedoeld als evaluatie-iets, niet als beoordeling?
Ik denk dat ze bedoeld dat ze de bijzondere verrichten goed heeft doorstaan, zodat ze daar vrijstelling voor heeft.
pi_45511329
Net flink stuk gereden. Aahhhhh heerlijk zeg!
Voor de grap wou ik ff met links remmen, zo rem ik ook op mijn pc-stuurtje, nouuu dat ga ik nooit meer doen !
pi_45511968
jaa tis echt geweldig k stap over een uurtje ook in de auto weer
gaan met 10 man naar de mac met 2 auto's.

alleen dit is pas rond een uurtje of 9. nu ga ik ff wat langs mensen en wat rondrijden want ik vind het echt nog geweldig dan naar de mac.

dan moet ik iemand afzetten bij het station en dan weer naar huis. Mooi cdtje gebrand voor onderweg en het kan niet meer stuk

kzit gewoon te wachten tot het 7 uur is zodat ik in de auto kan stappe
pi_45512093
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:17 schreef sandertjuh het volgende:
jaa tis echt geweldig k stap over een uurtje ook in de auto weer
gaan met 10 man naar de mac met 2 auto's.

alleen dit is pas rond een uurtje of 9. nu ga ik ff wat langs mensen en wat rondrijden want ik vind het echt nog geweldig dan naar de mac.

dan moet ik iemand afzetten bij het station en dan weer naar huis. Mooi cdtje gebrand voor onderweg en het kan niet meer stuk

kzit gewoon te wachten tot het 7 uur is zodat ik in de auto kan stappe
Hahaha prachtig, ik heb van de week een cdmapje voor 24 cd's volgebrand voor in de auto! Explosive Cartuning, Sensation, Muse, Meatloaf (voor als de stoel plat gaat, hehe), etc etc. Vanavond eerst met mijn pa rijden, en als dat dan goedgaat morgen lekker alleen!
Heeeerlijk
'And I called your name,
pi_45512168
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:22 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Hahaha prachtig, ik heb van de week een cdmapje voor 24 cd's volgebrand voor in de auto! Explosive Cartuning, Sensation, Muse, Meatloaf (voor als de stoel plat gaat, hehe), etc etc. Vanavond eerst met mijn pa rijden, en als dat dan goedgaat morgen lekker alleen!
Heeeerlijk
idd dat moest ik ook wel eerst. Maar me pa vond het goed en men ma vond het al heel snel goed.
vanavond lekkr rijden, morgen uit naar voetbal en zondag mag ik de mini cooper s van me oom rijden ( helaas een leaseauto en aangezien ik geen direct familielid ben mag ik er niet alleen rijden en moet hij ernaast zitten ) maar dat mag de pret nie drukken.

het is gewoon iets waar je de hele dag naar uitkijkt om gék van te worden

en dat alleen rijden bevalt me perfect niemand die op of aanmerkinge heeft!
als je met pa gaat rijden doe je gewoon heel braaf, niet te hard en beetje relaxt. Dan vinden ze het al snel goed
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 18:32:27 #186
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45512362
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 15:37 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Welke had je? Mijwaart toevallig?
Nee dat niet, daar was ik stiekem wel een beetje bang voor want die schijnt ook streng te zijn. M'n zus en een vriendin van me zijn allebei bij hem gezakt. Ik had Schmid, verder wel een hele aardige man hoor, maar dus best streng.
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 14:14 schreef Marloes het volgende:
Iedereen gefeliciteerd!
En idd jammer Skaai.. M'n instructrice zei gister ook tegen mij dat ik duidelijker moet laten zien dat ik kijk (ja moet ik dan overdreven met m'n hoofd gaan bewegen blijkbaar wel )
Ja dat idee had ik dus ook, ik moet in het vervolg gewoon overdreven met m'n hoofd bewegen zodat de examinator duidelijk kan zien dat ik kijk
quote:
Wat ik 'heb gehoord' is dat je meestal niet in een vak hoeft te parkeren, maar dat verschilt echt weer per examinator denk ik. Ik moest vandaag straatje keren en bochtje achteruit. Ik was ook bang voor het vakparkeren omdat ik daar niet mee heb geoefend. Maar ik les nu in een redelijk grote auto en als je daar mee leert inparkeren en je krijgt zelf later een nog grotere auto of een kleinere, dan moet je daar weer opnieuw mee leren inparkeren. Ik heb het idee dat ze je met die achterliggende gedachte niet zo snel laten inparkeren met het examen.
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 16:04 schreef Me_Wesley het volgende:
Eerst sollicitatie gesprek voor een fulltime baan bij karwei, en na 10 minuten was ik al aangenomen
Heee concucollega

[ Bericht 32% gewijzigd door Skaai op 19-01-2007 18:39:13 ]
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 19 januari 2007 @ 18:32:27 #187
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45512364
misschien lees ik het wel verkeerd. maar ik zou dat relaxt/niet te hard rijden eerst maar eens aanhouden Sandertjuh.
leer eerst maar eens rijden (en dat is niet offensive bedoelt )
je hebt nog amper ervaring met die auto(s?) van je ouders.
vind het toch wel belangrijk dat je eerst ervaring opdoet voordat je gaat klooien. (dingen verkeerd inschatten etc, okay... dat kan ook iemand overkomen die al 3...4..5ton heeft gereden)
  vrijdag 19 januari 2007 @ 18:37:59 #188
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45512498
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:32 schreef Skaai het volgende:
<knip>
Wat ik 'heb gehoord' is dat je meestal niet in een vak hoeft te parkeren, maar dat verschilt echt weer per examinator denk ik. Ik moest vandaag straatje keren en bochtje achteruit. Ik was ook bang voor het vakparkeren omdat ik daar niet mee heb geoefend. Maar ik les nu in een redelijk grote auto en als je daar mee leert inparkeren en je krijgt zelf later een nog grotere auto of een kleinere, dan moet je daar weer opnieuw mee leren inparkeren. Ik heb het idee dat ze je met die achterliggende gedachte niet zo snel laten inparkeren met het examen.
ze doen het wel. maar meer om tekijken of je de regels snapt van achteruit rijden (rond kijken/stoppen als er een auto/voetganger/fietser/scooter what ever aan komt etc
--edit/toevoeging--

ook al rij je bij de stoep omhoog.. of lukt het niet in 1 of 2 keer. no problem. zolang je maar goed blijft opletten
pi_45512644
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:32 schreef Devilnl het volgende:
misschien lees ik het wel verkeerd. maar ik zou dat relaxt/niet te hard rijden eerst maar eens aanhouden Sandertjuh.
leer eerst maar eens rijden (en dat is niet offensive bedoelt )
je hebt nog amper ervaring met die auto(s?) van je ouders.
vind het toch wel belangrijk dat je eerst ervaring opdoet voordat je gaat klooien. (dingen verkeerd inschatten etc, okay... dat kan ook iemand overkomen die al 3...4..5ton heeft gereden)
daarmee bedoel ik meer kwa optrekken etc.
en ik rijd ook nog gewoon rustig.

alleen als jij een rechte weg voor je hebt ( voorrangsweg) waarvan het fietspad 7 meter verder ligt en geen zijstraten hebt waar je 50 mag, rij ik daar 60. maar dat is ook bijna de enige weg, sowieso omdat ik die weg ken.

en inderdaad eerst ervaring opdoen. daarom moet je in het begin ook lekker wat kilometers maken, alleen is toch een hele andere ervaring.
  vrijdag 19 januari 2007 @ 18:49:03 #190
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45512760
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:44 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

daarmee bedoel ik meer kwa optrekken etc.
en ik rijd ook nog gewoon rustig.

alleen als jij een rechte weg voor je hebt ( voorrangsweg) waarvan het fietspad 7 meter verder ligt en geen zijstraten hebt waar je 50 mag, rij ik daar 60. maar dat is ook bijna de enige weg, sowieso omdat ik die weg ken.

en inderdaad eerst ervaring opdoen. daarom moet je in het begin ook lekker wat kilometers maken, alleen is toch een hele andere ervaring.
Okay, dan ist goed
ik dacht je wil nu al met 80 door een dorp heen schieten oid.

Maargoed.. bijna 19:00. ik zal mijn Audi A3 (dieseltje) ophalen bij de garage.
Back laters!
pi_45512780
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:37 schreef Devilnl het volgende:

[..]

ze doen het wel. maar meer om tekijken of je de regels snapt van achteruit rijden (rond kijken/stoppen als er een auto/voetganger/fietser/scooter what ever aan komt etc
--edit/toevoeging--

ook al rij je bij de stoep omhoog.. of lukt het niet in 1 of 2 keer. no problem. zolang je maar goed blijft opletten
mij werd verteld dat ze het wel deden, maar over het algemeen niet tussen twee auto's in.
sowieso heb ik helemaal geen problemen gehad met de bijzondere verrichtingen, heb het hellingtrekken ook al eens in z'n 2 voor elkaar gekregen, ging alleen een beetje schokkerig... vraagt m'n instructeur of ik wist waarom de auto wat lastig wegkwam.. ik: "uhm.. iets meer gas misschien?" instructeur: "nou, begin maar eens met de eerste versnelling ipv de tweede...."
pi_45512958
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:50 schreef pkeijsers het volgende:

[..]

mij werd verteld dat ze het wel deden, maar over het algemeen niet tussen twee auto's in.
sowieso heb ik helemaal geen problemen gehad met de bijzondere verrichtingen, heb het hellingtrekken ook al eens in z'n 2 voor elkaar gekregen, ging alleen een beetje schokkerig... vraagt m'n instructeur of ik wist waarom de auto wat lastig wegkwam.. ik: "uhm.. iets meer gas misschien?" instructeur: "nou, begin maar eens met de eerste versnelling ipv de tweede...."
Klinkt bekend.

Ik was tijdens mn examen een inrit ingereden (een verhoging dus) en wilde er even later bij een andere zijstraat uitrijden (dus een verlaging). Dit moet je normaal gesproken in de 1 doen, maar ik zat nog in de 2e versnelling. Ik dacht al "Wat gaat dit zwaar" . Maja, de examinator zei er niks van, dus ik reed rustig door en de motor sloeg gelukkig niet af. Alleen normaal gesproken vergeet ik hem niet in de 1 te doen, maja, zullen wel de zenuwen geweest zijn ofzo.
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2007 @ 19:16:25 #193
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45513544
Net een nieuwe afspraak voor een volgend examen, 16 februari om 10:45 ga ik het gewoon opnieuw proberen en ik ga nog beter mijn best doen .
pi_45517547
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 19:16 schreef Skaai het volgende:
Net een nieuwe afspraak voor een volgend examen, 16 februari om 10:45 ga ik het gewoon opnieuw proberen en ik ga nog beter mijn best doen .
Succes!

Zo net mijn eerste kilometers met mijn pa gemaakt! Tering wat is dát lekker zeg! Heb hem wel 4x af laten slaan ofzo ( ), maar op het eind had ik er wel wat gevoel voor. Mijn vader vond dat ik overal goed inzicht en initiatief toonde . Maar ik heb ook veel minder moeite met initiatief nemen en bijvoorbeeld iemand die 70 rijdt waar je 80 mag inhalen dan met mijn instructeur (waarschijnlijk omdat ik dan toch bang was een fout te maken).

Maar echt leuk dit
'And I called your name,
pi_45517828
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 21:09 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Succes!

Zo net mijn eerste kilometers met mijn pa gemaakt! Tering wat is dát lekker zeg! Heb hem wel 4x af laten slaan ofzo ( ), maar op het eind had ik er wel wat gevoel voor. Mijn vader vond dat ik overal goed inzicht en initiatief toonde . Maar ik heb ook veel minder moeite met initiatief nemen en bijvoorbeeld iemand die 70 rijdt waar je 80 mag inhalen dan met mijn instructeur (waarschijnlijk omdat ik dan toch bang was een fout te maken).

Maar echt leuk dit
Ik wil ook
pi_45521106
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 18:32 schreef Skaai het volgende:
Ja dat idee had ik dus ook, ik moet in het vervolg gewoon overdreven met m'n hoofd bewegen zodat de examinator duidelijk kan zien dat ik kijk
dat moet je juist niet doen. je moet gewoon normaal kijken en zorgen dat je dingen ziet (aldus mijn instructeur). als jij de dingen gezien hebt dan ziet de examinator ook wel dat je het hebt gezien.

overdreven kijken schijnt niet goed te zijn
you and I ain't done Zeke!
pi_45521331
Mij is juist verteld dat je echt overdreven duidelijk moet kijken. In ieder geval duidelijk genoeg dat de examinator vanuit zijn ooghoek jouw neus ziet bewegen. Anders kan hij achteraf zeggen dat je niet hebt gekeken. (niet dat hij dat anders niet kan) Maargoed mij is het zo verteld
pi_45522454
Ja mij ook... want vaak genoeg zijn er geen objecten in je dode hoek, maar je moet wél hebben gekeken.

Als je instructeur/examinator moet beoordelen of je kijkt door te kijken of je reageert op objecten in je dode hoek kan hij dat dus niet weten als er niks in je dode hoek zit (als je begrijpt wat ik bedoel). Hetzelfde geldt voor binnen- en buitenspiegel...
'And I called your name,
pi_45527902
Hebben jullie niet van die spiegeltjes hangen bij de bijrijder stoel? Daarin kunnen ze precies zien waar jij kijk, je moet gewoon duidelijk kijken zodat je ook echt wat gezien heb, gewoon niet vluchtig kijken maar er tijd voor nemen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 20 januari 2007 @ 10:43:20 #200
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45527996
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 10:36 schreef MarcoD het volgende:
Hebben jullie niet van die spiegeltjes hangen bij de bijrijder stoel? Daarin kunnen ze precies zien waar jij kijk, je moet gewoon duidelijk kijken zodat je ook echt wat gezien heb, gewoon niet vluchtig kijken maar er tijd voor nemen.
jeps mijn instructeur had er ook spiegeltjes in.
maar het punt is.. je kunt wel snel in de spiegel kijken.
maar als je het "ZO" snel doet. dan kun je nooit zien of die auto/fietser wat je ook maar ziet. stilstaat. of juist naar je toe komt. daarom moet je 1seconde ofzo kijken.
daar let een examinator dus goed op.
als je binnenspiegel/buitenspiegel/over het schouder binnen 1 seconde doet dan heeft die examinator ook iets van, ja hij kijkt wel, maar een idee van wat er achter hem gebeurt heeft ie niet.
zosnel kun je niet inschatten wat een voertuig achter je doet.
stel je rijd op de snelweg. en wilt iemand inhalen..
je kijkt haastig.. je ziet wel een auto achter je. maar je hebt geen idee of hij nou veel sneller rijd. of juist even snel als jou.. dus als je dan zal inhalen.. dan heb je kans dat ie al naast je zit voor je er erg in hebt.
daarom moet je minimaal 1seconde kijken om te zien of hij nou snel nadert of juist niet

conclusie. GOED kijken. en niet haastig

[ Bericht 17% gewijzigd door Devilnl op 20-01-2007 10:49:04 ]
pi_45528243
Er is een verschil tussen overdreven kijkgedrag en geanticipeerd en besluitvaardig kijkgedrag, he.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:06:53 #202
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45528325
Dat bedoel ik Rick.
overdreven kijken is meestal "te" haastig.
pi_45529670
Mij is o.a. geleerd om gewoon heel vroeg te beginnen met kijken zodat je op tijd je overzicht voor jezelf klaar hebt.

Ste je komt op een rotonde af dan kijk je al heel vroeg naar links om te zien of er van die kant veel of weinig verkeer komt. Komt er nou heel veel kan je alvast je auto wat laten uitrollen i.p.v. met flinke vaart de rotonde naderen. Tijdens het rollen (en je dichterbij komt) kan je dan op zoek gaan naar eventuele fietsers of bromfietsers die nog voorlangs kunnen schieten.

Ook met afslaan moest ik op tijd beginnen. Pak op tijd je binnenspiegel mee zodat je alvast je overzicht voor achter hebt, vervolgens kan je dan bij het naderen van de bocht zelf je buitenspiegel meepakken om te kijken of er geen (brom)fietser naast je zit die er nog vlug langs wil en dan vlak voor het maken van de bocht kan je de schouder pakken.

Bij mij was het dus heel erg gericht op "begin op tijd" zodat je kan anticiperen en niet op het laatste moment nog alle noodzakelijke bewegingen moet doen.

Ik vond dat erg prettig aangezien ik voor weinig verrassingen kwam te staan plus mijn rij-instructeur leerde mij zo om door het verkeer te rijden zonder te hoeven stoppen, simpelweg door op tijd je snelheid te verminderen zodat je bij die rotonde meteen achter auto's kon aansluiten of er nog voor zou kunnen gaan. Maar niet dat je aankomt en vlak voor de rotonde merkt dat je het niet gaat redden en dan moet stoppen om vervolgens in z'n 1 weer te moeten optrekken.

(sinds 17 nov 2006 rijbewijs, ben dus nog een noobie )
  † In Memoriam † zaterdag 20 januari 2007 @ 13:05:19 #204
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45530932
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:07 schreef Johnns het volgende:

[..]

dat moet je juist niet doen. je moet gewoon normaal kijken en zorgen dat je dingen ziet (aldus mijn instructeur). als jij de dingen gezien hebt dan ziet de examinator ook wel dat je het hebt gezien.

overdreven kijken schijnt niet goed te zijn
Ja maar dan blijft het uiteindelijk mijn woord tegen die van de examinator. Ik ben van mening dat ik wel heb gekeken, alleen mijn examinator zei dat ik niet keek. Op dat moment kan ik toch niet veranderen wat hij heeft waargenomen, ik moet in het vervolg alleen wat duidelijker (en dat 'overdreven bewegen' was natuurlijk een grapje, hence de ' ' ) laten zien dat ik wel degelijk kijk.
pi_45531706
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:05 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ja maar dan blijft het uiteindelijk mijn woord tegen die van de examinator. Ik ben van mening dat ik wel heb gekeken, alleen mijn examinator zei dat ik niet keek. Op dat moment kan ik toch niet veranderen wat hij heeft waargenomen, ik moet in het vervolg alleen wat duidelijker (en dat 'overdreven bewegen' was natuurlijk een grapje, hence de ' ' ) laten zien dat ik wel degelijk kijk.
had een vriend van me ook. er stond al de hele tijd iemand stil bij een zebra pad. maar stond daar te wachten oid. vriend rijdt dus door, en examinator grijpt in. hij had hem niet gezien, aldus de examinator. na een gebaar van de examinator steekt de vrouw pas over

voor de rest perfecte rit, maar vanwege dat ene incident gezakt
  zaterdag 20 januari 2007 @ 13:55:04 #206
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45532065
dat van dat wachten.. sjah.. als het druk is. staan voetgangers soms idd te wachten..
kan zijn.
het is druk en alle automobilisten hebben haast. en stoppen niet (dus voetganger verwacht ook niet dat er iemand stopt.. okay voor een lesauto misschien wel maar goed.)
of.. je rijd er tehard op aan. en voetganger denkt.. die stopt toch niet.
kan allemaaal
nog 1ding waar die examinator over "struikelt", het kan ook zijn dat de voetganger op het laatste moment nog oversteekt. en als je dan niet meer kunt remmen. heb je een serieus probleem
pi_45532602
het was meer dat de vrouw niet aanleiding maakte om over te 'willen' steken en eigenlijk gewoon stil stond een beetje om zich heen te kijken. :/

maarja, altijd achteraf
pi_45533588
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:36 schreef Johnns het volgende:
voor de rest perfecte rit, maar vanwege dat ene incident gezakt
Vind ik altijd prachtig als ik dat hoor, mensen die gezakt zijn en 'een perfecte rit' hebben gereden, alleen niet besluitvaardig genoeg waren toen het stoplicht op oranje sprong en daarom gezakt zijn. Meestal is het onzin en is er nog wel veel meer gebeurt dat niet goed was. Om je onvrede dan te uiten wordt het: 'alleen dat, de rest een perfecte rit'.

Als ik mijn eigen rit terugkijk had ik ook veel fouten, dicht langs de stoeprand, niet goed uitgestapt, niet besluitvaardig bij het oranje stoplicht en een bus die knipperde om de baan op te komen niet gezien. En raad eens? Ik ben gewoon geslaagd Verhalen als het bovenstaande geloof ik dan ook niet, tenzij dat je examinator net een slecht humeur heeft, maar dat komt niet zo vaak voor.

Oja, natuurlijk ook altijd overdreven lachen om zijn quasi grapjes en waardering tonen voor zijn vak, misschien dat dat wel de key-factor is tot een geslaagd rijexamen?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 16:04:00 #209
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_45534760
zow lang niet gepost hier

heb mijn rijbewijs inmiddels 3 en een halve maand nu. en heb het gevoel dat ik hem al jaren heb 1 ding is zeker... ik kan niet meer zonder
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_45535127
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:10 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Oja, natuurlijk ook altijd overdreven lachen om zijn quasi grapjes en waardering tonen voor zijn vak, misschien dat dat wel de key-factor is tot een geslaagd rijexamen?
Hahahaha, zo zat ik ook.

Doet u dit al lang?
Leuk beroep lijkt het me, telkens andere mensen en andere ritten!
Moet je een speciaal rijexamen afleggen, want alleen kunnen rijden is niet goed genoeg denk ik?
Hoelang duurt de opleiding?
etc etc
'And I called your name,
  † In Memoriam † zaterdag 20 januari 2007 @ 16:42:03 #211
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45535672
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:36 schreef Johnns het volgende:

[..]

had een vriend van me ook. er stond al de hele tijd iemand stil bij een zebra pad. maar stond daar te wachten oid. vriend rijdt dus door, en examinator grijpt in. hij had hem niet gezien, aldus de examinator. na een gebaar van de examinator steekt de vrouw pas over
Nou ik moest op gegeven moment straatje keren, dus 3 keer steken. Ik kijk in m'n achteruitkijk spiegel en stop netjes. Maar d'r kwam ook een tegenligger aan, een Volkswagen busje maar die reed zo belachelijk langzaam. Hij was nog 50 meter verderop, minimaal, maar dat kreng ging nog geen 10 km per uur . Alsof ie me zat te jennen zodat ik maar geen besluit kon maken. Dus ik denken 'goh zal ik nu vast beginnen met keren? Ja maar straks grijpt die vent in. Hmm what to do ' en toen ik begon te mompelen van 'Nou kan het nog harder?' reed ie eindelijk voorbij en toen kon ik aan de (overigens foutloos gedaan ) verrichting beginnen.
Dan zit ik ook te denken van: goh straks denkt ie dat ik geen initiatief durft te nemen of dat ik maar geen besluiten durf te maken en dus te langzaam ben en de rest van het verkeerd ophoud. Maar ik heb er niks over gehoord en dan neem ik dus aan dat het voor hem goed gedaan was.
pi_45536911
Ben tijdje offline geweest maar ik heb sinds afgelopen woensdag ook mijn rijbewijs.
Wel in 2 keer maar goed dat mag de pret niet drukken...
Eerste keer dacht ik dat ik hem al had en bleek die eikel het gewoon doodleuk niet voldoende te vinden. 2de examen kort er achter en zonder op of aanmerkingen gehaald.
En ik heb voor mij gevoel de 2de keer juist slechter gereden.
Kheb de auto van me vriendin geleend en al lekker 2 keer na het werk met de auto geweest.
Maar ik heb wel ff moeten wennen hoor van een diesel mpv naar een klein benzine autootje.
Nu nog een auto, maar ja wat moet je kopen er is zoveel keus.

Oud barrel of toch een autootje uit 2004 ?
pi_45537859
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:23 schreef Graftak72 het volgende:
Ben tijdje offline geweest maar ik heb sinds afgelopen woensdag ook mijn rijbewijs.
Wel in 2 keer maar goed dat mag de pret niet drukken...
Eerste keer dacht ik dat ik hem al had en bleek die eikel het gewoon doodleuk niet voldoende te vinden. 2de examen kort er achter en zonder op of aanmerkingen gehaald.
En ik heb voor mij gevoel de 2de keer juist slechter gereden.
Kheb de auto van me vriendin geleend en al lekker 2 keer na het werk met de auto geweest.
Maar ik heb wel ff moeten wennen hoor van een diesel mpv naar een klein benzine autootje.
Nu nog een auto, maar ja wat moet je kopen er is zoveel keus.

Oud barrel of toch een autootje uit 2004 ?
Hangt natuurlijk compleet van je budget af. En ook van je eisen natuurlijk. Wil je cruise control, alles elektrisch etc etc dan zit je beter bij wat nieuwere auto's. Wil je simpelweg een kwalitatief goede auto maar verder geen eisen behalve dat de auto je veilig en comfortabel van A naar B kan brengen dan kan je ook naar oudere auto's kijken.
pi_45538181
Wil ik net via die automatische reserveringslijn mijn theorie-examen aanvragen, valt halverwege m'n batterij uit

Niets aan de hand zou je denken, gewoon weer proberen. Nee hoor; vragen ze bij elke optie in het hoofdmenu naar mijn reserveringsnummer die ik niet heb gekregen En ik kan alleen contact opnemen door 1 of ander vragenformulier op te sturen via internet
pi_45538876
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:07 schreef Gebleekte het volgende:
Wil ik net via die automatische reserveringslijn mijn theorie-examen aanvragen, valt halverwege m'n batterij uit

Niets aan de hand zou je denken, gewoon weer proberen. Nee hoor; vragen ze bij elke optie in het hoofdmenu naar mijn reserveringsnummer die ik niet heb gekregen En ik kan alleen contact opnemen door 1 of ander vragenformulier op te sturen via internet
Dan reserveer je gewoon nog een keer, en is die eerste afspraak voor de mensen op de reservelijst
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:07:18 #216
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45543947
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 01:20 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Devilnl, leuk weer eens wat van je te horen hier enneee plaats eens een fototje hier van je auto!
[...]
ff 2 dan.. was vrij donker buiten en die foto's zijn bagger geworden.. dan maar in het hok,
Dont mind the mess!.. me pa maakt er graag een bende van

'n 1998er Audi A3 TDI 81KW Attraction. helaas geen airco *huilie*
pi_45544190
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 21:07 schreef Devilnl het volgende:

[..]

ff 2 dan.. was vrij donker buiten en die foto's zijn bagger geworden.. dan maar in het hok,
Dont mind the mess!.. me pa maakt er graag een bende van
[afbeelding]
[afbeelding]

'n 1998er Audi A3 TDI 81KW Attraction. helaas geen airco *huilie*
awesome

mooie stoelen ook. mag ik vragen hoeveel hij gekost heeft? ben zelf ook wel geinteresseerd in een a3
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:25:12 #218
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45544518
valt eigenlijk geen indicatie over te geven.. ik had hem bij een merkdealer vandaan, ook weer duurder..

kijk gewoon ffies op autotrack of autotrader als je zelf een wil hebben.

maar deze koste 7000.. kon er uiteraard nog wat van af peuteren. maar niet veel.
en kosten distributie riem/bandriem/spanrollen/waterpomp.. kasching!.. weer 400 nog wat weg..
maar goed. als hij me elke week maar 1000km heen en weer brengt
volle tank 55l.. actieradius (bij nieuw) 1000ish km..
dus lekker zuinig
pi_45546093
Mooi wagentje! Op die eerste foto lijkt het net of ie een deur mist
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:25:54 #220
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45546147
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 22:23 schreef bakayarou het volgende:
Mooi wagentje! Op die eerste foto lijkt het net of ie een deur mist
haha ja. nu je het zegt
hij is helemaal in de was gezet. dus glimt nogal erg
pi_45555014
Mooie auto zeg!

Oh, en ik heb net m'n theorie-examen aangevraagd, 22-2 mag ik.
pi_45556097
Dinsdag TTT, word al om 7 uur opgehaald
pi_45557119
Haha, net even met mijn pa wezen rijden. Op een gegeven moment zegtie: "Ja je had rechts moeten houden, je wisselde nu zegmaar van baan en je sneed iemand." Dus ik: "Nou pap volgens mij hield ik gewoon mijn baan en kwam die baan aan de rechterkant erbij.. ik kan me niet herinneren dat ik over een doorbroken lijn ben gegaan!"
Mijn pa: echt wel.
Ik: echt niet.

Dus wij thuis nazoeken op google earth, en ik had gelijk Dus goede beurt gemaakt.

-Beer-, succes morgen! 1400, lekker goed zicht en niet al te veel verkeer, zet hem op!
'And I called your name,
pi_45560777
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:33 schreef Me_Wesley het volgende:
Haha, net even met mijn pa wezen rijden. Op een gegeven moment zegtie: "Ja je had rechts moeten houden, je wisselde nu zegmaar van baan en je sneed iemand." Dus ik: "Nou pap volgens mij hield ik gewoon mijn baan en kwam die baan aan de rechterkant erbij.. ik kan me niet herinneren dat ik over een doorbroken lijn ben gegaan!"
Mijn pa: echt wel.
Ik: echt niet.

Dus wij thuis nazoeken op google earth, en ik had gelijk Dus goede beurt gemaakt.

-Beer-, succes morgen! 1400, lekker goed zicht en niet al te veel verkeer, zet hem op!
Tnx, moet lukken
pi_45568265
Godverdomme M'n ANWB cd-rom is onbruikbaar Het geluid kraakt en piept van alle kanten. Hij is nu ook al 4 keer in zeer korte tijd vastgelopen. Nu weet ik niet hoe ik de oefen-examens heb gemaakt De examens op de ANWB cd-rom blijken dus het meest op de CBR examens te lijken.. fijn
  zondag 21 januari 2007 @ 20:10:03 #226
57434 Marloes
Digital Love
pi_45568399
Nou dat vind ik niet, ik vind die van VERJO het beste..
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_45569027
quote:
Op zondag 21 januari 2007 20:10 schreef Marloes het volgende:
Nou dat vind ik niet, ik vind die van VERJO het beste..
Ken ik niet, zou wel kunnen
pi_45572198

Zo'n auto les ik in
pi_45572891
zo ben weer terug van het weekeindje weg, dus nu eindelijk de uitleg over de tussentijdse toets. ik was superzenuwachtig, wat eigenlijk helemaal niet nodig is maar ja. eerst uurtje gereden en daarna richting examencentrum. natuurlijk eerst verhaaltje aanhoren van de examinator, en toen richting de auto. bij het wegrijden liet ik natuurlijk mijn auto af slaan (kwam vooral omdat het cbr bij ons in een 15 kilometer zone zit en ik dat nog nooit had gedaan, behalve op de heenweg. daarna een rondje gereden, op de snelweg toonde ik niet genoeg initatief met het invoegen, dus dat kreeg ik ook als opmerking mee.

en dan de bijzondere verrichtingen. eerst fileparkeren, was volgens mij mijn beste fileparkeren tot nu toe. dus dat was geen probleem. en vlak daarna de hellingproef op de handrem. ging ook goed, behalve dat ik de handrem niet helemaal naar beneden had gedaan, dus de auto begon te piepen, maar ik had het netjes opgelost volgens mijn instructeur dus die ook voldoende. daarna terug en daar zei de examinator ook dat ik de vrijstelling heb behaald.

als opmerkingen kreeg ik erbij dat ik brutaler moest worden, vlotter moest gaan rijden, en besluitvaardiger worden. verder was alles ok, geen commentaar op kijken of iets dergelijks.
pi_45573517
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:27 schreef Mathijz het volgende:
[afbeelding]

Zo'n auto les ik in
Wow, mooie bak.

Dit was ongeveer mijn lesauto: Seat Ibiza TDI uit 2003, geloof ik. Zelfde kleur. Alleen die van mij was een 5-deurs. Heerlijke auto.
pi_45574247
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:26 schreef Rick_Dokkum het volgende:

[..]

Wow, mooie bak.

[afbeelding]

Dit was ongeveer mijn lesauto: Seat Ibiza TDI uit 2003, geloof ik. Zelfde kleur. Alleen die van mij was een 5-deurs. Heerlijke auto.
5-deurs is verplicht bij lesauto's, als ik me niet vergis.
pi_45574253
Ik heb het! Geslaagd!

Had me vergist met de tijd toen ik het in de OP plaatste.
pi_45574270
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:53 schreef -Beer- het volgende:
Ik heb het! Geslaagd!

Gefeliciteerd
pi_45576340
quote:
Ik heb het! Geslaagd!

Feli
pi_45576686
gefeliciteerd

ik heb dit weekend zo 100km in een mini cooper s gereden! ( van me oom ). dat is pas spierballen en beenspieren trainen, uberzware koppeling en er gaat echt veel kracht bij gepaard om hem in zijn versnelling te krijgen.

voor de rest was het echt geweldig om daar in te rijden. Helaas mag ik er niet alleen in rijden, ik ben geen direct familielid dus hij moet er naast zitten maar dat mag de pret niet drukken
pi_45577102
Morgen theorie-examen
pi_45577439
Gefeliciteerd -Beer-!

En succes Xbox_360, zolang je maar goed van tevoren geoefend hebt valt het reuze mee.
pi_45577444
quote:
Ik heb het! Geslaagd!

Jaaaa! Feli!
Hoe ging de rit?
'And I called your name,
  maandag 22 januari 2007 @ 15:08:45 #239
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_45580253
quote:
Ik heb het! Geslaagd!

Goed hoor! Proficiat

Ik ben de volgende die op examen moet
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_45580993
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jaaaa! Feli!
Hoe ging de rit?
Ja eigenlijk helemaal goed, alleen was ik iets te voorzichtig bij fietsers. Maarja op het TTT was juist het advies om voorzichtiger te doen bij fietsers, haha. En verder heb ik nog nooit zo mooi file geparkeerd
Duurde overigens wel lang, ben iets van 45-55 minuten weg geweest.
pi_45582127
Goed zo. Veel rijplezier toegewenst.
pi_45582170
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:53 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

5-deurs is verplicht bij lesauto's, als ik me niet vergis.
Oh dat zou best eens kunnen.

Anyway, veel suc6 morgen.
pi_45582226
quote:
Ik heb het! Geslaagd!

gefeliciteerd
pi_45582762
Dank voor alle felicitaties
pi_45582840
quote:
Ik heb het! Geslaagd!

Gefeliciteerd
pi_45588928
Nou mn TTT ging echt slecht bij de verrichtingen, was ook gelijk mijn rust kwijt. Geen vrijstelling dus, wel eerlijke feedback gekregen. Mijn instructeur was niet mee trouwens. Mja was voor mij iig wel leerzaam.
pi_45592565
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:27 schreef -Beer- het volgende:
Dank voor alle felicitaties
En bij deze nog eentje! Gefeliciteerd! Goed gedaan! Lang bezig geweest?

Alle anderen uiteraard ook gefeliciteerd!!!
pi_45593538
Het feest kan beginnen want m'n theorie is binnen

We hebben een T
We hebben een H
We hebben een E
We hebben een O
We hebben een R
We hebben een I
We hebben een E

We hebben... THEORIEEEEEEEEEEEEEEEE
Ok, beetje overdreven, maar ben wel blij

4 foutjes trouwens
pi_45594399
gefeliciteerd

ik heb het gisteren gehaald met 3 fout

het viel me op dat er veel mensen voor zijn gezakt in de groep waar ik in zat
no reason to live but i like it that way
pi_45594563
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:29 schreef paulus1709 het volgende:
gefeliciteerd

ik heb het gisteren gehaald met 3 fout

het viel me op dat er veel mensen voor zijn gezakt in de groep waar ik in zat
Jij ook gefeliciteerd Bij mij waren er ook best veel gezakt, zover ik kon inschatten ongeveer 40 - 45 % Is dat normaal?
pi_45594913
Jeuj! Ook de theorie-geslaagden gefeliciteerd!
Zie je Xbox_360, al die stress is helemaal niet nodig
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:37 schreef Xbox_360 het volgende:
Bij mij waren er ook best veel gezakt, zover ik kon inschatten ongeveer 40 - 45 % Is dat normaal?
Dat lijkt me nog weinig, bij mij was denk ik 70% gezakt..
pi_45595000
quote:

[..]

Bij mij waren er ook best veel gezakt, zover ik kon inschatten ongeveer 40 - 45 % Is dat normaal?
helemaal niet op gelet hoeveel er gezakt waren toen ik m'n theorie moest doen, was veel te zenuwachtig ik was zelfs nog zenuwachtiger voor m'n theorie dan voor m'n praktijk,...
pi_45595155
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:50 schreef Alcarin het volgende:
Jeuj! Ook de theorie-geslaagden gefeliciteerd!
Zie je Xbox_360, al die stress is helemaal niet nodig
Thanks Ja je had gelijk Ik had wel een beetje spanning. Gezonde spanning zullen we maar zeggen
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:50 schreef Alcarin het volgende:
Dat lijkt me nog weinig, bij mij was denk ik 70% gezakt..
Jezus
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:12:19 #254
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_45595528
Hier heb ik les in:

gaat wel best 11 lessen gehad
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_45595578
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:12 schreef Jodelaar het volgende:
Hier heb ik les in:

[afbeelding]

Lijkt me vanwege z'n grote niet echt handig.. of ligt dat aan mij?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:19:41 #256
165624 Jodelaar
pi_45595717
Valt wel mee
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_45595808
Oei, morgen eerste les. Spannend.
pi_45595892
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:22 schreef DanseMacabre het volgende:
veel plezier

edit: Je bent ook jarig morgen zie ik Gefeliciteerd alvast
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:25:47 #259
165624 Jodelaar
pi_45595901
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:22 schreef DanseMacabre het volgende:
Valt heus mee hoor, succes
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_45595928
Haha, ik hoop het. Het is in ieder geval wel een leuk verjaardagscadeautje.
pi_45596017
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:12 schreef Jodelaar het volgende:
Hier heb ik les in:

[afbeelding]

is weer eens wat anders dan de standaard polo/golf/ibiza
dacht dat ik zelf al in een vrij grote auto leste (toyota corolla verso), maar dat blijkt wel mee te vallen..
pi_45596051
ik les in een nieuwe seat leon 185 pk, dat is pas lekker rijden
pi_45596079
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:29 schreef pkeijsers het volgende:

[..]

is weer eens wat anders dan de standaard polo/golf/ibiza
dacht dat ik zelf al in een vrij grote auto leste (toyota corolla verso), maar dat blijkt wel mee te vallen..
Ik reed in een BMW 3 serie-lesauto, dat was echt relaxed
pi_45596100
Ik heb geen flauw idee waar ik in ga lessen.
pi_45596288
Wat een gedoe is dat, je rijbewijs aanvragen. Ik ging eergister 2 uurtjes nadat ik was afgereden proberen mn rijbewijs aan te vragen. Dus ik naar het gemeentehuis, blijk het loket te sluiten om 13:30. Ik kwam om 13:33 binnenlopen, ze konden 'helaas niks voor me betekenen vandaag'.

Dus ik er vandaag weer heen. 12:45 ik trek een nummertje, 13:05 loop naar het loket en zeg in alle vrolijkheid dat ik mn rijbewijs kom aanvragen, 13:08 pasfoto blijkt niet meer goed te zijn en moet een nieuwe gaan halen.

Enigzins geërgerd in mezelf mompelend loop ik weg. 13:20 bij de foto zaak en laat nieuwe foto's maken (¤8,90).

Ik loop snel terug, snel het gemeentehuis in en jáhoor de loketten zijn dicht 13:31. Dus morgen weer er naar toe en dan nog weer een dag wachten voordat ik het heb.

Maar goed, ga zo toch stiekem even een rondje maken in de auto van m'n vader, met hem erbij. Ik moet gewoon even rijden
pi_45596294
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik reed in een BMW 3 serie-lesauto, dat was echt relaxed
kwam laatst ook een nieuwe audi a3 tegen als lesauto, ook leuk

ik mag meestal zelf kiezen, saab rijdt heerlijk en de leoin ook.. dus keuze is wel moeilijk dus pak meestal de saab en zo heel af en toe de leon, lekker makkelijk want zo leer ik al in verschillende auto's rijden.
pi_45596379
dit is hun nieuwe seat leon waar ik af en toe in rijdt:

en hier les ik meestal in:
pi_45596471
Ik hou het bij m'n luxe Mégane Voelt ondanks z'n km-stand (dik 320.000) nog soepeltjes aan
pi_45596557
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:37 schreef -Beer- het volgende:
verhaal over rijbewijs aanvragen
ach, hier gaan ze al 12.00 dicht, hoezo ambtenaren.. wel lullig dat ze ook echt niks meer doen na 13.30..
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:43 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik hou het bij m'n luxe Mégane Voelt ondanks z'n km-stand (dik 320.000) nog soepeltjes aan
hehe, mijn examen was de laatste rit in de auto waar ik in gelest heb, hij ging weg met pas 80.000 op de teller
pi_45596683
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:37 schreef -Beer- het volgende:
Wat een gedoe is dat, je rijbewijs aanvragen.
Ik ben iets te vaak naar het gemeentehuis geweest, en heb daardoor de perfecte strategie ontwikkeld:
Tip 1: zorg dat je er vroeg bent (liefst voor de deur staan op het moment dat die open gaat!) en zeker geen haast hebt. Oftewel, zorg dat je minstens 2 uur de tijd hebt.
Tip 2: zoek van tevoren uit wat je nodig hebt en neem alles mee. Toevallig nog een verlopen paspoort in bezit? Meteen ook maar inleveren.
Tip 3: mens erger je niet. Neem iets te lezen mee, en ga daar lekker zitten relaxen. Muziekje erbij en chillen maar.

Ik heb wel eens 2,5 uur moeten wachten...
pi_45596864
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:49 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik ben iets te vaak naar het gemeentehuis geweest, en heb daardoor de perfecte strategie ontwikkeld:
Tip 1: zorg dat je er vroeg bent (liefst voor de deur staan op het moment dat die open gaat!) en zeker geen haast hebt. Oftewel, zorg dat je minstens 2 uur de tijd hebt.
Tip 2: zoek van tevoren uit wat je nodig hebt en neem alles mee. Toevallig nog een verlopen paspoort in bezit? Meteen ook maar inleveren.
Tip 3: mens erger je niet. Neem iets te lezen mee, en ga daar lekker zitten relaxen. Muziekje erbij en chillen maar.

Ik heb wel eens 2,5 uur moeten wachten...
Erg is dat, begin wel steeds meer te begrijpen waarom er af toe op het nieuw van die berichten verschijnen van: "Man bedreigt gemeentehuis medewerker". Zo erg is het niet, maar al die regeltjes in het kader van veiligheid (die pasfoto's) maar uiteindelijk heeft iedereen er last van en schiet niemand er iets mee op.
pi_45596882
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:45 schreef pkeijsers het volgende:
hehe, mijn examen was de laatste rit in de auto waar ik in gelest heb, hij ging weg met pas 80.000 op de teller
Wat zonde
pi_45597249
Vandaag eindelijk mn rijbewijs kunnen ophalen. Net al even alleen weggeweest met onze Fiat Punto 1.4 SX uit 1999. Dat ding wil wel rijden, kwam ik achter. Wel relaxt trouwens, alleen rijden. Moet alleen ff flink wennen aan de overstap van diesel naar benzine.
pi_45597375
ik heb nog nooit helemaal alleen gereden sinds ik rijbewijs heb, wel altijd met anderen

ik hoefde gelukkig niet te wennen, aangezien ik op gas gelest heb, dus das zelfde principe met starten als benzine
pi_45598313
Ik heb het geluk dat ik in een dorp woon. Ging gistermorgen om 8 uur (voor het werk aan gaan) heen, en was direct aan de beurt. Eventjes foto geven, identiteitspas, 3 minuutjes wachten op de stoel, en aangevraagd. Ik mag donderdag en vrijdag proberen te bellen of ie al klaar ligt. Ik hoop het enorm, want vrijdagavond gaan we bij m'n zus op bezoek (woont 10 kilometer verderop, in de stad), en zou wel leuk zijn als ik dan mag rijden

Hier kost ie overigens ¤ 33,50.

Hey Sylvana, is het niet een idee om op één of andere manier een keer een auto te lenen en een dag flink op stap te gaan! Nu je je rijbewijs al een tijdje hebt zou ik het heerlijk vinden om even een keer alleen te rijden, hoe eng dat de eerste keer misschien ook is!
pi_45599454
Ik heb gelest in een seat leon TDI met een rode I. 110pk'tjes.
K merk ook echt dat ik voor alles de auto pak. Duur grapje voor me ouders aangezien het geen leaseauto is maargoed dat vinden ze niet zo erg.

Kheb er denk ook al zo 300-400km opzitten. En ik vind het het echt genieten straks een vriend ophalen uit stage, weer stukje rijden!
pi_45600787
300-400 km Godsallemachtig

Pak je zelfs de auto als je naar de buren wilt ofzo?
pi_45601899
quote:

[..]

Jij ook gefeliciteerd Bij mij waren er ook best veel gezakt, zover ik kon inschatten ongeveer 40 - 45 % Is dat normaal?
lijkt het wel op
er waren mensen die het boek door bladerent de examen ruimte in liepen en het dan vreemd vinden dat ze zakken
no reason to live but i like it that way
pi_45602540
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:42 schreef Rick_Dokkum het volgende:
300-400 km Godsallemachtig

Pak je zelfs de auto als je naar de buren wilt ofzo?
tot nu toe sinds woensdag elke dag in de auto gezeten van het weekend ook nog zo 70-80km gereden in een mini cooper s dus dan gaat het wel hard idd
pi_45602665
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:12 schreef paulus1709 het volgende:

[..]

lijkt het wel op
er waren mensen die het boek door bladerent de examen ruimte in liepen en het dan vreemd vinden dat ze zakken
Taktisch Ik was dik op tijd bij het CBR, dus heb ik het boek nog een beetje voor het laatst doorgekeken, maarja, dat is wat anders dan alles op het laatst nog moeten leren
pi_45602697
Feli Xbox_360, over een maand hoop ik 'm ook te hebben. Veel voor geleerd?
  Moderator dinsdag 23 januari 2007 @ 17:51:23 #282
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_45603200
TVP

Ik begin over 3 dagen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 23 januari 2007 @ 17:52:24 #283
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_45603231
Ik ga geloof ik lessen in een nieuwe Golf 5 deurs
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_45603292
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:37 schreef Maravilla het volgende:
Feli Xbox_360, over een maand hoop ik 'm ook te hebben. Veel voor geleerd?
Thanks ja, heb wel redelijk goed geleerd. Vooral veel proefexamens (op cd-rom) doen helpt. Meestal is er dan ook een voorlichting, waarom jou antwoord fout is. Let wel op met bepaalde cd-roms. Op die van TEST&DRIVE staan echt van die naaivragen. Je staat voor een t-splitsing en je ziet een voetganger die net is begonnen met oversteken voor jou auto langs. Op de rechterweg staat een auto. De vraag was: Moet u stoppen voor de voetganger?

Ik had: Nee, want hij heeft geen voorrang

Het antwoord was: Ja, omdat de voetganger al aan het oversteken is en omdat er een auto van rechts komt.

Dat soort vragen heb ik bij het officiele examen niet gehad. Dat waren over het algenemeen hele duidelijke vragen Op een andere cd-rom zou ik bij zo'n vraag trouwens wel goed zitten als ik 'nee' had ingevuld. De ANWB cd-rom is wel fijn, die lijkt er best veel op. Jammer dat de mijne beschadigd is geraakt
pi_45605818
De cd-rom van de ANWB heb ik ook liggen hier, die vind ik alleen veel makkelijker dan de examens die op www.examencentrum.nl staan. Nog tijd zat om me goed in te lezen en dergelijke, en gewoon logisch nadenken.
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:52 schreef Renesite het volgende:
Ik ga geloof ik lessen in een nieuwe Golf 5 deurs
Ik ook, en 't is een prima auto.
pi_45606379
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef Maravilla het volgende:
De cd-rom van de ANWB heb ik ook liggen hier, die vind ik alleen veel makkelijker dan de examens die op www.examencentrum.nl staan. Nog tijd zat om me goed in te lezen en dergelijke, en gewoon logisch nadenken.
Ja precies. Vind het hoe dan ook raar dat op veel cd-roms van die instink-vragen worden gesteld, of onduidelijke vragen die je op het officiele examen niet zo snel tegen zou komen.
pi_45609107
vanmorge had ik bijna me eerste ongeluk........
Sta in de file, rond de 30km/h reden we, nabij Schiphol richting Amsterdam. Zit aan me radio te prutse, kijk ik weer op en denk 'dat rem ik echt niet meer bij !!!'. Dus stuur omgegooid naar links.... Pffoei, geen ongeluk. En op dat moment een vol toerende Mercedes M-klassen (ik rij nu een Renault Kliko) die in me achteruitkijkspiegel stilstaat

In 5 daagjes een dikke 1000km getuft. Hiervoor had ik nog maar een km of 150 in 3 weken
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:43:36 #288
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_45610041
Ik had vorige week ook bijna een ongeluk hehe gelukkig net niet.... ik kwam met een noodgang aankarren en voor me zie ik een auto. die stond te wachten achter een andere auto voor een rotonde... maarja op een of andere manier reageerde ik heel laat. dus vol in de ankers... met piepende banden kwam ik tot stilstand op 0.5 meter afstand van die auto was ff schrikken

Meteen ff een vraagje voor de geslaagden hier..

Rijden jullie ook echt 50 waar je het gevoel hebt dat het dikke bullshit is?

hier in de stad rijd ik standaard 80 eigenlijk.. ook waar je 70 mag.. niemand rijd overigens 50 hier...

woonwijk rijd ik overigens wel netjes 30
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_45610292
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:43 schreef Robbiej het volgende:
Ik had vorige week ook bijna een ongeluk hehe gelukkig net niet.... ik kwam met een noodgang aankarren en voor me zie ik een auto. die stond te wachten achter een andere auto voor een rotonde... maarja op een of andere manier reageerde ik heel laat. dus vol in de ankers... met piepende banden kwam ik tot stilstand op 0.5 meter afstand van die auto was ff schrikken

Meteen ff een vraagje voor de geslaagden hier..

Rijden jullie ook echt 50 waar je het gevoel hebt dat het dikke bullshit is?

hier in de stad rijd ik standaard 80 eigenlijk.. ook waar je 70 mag.. niemand rijd overigens 50 hier...

woonwijk rijd ik overigens wel netjes 30
Ik rij meestal 55 waar ik 50 mag, maar niet veel harder. Staan hier flink wat flitspalen, zeker bij de stoplichten. (Kruithuisweg en de weg naar de bogaard, voor de kenners )

Heb weinig zin in een breed glimlachende moeder die met een boete komt binnen lopen..

Alle theoriemensen gefeliciteerd! En ja het is normaal dat er veel zakken, bij mij waren er ook 30 van de 45 gezakt Veel mensen leren niet omdat 'ze de regeltjes wel kennen'. Dat gaat dan vaak alleen niet verder dan rechtdoor opd ezelfde weg gaat voor . Plus natuurlijk mensen die net ff een kutdag hebben of sowieso moeite met leren..
'And I called your name,
pi_45610640
In dorpen probeer ik me wel beetje aan de snelheid te houden. 50 a 60. Op 80km wegen heb ik nog niet veel gereden en op de snelweg vind ik tot heden 120 zat!! (alloewel ik sterke vermoeden heb dat ik met 150km ben geflitst toen me auto ff uitprobeerde ) Op 100 wegen rij ik meestal wel rond de 110 / 115. De meest linke baan vind ik ook best lekker rijden, geen gezeik van op en afritten
pi_45611050
in dorpen rijd ik altijd de aangegeven snelheid maar daar buiten meestal wel iets sneller
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:29:40 #292
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45616838
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:07 schreef Miss_S het volgende:
in dorpen rijd ik altijd de aangegeven snelheid maar daar buiten meestal wel iets sneller
ik niet.. bij ons in de buurt is alles 30km (in dorpen)..
30 is geen snelheid. fietsers halen je in man :S *vrouw.. sorry *
pi_45616901
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:29 schreef Devilnl het volgende:

[..]

ja en dan heb je opeens een spelend kind onder je auto liggen

ik hou me over het algemeen wel aan de maximumsnelheid, zeker in 30 km zones, in 80/100/120 zones hooguit 5-10 km harder soms, maar op snelweg zul je mij dus ook geen 140 zien rijden
pi_45616904
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:29 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Op de gemiddelde fiets hou je 30 km/h nauwelijks vol man/vrouw/whatever
pi_45617415
ik betrap mezelf erop dat ik aardig hard rij. Hier in de straten is het 30km zone. Op een gegeve moment kom je van de drempel af en heb je een langwerpige bocht. Hier geef ik meestal gas en zit ik zo op de 40-50. Ai. Gelukkig komt er dan de volgende drempel.

Daarna is het een recht stuk met een wegversmalling om het zo te zeggen. En ook als ik hier gas geef rij ik zo weer 50. Hier moet ik dus echt op gaan letten. Dit is meestal alleen savonds als er geen hond rijd maargoed valt niet goed te praten.

We hebben hier ook nar het sportpark een 50km weg. Deze is alleen zo recht en zoo lang dat ik hier wel 60-70 rij aangezien er ook geen zijstraten van rechtskomen en puur een 2 baans autoweg is.

en dat ik zo hard rij heeft er ook mee te maken dat we een automaat hebben. Je hoeft maar heel even gas te geven en je hebt het al niet meer door, tevens dus ook omdat ik niet meer zelf schakel.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:45:54 #296
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45617433
Sylvana/Xbox_360
ff voor de duidelijkheid. ik rij dan gewoon tussen de 30/50 in.. dus niet asociaal :p

en ik rij eigenlijk altijd in het midden van de weg (tenzij er een auto aankomt ). dus mocht er plots iets de weg op schieten ben je altijd nog 1,5/2m van de kant af.

en dan nog. hier zijn geen speelveldjes naast de weg, trottoir zit 5 tot 8meter van de weg af.. dus valt wel wat mee.
besides. de keren dat ik er rij is het altijd onder schooltijd. of laat in de avond, of om 4uur s'nachts
pi_45617544
ik vind 50 in een 30 km gebied toch behoorlijk link hoor

en dan kun je wel midden op weg rijden en weet ik het wat allemaal, als er plotseling kind straat op rent ( kan altijd gebeuren in woonwijken, ook onder schooltijd, kinderen die nog niet naar school gaan) dan ligt ie zo onder je auto hoor. Als je in 80 km gebied wat harder rijdt vind ik dat nog meer goed te praten dan in 30 km gebied, daar moet je gewoon echt goed oppassen

In die 2 jaar dat ik rijles gehad heb regelmatig gehad dat er zomaar iemand overstak of een bal van de straat afpakte ofzo
pi_45617641
Ja daar heb je ook meer dan gelijk in.
Maar aangezien ik de laatste dagen wat problemen had, met men vriendin en je stapt in de auto doet je dat niet echt tengoede. dat beinvloed nu gewoon duidelijk je rijsteil. Zit ook maar op alles te schelde als het naar mijn zins niet doorrijd.

en dat doet dan een broekie die net een week ze rijbewijs heeft en in mama's auto mag rijden. maargoed ik blijf er plezier in houden en kan niet wachte om weer in de auto te stappen
pi_45617703
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:52 schreef sandertjuh het volgende:
Ja daar heb je ook meer dan gelijk in.
Maar aangezien ik de laatste dagen wat problemen had, met men vriendin en je stapt in de auto doet je dat niet echt tengoede. dat beinvloed nu gewoon duidelijk je rijsteil. Zit ook maar op alles te schelde als het naar mijn zins niet doorrijd.
das al helemaal link dan, als je er niet met je gedachten bij bent is het al helemaal niet slim om dan ook nog es te hard te rijden, aangezien je reactievermogen dan ook nog es langzamer is, pas alsjeblieft een beetje op
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:55:23 #300
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45617738
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:49 schreef Sylvana het volgende:
ik vind 50 in een 30 km gebied toch behoorlijk link hoor

en dan kun je wel midden op weg rijden en weet ik het wat allemaal, als er plotseling kind straat op rent ( kan altijd gebeuren in woonwijken, ook onder schooltijd, kinderen die nog niet naar school gaan) dan ligt ie zo onder je auto hoor
eensch is..
maar je zou eigenlijk zelf eens moeten kijken hoe de situatie hier is.
overal ruim zicht, recht aan recht uit.
geen huizen die vlak op de wegstaan.
geen struiken/bomen die zicht belemmeren.
zijn maar 2 parkeer vakken die aan die weg liggen. en daar let ik altijd goed op.

had ik eens ergens anders met 13.000kg onder me poepert..
springt er zomaar een kind achter een auto vandaan de weg op (je mocht daar 50. machine reed maar 43, dus don't blame that)..
maar god toen moest ik wel ff een noodstop maken, schrok best. en heb het kind (jaartje of 8-10) goed uitgevoerterd..
stel ik was ff met de radio aan het prutsen, dan was ie plat geweest.
(aka. dat lesje met geparkeerde auto's heb ik geleerd)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')