abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45528243
Er is een verschil tussen overdreven kijkgedrag en geanticipeerd en besluitvaardig kijkgedrag, he.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 11:06:53 #202
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45528325
Dat bedoel ik Rick.
overdreven kijken is meestal "te" haastig.
pi_45529670
Mij is o.a. geleerd om gewoon heel vroeg te beginnen met kijken zodat je op tijd je overzicht voor jezelf klaar hebt.

Ste je komt op een rotonde af dan kijk je al heel vroeg naar links om te zien of er van die kant veel of weinig verkeer komt. Komt er nou heel veel kan je alvast je auto wat laten uitrollen i.p.v. met flinke vaart de rotonde naderen. Tijdens het rollen (en je dichterbij komt) kan je dan op zoek gaan naar eventuele fietsers of bromfietsers die nog voorlangs kunnen schieten.

Ook met afslaan moest ik op tijd beginnen. Pak op tijd je binnenspiegel mee zodat je alvast je overzicht voor achter hebt, vervolgens kan je dan bij het naderen van de bocht zelf je buitenspiegel meepakken om te kijken of er geen (brom)fietser naast je zit die er nog vlug langs wil en dan vlak voor het maken van de bocht kan je de schouder pakken.

Bij mij was het dus heel erg gericht op "begin op tijd" zodat je kan anticiperen en niet op het laatste moment nog alle noodzakelijke bewegingen moet doen.

Ik vond dat erg prettig aangezien ik voor weinig verrassingen kwam te staan plus mijn rij-instructeur leerde mij zo om door het verkeer te rijden zonder te hoeven stoppen, simpelweg door op tijd je snelheid te verminderen zodat je bij die rotonde meteen achter auto's kon aansluiten of er nog voor zou kunnen gaan. Maar niet dat je aankomt en vlak voor de rotonde merkt dat je het niet gaat redden en dan moet stoppen om vervolgens in z'n 1 weer te moeten optrekken.

(sinds 17 nov 2006 rijbewijs, ben dus nog een noobie )
  † In Memoriam † zaterdag 20 januari 2007 @ 13:05:19 #204
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45530932
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 23:07 schreef Johnns het volgende:

[..]

dat moet je juist niet doen. je moet gewoon normaal kijken en zorgen dat je dingen ziet (aldus mijn instructeur). als jij de dingen gezien hebt dan ziet de examinator ook wel dat je het hebt gezien.

overdreven kijken schijnt niet goed te zijn
Ja maar dan blijft het uiteindelijk mijn woord tegen die van de examinator. Ik ben van mening dat ik wel heb gekeken, alleen mijn examinator zei dat ik niet keek. Op dat moment kan ik toch niet veranderen wat hij heeft waargenomen, ik moet in het vervolg alleen wat duidelijker (en dat 'overdreven bewegen' was natuurlijk een grapje, hence de ' ' ) laten zien dat ik wel degelijk kijk.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_45531706
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:05 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ja maar dan blijft het uiteindelijk mijn woord tegen die van de examinator. Ik ben van mening dat ik wel heb gekeken, alleen mijn examinator zei dat ik niet keek. Op dat moment kan ik toch niet veranderen wat hij heeft waargenomen, ik moet in het vervolg alleen wat duidelijker (en dat 'overdreven bewegen' was natuurlijk een grapje, hence de ' ' ) laten zien dat ik wel degelijk kijk.
had een vriend van me ook. er stond al de hele tijd iemand stil bij een zebra pad. maar stond daar te wachten oid. vriend rijdt dus door, en examinator grijpt in. hij had hem niet gezien, aldus de examinator. na een gebaar van de examinator steekt de vrouw pas over

voor de rest perfecte rit, maar vanwege dat ene incident gezakt
you and I ain't done Zeke!
  zaterdag 20 januari 2007 @ 13:55:04 #206
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45532065
dat van dat wachten.. sjah.. als het druk is. staan voetgangers soms idd te wachten..
kan zijn.
het is druk en alle automobilisten hebben haast. en stoppen niet (dus voetganger verwacht ook niet dat er iemand stopt.. okay voor een lesauto misschien wel maar goed.)
of.. je rijd er tehard op aan. en voetganger denkt.. die stopt toch niet.
kan allemaaal
nog 1ding waar die examinator over "struikelt", het kan ook zijn dat de voetganger op het laatste moment nog oversteekt. en als je dan niet meer kunt remmen. heb je een serieus probleem
pi_45532602
het was meer dat de vrouw niet aanleiding maakte om over te 'willen' steken en eigenlijk gewoon stil stond een beetje om zich heen te kijken. :/

maarja, altijd achteraf
pi_45533588
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:36 schreef Johnns het volgende:
voor de rest perfecte rit, maar vanwege dat ene incident gezakt
Vind ik altijd prachtig als ik dat hoor, mensen die gezakt zijn en 'een perfecte rit' hebben gereden, alleen niet besluitvaardig genoeg waren toen het stoplicht op oranje sprong en daarom gezakt zijn. Meestal is het onzin en is er nog wel veel meer gebeurt dat niet goed was. Om je onvrede dan te uiten wordt het: 'alleen dat, de rest een perfecte rit'.

Als ik mijn eigen rit terugkijk had ik ook veel fouten, dicht langs de stoeprand, niet goed uitgestapt, niet besluitvaardig bij het oranje stoplicht en een bus die knipperde om de baan op te komen niet gezien. En raad eens? Ik ben gewoon geslaagd Verhalen als het bovenstaande geloof ik dan ook niet, tenzij dat je examinator net een slecht humeur heeft, maar dat komt niet zo vaak voor.

Oja, natuurlijk ook altijd overdreven lachen om zijn quasi grapjes en waardering tonen voor zijn vak, misschien dat dat wel de key-factor is tot een geslaagd rijexamen?
  zaterdag 20 januari 2007 @ 16:04:00 #209
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_45534760
zow lang niet gepost hier

heb mijn rijbewijs inmiddels 3 en een halve maand nu. en heb het gevoel dat ik hem al jaren heb 1 ding is zeker... ik kan niet meer zonder
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_45535127
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 15:10 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Oja, natuurlijk ook altijd overdreven lachen om zijn quasi grapjes en waardering tonen voor zijn vak, misschien dat dat wel de key-factor is tot een geslaagd rijexamen?
Hahahaha, zo zat ik ook.

Doet u dit al lang?
Leuk beroep lijkt het me, telkens andere mensen en andere ritten!
Moet je een speciaal rijexamen afleggen, want alleen kunnen rijden is niet goed genoeg denk ik?
Hoelang duurt de opleiding?
etc etc
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  † In Memoriam † zaterdag 20 januari 2007 @ 16:42:03 #211
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_45535672
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 13:36 schreef Johnns het volgende:

[..]

had een vriend van me ook. er stond al de hele tijd iemand stil bij een zebra pad. maar stond daar te wachten oid. vriend rijdt dus door, en examinator grijpt in. hij had hem niet gezien, aldus de examinator. na een gebaar van de examinator steekt de vrouw pas over
Nou ik moest op gegeven moment straatje keren, dus 3 keer steken. Ik kijk in m'n achteruitkijk spiegel en stop netjes. Maar d'r kwam ook een tegenligger aan, een Volkswagen busje maar die reed zo belachelijk langzaam. Hij was nog 50 meter verderop, minimaal, maar dat kreng ging nog geen 10 km per uur . Alsof ie me zat te jennen zodat ik maar geen besluit kon maken. Dus ik denken 'goh zal ik nu vast beginnen met keren? Ja maar straks grijpt die vent in. Hmm what to do ' en toen ik begon te mompelen van 'Nou kan het nog harder?' reed ie eindelijk voorbij en toen kon ik aan de (overigens foutloos gedaan ) verrichting beginnen.
Dan zit ik ook te denken van: goh straks denkt ie dat ik geen initiatief durft te nemen of dat ik maar geen besluiten durf te maken en dus te langzaam ben en de rest van het verkeerd ophoud. Maar ik heb er niks over gehoord en dan neem ik dus aan dat het voor hem goed gedaan was.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_45536911
Ben tijdje offline geweest maar ik heb sinds afgelopen woensdag ook mijn rijbewijs.
Wel in 2 keer maar goed dat mag de pret niet drukken...
Eerste keer dacht ik dat ik hem al had en bleek die eikel het gewoon doodleuk niet voldoende te vinden. 2de examen kort er achter en zonder op of aanmerkingen gehaald.
En ik heb voor mij gevoel de 2de keer juist slechter gereden.
Kheb de auto van me vriendin geleend en al lekker 2 keer na het werk met de auto geweest.
Maar ik heb wel ff moeten wennen hoor van een diesel mpv naar een klein benzine autootje.
Nu nog een auto, maar ja wat moet je kopen er is zoveel keus.

Oud barrel of toch een autootje uit 2004 ?
pi_45537859
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:23 schreef Graftak72 het volgende:
Ben tijdje offline geweest maar ik heb sinds afgelopen woensdag ook mijn rijbewijs.
Wel in 2 keer maar goed dat mag de pret niet drukken...
Eerste keer dacht ik dat ik hem al had en bleek die eikel het gewoon doodleuk niet voldoende te vinden. 2de examen kort er achter en zonder op of aanmerkingen gehaald.
En ik heb voor mij gevoel de 2de keer juist slechter gereden.
Kheb de auto van me vriendin geleend en al lekker 2 keer na het werk met de auto geweest.
Maar ik heb wel ff moeten wennen hoor van een diesel mpv naar een klein benzine autootje.
Nu nog een auto, maar ja wat moet je kopen er is zoveel keus.

Oud barrel of toch een autootje uit 2004 ?
Hangt natuurlijk compleet van je budget af. En ook van je eisen natuurlijk. Wil je cruise control, alles elektrisch etc etc dan zit je beter bij wat nieuwere auto's. Wil je simpelweg een kwalitatief goede auto maar verder geen eisen behalve dat de auto je veilig en comfortabel van A naar B kan brengen dan kan je ook naar oudere auto's kijken.
pi_45538181
Wil ik net via die automatische reserveringslijn mijn theorie-examen aanvragen, valt halverwege m'n batterij uit

Niets aan de hand zou je denken, gewoon weer proberen. Nee hoor; vragen ze bij elke optie in het hoofdmenu naar mijn reserveringsnummer die ik niet heb gekregen En ik kan alleen contact opnemen door 1 of ander vragenformulier op te sturen via internet
pi_45538876
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:07 schreef Gebleekte het volgende:
Wil ik net via die automatische reserveringslijn mijn theorie-examen aanvragen, valt halverwege m'n batterij uit

Niets aan de hand zou je denken, gewoon weer proberen. Nee hoor; vragen ze bij elke optie in het hoofdmenu naar mijn reserveringsnummer die ik niet heb gekregen En ik kan alleen contact opnemen door 1 of ander vragenformulier op te sturen via internet
Dan reserveer je gewoon nog een keer, en is die eerste afspraak voor de mensen op de reservelijst
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:07:18 #216
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45543947
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 01:20 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Devilnl, leuk weer eens wat van je te horen hier enneee plaats eens een fototje hier van je auto!
[...]
ff 2 dan.. was vrij donker buiten en die foto's zijn bagger geworden.. dan maar in het hok,
Dont mind the mess!.. me pa maakt er graag een bende van

'n 1998er Audi A3 TDI 81KW Attraction. helaas geen airco *huilie*
pi_45544190
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 21:07 schreef Devilnl het volgende:

[..]

ff 2 dan.. was vrij donker buiten en die foto's zijn bagger geworden.. dan maar in het hok,
Dont mind the mess!.. me pa maakt er graag een bende van
[afbeelding]
[afbeelding]

'n 1998er Audi A3 TDI 81KW Attraction. helaas geen airco *huilie*
awesome

mooie stoelen ook. mag ik vragen hoeveel hij gekost heeft? ben zelf ook wel geinteresseerd in een a3
  zaterdag 20 januari 2007 @ 21:25:12 #218
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45544518
valt eigenlijk geen indicatie over te geven.. ik had hem bij een merkdealer vandaan, ook weer duurder..

kijk gewoon ffies op autotrack of autotrader als je zelf een wil hebben.

maar deze koste 7000.. kon er uiteraard nog wat van af peuteren. maar niet veel.
en kosten distributie riem/bandriem/spanrollen/waterpomp.. kasching!.. weer 400 nog wat weg..
maar goed. als hij me elke week maar 1000km heen en weer brengt
volle tank 55l.. actieradius (bij nieuw) 1000ish km..
dus lekker zuinig
pi_45546093
Mooi wagentje! Op die eerste foto lijkt het net of ie een deur mist
  zaterdag 20 januari 2007 @ 22:25:54 #220
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45546147
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 22:23 schreef bakayarou het volgende:
Mooi wagentje! Op die eerste foto lijkt het net of ie een deur mist
haha ja. nu je het zegt
hij is helemaal in de was gezet. dus glimt nogal erg
pi_45555014
Mooie auto zeg!

Oh, en ik heb net m'n theorie-examen aangevraagd, 22-2 mag ik.
pi_45556097
Dinsdag TTT, word al om 7 uur opgehaald
pi_45557119
Haha, net even met mijn pa wezen rijden. Op een gegeven moment zegtie: "Ja je had rechts moeten houden, je wisselde nu zegmaar van baan en je sneed iemand." Dus ik: "Nou pap volgens mij hield ik gewoon mijn baan en kwam die baan aan de rechterkant erbij.. ik kan me niet herinneren dat ik over een doorbroken lijn ben gegaan!"
Mijn pa: echt wel.
Ik: echt niet.

Dus wij thuis nazoeken op google earth, en ik had gelijk Dus goede beurt gemaakt.

-Beer-, succes morgen! 1400, lekker goed zicht en niet al te veel verkeer, zet hem op!
'And I called your name,
pi_45560777
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:33 schreef Me_Wesley het volgende:
Haha, net even met mijn pa wezen rijden. Op een gegeven moment zegtie: "Ja je had rechts moeten houden, je wisselde nu zegmaar van baan en je sneed iemand." Dus ik: "Nou pap volgens mij hield ik gewoon mijn baan en kwam die baan aan de rechterkant erbij.. ik kan me niet herinneren dat ik over een doorbroken lijn ben gegaan!"
Mijn pa: echt wel.
Ik: echt niet.

Dus wij thuis nazoeken op google earth, en ik had gelijk Dus goede beurt gemaakt.

-Beer-, succes morgen! 1400, lekker goed zicht en niet al te veel verkeer, zet hem op!
Tnx, moet lukken
pi_45568265
Godverdomme M'n ANWB cd-rom is onbruikbaar Het geluid kraakt en piept van alle kanten. Hij is nu ook al 4 keer in zeer korte tijd vastgelopen. Nu weet ik niet hoe ik de oefen-examens heb gemaakt De examens op de ANWB cd-rom blijken dus het meest op de CBR examens te lijken.. fijn
  zondag 21 januari 2007 @ 20:10:03 #226
57434 Marloes
Digital Love
pi_45568399
Nou dat vind ik niet, ik vind die van VERJO het beste..
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_45569027
quote:
Op zondag 21 januari 2007 20:10 schreef Marloes het volgende:
Nou dat vind ik niet, ik vind die van VERJO het beste..
Ken ik niet, zou wel kunnen
pi_45572198

Zo'n auto les ik in
pi_45572891
zo ben weer terug van het weekeindje weg, dus nu eindelijk de uitleg over de tussentijdse toets. ik was superzenuwachtig, wat eigenlijk helemaal niet nodig is maar ja. eerst uurtje gereden en daarna richting examencentrum. natuurlijk eerst verhaaltje aanhoren van de examinator, en toen richting de auto. bij het wegrijden liet ik natuurlijk mijn auto af slaan (kwam vooral omdat het cbr bij ons in een 15 kilometer zone zit en ik dat nog nooit had gedaan, behalve op de heenweg. daarna een rondje gereden, op de snelweg toonde ik niet genoeg initatief met het invoegen, dus dat kreeg ik ook als opmerking mee.

en dan de bijzondere verrichtingen. eerst fileparkeren, was volgens mij mijn beste fileparkeren tot nu toe. dus dat was geen probleem. en vlak daarna de hellingproef op de handrem. ging ook goed, behalve dat ik de handrem niet helemaal naar beneden had gedaan, dus de auto begon te piepen, maar ik had het netjes opgelost volgens mijn instructeur dus die ook voldoende. daarna terug en daar zei de examinator ook dat ik de vrijstelling heb behaald.

als opmerkingen kreeg ik erbij dat ik brutaler moest worden, vlotter moest gaan rijden, en besluitvaardiger worden. verder was alles ok, geen commentaar op kijken of iets dergelijks.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_45573517
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:27 schreef Mathijz het volgende:
[afbeelding]

Zo'n auto les ik in
Wow, mooie bak.

Dit was ongeveer mijn lesauto: Seat Ibiza TDI uit 2003, geloof ik. Zelfde kleur. Alleen die van mij was een 5-deurs. Heerlijke auto.
pi_45574247
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:26 schreef Rick_Dokkum het volgende:

[..]

Wow, mooie bak.

[afbeelding]

Dit was ongeveer mijn lesauto: Seat Ibiza TDI uit 2003, geloof ik. Zelfde kleur. Alleen die van mij was een 5-deurs. Heerlijke auto.
5-deurs is verplicht bij lesauto's, als ik me niet vergis.
pi_45574253
Ik heb het! Geslaagd!

Had me vergist met de tijd toen ik het in de OP plaatste.
pi_45574270
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:53 schreef -Beer- het volgende:
Ik heb het! Geslaagd!

Gefeliciteerd
pi_45576340
quote:
Ik heb het! Geslaagd!

Feli
pi_45576686
gefeliciteerd

ik heb dit weekend zo 100km in een mini cooper s gereden! ( van me oom ). dat is pas spierballen en beenspieren trainen, uberzware koppeling en er gaat echt veel kracht bij gepaard om hem in zijn versnelling te krijgen.

voor de rest was het echt geweldig om daar in te rijden. Helaas mag ik er niet alleen in rijden, ik ben geen direct familielid dus hij moet er naast zitten maar dat mag de pret niet drukken
pi_45577102
Morgen theorie-examen
pi_45577439
Gefeliciteerd -Beer-!

En succes Xbox_360, zolang je maar goed van tevoren geoefend hebt valt het reuze mee.
pi_45577444
quote:
Ik heb het! Geslaagd!

Jaaaa! Feli!
Hoe ging de rit?
'And I called your name,
  maandag 22 januari 2007 @ 15:08:45 #239
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_45580253
quote:
Ik heb het! Geslaagd!

Goed hoor! Proficiat

Ik ben de volgende die op examen moet
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_45580993
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jaaaa! Feli!
Hoe ging de rit?
Ja eigenlijk helemaal goed, alleen was ik iets te voorzichtig bij fietsers. Maarja op het TTT was juist het advies om voorzichtiger te doen bij fietsers, haha. En verder heb ik nog nooit zo mooi file geparkeerd
Duurde overigens wel lang, ben iets van 45-55 minuten weg geweest.
pi_45582127
Goed zo. Veel rijplezier toegewenst.
pi_45582170
quote:
Op maandag 22 januari 2007 11:53 schreef Xbox_360 het volgende:

[..]

5-deurs is verplicht bij lesauto's, als ik me niet vergis.
Oh dat zou best eens kunnen.

Anyway, veel suc6 morgen.
pi_45582226
quote:
Ik heb het! Geslaagd!

gefeliciteerd
pi_45582762
Dank voor alle felicitaties
pi_45582840
quote:
Ik heb het! Geslaagd!

Gefeliciteerd
pi_45588928
Nou mn TTT ging echt slecht bij de verrichtingen, was ook gelijk mijn rust kwijt. Geen vrijstelling dus, wel eerlijke feedback gekregen. Mijn instructeur was niet mee trouwens. Mja was voor mij iig wel leerzaam.
pi_45592565
quote:
Op maandag 22 januari 2007 16:27 schreef -Beer- het volgende:
Dank voor alle felicitaties
En bij deze nog eentje! Gefeliciteerd! Goed gedaan! Lang bezig geweest?

Alle anderen uiteraard ook gefeliciteerd!!!
pi_45593538
Het feest kan beginnen want m'n theorie is binnen

We hebben een T
We hebben een H
We hebben een E
We hebben een O
We hebben een R
We hebben een I
We hebben een E

We hebben... THEORIEEEEEEEEEEEEEEEE
Ok, beetje overdreven, maar ben wel blij

4 foutjes trouwens
pi_45594399
gefeliciteerd

ik heb het gisteren gehaald met 3 fout

het viel me op dat er veel mensen voor zijn gezakt in de groep waar ik in zat
no reason to live but i like it that way
pi_45594563
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:29 schreef paulus1709 het volgende:
gefeliciteerd

ik heb het gisteren gehaald met 3 fout

het viel me op dat er veel mensen voor zijn gezakt in de groep waar ik in zat
Jij ook gefeliciteerd Bij mij waren er ook best veel gezakt, zover ik kon inschatten ongeveer 40 - 45 % Is dat normaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')