abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45594913
Jeuj! Ook de theorie-geslaagden gefeliciteerd!
Zie je Xbox_360, al die stress is helemaal niet nodig
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:37 schreef Xbox_360 het volgende:
Bij mij waren er ook best veel gezakt, zover ik kon inschatten ongeveer 40 - 45 % Is dat normaal?
Dat lijkt me nog weinig, bij mij was denk ik 70% gezakt..
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_45595000
quote:

[..]

Bij mij waren er ook best veel gezakt, zover ik kon inschatten ongeveer 40 - 45 % Is dat normaal?
helemaal niet op gelet hoeveel er gezakt waren toen ik m'n theorie moest doen, was veel te zenuwachtig ik was zelfs nog zenuwachtiger voor m'n theorie dan voor m'n praktijk,...
pi_45595155
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:50 schreef Alcarin het volgende:
Jeuj! Ook de theorie-geslaagden gefeliciteerd!
Zie je Xbox_360, al die stress is helemaal niet nodig
Thanks Ja je had gelijk Ik had wel een beetje spanning. Gezonde spanning zullen we maar zeggen
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:50 schreef Alcarin het volgende:
Dat lijkt me nog weinig, bij mij was denk ik 70% gezakt..
Jezus
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:12:19 #254
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_45595528
Hier heb ik les in:

gaat wel best 11 lessen gehad
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_45595578
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:12 schreef Jodelaar het volgende:
Hier heb ik les in:

[afbeelding]

Lijkt me vanwege z'n grote niet echt handig.. of ligt dat aan mij?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:19:41 #256
165624 Jodelaar
pi_45595717
Valt wel mee
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_45595808
Oei, morgen eerste les. Spannend.
pi_45595892
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:22 schreef DanseMacabre het volgende:
veel plezier

edit: Je bent ook jarig morgen zie ik Gefeliciteerd alvast
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:25:47 #259
165624 Jodelaar
pi_45595901
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:22 schreef DanseMacabre het volgende:
Valt heus mee hoor, succes
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_45595928
Haha, ik hoop het. Het is in ieder geval wel een leuk verjaardagscadeautje.
pi_45596017
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:12 schreef Jodelaar het volgende:
Hier heb ik les in:

[afbeelding]

is weer eens wat anders dan de standaard polo/golf/ibiza
dacht dat ik zelf al in een vrij grote auto leste (toyota corolla verso), maar dat blijkt wel mee te vallen..
pi_45596051
ik les in een nieuwe seat leon 185 pk, dat is pas lekker rijden
pi_45596079
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:29 schreef pkeijsers het volgende:

[..]

is weer eens wat anders dan de standaard polo/golf/ibiza
dacht dat ik zelf al in een vrij grote auto leste (toyota corolla verso), maar dat blijkt wel mee te vallen..
Ik reed in een BMW 3 serie-lesauto, dat was echt relaxed
pi_45596100
Ik heb geen flauw idee waar ik in ga lessen.
pi_45596288
Wat een gedoe is dat, je rijbewijs aanvragen. Ik ging eergister 2 uurtjes nadat ik was afgereden proberen mn rijbewijs aan te vragen. Dus ik naar het gemeentehuis, blijk het loket te sluiten om 13:30. Ik kwam om 13:33 binnenlopen, ze konden 'helaas niks voor me betekenen vandaag'.

Dus ik er vandaag weer heen. 12:45 ik trek een nummertje, 13:05 loop naar het loket en zeg in alle vrolijkheid dat ik mn rijbewijs kom aanvragen, 13:08 pasfoto blijkt niet meer goed te zijn en moet een nieuwe gaan halen.

Enigzins geërgerd in mezelf mompelend loop ik weg. 13:20 bij de foto zaak en laat nieuwe foto's maken (¤8,90).

Ik loop snel terug, snel het gemeentehuis in en jáhoor de loketten zijn dicht 13:31. Dus morgen weer er naar toe en dan nog weer een dag wachten voordat ik het heb.

Maar goed, ga zo toch stiekem even een rondje maken in de auto van m'n vader, met hem erbij. Ik moet gewoon even rijden
pi_45596294
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik reed in een BMW 3 serie-lesauto, dat was echt relaxed
kwam laatst ook een nieuwe audi a3 tegen als lesauto, ook leuk

ik mag meestal zelf kiezen, saab rijdt heerlijk en de leoin ook.. dus keuze is wel moeilijk dus pak meestal de saab en zo heel af en toe de leon, lekker makkelijk want zo leer ik al in verschillende auto's rijden.
pi_45596379
dit is hun nieuwe seat leon waar ik af en toe in rijdt:

en hier les ik meestal in:
pi_45596471
Ik hou het bij m'n luxe Mégane Voelt ondanks z'n km-stand (dik 320.000) nog soepeltjes aan
pi_45596557
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:37 schreef -Beer- het volgende:
verhaal over rijbewijs aanvragen
ach, hier gaan ze al 12.00 dicht, hoezo ambtenaren.. wel lullig dat ze ook echt niks meer doen na 13.30..
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:43 schreef Xbox_360 het volgende:
Ik hou het bij m'n luxe Mégane Voelt ondanks z'n km-stand (dik 320.000) nog soepeltjes aan
hehe, mijn examen was de laatste rit in de auto waar ik in gelest heb, hij ging weg met pas 80.000 op de teller
pi_45596683
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:37 schreef -Beer- het volgende:
Wat een gedoe is dat, je rijbewijs aanvragen.
Ik ben iets te vaak naar het gemeentehuis geweest, en heb daardoor de perfecte strategie ontwikkeld:
Tip 1: zorg dat je er vroeg bent (liefst voor de deur staan op het moment dat die open gaat!) en zeker geen haast hebt. Oftewel, zorg dat je minstens 2 uur de tijd hebt.
Tip 2: zoek van tevoren uit wat je nodig hebt en neem alles mee. Toevallig nog een verlopen paspoort in bezit? Meteen ook maar inleveren.
Tip 3: mens erger je niet. Neem iets te lezen mee, en ga daar lekker zitten relaxen. Muziekje erbij en chillen maar.

Ik heb wel eens 2,5 uur moeten wachten...
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_45596864
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:49 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik ben iets te vaak naar het gemeentehuis geweest, en heb daardoor de perfecte strategie ontwikkeld:
Tip 1: zorg dat je er vroeg bent (liefst voor de deur staan op het moment dat die open gaat!) en zeker geen haast hebt. Oftewel, zorg dat je minstens 2 uur de tijd hebt.
Tip 2: zoek van tevoren uit wat je nodig hebt en neem alles mee. Toevallig nog een verlopen paspoort in bezit? Meteen ook maar inleveren.
Tip 3: mens erger je niet. Neem iets te lezen mee, en ga daar lekker zitten relaxen. Muziekje erbij en chillen maar.

Ik heb wel eens 2,5 uur moeten wachten...
Erg is dat, begin wel steeds meer te begrijpen waarom er af toe op het nieuw van die berichten verschijnen van: "Man bedreigt gemeentehuis medewerker". Zo erg is het niet, maar al die regeltjes in het kader van veiligheid (die pasfoto's) maar uiteindelijk heeft iedereen er last van en schiet niemand er iets mee op.
pi_45596882
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:45 schreef pkeijsers het volgende:
hehe, mijn examen was de laatste rit in de auto waar ik in gelest heb, hij ging weg met pas 80.000 op de teller
Wat zonde
pi_45597249
Vandaag eindelijk mn rijbewijs kunnen ophalen. Net al even alleen weggeweest met onze Fiat Punto 1.4 SX uit 1999. Dat ding wil wel rijden, kwam ik achter. Wel relaxt trouwens, alleen rijden. Moet alleen ff flink wennen aan de overstap van diesel naar benzine.
pi_45597375
ik heb nog nooit helemaal alleen gereden sinds ik rijbewijs heb, wel altijd met anderen

ik hoefde gelukkig niet te wennen, aangezien ik op gas gelest heb, dus das zelfde principe met starten als benzine
pi_45598313
Ik heb het geluk dat ik in een dorp woon. Ging gistermorgen om 8 uur (voor het werk aan gaan) heen, en was direct aan de beurt. Eventjes foto geven, identiteitspas, 3 minuutjes wachten op de stoel, en aangevraagd. Ik mag donderdag en vrijdag proberen te bellen of ie al klaar ligt. Ik hoop het enorm, want vrijdagavond gaan we bij m'n zus op bezoek (woont 10 kilometer verderop, in de stad), en zou wel leuk zijn als ik dan mag rijden

Hier kost ie overigens ¤ 33,50.

Hey Sylvana, is het niet een idee om op één of andere manier een keer een auto te lenen en een dag flink op stap te gaan! Nu je je rijbewijs al een tijdje hebt zou ik het heerlijk vinden om even een keer alleen te rijden, hoe eng dat de eerste keer misschien ook is!
pi_45599454
Ik heb gelest in een seat leon TDI met een rode I. 110pk'tjes.
K merk ook echt dat ik voor alles de auto pak. Duur grapje voor me ouders aangezien het geen leaseauto is maargoed dat vinden ze niet zo erg.

Kheb er denk ook al zo 300-400km opzitten. En ik vind het het echt genieten straks een vriend ophalen uit stage, weer stukje rijden!
pi_45600787
300-400 km Godsallemachtig

Pak je zelfs de auto als je naar de buren wilt ofzo?
pi_45601899
quote:

[..]

Jij ook gefeliciteerd Bij mij waren er ook best veel gezakt, zover ik kon inschatten ongeveer 40 - 45 % Is dat normaal?
lijkt het wel op
er waren mensen die het boek door bladerent de examen ruimte in liepen en het dan vreemd vinden dat ze zakken
no reason to live but i like it that way
pi_45602540
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 16:42 schreef Rick_Dokkum het volgende:
300-400 km Godsallemachtig

Pak je zelfs de auto als je naar de buren wilt ofzo?
tot nu toe sinds woensdag elke dag in de auto gezeten van het weekend ook nog zo 70-80km gereden in een mini cooper s dus dan gaat het wel hard idd
pi_45602665
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:12 schreef paulus1709 het volgende:

[..]

lijkt het wel op
er waren mensen die het boek door bladerent de examen ruimte in liepen en het dan vreemd vinden dat ze zakken
Taktisch Ik was dik op tijd bij het CBR, dus heb ik het boek nog een beetje voor het laatst doorgekeken, maarja, dat is wat anders dan alles op het laatst nog moeten leren
pi_45602697
Feli Xbox_360, over een maand hoop ik 'm ook te hebben. Veel voor geleerd?
  Moderator dinsdag 23 januari 2007 @ 17:51:23 #282
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_45603200
TVP

Ik begin over 3 dagen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator dinsdag 23 januari 2007 @ 17:52:24 #283
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_45603231
Ik ga geloof ik lessen in een nieuwe Golf 5 deurs
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_45603292
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:37 schreef Maravilla het volgende:
Feli Xbox_360, over een maand hoop ik 'm ook te hebben. Veel voor geleerd?
Thanks ja, heb wel redelijk goed geleerd. Vooral veel proefexamens (op cd-rom) doen helpt. Meestal is er dan ook een voorlichting, waarom jou antwoord fout is. Let wel op met bepaalde cd-roms. Op die van TEST&DRIVE staan echt van die naaivragen. Je staat voor een t-splitsing en je ziet een voetganger die net is begonnen met oversteken voor jou auto langs. Op de rechterweg staat een auto. De vraag was: Moet u stoppen voor de voetganger?

Ik had: Nee, want hij heeft geen voorrang

Het antwoord was: Ja, omdat de voetganger al aan het oversteken is en omdat er een auto van rechts komt.

Dat soort vragen heb ik bij het officiele examen niet gehad. Dat waren over het algenemeen hele duidelijke vragen Op een andere cd-rom zou ik bij zo'n vraag trouwens wel goed zitten als ik 'nee' had ingevuld. De ANWB cd-rom is wel fijn, die lijkt er best veel op. Jammer dat de mijne beschadigd is geraakt
pi_45605818
De cd-rom van de ANWB heb ik ook liggen hier, die vind ik alleen veel makkelijker dan de examens die op www.examencentrum.nl staan. Nog tijd zat om me goed in te lezen en dergelijke, en gewoon logisch nadenken.
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:52 schreef Renesite het volgende:
Ik ga geloof ik lessen in een nieuwe Golf 5 deurs
Ik ook, en 't is een prima auto.
pi_45606379
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 19:07 schreef Maravilla het volgende:
De cd-rom van de ANWB heb ik ook liggen hier, die vind ik alleen veel makkelijker dan de examens die op www.examencentrum.nl staan. Nog tijd zat om me goed in te lezen en dergelijke, en gewoon logisch nadenken.
Ja precies. Vind het hoe dan ook raar dat op veel cd-roms van die instink-vragen worden gesteld, of onduidelijke vragen die je op het officiele examen niet zo snel tegen zou komen.
pi_45609107
vanmorge had ik bijna me eerste ongeluk........
Sta in de file, rond de 30km/h reden we, nabij Schiphol richting Amsterdam. Zit aan me radio te prutse, kijk ik weer op en denk 'dat rem ik echt niet meer bij !!!'. Dus stuur omgegooid naar links.... Pffoei, geen ongeluk. En op dat moment een vol toerende Mercedes M-klassen (ik rij nu een Renault Kliko) die in me achteruitkijkspiegel stilstaat

In 5 daagjes een dikke 1000km getuft. Hiervoor had ik nog maar een km of 150 in 3 weken
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:43:36 #288
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_45610041
Ik had vorige week ook bijna een ongeluk hehe gelukkig net niet.... ik kwam met een noodgang aankarren en voor me zie ik een auto. die stond te wachten achter een andere auto voor een rotonde... maarja op een of andere manier reageerde ik heel laat. dus vol in de ankers... met piepende banden kwam ik tot stilstand op 0.5 meter afstand van die auto was ff schrikken

Meteen ff een vraagje voor de geslaagden hier..

Rijden jullie ook echt 50 waar je het gevoel hebt dat het dikke bullshit is?

hier in de stad rijd ik standaard 80 eigenlijk.. ook waar je 70 mag.. niemand rijd overigens 50 hier...

woonwijk rijd ik overigens wel netjes 30
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_45610292
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:43 schreef Robbiej het volgende:
Ik had vorige week ook bijna een ongeluk hehe gelukkig net niet.... ik kwam met een noodgang aankarren en voor me zie ik een auto. die stond te wachten achter een andere auto voor een rotonde... maarja op een of andere manier reageerde ik heel laat. dus vol in de ankers... met piepende banden kwam ik tot stilstand op 0.5 meter afstand van die auto was ff schrikken

Meteen ff een vraagje voor de geslaagden hier..

Rijden jullie ook echt 50 waar je het gevoel hebt dat het dikke bullshit is?

hier in de stad rijd ik standaard 80 eigenlijk.. ook waar je 70 mag.. niemand rijd overigens 50 hier...

woonwijk rijd ik overigens wel netjes 30
Ik rij meestal 55 waar ik 50 mag, maar niet veel harder. Staan hier flink wat flitspalen, zeker bij de stoplichten. (Kruithuisweg en de weg naar de bogaard, voor de kenners )

Heb weinig zin in een breed glimlachende moeder die met een boete komt binnen lopen..

Alle theoriemensen gefeliciteerd! En ja het is normaal dat er veel zakken, bij mij waren er ook 30 van de 45 gezakt Veel mensen leren niet omdat 'ze de regeltjes wel kennen'. Dat gaat dan vaak alleen niet verder dan rechtdoor opd ezelfde weg gaat voor . Plus natuurlijk mensen die net ff een kutdag hebben of sowieso moeite met leren..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_45610640
In dorpen probeer ik me wel beetje aan de snelheid te houden. 50 a 60. Op 80km wegen heb ik nog niet veel gereden en op de snelweg vind ik tot heden 120 zat!! (alloewel ik sterke vermoeden heb dat ik met 150km ben geflitst toen me auto ff uitprobeerde ) Op 100 wegen rij ik meestal wel rond de 110 / 115. De meest linke baan vind ik ook best lekker rijden, geen gezeik van op en afritten
pi_45611050
in dorpen rijd ik altijd de aangegeven snelheid maar daar buiten meestal wel iets sneller
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:29:40 #292
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45616838
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:07 schreef Miss_S het volgende:
in dorpen rijd ik altijd de aangegeven snelheid maar daar buiten meestal wel iets sneller
ik niet.. bij ons in de buurt is alles 30km (in dorpen)..
30 is geen snelheid. fietsers halen je in man :S *vrouw.. sorry *
pi_45616901
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:29 schreef Devilnl het volgende:

[..]

ja en dan heb je opeens een spelend kind onder je auto liggen

ik hou me over het algemeen wel aan de maximumsnelheid, zeker in 30 km zones, in 80/100/120 zones hooguit 5-10 km harder soms, maar op snelweg zul je mij dus ook geen 140 zien rijden
pi_45616904
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:29 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Op de gemiddelde fiets hou je 30 km/h nauwelijks vol man/vrouw/whatever
pi_45617415
ik betrap mezelf erop dat ik aardig hard rij. Hier in de straten is het 30km zone. Op een gegeve moment kom je van de drempel af en heb je een langwerpige bocht. Hier geef ik meestal gas en zit ik zo op de 40-50. Ai. Gelukkig komt er dan de volgende drempel.

Daarna is het een recht stuk met een wegversmalling om het zo te zeggen. En ook als ik hier gas geef rij ik zo weer 50. Hier moet ik dus echt op gaan letten. Dit is meestal alleen savonds als er geen hond rijd maargoed valt niet goed te praten.

We hebben hier ook nar het sportpark een 50km weg. Deze is alleen zo recht en zoo lang dat ik hier wel 60-70 rij aangezien er ook geen zijstraten van rechtskomen en puur een 2 baans autoweg is.

en dat ik zo hard rij heeft er ook mee te maken dat we een automaat hebben. Je hoeft maar heel even gas te geven en je hebt het al niet meer door, tevens dus ook omdat ik niet meer zelf schakel.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:45:54 #296
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45617433
Sylvana/Xbox_360
ff voor de duidelijkheid. ik rij dan gewoon tussen de 30/50 in.. dus niet asociaal :p

en ik rij eigenlijk altijd in het midden van de weg (tenzij er een auto aankomt ). dus mocht er plots iets de weg op schieten ben je altijd nog 1,5/2m van de kant af.

en dan nog. hier zijn geen speelveldjes naast de weg, trottoir zit 5 tot 8meter van de weg af.. dus valt wel wat mee.
besides. de keren dat ik er rij is het altijd onder schooltijd. of laat in de avond, of om 4uur s'nachts
pi_45617544
ik vind 50 in een 30 km gebied toch behoorlijk link hoor

en dan kun je wel midden op weg rijden en weet ik het wat allemaal, als er plotseling kind straat op rent ( kan altijd gebeuren in woonwijken, ook onder schooltijd, kinderen die nog niet naar school gaan) dan ligt ie zo onder je auto hoor. Als je in 80 km gebied wat harder rijdt vind ik dat nog meer goed te praten dan in 30 km gebied, daar moet je gewoon echt goed oppassen

In die 2 jaar dat ik rijles gehad heb regelmatig gehad dat er zomaar iemand overstak of een bal van de straat afpakte ofzo
pi_45617641
Ja daar heb je ook meer dan gelijk in.
Maar aangezien ik de laatste dagen wat problemen had, met men vriendin en je stapt in de auto doet je dat niet echt tengoede. dat beinvloed nu gewoon duidelijk je rijsteil. Zit ook maar op alles te schelde als het naar mijn zins niet doorrijd.

en dat doet dan een broekie die net een week ze rijbewijs heeft en in mama's auto mag rijden. maargoed ik blijf er plezier in houden en kan niet wachte om weer in de auto te stappen
pi_45617703
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:52 schreef sandertjuh het volgende:
Ja daar heb je ook meer dan gelijk in.
Maar aangezien ik de laatste dagen wat problemen had, met men vriendin en je stapt in de auto doet je dat niet echt tengoede. dat beinvloed nu gewoon duidelijk je rijsteil. Zit ook maar op alles te schelde als het naar mijn zins niet doorrijd.
das al helemaal link dan, als je er niet met je gedachten bij bent is het al helemaal niet slim om dan ook nog es te hard te rijden, aangezien je reactievermogen dan ook nog es langzamer is, pas alsjeblieft een beetje op
  dinsdag 23 januari 2007 @ 23:55:23 #300
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_45617738
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 23:49 schreef Sylvana het volgende:
ik vind 50 in een 30 km gebied toch behoorlijk link hoor

en dan kun je wel midden op weg rijden en weet ik het wat allemaal, als er plotseling kind straat op rent ( kan altijd gebeuren in woonwijken, ook onder schooltijd, kinderen die nog niet naar school gaan) dan ligt ie zo onder je auto hoor
eensch is..
maar je zou eigenlijk zelf eens moeten kijken hoe de situatie hier is.
overal ruim zicht, recht aan recht uit.
geen huizen die vlak op de wegstaan.
geen struiken/bomen die zicht belemmeren.
zijn maar 2 parkeer vakken die aan die weg liggen. en daar let ik altijd goed op.

had ik eens ergens anders met 13.000kg onder me poepert..
springt er zomaar een kind achter een auto vandaan de weg op (je mocht daar 50. machine reed maar 43, dus don't blame that)..
maar god toen moest ik wel ff een noodstop maken, schrok best. en heb het kind (jaartje of 8-10) goed uitgevoerterd..
stel ik was ff met de radio aan het prutsen, dan was ie plat geweest.
(aka. dat lesje met geparkeerde auto's heb ik geleerd)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')