Haha, heb ik wel eens aan gedacht toen mijn instructeur wat te drinken ging halenquote:Op woensdag 17 januari 2007 18:26 schreef Baan1980 het volgende:
Ben een maandje geleden geslaagd (misschien weten sommige het nog) en heb sinds vanmiddag me eigen lease-ooto`tje. Nog niet die ik besteld heb maar een 2e hands voorzolang. Toen ik afree was ik nogwel wat onzeker maar als je alleen ga rijden gaat het ineens zo stuk makkelijker.
Aanrader voor lessers: Gewoon die instructuur ergens bij een pomp afzetten en je zelf gaan lessen![]()
quote:Op woensdag 17 januari 2007 21:27 schreef Xbox_360 het volgende:
LOL!!Er was net bij het oefenexamen de volgende vraag:
Waar houdt u rekening mee met deze catogorie van bestuurders?
[afbeelding]
A) Het zijn kwetsbare weggebruikers
B) Het zijn besluitvaardige weggebruikers
C) Ze maken handig misbruik van hun positie
![]()
Logisch toch? Tijdens rijles let je trouwens toch ook op je snelheid?quote:Op donderdag 18 januari 2007 10:17 schreef sandertjuh het volgende:
Het is trouwens echt opletten op je snelheid.
Beetje gas geven waar je 50 mag en je rijd 60-70
Gistere reed ik een stukje met me vader. Ik reed 65 maar had het niet door dus hij werd gelijk sjago van je de bekeuringe zijn voor jezelf.
Spoed? Bij de overheid? Grapje zeker?quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:31 schreef Sylvana het volgende:
dan had je hem met spoed aan moeten vragen, dan hadden ze hem na 2 dagen gehad
Jahaaaa ik heb er nu al spijt van dat ik dat niet heb gedaan! Wrijf het er nog amar ff inquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:31 schreef Sylvana het volgende:
dan had je hem met spoed aan moeten vragen, dan hadden ze hem na 2 dagen gehad
nee je kunt je rijbewijs met spoed aanvragen, moet je 40 euro extra betalen en dan kun je hem de volegnde werkdag ophalenquote:Op donderdag 18 januari 2007 11:37 schreef Dvons het volgende:
[..]
Spoed? Bij de overheid? Grapje zeker?
Ow, ok...is bij mij alweer 7 jaar geleden, dus ben niet meer zo op de hoogte ;-)quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:01 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nee je kunt je rijbewijs met spoed aanvragen, moet je 40 euro extra betalen en dan kun je hem de volegnde werkdag ophalen
ik denk het nietquote:Op donderdag 18 januari 2007 13:29 schreef matthendriks het volgende:
Ha. Ik ken iemand die bij de Gemeente werkt, scheelt mij weer 40 euri. Of werkt dat zo niet?
Welke bijz verrichtingen?quote:Op donderdag 18 januari 2007 12:15 schreef Marloes het volgende:
Ik had net een blokuur.. Het rijden gaat wel goed, maar die bijzondere verrichtingen
Bah!!!
met file parkeren sta ik een meter van de stoepquote:
Hellingproef, recht achteruit, je moet gewoon een beetje geluk hebben. één verrichting goed en je bent er! En als je TTT doet heb je dus 4 kansen om 1 verrichting goed te doen (op je TTT en je examen). Op mijn TTT had ik hopeloos gefaald, op mijn examen lukte alleen keren met steken me...quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:48 schreef Marloes het volgende:
[..]
met file parkeren sta ik een meter van de stoep
met achteruit inparkeren sta ik scheef
met keren op de weg knal ik tegen de stoeprand
ja.. wat blijft er nog over
Oke, twee kansen dan! Plus nog genoeg tijd om te oefenenquote:Op donderdag 18 januari 2007 16:07 schreef Marloes het volgende:
Ik heb geen TTT.... moet over paar weekjes afrijden..
Welke auto gaat t worden?quote:Op donderdag 18 januari 2007 15:43 schreef ruudjuh31 het volgende:
ik heb vanochtend mijn rijbewijs met spoed "besteld" i
k kan m morgen om 10:00 ophalen, het kost wel wat, maar ik heb de kans een leuk autotje te kopen zaterdag, en die wil ik dan wel naar huis kunnen rijden
De meest voorkomende auto in nederland...quote:
volgens mij heeft het aangrijpingspunt meer met slijtage te maken dan met de soort brandstof.quote:Op donderdag 18 januari 2007 16:33 schreef Sjengdanny het volgende:
Gister mocht ik mijn moeder haar auto uit het parkeervak rijden. Dat is dus echt een gróót verschil met de koppeling van een diesel, Er kwam maar geen eind aan, zo hoog moet je die op laten komen voordat je kan wegrijden
![]()
Dat wordt dus op een afgelegen terrein oefenen als ik m'n rijbewijs heb!
Wel gassen, schakelen en sturen, maar niet remmen? Vreemde combinatiequote:Op donderdag 18 januari 2007 20:58 schreef truStie het volgende:
Vanmiddag me eerste rijles gehad, voor het eerst achter het stuur van een auto met draaiende motor gezetenVond het wel grappig
Hoefde gelukkig nog niet op het remmen te letten, alleen gassen/schakelen/sturen.. Vond het wel geslaagt
Kijk al uit naar de volgende les
Wat je zegt klopt, maar er is wel degelijk verschil tussen de 'lengte' van de ene koppeling en de andere.. het is niet zo dat alle diesels een koppeling hebben die je maar 5 cm in hoeft te trappen.. maar ze zijn er zeker (daarmee bedoel ik dat het verschil tussen ontkoppeld en volledig gekoppeld maar 5cm is, het pedaal is misschien wel wat 'langer', maar dan voel je gewoon dat je m onbelast intrapt zegmaar) busjes hebben dat vaak (h200 was het volgens mij, peugeot 307 & partner ook best wel, landrover freelander ook.. allemaal diesels iig) maar er zijn ook diesels met een koppeling zoals in volgens mij alle benzine autos zit, meer rond een cm of 10.. benzine autos met zo'n korte koppeling heb ik nog nooit meegemaakt.quote:Op donderdag 18 januari 2007 20:09 schreef gias het volgende:
[..]
volgens mij heeft het aangrijpingspunt meer met slijtage te maken dan met de soort brandstof.
wel ben je bij een benzine auto wat gas nodig bij het wegrijden en bij een diesel auto vaak niet, of minder.
Inderdaad wel beetje vreemd, ik heb schakelen pas geleerd nadat ik kon sturen/remmen/gasgevenquote:Op donderdag 18 januari 2007 20:58 schreef truStie het volgende:
Vanmiddag me eerste rijles gehad, voor het eerst achter het stuur van een auto met draaiende motor gezetenVond het wel grappig
Hoefde gelukkig nog niet op het remmen te letten, alleen gassen/schakelen/sturen.. Vond het wel geslaagt
Kijk al uit naar de volgende les
Ach, een Golf GTI is leuk, hoor. Zolang hij maar mooi origineel blijft, het moet natuurlijk wel een auto blijven. Wat je tegenwoordig allemaal ziet rijden, het ziet er echt niet uit.quote:Op donderdag 18 januari 2007 18:59 schreef ruudjuh31 het volgende:
[..]
De meest voorkomende auto in nederland...
Een Golf 3, weliswaar een GTI' 'tje, uit 93 met 139000 km erop
Mijn zwager is een eerste monteur bij Volkswagen, de auto is van een collega van hem
ik hoop trouwens dat dit schurftweer geen invloed heeft op mijn rijbewijs, dat plotseling hij NIET morgen klaar zou zijn![]()
Succes!quote:Op donderdag 18 januari 2007 23:23 schreef Skaai het volgende:
Ik mag morgenochtend afrijden![]()
Ben nog niet zenuwachtig, maar ga nu wel m'n nest in, straks zit ik te pitten achter het stuur
Succes hoorquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:23 schreef Skaai het volgende:
Ben nog niet zenuwachtig, maar ga nu wel m'n nest in, straks zit ik te pitten achter het stuur
succes morgen/vandaagquote:Op donderdag 18 januari 2007 23:23 schreef Skaai het volgende:
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:08 schreef bojaaper het volgende:
Woehoe ik heb het ook net gehaald! Geen fouten
Gefeliciteerd! Goede tijd om te rijden he, zo rond 9/10 uur.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 10:59 schreef pkeijsers het volgende:
yes, heb ik dat ook weer gehad![]()
(bijna) foutloze rit, stond alleen een stoplicht dat besloot om er mee op te houden waar een paar auto's van rechts maar niet aan wilden rijden, toen maar zelf initatief getoond![]()
nu op naar het gemeentehuis![]()
Gefeli!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:08 schreef bojaaper het volgende:
Woehoe ik heb het ook net gehaald! Geen fouten. Alleen op de weg naar huis (ik zat op de passagiersstoel) drukte ik per ongeluk het gaspedaal van de instructeur in toen ik me uitrekte
Ja, op de terugweg zat ik met mijn voet onder zijn koppelingspedaalquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:08 schreef bojaaper het volgende:
Alleen op de weg naar huis (ik zat op de passagiersstoel) drukte ik per ongeluk het gaspedaal van de instructeur in toen ik me uitrekte
Die kon er gelukkig ook wel om lachenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:15 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Gefeli!
en wat zei de instructeur toen?
Dat is echt standaard volgens mijquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:24 schreef bojaaper het volgende:
[..]
De les voor mn examen bakte ik er he-le-maal niks van!
Dat had ik nou ook, het ging ervoor niet zo supergoedquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:24 schreef bojaaper het volgende:
[..]
Die kon er gelukkig ook wel om lachen. Gelukkig moest ik om 9 uur, alle fietsers waren ongeveer wel weg rond die tijd, en de snelweg was ook een stuk rustiger. De les voor mn examen bakte ik er he-le-maal niks van!
ben ik wéér verschillend, les gisteren ging op de eerste 10 minuten na hartstikke goed, stukje voor het examen ook, net zoals het examen zelfquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:47 schreef Skaai het volgende:
Ik ben gezakt. Dat terwijl juist de les voor het examen foutloos ging
. Dat gaat dus niet voor iedereen op
![]()
.
Ze zijn dicht in de middag (klotedorp) dus kan nu niet bellenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:04 schreef Drifter__ het volgende:
En Me_Wesley heb je je rijbewijs kunnen ophalen ?![]()
Ja, dat kan best, maar het zal niet snel gebeuren. Ik moest vanmorgen keren op de weg (ging goed), en achteruit inparkeren. Dat laatste ging niet helemaal goed, ik raakte de stoep met de banden. Hij zei "oh, iets te optimistisch" en we gingen weer verder.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:14 schreef Marloes het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg.. Kan het zijn dat je tijdens je examen én moet file parkeren én achteruit in een vlak moet parkeren? (want dan ben ik dus de de lul)
Ah, zonde. Mijn instructeur heeft me ook al gewaarschuwd dat ik een strenge examinator krijg, deze had ik ook voor de TTTquote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:47 schreef Skaai het volgende:
![]()
.
Moet eerder terugschakelen en rustiger rijden in scherpe bochten (die pokke slingerroute in Hilversum weer he!) Verder vond hij wel dat ik heel netjes keek overal, eventuele kleine foutjes netjes en rustig op had gelost en mijn bijzondere verrichtingen gingen ook netjes.
Ik moet wel beter laten zien dat ik kijk, op een grote overzichtelijke weg want hij had niet het idee dat ik goed om me heen keek. Anyway, ik ga het de volgende keer gewoon weer proberen!
M'n instructeur zei trouwens dat ik het niet had getroffen met examinator, hij zei dat ik een erg strenge vent had en zelf had verwacht dat ik het wel zou halen. Maar er spelen zoveel zenuwen mee, mijn benen hebben de hele rit getrild en ik voelde m'n hart constant in m'n keel kloppen.
De rest die is geslaagd overigens gefeliciteerd, geeft me een extra schop dat ik het de volgende keer wel beter ga doen.
Ik heb hem!!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 13:07 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ze zijn dicht in de middag (klotedorp) dus kan nu niet bellenIk ga zo eerst voor mijn sollicitatiegesprek naar karwei, daarna bel ik, en als ze hem hebben fiets(
) ik gelijk even langs
Succes he
Welke had je? Mijwaart toevallig?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:47 schreef Skaai het volgende:
![]()
.
Moet eerder terugschakelen en rustiger rijden in scherpe bochten (die pokke slingerroute in Hilversum weer he!) Verder vond hij wel dat ik heel netjes keek overal, eventuele kleine foutjes netjes en rustig op had gelost en mijn bijzondere verrichtingen gingen ook netjes.
Ik moet wel beter laten zien dat ik kijk, op een grote overzichtelijke weg want hij had niet het idee dat ik goed om me heen keek. Anyway, ik ga het de volgende keer gewoon weer proberen!
M'n instructeur zei trouwens dat ik het niet had getroffen met examinator, hij zei dat ik een erg strenge vent had en zelf had verwacht dat ik het wel zou halen. Maar er spelen zoveel zenuwen mee, mijn benen hebben de hele rit getrild en ik voelde m'n hart constant in m'n keel kloppen.
De rest die is geslaagd overigens gefeliciteerd, geeft me een extra schop dat ik het de volgende keer wel beter ga doen.
jaa ik zei ook dat ik hem donderdag had aangevraagd en ze ging gelijk kijkequote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:37 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Ik heb hem!!![]()
![]()
Moest wel ff liegen tegen die ambtenaar. Hij vroeg wanneer ik hem had aangevraagd. Ik zo van vorige week!
Toen pas ging ie ff zoeken
Ik ga rijden! Doeeei
Die heb ik op mijn theorieexamen gehad!quote:
Ik ook.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:33 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Die heb ik op mijn theorieexamen gehad!
Balenquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:45 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik ook.
Mijn vriendinnetje is gezaktze had volgens der examinator niet genoeg 'overzicht', terwijl zowel zij zelf als haar instructeur, die mee was geweest tijdens het afrijden, dachten dat ze 't wel gehaald had.
![]()
Hoe 'haal' je een TTT? Het is toch gewoon bedoeld als evaluatie-iets, niet als beoordeling?quote:Op vrijdag 19 januari 2007 15:04 schreef gothic-blackie het volgende:
ttt gehaald vertel na het weekeind wel hoe en wat
Ik denk dat ze bedoeld dat ze de bijzondere verrichten goed heeft doorstaan, zodat ze daar vrijstelling voor heeft.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 17:13 schreef Alcarin het volgende:
![]()
Geslaagden (veel vandaag!) gefeliciteerd!!
![]()
![]()
[..]
Hoe 'haal' je een TTT? Het is toch gewoon bedoeld als evaluatie-iets, niet als beoordeling?
Hahaha prachtig, ik heb van de week een cdmapje voor 24 cd's volgebrand voor in de auto!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:17 schreef sandertjuh het volgende:
jaa tis echt geweldigk stap over een uurtje ook in de auto weer
gaan met 10 man naar de mac met 2 auto's.
alleen dit is pas rond een uurtje of 9. nu ga ik ff wat langs mensen en wat rondrijden want ik vind het echt nog geweldigdan naar de mac.
dan moet ik iemand afzetten bij het station en dan weer naar huis. Mooi cdtje gebrand voor onderweg en het kan niet meer stuk
kzit gewoon te wachten tot het 7 uur is zodat ik in de auto kan stappe
idd dat moest ik ook wel eerst. Maar me pa vond het goed en men ma vond het al heel snel goed.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:22 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hahaha prachtig, ik heb van de week een cdmapje voor 24 cd's volgebrand voor in de auto!Explosive Cartuning, Sensation, Muse, Meatloaf (voor als de stoel plat gaat, hehe), etc etc. Vanavond eerst met mijn pa rijden, en als dat dan goedgaat morgen lekker alleen!
Heeeerlijk
Nee dat niet, daar was ik stiekem wel een beetje bang voor want die schijnt ook streng te zijn. M'n zus en een vriendin van me zijn allebei bij hem gezakt. Ik had Schmid, verder wel een hele aardige man hoor, maar dus best streng.quote:
Ja dat idee had ik dus ook, ik moet in het vervolg gewoon overdreven met m'n hoofd bewegen zodat de examinator duidelijk kan zien dat ik kijkquote:Op vrijdag 19 januari 2007 14:14 schreef Marloes het volgende:
Iedereen gefeliciteerd!
En idd jammer Skaai.. M'n instructrice zei gister ook tegen mij dat ik duidelijker moet laten zien dat ik kijk (ja moet ik dan overdreven met m'n hoofd gaan bewegenblijkbaar wel
)
Wat ik 'heb gehoord' is dat je meestal niet in een vak hoeft te parkeren, maar dat verschilt echt weer per examinator denk ik. Ik moest vandaag straatje keren en bochtje achteruit. Ik was ook bang voor het vakparkeren omdat ik daar niet mee heb geoefend. Maar ik les nu in een redelijk grote auto en als je daar mee leert inparkeren en je krijgt zelf later een nog grotere auto of een kleinere, dan moet je daar weer opnieuw mee leren inparkeren. Ik heb het idee dat ze je met die achterliggende gedachte niet zo snel laten inparkeren met het examen.quote:Wat ik me trouwens afvroeg.. Kan het zijn dat je tijdens je examen én moet file parkeren én achteruit in een vlak moet parkeren? (want dan ben ik dus de de lul)
Heee concucollegaquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:04 schreef Me_Wesley het volgende:
Eerst sollicitatie gesprek voor een fulltime baan bij karwei, en na 10 minuten was ik al aangenomen
ze doen het wel. maar meer om tekijken of je de regels snapt van achteruit rijden (rond kijken/stoppen als er een auto/voetganger/fietser/scooter what ever aan komt etcquote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:32 schreef Skaai het volgende:
<knip>
Wat ik 'heb gehoord' is dat je meestal niet in een vak hoeft te parkeren, maar dat verschilt echt weer per examinator denk ik. Ik moest vandaag straatje keren en bochtje achteruit. Ik was ook bang voor het vakparkeren omdat ik daar niet mee heb geoefend. Maar ik les nu in een redelijk grote auto en als je daar mee leert inparkeren en je krijgt zelf later een nog grotere auto of een kleinere, dan moet je daar weer opnieuw mee leren inparkeren. Ik heb het idee dat ze je met die achterliggende gedachte niet zo snel laten inparkeren met het examen.
daarmee bedoel ik meer kwa optrekken etc.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:32 schreef Devilnl het volgende:
misschien lees ik het wel verkeerd. maar ik zou dat relaxt/niet te hard rijden eerst maar eens aanhouden Sandertjuh.
leer eerst maar eens rijden (en dat is niet offensive bedoelt)
je hebt nog amper ervaring met die auto(s?) van je ouders.
vind het toch wel belangrijk dat je eerst ervaring opdoet voordat je gaat klooien. (dingen verkeerd inschatten etc, okay... dat kan ook iemand overkomen die al 3...4..5ton heeft gereden)
quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:44 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
daarmee bedoel ik meer kwa optrekken etc.
en ik rijd ook nog gewoon rustig.
alleen als jij een rechte weg voor je hebt ( voorrangsweg) waarvan het fietspad 7 meter verder ligt en geen zijstraten hebt waar je 50 mag, rij ik daar 60. maar dat is ook bijna de enige weg, sowieso omdat ik die weg ken.
en inderdaad eerst ervaring opdoen. daarom moet je in het begin ook lekker wat kilometers maken, alleen is toch een hele andere ervaring.
mij werd verteld dat ze het wel deden, maar over het algemeen niet tussen twee auto's in.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:37 schreef Devilnl het volgende:
[..]
ze doen het wel. maar meer om tekijken of je de regels snapt van achteruit rijden (rond kijken/stoppen als er een auto/voetganger/fietser/scooter what ever aan komt etc
--edit/toevoeging--
ook al rij je bij de stoep omhoog.. of lukt het niet in 1 of 2 keer. no problem. zolang je maar goed blijft opletten
Klinkt bekend.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:50 schreef pkeijsers het volgende:
[..]
mij werd verteld dat ze het wel deden, maar over het algemeen niet tussen twee auto's in.
sowieso heb ik helemaal geen problemen gehad met de bijzondere verrichtingen, heb het hellingtrekken ook al eens in z'n 2 voor elkaar gekregen, ging alleen een beetje schokkerig...vraagt m'n instructeur of ik wist waarom de auto wat lastig wegkwam.. ik: "uhm.. iets meer gas misschien?" instructeur: "nou, begin maar eens met de eerste versnelling ipv de tweede...."
![]()
Succes!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 19:16 schreef Skaai het volgende:
Net een nieuwe afspraak voor een volgend examen, 16 februari om 10:45 ga ik het gewoon opnieuw proberen en ik ga nog beter mijn best doen.
Ik wil ookquote:Op vrijdag 19 januari 2007 21:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Succes!
Zo net mijn eerste kilometers met mijn pa gemaakt! Tering wat is dát lekker zeg! Heb hem wel 4x af laten slaan ofzo (), maar op het eind had ik er wel wat gevoel voor. Mijn vader vond dat ik overal goed inzicht en initiatief toonde
. Maar ik heb ook veel minder moeite met initiatief nemen en bijvoorbeeld iemand die 70 rijdt waar je 80 mag inhalen dan met mijn instructeur (waarschijnlijk omdat ik dan toch bang was een fout te maken).
Maar echt leuk dit
dat moet je juist niet doen. je moet gewoon normaal kijken en zorgen dat je dingen ziet (aldus mijn instructeur). als jij de dingen gezien hebt dan ziet de examinator ook wel dat je het hebt gezien.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 18:32 schreef Skaai het volgende:
Ja dat idee had ik dus ook, ik moet in het vervolg gewoon overdreven met m'n hoofd bewegen zodat de examinator duidelijk kan zien dat ik kijk
jeps mijn instructeur had er ook spiegeltjes in.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 10:36 schreef MarcoD het volgende:
Hebben jullie niet van die spiegeltjes hangen bij de bijrijder stoel? Daarin kunnen ze precies zien waar jij kijk, je moet gewoon duidelijk kijken zodat je ook echt wat gezien heb, gewoon niet vluchtig kijken maar er tijd voor nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |