Heyquote:Op zondag 14 januari 2007 15:50 schreef The_Terminator het volgende:
TVP'tje, we moeten wel bij blijven natuurlijk.
Je bent zelf ook behoorlijk aan het flamen naar niet rokers daar. En het is te verwachten dat een dergelijk topic uit de hand gaat lopen, daar is het eerste ook al om gesloten.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:25 schreef DeRCT14 het volgende:
Anti-Roken topic dit topic is niets meer verworden dan dom flamen van de niet rokerts naar de rokers.
Ik zie geen reden waarom het gesloten zou moeten worden. Discussies gaan er nou eenmaal soms wat hard aan toe. Als het echt uit de hand loopt grijp ik wel in, maar dat is nu nog niet echt nodig.quote:
alleen maar de kern aanpakken en op dit moment is hij dat ongeveerquote:Op zondag 14 januari 2007 21:17 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik zie geen reden waarom het gesloten zou moeten worden. Discussies gaan er nou eenmaal soms wat hard aan toe. Als het echt uit de hand loopt grijp ik wel in, maar dat is nu nog niet echt nodig.
Hier je antwoorden:quote:Op zondag 14 januari 2007 22:36 schreef Oversight het volgende:
Hallooooooooo
Ik heb vragen, en heb ze voor het gemak even genummerd.
1. Wat maakt dat een topic in een "centraal" topic verder MOET?
2. Was het niet altijd de TS ie bepaalt of ie aansluit in een bestaand topic, of zelf een nieuw opent?
3. Als het zo is dat er GEEN plicht is om mee te gaan in centrale topics, wat maakt dan dat jullie een beslissing van een TS overrulen, en ongevraagd gaan sluiten met een verwijzing naar een bestaand centraal topic?
4. Waar en door wie wordt dat van jullie gevraagd?
5. Als dat nergens gevraagd wordt, kan het dan zijn dat jullie een verkeerde interpretatie aan het modereren geven?
En wat moet er volgens jou zoal opgeruimt worden? Ik zie zo 123 geen posts staan die in aanmerking komen voor verwijdering.quote:Op zondag 14 januari 2007 22:41 schreef dekkered het volgende:
zouden jullie dit topic even kunnen opruimen? Pesters :r
quote:Op zondag 14 januari 2007 23:14 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Hier je antwoorden:
1: Als een topic nogal slecht onderbouwd is en het past goed in een bestaand centraal topic dan sluit ik het en verwijs ik naar dat centrale topic. Mocht een topic goed zijn onderbouwd dan laat ik het wel open, ook al is er een centraal topic voor.
quote:2: Zie bovenstaande, als iemand met een flut OP komt en er is een centraal topic waar het net zo goed in kan wordt het topic gesloten. Krijg je anders alleen maar gebagger door.
quote:3: Er is geen plicht om mee te gaan in centrale topics, anders kunnen we KLB net zo goed sluiten en alleen een centraal klaagtopic in bijv. GC zetten.
quote:Hangt geheel van de OP af of een topic open blijft. En uiteraard sluiten we vaker 'ongevraagt', zal nogal een zooi worden als de TS zelf mag beslissen of zijn topic wordt gesloten of niet. Kan alle bagger lekker openenblijven omdat de TS dat zo graag wil.
quote:4: Niemand vraagt dat, beslist de mod zelf en het is dus ook per mod wat verschillend. Ikzelf let wat minder op de centrale topics, maar als een topic echt matig is dan verwijs ik wel naar bestaande centrale topics.
quote:5: Tja, per mod verschillend. Zoals ik al aangaf sluit ik alleen de echte bagger.
Ik kijk saw 4quote:Op zondag 14 januari 2007 23:29 schreef Oversight het volgende:
Maar een klaagtopic is nooit matig, een TS heeft er moeite voor gedaan, en heeft een bedoeling.
Als er NIET van jullie wordt gevraagd om ze in centrale topics onder te bregen, waarom dan alle moeite met slotjes?
En euhhhh,... Per mod verschillend is niet iets waar users iets mee kunnen, en om die reden ECHT ongewenst, ik stel voor dat jullie aan een FA vragen waar de lijn ligt, en die BEIDE gewoon aanhouden...
quote:Op zondag 14 januari 2007 23:39 schreef The_Terminator het volgende:
Ik zal een topic nooit sluiten als anderen het proberen te verpesten door erin te gaan baggeren.
quote:Echter als de TS zelf leuk mee gaat doen is het een heel ander verhaal.
quote:En bagger tegengaan is alleen maar te doen door de bagger te sluiten/verwijderen/editen.
quote:
Als iemand met een OP komt met daarin alleen maar: 'ik heb last van mijn reet' in de OP dan moet ik dat volgens jouw redenatie dus maar gewoon openlaten...
quote:Ik vind zoiets perfect in het kleine ergernissen topic kunnen passen,
quote:in zo'n topic kun je wel blijven verwijderen maar gebaggerd wordt er toch aangezien de OP zelf ook al behoorlijke bagger is.
quote:En ik kan bagger perfect van een goed onderbouwd topic onderscheiden.
quote:We hebben het al vaak genoeg geprobeerd om wat rustiger te modden, en het leid er alleen maar toe dat KLB compleet wordt verbaggert en op een 2e ONZ gaat lijken (of zelfs nog erger). Dat is absoluut niet de bedoeling, en we zullen er ook alles aan doen om dat te voorkomen.
quote:
quote:
quote:
quote:Bagger werkt bagger in de hand, en laat een OP met één zin en een 'Talpa'nu nét alleen maar eenzijdige reacties opleveren.
quote:Vervolgens zien mensen zo'n topic, komt er een fijne lemming, of gewoon een gloednieuw baggertopic.
quote:Want hey, hij mocht het ook, dus dan is mijn baggertopic ook op z'n plaats.
quote:
Enzovoorts, enzovoorts, totdat 40% van Klaagbaak uit zulke topics bestaat, en er nergens meer serieus gereageerd wordt.
quote:Misschien komt het je bekend voor, want zo was Klaagbaak een half jaar terug, en toen de nieuwe mods er kwamen, is met medewerking van de VA's deze koers ingeslagen.
En ja, als iemand aandacht heeft besteedt aan de OP van een weertopic, dan is het beter om het centrale topic het centrale topic te laten, en het topic gewoon een kans te laten. Wat dat betreft heb je zeker een punt. Alleen dat punt hoeft niet in 45 afzonderlijke posts benadrukt te worden.
Als dat mijn taakomschrijving zou zijn dan zou Fok! binnen de kortste keren compleet verbaggeren, aangezien elke mod zich er dan maar aan zou moeten houden. Kunnen we net zo goed alle subfora gaan sluiten en alleen ONZ openlaten. Nou, leuk Fok! hou je dan over.quote:Niet volgens mijn redenatie, maar volgens je taakomschrijving.
Als er nou iemand last heeft van zijn reet, en zin om er een topic over te openen, en het zakt maar niet weg, dan heb je toch gewoon een goedlopend KLB topic?
Je spreekt jezelf nu wel een beetje tegen hè... Je zou dat immers kunnen interperteren als klacht, dus zou het (als ik je eerdere reacties zo lees) gewoon open moeten blijven. En misschien was het wel goed gaan lopen (beeje gebagger) maar wel een goedlopend KLB topic.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:06 schreef Oversight het volgende:
[..]
Geen klacht in OP, goed slotje, jammer dat er geen sluitreden bij staat, volgende keer beter.
Ja. Of niet.quote:
quote:Op maandag 15 januari 2007 00:11 schreef The_Terminator het volgende:
Als dat mijn taakomschrijving zou zijn dan zou Fok! binnen de kortste keren compleet verbaggeren, aangezien elke mod zich er dan maar aan zou moeten houden.
quote:Kunnen we net zo goed alle subfora gaan sluiten en alleen ONZ openlaten. Nou, leuk Fok! hou je dan over.
quote:Een goedlopend KLB topic inderdaad, compleet verbaggerd.
quote:En dat is dan uiteraard een vrijbrief om te baggeren voor andere users,
quote:dus dan heeft bannen ook geen zien meer aangezien het gewoon is toegestaan.
quote:Wat jij dus wil zijn mods die alleen maar een beetje meelezen en geen donder uitvreten, bagger mag in jouw opinie namelijk gewoon en diend niet gesloten te worden omdat de TS het daar niet mee eens zou zjin. Kun je net zo goed alle mods hun rechten afpakken en het forum laten lopen met alle gevolgen van dien. Nou, geweldig FOK! hou je daar aan over zeg.
quote:En ik ken mijn taakomschrijving dondersgoed, en daar staat niet in dat ik bagger maar open moet laten omdat dat voor goedlopende topics zou zorgen.
quote:Op maandag 15 januari 2007 00:14 schreef Nosh het volgende:
KLB loopt prima, ik twijfel niet aan de geestelijke vermogens van de users, en 99% van de tijd weten ze prima waarom hun topic dicht is. Zo niet, krijgen ze uitleg, en komt alles goed.
quote:Daar laat ik het bij. Succes met je kruistocht, nog.
quote:Op maandag 15 januari 2007 00:16 schreef Biogarde het volgende:
Amen.
Ik ga er niet verder op in aangezien dit toch nooit ergens op uit gaat komen. Ik weet hoe ik moet modden, klaar. Ook ken ik de policy, klaar. Ook ken ik mijn taakomschrijving, klaar. Het meeste mod ik sowieso op gevoel, en als ik een topic bagger vind komt er een slot op te staan. Mocht de TS het niet eens zijn met het slot dan komt hij maar naar het FB topic, ik ben heus de minste niet en wil heus wel een keer een keuze herzien.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:28 schreef Oversight het volgende:
Mooi, waar staat dan dat je slotjes zet, ZONDER een reden te vermelden?
waar staat dat jij een topic moet sluiten omdat er wordt gebaggerd door anderen dan de TS?
Als een TS reageert op bagger, is dat een vrije keuze van de TS, we noemen het hier een duscussie-forum.
Goedlopende topics zijn druk ( behoefte) slecht lopende topics zakken weg, topics die niet aan policy voldoen gaan op slot onder vermeldinge van een REDEN, wat is je probleem nog?
quote:Op maandag 15 januari 2007 00:33 schreef Oversight het volgende:
[..]
Nope, zo werkt het niet nosh, en zo gaat het ook niet werken.
quote:Op maandag 15 januari 2007 00:36 schreef The_Terminator het volgende:
Ik ga er niet verder op in aangezien dit toch nooit ergens op uit gaat komen.
quote:Ik weet hoe ik moet modden, klaar. Ook ken ik de policy, klaar. Ook ken ik mijn taakomschrijving, klaar.
quote:Het meeste mod ik sowieso op gevoel, en als ik een topic bagger vind komt er een slot op te staan.
quote:Mocht de TS het niet eens zijn met het slot dan komt hij maar naar het FB topic, ik ben heus de minste niet en wil heus wel een keer een keuze herzien.
Echter, bovenstaande quote wil ik nog wel even op reageren. Het komt namelijk bijna nooit voor dat ik een topic sluit zonder een reden te vermelden. Als ik geen reden vermeld dan betekend dat dat het topic zo bagger is dat het helemaal geen onderbouwde reden nodig heeft in de sluitpost, aangezien het meteen wel al duidelijk is waarom het gesloten is.
Een woord: Neequote:Op maandag 15 januari 2007 00:49 schreef Oversight het volgende:
Ga je dat ook uitleggen aan Janetje?
[..]
Ik mod met gevoel conform de taakomschrijving.quote:dat gaat recht in tegen wat je hierboven zegt,.... Mod je nou op gevoel of conform taakomschrijving/ policy?
Who cares.quote:Bagger heeft 6 letters, en je kunt het onder je ctrl-V houden, is dat teveel moeite?
quote:
quote:Op maandag 15 januari 2007 09:40 schreef postmortum het volgende:
Oversight : ontsla Janetje , ik wil mod worden![]()
Er staat dat het een lemming is, lemmingen gaan dicht.quote:Op maandag 15 januari 2007 00:06 schreef Oversight het volgende:
[..]
Geen klacht in OP, goed slotje, jammer dat er geen sluitreden bij staat, volgende keer beter.
Deze ongetwijfeld superaardige users had het op zich genomen in verschillende subfora bullshittopics te plaatsen, ik zag dat het een bullshittopic was omdat er een ban voor hem was aangevraagd en deze als terecht was aangemerkt.quote:Perfecte OP, probleem omschreven, en klacht geformuleerd, NIETS MIS MEE !!!
Behalve die Janetje die het verrot om een sluitreden aan te geven....
Oh het is niet vervelend hoor, topics sluiten hoort erbij, dat staat in je jobomschrijving. Wat er wel vervelend is zijn soms de mensen die het bloed onder je nagels vandaan halen en je willen bezighouden zodat je geen tijd meer hebt om ook maar íets anders verder te doen op het forum. (En dan doel ik niet op het normaal reageren in FB, daartoe zijn we altijd bereid).quote:als je je werk nou zo vervelend vind, waarom doe je het dan?
Zullen we ook in alle gevallen proberen te doen.quote:Daar heb je toch een policy voor?
Verwijs even naar de gedragsregel die iemand overtreed bij het plaatsen van het slot, zo leren we wat de bedoeling is.
Laten we nu net een losser modden policy hebben (waar volgens mij in het andere topic aardig is over overlegd.quote:Herhalingen kun je voorkomen door een strikt beleid richting FA's en ban-aanvraag topics...
Mijn beste Oversight, het gaat príma in KLB. Als een topic bagger is (en ja, dat is op te maken uit de OP of de reacties die TS zelf plaatst, gaat 'ie dicht. Als een topic een kutOP heeft, heb ik werkelijk een engelengeduld, ik vraag de TS de OP te verbeteren, of in ieder geval duidelijk te maken wat betreft de informatie die erin staat, zodat iedereen enig idee heeft waar het over gaat en normaal kan reageren. Bagger werkt bagger in de hand, simple as that.quote:KUT argument, we posten tubgilr niet omdat we weten dat er een ban volgt. simpel zat.
Feedback heb je hier genoeg gekregen, er is je uitgelegd wat we bedoelen, simple as that.quote:
Nergens voor nodig, ik weet prima hoe ik hier moet modden.quote:Ga je dat ook uitleggen aan Janetje?
Dat moet een beetje van beiden zijn. Als je strikt op je gevoel modt, hou je het hier niet uit. Mod je strikt op de policy dan schieten er dingen door (bijvoorbeeld lemmingen) die er niet door zouden moeten schieten.quote:dat gaat recht in tegen wat je hierboven zegt,.... Mod je nou op gevoel of conform taakomschrijving/ policy?
Als iets bagger is, weet de user dat het bagger is, daar heeft hij/zij toch geen zes-letterig woord voor nodig of wel soms? Schatten wij het verkeerd in, wat ook prima kan gebeuren, komt de user klagen in FB, waar wij heel redelijk naar zullen luisteren. Ervaring heeft uitgewezen dat dat heel prima werkt.quote:Bagger heeft 6 letters, en je kunt het onder je ctrl-V houden, is dat teveel moeite?
Nee, gelukkig heb jij dat niet voor het zeggen.quote:Op maandag 15 januari 2007 13:11 schreef Oversight het volgende:
[..]
Janetje moet de gelegenheid krijgen om tot inkeer te komen ( bij voorkeur als user ), maar dat heb ik nog niet voor het zeggen...
Ach als jij niks beters te doen hebt in je leven, doe je je best maar.quote:Tot die tijd zullen we het gedrag van deze mod strikt moeten observeren om te zien of er voortgang in zit...
Dat is nergens voor nodig.quote:En hier blijven wijzen op de vergissingen natuurlijk....
quote:Op maandag 15 januari 2007 16:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Oversight? Kappen nu. Dit is geen normale manier van discussiëren, dit is zuigen.
Dat was het inderdaad.
Ik heb niet opgegeven, ik had geen zin meer in die eeuwigdurende discussie die toch nergens op uit zou draaien. Zoals ik al aangaf weet ik dondersgoed hoe ik moet modden, dat hoef jij me niet uit te leggen. Ik heb geprobeerd op je vragen te antwoorden, maar je blijft er maar over doorzeuren. Wij zullen het (zoals jij er nu over denkt) nooit eens zijn met elkaar, dus dan is het gewoon beter er niet verder over te gaan. Ik ben al lang genoeg mod om te weten wel wel en niet gesoten/geedit kan worden, en maak zelf wel uit hoe ik een topic sluit. En als de TS het er niet mee eens is dan komt hij maar naar het FB topic, ik sta altijd klaar om uitleg te geven of mijn keuze te herzien.quote:Op maandag 15 januari 2007 20:48 schreef Oversight het volgende:
Janetje LET OP, DIT IS WAT ER WEL GEBEURDE:
Daar laat je Terminator en "Snot" het woord doen, en zie het resultaat:
[FB] Ja, dicht enzo, en edit huh?
Ze geven op.
Nee.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:00 schreef Oversight het volgende:
Of moet ik hier ook een reeks van 25 topics aan besteden, en de schedder van yvonne vast aan laten zetten, voordat de nieuwe KLB crew meegaat met de rest van Fok! ?
Ik heb er zin an!
Nee, je laat het uit je harses, ik ga ff teruglezen en je beantwoorden, maar je gaat in de tussentijd niet persoonlijk worden. Doe je nooit, dus ook deze keer niet.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:00 schreef Oversight het volgende:
Of moet ik hier ook een reeks van 25 topics aan besteden, en de schedder van yvonne vast aan laten zetten, voordat de nieuwe KLB crew meegaat met de rest van Fok! ?
Ik heb er zin an!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |