kan ik niet echt wat over vinden...het was ook maar 2 uur vliegen dus had geen jetlag ofzo...quote:

Jup. Ze heeft eerst in het ziekenhuis gewerkt als verpleegkundige docent. En toen heeft ze gekozen om toch wat met haar gave te gaan doen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:14 schreef Bluezz het volgende:
@ vanyel, dit lijkt er wel sterk op idd..
@ qwea![]()
![]()
is het een paragnost die ook een med. opl. heeft genoten?

ja wat moet ik daar op zeggen als fundamentalistische wetenschapperquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:57 schreef Qwea het volgende:
Oke dit is eng. Ten eerste wil ik nadrukkelijk melden dat ik normaal NIET in paragnosten geloof.
Zojuist bij die vrouw weggekomen, en ik ben met stomheid geslagen. Ik weet de oorzaak van mn migraineZe was me aan het masseren en opeens zegt ze "het beeld wat ik hierbij krijg is dat je op de basisschool met gym uit de ringen vol op de matten bent gevallen. Hierbij heb je flink je nek bezeerd, maar je bent er nooit mee naar de dokter geweest omdat er gedacht werdt aan een stijve nek"
Ik was serieus met stomheid geslagen, want idd ; groep 8 met apenkooi ben ik uit de ringen geflikkerd, vol op mn smoel en nek![]()
Nu blijkt dus dat de aanhechtingsspier die aan de schedel zit een ontzettende scheur heeft gehad. Hier is litteken weefsel overheen gegroeid, en dit heeft alles (mn spieren en mn bloedvaten) strak getrokken. En daar komt dus de migraine vandaan.
Ze heeft me gemasseerd,wat rare dingen gedaan, ze was klaar ik knakte mn nek, en alle pijn die ik 2 u geleden nog had is wegDe nekkpijn, de hoofdpijn en de zeurderig stekende schouderpijn
![]()
Ik moet het rustig aan doen, want ook moeheid en stress zorgen ervoor dat mijn spier zich weer strak gaat trekken, en dus weer de migraine kan opspelen. Het zou kunnen dat het nog een keer terug kwam, dan moest ik nog maar eens langskomen, maar ze dacht het niet.![]()

nee de migraine komt door een ongelukje van vroegerquote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:58 schreef Re het volgende:
[..]
ja wat moet ik daar op zeggen als fundamentalistische wetenschapper... maar zoals omschreven klinkt het alsof je hoofdpijn etc niet door migraine komt maar dus een andere oorzaak heeft.

migraine is meer dan alleen hoofdpijn en is slechts een symptoom van een neurologische ziekte wat niet door trauma veroozaakt wordt.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 11:56 schreef Etcetera het volgende:
[..]
nee de migraine komt door een ongelukje van vroegerhoofdpijn kan wel degelijk migraine zijn

het kan idd best zijn dat de hoofdpijn lijkt op de hoofdpijn die het gevolg is van een migraine aanval, maar bij migraine is dat maar een gedeelte van de symptomenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:15 schreef Etcetera het volgende:ik ben geen expert. Ik heb soms migraine, soms spanningshoofdpijn, soms beide en ik noem alles voor het gemak hoofdpijn
ik ben dus niet echt degene die er iets over kan zeggen

Bij mijn zijn alle criteria van toepassing, echt allemaal.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
het kan idd best zijn dat de hoofdpijn lijkt op de hoofdpijn die het gevolg is van een migraine aanval, maar bij migraine is dat maar een gedeelte van de symptomen
je moet aan de volgende cretria voldoen om de diagnose migraine te krijgen:

checklistquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
het kan idd best zijn dat de hoofdpijn lijkt op de hoofdpijn die het gevolg is van een migraine aanval, maar bij migraine is dat maar een gedeelte van de symptomen
A Ten minste 5 aanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Duur hoofdpijnaanval 4-72 uur (onbehandeld, of niet succesvol behandeld).
C Hoofdpijn voldoet aan 2 of meer van de volgende karakteristieken:
• 1 éénzijdig;
• 2 kloppend, pulserend, bonzend;
• 3 matig tot ernstig (verhindert dagelijkse activiteiten);
• 4 toename bij lichamelijke inspanning, zoals traplopen, of vermijden van lichamelijke activiteiten.
D Gedurende de hoofdpijn minstens één van de volgende symptomen:
• 1 misselijkheid en/of braken;
• 2 overgevoeligheid voor licht en geluid.
E Het wordt niet veroorzaakt door een andere aandoening.

bij mij dacht de dokter vroeger dat het ook aan mijn nek lag. Er zijn zelfs (volgens mij rontgen)foto's van mijn nek gemaakt, maar er is niks gevonden toen. De dokter deed zelf ook aan kraken (dat is echt scary trouwensquote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:31 schreef Re het volgende:
criterium E moet natuurlijk onderzocht worden door neurologisch onderzoek.

ik heb ook acupunctuur gedaan, en mijn god zeg wat was dat pijnlijkquote:Op woensdag 29 augustus 2007 18:32 schreef EastKaas het volgende:
Ik hoor ook regelmatig van mensen dat acupunctuur tegen migraine schijnt te helpen. Ik ben zelf ook absoluut niet van de alternatieve geneeswijzen, maar ook nu ik dit zo lees moet ik het toch maar eens proberen. Als het helpt zou het fantastisch zijn, en is iig een stuk gezonder dan elke dag een medicijn slikken.
Ik kan me geen dag meer herinneren wanneer ik met medicijn me echt fit voelde, ik kan uitslapen wat ik wil, maar dat vergroot alleen de kans op migraine. Ik kan ook vaak iets minder scherp zien, maar het ligt niet aan m'n lenzen of bril. Het is niet echt heel storend, maar toch.
Ik zal wel weer posten nadat ik m'n eerste acupunctuur-behandeling heb gehad.

Bedoel je dit echt? De visuele symptomen moeten dubbelzijdig zijn en de sensore symptomen enkelzijdig?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:33 schreef Re het volgende:
Migraine met aura:
C Ten minste 2 van de volgende karakteristieken:
• 1 Er zijn dubbelzijdige visuele symptomen en/of enkelzijdige sensore symptomen.

Tja....quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:33 schreef Re het volgende:
Migraine met aura:
A Minstens 2 migraineaanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Aura bevat ten minste 1 van onderstaande criteria, zonder spierzwakte:
• 1 volledig reversibele visuele symptomen (zoals flikkeringen, vlekken of lijnen en/of verlies van visus);
• 2 volledig omkeerbare sensore symptomen (zoals prikkelingen en/of sensibiliteitsstoornissen);
• 3 volledig omkeerbare spraakstoornis.
C Ten minste 2 van de volgende karakteristieken:
• 1 Er zijn dubbelzijdige visuele symptomen en/of enkelzijdige sensore symptomen.![]()
• 2 Ten minste 1 aurasymptoom ontwikkelt zich geleidelijk over =5 minuten en/of verschillende aurasymptomen volgen elkaar op in =5 minuten.![]()
• 3 Elk aurasymptoom duurt =5 minuten en <60 minuten.
D Hoofdpijn voldoet aan de criteria B-D van migraine zonder aura. Deze hoofdpijn begint tijdens de aura, of volgt op de aura binnen 60 minuten. de tweede

Ik heb die criteria niet opgezet hoorquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bedoel je dit echt? De visuele symptomen moeten dubbelzijdig zijn en de sensore symptomen enkelzijdig?
Ik ben pas bij twee keer in totaal (binnen 2 weken, dat dan weer wel), maar ik had het heus andersom. Vond mijn liefje (daarnaast ook arts in haar vrije tijd;)) heel passend en logisch en lijkt mij ook niet zo vreemd.

ja een zogenaamde prodroomquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:27 schreef Curiosity het volgende:
Verleden week was het weer goed raak, donderdag bijna heel de dag in bed gelegen, daarna ging het weer, maar de volgende dag was het weer net zo hard terug.
Vandaag is het weer bingo, nu alleen nog een erg schele hoofdpijn.
Zo heb ik het maanden niet en nu al weer 3 keer in 2 weken.
De laatste tijd valt me ook op dat ik de dagen ervoor echt onwijs zit te geeuwen, schijnt ook een waarschuwing te zijn.

en toch voldoe ik aan alles behalve Equote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
A Ten minste 5 aanvallen voldoen aan criteria B-D.
B Duur hoofdpijnaanval 4-72 uur (onbehandeld, of niet succesvol behandeld).
C Hoofdpijn voldoet aan 2 of meer van de volgende karakteristieken:
• 1 éénzijdig;
• 2 kloppend, pulserend, bonzend;
• 3 matig tot ernstig (verhindert dagelijkse activiteiten);
• 4 toename bij lichamelijke inspanning, zoals traplopen, of vermijden van lichamelijke activiteiten.
D Gedurende de hoofdpijn minstens één van de volgende symptomen:
• 1 misselijkheid en/of braken;
• 2 overgevoeligheid voor licht en geluid.

Ik heb dan inderdaad ookeen beetje een druk aan de zijkant van mijn oog, maar dat geeuwen dat is af en toe echt erg, me vriend zegt altijd kan het wat minder, het is echt geen gezicht dan. Maar beschaafd geeuwen is er dan echt niet bij.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:22 schreef MaLo het volgende:
Dat geeuwen voor een aanval herken ik ook heel erg, ik heb het niet dagen van tevoren maar wel de dag zelf. Als ik een zeer oog heb én ik geeuw veel, is de kans groot dat er een migraineaanval aan gaat komen.

Slik je die Imigran dan niet te vroeg? Ik heb ooit gehoord dat je die auraverschijnselen juist krijg als de aderen in je hoofd zich voor het samentrekken juist verwijden. Als je dan dus Imigran slikt heeft dat eerder een averechts effect. Pas als de koppijn komt zou ik die Imigran gaan innemen. Weet iemand hier meer van? Bij sommige mensen moet het tijdstip van slikken vrij nauwkeurig worden gekozen.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:51 schreef Vicky het volgende:
Afgelopen vrijdag was het weer feest. Lekker weekje op vakantie geweest en vrijdags gingen we naar huis. Stond op het punt om de auto in te gaan en ja hoor, warme golf door mijn lijf en mijn arm leek neit van mij te zijn. Snel imigran genomen maar dat was al te laat. In de auto begon de ellende. Eerst spiraal zien, toen geen gevoel meer in arm en gezicht en kon nie tmeer uit mijn woorden komen. Nadat dat weg was kwam de koppijn. Ik had ook een heel zwaar gevoel in mijn nek.
Thuis maar gelijk bed in gedoken, 2 uur geslapen en toen ging het wel weer.
Heb nu nog steeds wat last van wazig zien en traanogen...
wanneer kmt er eens een definitieve oplossing....

vraag anders eens voor een ander middelquote:Op donderdag 6 september 2007 11:51 schreef Vicky het volgende:
Afgelopen vrijdag was het weer feest. Lekker weekje op vakantie geweest en vrijdags gingen we naar huis. Stond op het punt om de auto in te gaan en ja hoor, warme golf door mijn lijf en mijn arm leek neit van mij te zijn. Snel imigran genomen maar dat was al te laat. In de auto begon de ellende. Eerst spiraal zien, toen geen gevoel meer in arm en gezicht en kon nie tmeer uit mijn woorden komen. Nadat dat weg was kwam de koppijn. Ik had ook een heel zwaar gevoel in mijn nek.

het is iig aangetoond dat imigran of enig andere triptaan tijdens de aura fase de daadwerkelijke migraine aanval niet stoptquote:Op vrijdag 7 september 2007 23:01 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Slik je die Imigran dan niet te vroeg? Ik heb ooit gehoord dat je die auraverschijnselen juist krijg als de aderen in je hoofd zich voor het samentrekken juist verwijden. Als je dan dus Imigran slikt heeft dat eerder een averechts effect. Pas als de koppijn komt zou ik die Imigran gaan innemen. Weet iemand hier meer van? Bij sommige mensen moet het tijdstip van slikken vrij nauwkeurig worden gekozen.

Zie de opmerking van Re hierboven. Ik zou maar eens een beetje spelen met het tijdstip van innemen. Imigran is geen pijnstiller die langdurig werkt maar een medicijn dat op een bepaald moment (volgens mij niet langer dan 1.5 uur werkzaam) ingrijpt in de "adersamentrekfase". Mijn ervaring: beter te laat dan te vroeg. Te vroeg doet niks en te laat doet altijd nog wel wat. Zelfs na 12 uur bijvoorbeeld.quote:Op maandag 10 september 2007 21:06 schreef Vicky het volgende:
geen idee eigenlijk. Mijn huisarts zei altijd zodra je het op voelt komen gelijk eentje nemen..

tripanen werken vasoconstrictief, de bloedvaten zijn tijdens de aanval gedilateerd dusquote:Op zondag 16 september 2007 18:32 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Zie de opmerking van Re hierboven. Ik zou maar eens een beetje spelen met het tijdstip van innemen. Imigran is geen pijnstiller die langdurig werkt maar een medicijn dat op een bepaald moment (volgens mij niet langer dan 1.5 uur werkzaam) ingrijpt in de "adersamentrekfase". Mijn ervaring: beter te laat dan te vroeg. Te vroeg doet niks en te laat doet altijd nog wel wat. Zelfs na 12 uur bijvoorbeeld.

Mijn man had het gister ook weer na een relaxed weekendje weg aan de zee.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:51 schreef Vicky het volgende:

juist dan, op t moment dat je rust krijgt, heeft je lichaam de mogelijkheid om het te uiten. tenminst dat gebeurt bij mij wel. als alle druk van de ketel is, rust om me heen en feestquote:Op woensdag 19 september 2007 08:09 schreef Koningin het volgende:
[..]
Mijn man had het gister ook weer na een relaxed weekendje weg aan de zee.
Je zou toch zeggen dat je dan zo ontspannen bent, dat het niet kan opkomen.
Gelukkig had ie nu van de huisarts medicijnen gekregen, die genomen en vanmorgen ging het al weer iets beter...

Ja inderdaad, ik draaide het per ongeluk om, het moet eigenlijk "verwijdfase" zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:59 schreef Re het volgende:
[..]
tripanen werken vasoconstrictief, de bloedvaten zijn tijdens de aanval gedilateerd dus
Hoe ontstaan die serotonineveranderingen en hoe worden die normaal gecompenseerd? Waarom leidt een compensatie met overshoot tot vaatverwijding?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:04 schreef Re het volgende:
een trigger voor migraine is een abrupte verandering in de omgeving, dus een weekje stress en dan een weekendje relaxen of andersom kan er voor zorgen dat in een migraine patient de serotonine veranderingen niet goed worden gecompenseerd (er treed een overshoot op waardoor bloedvaten extra samenknijpen waardoor er weer een overshoot plaats vind om diezelfde bloedvaten te verwijden, de daadwerkelijke migraine aanval)

ik heb ze ook. Maar gelukkig nog niet te hoeven gebruiken. Mn zus had v/d week ernstige migraine en die heeft een maxalt van me gejat ; je wordt er kei sloom van, je armen zijn zwaar en het is net alsof je kei dronken bentquote:Op zondag 21 oktober 2007 10:20 schreef Vicky het volgende:
ja smelttabletten

hmmm nou ja ik hoop ze nooit te hoeven gebruiken maar ja je weet het niet he...quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik heb ze ook. Maar gelukkig nog niet te hoeven gebruiken. Mn zus had v/d week ernstige migraine en die heeft een maxalt van me gejat ; je wordt er kei sloom van, je armen zijn zwaar en het is net alsof je kei dronken bent
Aldus mn zus

27 augustus was mijn laatstequote:Op woensdag 9 januari 2008 21:49 schreef gitaarsnaar het volgende:
4 maanden al geen migraine-aanval gehad![]()
[al komt er dan zeker een periode aan waar ik in een korte tijd er een x aantal heb]

Profetische post:quote:

*snel afklopt*quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Profetische post:
Dit is zo dom om te zeggen
ervaringsdeskundige is....

Op ongelakt hout hequote:

Ja hequote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:45 schreef tonja het volgende:
Vandaag weer een aanvalletje gehad. "Aanvalletje", want ik kreeg de aanval vanmiddag om half 1, en ik was om half 5 alweer op.
Ongeveer de laatste 10 of 15 aanvallen waren ook al zo licht.
Lang leve de overgang

Ik heb ook nog gewoon iedere 2 tot 4 weken een migraineaanval hoor. Wel redelijk goed te bestrijden met sumatriptan. Vaak ben ik na het slikken ervan na een uurtje/twee uurtjes van de mirgraine af. Wat wel raar is, is dat ik dan de volgende dag zonder hoofdpijn opsta maar dan in de loop van de dag weer een nieuwe, veel zwakkere, aanval krijg. Ik kan daar in principe gewoon mee blijven werken maar het is wel irritant. Vaak heb ik daar diclofenac voor maar dat werkt niet afdoende. Ik zit te twijfelen om daar ook maar weer een tweede sumatriptan voor te nemen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:57 schreef Sjeen het volgende:
Ik moet gewoon niet in dit topic komen ...

Misschien dat er alvorens een migraine aanval begint, wel een seintje naar de hersenen gestuurd wordt dat je chocola wilt eten (waarop je chocola gaat eten). En dat daarna de migraine begintquote:Op zondag 14 januari 2007 04:16 schreef wegwerpaansteker- het volgende:
Sommige mensen zeggen dat ze het krijgen na chocola eten, maar is dat niet gewoon een pavlov reactie van het toevallig eten van chocola alvorens de eerste aanval van migraine gehad te hebben?

Overal waar te voor staat is niet goed, en zeker niet voor migrainepatienten. Maar volgens mij werkt het dus precies zo als jouw luchtballonnetje.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:31 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Misschien dat er alvorens een migraine aanval begint, wel een seintje naar de hersenen gestuurd wordt dat je chocola wilt eten (waarop je chocola gaat eten). En dat daarna de migraine begint. En dan denk je zie je wel het komt door de chocola! Wat dan echter niks met die chocola te maken heeft maar met het feit dat voordat zo'n aanval begint je hersenen ook je lichaam te kennen geven zin te hebben in chocola. Zomaar een luchtballonnetje
![]()
Maar dat zal wel niet. Zelf heb ik ook ervaren dat ik eerder last krijg van een migraine aanval (migraine sans migraine maar met aura) na het eten van bepaald voedsel: ladingen suiker of alcohol en slecht eten. Bepaald voedsel lukt migraine wel uit heb ik het idee: suikers, alcohol, chocola dan volgens sommigen en ik heb gehoord ook pinda's enz.

Maar is het niet zo dat sumatriptan de aanval onderdrukt zodat deze dus eigenlijk stopt? Als je een hele goede pijnstiller zou hebben die voor 12 uur de pijn compleet stilt, kan ik me voorstellen dat je daarna weer last krijgt als de aanval bijvoorbeeld 30 uur duurt. Naar mijn weten is sumatriptan slechts een paar uur werkzaam en is zelfs na een uurtje of zes compleet uit het lichaam verdwenen. Waarom komt niet dan meteen de migraine terug maar wel pas na bijvoorbeeld 16 uur?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 16:56 schreef Re het volgende:
dat is op zich niet zo raar hoor aangezien een migraine aanval tussen de 4 en 72 uur kan duren

Ik heb donderdag dus een homp chocolade zitten eten kreeg er opeens trek in, en op mijn werk al chocomelk, en vrijdag werd ik wakker met migraine, die in de loop van de avond weg was, maar vanochtend was het weer raak.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 17:31 schreef bulbjes het volgende:
[..]
Misschien dat er alvorens een migraine aanval begint, wel een seintje naar de hersenen gestuurd wordt dat je chocola wilt eten (waarop je chocola gaat eten). En dat daarna de migraine begint. En dan denk je zie je wel het komt door de chocola! Wat dan echter niks met die chocola te maken heeft maar met het feit dat voordat zo'n aanval begint je hersenen ook je lichaam te kennen geven zin te hebben in chocola. Zomaar een luchtballonnetje
![]()
Maar dat zal wel niet. Zelf heb ik ook ervaren dat ik eerder last krijg van een migraine aanval (migraine sans migraine maar met aura) na het eten van bepaald voedsel: ladingen suiker of alcohol en slecht eten. Bepaald voedsel lukt migraine wel uit heb ik het idee: suikers, alcohol, chocola dan volgens sommigen en ik heb gehoord ook pinda's enz.

dat lijkt me nogal persoonlijk nietquote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:01 schreef Core2 het volgende:
Geloof vooral GEEN verhalen over paragnosten, homeopatische troep, voeding die je migraine doet verdwijnen of het nutteloos extra slikken van vitaminen. Wanneer ik een aanval voel opkomen slik ik meestal snel een 400 milligram ibuprofen, wat bij mij echt zeer effectief werkt.

nou ja, jij hoeft het niet te geloven.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:01 schreef Core2 het volgende:
Ik heb het ook, overgeerft van m'n pa. Volgens mij is er niet zoiets als een "quick fix" voor migraine, ik probeer vooral de triggers te voorkomen. Triggers voor mij zijn stress, onregelmatig leven (ik kan het al krijgen na een avondje stappen) of te weinig drinken/eten. Hierdoor heb ik m'n aanvallen weten te reduceren tot ong 1x per 2 maand ofzo. Geloof vooral GEEN verhalen over paragnosten, homeopatische troep, voeding die je migraine doet verdwijnen of het nutteloos extra slikken van vitaminen. Wanneer ik een aanval voel opkomen slik ik meestal snel een 400 milligram ibuprofen, wat bij mij echt zeer effectief werkt.

Het slikken van pijnstillers tijdens de aanval helpt bij mij ook niet, die gaan er meteen weer uit. Ik had het ook over slikken wanneer ik een aanval voel opkomenquote:Op vrijdag 27 juni 2008 17:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
en 400 MG ibu wat bij migraine hielp? Mijn 4 ibu's van 600 mg en 4 paracetamol van 500 mg hielpen niet eens. En die dokter int ziekenhuis maar vaag opkijken dat er pillen in mn kots zaten

ohquote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:44 schreef Trusten het volgende:
Ik vond Maxalt echt de ramp van de eeuw...leek wel drugs

Dat zei mn zus ookquote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:44 schreef Trusten het volgende:

ook dan helpt/hielp bij mij helaas niets.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 20:25 schreef Core2 het volgende:
Mijn opmerking over paragnosten e.d was misschien niet zo handig uitgedrukt, het is mijn eigen mening natuurlijk, andere mensen mogen daar anders over denken. Ik geloof in geen enkele methode die niet wetenschappelijk is onderbouwd.
[..]
Het slikken van pijnstillers tijdens de aanval helpt bij mij ook niet, die gaan er meteen weer uit. Ik had het ook over slikken wanneer ik een aanval voel opkomen

Zeeeer licht in me hoofd en als me vader bijvoorbeeld wat aan me vroeg reageerde ik voor mijn gevoel heel snel terwijl het soms wel 10 seconde duurde voor ik antwoord gaf...quote:Op vrijdag 27 juni 2008 21:44 schreef Trusten het volgende:

Wanneer krijg je eigenlijk Maxalt en Sandomigran voorgeschreven? Als sumatriptan niet werkt?quote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:23 schreef Trusten het volgende:
[..]
Zeeeer licht in me hoofd en als me vader bijvoorbeeld wat aan me vroeg reageerde ik voor mijn gevoel heel snel terwijl het soms wel 10 seconde duurde voor ik antwoord gaf...
Geef mij maar sandomigran![]()

Geen idee eigenlijk....ik heb het hele riedeltje wel gehad...depakine, topamax, almotriptan, Imigran (kreeg ik hartkloppingen van) Maxalt, Sandomigran...quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:13 schreef Mister1977 het volgende:
Wanneer krijg je eigenlijk Maxalt en Sandomigran voorgeschreven? Als sumatriptan niet werkt?

Ik kreeg het nadat de imigran niet werkte. De pillen, de spuiten en de neuspray nietquote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:13 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Wanneer krijg je eigenlijk Maxalt en Sandomigran voorgeschreven? Als sumatriptan niet werkt?

imigran is idd eng ja. Ik heb van de spuiten keiharde hardkloppingen gehad en ben een halve minuut ofzo out geweest.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 18:20 schreef Trusten het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk....ik heb het hele riedeltje wel gehad...depakine, topamax, almotriptan, Imigran (kreeg ik hartkloppingen van) Maxalt, Sandomigran...

Ja, hier ook.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 23:49 schreef gitaarsnaar het volgende:
hebben meer mensen last van dat ze migraineaanvallen in clusters krijgen? Had aantal maanden geen last gehad en opeens kreeg ik binnen 3 weken 5 aanvallen (m'n apotheek keek me echt aan dat ik binnen mum van tijd 2 keer langs kwam om imigran injecties kwam halen)
Vraag me echt af of het te maken heeft met het weer ofzo. Ik word er echt gek van![]()
(het doet echt ongekend veel pijn)

Interresant artikelquote:Op vrijdag 5 september 2008 14:42 schreef Re het volgende:
vertigo
http://www.emedicine.com/ent/topic727.htm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |